Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Auts Rous.. Juusto sen vauva-asian monesti tietää ensimmäisenä. (Miksei apteekissa myydä raskaustestihyllyllä juustoja.. hmm.) Mutta ei siis, ihan tosissaan, kuulostaa lupaavalta. Vai onko se lupaavaa jos olet vähän pelonsekaisin tuntein? "Vähän pelonsekaisin".. lienee laimeahko termi. Varmasti mieleen tulvahtaisi sata paniikin aihetta sillä sekunnilla jos testiin tulisi plussa, mutta niinkuin sanoit niin tottakai kaikki lutviutuis. Ymmärrän sen, että oman pään sisällä ei vaan vielä ehkä ole valmis uuteen raskauteen. Mutta hei, jäisi ainakin väliin se yrittämisen stressaaminen :) Mä en oo ees ajatellut, että miten sitä toista lasta voisi sitten rakastaa yhtä paljon. Ehkä enemmänkin miettisin sitä, että miten meillä sitten Poju reagoisi, se kun on sellainen tissiposki.

Selitäs mulle miten vauvakino toimii? Ei meillä vaan täällä maalla.. *heinänkorsi hampaissa*

Miiu tarkoitin juuri sitä, että mielenkiinnolla, huvin ja urheilun kannalta voikin vertailla vauvojen osaamista ja kehittymistä. Ja kasvua ynnä muuta. Ja musta se on tärkeääkin, tavallaan miettiä että minkälainen juuri tuo minun lapsi on verrattuna muihin. Mikä hänestä tekee spesiaalin. Jokainen vauva on varmasti äidilleen se kaikkein erityisin :) Tai sitten ne kaks vauvaa..

Sadelle tsemppiä auton hankintaan. Ei muuta kun kämppä ja auto vaihtoon, piristää kummasti mieltä.

Nyt tuonne miesteni keskelle, öitä.

Lupaavalta kuulostaa Rosan tilanne! Uusi raskaus olisi varmasti maailman ihanin asia kohdalle sattuessa. Ajatella, Puppesta voi tulla isosisko! Pidähän meidät ajan tasalla, jännittävää.

Angsteri, kyllähän hiekkalaatikolla kaikki menee hiekasta lähtien suuhun. Mutta miten sen voisi estääkään? Olisiko JB:llä tähän jotakin rauhoittavaa kommenttia?

Sadella puhaltavatkin muutoksen puhurit! Mukava tosiaan, että olet hyvällä mielellä. :)

Varmaan sangollisen hiekkaa söi Irkku viime kesänä, eikä sen kummemmaksi tullut. ;) Viime kesänä luin sen tutkimuksenkin, että pieni lika, vilu ja nälkä vaan kasvattaa vastustuskykyä ja ehkäisee astmaa ja allergiaa, joten en stressannut hiekkalaatikosta. Muutenkin annoin maistella ulkona koirankakkoja lukuunottamatta kaikkea.

Eeti oli muuten 7920 grammaa ja 68 cm.

hienot mitat Eetillä =)

ja Rosis, tulehan kertomaan miten kävi, jännittää hurjasti sun puolesta!!! ja olis tosiaan ainakin se hyvä puoli että ei tarttisi stressata yrittämisestä enää, voi kun me kaikki päästäisiin tokalla kierroksella helpommalla eikä tarttisi odottaa yhtä kauan kuin ekaa.

meillä illat jotenkin tosi vaikeita, siis Nöpö on niin noiden kuivien vaippojen perään että jos illalla on kakkahätä niin sitten sitä kakkaa odotellaan vaikka 6h hereillä..ihan hyvä tietty, nukkuu yön paremmin mutta mä väsähdän aina täysin. Ja nyt kahteen iltaan ei ole ollut hetkeäkään yhteistä aikaa miehen kanssa kahden kesken kun nöpö valvonut puoli kymppiin ja itse olen sitten samalla mennyt nukkumaan. No ehkä tänään.

Mekin annetaan jo nyt aika vapaasti Nöpön maistella kaikkea, karvojen kanssa ollaan tarkempia että niitä ei joutuisi suuhun mutta pieni pöly ei haittaa.

Huijui Rosis! Tulehan infoon tilanteesta... Melkoista venäläistä rulettia tuntuu kunkin ehkäsyt olevan ;) Mä olen kyllä ihan ehdoton kortsuista tällä hetkellä - nyt vaan EI saa tapahtua vahinkoakaan. (Mut silti en usko niiden kestävyyteen pätkääkään) Mut siis keskeytetty on meillä nyt ehdottomasti pannassa. Nyt ei saa tulla moisia jännitysnäytelmiä enää tänne. (tosin tuskin musta nyt neitsyt mariaa on yhtäkkiä tullut - niin vilkasta makuuhuone saralla..) Neiti ensin kuntoon ja sit vasta mietitään, mitä tapahtuu tulevaisuuden suhteen...

Sadelle jaksuja iltojen suhteen. Tiedän, mistä puhut! Meillä neiti nukahtaa kanssa joskus kympiltä ja ennen sitä pelkkiä erinäisiä hoidollisia toimenpiteitä ja sen jälkeen meillä alkaa vasta omat suihkussa käynnit, iltapalat yms. ja sit kaadutaan suorilta sänkyyn. Siis nukkumaan! Meillä ei oo ollut kanssa nyt neidin kotiinpaluun jälkeen enää yhtään yhteistä aikaa. Ja sekös kiristää välejä, samoin tämä yletön väsymys!

Hienot mitat tosiaan Eetillä. Miksei meillekin voisi tuo paino tulla nopeempaa? Tällä hetkellä n. 6800 g eli piiiiitkä matka vielä siihen kun neiti on sen maagisen 10 kg. Siskon tyttö oli sen vasta 2 vuotiaana :( Vaikka tosiaan ei pitäis verrata...

Mut nyt aamupalalle, kun neiti vihdoin meni päikyille...

Rosis, tulehan jo...*tahtoo tietää*

Nöpö on ruvennut oikein isoksi neidiksi, ei nuku enää kuin max 3h päikkärit..täytyy varmaan viikonloppuna siirtyä siihen ratasosaan, ja soseetkin aiotaan nyt vihdoinkin aloittaa, ikää sitten jo 5kk ja 2vkoa

Amilda, hirmuisesti jaksuja! ja täällä toinen melkein-neitsyt-maria, täytyy ajatella positiivisesti että eipä ainakaan mene rahaa ehkäisyyn kun on ensin niin pitkään tekemättä mitään että saisi toinen sitten jo tullakin.

pitäisi taas tilata valokuviakin, sain jo melkein käytyä kuvat läpi mutta pitäisi vielä tilata ne, tuntuu että päivästä loppuu nykyään tunnit kesken.

ja taitaa Nöpöstä tulla tosi kunnianhimoinen kun nyt haluaa aina kääntyä sinnepäin minne ei mahdu ja sitten vaan väkisin tunkee itsensä ja on yleensä peppu taivaassa ja naama maassa kun on esim tullut peitto/lelu/puuhamaton laita vastaan eikä ole päässyt koko käännöstä. mutta miksi ihmeessä ei käänny sinne missä olisi tilaa vaikka muille jakaa?? outoja nämä lapset ;)

niin ja Amilda on varmaan rankkaa odottaa painoa kun tuntuu että se nyt alkaa hiipumaan, siis kun alussa vauvoille tulee niin vauhdilla painoa ja nyt alkaa mitat vähän tasaantumaan. Kaverin lapsi on nyt vuoden ja painaa 11kg eli voi mennä ihan mitenpäin vaan, mutta luulisin että kun neiti jo noin paljon kuitenkin painaa niin saavuttaa 10kg paljon ennen 2v.

Anoppi soitti juuri tuiterissa ja aikoi ottaa nirrin itseltään. Halusi tietää, että otanko hamsterin. Soitin miehelle ja kysyin, että pitäisiköhän huolestua, mut ei kuulemma kannata. Tosi inhottavaa uhkailla itsemurhalla.

Herranjesta JB:n anoppia. Mä oon vähän jyrkkä mielipiteissäni, mutta sanoisin aika lujasti tuossa tilanteessa. Siis, että noin ei vain kertakaikkiaan puhuta!

Huh. Eeti sensijaan on kasvanut hienosti. Eikös nyt viimekertaankin ollut tullut aika paljon mittaa? :)

Hui Rousa, täällä rupes jännittää sun puolesta!! :D hurjaa!

Eetillä on ollut hienot mitat!! hyvin on kasvettu siellä!!

Hehee, mua rupes naurattaa toi amildan venäläinen ruletti :D mä vieläpä jopa harkitsin et seuraavan jälkeen vois miettiä keskeytettyä ja sit imetyksen vähetessä siirtyä oikeen ehkäsyn pariin... mä taidan siis olla umpihullu... ehkäpä mä hankin jonkun oikean ehkäisyvälineen jonka poistatan vasta sitten kun on muutama vuos kulunu... ainakin nyt se kaks ;)

Voi pee JB:n virtsatientulehdusta... toivottavasti saat äkkiä kuurin... mä oon kerran sairastanu sen joskus kolme vuotta sitte ja se oli kyl hirveetä!
Samoin toi anopin uhkailut, ihan hirveetä miten ihminen ei tajua kuinka aiheuttaa huolta toisille.. sitäpaitsi toi on ärsyttävää toi "otatko sit mun sen ja ton" mut kai se on sitä niiden huomionhakua tms. mä en vaan käsitä tommosta,en käsitä en... teinien "uhkailut" ja itsesäälirypemiset kyllä käsitän mutta että aikuinen ihminen voi olla niin pohjalla... surullista :/

täällä on paha olla.. ällöttävää :( ja aina valitan tästä.. nälkäkään ei lähde syömällä ja pari hakemusta pitäis väsätä... ja päätä särkee..

mulla kävi tänää kyläs yks entinen työkaveri,joka on nyt äitiyslomalla...oli kyllä ihana maha! :) hurjaa ajatella että niille tulee toinen pikkanen... tai siis esikoinen on kyllä sen kolme jo,mut musta on nykyään vaikea ajatella toisia kolmasia lapsia joillekin kavereille ja itelle... emmä osaa kuvitella millasia ne on :)

mut nyt lisää kinkkukiusausta...

tein eilen mutakakkua... tänää syötii sitä jäätelön kera :) nam!

Sori sori sori liian aikainen jännäys: Huomennahan vasta on perjantai, eli huomenna pitäs näkyä punasta.

Voi Jellikän anopin hamsteri-parkaa.

Jatkan heti kunhan saan Puppen päikkäreille.

Huuh, täälläpä saattaa olla jänniä uutisia!! Rosa, se olisi sitten se 1.1 :) Noiden oireiden takia ihmettelen suuresti, jos et ole raskaana! Mä tulenkin sitten päivän perässä- mun menkkojen pitäisi ilmaantua lauantaina. Kierto, kun on raskauden jälkeen noussut 30 pv.
Hyvä, että Puppe voi jo paremmin! Ei meidänkään tuppukylässä mitään vauvakinoa ole...

Siitä hiekkalaatikosta, siis en mä bakteereita pelkään, vaan että tyyliin hiekkaa juuttuu kurkkuun tai vetäsee jonkun hämähäkin. Taidan olla ylivarovainen. Täytyykin kohta vaihdattaa uusi hiekka meidän ikivanhaan hiekkalaatikkoon.

Ja Eetiläinenkin kasvanut hienosti! Kurja, että anoppisi toimii noin.

Hitsi, ei se lääkäri sitten soittanutkaan reseptiä vielä täksi päiväksi, eli saan kärvistellä kusitulehduksen kanssa huomiseen! Hävytöntä.

Miehen äiti on ainakin kolmesti yrittänyt itsemurhaa silloin kun mies oli ala-asteikäinen. Muista yrityksistä en tiedä, mut uhkaileehan tuo. Uhkasi äsken lääkkeitä ottaa, mut olisi kai lääkäritkin kahjoja jos olisivat selvästi itsetuhoiselle ihmiselle antaneet sellaiset määrät että niillä saisi hengen itseltään. Yritti se vielä äskenkin soittaa, eli hengissä on. En vastannut, kun en jaksa kuunnella sitä jorinaa kun on paljon muutakin tekemistä. Brogan, mä vedin herneet nenään kun se uikutti että kun muut ihmiset on tehneet hänen elämästään kamalaa. Se ei ikinä ota vastuuta itsestään eikä tekemisistään, vaan aina kaikki paha on jonkun muun syytä. Käskin ottamaan itteään niskasta kiinni, järjestämään itse elämänsä ja lakkaamaan syyttämästä kaikkia muita ongelmistaan. Sitten olinkin vähän aikaa peloissani, että jos se just tällä kertaa oikeasti saa iteltään hengen pois..

Nyt sitten jännäillään jo Rosaa ja Angsteria toisella kierroksella. Voi pikku Puppea, voi kai pieni jo paremmin?

JB, toivottavasti saat lääkkeet pian ja tulehduksen kuriin! kyllä sitä pitäisi vielä näin vanhanakin muistaa äidin hyvät neuvot ;)

ja ihan järkky anoppi!! ja järkyintä on tuo että kukaan ei ota häntä enää edes tosissaan ja sitten joku kerta onkin :/

Hyi sua Rosis kun tälleen pidät jännityksessä ;) oliko sulla joku kellonaika jolloin yleensä alkavat? ja Angstistakin jännäillään..voi hurja, tiedän mitä teen viikonvaihteena..päivystän täällä ja jännään montako plussaa saadaan. Mutta ei nyt ihan vielä teidän tarvitsisi kun mä en halua sitten yksin odottaa..tahtoo samaan junaan teidän kanssa!

Nöpö on valvonut jo kohta 3h, saa nähdä suostuuko jo nukkumaan ja yöunille ja jos niin herätäänkö sitten klo5 jo pirteänä..ja miehellä huomenna työiltamat joten mulla tiedossa piiiitkä päivä.

niin ja ärsyttää kun olen ollut ihan rakastunut Lorealin HappyDerm kasvojenhoitosarjaan ja nyt se on kuulemma lopetettu jo aikoja sitten. Jouduin tänään ostamaan kaupasta jonkun uuden kasvojenpesuaineen ja tuntui tosi kököltä :(

What is the situation with Rosaliini? +++ :)
Niin ja JB ja Sade, ei mua virallisesti jännitetä. Me, kun vedellään keskeytyksellä, niin ei ne onnistumisetprosentit ihan päätä huimaa.

Vieläkin ihmettelen Jellyn anoppia. Olen todella pahoillani ja ihmeissäni, uskomatonta, että tuollaisiakin ihmisiä voi olla. Ihan kun sulla ei olisi muuta mietittävää kuin hänen temppuilut. Kurja myös, että miehesi on joutunut pienenä katselemaan äitinsä itsekästä ja epäterveittä elämää :(.

Ahaa, Nuudeli heräsi. Pieni flunssainen marakatti...

Jei! Kesä tulee!!!! :) Meikkis istuksiin partsilla ja surffailee. Aika kuuma on! Mittari näyttää 42C (juu aurinko paistaa suoraan, eikä tietty tuule).
Alkaa taas vaan olla sellanen keli, ettei mitään hajua, mitä ihmettä neidille laittaa päälle, jahka tästä ulostaudutaan. Auringossa 21C ja varjossa 12C. Ideoita? Välihousut voi varmaan ainakin suosiolla jättää jo pois? Kuoripuku taitanee riittää + ohut pipo? Rattaat/vaunut kuitenkin pitää tuulen loitolla. Tai siis minkä tuulen, täällä on ihan tyyntä. Vitsit, oon ihan fiiliksissä tästä ilmasta. Ei harmita yhtään, vaikka yö meni päin peetä!

Pahoittelut tosiaan Jellikselle anopista. Sillä ihmisellä on paha olo ja tuohan on selvä avunpyyntö, mutta ei sillä olisi silti oikeutta teihin sitä purkaa. Jaksuja tosissaan!

Rosisksen kuulumisia täälläkin jännäillään! Ja miksei Angstiksenkin ihan pikkusen - keskeytetty kun nyt ei kuitenkaan mikään 100 % ehkäsy ole...

Ihanaa kesäistä viikonloppua kaikille!

Kakkaiset perjantaiterveiset! Ei hellittänyt Puppen ripuli vielä. Niin kiirettä pitänyt etten ehtinyt kertoilemaan. Eli mies ollut myös pari päivää vatsataudissa. 39 kuumetta lainkaan laskematta. Mies parka on ihan raato, sillä ei pysy mikään sisällä ja kummastakin päästä tulee heti kaikki ulos. Puppe ei onneksi oksenna, mutta pepusta tulee kaikki ulos aivan saman sänköisenä kuin menee sisään. Soitin varmuuden vuoksi neuvolaan koska viikonloppu tulossa. Sanoi, että ei voi jouhtua hampaasta. Epäili että Puppe on saanut virustartunnan kun maanantaina oltiin vauvatapaamisessa ja se on tarttunut myös mieheen. Että vauvan vatsatauti ei yleensä tartu aikuiseen, mutta virukset tarttuu. Voi olla rota tai noro tai mikä lie, mutta ei hätää kunhan pissaa tulee ja Puppe on virkeä. Ja sehän on. Ruoka maistuu (tosin tulee heti ulos) ja on sylissä koko ajan, imetän myös aina kun kelpaa. Puppe on kiukkuisempi kuin yleensä mutta leikkii ja hymyilee ja jodlaa aina kun jaksaa. Mutta en ole aikuisella tuollaista vatsatutia nähnyt, mies ei pääse sängystä ylös (tai petasin sille alakerran vessan lähelle pedin) ja tärisee vaan ja kaikki tulee suihkuna ulos kummastakin päästä, eikä kuume laske lainkaan alle 38. Se ei pysty edes vettä juomaan, vaikka mä nalkutan että pakkohan sen on juoda. Laitanko sillekin vaipat?

Pitäis käydä apteekista hakemassa Puppelle Rela-tippoja ja itselle raskaustesti. Alavatsaa vääntää menkkamaisesti, mutta mä en jaksa venailla vaan haluan tietää nyt heti kaikki.

Ihana ilma! Amildan parvekefiilistely kuulostaa leppoisalta.

Jahas, äitylin kutsu käy, p*ska haisee taas.

Onpa kyllä kurja tauti Rousan perheessä. Toivottavasti ei tartu äippäliiniinkin. Ja pakota se miehenturjake juomaan vettä tai jotain laimeaa mehua, koska siitä se riemu repeää jos se kuivaa koko mies ja joutuu nesteytykseen. Vaikea ottaa mitään kuumetta alentavaakaan, jos mikään ei pysy sisällä. :S Toivottavasti menee pian ohi.

Ja äkkiä sitten raporttia tänne siitä raskautestin tuloksesta!

Ihanan positiivisia viestejä Amildalta ja Sadelta, kyllä se tuo ilma saa mielenkin muuttumaan keveämmäksi. Ja jotenkin tulee aina into uudistaa meikkivarastoa ja vähän jotain decoreetä :)

Nyt syöttämään lapsi, käytiin pitkällä kävelyllä taas.

Rosa perhana vieköön, nyt kertomaan mitä testipuiggo näytti!!! Jännittää tosi paljon, että saatteko uuden Putinin 1.1!
Ja tsemppiä vatsatautiin! Nyt tuntuu, että Nukin flunssakin alkaa rauhoittumaan.

Ja Amildakin nauttinut auringosta -kuin myös! Oltiin Nukin kanssa puistossa nyt ensimmäistä kertaa yhden tuttava perheen kanssa. Hiekkaleikeistä tuli ehdoton in-juttu Nukille! Täytyy mennä uudestaankin. Laitoin kuvia faceen. Amilda, mä laitoin nyt jo kevät ulkoilupuvunkin Nukille ja villamyssystä luovuin. Nyt laitoin kypärämyssyn päälle keväisemmän pipan. Ensi viikolla täytyy ostaa Nukille kengätkin ja kurahousut. Mä olen laiminlyönyt kaikki tällaiset hankinnat. Siis oikeasti, ei ole tullut mun pieneen mieleenikään...pakko myöntää. Onneksi mulla oli tälle päivälle mun aikaisemmin ulkomailta ostamat lenkkarit, jotka meni nyt hyvin Nukille. Pärjättiin niillä,mutta kun niissä ei ole yhtään korkoa, niin joudutaan ostamaan ergonomisemmat.

Rooooooosaaaaa Meriläinen!!!!! ...;)

Oon vähän uuno, mut kuinka paljon penisilliinijohdannaisella on tekemistä penisilliinin kanssa? Kun olen allerginen penisilliinille ja lääkäri oli laittanut nyt sit kuitenkin jotain joka käyttöohjeen mukaan on penisilliinijohdannaista. Otin nyt kuitenkin ensimmäisen tabletin, kun ei siitä mitään näppylöitä pahempaa tullut viimeksikään ja olo on niin viheliäinen.

Rosis taitaa olla edelleen pyörittämässä kakkasirkusta kun ei ole tänne ehtinyt..mäkin ravaan jatkuvasti josko olisi uutisia...

Aivan ihana ilma tosiaan! mies siis kipeä mutta pystyi aamulla katsomaan sen verran Nöpöä että pääsin pitkästä aikaa siivoamaan rauhassa, voi sitä autuutta =)!! tein perus viikkosiivouksen ja lisäksi ehdin vähän laittaa pihaakin kuntoon, ja siinä välissä aina syötin Nöpön ja kävin nukuttamassa. Nyt iltaa kohden miehellä rupesi sitten tuo vatsa käymään tosi aktiiviseksi joten mun siivoukset loppui. nöpö on onneksi nukkunut kiltisti tänään, ulkona tosin kaikki mutta hyvä vaan. Saa raitista ilmaa ja kaikkia siitepölyjuttujakin.

Täytyypä mennä faceen katsomaan Nukin ulkokuvat, mä odotan hiekkalaatikkoleikkejä jo innolla!

kävin äsken pyörällä kaupassa, peppu kesti hyvin, tosin ei ylläri kun kestää muutenkin istumiset ja kaikki jo ihan normaalisit mutta tuli sellainen tunne että kiva, voisipa vaikka raskautua taas ;) mutta vaikka joka päivä on kävellyt niin reidet olivat aika tönköt kun nousi ylös satulasta. Ja katsoivat kaupassa mua kun vinksahtanutta kun hymyilin ihan koko ajan. Osaltaan tuo että pystyy pyöräilemään ja muutenkin olen iin tyytyväinen elämääni tällä hetkellä!

JB, mä en tiedä noista lääkkeistä mitään mutta toivoisin ainakin että jos lääkäri tietää että oot allerginen niin ei määräisi sellaisia..tosin mistäpä noista tietää kun niin uunoja tuntuu olevan liikkeellä.

Jelly, mä en tiedä mitään penisiliineistä :( . Toivottavasti sulle ei ole tullut mitään oireita!

Hienoa kuulla, että Saden päivä on mennyt mukavasti! Toi aurinkokin tuntuu vaikuttavan, ainakin mun mielentilaani.

Meillä nukutaan vielä päikkäreitä. Tarvitsee varmaan herätellä kohta ettei yöunet mene. Tosin me odotetaan penisvastaavaa saapuvaksi vasta aikas myöhään, joten on Nukilla aikaa olla vielä hereilläkin.