Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mi-iu, onnea työpaikasta!! tosi upeeta että välittivät sun tiedot eteenpäin!

JB, vai hävittäjälentäjäksi..aika hurjaa!! mä oon ollut kerran hävittäjäkoulun kadettitanssiaisissa, olikohan ne Kauhavalla, päästiin istumaan koneeseen (joka oli maassa) ja se riitti kyllä mulle..en muutenkaan ole kauhea lentokonefriikki.

Onko teistä muuten kukaan käynyt armeijaa? mä oisin halunnut kun ajattelin että siellä pääsisi kokeilemaan kaikkia kivoja esteratoja (joo, rakastan esteratoja ja Puuhamaata kun siellä on se joku tarzan-reitti missä on vähän tuon tyyppistä ;) mutta tajusin sitten että ehkä armeijassa on niin paljon muutakin enkä koskaan pystyisi ampumaan ketään (tai ainakin nyt tuntuisi tosi vaikealta ajatukselta) niin en sitten mennyt.

JB, mäkään en oo sali-ihminen joten en osaa auttaa :/ mutta upeeta että nyt ryhdyt tositoimiin. Mä kävisin varmaan salilla jos olisi oma, mutta en jaksa jonottaa ja oon niin lyhytpinnainen että teen aina vaan niitä kivoja ja hetken. Kuntopiirityyppinen on enemmän mun juttuni.

oli mulla ihan jotain asiaakin mutta kun vielä pitäisi muistaa että mitä..hmm..*raapii päätään* ai niin, tänään oli iso ongelma mitä pukea Nöpölle päälle kun varjossa mittari näytti +19. laitettiin sitten ihan vaan sisävaatteissa vaunuihin mutta ei siitä mitään tullut kun potki sen jalkasuojan koko ajan pois ja näpräsi kaikkea mahdollista. Keksittiin sitten laittaa se tyynyliinan sisään (meillä kun ei mitään unipussia ole). mä ehdotin ensin pussilakanaa mutta mies tajusi että kyllähän tuo mahtuu tyynyliinaankin joten eikun liina kaapista esiin ja Nöpö sinne ja vaunuihin ilman sitä jalkasuojaa. Aikanasa potki mutta nukahti sitten lopulta :)'

mutta nyt kauniita unia siskot! mies katsoo lätkää ja niin mäkin olisin entisessa elämässäni katsonut mutta nyt niin väsynyt että painun Nöpön viereen nukkumaan.

Ajattelin inttiä jossain vaiheessa, mutta ei sitten tullut haettua. Mulla itse asiassa on metsästyskortti, mutta ei vielä aseenkantolupaa. Ikinä en kyllä pystyisi ampumaan mitään pörröistä tai karvaista, joten metsäkanalintuja pelkästään. Kanit on liian söpöjä, hirvi muistuttaa liikaa hevosta, ketut on liian symppiksiä, sudet on liikaa koiran kaltaisia jne.

Miiulle onnittelut töistä! mahtavaa!

Kysyin jo mieheltä, että vahtisiko se muksuja jos parina iltana viikossa kävisin salilla. Olin kyllä jo päättänyt lähteä ja kysymys oli pelkkä muodollisuus, koska mun katkeran kirjanpidon mukaan se on aikas monta reissua mulle velkaa.

Mä ajattelin hommata sinne salille kulkulätkän, että pääsee yksikseen rimpuilemaan. Kun muutenkin se paikka menee kiinni jo kuudelta illalla, niin en mä ehtisi kuitenkaan aukioloaikoina siellä käydä. Noh, eipähän sitten tarvitse jonottaa, mut toisaalta saattaa olla puisevaa yksin nyhertää.

Mekin katsotaan lätkää. Tyttäret on tietenkin nukkumassa. Huomenna aamulla pitää tehdä se ikävä puhelu.. :(

Voi itku, nyt se tarttui Rousaankin! :S Pikaista paranemista!!

Tosiaan, oispa huisia jos Jellis oisi hävittäjälentäjä :) Tosiaan, kuntosalista en tiiä muuta, kuin että kevyillä painoilla pitkiä sarjoja. Tähän olen kiteyttänyt omat käyntini. Ja lepotaukoihin. Meneillään oleva lepotauko on nyt ollut sellaisen puolitoista vuotta.. ;)

Äh, mitään fiksua en nyt saa aikaiseksi. Menen katsomaan tuon "huippujännittävän" matsin loppuun.

Aurinkoinen heippa!

Täällä on ollut hyviä uutisia: onnea Mi-iu! Kurjuuksia on sitten Jellyn osalle sattunutkin ihan liikaa. Halit, olet todella urhea nainen kun selviät noiden sukulaisten kanssa! Hävittäjälentäjät jää kakkoseksi.

Rousalle toipumisia, kykeneekö mies hoivaamaan nyt sua?!

Salille pitäisi itsekin lähteä taas metsästämään kadonneita lihaksia. Ei vain nappaa, kevään tullen haluan lenkille. Kropalle tekisi vain niin hyvää saada lihasmassaa. Mun mielestä isoja painoja kehiin, tuloksia tulee vain kovan työn kautta. Alku kannattaa tietenkin ottaa varoen ja EHDOTTOMASTI kannattaa teettää ohjelma ammattilaisella. Omat silmät avautui, kun annoin miestrainerin tehdä kuntosaliohjelman. Nyt siis tiedän mitä PITÄISI tehdä... kaikkeen ei vain aika riitä ja tuo juoksu on lähempänä sydäntä.

Nyt pitää tunkea Vinkun suuhun puuroa. Ja Mi-iu, ei meillä hirmuisesti eroahdistella. Vähän on tullut vierastusta ja isä ei kelpaa iltaisin rauhoittelemaan. Nukutaan alkuillan jälkeen somasti vierekkäin... ja syöpötellään öisin. Tämä taitaa jo olla sitä taaperoimetystä, en olisi uskonut!

Rosikselle paranemista!!

huomasin että pakkasesta on kaikki raskausleipomukset loppu joten tänään aion leipoa pakkasen täyteen herkkuja. ja miehelle pitäisi leipoa huomenna synttärikakkukin, tai sitten leipoo sen itse kun niitä tykkää tehdä. mutta nyt ruokkimaan ensin Nöpö ja sitten leipomaan. ja autokin pitäisi siivota kun huomenna saadaan se uusi.

Saanaaa, missäs luuraat? ja onkos Amilda jäänyt sinne partsille nauttimaan auringosta ihan pitemmäksikin aikaa ;)

Huomenta, toivottavasti saadaan taas nauttia aurinkoisesta ja helteisestä päivästä!

Bro, Tamminen taputtelee aina itseään selkään, vaikka nykyään kyllä ihan pidän hänestä ;). Se meidän tarina oli lähinnä sellainen, että mulla oli varhainen keskenmeno ennen Nukia. Ensimmäinen raskaus sai alkunsa jo toisesta "yrityksestä" (kunhan pantiin menemään ja ajateltiin, että tulee jos tulee) ja sitten rv 6 tuli km. Elämä muuttui ja mä lihoin 10 kg kahdessa kuukaudessa (niiden kilojen kanssa kärvistelen edelleen). Sitten alkoi pakkoyrittäminen ja olin ihan varma, että mussa on jotain vialla, että kroppa hylkii tms. Nuki sai alkunsa syyskuussa, joten aika pian kesäkuisen keskenmenon jälkeen, mutta koko se väli-aika tuntui helvetiltä. Tossa ajassa ehdittiin miehenkin siittiöt tutkia sekä mun johdinten auki-olo ja keliakia. Lyhyt aika nyt, kun ajattelee, silloin se tuntui pitkältä.

Ja menkat alkoi sunnuntaina, päivää myöhässä.

Miiu, mä en ole huomannut eroahdistusta oikein lainkaan. Yöllä ei enää ole herättänyt laisinkaan. Luonne on muuten tullut esille ja Nuki-riiviö ei meinaa millään totella, vaikka hyvin ymmärtää sanan EI ja hokee sitä itsekin. Se on tullut nyt uutena, että koittaa pukea itseään, hyvin alkeellisesti tietenkin, mutta kuitenkin. Kaikki vaatteet koittaa saada päähän ja sitten, jos siinä onnistuu alkaa kauhea tuuletus :).

WAU, JB! Sä olet yllätyksiä täynnä -meidän lentäjä ;)! Ei siinä salitreenissä muuta kuin, että aloita kevyesti ja tee ensin esim.3X15 toistoja. Sitten pikku hiljaa lisäät painoja. Mä itse suosin nimenomaan irtopainoja, en lainkaan koneita ja kuten Baltsu sanoi, ei liian kevyita painoja, vaan ne täytyy nostaa irvistäen, oikeasti :). Loistavaa, että pääset salille! Mun allit hölskyy niin, että kyllä munkin täytyy nyt tehdä asialle jotain. Eilen kävin puolentoistatunnin pikakävelyllä, mutta ei se mun alleihin vaikuta, valitettavasti...
Sade, mäkin harkitsin armeijaa, mutta tuskin se olisi mun juttu ollut.

Ja Rosakin kipeänä. Nyt vain lepoa ja paljon juomista! Toivottavasti Sadenkin mies alkaa jo voimaan paremmin, että pystyy auttamaan sua vähän Nöpön hoidossa. Ja Miiuskaiselle onnittelut työpaikasta! Miiulta piti vielä kysyä, että jokos olette miettineet nimiä kakkosta varten?

Aah, Nuki heräsi.

Kesäiset terkut täältäkin!

Halitukset Rosikselle vatsataudin kouriin! Kamala tauti.. toivottavasti tosiaan mies tajuaa hoivata sua nyt viimeistään!

Jellikselle järjettömästi voimia sukulaisten kanssa. Teidän tilanne kyllä vaati melkosta kylmäpäisyyttä ja hyviä hermoja. Hyvin se puhelu menee ja ihan oikea ratkaisu on. Voimia hurjasti tosiaan teille!

Meillä neiti eilen käänty sit lopullisesti selältä masulleen (on siis päässyt aiemminkin, mutta käsi jäänyt jumiin). Ja nyt kun tuo moisen jutun keksi, niin samaan rataan sitä lähettiin sit pyörimään. (selältä masulle-masulta selälle jne.). Neiti oli aivan touhotuksissaan siitä eilen, eikä raukka malttanut nukkua kun 45 minuuttia päikkäreitä koko päivän aikana ja lattialta poisnostamisesta tuli kiukut - syliin saati ruokailuun ei olisi lainkaan suostunut välillä... Voi toista! <3

Miiulle tosiaan kovasti onnea kesätyöpaikasta!

Missäs Saana luuraa?

Sama vaiva Angstis! Mulla kans alliosasto on jotain ihan järkyttävää - ensi kesä mentävä varmaan ilman toppia ihan jo näiden selluliittikäsien vuoksi, mutta myös raskausajan aikana tulleiden käsivarsi nyppyjen vuoksi :(
Tiedän, et munkin pitäis oikeesti tehdä jotain tälle kropalle - raskaukilot on tullut muuten jäädäkseen, mutta kun tämä elämä nyt on mitä on, niin ei vaan yksinkertaisesti riitä voimat enää kuntoiluun. Hyvä kun jaksan raahata meidät välillä ulos....

Voi toivottavasti Rosa selviää pian taudista, todella kurjaa! Parane pian! Toivottavasti työnjako on nyt sellainen, että sä syöt pullaa, käyt välillä netissä ja muun ajan makaat raatona sohvalla passattavana.

Ajattelin että tänään käyn siellä salilla ostamassa lippuja ja lunastamassa kulkulätkän. Pitää kysyä, että onko mahdollista saada joku tekemään ohjelma. Mun jos kenen on otettava alku kevyesti, kun varmaan kaksi vuotta kun viimeksi olen käynyt salilla.. Lisäksi kiinnostaa ihan yleiskunnon kohotuskin. Eikö se ole niin, että pienillä painoilla pitkiä sarjoja kiinteyttää ja isot painot kasvattaa lihaksia? Entä jos tahtoo vähän molempia?

Me ei olla Eetin osalta vielä päästy puuron makuun ollenkaan, vain velli kelpaa.

Hengissäoloilmoitus.

Täällä kaikki ihan jees. Tänään ohjelmassa kelan kanssa tappelua.

Poitsu on teurastanut mun ihanat vehkat palmujen juurilta. Katkonut, kiskonut juurista ja muuten vaan repinyt. Ja karsinut fiikusten alimmat oksat. Onkohan nuo kasvit siis todella mielenkiintoisia, vai odottaako tuo, että saa raivaussahan käteensä ja pääsee pistämään nuo lopullisesti nurin...?

Mun siitepölyallergia on muuttunut astmaksi. Jipii. Torstaina iski röörit tukkoon, eilen sain lääkkeet. Hengittäminen on muuten aika kivaa. ;) Tajusin vasta nyt, että onhan tuo ollut tulossa jo pidemmän aikaa. Toissa keväänä en jaksanut tehdä just mitään. No viime kevät oli helppo tuon asian suhteen. Mutta nyt tämä kevät. Heti alkaa yskittää jos pistän nokkani ulos, mitään ei jaksa ja muutenkin veltto olo. Heh, lenkillä käydessä mummot on oikeasti kirmannu ohi. Tosin onneksi vaan sauvakävelevät mummot, ei rollaattorilla liikkuvat.
Mutta kyllä v*tuttaa. Nyt kun pojan kanssa pääsisi ulos, mä en viitsisi mennä. Ja vielä v*tuttavampi asia. Kollihan on ollut nyt koko ajan anoppilassa. Viimeeksi kun käytiin siellä, yskitti ja niistin aivoni pihalle. En mä halua tulla allergiseksi mun pienelle mussukalle :S

Mä en edelleenkään tiedä alkaisko jo oikeasti yrittämään vai ei. Vauvakuume on kyllä korkealla! Varsinkin kun lukee Pimmun juttuja... Ja se kuva.... *huokaus*

No, se siitä omasta navasta.

Huh noita Jelliksen kuulumisia!

Rousalle ja Angsterille halit menkoista.
Ja Rosalle voimia vessasirkukseen...

Hienosti Amildan neiti edistyy :) Ihana kuva :D Miten teillä menee soseiden syömiset? Onko löytynyt suosikkia ja inhokkia?
Miten te itse jaksatte? Pystytkö antamaan itsellesi luvan lähteä käymään jossain ja jättää siksi aikaa neidin miehelle? Jaksatko lähteä neidin kanssa usein ulos ja nauttia siitä? Jaksatko syödä terveellisesti?

Pahus mun hyvä aikomus mennä tänään niska-selkä-jumppaan kaatui. Se jumppa oli eilen... Höh.

Ai niin. Hei Brougani, tapaamiseen vaan! Meiltä on sinne noin 100km enemmän kuin teiltä ;)

Ja Sadelle onnittelut uudesta autosta! :)
Mä saan uuden vanhan auton tänään :D Ihanaa, mahtuu viimein tämänhetkiset kamat mukaan :) (Passat farkku)

Kuinka monta omaa menoa teillä muilla on per viikko? Kun jos esim kolme kertaa viikossa alan salilla käydä? Joko silleen, että ennen kahdeksaa jolloin mies sitten olisi yksin lasten kanssa. Tai silleen, että kahdeksan jälkeen kun lapset on jo menneet nukkumaan. Silloin se vaan on pois meidän kahdenkeskisestä ajasta.

No juu Saana, osuit asian ytimeen. En siis ole käynyt vielä kertaakaan missään ilman neitiä nyt neidin toisen kotiutumisen myötä - eli Jelliksellekin vastaan, että 0 krt/viikossa. Pitäis varmaan irtautua välillä, et pysyy jotenkin kasassa. Ja tosiaan itseeni en ole vielä ehtinyt/jaksanut panostaa, eli ruokavalio ei todellakaan ole sieltä terveellisemmästä päästä ja liikunta olematonta. No ehkä sitä jälleen hieman ruokatottumuksetkin paranee jahka ihanat suomalaiset kasvikset ja uudet perunat saapuvat kaupan hyllyille. Sitä odotellessa. Ei pitäis muita/muuta kuin itseään syyttää, mutta kyllä tämä elämäntilanne vie veronsa, eikä sitä oikeesti jaksa hirveesti ylimääräistä, vaikka mieli tekisi.. tiedän, että pitäisi enemmän ulkoilla, liikkua ja ottaa aikaa itsellekin, mutta nyt se on vielä liian kovan ponnistuksen takana.

Voi harmi Saana tuota sun astmaa! Halitus! Varsinkin nyt kun ilmat on mitä ihanimmat... P*skaakin p*skempi tauti sekin.

Meillä neiti syö melko vähän soseita, mutta ehdottomaksi suosikiksi on valikoitunut kasvissoseet. Hedelmät menee siinä ja siinä ja kaikki, missä lihaa/kanaa/kalaa ei mee ollenkaan. Lisäksi osaa soseista täytyy "laimentaa" vedellä, jotta ei ole neidille liian paksua. Melkoinen silokurkku tuntuu olevan...

Saanalle jaksamista astman kanssa taisteluun! Tosi inhottava juttu ja etenkin tietenkin se, jos olet tullut vielä kissallesi allergiseksi :(. Toivottavasti lääkkeet auttaa pian! Ja onnittelut uudesta autosta! Määäkin haluan....siis sen uuden tilavan auton...

Amildan tilanteen ymmärtää hyvin. Tää hetki nyt vain on tätä. Kyllä sä vielä ehdit liikkumaan ja ottamaan omaa aikaa. Aika aikaansa kutakin.

JB:lle suosittelisin, että aloittaisit sellaisilla painoilla, että se tosiaan tuntuu käsissä, mutta että saat suht kivuttomasti vietyä sarjat läpi. Näin tulee yhtä aikaa kiinteytymistä ja poweria :). Sit, kun tuntuu liian helpolta nosta kiloja. Mun puntti lojuu tossa ihan metrin päässä. Nuki nukkuu, joten tarviskohan tehdä jotain...Nyt teen! Vastaan vain vielä Jellylle, että omaa aikaa on noin kerran viikossa. Tarvittaessa useammin. Mulla ei nyt tällä hetkellä ole mitään sellaista harrastusta, että tarvisin omaa aikaa aina niin ja niin monta kertaa viikossa. Mies kyllä joustaa, mutta nyt ei ole tullut käytyä missään. Puntille!

Toivottavasti en taas kirjoittanut niin että mut ymmärretään väärin. Oon huolissani teidän jaksamisesta Amildainen. Tiedän ettet jaksa ja kun pitäis sitä ja pitäis tätä. Älä oikeasti ajattele, että sun nyt _pitäisi_ mennä jumppaan, harrastaa tms hirmuisesti. Mutta pieniä juttuja, että kestät kasassa. Joskus joku ihan pikkuasia voi tuoda virtaa lisää. Korttelin ympäri kävely, vartin lenkki yksin, mehukkaan appelsiinin syöminen... Mun henkireikä oli pitkään roskapussien vieminen ja auton laittaminen lämpiämään. Ja toki ne meidän pakolliset jutut, pääsi pois kotoa. Iso hali! Olette ajatuksissa.

Moi täältäkin.

Miiulle onnea kesätyöpaikasta ja Rosikselle pikaista paranemista. Toivottavasti vatsatauti menee pian ohi, se on ei kiva tauti :(

Vappu on jo kohta, ajattelin munkit leipoa elämäni ensimmäistä kertaa, toivottavasti tulee maukkaat :) Mun äiti ne yleensä leipoo ja ne on niin hyviä, et omatekoiset varmaan maistuu ihan peeltä, toivotaan parasta :)

Oma olo on hyvä. Vauva liikkuu enemmän ja enemmän päivittäin, välillä liikkuu vähemmän, mut sehän vielä kuuluu asiaan kun on tilaa liikkua vielä. Viikot menee kyllä nopeesti, 17+5 on nyt. Kohta jo puoliväli.

Toivottavasti se hiton sikainfluenssa ei kantaudu suomeen saakka, sekin sellainen et miten sen hoitaa ja mitä jos se tulee raskaana oleville, vaikuttaako sikiöön? Nämä kysymykset pyörii mielessä.

Hyvää viikkoa kaikille ja hauskaa vappua :)

T: M ja kohta rv 18

hirmuisesti oli tullut taas juttua ja äkkiä vaan ehdin käymään...

soseista..meillä siis vasta aloitettu ja porkkanaa kokeiltu, avaa suun ihan kiltisti mutta en tiedä enkö mä osaa syöttää vai mikä tökkii. Lusikasta ei juuri mitään jää suuhun ja sekin vähän mitä jää niin toinen kakoo ja ihmettelee. On aika vesipitoista, eli siis lötköä mutta kai se vaan alkuun on vaikeeta. Huomenna kokeilen sitten niin että annan ihan miniminiminiannoksia kerrallaan..säikähdin jo ihan kun alkoi kakomaan. miten te ootte tehneet ja riittääkö kerran päivässä anto näin aluksi vai pitäisi antaa useamman kerran? äh voi ja puh kun imetys on nin paljon yksinkertaisempaa.

Mieheltä kuume pois mutta nyt olo paljon huonompi, nukkuu ja pohtii lähtisikö lääkäriin.

Amildan neidille onnittelut pyörimisestä! ja Nukille itsepukemisesta =) mulla henkireikänä on edelleenkin kaupassa käynti, pääsisin kyllä muuallekin piipahtamaan mutta en halua. jumppia en jaksa ja kaverit asuu melkein kaikki niin kaukana että sinne en voi lähteä ellen pumppaa ensin nöpölle ruokaa :/

mitäs vappusuunnitelmia teillä on? meille tulee aattona kaverit kylään ja päivänä juhlitaan miehen synttäreitä ja viikonloppu vaan ollaan. Maijuliinin innostamana mäkin voisin leipoa munkkeja,oon joskus yläasteella tehnyt mutta en sen jälkeen..eikös oo aika sama kuin pullat??

Hmm, ehkä sen kolmisen kertaa viikossa käyn jossain yksikseni. Useimmiten kyseessä on liikuntaa. Seuraavalla viikolla on poikkeuksellista hemmottelua, kampaaja ja hieronta. Omat iltamenot on minimissä, pitäisi joskus raaskia mennä vähän rilluttelemaankin.

Jelly, jos kolme kertaa pääset kuntoilemaan se on jo hyvä alku! Näillä perheenäidin käyntimäärillä ei tarvitse pelätä isoja lihaksia, sen kun näkin. Uskon, että parhaiten kiinteytyy rivakalla lihastreenillä ja mahdollisimman paljon aerobista siihen kylkeen. Kävelyt ja lasten kanssa touhuaminen on hyvää hyötyliikuntaa, niitä saat varmaan automaattisesti! Mun ohjelmassa oli sarjat 16+12+8 isoille lihasryhmille, ensin pitkä lämmittelysarja ja sitten lisää painoja toisessa ja kolmannessa niin paljon kuin jaksaa. Isoja lihasryhmiä kannattaa treenata enemmän, näin aineenvaihduntakin saa buustia! Ja venyttelyjä ei saisi unohtaa... Ilman ruokavaliota tuloksia ei näy, mutta liikunta auttaa syömään terveellisemmin. Personal trainer olisi ihana äitienpäivälahja!

Mutta asiat tärkeysjärjestykseen, kuten Angstis totesi. Äitinä oleminen menee kyllä ohi kaiken muun!

Äh, nyt pitää mennä...

Kyllä tässä vielä jaksellaan :) Mut mihkään ylimäärräiseen ei rahkeet meinaa jaksaa riittää. Viikonloppuna sain onneks rentouduttua niin hyvin ja oikeesti tuo kesä tekee ihmieitä mielelle. Ainakin mulla. Kiitoksia huolenpidosta! Kyllä mä sen oman aikani vielä tässä joku päivä otan - se on varma!

Ei sitä kakomista kannata Sade säikähtää. Ihan luonnollistahan tuo on, kun vauvis ei vielä tiedä, miten moista koostumusta niellä. Siitä se pikku hiljaa lähtee :)

Niin joo, se piti vielä sanomani, et neuvolan tätsä sanoi kyllä mulle, että olen oikeutettu tarvittaessa saamaan myös kaupungilta kotiapua, mutta mä koen sen enemmänkin stressaavana ajatuksena kuin helpouksena. En varmasti pystyisi rentoutumaan senkään vertaa, jos joku ulkopuolinen tulis tänne hääräileen...

Niin ja Brogis! Mustakin olis aivan ihanaa, jos pääsisitte sinne tapaamiseen. Tosiaan Saanalla on vieläkin pidempi matka ja silti ovat tulossa. Pistähän vielä vakavissasi mietintämyssyyn.

Kovasti mielellämme tulisimme tietysti sinne tapaamiseen, mutta tosiaan aika pitkä se matka on yhtäkkiä. Millä Saaba meinaat paikalle matkustaa? Junalla matka täältä ainakin lyhenee noin tunnin, mutta mutta.. Mietitään :)

Angsteri, muistankin nyt kuulleeni palan sieltä ja toisen täältä tuosta Nukin tarinasta. Lopputulos onnellinen, se on tärkeintä. Se on tosiaan helppoa jälkikäteen sanoa, että lyhyt aika, mutta ihan totta - sitä eläessä se tuntuu todella pitkältä ja kun ei tiedä, että miten tarinan loppu kirjoitetaan niin on vähemmästäkin paniikissa.

Sade tuu meillekin leipomaan! :D Onkos mitään hyvää reseptiä takataskussa laittaa jakoon?? Ihana tuo sun mies, kun leipoo. Jäärä osaa, hmm, viitsinkö sanoa, että juuri ja juuri keittää teevettä ;) Täällä ei sen kummempia vappusuunnitelmia, kuin että avataan grillauskausi ja jos sää sallii niin upotan käteni kyynerpäitä myöden multaan. (Nyt saa kuvan, että meillä olisi iso ja hieno piha, mitä se ei ole. Mutta intoa löytyy senkin edestä). Sade muuten, eihän Nöpön ruoka ole liian vetelää? Koska se voi olla yksi syy ruuan joutumiseen väärään kurkkuun kun pieni ei vielä handlaa tuota ruuan käsittelyä. Oikean koostumuksen (ja lämpötilan) löytäminen alkuun voi olla haastavaa.

Saanalle tsempit kelan kanssa tappeluun ja astman selättämiseen!

Kiva kuulla, että Maijuliini voi hyvin ja paksusti.

Amilda, niin totta tuo apuhomma. Minäkin kokisin ahdistavana, että meille tulisi joku "auttelemaan". Joutuisin siivoamaan koko edellisen päivän aina, että kehtaa ketään päästää sisään :) Eli stressin määrä ei ainakaan vähenisi.

Ihanasti Saana kirjoitteli Amildalle. Miten Saana jakselet itse tällä hetkellä? Onko elämä tasaantumaan päin? Ilmeisesti, kun vauvakuumettakin pukkaa. :)

Sade, rohkeasti vain soseita! Puolen vuoden iässä vauvan omat rautavarastot alkavat huveta ja on tärkeää saada ruokavalioon lihaakin. Vinkulla syöntihommat takkuilivat ja rauta-arvo olikin aika huono tuossa 6kk tietämillä. Mites Nuki ja Pikku-Mi-iu, meneekö jo pureskeltavaa ruokaa? Aika kakomista välillä tämä harjoittelu.

Munkkeja. Pitäisi minunkin leipoa vapuksi, mennään kavereille kyläilemään nyyttärimeiningillä.

Amilda, mutta heti jos alkaa tuntumaan, että kaipaat apua, niin ota sitä ihmeessä vastaan! Saisitko esim. siivous apua? Silloinhan sun/teidän ei tarvisi olla välttämättä edes paikalla. Ihan sillä mietin, että mä kyllä varmaan hyödyntäisin tuollaisen avun, mutta mä olenkin patalaiska.

Kiva kuulla Maijuliinistakin! Mäkin varmasti miettisin noita sikainfluenssa-juttuja. Oletko kysynyt tai aiotko kysyä neuvolasta? Kaikki menee varmasti hyvin ja toivotaan, ettei tauti leviäisi kovinkaan laajalle. Mäkin mietin yhtenä päivänä, että mitä tuollainen tauti tekisi Nukin ikäiselle.

Baltsun treeniohjelma kuulostaa hyvältä ja tuolla tulee varmaan aikas nopsasti tuloksiakin! Mun miehellä on joku saman tyylinen ohjema nyt. Vetää maksimia ja painot vaihtelee joka treenauskerta. Mä vedän tuolla perinteisellä näin aluksi. Tänään siis aloitin, kun täällä kerran lupasin ja hauista jaksoin tehdä 7kg painolla. Vikat kerrat oli kyllä tuskaa.

Joo, ei meilläkään palaruuista pidetä. Pikku hiljaa...

Me ollaan vappu ihan kotona, rauhallisissa tunnelmissa. Vapun päivänä mennään miehen mökille. Mullekin saa leipoa munkkeja!!

Norovirus alkaa olla selätetty, vaikka olo on hutera. Neuvolasta sanoivat että 2 oireetonta päivää ja sen jälkeen ei varmasti tartu enää muihin. Huomiseen vauvajumppaan ilmoitin ettei olla tulossa, ja siellä on kuulemma puolet samassa taudissa. Saatiin se siis varhasen vuorovaikutuksen ryhmässä viime maanantaina. Muistelin myöhemmin kun joku äippä puhui että pikku Ossipossilla oli vatsatautia. Kuka pölvästi tuo kipeän lapsen muiden vauvojen keskelle?!?

Haah, juu, mä olen lepäillyt rauhassa ja potenut vatsatautia. Niin varmasti. Brogis se osuvasti sanoi, että kun tämä äitiyslomalaisen elämä on pelkkää rentoutumista ja makaamista kaikki päivät, niin kyllä tässä yhden vatsataudinkin helposti lepäilee pois. Puppe ei enää öisin rauhoitu miehen syliin, ja herää edelleen tosi tosi usein. Tän taudin takia rinnoista on maidot ehtyneet, Puppe ei saa niistä paljoakaan, mutta raukka vaatii aina silti päästä rinnalle jotta saa unesta kiinni. Sitten kun nukahtaa syötän pullosta korviketta, jota menee paljon.

Tiedättekö, kun maito tällä tavalla vähenee, niin alkaako maitoa tulla taas kun paranen vai tyssääkö imetys tähän? Pariin päivään mulla ei pysynyt edes vesi sisällä viittä minuuttia, joten ei se rintamaitoakaan voi muodostua.

Sade, annatko viikon pelkkää porkkanaa? Mun ymmärtääkseni -ja korjatkaa jos olen väärässä -porkkana voi tehdä yliherkkyyttä herkästi. Mä huomasin että kun aloin antamaan soseita, alussa porkkana teki pientä näppyä mutta kun jatkoin antamista muiden soseiden ohella, näppyjä ei enää tullut. Mä aloin heti antamaan muitakin sekoituksia, itse tein bataattia, perunaa, kukkakaalia jne. Ja jo ihan viikon parin aloittamisen jälkeen kaikkia kaupan soseita joissa luki 4 kk iästä alkaen, eli myös hedelmiä.