Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voin kuvitella kuinka ärsytti JB!!
pystyn samaistumaan tohon aika hyvin ku samanlaisia kokemuksia on siskon lasten kans..
meillä pikkis ei oo repiny ku yhden kirjan hajalle.. mut seki oli semmonen pikkukirja jonku postin mukana minkä laitoin kontaktimuoveihin niin se ei ollu ees "tärkee"..

Mulla on tosi ällö olo... ja koht pitäis tulla kaverin jolle en viel oo kertonu täst "plopplop" jutusta,enkä aio ennen ku tiedän et kaikki ok..
auttaiskohan jos kävisin maate hetkeks..

Pikkis nukkuu ulkona, mä käyn lepää..

palailen!

huuh amildainen! vaikka *vetää ennustajaeukon huivin taas päähän* teillä ei ole tuota seuraavan kanssa.
täällä ei menkoista havaintoa. sais alkaa jo! testasin kyllä negan toissapäivänä... nyt on varustauduttu jos seuraava saisi alkunsa muutaman kuukauden päästä... ihan kiva vaan, 1e/vrk. ja kun ei olla kuitenkaan vielä satavarmoja aletaanko yrittää nyt vai ei. mies olisi kyllä sitä mieltä että kyllä.

jb, ihan oikein irkulle ;)

Kuolamoottori pyrki näppikselle. Miten se pojan oma näppis lattialla ei ole ollenkaan niin mielenkiintoinen...

Meillä on muuten rauhalliset ajat "jätänpä pojan tuohon hetkeksi yksin ja otan kohta samasta paikasta syliin"-ajat ohi. Poika paitsi pyörii napansa ympäri, on nyt oikeasti oppinut vetämään itseään käsillään eteenpäin. Tänään sai jo fiikus kyytiä...

Onkohan meidän kaupunki ainoa rupinen ja köyhä? Meillekin oli hienosti merkitty neuvolaohjelmaan hammashoito 6kk. No, terveydenhoitaja muistutti vaan, ettei saa syödä samasta lusikasta ja että purkkaa pitäisi syödä (yöööök, vieläkään en voi sitä syödä) ja siinä se oli.

Palvelupyyntö...

Pliis äidit tarviin mielipiteitä vaunuasiaan. Mä oon nyt kuumeisesti katsonut/etsinyt eri vaunumerkkejä/malleja ja oon aika ulalla.
Tän hetkinen vaihtoehto ykkönen on Brion Sing tai Happy, tokana on Teutonian Mistral S, Brio olis vaan pari satkua halvempi. Anyway, onko se vaunukoppa ihan välttämätön? Esim noissa Teutonian vaunuissa voi ostaa pehmeän/kovan kantokassin joka sopii vastasyntyneelle. Ja maksaa 155€ lisää. Mistralissa ja Singeissä pienet kääntyvät etupyörät ja isot takapyörät, kun taas Happyissä kaikki 4 pyörää suuret. Singit näyttää aika pieniltä kopan kanssa, ja istuin osa on ok kokoinen. Kaikissa käännettävä heittoaisa.

Miten te päädyitte vaunuihin? Onko niissä ollut jotain ehdotonta? Mitkä on hyviä merkkejä? Hinta laatu suhde?

Baltsun Gessleinit on saman tyyliset kuin noi teutonia, ja musta ne näyttää tosi kivoilta, hinta vaan tosiaan on aika suolainen. Mutta toisaalta me halutaan panostaa vaunuihin ja mä mielelläni hankin sellaiset, mitkä menee pari vuotta.

Pimmu, tuolla on nyt poistotarjouksessa Brion pehmeitä ja kovia kantokoppia, kantsii tilata jos on tarvetta. Mehän tilattiin toi pinkki, on ollut hyvä.

http://www.babyshop.fi/product_catalog.php?c=3

Eipä ole kutsua hammaslääkäriin tullut, tosin enpä usko, että siellä mitään ihmeempää tietoa saisikaan. Hampaat on "harjattu" jo pitkään.

Pimmu, meille nuo vaihdettavat etupyörät on must: talvisin isot ja kesäaikaan pienet kääntyvät. Gessleinit ovat myös kevyet ja pienehköt. Meillä pehmeä kantokoppa oli käytössä sen 6kk jolloin siirryttiin ratasosaan. Nyt ehkä valitsisin tilavamman kovan kopan, jos mahdollista. Brion Happyista olen kuullut kavereilta kehuja.

Huikea kevätsää! Kesä tulee! :D

Sade onko teillä Briot, vai vaan se kantokassi?

Täällä nää talvikelit ei oo niin "talviset" kuin suomessa, ni ei tarvi varautua lumeen tai loskaan. Siks miettisin, et ehkä noilla pienillä etupyörillä pärjäis läpi vuoden. Ja oikea vaunukoppa tuntuu turhalta kun halvemmalla saa sen pehmeän kantokopan, joka on mun kavereiden mielestä toiminut ihan hyvin. Ja oon lukenut, että Brion on hyvä merkki. Totta kai auttaa paljon mennä oikeasti liikkeisiin katsomaan ja kokeilemaan, mutta en myöskään halua liikaa vaihtoehtoja. Nyt oon jo ihan suossa Brion ja Teutonian välillä :)

Täällä on taas sadellu pitkin pvää. Nyt kylläkin paistaa aurinko :)

Pimmu, meillä on nyt vaan se Brion kova kantokoppa eli en sen enempää tiedä niistä mutta noi kantokopat mun käsittääkseni käy kaikkiin malleista riippumatta, eli luulisin että voit tilata Brion kopan halvalla tuolta jos haluat ja ostaa mitkä ratasvaunut haluat. Sopii ainakin noihin meidän halpisvaunuihin ja Emmaljungaan jotka ostettiin kirpparilta pihavaunuiksi.

niin ja Pimmu, me taas on tykätty kovasta kopasta koska toimi silloin vauvana hyvin sänkynä ja se oli helppo ottaa vieraisillekin mukaan vaikka ei vaunuilemaan olisikaan mennyt, sai siinä nukuttaa ja pitää niin että ei tarvinnut pohtia vierailulla missä pitää. Ja oli sopivan pieni niin välillä pidettiin pinniksessäkin niin nukkui hyvin. ja kun te siellä ette ehkä tarvi niin sitä pehmokoppaa lämpöpussiajatuksenakaan niin tuossa kovassakin on siis puolensa. mutta kyllä noissa vaihtoehdoissa menee pää pyörälle :/

Mun sisko sairastui kuumeeseen ja nuhaan, joten enää ei tarvitse spekuloida tuleeko viikonlopun hummailusta jättikankkunen vai megajättikankkunen. Olen nyt kyllä hieman allapäin. Surettaa siskonkin puolesta, kun se olisi niin mielellään tullut ja oli niin kovin pahoillaan että millaisen pettymyksen nyt meille tuotti.

Meillä on myös Gessleinit ja olen tykännyt.

Voihan pee JB! Ettekö saisi ketään muuta tulemaan lyhyellä varoitusajalla? Tai sitten joku toinen viikoloppu. Tosi harmi.

Meidän naapuri liikkeen nainen, on köyttänyt ruukkukasvin kettingillä tolppaan kiinni (palmumainen kasvi jossa ketku menee rungon ympäri). Ajatuksena on varmaan, ettei sitä varasteta, mut ei toi näytä oikein toimivalta ratkaisulta. Miks se ei laitanut sitä sisälle..?

Mä just soitin kaverille kysyäkseni samojo juttuja kun teiltä kysyin. Hän oli ehdottomasti sitä mieltä, et pehmeä kantokassi on kuuma tänne ja myöskin mustat rattaat. Pienet eturenkaat on kuulemma käytännöllisemmät täällä, kun kadut on mitä on. No taidan hikoilla ton asian parissa niin kauan, et pääsen suomeen paikan päälle katsomaan, mitkä tuntuu hyviltä. Teutoniat saisi ehkä tilattua myöhemmin saksasta halvemmalla kuin suomesta. Katsotaan.

Sade noin mäkin ajattelin tehdä, et osta brion kantokassin, koska ainakin netissä värivalikoima on kivempi kuin esim. teutonialla. Ja ne on helvempia.

Hyvää illan jatkoa ja kiitos avusta.

Pimmu 20+4

En ole ehtinyt palstailemaan -työ häiritsee tätä harrastusta. Ja nytkin vaan ehdin nopsasti lukaisemaan kirjoituksenne.

Iik, ihanaa jännittää Saanaa! Koskas testailet? Ja Rousa, siis te vetäisitte ihan sisälle asti, kun kaurista mietiskelet? ;) Me siis touhutaan keskeytyksellä, mutta seksiteltiin myös oviksen aikoihin. Katsotaan miten 1.1 asian kanssa käy.

Puppe on jo aikuinentyttö! Onnittelut hampaasta! Ja ihanaa, että Pimmu vauvalla oli kaikki hyvin!

Baltsu, Nukilla oli neuvola n. puoli toista vk sitten ja mitat oli seuraavanlaiset: 9300g ja 76 cm. Kaikki oli ok.

Pimmu, ja ilmakennoiset renkaat on olleet tosi hyvät -en vaihtaisi! Muuta en osaa sanoa, kun nää mun rattaat on "merkittömät", mutta kyllä älytömän hyvät!

Kemuista tai kännäämisestä itsestään oli puhuttu. Mulla on nyt viikonloppuna ensimmäiset tyttöjen juhlat varmaan kahteen vuoteen. Aluksi oli ihan innoissani, mutta nyt kun näin painajaismaisen ja hyvin opettavaisen unen aiheesta, ei huvita enää lähteä. Luultavasti en ole siellä kovinkaan myöhään. No katsotaan...

Ääh, en ehdi lukea kaikkea! koitan palata huomenna!

Nyt luin loput viestit, mutta en paljoa pysty nytkään kommentoimaan, kun joku N on sylissä. Mutta ennen kaikkea Jellylle suuret sympatiat ja harmitushalaukset! Olisin niiiin toivonut, että olisitte pääseet humputtelemaan! Varatkaa ihmeessä uusi viikonloppu, niin tulee varmasti mentyä...ja tätä voit pitää käskynä! :)

Niin ja Pimmulle piti sanoa, että meilläkin on kova kantokoppa ja se on ollut tosi hyvä. Siellähän on kuitenkin pehmuste sisällä, joten ei se nyt muutoin kuin rungoltaan ole kova.

Myönnetään, myönnetään: Tupakkaa kuluu... Ja tän voin kirjottaa tänne, kun tiedätte että haluan vauvaa maailman eniten enkä vain siksi että sitten on "hyvä syy" lopettaa polttaminen: Eli nyt vielä poltan hyvällä omalla tunnolla, lopetan seinään sitten kun saan plussan. Olin muutaman vuoden polttamatta ja pölönä aloitin uudestaan. Silloin lopettaminen oli suht helppoa laastareilla. Mutta nehän on kielletty raskauden aikana, joten sitten lopetan ihan au natural. Mieskin lupasi lopettaa sitten. Ja paras onkin, en kestäisi sitä kamalaa hajua käsissä ja suukoissa, kun ei itse polta.

täällä on sitten taas aikainen aamu..ja vitsit kun olis enemmän rahaa tai edes tää asunto jo myyty (ei vielä edes myynnissä) kun nyt löysin meille unelmakodin mutta menee varmaan tosi äkkiä ja kun meillä tietty nyt ehtona olisi että pitää saada tää myytyä niin voi olla aika hiljaisra..ärsyttää. mutta varataan näyttö kuitenkin.

Ja tuon vanhan viestin kaivajan pointti oli?????

Hui-ui Saana! Toivotaan et ne sun menkat tulis pian. Vai? Hieman ristiriitaiset fiilikset sulta saa, onko se hyvä vai huono juttu, jossei vaikka alkaiskaan! Kuten muillakin uudenvuoden yllärin "odottajilta"... Vauvakuumeet näköjään vähän kaikilla näyttäis olevan koholla ;)

Sadelle tsemppiä unelmakodin metsästykseen!

Ei voi olla totta, JB, tosi keljua! Et sinä voisi mennä yksiksesi ja jättää miehen lasten kanssa? Tiedän, not the point, mutta jos sitten voitte siskosi toivuttua tehdä jotakin kaksin? Olisit NIIN ansainnut hummausta! Miten sen kampaajan kanssa?

Nuki ja Vinkku on aika samoissa mitoissa. Tsemppiä töiden kanssa!!

Juu, toivokaa mulle nyt menkkoja. Kieltämättä on ristiriitainen olo. Hirvittää, tiedätte kyllä, mutta silti niin toivoisi.

Öh, muistaako joku oikeasti meidän keskustelut noin hyvin, että osaa kaivaa noin vanhan viestin?? Mä en edes muista mitä viikon sisällä on puhuttu!

Ja voi JB...

Poika oli kyllä niin parka aamulla. Sai eilen lelun, josta nappuloita painamalla saa eri kotieläinten ääniä. Eilen lelu oli ihan kiva, mutta tänään... Lähdin käymään vessassa, niin poika mönki lelulle ja painoi lehmää. Eikä osannut ottaa kättä siitä pois. Lehmä vaan ammui ja ammui ja poika pelästyi ja itki... Voi mun pientä...

Nytkö se jo heräsi...

Saana! Niin jännää... Mun mielestä tämä kierto on erityisen jännä kaikilla, koska jos tästä natsaa, niin ikäeroa on vuosi "vähemmän" kuin jos seuraavasta/seuraavista. Tajuaako kukaan...? Yleensähän toka tulee keskimäärin aiemmin kuin eka eli ennen laskettua aikaa. Tai ainakin suunniteltu sektio tehtäis ennenla:ta.

Sade, haluisitko laittaa mailissa linkin siitä asunosta? Olisi kiva nähdä se.

Mikäköhän toi ikivanhan tupakointiviestini kaivamisen pojo on? Kaivaja-hyvä, kysy tai kerro ihmeessä jos on jotain epäselvää!

Angstinen, koita nyt vain nauttia tyttöjen illasta! Paljon on asenteesta kiinni, joten koita suhtautua innolla!

Pimmu, en tietenkään voi verrata muihin vaunuihin, kun olen käyttänyt vain näitä yksiä. Mutta me ollaan oltu tosi tyytyväisiä Brion Happy-malliin. Meillä on se kantokoppa, se on suhteellisen iso, eli menee vielä kauan pihalla nukuttamiseen vaikka nyt vaihdettiinkin se ratasosa yleiseen käyttöön. Kantokoppaa käytämme myös päivittäin sänkynä alakerrassa. Puppe nukkuu siinä päikkärit. Runkona meillä on joku light-juttu, eli tosi kevyet työntää ja nostaa. Sä et tarvitse suuria pyöriä, mutta meillä ne oli kätevät loskassa ja lumessa. Luulen että tiedät mitkä vaunut haluat kun näet livenä ja pääset testaamaan. Meillä oli muutama vaihtoehto, mutta tiedettiin heti mitkä otetaan kun päästiin koklaamaan. Turun suunnalla jos käytte, niin Oz Babyssa on juuri nuo miettimäsi vaihtoehdot valikoimissa. Saman kaupan nettikauppa on surkea, livenä on enemmän vaihtoehtoja.

http://www.ozbaby.fi/www/

Argh, koira pissi lattialle, kissat riehuu ja Puppe kitisee...

Mistä alkaisin.. Vaikka siitä, että mikroaaltouuni on nyt sitten perunaporkkanamössössä. Menen kohta puhdistamaan sen. Laitoin Pojun ruuan pakkasesta sellaisessa pienessä muoviastiassa mikroon (juu yleensä laitan sulatukselle, mutta nyt sitten ihan vaan tavis-lämmitykselle) ja KHABOOM. Koko kuppi poksahti kun se mössö sulaa keskeltä. Jännä ääni.

JB:lle suuri myötätunto täältä! Niin kurjaa että meni noin. No, jospa piakkoin kuitenkin? Ja hei mitä ne juomasekoitukset on, joista puhuit?

Sade, miten Nöpö reagoi rokotteeseen? Ja mitä minun vanhat silmäni näkevätkään, teillekin saa tulla jo kakkonen :D Suuri päätös ja hatunnosto. Alkaako tässä kohta yhteisön paine pakata meillekin ;) No ei sentään, pidämme Baltsun kanssa rintaman tässä asiassa.

Pimmu, työnnän lusikkani vielä tähän vaunusoppaan. Meillä on sellainen pehmeä oikein lämpöinen, tummaa kangasta oleva vaunukoppa. Eli juuri sellainen, joka ei oikein 40 asteen helteessä ehkä menesty :) Muutenkaan me ei kyllä olla tarvittu sitä koppaa, kun kyläillessä Poju istuskelee turvakaukalossaan tai sylissä. Mutta huomaan, että monen mielestä se koppa on tosi hyvä juttu. Se käännettävä heittoaisa on kyllä ihan must. Koska aina tuulee tai paistaa aurinko just väärästä suunnasta. Meilla taas on isot ilmakumirenkaat ja ne on meille hyvät, kun on tuolla sohjossa pitkin teitä menty talvi, mutta sitten taas jos haluaa kauppoihin mennä kätevästi niin menen kyllä noilla matkarattailla, joissa on pienet kääntyvät etupyörät. Gessleinit kuulostaa kyllä tosi hyvältä vaihdettavine rattaineen.

Mistä nettikaupoista te ootte tilanneet niitä NovaStareja?

pimmuska, jos tekee isoja vauvoja niin kannattaa ottaa semmonen missä mahdollisimman iso koppa.. meillä siis tää jättimys mahtui emmaljungan duo edgeen hyvin.. kovaan koppaan siis... vasta 7kk ikäsenä vaihdoin ratasosaan kun meinasin että tarkenee paremmin pakkasel nukkua kopas ku ratasosas.. ja napero oil n.70cm pitkä ja just mahtu toppapuvun kanssa siihen.. mutta nää on tietty raskaat nostaa, vaikkei työntäessä tunnu..

JBn puolesta kyl harmittaa jos kerran bileet meni sivu suun :/

no, toivotaan saanalle menkkoja, ja sitten ei enää menkkoja :))

rousa, mä tajusin ton vuoden vanhempi/nuorempi idean :) niinhän se on..

mut nyt syömään jotain.. pikkis herää kohta.. tai sit se makailee hereillä rattais.. :)

Hmm, mä taidan sittenkin pitää Saanalle plussapeukkuja, kun kerran kuitenkin toivot raskautta :) . Mä odottelen jo innolla lokakuuta, että päästään pakkopanoihin käsiksi, hee.... Aika menee kuitenkin niin nopeasti, että kohtahan se syksykin on taas ovella. Nooh, vietetään kesä ensin. Baltsu ja Miiu, oletteko suunnitelleet jo babyjen 1-vuotis synttäreitä? Mulla on täysi tohina päällä, erittäin lapsenmielisellä tavalla.

Ja voi Bro sun kanssas! Et tainnut käyttää sitä mikrokupua lautasen päällä?!?

Sadekin etsii uutta asuntoa! Nythän voisi saada hieman halvemmalla.

Ja joo, Rousa, mä koitan ottaa oikean asenteen! Hauskaa siellä varmasti on ja tulenhan mä kotiin jo puolenyön maissa. Me ollaan miehen kanssa sovittu, että humputuksista kotiudutaan klo 01:00 ja tää diktatuuri on meidän molempien mieleen, mutta me ollaanko jo eläkeläisiä...

Rintama pitää, Bro. Nova Stareja kannattaa metsästää ulkomaisistakin nettikaupoista, suomalaisista ainakin seimi, sisukas ja babbabbaby myyvät merkkiä. Hinnat ovat suolaiset.

Mitä kivaa Agstis olet Nuudelille jo keksinyt? Haaveilen puistojuhlista -lapset ja isät saisivat telmiä kunnolla. Tai sitten vietämme ekat synttärit kolmisin, en tiedä miksi ajatus viehättää minua kovasti.

Saanaa siis jännäillään...

*hengittelee naama valkoisena paperipussiin*
Luin vanhempia kirjoituksia ja metsästi viimeisiä menkkoja. 18.3 kirjoitin, että menkat kai alkaa ja muistaakseni ne alkoikin aika pian. Ja mä kun luulin, että mun kierto olis ollu jo paaaljon pidemmällä! Joo, viime viikonloppuna laskettiin sisään, kun luulin että menkat alkaa justiinsa. Toivottavasti ei osuttu parhaimpaan/pahimpaan mahdolliseen aikaan. Voi itku.

Kun aamulla vein lapset äidille kampaajan ajaksi, niin se yllättikin tarjoutumalla ottamaan lapset hoitoon! Piti käydä vaan kaksi matkasänkyä vielä ostamassa, 50 kilsaa suuntaansa. Nyt pakkaillaan hirveällä kiireellä.

Sunnuntaihin kullat!