Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Baltsu, eipä ollut mitään muuta oiretta kun tuo kuumeen nousu. Tai no - edellisenä yönä heräs pari kertaa itkseskeleen (normaalisti nukkuu 10-12 h putkeen). Sen takiahan sitä pelästykin, et mitäs nyt, miksi kuume on noussut.

Maijuliinille tosiaan tervetuloa takasin. Ja anteeksi kun en oo ehtinyt vastaan siihen sun sähköpostiisi. Aika hektistä tämä elämä nykyään. Yritän vastata joku päivä kyllä.

Nukille tosiaan onnittelut musikaalisista saavutuksista.

Voi Amildan "Enniä", tämäkin vielä. Toivottavasti pikkunen paranee pian.

Hei Anterokin on heittänyt hula-hulaksi! Naamani muuttuu entistä vihreämmäksi kateudesta. Nuki pesi nyt kyllä Pojun 100-0, se kun laittaa ko. kepakot vain suuhunsa :D

Pimmu, kokoarvioiden teko vaihtelee täälläkin. Joissain kunnissa tehdään kaikille ensisynnyttäjille, joissain vain jos sf-mitta on iso tms. syy epäillä, että vauva oisi iso.

Kiva, että Baltsun lenkki meni hyvin. Hei mä katsoin yhdestä optikkoliikkeestä Pojulle Julboja ja ne maksoi 49 euroa!! Herranjesta mun omani, jotka on sentään voimakkuuksilla, maksoi melkeen saman verran. Jotka kylläkin oli ihan tosi halvat, mutta silti. Kyllä se 20-25e saa olla kipuraja tässä asiassa. Saako sillä hinnalla?

Sade, uskallatko laittaa sitten meiliin linkkiä tedän asunnosta? :) Ja onnea miehen kellistämiseen. Täällä on myös tavarantoimitus käynnistynyt jälleen. En valita. Jääpala-astioita ei muuten tarvi desinfioida, riittää kun pesee ihan normisti.

On se niin kiva kuulla odottajienkin kuulumisia. Tulee haikeudella viime vuosi mieleen. Juu olen unohtanut kaikki närästykset ja turvotukset ;)

Hei mutta nyt mun sylissä kakataan.

Bro, ihan helmi lopetus =)

ostin just julbot Nöpölle, ostin heti sen seuraavan koon ja hyviltä vaikuttivat, olivat nyt alessa ja maksoivat 44e...ihan järkky summa mutta jos menevät sinne 2v asti mihin sanoivat niin ei sitten paha. Tuon hinnan vuoksi en ostanut niitä pienempiä kun olisivat maksaneet saman verran.

ja miten miehestä saisi enemmän aikaansaavan? se välittäjä oli muuten ihan pösilö, kai asiansaosaava mutta niin järkky että pyysin huomiseksi toisen välittäjän käymään jos sitten päästäisiin jo asiaan.

Meillä aurinkolaseina on Irkulla My First Shadet ja Eetillä Baby Banzin retrot.

Onnea Sadelle asunnon myyntiin! Kivan näköinen sekin minkä linkin laitoit, ikävä ettei sit ollutkaan sopiva.

Kiva kuulla taas Maijuliinistakin! Hitsi sinäkin olet jo pitkällä.

Amildan pikkuiselle toivottelen kovasti paranemista, harmi kun toinen on sairaana.

Kävin mä muuten siellä kampaajalla. Ei malli eikä väri muuttuneet, mut onpahan siistimpi. Mä taidan Eetin ilmoittaa siihen pneumokokkitutkimukseen, että jos saataisiin se rokote mikä ehkä ehkäisee korvatulehduksia. Nakuiltiin me siellä matkalla ja herätettiin muutenkin pahennusta.

Nukkelille onnittelut uudesta taidosta!

tosta vauvan koosta ja äitin syömisestä, mä en niinkään allekirjottais sitä et mitä äiti syö niin vauva sen kokonen.. meillä on geeneissä isommat vauvat ja vaikka oksensin ihan kiitettävästi millon ruoat millon pelkät vedet raskauden loppuu asti niin ei vaikuttanut sekään painoon.. enkä mitään suklaata pystyny syömää raskauden aikana,roskaruoasta puhumattakaan.. omppuja vetelin ja sit ihan perusruokaa..
nyt täs raskaudes oon pystyny syömään jopa roskaruokaa eikä suklaakaan oo pahaa ollu vaikka sitä ei enää tarvikaan ostaa itelle, riittää ku joku tarjoo joskus.. ja muuten syön leipää ja vähä makaronia, ehkä puuroa ja omppuja..
öö..pointti hävin.. no kuitenkin,en täysin usko noihin syömiset=vauvan kokoon verrannollinen.. :)
Sf-mitta riippuu jonkun verran aina mittaajastakin (eri mittaajat saa eri tuloksia).. kaverilla oli samat sf-mitat ja niille synty 3,3kilonen ja meille4kilonen.. :) mut siis pointti oli se et ei sf-mitastakaa voi päätellä et nyt se on pakko olla iso tms. *(oonks mä jotenki vaikeesti ymmärrettävä, vai miten must tuntuu etten osaa tänää kirjottaa ollenkaa)

Maijuliini on kyllä pitkällä, ihanaa! :)

Onnea Sadelle asunnon myyntiin! Kannattaa ottaa välittäjä joka myös tuntuu hyvältä kuin että pelkästään osaa asiansa.. pystyy sit luottaa paremmin myynnin toisen käsiin ku et jos jolleki pösilölle luottaa myymiset.. tsemppiä!

Nukikselle onnittelut palikoiden hakkaamisesta!! :D eiku siis kapuloiden.. :D no tajusitte kuitenki :)

Huomen pitäis herätä viemää miekkonen töihin jnejne, sit kaverille päiväks etten pysty niin keskittyy tähän omaa napaa ja ällöttävän ärsyttävään oloon.. hyvän asian puolesta,tiedän :) eikä tää oo niin pahaa mitä pikkiksestä niin kai tän jotenki kärvistelee :)

mulla puristaa jo löysien farkkujen nappi :( viimeks puristi viikol 9 ja siit eteepäi ja nyt alko vast viikko 8... :/

pitäis vaihtaa kohta autoon kesärenkaat... meinasin jopa vaihtaa ite jos toi mies suostuu sit pesee ne kuraset renkaat ennen säilöö laittamista.. mut saas nähä josko toi mies vaihtaa.. mut toisaalta se on kyl kivaakin.. (kyllä,t aidan olla sekoamassa)

Joko onnittelin Vinkkua kävelystä?! Onnea kuitenkin! On se hurjaa kun tommonen pieni ihminen kävelee itekseen :)

nyt tv ja korppuja iltapalaks.. :)

Mi-iu

Amildalle tsemppiä kipiliinin hoivaamisessa. On varmasti rankkaa. En voi edes kuvitella.

Sade, vau! Pistitte töpinäksi asuntokauppojen suhteen, hienoa! Kerrohan miten huominen juippi käyttäytyy. Kyllä muakin ärsyttäis jos olisi ihan eri tyylinen ihminen ja eri planeetalta meidän kotia myymässä.

Nova Stareista. Ne tosiaan on suolaisen hintaisia MUTTA ne menee kauan ja monta kokoa. Ennen kuin ostin ne farkut, kävin ostamassa Stockalta Name It -merkkiset ihanat farkut (n. 25 euroa), jotka oli harmikseni ihan liian löysät vyötäröltä ja kävin vaihtamassa ne Benettonin farkkuihin (20e), jotka myös oli ihan liian löysät. Palautin nekin ja menin suosiolla ostamaan Nova Starit. Niissä on vyötäröllä kiristyssysteemi ja kauniit resorit, joita kääntämällä farkut menee tosi pitkään. Meidän hoikkis-puppelsiinilla nuo luussiksi tarkoitetut housut sopii tosi hyvin eikä näytä liian löysiltä. Koko 80 cm on sopiva (Puppe pitkä 67cm). Eli suosittelen noita farkkuja.

Saana, mikä meininki? Näkyykö punaista? Täälläkin elettiin jänniä hetkiä, kun yhtäkkiä tajusin että menkkojen piti alkaa viime perjantaina. Ostin testinkin ja kyselin mieheltä että mitäs jos. No, siitä on tullut ihan poliitikko noissa ympäripyöreissä vastauksissaan, eikä siitä ota selvää. Testi oli nega, jonka jälkeen tajusin että oviksesta oli vasta perjantaina viikko. Eli voi testata vasta ens pe, vaikka kuukautisista onkin enemmän. Ovis oli niin selkeä ettei voi erehtyä. Eli jännät päivät jatkuu. Tietenkin uusi perheenjäsen olis maailman tervetullein nytkin jo, mutta mä todella epäilen mun kohdun kestävyyttä. Alavatsa on edelleen kipeä eikä tuntoa ole ihossa.

Maijuliinille iso halaus ja tervetuloa kirjoittelemaan taas! Kivaa.

JB, uskaltaisko laittaa Puppen jo vauvakeinuun?

Huomenta, me mennää taas kuuden rytmissä. Eipä tuo haittaa, kun itsekin käyn aikaisin nukkumaan. Lueskelen Sofi Oksasen Puhdistusta, ja vaikka kirja on tosi mielenkiintoinen, nukahdan jo parin sivun jälkeen.

Vinkulla on samoja kokemuksia Pupen kanssa Name It:n farkuista: lahjaksi saadut tippuvat päältä. Meillä poika on 79cm ja käyttää yhä 74cm NovaStareja! Myös 86cm käyvät. Eli kuten Rosa selittikin, hinta maksaa itsensä takaisin. Ja noista pääsee takuulla eroon halutessaan.

Sadelle onnea asunnon myyntiin! Muistelen itse kauhulla näyttöpäiviä: vauvan kanssa oli kaameaa saada kämppä siistiksi ja ehtiä ulos ajoissa. Suosittelen olemaan tiukka näyttöjen varoitusajoissa, meidän välittäjä soitti joskus samana päivänä. Ei suostuttu. Koti ei jotenkin pysy edustuskunnossa pienen lapsen kanssa, vai?

Jännäillään siis Rosaakin, Saanan lisäksi. :D

Babystylen nettikaupassa oli first shadet ja baby banzit ostin lastentarvikeliikkeestä.

Tässä aamukahvia vetelen. Nousu oli puoli kuudelta... MegaHUOOOOH!

Vauvakeinuun? Sellaiseen kuin vaikka ulkoleikkipaikoilla on? Kyllä mä Eetin laittaisin ainakin. Olen istuttanut sitä jo yli viikon ajan lyhyitä aikoja syöttötuolissa, että saan tehtyä keittiössä hommia, joten laittaisin kyllä keinuunkin. Neuvolasta annettiin neuvo, että vauva on kypsä istumaan sitten kun selkä ei enää istuessa mene pyöreäksi.

Eetillä on ensimmäinen hammaslääkäri 5.5. Eikä toisella ole vielä ainuttakaan hammasta. Tänään on muuten neuvola. Kiva nähdä, että kuinka on kasvanut meidän pikkiriikki.

Jellikkä, kiva että teidän kunnassa maksetaan hammaslääkäri. Tää meidän peppukylä säästää kaikesta.

Juu, juuri sellaista keinua meinasin. Meidän pihalla on sellainen, mutta ajattelin että vaappuuko tuo liikaa edestakaisin. No, ehkä voin keinuttaa ihan hiljaa. Olen keinut itse Puppe kantorepussa ja siitä hän tykkää hirveästi.

Baltsu, on nuo 80 cm farkut isot, mutta timmien resoreiden ja vyötärön kiristyksen takia näyttää silti hyviltä ja nyt jo sopivilta.

Puppe herää öisin tunnin-kahden välein. Mä hoidan yöheräämiset, koska mies herää vasta kun Puppe itkee, mä herään jo siihen kun hän avaa silmät (outoa). Olen siis aika poikki. Mies ystävällisesti sitten antaa mun nukkua aamuisin, tänäänkin nousivat 05:15. Mäkin nousin kuudelta ja ihmettelin että mitä nuo alakerrassa höpöttävät, kuuntelin salaa ja mies luki kalenterista nimiä. Pohtivat mikä tulis Puppen pikkuveljen tai-siskon nimeksi. Toivottavasti ei tästä kierrosta natsaa, koska Puppe hihkui eniten Aimon ja Mannen kohdalla. Aimo Manne. Eii.

Nyt mä olen kahvin voimalla ihan tekopirteä, ja mies sekä Puppe nukkuu. Ei olis pitänyt juoda kahvia.

Baltsukka, oletko lukenut Stalinin lehmät? Pidin siitä enemmän kuin Puhdistuksesta. Siinä oli kaiken muun lisäksi mielenkiintoista kuvausta syömishäiriöstä, tai siis päähenkilöllä oli syömishäiriö.

jee, Nöpö hoksas näköjään tänään että osaa kääntyä molempiin suuntiin =) mutta alkaa olla iso neiti kun ei enää nuku kuin 30minsan päikkäreitä..no onneksi nukkui sentään pitkät yöunet.

Rosis, Mannehan olisi oiva nimi mutta ehkä ette kuitenkaan anna Pupen päättää nimeä jos/kun sitten joskus tärppää. Mutta alkaa mennä hurjaksi kun täällä jännäillään jo kaikkia!! ja mulla ei ole vielä edes menkkoja näkynyt...

Nöpöä ei tänään aamulla huvittanut syödä niin pumppasin ja näköjään aamuisin kannattaa, tuli 70ml ihan hetkessä, sitten lopetin. Eli mun ongelma on ollut se kun Nöpö syö niin usein niin ei yleensä sen vuoksi sitten tule pumppaamalla juuri mitään.

Aamulenkillä sama taika -Vinkku otti torkut! Mahtavaa saada lenkkeillä ilman narinoita. Ja auringonpaisteessa.

Nukin synttäreitä oli pakko tulla kommentoimaan: huikeaa! Aiotteko tehdä sapuskoja itse? Joko juhlakalun mekko on ostettu? Entäs äidin asu?! Nuudelista tulee takuulla niin rinsessa! Me varmaankin vietämme synttäreitä low-key kunnes Vinkku itse tajuaa hommasta jotakin. Minulla on hyvää aikaa harjoitella kakun leipomista...

Rous, kiitos vinkistä, tuo Stalinin lehmät on lukulistalla.

toivon todellakin että Nöpölle on nyt tulossa hampaita kun on niin kitinä päällä ollut eilisillasta lähtien..muuten menee hermot..tai sitten on vaan väsy, mene ja tiedä. En ainakaan tajua mitään noista ikenien turvotuksista, mutta ehkei vielä ole mitään mistä pitäisi tajuta.

Huimaa ajatella että kohta täällä vietetään tosiaan jo ekoja synttäreitäkin!! mä oon Baltsun linjalla, mutta mies haluaa heti 1v syndetkin isoina joten saa nähdä mitä tehdään. onneksi mies rakastaa leipoa kakkuja niin ei mun tarvi ainakaan niistä huolehtia =)

Tervehdys.

Enää ei tarvitse jännäillä, menkat alkoi eilen. :) ( :( ) Ja nyt kyllä voisin asua vessassa. Mä käyn kohta hakemassa synnäriltä siteitä kun tuntuu, ettei kaupan siteet riitä mihinkään. Pitäisköhän siirtyä tenaan?

Lukaisin tekstit pikaisesti läpi. Heh, pitäisi varmaan kirjoittaa aina heti jotain ylös.
Sadeliini, ei kai niitä jääpala-astioita tarvitse desinfioida? Normipesu riittää. Tosin mä en muistanut kyllä aina heittää kuumaa vettäkään pullojenkaan päälle...

Jatkokysymys soseista. Mites liha ja kana? Millä olette kypsentäneet ja millä jauhaneet?

Tuon idoli on varmaan tasmanian tuholainen...... (meidän koti ei ole näköjään vieläkään vauvankestävä...)

Haa, vai että vielä hula-hulaksi..mutta Prokani, huomaahan Tukkahirmun ja Nuudelin ikäero, ei aikaakaan, kun Pojukin jo rummuttelee! Ja saa niitä prillejä halvemmalla. Me ostettiin 100%UV-suojalasit Nukille Prismasta jollain 15 eurolla.

Ei ei Miiu, siis se äidin syöminen SAATTAA olla yksi tekijä. Toki kaikki geeni, ym. jutut vaikuttaa!

Rosa, mäkin testasin ja tosiaan viikko oviksen jälkeen. Nega tuli mullekin, hyvä niin. Tai siis eihän se tosiaan vielä näy, vaikka raskaana olisinkin, mutta en kyllä usko sitä millään. Ihanaa, kun suakin saa taas jännäillä!!! Ja kieltämättä suloinen mies sulla, kun luki lastennimiä niin varhain aamusta :) Esimerkillisen isän toimintaa!

Ja Saanankin tilanne selvinnyt. Ensi kierrosta päästään taas varmaankin jännäämään sua?!?

Baltsu, ne asut on sentään ostamatta...niistä en välitä kovinkaan hörhelöisinä (itselleni en kyllä mitään uutta ostakaan)... Voi olla, että tilaan jonkun erikoisen kakun, mutta ruuat teen anopin avustuksella, sikäli mikäli ruokia tarjotaan. Måste titta. Kiva kyllä kieltämättä suunnitella!

Täyttääkö naiset muissa perheissä molempien veroilmoitukset?!?! EH... Täytyykin lähteä happihyppelylle ja taidan teidän inspiroimana mennä sen puiston ja vauvakeinun kautta. Tosin ostin kotiinkin sisäkeinun Nukille,mutta ei sitä ole tullut käytettyä. Laiska minä...

Niin ja "viralliset" työt alkaa kesäkuussa, tosin ne kestää vain kaksi kuukautta. Menee sujuvasti isukin lomiin ja sitten mummi hoitaan.

hehe.. angstis.. niin mut vaikka yks tekijä niin mun mielestä ei kovin vahva tekijä.. :)
tai sitte jos mä vetelisin pullia niin synnyttäisin vähintää 6kilosen jötkäleen.. :D
Paljon oli kommentoitavaa mut tää pää ei toimi nälissää... :/

meillä varmaa 1-v syndeistä tulee isot,huoh.. ristiäiset oli jo isot vaikka oli ihan lähimmät.. n.30henkeä.. eli sisarukset,vanhemmat,isovanhemmat ja 5muuta aikuista...lapsia oli sit vajaa 10..
ja nyt kesäl synttärit sit ja kaikki kaverit (lapselliset!) niiin siitä tulee viielä enemmän :/
ja kesäntyötkin meni v*tuiks ja nyt en tiiä mistä niitä kehtaan kyselllä...oli ns. varma paikka kesätöiks mut sit niillä meni hommat myttyy eikä kykene palkkaamaan ketää koska asiakkaita ei olekaan kesällä sen vertaa että yhtää kesätyöntekijää tarvis.. arvatkaa vaa ärsyttääkö... mollin sivuilla luki sillon et 15paikkaa ja hakijoita oli 60 ja haastattelus meit oli kolme.. ja nyt ei irtookkaa yhtää työpaikkaa!!
ja mä tunnen itteni tosi tyhmäks ku luotin et siel aivan varmasti on ja nyt pitäis kehdata soitella onko missää tarvetta... prkl! :/

mut nyt naperon kans hetkeks..tunnin pääst lähetää hakee isi töistä.. oltii kaverilla päivä :)

Voi harmi Miiu tuota työpaikan menetystä :( Mitäs nyt sitten?

Mullen sanoi lääkäri keskussairaalalla silloin, että geenit tietysti määräävät suureksi osaksi sen, minkä kokoinen lapsesta tulee, mutta äidin ruokavaliolla on myös merkitystä. Välttämällä "rasva- ja sokeripommeja", voi lapsi olla muutamia satoja grammoja pienempi kuin mitä se muuten olisi.

Nyt kun te kehutte noita NovaStareja niin mun on pakko kohta tilata kanssa :D Onko ne farkut sellasta pehmeää (öö, "epätönkköä") materiaalia? Luullakseni on, kun kerran on laadukkaat. Entäs onko ne sellasta pitkää ja kapeaa mallia? Poju kun on lähinnä leveä, ainakin tuolta jalkaosastoltaan.

Onnea Nöpölle kääntymisestä :)

Nyt meillä lauletaan sitten oopperaa, ainakin siltä kuulostaa. Mamma pelastaa..

Voi Saana, halaus. Alkaako teillä nyt sitten todellinen yritys? Mä aion pitää jalat ristissä seuraavat ovikset. En kaipaa tätä jännitystä ihan vielä.

Huooooh. Puppella puhkesi toinen alahammas. Ihmeteltiin jo mikä on. Aamupäikkäreiltä heräsi tulikuuma ja todella kiukkuinen Puppe. Kuumetta oli mutta tosi outo juttu oli löysä kakka. Sellaista levää tai pinaattia vaippakaupalla selkää pitkiin ja nilkkoihin valuen. Aina kun saatiin vaihdettua niin täyttyi taas. Syötin mangoa, ja hetken päästä mango tuli kauniina soseena pepusta ulos. Kai se on ripuli? Sitten huomattiin hammas. Kitinää kitinää, supon sain nyt laiettua hetkeksi ennen kuin se lensi seinään, ja nyt Puppeparka nukkuu pihalla viimein tyytyväisenä. Kaikenlaista harmia hampaiden tulo aiheuttaakin. Mutta toivon että repaleiset kitinäyötkin johtuivat hampaasta.

Miehen töistä ilmoitettiin että heillä on ylläripylläri YT-neuvottelut töissä tällä viikolla, vaikka päin vastaista on lupailtu. Mä en osaa stressata. Jos mieheltä loppuu työt, se saa kuitenkin jotain, koska on sellaisella alalla että töitä riittää. Ja mä jo ilmoitin että muutan mielelläni minne vaan. Nykyään olen niin kotikeskeinen, että voisi olla hauskaakin muuttaa ihan muualle ja perustaa koti. Nyt vielä sekin ois mahdollista kun ei ole lapsen koulua, kavereita tms.

Neilikseltä paljon terkkuja! Hän viestitteli että kiirettä pitää eikä ehdi nettiin, mutta että ajattelee meitä kyllä ja tulee linjoille heti kun kerkiää. Pikkumies tarvitsee massaa vielä puoli kiloa, niin sitten voivat vierailla ja olla sosiaalisia. Ehkäpä pääsevät meidän tapaamiseen!

Nyt on sopraano viety nukkumaan.

Hei mua kans kiinnostaa, että miten ootte kypsentäneet lihan ja kanan? Neuvolassa puhuttiin keittämisestä. Miksei, mutta voiskos vaikka uunissa vesihauteessa kypsytellä? Samahan se kai miten sen kypsyttää? Jauhan sen sitten sellasella OBH:n sekoittajalla. (Joka on muuten ihan must. Teen sillä itelleki joka päivä jotain ihanuuksia.) Siis aion jauhaa, en ole vielä tehnyt.

Hurjaa jos Rosakin on kohta jo toisella kierroksella! Täälläkään ei kuulu menkkoja, mutta ehkä se on hyväkin juttu. Yks päivä oli kyllä varma, että bongasin oviksen. En sitten tiedä. Toivottavasti ei vielä. Raskautumisvaaraa ei kuitenkaan ole, täällä huolehditaan siitä :D

Eikun ne Nova Starit on sellaiset "baggyt" eli ei kapeat ainakaan. Puppis on hoikkis, mutta kun tuo pussimainen malli on niin selkeä, niin hyvältä näyttää. Ja vyötäröllä tosiaan napeilla kiristettävissä tai löysättävissä.

Öh, mä kypsennän lihan ja kanan avaamalla purkin kannen ja laittamalla purkin mikroon. Sitten rukoilen ettei mössö ylikuumene ja lennä pitkin mikroa.

Ei mutta olen alkanut ostamaan purkkeina kinkku- ja possusoseet, kun ne on niin sileitä ja Puppe tykkää. Jälkkärit syödään usein myös purkista, mutta omenaa, päärynää ja banaania Puppe tykkää imeskellä. Ja nykyään purra.

Puppeliinille onnittelut hampusta! Toi farkkujen malli miellyttää munkin silmää. Pidetään nyt peukkuja, että miehesi saa pitää työpaikkansta tai toisaalta, kyllä mä teidän mielellään otan tänne "meidänkin" kaupunkiin ;)!

Ei kun toi vauvan paino asia on ihan sairaalalääkärin sanomaa, kuten Bro mainitsi. Etenkin tietyssä vaiheessa raskautta äidin ravinnolla on suuri merkitys vauvan kokoon. Mullekin sanottiin, että nyt kannattaa välttää suklaata, koska niinä tulevina vk:na sillä oli merkitystä. En nyt muista mistä viikoista puhutaan. Ja nämä sokerivauvathan on ihan yleisesti tunnettu ja puhuttu.

Siitä lihan kypsentämisestä sen verran, että mun keinot on samat eli ei muuta kuin mikroon purkki ilman kantta... tosin aion kesällä lopettaa purkkiruokien syöttämisen ja jo nyt siirrytään pikku hiljaa normiruokaan. Jugurttia olen jo muutaman lusikallisen antanut.

Täytyy mennä.

Kiva kuulla Neiliksestäkin, toivottavasti pääsee piakkoin palstailemaan!

Haha, Rosa vähän alko naurattaan tuo lihankypsennysvinkki. Tuo oli ehkä juuri oikea vastaus tässä kohtaa :D

On nuo farkut kyllä aika mageet.

Ja kiitos Neiliksen terkuista. Kovasti kaipaamme häntä tännekin. Mutta toki ymmärrän, että on hieman muutakin puuhaa.