Ajatuksista asiaan 04/09

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Brogan*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuun terveiset rakenneultrasta. Kaikki oli missä pitääkin, ja vauvis oli jo kasvanut aika lailla. Mistään en ymmärtänyt oikein mitään, koska se kaikki oli sellasta lääkärikieltä, kyselin vaan et onks se normaalia jne. Seuraava ultra on vkolla 32. Aika pitkä aika odotella. Mutta käyn yksityisellä tässä 6vkon päästä.

Baltsuko kyseli mun anopista, me ollaan melkein joka päivä tekemisissä, enemmän kuin oman äitini kanssa. Meillä on tosi hyvät välit, vaikkakin se on välillä pojastaan vähän ylihuolehtiva. Mut eiks ne kaikki?

Oho Puppe on jo iso tyttö! Onnea hampaasta!

Saana, pitäisikö sun menkkoja hätistellä pois vai..?

Mulle tuli kauhea makeannälkä..

Brolle piti toivotella pikaista paranemista!

Amilda, tuskin kai tuo periytyvää voisi olla?? tosin mistäpä minä mitään tiedän mutta ellei ole joku ihmejuttu niin tuskin on periytyvää. ja toivotaan että menkat kateissa vaan stressin jne vuoksi.

Saana, mites sun syksyn työjuttujen kävisi jos olisi jo nyt tärpännyt? olisi kyllä niin upeeta saada jo toisen kierroksen odottajia =)

Pimmulle onnea ultrasta! mä olin jotenkin pettynyt rakenneultraan kun kuvat niin tarkkoja että ei niistä maallikko saanut mitään selvää ;/

Nöpö nukkui taas 2h iltapäikkärit, pitäisi jotenkin saada vähän aikaistettua kun herää nyt vasta 7 maissa. huomenna aamulla pitäisi saada hereille jotenkin sopivaan aikaan (ei siis liian aikaisin) jotta pysyy neuvolassa hereillä, tosin rokotus olisi varmaan kivempi jos nukkuisi. Mun äiti tulee nyt neuvolaan mukaan kun on halunnut jo pitkään nähdä miten nykyneuvola toimii niin nyt sopi aikataulu ja kun mies töissä niin käy just hyvin. ostin tänään apteekista sitä panadolin nestemäistä niin saa antaa jos tulee jotain.

nyt menen täyttämään opiskeluhakemuksen, jos syksyllä lähtisi vähän opiskelemaan..tuskinpa pääsen mutta voi sitä aina hakea.

Meillä taas välistä rauha maassa. Ei ollakaan kunnolla riidelty moneen kuukauteen, melkein puoleen vuoteen. Me pidetäänkin ensi viikonloppuna kunnon bakkanaalit kaveriporukalla, että sen verran suunnitelmat muuttuivat. Teen Lumikenttien kutsua ja Ahonlaitaa valmiiksi puolentoistalitran pulloihin, josta voin niitä särpiä niin etten vahingossakaan pääse tekemään itelleni liian vahvoja drinksuja.

Tosi mahtavaa kun Pimmulla on noin ihana anoppi, ihan kateeksi käy!

Jospa Nöpö menee ihan ihmisten aikoihin nukkumaan. MEillä molemmat meni tuossa puoli kahdeksan maissa jo nukkumaan. Kerran jouduin käymään Eetin vääntämässä takasin selälleen. Kun se yrittää nukahtaa, niin jostain syystä puoliunissaan kääntyilee ja sitten itkee ihan unissaan niin sydäntäsärkevästi, että kun on mahallaan. Kerran oon joutunut laittamaan parisänkyyn päiväunille ja pönkkäämään sen tyynyillä ettei pääse kääntymään, kun jo tuhannetta kertaa kävin vääntämässä takaisin selälleen. Hupsu pikku-Eeti.

KÄRPÄT, KÄRPÄT!!!

Kävi Kärpille kalpaten. Tai jypäten.. Hohhoh.

Hurjaa se kyllä on, että tässä alkaa the second round olla käsillä, että niitä plussia voi alkaa taas tipahdella. Nyt tuli mieleen plussapallot, plop plop. No toivotaan nyt sitten, että Saanan ja Amildan täti tulee käymään jos niin kerran itse toivotte :) Täällä anoppi vihjailee, että pitäisi heti pistää toista tulolleen. Öh, ensinnäkään se ei varmasti tule seuraavallakaan kertaa tapahtumaan sormia napsauttamalla ja miksi se ihminen ei voi uskoa, kun sille on kerrottu monta kertaa, että ei nyt heti perään toivota toista lasta. Urgh.

JB, muistan Rosankin joskus toivoneen, että miehestä eroaminen olisi yhtä helppoa kuin kirkosta eroaminen. Netissä siis. Onneksi ei ole :D Katsos nyt, teilläkin on taas rauha maassa. Hyvä niin.

Täälläkin on siirrytty ratasosaan, koska poika pysyy siinä oikein hyvin, kun selkänoja on alhaalla. Toisaalta sillä on tosi kova tarve kurkotella varpaisiinsa ja pyrkiä istumaan, että sinänsä ihan luonteva juttu tässä kohtaa. Vaikka jonkun mielestä voisi ollakin vähän aikaista. Sitäpaitsi se vaununkoppa kävi jo aika ahtaaksi :)

Baltsu, ihana kuva Vinkusta. On hän niin syötävän suloinen tapaus pipoineen :D

Onnea Pimmulle hyvistä kuulumisista. Loppua kohti muuten ne ultrat käyvät epäselvemmiksi, koska kohdussa ei ole enää niin paljon vettä vaan enemmän lasta. Näin mulle kertoi se lääkäri joka teki kokoarvion silloin..

Nöpölle tsemppiä neuvolaan!!

Ja Lumikselle Hug. Nyt nukkumaan, öit.

Arvatkaa kuka viimeyönä nukkuessaan nosti takapuolensa parikertaa pystyyn ja ponkaisi eteenpäin!! Ei, en minä eikä myöskään Jäärä. Vaan se kolmas joka nukkuu meillä. Uskomatonta, että teki tuon unissaan! Nyt ei ole taas päivällä muistavinaan koko asiaa :D Taitaa tulla vilkas kaveri hänestäkin.

Ihana ilma, lähdemme haukkaamaan happea heti kun pikkuinen herää.

Meillä on tosiaan muutto kuun vaihteessa. Pitäisi varmaankin tehdä jotakin. Muutamme siis väliaikaiskotiin (karsea vuokrakämpppä) kesäksi. Sijainti on sentään täydellinen: keskustan tuntumassa, puistot ja rannat lähellä. Siitä omasta unelmien kodista kuitenkin haaveilemme ja osa tavaroista pysyköön laatikoissa.

Rous, en raatsi myydä Vinkun Nova Stareja. Ne on niitä harvoja kamppeita, jotka haluan säästää kakkoselle tai sitten Vinkulle itselleen ihasteltavaksi. Mutta hyviä ostoksia ovat olleet, varsinkin housut -menevät kaksi kokoa resorien ansiosta. Kesäksi odottelen vielä yhtä pakettia...

Nyt pitää mennä, jatkan myöhemmin...

Hiivatti, taas on akku tyhjä autossa! On se kumma etteivät saaneet kuntoon. Nyt pitäisi sit lähteä kaupassa käymään rattailla. Ompa kiva parinkymmenen sentin sohjossa puskea kaksostenrattaita. Kun haluan sinne reissuun tehdä piirasta ja grissinejä. Perjantaille sain kampaajankin, jees!

Eeti mönkii pinnasängyssään niin että piti pääty korottaa reilusti, että painovoimalla pysyisi jalkopäädyssä. Kun mönkii muuten poikittain pää-päähän ja sit on niska mutkalla ja sitä parkuu yöllä.

Tänään on päivä mennyt ihan laiskotellessa. Pitäisi työhuone siivota, mut nyt ei saa aikaiseksi..

JB mitä on grissinit?! :)

me lähetää vauvaryhmäilemään... olo on muuten ihan hyvä, mutta ääni on edelleen kateissa :/

mailijuttuihin kommentoin taas myöhemmin... nyt tätyy ruveta lähtemään...

ihana ilma!! :)

Rosis, mites teidän neuvola meni?

täällä 5kk ja 1vko neuvola ja painoa oli tullut hurjasti, melkein 700g (edellisestä käynnistä siis kuukausi ja viikko) ja nyt mitat 6730g ja 64,5cm. Mutta tuo paino on nyt taas normikäyrällä kun ollut vähän alle. Ja saatiin taas rokotuskin, saa nähdä tuleeko nyt mitään oireita. ja 6kk iässä on täälläpäin eka hammaslääkärikäynti, pitää huomenna muistaa varata aika sinne.

tosiaan ihana ilma ulkona, meillä Nöpö nukkuu niin hyvin ulkoillessa että ei vielä tosiaan siirrytä ratasosaan. Bro, tuntuu välillä että Poju saa Nöpön kiinni kun on niin valtaisan kehittyvä tapaus ;)

baltsu, multa on mennyt ohi, siis saitte omanne myytyä ja etsitte nyt uutta asuntoa vai miten?

JB, joo ihan uskomatonta miten vaikeaa välillä joku autonkorjauskin voi olla!! toivottavasti nyt saisitte sen kuntoon. Mutta yritä ajatella positiivisesti, kunto senkun kasvaa kun lykit tytsyjä sohjossa.

Grissinit on leipätikkuja, varmaan maustan ne juustolla tai valkosipulilla ja ainakin osaan kierrän pekonia ympärille. Aattelin tehdä paljon naposteltavaa mukaan, ettei niin alkomaholi imeytyisi. Etten siis ihan kurakunnossa olisi, kun tunnen itteni jo tähän ikään mennessä niin hyvin, että tiedän etten osaa ottaa hillitysti. En ole päälle kahteen vuoteen ottanut kahta olutta/siideriä enempää, joten saattaapi olla melkoinen reissu.

Auto vietiin huoltoon sen takia, kun tyhjensi akun jos auto oli muutaman päivän ajamatta. Maksoi päälle 2000 euroa ja vika muka siis saatiin korjattua! No nyt se kuitenkin on taas akku tyhjänä tuolla parkissa.

Meillä on ollut ratasosa jo pitkään käytössä, kun Eetillä oli jo liian kuuma nukkua kopassa. Nyt voi sitten nostaa selkänojaakin ylemmäs niin Eeti viihtyy paremmin kun näkee ympärilleen.

Nyt Eeti ei ruvennut ollenkaan päiväunille, joten taisi kaupassakäynti jäädä haaveeksi. Kun ois auto kunnossa, niin ei kaupassa käynti olisi niin suuri ja aikaavievä operaatio. Irkku siellä nukkuu nukke kainalossa ja pyllerö puhisee lattialla. Se on keksinyt mahallaan ollessaan suorilla käsillä puolelta toiselle keikuttelun. ;) Ja näköjään pyllyn nostelun myös.

Äsken puraisin jääkaappikylmää lenkkimakkaraa ja meinasi taju lähteä, kun vihloi niin pahasti hampaissa! En ymmärrä, kun ei ole reikiä eikä ikinä ennen ole tuollalailla vihlonut. Nyt en uskalla syödä mitään..

Onko täydellisten vaunujen löytö tosiaan näin vaikeeta?! Huoh.. No onneks parin vkon päästä pääsen katsomaan Suomen valikoimia. Jospa sieltä löytyisi joku kiva setti. Turkuun ajattelin mennä etsimään, Teutonia on tän hetkinen lemppari, mutta voihan sekin livenä olla jotain ihan muuta kuin kuvissa. Katsotaan. Täällä valikoima on on peestä, joko supermarketti kärryt tai jotkut sika design ja kalliit tietysti.

Mä en tiedä oonko maininnut jo, et ihmetyttää kun kaikkialla sanotaan, et vauvis liikkuu eniten iltaisin, koska meillä vauva heittää volttia eniten tässä päiväsaikaan. Ja eilen viiden maissa alkoi hirmu mylläys, ensimmäistä kertaa ihan vatsa ja housutkin liikkui. Ja illemmalla mieskin tunsi ekaa kertaa tökkäysen :) Ehkä se parin viikon päästä keskittyy enemmän iltaan. Tai meijän vauvalla on rytmit sekaisin :)

Voi vinde, et on taas nälkä.. Ihanaa pääsä Suomeen syömään kaikkea mahdollista mitä täältä ei saa. Ja ennen kaikkea ihanaa nähdä mun veljiä.

Pimmu, ihan totta -livenä vaunulemppari voi muuttua. Itse ihastuin Gessleinin Futureen ja paluuta ei ollut. Rakkautta ensi silmäyksellä. ;) Suomen hinnat ovat vain suolaiset, tilasimme vaunut+kaukalon Saksasta ja säästöä tuli reilusti.

JB, hih, kuulostaa tutulle tuo ettei osaa ottaa hillitysti.. ;) Koskakohan sitä taas jaksaisi juhlia? Tyttöjen kemuja ikävä. Grissinit valkosipulilla kuulostivat aikas herkuille!

Sade, meidän koti meni kaupaksi. Olimme itsekin yllättyneitä, kun puolitosissamme lähdimme myymään josko joku maksaisi pyytämämme hinnan.

Koska Nukilla on 10kk neuvola?

Poju on NIIIIN lutunen...

Baltsu, tosi kiva kuulla toi teidän talojuttu. Meillä on nyt kanssa tarkoitus laittaa asunto myyntiin jos joku ostaisi riittävän hyvään hintaan.

Bro, noi pojun hiukset on ihan uskomattomat!!ja muutenkin on kyllä niin söötti! ja Vinkkukin on jo iso herra!

Mulla on nyt joku hillitön kevätvimma, siis aina kevät vaikuttaa tälleen että haluaisi jotain uutta tai vauhdikkaampia juttuja..mistähän nyt saisi?? ja päätin että meille saa kakkonen tulla heti kun haluaa..tällä meidän tahdilla ja kun tuskin ekalla tärppää niiin menee kuitenkin aikaa.

Plop plop tosiaan. Saapi nähdä ketkä lähtee toiselle kierrokselle ennen kesää! Mä olen varma että meille ei tule kauris-lasta, vaikka vetästiinkin oviksen aikoihin. Kuulostaa höpöhöpöltä, mutta sanokaa mun sanoneen.

Sade, miten miehen eka työpäivä meni? Nöpöllä hienot mitat! Puppella pituutta 66 cm ja painoa 6640. Painoa ei ollut tullut kovin paljoa, mutta tuo heiluttaa koko ajan raajojaan, joten kaloreita kuluu. Korttiin kirjoitti mm. iloinen ja liikunnallinen vauva. Mun mielestä hassu sanavalinta etenkin tuo liikunnallinen, kuulostaa harrastukselta tai joltain mitä voi itse valita, ihan joltain deitti-ilmoitukselta.

Mitä mitä, maksaako jotkut kunnat hammaslääkärinkin vauvalle? Onko meidän seniorit käyneet vilauttamassa hammasta?

Baltsu, ymmärrän. Kävin ostamassa tänään Nova Starin farkut, ja ne jos jotkut säästän.

Voi että Puppe on tosiaan kasvanut isoksi viikossa. Ennen pääsiäistä hän oli pikkuvauva ja nyt yhtäkkiä mun kaveri. Kuulostaa hassulta, mutta tarkoitan sitä samaa kun Angstinen sanoi Nuudelia "aikuiseksi naiseksi", vaikkei oikeasti niin sanonutkaan. Mutta siis nyt kun Puppe istuu rattaissa, niin höpöttää, hotoottaa ja kommentoi kaikkea koko ajan. Tuo ratasosa laitettiin niihin yhdistelmiin, joten menevät täysin makuuasentoon kun haluaa nukkua. Vaunukoppaa käytetään edelleen kun nukkuu pihalla päikkärit.

Olen vähän yksinhuoltajana, kun miehellä koko viikko yövuoroja ja lisäksi päivystää toisessa jutussa. Mä en tajua miten se jaksaa ja sillä onkin jo komiat silmäpussit, joten me pysytään poissa kotoa että se saa nukkua rauhassa ne muutamat tunnit. Oltiin siis shoppaamassa Puppen kaa. Ostettiin kummallekin aukkarit ja farkut (ja pari paitaa). Suosittelen laseiksi niitä Baby tai Kids Bantzeja, mutta ehdottomasti täytyy sovittaa. Ostin eka Babyt, vaikka myyjä sanoi että ne on tosi pienet, kokona 0-2-vuotiaille! Sitten kävin vaihtamassa Kidseihin, kun ne pienemmät kiristi nyt jo.

Lumispumis, ihanaa kuulla susta edes sen verran että tietää sun olevan täälläkin, vaikka käynkin lukemassa mietteitäs. Jos te sitä clomikuuria ootte hankkimassa, niin mulla taitaa olla niitä jäljellä ainakin puolikas purkki, laita meiliä jos tarvetta.

Sade! Vau, hienoa että haet opiskelemaan! Haluaisitko kehittyä siinä mitä nyt teet vai opiskella jotain ihan uutta juttua? Monestihan äitiyslomalla haluaa vaihtaa suuntaa ihan kokonaan.

Jellybean, en mäkään pessyt sitä jääkarhupussia vielä. Puppe puklas sinne parit safkat, mutta sain pyyhittyä ne pois. Mutta kiitos vinkistä, aion pestä sen kuten sanoit.

Plaah, nyt täällä nukkuu kaikki, mies, Puppe, kissat ja koira. En voi siis edes imuroida. Taidan käydä tupakalla. Kyllä. Nolona tunnustan, sen harrastuksen olen taas aloittanut. Saapi nähdä kuinka kauan ehdin harrastaa...

plaah ja plööh..täällä pitäisi olla jo aamupäikkäreillä mutta Nöpöä kiukuttaa..toin sen sitten leikkimään. Olisi varmaan juuri nukahtanut mutta hankki itselleen hikan ja silloin ei todellakaan nuku :/

nyt on sitten hampulääkäri tilattu, ihan ihme tyyppi, kesti puoli tuntia että sai ajan varattua kun sääti jotain! sanoi ensin että soittaa takaisin ja sitten jatkoi heti perään että katsotaas kuka teidän lääkäri on...olin vaan että täh.

Haluaisin Rosis ihan jotain muuta mutta ei taida olla mahista niin ihan vaan samaa alaa mutta ylempää tutkintoa. ja lähinnä siis sen vuoksi kun en halua päiväopiskelua niin iltaisin ei paljoa vaihdella alaa. Tosin olen vieläkin kirjoilla yhdessä paikassa vaikka en ole moneen vuoteen mitään tehnyt niin voisinhan sinne yrittää, mutta olisi joka ilta ja kestäisi 3v niin ei taida kuitenkaan olla mun juttuni.

Rosis, mites nyt kun Pupelle tuli hammas niin onko kertaakaan imettäessä puraissut/yrittänyt?

ja kiitti noista lasivinkeistä, ollaan juuri mietitty että pitäisi käydä sellaisetkin hankkimassa niin voisi sitten katsella maailmaa ilman että on liian kirkasta.

ja taitaa siitä eilisestä rokotuksesta olla jotain vielä kun tuntuu niin äänekkäältä ja känkkäävältä.

Rosis, koetahan jaksaa melkein yksinhuoltajana! mä odotan kauhulla jo viikonloppua kun mies koko lauantain ja la-su yön jossain riennoissa. No onneksi edes arjet nykyään suht paljon kotona. Ja työt sujuu ihan ok, ei nyt unelmatyö työn puolesta mutta muuten niin paljon hyvää että kestää hyvin. ja siis työkin kyllä menettelee.

Jippiaijee! Menkat tuli :) Huh huh, ehdin jo tosissaan pelästyä... Mites Saanan tilanne?

Hui, vai meinaa Sade vielä koulun penkille. Hieno homma! Musta ei olis kyllä siihen enää. Tai sit täytyis keksiä tosi, tosi mielenkiintoinen ala, jottei se tuntuisi opiskelulta.

Mä ostin Optikolta neidille Julbot ja olen kanssa tosi tyytyväinen ollut niihin. Niissä kun on se remmi takana, minkä avulla ne pysyy hyvin päässä. Toki sen saa niistä poiskin, jos tuntuu turhalta. Mutta meillä ollut ainakin ihan must, kun neidin kädet on niin nopeet, et lasit olis aika nopeesti asfaltissa ilman remmiä.

Hurjaa tosiaan, että nämä lapset on yhtäkkiä niin paljon seurallisempia. Tosiaan kuin kavereita. Mutta se on musta kyllä aivan ihanaa!!!

Meillä tänään raivaus/siivouspojektia. Paikat kesäkuntoon, jei!

Helpotus ja huokaus Amildaisen puolesta! Aikamoista, jos tosiaan plussia alkaa tipahtelemaan. Omat fiilikset (ja miehen) on tällä hetkellä ehdoton ei uudelle raskaudelle. Joskus tulevaisuudessa sitten harkintaan, jos ja kun vauvakuume yllättää. Tällä hetkellä nautin touhuista tuon taaperon kanssa ja odottelen niitä kokonaisia öitä. Luuletteko, että ensimmäisen lapsen "helppoudella" on merkitysta kakkosen hankintaan? JB todistaa varmaankin toisin, teillä ei Irkun keskosuuden takia ainakaan helppoa ollut?

Opiskelu ei nappaa täälläkään yhtään! Laiska olen, ja tyytyväinen yhteen tutkintooni. Töihin paluu tuntuu ihan mukavalle ajatukselle, ihmeellistä kyllä. Varsinkin eilisen jälkeen, kun Vinksaus oli melkoinen rasitus. Ajatus töissä olosta tuntuu tuollaisien päivien jälkeen hermolevolle! :D

Hyi Rosaa. Juuri kun sua on kehuttu karisseista kiloista bodypumpinnosta. ;) Millaset farkut Puppe sai? Meillä on Fisher Pricen kuminauhalasit, Julbot olivat loppu kun tein hankintoja. Eilen Vinkku jopa piti laseja kiltisti päässä kun kävimme ihastelemassa lokkeja ja sorsia. Halvat on huvit.

baltsu, mä luulen et omal kohdal koliikkilapsi vaikuttais siihen et ei ihan heti hankkis seuraavaa, mut en tiiä sit miten muuten... kaverilla vaikka eka lapsiki ollu huutaja ja valvottaja niin toisen teki niin et välilä puoltoistvuotta.. et ei kai se helppouskaan aina vaikuta... vaikka olis kuin helppoa niin ei kaikki silti haluu hetimiten lasta, ja saattaa mennä useampi vuosiki ennen ku se kuume iskee taas :) mut kyl mä luulen et joillain vaikuttaa,vaikkei kaikilla niin teekkää...

ja plussapalloista..tääl on neuvola joskus ens kuussa.. nyt viikkoja vissii 6+3, la taitaa olla jouluk.7.. ja kiitos onnitteluista (ei tarvi erikseen mainita;) tuli vaan "pelko" että toinen kaveri löytää tän palstan niin siks en haluu hehkutella vielä kovin.. mutta outoahuonoa oloa.. ei pysty syödä ja pakko olis ettei kuole nälkää.. pikkismiiun kanssa syödään omppua aina aamusin ja se on ihan innoissaan ku saa syödä samaa omppua ku mä (paloteltuna siis).. silmät oikein loistaa ku se on niin innoissaan..

viime yö taas heräämättä.. väsy on alkanu painaa etten kykene aamulla nousta (nykyään kaverina herätyskello että voin puoltuntia torkuttaa et pääsen joskus ottaa pikkiksen ylös..) ja ennen ku mä vaan pomppasin ylös ku heräsin..
mut se siitä..

meil on pikkiksel baby bantzit, ne pinkit tietysti.. :) ihmeen löysäl saa olla ettei jää painaumajälkiä.. mut on ne kyl rok!

rous, meil oli hammaslääkäri ku pikkis oli 4kk..! eikä siis ollu vielä yhtää hammastakaan.. kertoi vaan kuinka hampaiden kannalta on tärkeää imettää ja juottaa vettä ruoan päälle ja pestä hampaita ja aikuisen kannattaa syödä xylitolpurkkaa niin hammasbakteeri ei pääse tarttumaan naperoon JOS erehtyy pussaamaan suulle jne... painotti tiettyjä juttuja oikein olan takaa.. no kai se on niiden tehtävä..

mulle tulee tänää hetkeks kaverin 9kk ja 3v hoitoon.. :) kohta niiden pitäis tulla :D

pikkkis meni jo päikkäreille ku riehu isin kanssa aamun.. isi meni myöhempään töihin ja äiti torkutti vaan kelloa.. :D

eilen katoin greyn anatomian (joo se on ihan pakko aina kattoa) ja rupesin miettimää ja kyynelehtimää et jos sitä itte sit kuolee synnytykses tms, niin se on niiiiin epäreilua ettei nää pikkiksen kasvua tai että siltä viedään äiti... ihan kamalaa! huh! Pikkis on ihana pikkutyttö,niin paras!

mut nyt edelleen aamupalaa...

Mi-iu

Että mulla paloi hihat. Sillä aikaa kun väänsin piirakoita, niin Irkku oli yhdestä kirjastaan repinyt kaikki perhoset irti! Kirjan viimeisellä aukeamalla on kymmenen perhosta, jotka "lähtee lentoon" kun aukeaman avaa. Nyt ne on kaikki revitty irti ja silputtu, enkä tiedä mihin järjestykseen ne tulee... Pienet on ongelmat mutku se oli niin nätti.. Mä oikeasti karjahdin kuin leijona, kun näin mitä se tuholainen on tekemässä. Paha äiti.