Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi Mi-iu, hienoa! Onnea matkaan, sulle on ihan varmasti monet peukut pystyssä.

Saana, hauskaa, että te olette aloittaneet yrityksen. Täällä on mieletön vauvakierros tulossa, toivottavasti kaikki halukkaat pääsevät joukkoon. Mä oon menossa elokuussa töihin, ajattelin tehdä vähän lyhennettyä työviikkoa. Mies on ekaks pari kuukautta kotona, mutta sit lapset lähtis hoitoon lokakuussa. Voi kyynel, kun tuntuu hurjalta, vaikka monesti kotona kaipaankin töihin. Jos saatais vielä lisäjäsen joukkoon, olisin varmaan vähän kauemmin kotona, ainaskin pari vuotta.

Ai että oonko jaksanut... No mitäpä siihen sanoisi. Elossa ollaan, mutta yhtään taakse jäänyttä viikkoa en ottaisi takaisin, en vaan pärjäisi ja jaksaisi, kun suunta on kuitenkin koko ajan helpompaan. On tässä omat hankaluutensa ja huolensa, T: n motorinen kehitys on tosi hidasta, ja käytännössä se tarvii tosi paljon seuraa, eikä viihdy itsekseen. Syöminen on yhtä taistelua, ja kyllähän se, kun yrittää huomioida molempia, tarkoittaa tosi vähän aikaa kääntää selkänsä. Sitten lisäksi se olo, että täältä ei pääse minnekään, kun tässä lähellä ei ole mitään päiväseuraa... Mutta pakko todeta, että uskomatonta, miten mun ei tuu mieleenkään sanoa, että jokainen päivä olisi samanlainen. Rutiinit tietty, mutta ilonaiheet on aina uusia. Mm nyt opittu laittamaan laatikko kiinni jättämättä sormia väliin. Huraa.

Upeeta Miuskanen! Mielettömän ihanaa! Nyt vaan uskoa peliin ja nauti joka hetkestä. Koita ajatella niin, että jos menee kesken ja olet pelännyt ja ajatellut pahinta koko ajan, se ei tee siitä surusta yhtään pienempää. Eli nauti joka hetkestä. Niin mä koitin ajatellla. Ja ajattelen edelleen.

Saana ja Sade kun saatais vielä mukaan. Ja etenkin ja erityisesti Lumis.

Angsteri. Vo kurja, voin kuvitella raastavan epävarmuuden. Mutta niillä on niin surkeat laitteet neuvolassa. Mulla on perjantaina neuvola ja täti sanoi ettei aio edes yrittää kuunnella jos ei sitten kuulukaan. Aion kyllä saada sen yrittämään. Puhuit ettet tunne kohdun kasvukipuja samalla tavalla kuin Nuudelin kanssa. En mäkään, eikä kuulemma kuulukaan tuntea. Meillä ei enää ole neitsytkohtuja, vaan ne on jo valmiiksi venähtäneet edellisten asukkien jäljiltä, muista se. Ehkä siellä on sen verran tilavat oltavat eikä ahdasta, joten sydänäänet ei siksikään kuulu vielä seinien läpi.

Ruuasta vielä. Meilläkin lounaaksi yleensä purkkiruokaa Puppelle ja silloin mä en saa vielä mitään alas, joten Puppekaan ei nauti siitä ruokahetkestä.

Puppe on ihan Hertta-koukussa. Muuten ei Pikku Kakkonen kiinnosta, mutta se Hertta... Pikku kakkosen sivuilla netissä kaikki jaksot, ja mulla soi se tunnari jo unissakin. Iltaisin saan lapattua hedelmäsosetta purkin ihan huomaamatta Puppen suuhun, kun katsoo ennen nukkumaan menoa pari jaksoa. Hertan maailma...

Tuli Neilikasta mieleen, et mä tutustuin nyt matkalla yhteen pariskuntaan joilla 1v kaksostytöt. Ne oli kaks niin ihanaa tapausta että. Ja jännä huomata miten kaksi niin samanlaista on niin erilaisia. Toinen tytöistä oli kova nauramaan ja tekemään kepposia kun taas toinen oli drama queen ja tahtoi olla enempi sylissä. Heidän äiti oli tyttöjen syntymästä ensimmäiset 4kk yksin, mutta vanhemmat palasi kuitenkin yhteen ja nyt toistaiseksi heillä menee hyvin.

Meillä oli 6kk neuvola tänään. Ihanaa vihdoinkin lähteä sieltä hyvin mielin. Hugo on kasvanut hyvin, ja sanoi, että todella vahva selkä ja vahvat jalat vaikka ruumiinrakenteeltaan onkin hoikka. Ja konttaaminen on kuulemma ihan nurkan takana. Nyt vaan pottua ja lihaa kehiin jos vaan maistuu :). Mutta oli todella mukava käynti.

Sitä mä unohdin kysyä siellä, et milloin niitä maissinaksuja saa alkaa antaa? Nyt oon välillä antanut raa'an porkkanan jyrsittäväks, mutta eikös niitä mauttomia maissinaksujakin voi jo antaa?

Meillä jäi yhdet päikyt pois ihan huomaamatta. Mä vaan yht äkkiä tajusin, et ei toi Huugolainen nuku kuin kaks kertaa päivässä. Ja pinnikseen siirto kävi helposti. Mä itse nukun ehkä hiukan huonommin, mutta jos Huubis nukkuu hyvin, niin enköhän mäkin totu.

ihanaa Pimmu että oli hyvä ja kiva neuvolakäynti! ja hienoa että tottui pinnikseen noin hyvin.

kai niitä maissinaksuja voi antaa jo 4kk eteenpäin, tai viimeistään ainakin 6kk kun kaikkea muutakin voi. me ei olla koskaan annettu Nöpölle niitä, jotenkin on koettu että on ihan turhaa. Se natustaa raakaa porkkanaa tai sitten niitä Luomu ruisnappeja kun on tarpeeksi kovia. Niitä sai jo ennen hampaitaan, kutitteli ikeniään ja hyvin sai pehmitettyäkin sitä. Nyt rouskuttaa tyytyväisenä ja kuluu aikaa kun syö sitä yhtä (eikä koskaan kerrallaan saa kaikkea edes syötyä). kun maissinaksuja menisi tuossa ajassa jo varmaan kymmenen.(tai enemmänkin, en tiedä miten äkkiä lapset niitä syövät).

Tehtiin eilen kanapataa ja riisiä ja sitä Nöpö söi yllättävän hyvin =) ja yökin oli hyvä, nukkui 3h jaksoja.

ottaa taas naapurit niin paljon päähän että en tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. olen niin kyllästynyt tappelemaan kaikesta turhasta. ymmärrän tietty heitäkin että ovat tottuneet tiettyihin toimintatapoihin ja kun me uusina muutetaan niin heitä ottaa päähän että joutuvat tapojaan muuttamaan mutta se nyt vaan on elämää eikä se meidän syy ole. (taitaa olla PMS mukana kun niin ärsyttää ja olen ollut koko aamun ihan kireenä).

meillä Nöpö ei vielä ole saanut katsoa tvstä muuta kuin urheilua silloin tällöin.

Ericaa&Minniii, tulkaahan taas kertomaan tunnelmistanne? joko olette tehneet hankintoja?

Aurinkoista huomenta rakkaani! Ja heti ensiksi Miiulle iso halaus ja onnittelut plussasta!!! Olen todella onnellinen puolestasi! Ja mä myöskin lähettelen todella pitäviä tarrasukkia!! Onko ajatukset/tunnelmat "jo" selkiytyneet? Milloin la?

Kiitos kannustuksesta. Jospa siellä on tosiaan vielä eloa. Ainakin mua etoo säännöllisin väliajoin. Toivottavasti maanantaina saadaan äänet kuulumaan. Np-ajan sain 17.3, joten ei siihenkään ole pitkä aika. Tosin sinne asti en todellakaan aio odotella. Jos sydänääniä ei kohta kuulu, niin sitten on pakko mennä ultraan. Odottelen nyt kuitenkin rv 11+0. Maanantaina on 9+6, joten ei silloinkaan vielä välttämättä kuulu, mutta toivotaan....saisi sitten taas nauttia tästä. Broreric, yksityiselle sitä joutuu menemään, jos haluaa ultrata ennen np-ultraa. Neuvolassa ei ole kuin se kälynen sydänäänten kuuntelulaite.

Kiva Pimmu, että nyt jäi neuvolasta hyvä mieli!! Ja Huugis sai kehujakin. Mä en muista enää noita maissinaksuja. Olisinko antanut lähempänä vuotta.

Rous, meilläkin katsotaan pikkukakkosta. Itku alkaa, kun se loppuu ja Nuki hokee "kakkonen, kakkonen, pikkupikkukakkonen". Herttaista. Niistä piirretyistä Nuudelikaan ei välitä vaan se kissa on pop.

Ihana ilma tuolla ulkona! Me aiotaan tänään viettää kunnon ulkoilupäivä! Ja siivotakin pitäisi.

Angsteri, kiva kuulla että jo luottavaisempi mieli. Ihan sitä tulin täältä kurkkaamaan. Mulla np-ultra 22.3. Tuntuu että sinne on pieni ikuisuus.

Pimmulle onnittelut Huugiksen hyvästä neuvolakäynnistä. Ei Hugiskaan enää mikään pikkuvauva ole. Miten teillä muuten miehen kanssa menee? Varmaan tuo matka teki hyvää. Ne ekat kuukaudet on sellaista totuttelua ja väsyneenä tulee purettua kumppaniin kaikkea.

Meillä maissinaksuja syötiin jo ennen puolta vuotta. Automatkoilla niillä sai ajan kulumaan.

Miuskanen, mikä olo? Ja milloin LA?

Me lähdetään Puppen kanssa pitkästä aikaa perhekahvilaan, tai mikä onkaan. Ei olla kuukausiin oltu.

Meillä meni hyvin eiliseen asti mihekkeen kanssa. Nyt ottaa niin kovin päähän koko sika, etten tiedä miten päin olisin. Miksi MIKSI miehet ei koskaan voi myöntää olevansa väärässä, tai enempikin että nainen olikin oikeassa?!
Se äsken aamun kunniaksi haukku mut hulluks ja sairaaksi. Että semmosta. Vituttaa..

Aurinkoinen heippa :)

Nyt on kyllä ihan pakko tuulettaa, vaikka tiedän tämän kostautuvan. Vitsit mikä yö! Eemeli nukkui ihan täysin putkeen 9 tunnin yöunet! Siis ihan hiirenhiljaa ja täysin paikallaan ja vielä omassa sängyssä! Mun piti useampaan kertaan yöllä käydä varmistamassa hengittääkö Eemeli edes kun oli niin hiljaista. Sitä edellinen yö meni kyllä huutaessa ja vermaan menee tämäkin, mutta nautin nyt tästä ihan täysin. Oli ihan erilainen olo herätä aamulla.

Sht. Pitää mennä.

pimmu, älä välitä! sun miähes oli väsynyt ja sano mitä sylki suuhun toi... tyhmiä riidat, toivottavasti saatte pian sovittua! on kurjaa kun on kurja olo.

angstis, mä jo unohdin kävithän sä v.ultras? eiköhän kaikki ole hyvin, mutta oman mielenterveyden kannalta jos yhtään tuntuu että pakko päästä uudestaan niin miksei..

omaanapaa, saa hypätä yli jos tää jankkaaminen rupee jo kyrsimään:
mulla on liian oireetonta ja se pelottaa niin vit..sisti.. tosiaan viikkoja sen verran vähän ettei ole ollenkaan outoa etten asu vessassa jne, mutta en tiedä.. pystyn olemaan onnellinen ja iloitsemaan ja toisessa hetkessä mut valtaa suuri epätietoisuus ja pelko ettei taas mene kaikki päin... mä en tiedä kuinka hulluks tuun sit v.ulran odotushuoneessa kun pitää ODOTTAA sitä tuomiota tai ilouutista..ja siitä eteenpäin en halua edes miettiä, pakko keskittyä tähän hetkeen.. en tiedä miten selviäisin kolmannesta enää.. mut se siitä, sitä vaihtoehtoa en kykene miettimään ennen ku jos on pakko.. kaveri pakotti varaamaan jo sen ultrankin..on joskus kolmen viikon päästä.
huomenna meen ostamaan vielä sen r.testin mihin tulee viikkonäyttö.. paljonko se muuten maksaa suurinpiirtein, rous,angstis?! miehen reaktiot uutiseen oli vaan tylsät tyyliin "aijaa"..sano ettei "luota" siihen ennen kun näkee/tietää oikeesti.. mä sanoin sit et niin, mut toisaalta turha sitä on taas pelkästään pelätä ja odottaa pahinta et voi siitä olla ilonenkin..
no en usko että se sisäistää asiaa ennen ku tietää onko mikään kunnossa.. mä voisin sisäistää ehkä oireiden perusteella sit joskus et vois olla jopa mahdollisuuksiakin saada vauva.. no katotaan.. la olis vissiin lokakuun lopulla-marraskuun alulla.. sitäkään en kyennyt miettimään ennenkuin vasta myöhemmin.. nyt on aika neutraali olo, ei surua eikä mahdotonta iloa.. jotain siltä väliltä. mä oon tuhlannu alle puolessavuodessa yksityiselle 300e ja lisää meen tuhlaamaan, rahaa ei olis pahemmin mutta pakko repiä säästöistä vielä yks satanen siihen.. mielenterveyden pitäminen ilmeisesti on aika kallista ;)

Sadelle jaksuja naapureiden kanssa! tosi inhottava tilanne :/

pikkukakkosesta olitte puhunu kans.. meillä pikkis tuijottaa sen alusta loppuun asti :o se on uskomaton keskittymään johonkin jos haluaa, ja lastenohjelmia se rakastaa:)

pimmu, missä vaiheessa hugosta on jo tullut noin vanha! :) meillä syötiin varmaan 7kk tms eteenpäin maissinaksuja, saa antaa pienemmällekin.. pikkis tulee niistä edelleen onnelliseksi jos kahvipöydässä on :)

nyt on pakko mennä syömään, oltiin aamu taas menossa..

Ihan vaan pikaiseen, taas.

Pimmu, suuri halaus. Samanlainen sika asuu täälläkin. Nyt on kyllä menny ihme kyllä jo muutaman viikko ilman riitoja, mut pölkky saattaa riidassa sanoa ihan mitä sylki suuhun tuo. Ja mä voisin kumauttaa sitä ihan millä vaan mikä käteen sattuu, kun vituttaa niin.

Miiulle halaus, tällä kertaa ihan varmasti onnistutte. Iiiiiso halaus myös meidän muille odottajille, jotka taas tuskailevat raskausoireiden kanssa. :)

Ja upeita uutisia taas Amildalta, nauttikaa!

Laitoin pari kuvaa meiliin.

Mi-iu tollanen huolehtiminen on ihan normaalia, etenkin sun tilanteessa. Mä en osaa oikein mitään lohduttavaa sanoa. Uskotaan, että nyt on pikku mi-iu kakkosen vuoro ja että kaikki menee hyvin. Hirveesti tsemppiä ja peukkuja.

Mun mies kovin pyys anteeks ja sanoi ymmärtävänsä, mut mä tiedän ettei se mitään ymmärrä.

Lasten välipalat: sokerilla höystettyä huttua

Lapsille suunnatut aamiais- ja välipalatuotteet ovat monesti sokerilla ja rasvalla höystettyä huttua, jota ei parane tarjota lapsille ainakaan kovin usein. Niitä kuitenkin mainostetaan lapsille isolla rahalla, joten lapset osaavat kinuta niitä kaupassa.

Muroissa sokeria kuin karkeissa

Myös jogurtit ja viilit voivat olla lapsille merkittävä sokerinlähde, sillä niitä syödään monessa perheessä päivittäin. Joissakin jogurteissa on sokeria jopa seitsemän sokeripalan verran!

Liitto muistuttaa, ettei mikään yksittäinen elintarvike tee ruokavaliosta terveellistä tai epäterveellistä. Eniten on merkitystä sillä, mitä valitaan ruokapöytään päivittäin. Siksi on tärkeää lukea pakkausmerkinnät ainakin päivittäin käytetyistä tuotteista.

Lasten välipalat: sokerilla höystettyä huttua | Perheelliset.fi

Sokerijogurttien syöttäminen päivittäin on kuin karkkia syöttäis. Ei tarvitse ihmetellä, ettei tavallinen puuro sen jälkeen lapselle kelpaa. Ruokailutottumukset opitaan kotona pienestä pitäen ja jokainen oppii tekemään ruokaa sukupuolesta riippumatta. Kahden vanhemman perheessä ei vaadi hirveästi aikaa tai vaivaa tehdä terveellistä kotiruokaa suolalla ja lisäaineilla höystetyn eineshutun sijasta.

Taivastellessa välipalojen sokerimääriä on unohtunut yksi pikkupikku juttu. Surffatkaapa huviksenne Valion sivuilla. Kyllä, joissain jogurteissa on sokeria jopa 7 palaa/annos. Mutta huomatkaapa, että luonnonjogurtti ja jopa rasvaton maito sisältävät sokeria. Lasillisessa (2dl) rasvatonta maitoa on reilu 3 sokeripalaa (Dansukker, Pulmu). 2dl annoksessa Valio A+ luonnonjogurttia on sokeria noin 3,4 palaa. Pitäisikö siis kaikki maitotuotteet kieltää? Ero "sokerittoman"jogurtin ja "sokeri"jogurtin välillä ei olekaan niin raju.

Kellog'sin Frost Rice Krispies murot sisältävät sokeria 38g/100g. Tästä laskettuna 200g tuotetta sisältää siis 76g sokeria, joka vastaa 23,8 sokeripalaa.

Sen sijaan Fazerin parhaat sisältävät sokeria 70g/100g tuotetta. Jos lapsi siis syö 200g karkkeja, se vastaa 43,8 sokeripalaa. Mielestäni tässä ja murojen sisältämässä sokerimäärässä ja toisaalta "sokeri"jogurtin sisältämässä sokerimäärässä on pieni ero.

Rakkaat terveysintoilijat. Lapsemme ei syö ikinä puuroa, eikä leipää. Maitoakaan hän ei enää juo. Maidon olemme korvanneet kaakaolla. Leivän sijaan lapsemme syö berliininmunkkeja. Iltavellinä on sulatettua suklaata. Lounas syödään joka päivä mäkkärissä, jossa lapsemme juo luonnollisesti ison mukin kokista. Päivällistä emme laita.

Leikki leikkinä. Siis ihan oikeasti. Elämä on aika ankeaa, jos suurin synti on syödä jogurttia annos tai kaksi päivässä. Ja vielä ankeampaa jos siitä pitää valistaa kaikkia muita lähetyssaarnaajamaisella innolla toisten ajankäytön priorisointiin puuttumisesta puhumattakaan. Liiallinen sokerinsaanti on pahasta, tiedetään, mutta niin on liika tiukkapipoisuuskin.

Anteeksi provosoituminen.

GO Saana Go! Ihme moraalioravat täällä aina teidän kimpussa. Ei mulla muuta.

Taivastellessa välipalojen sokerimääriä on unohtunut yksi pikkupikku juttu. Surffatkaapa huviksenne Valion sivuilla. Kyllä, joissain jogurteissa on sokeria jopa 7 palaa/annos. Mutta huomatkaapa, että luonnonjogurtti ja jopa rasvaton maito sisältävät sokeria. Lasillisessa (2dl) rasvatonta maitoa on reilu 3 sokeripalaa (Dansukker, Pulmu). 2dl annoksessa Valio A+ luonnonjogurttia on sokeria noin 3,4 palaa. Pitäisikö siis kaikki maitotuotteet kieltää? Ero "sokerittoman"jogurtin ja "sokeri"jogurtin välillä ei olekaan niin raju.

Kellog'sin Frost Rice Krispies murot sisältävät sokeria 38g/100g. Tästä laskettuna 200g tuotetta sisältää siis 76g sokeria, joka vastaa 23,8 sokeripalaa.

Sen sijaan Fazerin parhaat sisältävät sokeria 70g/100g tuotetta. Jos lapsi siis syö 200g karkkeja, se vastaa 43,8 sokeripalaa. Mielestäni tässä ja murojen sisältämässä sokerimäärässä ja toisaalta "sokeri"jogurtin sisältämässä sokerimäärässä on pieni ero.

Rakkaat terveysintoilijat. Lapsemme ei syö ikinä puuroa, eikä leipää. Maitoakaan hän ei enää juo. Maidon olemme korvanneet kaakaolla. Leivän sijaan lapsemme syö berliininmunkkeja. Iltavellinä on sulatettua suklaata. Lounas syödään joka päivä mäkkärissä, jossa lapsemme juo luonnollisesti ison mukin kokista. Päivällistä emme laita.

Leikki leikkinä. Siis ihan oikeasti. Elämä on aika ankeaa, jos suurin synti on syödä jogurttia annos tai kaksi päivässä. Ja vielä ankeampaa jos siitä pitää valistaa kaikkia muita lähetyssaarnaajamaisella innolla toisten ajankäytön priorisointiin puuttumisesta puhumattakaan. Liiallinen sokerinsaanti on pahasta, tiedetään, mutta niin on liika tiukkapipoisuuskin.

Anteeksi provosoituminen.

Viimeksi muokattu:
:D johan oli taas..

mitäs sitten jos lapsi ei syö puuroa vaikka ei olis koskaan syönyt jukurtteja.. siis yksinkertaisestiko pakotetaan ja tungetaan se puuro niin kauan että oksentaa?! ja tätä vuodesta toiseen, varmasti on hyvä alku syömishäiriöille tai muuten vaan nirsoilulle kaikkea uutta kohtaa...
jos kaikkea alkaa varomaan pilkuntarkasti niin kesällä ei saisi olla lainkaan auringossa (eikö aurinko aiheuta syöpää) ja pitäisi lukkiutua d-vitamiinipurkin kanssa vaan sisälle nyhjöttämään ja jättää kaikki syömättä ja tekemättä.. nojoo, kohtuus kaikessa ja maalaisjärki on in.
mutta välillä ihmetyttää kyllä täysin musta-valkoinen ajattelu näissä jutuissa.

mä kävin ostaa sen clearbluen viikkonäyttösen.. teen sen huomenna.. tosin empä tiedä mitä sekään auttaa tähän epätietosuuteen, ellei sit hormoni oo jääny oikeasti ihan lapsenkenkiin heti alussa ja kaikki on pielessä.. mene ja tiedä.. mutta teen nyt kuitenkin.

pikkis tykkää kattoa pingua :) äsken just tuli töllöstä.

Musta on pääasia, että lapsi syö tarpeeksi. Kunhan ei ihan terveydelle selvästi haitallisia eväitä niille syötä. Nyt molemmat vääntää vatajan nakkia nassuun.

Meillä muumit on pop. Irkku niitä kattoo, Eeti ei jaksa keskittyä vielä mihinkään telkkarista tulevaan. Tanssii kyllä alkumusiikin tahdissa, mut sitten taas lähtee tekemään koiruuksia.

Eka neuvola takana. En sieltä mitään ihmeellistä odottanutkaan, ei otettu virtsatestiä, ei verikokeita. Ainoa mikä jännitti oli se punnitus. Mä inhoan sitä kun painoa seurataan niin tiiviisti, viimeksi mulla nousi "liikaa" ja sain aina nuhteita, vaikka täysin normaalia nousua oli. Riippuu tädistä tietty, mutta mun tätsä rakastaa keskiviivaa. Sama täti kuin viime raskaudessa. Oli jotenkin pettynyt kun mies ei ollut mukana, ja kyseli kovasti mieheni töistä, miten töissä viihtyy jne. Sitten kyseli vain mun kasvaimesta ja miksei ollut näkynyt mammografiassa (ei tietenkään näy kun imetys eli maito estää näkyvyyden). Seuraava neuvola vasta kesäkuussa. Kyllä tuntuu erilaiselta tämä raskaus, ei tätä paljoa ehdi ajattelemaan. Viimeksi raskaus oli koko ajan päällimäisenä mielessä. Dopplerilla ei sydänääniä kuulunut vielä. Koitan ajatella että harvoin ne näillä viikoilla kuuluu.

Seksiä tekis hurjasti mieli. En kuitenkaan anna himoille valtaa vaan pidän jalat yhdessä np-ultraan asti. Syyttäisin itseäni ikuisuuden jos pantais ja sitten tulisi keskenmeno. Puran energian siivoamiiseen. Hiki siinäkin tulee.

Brou, minkä kokoinen se Pojun välikausihaalari on, siis Ticketin? Entä onko kellään Polarn o Pyretin haalareita, onko ne hyviä? Sellasta vihreää katselin eilen, kokoa 92. Ehkä 86 olis parempi mutta isompi menis syksylläkin. JB, mitäs puet pikkuämmille keväällä?

Nyt päikkäreille Puppen kaa.

8+0

Siis nuo koothan vaihtelee niin hurjasti riippuen merkistä. Puppella nyt ollut Ticketin talvihaalari kokoa 80, joka edelleen hieman suuri ja varmasti menee ensi talvenkin. Mielestäni ne PoP:n vaatteet on pienempiä eli vastaa enemmän todellisuutta. Vai kannattaisko ostaa kaksiosainen?

Irkulle on ticketin kaksiosainen puku kevääksi. Saas nähdä mahtuuko, kun Irkku on venähtänyt hurjasti talven aikana. Eetille on Irkulta jäänyt reiman ihanan omenanvihreä välikausihaalari. Ne laitan keväällä päälle ja tarpeen vaatiessa fleecehaalarin alle. Kengiksi ...ööh..tuli totaalinen oikosulku! Sellaiset korkeammat lenkkarit, miksi niitä sanotaan? Vähän vartta..? Gore-texit kuitenkin, niin niillä on hyvä tarpoa hiekkalaatikolla. Sitten ohuet välikausihanskat, jotka vähän kuitenkin pitää kosteutta.

Meille on tulossa vieraita ja hyvä emäntä paistaa pullaa. Heh heh, menitte retkuun. Oikeasti ostin kaupan pakasteesta pullia, jotka tarvii vaan nakata pellille ja paistaa..

Irkku on huvittava. "Iikku hauaa, annatko Iikulle? Iikku hauaa, annatko Iikulle? Iikku hauaa, annatko Iikulle? Iikku hauaa, annatko Iikulle?" Sillä jää levy päälle ja se jankkaa samaa lausetta vaikka kuun nousuun saakka. Kyse oli Muumi-kekseistä, jotka ostettiin lapsivieraita varten ja jotka Iikku näki ostoskassissa.

Onnea myös Mi-iulle raskautumisesta! Onpa kivaa, että teitä on nyt jo monta "samassa kyydissä". :)

Kannannottona ruoka/herkkukeskusteluun sanoisin, että mielestäni suurin vaikutus on perheen yhteisillä ruokatottumuksilla. Tottakai on tärkeää antaa pienelle terveellistä ruokaa, mutta miksi ei samalla söisi hyvin koko perhe. Meillä pyritään syömään terveellisesti ja monipuolisesti, eikä meillä kotona ole arkisin tai oikeastaan muutenkaan saatavilla keksejä tai nameja tms.. Meistä aikuisista kumpikaan ei siis ole (onneksi) persoja makealle. Eineksikiäkin tosin käytetään välillä arjen kiireessä, mutta pyrkimys on joskus saada organisoitua ruokahuolto niin, että ruokaa voisi sulatella tarpeen mukaan vaikka pakkasesta. Minä en syö lihaa, kalaa tai kanaa, mutta pojat on sekasyöjiä. Kasviksia siis on aina saatavilla.

Minulla oli pienenä namipäivä, jolloin sain isän kanssa kävellä lähikauppaan ja ostaa askillisen Pupu Tupuna-pastilleja, rahat omasta kukkarosta kaivettuna tietenkin. En näe tässä tavassa mitään pahaa ja siksipä meilläkin lapsi saa lauantaisin lounaan jälkeen herkun, joka hän itse valitsee, usein tikkarin, tai yllätysmunan. Ilo tästä herkusta on joka viikko käsittämättömän suuri. :)

Asioita, joita haluan välittää lapselleni ruoasta ja ruokailutottumuksista. (Oman esimerkin kautta, tulevaisuutta varten)
-monipuolisuus (esim. kasvisten monipuolinen käyttö "selkärangassa".)
-rentous ja nauttiminen ( esim. ei maailma kaadu, jos välillä syödään pizzaa)
-kohtuus (syödään sen verran, kuin tarvitaan.)
-laatu (esim. tunnistaa eron prossessoitujen ja tuoreiden tuotteiden välillä)
-eettisyys (esim. tietää valintojensa seuraukset)

Kysyessäni lapsen lempiruokaa, hänen vastauksensa oli Panang-kana Alepasta, joten ilmeisesti meillä on vielä kuitenkin matkaa ihanne ravitsemukseen. Heh.

Käsikädessä ravitsemuksen kanssa kulkee tietenkin liikunta ja ulkoilu, josta voisin vaikka pitää seuraavan luennon. ;)

Terveisiä töistä. Sehr intressant...

Ja Rouskin jo ollut neuvolassa. Mäkin vaistosin neuvolantädistä, että olisi ollut hyvä, jos mies olisi ollut mukana. Tosin toi ensimmäinen neuvolakäynti on periaatteessa turha, turha miehelle. Joutuu vain kuuntelemaan kuukautiskierrot, painot, pituudet. Ensimmäisessä raskaudessa koin tärkeäksi, että mies oli mukana, mutta nyt se oikeasti olisi ollut niiiin turhaa. Ja mihin me oltaisiin Nuudelsson lykätty. Sydänääniä yritetään uudestaan kuunnella maanantaina ja sinne ukkeli ja Nukkeli tulee mukaan, kun se on niin nopea toimitus. Tosin en usko, että vieläkään kuuluu. MUTTA, mä uskon, että kaikki on hyvin, kuten Rosallakin. Jatkuva, pieni etova olo vahvistaa uskomista.

Ravintokeskusteluun mulla ei muuta kuin, etä bullshittiä mun näkökulmasta. Luonnollisuus ja kohtuus kaikessa on paras ja toimivin setti.

Menikös Jellyn vierailut mukavasti? Tykkäsikö vieraat bullista ;)? Ne on tosi näppäriä.

Miiu, mitä testi näytti?

Nukille ostin viime keväänä Reiman kaksi osaisen välikausiasun. Sitä pitäisi sitten lumien sultua käytellä. Mitään kevyt toppapukua ei olla hankittu. Muuten, ostin Nukille alennusmyynnistä vaaleanpunaiset prinsessa bootsit. Hauskat!

Hyvää viikonloppua!

mulla on vissiin pienet ilot tai jotain.. kävin ostamassa liivikaupasta uudet tissiliivit ja oon niiiiiiiiiiiiin onnellinen!! :D normikaupasta en löydä kokoja, ja nyt kun pääsin imetysliiveistä vihdoin eroon (joo, en mahdu vanhoihin liiveihin enkä oo saanu vuoden aikana hankittua uusia), ja nyt oon niin onnellinen :) olis ollu hemmetin ihania erikoisia liivejä missä meni naruja sikinsokin jne, mutta hintaakin oli sit lähemmäs 140e niin jätin ne ostamatta.. ostin suhtperusmustat liivit reilu 60e ja nää on ihanat, musta tuli paljon hoikempi ja mulla on tissit korvissa :D no ei ihan, mutta ero on valtava!

testi näytti sillon aamupissasta 3+ toissapäivänä... josta heti kuvittelin että koska olis pitäny tulla 2-3 (rv4+5) ja näyttikin enemmän niin päättelin sitten että on kohdunulkonen tms.. mutta lohduttaudun siis sillä että ne hormonit ja tarkkuudet (etenkin aamupissasta) ei voi olla niin tarkkoja ja kohtahan (tänään) viikkoja siis on se 5... yritän siis keskittyä olemaan positiivinen (ja unohdan siis kokonaan koko raskaanaolon, kun ei pahemmin siltä tunnu) niiin näillä nyt mennään.. katotaan sitten kun pahoinvointi alkaa ja pahat oireet edes lievempinä niin josko sitä sitten vois hetken jopa raskauteen uskoa.

mitähän mulla muuta..

ullauppilaiselle moikat täältäkin! hyvä luento oli!
meilläkin joka päivä kasviksia, mutta välillä sit taas jotain mäkkäriä... ehkä kerran kuussa tai kerran kahes kuussa.. yritän olla ottamatta paineita ruokailuista, tosin välipalat yritän pitää mahdollisimman sokerittomina.. kun kahvilla jos käydään kavereilla tms niin pikkis kyllä saa keksiä tms.. välipalaks oon tykänny antaa marjoja ja maustamatonta rahkaa tms.

mulla ei oikein ajatus kulje kun mulla on niin hyvät liivit päällä ;D
joten palailen!

<3