Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Amilda, miettisit nyt, ja ottaisi vastaan sen kotiavun! Anteron tapaan musta tuollainen olis ihanaa. Eikö jossain ole määritelty, mitä se kunnan maksama kotiapu pitää sisällään, saisitteko te siivousta vai "vain" lapsenhoitoapua? Jos se on tarkoitettu lapsenhoitoon, niin silloin hoitajaa ei saa laittaa siivoamaan, mutta jos se on tarkoitettu äidin avuksi niin silloin saa tilata siivojan. Ah, tulispa tänne joku puunaamaan lattiat säihkyviksi, kylppärin voisi siivota oikein kunnolla ja sitten jos luppoaikaa jäis niin ikkunat vielä. Eihän siinä mitään hävettävää ole että ottaa apua vastaan.

Omasta ajasta. Aikaisemmin mä pyrin käymään 3 kertaa viikossa jossain, yleensä 2 kertaa salilla/jumpassa ja kerran näkemässä ystävän jossain aikuisten paikassa = siiderillä tai kahvilla. Pääsiäisen jälkeen homma on muuttunut kun Puppesta on tullut iso, ja nyt vatsataudista toivuttua nähdään miten alkaa menemään. Puppe on alkanut vierastamaan oikein huolella. Ei kelpaa kukaan muu kuin minä tai mies. Ennen siis päästiin miehen kanssa yhdessä saunaan kun äitini oli Puppen kanssa, mutta nyt Puppelsiini itkee silmät päästään ja on nopeasti hysteerinen. Äitini myös oli Puppen kanssa joskus että pääsen kauppaan tai jumppaan. Mutta en aio parkuvaa vauvaa jättää ilman aikuista jonka kanssa on hyvä olla, joten Puppen ehdoilla mennään.

Huomenia!

Hyvä, että Rosankin tauti alkaa olla selätetty! Tosiaan extra-inhottava saada tauti joltain kuka on huolimaton ja välinpitämätön, murmur! Eihän me aikuisetkaan mennä paskataudissa kyläilemään ja valitella kylässä, että "olenkin nyt paskataudissa, mutta istukaa vain mun vieressä ja eihän teitä haittaa, jos käyn minuuntin välein paskalla teidän vessassa?"
Mä en tiedä, mutta en uskoisi, että rintamaito noin pian ehtyy, kun sitä kerran on tullut hyvin. Mä joskus pumppailin, ettei rm ehtyisi. Olen vielä yrittänyt antaa Nukille muutaman kerran rintaa ja se on ihan äimistynyt. Näkisitte sen ilmeen! Se innolla ottaa sen suuhun, mutta ei reppana osaa enää imeä oikein. Se irrottautuu sitä nopeasti ja katsoo mua, että hulluko sä olet, kun mulle tuollaista tarjoat. Sitten pieni hauska fakta: mun miehen nännit etoo Nukia! Oikeasti! Näkisittepä senkin!! Kun mies on ilman paitaa, niin Nuki menee etusormella kokeilemaan sen nänniä ja saa joka hipaisusta puistatuksia, räikeitä sellaisia. Tosi koomisen näköistä! Ja välillä se kääntää päänsäkin pois, mutta pakko taas hipaista uudelleen...ja saada puistatuksia. Me saadaan tästä aina hervottomat naurut ennen nukkumaan menoa!!

Täytyykin herätellä neiti puistatus ja lähteä valumaan muskariin.

Aamuhymyt tarjoili hassu Nuki :)

Onneksi Ruusunen alkaa jo olla kunnossa. En ymmärrä ihmisten välinpitämättömyyttä tuollaisissa asioissa, että ei jäädä kotiin jos on vatsatauti. Tai flunssa tai rutto tai ebola.. Siis ihan sama mikä tarttuva juttu. Onhan se vauvaryhmä monesti viikon kohokohta, mutta silti.

Kakasta puheen ollen, Poju taisi juuri selättää parin päivä ummetuksen. Arvostanette tätä tietoa.. Tämä koneelle tuleminen näköjään provosoi sen vatsaa toimimaan!

oi voi , nauretaan täällä kippurassa ja kyyneleet silmissä miehen kanssa tolle Nukin nännipuistatuksille, ihan huippua!! muistathan kirjata ton johonkin vauvakirjaan että nuki voi isona itsekin nauraa!

ihanaa että rosis olet paranemassa!! mies kävi eilen lääkärissä ja on nyt tän vkon saikulla, sillä on joku virustauti, onneksi se vatsaosuus meni ohi parissa päivässä.

me lähdetään hakemaan se uusi auto iltapäivällä, jotenkin jänskättää kun sitten on niin perhe ja jotenkin aikuinen..ihan hassua.

jee, Pupen kakalle!! Nöpö oli taas viime yönä 9,5h pissimättä kun nukkui niin sikeästi, ja mäkin nukuin, söi pari kertaa ja muuten vaan nukuttiin..ihanaa!

mä oon varmaan hullu kun rakastan kotitöitä niin paljon että en haluaisi siivoojaa kun haluaisin vaan rauhassa itse siivota, ehkä jos Nöpö ei rupea vierastamaan niin voin kiikuttaa sen ja miehen vanhemmilleni hoitoon ja siivota.

Sade, täällä vähän sama juttu. Pidän siivoamisesta. Ja Poju on vielä sen verran kiltti kaveri, että se usein suostuu olemaan sitterissään sen hetken että saan jotain tehtyä. Ja ei, meillä ei koti siitäkään huolimatta kiiltele puhtaana :)

Sanokaas mulle jotain ihania lastenvaatteita myyviä nettikauppoja.. Seimissä on muuten ale. Ainakin niiden NovaStarien osalta, tosin ei siellä paljon kokoja ollut jäljellä.

Nuki on kyllä hassu!

Mun pitäisi saada Irkulle joku ihana kevättakki. Nimenomaan sellainen kauppa- ja kyläilytakki, eli myös mua kiinnostaa nettilastenvaatekaupat. Mulla kyllä joku nimeltä mainitsematon hävitti nettipankkitunnukset, joten shoppailut saattaa jäädä vähiin.

Maanantaina mieheltä sit lähtee kortti työtöppäilyjen takia. Mua ei kyllä huvita kuskata sitä yhtään minnekään, kun se on sellainen takapenkin kuski.

Irkku on koko aamun ollut piikkinä lihassa. Siis vaatii huomiota koko ajan ja jos en ehdi, niin menee lyömään Eetiä. Eeti-parka on sitten ihan hädissään, kun isosisko nakkelee leluilla ja paukuttaa päähän.

Onnittelut Pojun mahantoiminnan takia. Muutaman päivän kun panttaa, niin sitten sitä riittääkin..

Mulla lähtee muuten ihan sairaan paljon tukkaa! Ihan valehtelematta joka harjauskerralla harjan pohja on ihan täynnä hiuksia, ettei pohjaa näe. Pelottaa. Tiedän kyllä, että on varmaankin normaalia, mutta omalle kohdalle sattuessa hirvittää että onkohan mulla pian enää yhtään haiventa päässä. Muutenkin ovat menneet ihan tosi huonoon kuntoon, varsinkin tuon viimeisimmän värjäyksen jälkeen. Pitäisiköhän käydä leikkauttamassa leukalinjaan.. Kun typerää, jos nyt menee ihan ohueksi, niin ei ne pitkänä näytä kovin hyvältä. Vinkkejä hiustenlähtöön?

Hienoa, Rosa alkaa olla pikkuhiljaa elävien kirjoissa. Damn, noita ajattelemattomia äityleitä, kun tuommoista tautia levittävät!

En mä tiedä, mitä apua se kotiapu on. En kysellyt siitä sen enempää. Musta vaan tuntu ihan älyttömälle koko asia, kun meillä ei oo kun tuo yksi lapsi ja minä kotona, et on sitä apua enemmänkin tarvitsevia varmasti. Kai se olis lähinnä sellasiin tilanteisiin, et mun täytyy käydä hammaslääkärissä tai jotain... En tiedä?
Mä oon vähän funtsinut, et taidan tilata joku päivä tänne ihan oikean siivoojan, joka pesis meijän ikkunat ja lattiat + kävis hakkaan matot (ei jaksa itte täältä 3.kerroksesta lähtee raijaan). Me ollaan oikeesti sen verran täystyöllistettyjä täällä kotona, et ihan perus imurointi/pölynpyyhintä setillä ollaan nyt siivoiltu eikä kyllä jakseta/ehditä alkaa kunnon tehosiivoukseen itse. Saahan siitä sit verotuksessa kotitalousvähennykset.

Ihana tuota Nukin nännifobiaa :D :D

Amilda, meillä ihan normi pikkulapsiperhetilanne eikä meillä lattioita pestä kuin muutaman viikon välein, kunnolla kaikki vaan muutaman kerran vuodessa..pitäis varmaan aktivoitua. ja kunhan Nöpö rupeaa konttaamaan niin varmaan siivotaan enemmän lattioitakin.

nyt on sitten uusi auto, on se kiva mutta vaatii vähän totuttelua taas että hahmottaa missä menee auton rajat. mutta oli taas rankka ja vauhdikas päivä ja nyt ihan naatti. Huomenna tulee kaverit kylään ja piätisi vielä tehdä vaikka mitä. mutta nyt menen nukkumaan. nin ja mulla on nyt taas ihan hirveän haikea olo kun vaan ajattelenkin että imetys loppuu/muuttaa muotoaan suht pian..rakastan sitä läheisyyttä kun toinen tuhisee siinä ja voin rauhassa katsella ja paijata. Enkä olisi koskaan uskonut että meillä nukkuu 6kk vauva vieressä, ajattelin jotenkin että on jo niin iso mutta eiähän tuo vielä mikään iso ole, meidän vauvahan se on. (toivottavasti tää suuri haikeus menee väsyn piikkiin..muuten meillä on vauvoja jatkuvasti että saan imettää ;)

Heispan!
Tulin toivottamaan kaikille oikein ihanaa ja aurinkoista vappua!
Käykäähän ostaan pampuloille vappupallot. Meillä ainakin osottautui varsinaiseksi hitiksi! Toinen vetelee narusta ja kiljuu innosta :)

Mä ajattelin tänään paistella munkkeja - saas kattoo, mitä siitäkin sit tulee! Tervetuloa maistelemaan...

hip!
pikainen tervehdys.. :)
täällä leivottiin eilen munkit, eikä musta kyl mitään munkkimestaria saa :P no on se hyvä et vappu on kerran vuodessa!

Iloista vappua kaikille!! :)

Huoh, mun työt alkaa kesäkuussa. Damn, kun menin hakemaan koko töitä. Nyt ahdistaa. Onneksi tässä on kk aikaa tottua ajatukseen ja mun täytyy koittaa muistaa, että luultavasti jään taas syksyllä kotiin.

Amilda, meillekin tulee ikkunanpesijä kesäkuun alussa. Ottaisin mielelläni imuroinnin ja lattianpesunkin, jos vain rahavarat antaisivat myöden. Täytyy nyt katsoa, kun menen töihin, että jos silloin ottaisi jotain muitakin palveluja. Hmm, Sadelle piti vaan sanoa, että toi on jo paljon, jos pesette lattiat muutaman viikon välein. Mä en edes muista, koska me pestiin lattiat. Varmaan syksyllä...gröhöm...
Ja Amildaiselle kiitokset vappupallo vinkistä! Täytyykin mennä ostamaan :)

Ihanaa vappua kaikille!

Aurinkoista vappua tulin mäkin pikaisesti toivottelemaan!!!

Täällä masu senkun kasvaa, ja pikku mies myllää masussa :). Koti-ikävä tosin on jo aika kova, viikko vielä pitäis jaksaa sinnitellä. No eiköhän tämä taas tästä. Pari hassua bodya on tarttunut jo mukaan, niitä on kyllä niin ihana hypistellä.

Viettäkää kiva vappu perheinenne!!

Pimmu 22+3

Onkos Rosa jo parantunut?

Meillä ennen imuroitiin varmaan kerran kuussa ja pestiin lattiat kerran vuodessa. Nyt olen kunnostautunut sillä saralla. Tai nyt kyllä jo alkaa mennä vähän yli, kun imuroin monta kertaa viikossa ja samoin luutuan. Ikkunat pitäisi saada pestyä. Ne vaan on tosi kenkut, kun niitä ei saa auki ollenkaan.

Eeti tänä aamuna nousi kontalleen! Teki sen sängyssä, enkä hoksannut katsoa että ottiko tukea jaloillaan vai ihanko ilman apuja. Voi mun pientä.

Täällä alkaa pikkuhiljaa lumet sulaa. Paikoin jo maa näkyy, mutta lunta on kuitenkin vielä jotain 30-50 senttiä.

Että mua nyt korpeaa, kun Irkku on hävittänyt nettipankkitunnukset. Laskujakin jo erääntyy. Asunnossakin on tuhat ja sata paikkaa, minne se on voinut ne tunkea enkä tiedä että mistä alkaisi etsiä.