Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saana, hyi sinua. Puhuin oikeasti lapsesta. Rosan kommenttiin vain heitin tarkennuksen, että "siis lapsesta". Mutta nyt luin tuon sillä toisella silmällä (kakkosella? Äh..) niin joo, aika hupaisaa. Lääkäriin vaan hakemaan apua. Tämä selittely menee vain nurjempaan suuntaan koko aika. Että se siitä pikkukakkosesta.

Ajatukset tuntuvat olevan kovin perjantaiset. Pian pääsee looomaaaileeemaaan...

Baltsu nyt esiin sieltä taustalta kurkkimasta. Mitä kuuluu? Tiedän kyllä tunteen, kun ei tahdo ehtiä millään kommentoimaan. Nytkin mulla on kaks ja puoli minuuttia ylimääräistä aikaa, mutta pakko ajatella välillä jotain muuta kuin töitä.

Mutta Saana, ihan oikeasti, kuulostat olevan aika piipussa. Jaksatko sä olla siellä töissä? Onko sun mahdollista pitää lomaa? Hae saikkua jos alkaa tuntua että elämä on yhtä työtyötyötä.

Hei Angsteri, tulehan porisemaan mukavia näin perjantain kunniaksi.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kiva että Baltsu ehti moikkaamaan. Antero vois ilmoittautua myös, onhan kaikki hyvin ja vatsa kasvaa?

Mietin samaa kuin Broisku. Saana, jos tuntuu ettet oikeasti jaksa töissä niin sitten täytyy priorisoida. Työssään kukaan ei ole korvaamaton mutta äiteeeenä on, vai mitä? Tsemppiä ja jaksamista kuitenkin. Älä nyt polta itseäsi piippuun.

Mitäs Saden perheelle kuuluu?

Mä voisin ottaa jo kevään vastaan. Polttopuut alkaa tältä talvelta loppua, ja mä tykkään polttaa niitä enkä laittaa kaikkia pattereita päälle, se lämpö on ihan erilaista. Ulkoilu Puppen kanssa on niin nopeaa kun ei tuosta pakkasesta nauti... Ja nyt vielä joku suuri lumimyräkkä tulossa ja pakkaset jatkuu.

Jb, täällä mies ihan samanlainen! Odotetaan sitä aina lopulta Puppen kanssa ulkona kun se laittaa tukkaa ja etsii vyötä.

7+0

täällä mies myös juuri tuollainen!! en tiedä kuka on keksinyt sen että naisia saisi aina odottaa...

tänne kuuluu unettomia öitä..viime yönä kun Nöpö heräili tunnin välein annettiin lopulta lääke, toivotaan että johtuisi hampaista. mun rinnat ihan hajalla imetyksestä mutta yritettiin olla antamatta ja huusi sen 5minsaa hysteerisenä ja sitten kesti 10minsaa saada rauhoittumaan niin en vaan pysty tuollaiseen huudattamiseen. onneksi on bepanthen ja lansinoh keksitty. positiivista että nukun nykyään niin sikeästi että tunnin tai parin pätkilläkin aamulla tuntuu suht levänneeltä olo. mutta taitaa sisarustoiveet siirtyä kun ei ole energiaa sekstailla. limoja tarkkailen ja jos näyttää että jotain tapahtuu niin sitten pitää yrittää.

Rosis, komppaan sua. Mä rakastan talvea mutta voisi jo vähän helpottaa. nyt -22 ja hirveä tuuli niin jää ainakin aamupäiväulkoilut väliin. Nöpökin nauttii talvesta mutta ei voida olla kuin korkeintaan tunti ulkona kun varpaat paleltuu. ja nyt niin kauheaa että ei voi ollenkaan mennä. ehkäpä se tuosta vähän vielä lauhtuisi. nyt Nöpö laittaa kolikoita säästöpossuun innoissaan =)

Bro, pojuhan on sitten ihan supliikkimiehiä kun jo puhuu =) nöpö sanoo kotkot ja kraak ja kvaak mutta muuten höpisee omia juttujaan. mutta vauhti on ihan hirveä (sekä juttelussa että liikkumisessa) melkein jo juoksee.

Gallup: mikä on lastenne lempiruoka? Nöpöllä on spaghetti ja jauheliha ja muutenkin kaikki jauheliharuoat

Ja pahinta on se, että ollaan jo kaikki pakkauduttu autoon ja sitten pölkky keksii että rahapussi ole mukana/väärät housut jalassa/joku karva päässä ei ojennuksessa ja lähtee vielä sisälle.

Täällä pakkasta -39. Ja pitäisi lähteä äidin luo sille halkoja kantamaan! En tod! Eetin iho on niin herkkä, että sillä meinaa posket paleltua melko nopeaan, eli sitä en kyllä lähde raahaamaan tällä säällä yhtään mihinkään. Paleltukoon, jos ei itse saa halkoja..

Kiitos Rosa vastauksesta ja mukavaa, että kaikki on siltä osin hyvin. Pystyn hyvin käsittämään, että on ollut todella ahdistavaa ja pelottavaa, jos elämältä menee perusta, eli tässä tapauksessa kokee (hetkellisesti) vääräksi sen mistä kaikki rakentuu. Toivottavasti kaikki menee jatkossakin hyvin.

Noh, kyllähän minäkin tuota omaa ponnarin virittäjää (lue: hidasta lähtijää) rakastan, vaikka välillä pinna palaakin. Semmoinen kimpsujen ja kampsujen keräilijä toisinaan, että huh. ;) Ei tullut miestä valittaessa pitää yhtenä kriteerinä nopeaa lähtövalmiutta. (Olisikin voinut testata sekuntikellolla aikaa ottamalla esim. Lähtö kauppaan, aikaa kului 2 min. 14 sek. Testi läpäisty!) Toisaalta mies ihastui minussa osittain juuri siihen, että olen heti valmiina uusiin seikkailuihin (ja sinne kauppaan).

Mukavaa viikonloppua kaikille ketjun omanlaisille ja hyville äideille, vaimoille, naisille!

-39!!!! Hyiiiiiiii!! Mä kun ajattelin että täällä on kylmä, oiskohan tuolla ulkona 15 astetta..

Rosalle kauhiasti onnea pikku matkalaisesta!
Mä oon aina ajatellut, että haluan suuren perheen. Mutta kun Hugo syntyi ajattelin, et en halua enempää lapsia, koska en halua jakaa tätä rakkautta kenenkään kanssa. Ja mietin just sitä, et miten se rakkaus riittää muka muille. Mun äiti sanoi, että ei sitä rakkautta jaeta, sitä tulee lisää. Mä luotan siihen.

Ihanaa olla kotona vihdoin ja viimein. Melkein kaks kuukautta meni reissatessa. Huoh. Toisaalta se aika meni tosi nopee. Hugo on kehittynyt mielettömästi. Se kasvaa ihan silmissä. Se on oppinut istumaan, nousee konttaus asentoon ja nytkyttelee, ryömii, sillä on 2 hammasta ja siitä on alkanut tulee itsepäinen :). Ja mikä ihaninta jos se on jonkun toisen sylissä se kurottaa käsillä mua päin.

Oon aloittanut nyt porkkanasoseen ja velliin lisään vähän hedelmää. Katotaan josko saisin yösyömiset loppumaan. Toisaalta eihän tuo syö kuin kaks kertaa yössä, eka pullosta ja toka rintaa. Ja se rinnan syöminenkin on sellasta tissuttelua.

Meillä on edessä pinnikseen siirtyminen. Hugo liikkuu niin paljon unissaan, et sänky ei oo enää turvallinen. Se on kaks kertaa jo tipahtanut lattialle. Ekalla kerralla mä nukahdin niin, että hugo oli laidan puolella ja tokalla kerralle se oli ryöminyt jalkopäähän ja kellahti sieltä. Onneks sänky oli matala ja lattialla matto. Mutta meillä on täällä marmori lattiat, enkä halua edes kuvitella jos Huugis lyö päänsä siihen. Eli pinnis siirtyy meidän makkariin.

Amildan kuulumisia ihana lukea. Toivottavasti pikku neiti pääsee pian kotiin.

Nyt ruuan laittoon!

Pimmu & Hugo 6kk!!

Voi kurjaa tuota meidän Nöpöä. Olisikohan Sade mitään keinoa saada yösyöntejä loppumaan? Koska uskallan sanoa melko varmasti, että teidän yöt rauhoittuisivat kummasti jos tissittelyt lakkaisivat. Nöpö pitää sua huvituttina tällä hetkellä. Eikä ole kenenkään edun mukaista että sä joudut rasvailla sun tissejä kun toinen jyrsii niitä. Itse tietysti tunnet Nöpön parhaiten. Toiset lapset on helpompia vieroitettavia kuin toiset, mutta Pojukin joka on Todella tulisella temperamentilla varustettu, rauhoittui noin kolmessa viikossa nukkumaan yöt. Se vaati sitä, että mies silitteli Pojua niin kauan että poika nukahti. Ja minä vetelin unta kuuppaan. :) Se voi vaatia pientä itketystä, ei tietenkään sillain että toinen huutaa hysteerisenä, en usko että sillä päästään mihinkään vaan pitäis keksiä joku toinen keino rauhoittaa tyttö. No mutta tsemppiä joka tapauksessa.

Hei Pimmu, tervetuloa takaisin :) Laitapa kuvaa pikku Huugosta taas. Olisi kiva nähdä kuinka komea sälli siellä jo on. Tsemppiä pinnikseen siirtymisessä.

JB, miks sun äiti ei saisi itse halkoja? Sori kun en muista jos tästä on ollut puhetta. Eihän tuollaisessa pakkasessa saa autoakaan käyntiin kai.

Jäärä on myös sellainen lähtijä, että terve. Ensin se istuu puolituntia ihan kaikessa rauhassa vessassa, laittaa deudoranttia niin että silmät tippuu päästä, käy katsomassa paljonko pakkasta, kysyy multa että tarkeneeko hän näillä kamppeilla mitä luulet, missä mun se ja se paita on... Samalla mä oon pukenut itseni ja Pojun, molemmat hiestä valuen ja mietin, että kai mä sinne pissalle ehdin sitten kauppareissun jälkeenkin enkä mä nyt välttämättä niitä lapasia tällä reissulla tartte kun en tiedä missä ne on ja Poju laulaa aariaa vieressä kohdalta kolmeviivainen C..

Mulla alkaa L-O-M-A *pyörittää hulahulavannetta pöydällä* wippii..

Antero Sähikäinen, missä sie oooot?

Vai LOMA! Mitä on suunnitelmissa, B? Meillä lomailu alkaa viikon kuluttua, ja suuntaamme ensin ystäväperheen kanssa minisporttilomalle ja sitten isovanhempien hoiviin. En malta odottaa!

Ja Hugiksella on kaksi hammasta. Missä välissä?! Katselimme eilen miehen kanssa Eskon ja Marttinan vauvan syntymän ja itkuhan siinä tuli. Omat muistot synnytyksestä ovat myönteisiä, elämäni hienoin päivä.

Ulla Upille kiitos mukavista viesteistä.

Meillä on ensi merkit uhmasta (päiväkodin tädit vahvistivat epäilykseni) ja hyvä niin. Olen lukenut Cacciatoren Kiukkukirjaa ja saanut ihan hyviä vinkkejä (maalaisjärjelle vahvistusta). Eli aggressiot ja oman tahdon ilmaukset kuuluvat normaaliin kehitykseen ja aikuisen tulee asettaa rajat. Vinkkuli pulisee myös paljon, ja ihan järkeviä juttuja. Poikani on myös ihastunut: päiväkodissa kotia leikitään yhden isomman tytön kanssa ja Vinkku tekee kaiken mitä neitokainen pyytää. :D

Sade, en usko, että saatte vieroitusta tapahtumaan ilman itkua. Jos vanhempi on läsnä rauhoittamassa, niin en näe itkussa mitään vahingoittavaa. Eli Sadena pakkaisin tavarat ja luottaisin Nöpön pärjäävän isänsä kanssa. Meillä Vinksaus huusi tissin perään isänsä sylissä, ikinä en jättäisi lasta yksin, ja poika unohti rinnan imemisen yllättävän pian. Siitä yöt sitten paranivat. Tsemppiä!

Aiemmin olitte jutelleet treenaamisesta. Lemppariaiheeni. JB on saanut pudotettua painoa hienosti, sinun sietää olla ylpeä itsestäsi! Rosa kirjoitti asiaa proteiinien syömisestä ja lihaskunnon harjoittamisesta. Jatkuva herkkujen syöminen ei tee kenellekään hyvää, vaan kunnon ruokaa ja treeniä siihen päälle. Hyvä mieli kiinteässä kropassa. Heh. Äitinä ajankäyttö on tietenkin haastavaa, mutta uskon priorisointiin. Oma pääni ei kestä, jollen pääse hikoilemaan mahdollisimman usein. Minusta ei ikinä tule kentän laidalla norkoilevaa äitiä, vaan olen pinkomassa lenkkipolulla lapsen treenien ajan. Tämä on lupaus! ;)

Angsteri, onhan kaikki tosiaan hyvin?

Moronnoo! Ja anteeksi hiljaisuus! On ollut tosi kiirettä (kerrankin) ja lisäksi olen kärsinyt päänsärystä ja kevyestä huonovointisuudesta aina vuorotellen, mutta siis kaiken pitäisi ainakin päällisinpuolin olla kunnossa. Tiistaina on neuvola ja toivon siellä kuulevani sydänäänet. Anoppi juuri kertoi, että hänen työkaverinsa sai keskenmenon viime viikolla. Oli suunnilleen samoilla viikoilla kuin mäkin. Sydän oli lyönyt varhaisultrassa ja seuraavassa ultrassa ei enää lyönytkään. Siksi odottelen ja pelkään tiistaista kohtaloani. Toivottavasti uutiset pysyy hyvinä...

Onko sulla Rosa mitään fiilistä sukupuolesta? En ainakaan muista, että olisit mitään kirjoittanut.

Pimmulle tervetuloa takaisin! Homesweethome!

Ja juu, täälläkin odotellaan aina miestä! Mistä helv.ne stereotypiat kumpuaa, että naisia saa aina odottaa? Varmaan joltain hämärältä -20 luvulta?!

Sade, mäkin lähtisin vkl vaikka kylpylään. Meillä se imetys jäi, kun oltiin miehen kanssa viikonloppulomalla. Sen jälkeen Nuki ei enää huolinut tissiä. En usko, että imetys loppuu, jos vanhemmat ei sitä lopeta. Lapsethan imee vielä vaikka kolme vuotiaina.

Sitten asiaa Nukista. Se on jostain oppinut, että kun mä tiputan jotain, niin se sanoo"äiti mokas", samoin jos itse tiputtaa niin "Nuki mokas". Repesin, kun se sanoi sen ensimmäistä kertaa! Mä varmaan itse sanon niin, kun tiputan jotain ja se on sitten poimunut sen.

Brorerikille hyvää lomaa! Jotain kivoja suunnitelmia?

kiitti vinkeistä, ehkäpä se siitä. viime yönä huusi vartin mutta oli sellaista kiukkuitkua (koska oli mun sylissä ja vieressä eikä miehen), mutta en jaksanut kaikkia kertoja huudattaa.

ja ilmeisesti ovis ovella, olen märkä kuin atlanti ja päivällä yritin miehelle josko rakasteltais, niin ei halunnut kun haluaa mielummin iltaisin. Ongelma on se, että illalla en jaksa kun väsyttää niin paljon ja ottaa muutenkin päähän koko mies, siis tällä hetkellä tuo kun saa aina odottaa, eikä vaan lähtiessä vaan myös ruoan saamisessa ajallaan valmiiksi jne. mutta toivotaan että illaksi innostun. kun mies haluaisi jotain ex tempore meininkiä mutta vähän vaikeaa kun on lapsi ja on aina niin väsynyt että kumpikin melkein mielummin nukkuisi. mutta ihan sama. appivanhemmatkin kylässä..jippii ja jee. Tekisi joskus mieli kokeilla olenko jonkun muun mielestä yhtään haluttava kun jos mies ei innostu vaikka kuinka yritän ehdottaa ja kun kerrankin olisin märkä. mutta en kokeile (siis muita).

Hurjaa Pimmu että Hugis on jo noin iso!! yritän tulla illalla kommentoimaan lisää, nyt pitää mennä viihdyttämään vieraita.

Ihana, "Nuki mokas" :)

Meillä särkyi ensimmäinen astia Eemelin toimesta eilen. Melko fiksua antaa lapselle posliinilautanen...

kp 37. Toivottavasti nyt sitten kestäis menkat pois sen muutaman päivän vielä. Testasin vielä eilen, paras jo uskoa että nega on nega ja kierto on vaan sekaisin.

Sori, taaskaan en ehdi muuta. parempaa aikaa odotellessa.

Saanalle halitus kierrosta!! meillä oli eilen ihme särkymis päivä, meni kaksi tavaraa rikki Nöpön käsittelyssä vaikka ennen ei ole mennyt yhtäkään..

oon miehelle vihanen, siis nyt olen kuiva kuin sahara ja äsken gogletin että kun limaa voi tulla viikonkin ennen ovista ja sitten kun loppuu on ovis tapahtunut. niin jos päivällä oltaisiin vielä ehditty mutta nyt taas missataan muutamalla tunnilla niin ihan epistä..eikä mulla ole enää mitään haluja mutta kai se nyt pitää silti tehdä, haluisin vaan nukkumaan.

Joo, piti myös kommentoida ihanaista Nukia! olisi niin ihanaa taas pitkästä aikaa nähdä teitä kaikkia!

tulin sanomaan moro!

Saden galluppiin lempiruoista... meillä pikkikselle uppoaa kaikki, siis se syö ku hevonen, melkein yhtä paljon.. pullat tms ei vaikuta ruokailuun yhtään ja ruoka-annokset on samankokosia mitä mun.. erityisen lemppareita on nakit, missä muodossa tahansa ja viimeks huomasin että tykkää makarooneista kun onki niitä keiton seasta:)

lapsiluvusta olitte puhelleet... mä halusin ennen 5, nyt se on vaihtunu 4n, mutta toki voi olla niinkin etten ikinä saa noinkaan montaa.. jos nyt edes sen toisen.. tulevassa synnytyksessä (jonain vuonna) pelkäisin eniten sitä että mulle kävis jotain ja pikkis joutuis pärjäämään ilman äitiä.. pikkiksen synnytyksessä suurin huolenaihe oli lapsi ja nyt se olis esikoinen..

miehistä, meillä joutuu kans välillä miestä oottamaan.. vaikka sanois että aikaa sen verran ja tee toi juttu, niin sitten se tekee sen jutun tai alkaa selittämään kuinka pitää hiukset laittaa ja piilarit ja vaihtaa housut jne.. joten sitten teen kaiken itse ja vielä odotetaan sitä hidashousua.. välillä meinaa hermot kiristyä kun joka kerta sama juttu.. pah!

Baltsu, moro sullekin!! :) voin kuvitella kuinka hauskaa vinkulla on sen isomman tytön kanssa :D ihana! mitä kaikkea vinkku uhmistelee?!
mä luulen että meillä on kans ensimerkkejä, aikasemmat kiukkuraivokohtaukset tuli asioista joita ei saanut periksi, mutta nyt menee hermot jos ei saa suht äkkiä itse kenkää jalkaan tai jotain muuta mitä on tekemässä ja heittäytyy lattialle raivoamaan ja potkimaan.. mikään ei auta, reppana! miten hyvin lapset osaakin sen makarooniks heittäytymisen jos yrittää ottaa syliin.. sit kun toinen tahtois syliin eikä edes tahtois syliin, siinä vasta pulma ja sit huudetaan lisää.
mutta ihan vielä ei ole kaikista asioista tommosta, mutta sanotaanko että joku 10x päivässä.. ehkä.. riippuu vähä päivästäkin :) jos on kivaa niin lähteminen on hankalaa edes.

Hugo on jo kohta mies:)

pikkis nukkuu, mä taidan kans laittaa pään tyynyyn ja paeta todellisuutta ihan hetkeks..

tulin sanomaan moro!

Saden galluppiin lempiruoista... meillä pikkikselle uppoaa kaikki, siis se syö ku hevonen, melkein yhtä paljon.. pullat tms ei vaikuta ruokailuun yhtään ja ruoka-annokset on samankokosia mitä mun.. erityisen lemppareita on nakit, missä muodossa tahansa ja viimeks huomasin että tykkää makarooneista kun onki niitä keiton seasta:)

lapsiluvusta olitte puhelleet... mä halusin ennen 5, nyt se on vaihtunu 4n, mutta toki voi olla niinkin etten ikinä saa noinkaan montaa.. jos nyt edes sen toisen.. tulevassa synnytyksessä (jonain vuonna) pelkäisin eniten sitä että mulle kävis jotain ja pikkis joutuis pärjäämään ilman äitiä.. pikkiksen synnytyksessä suurin huolenaihe oli lapsi ja nyt se olis esikoinen..

miehistä, meillä joutuu kans välillä miestä oottamaan.. vaikka sanois että aikaa sen verran ja tee toi juttu, niin sitten se tekee sen jutun tai alkaa selittämään kuinka pitää hiukset laittaa ja piilarit ja vaihtaa housut jne.. joten sitten teen kaiken itse ja vielä odotetaan sitä hidashousua.. välillä meinaa hermot kiristyä kun joka kerta sama juttu.. pah!

Baltsu, moro sullekin!! :) voin kuvitella kuinka hauskaa vinkulla on sen isomman tytön kanssa :D ihana! mitä kaikkea vinkku uhmistelee?!
mä luulen että meillä on kans ensimerkkejä, aikasemmat kiukkuraivokohtaukset tuli asioista joita ei saanut periksi, mutta nyt menee hermot jos ei saa suht äkkiä itse kenkää jalkaan tai jotain muuta mitä on tekemässä ja heittäytyy lattialle raivoamaan ja potkimaan.. mikään ei auta, reppana! miten hyvin lapset osaakin sen makarooniks heittäytymisen jos yrittää ottaa syliin.. sit kun toinen tahtois syliin eikä edes tahtois syliin, siinä vasta pulma ja sit huudetaan lisää.
mutta ihan vielä ei ole kaikista asioista tommosta, mutta sanotaanko että joku 10x päivässä.. ehkä.. riippuu vähä päivästäkin :) jos on kivaa niin lähteminen on hankalaa edes.

Hugo on jo kohta mies:)

pikkis nukkuu, mä taidan kans laittaa pään tyynyyn ja paeta todellisuutta ihan hetkeks..

Ne nakit, joita on käytetty lasten purkkiruuissa, on valmistettu ilman nitriiniä. Muuten pieni lapsi, varsinkaan alle 15-kiloinen, ei kuuluisi syödä lainkaan nakkeja joissa nitriiniä.

"Lapsi, joka painaa 15 kiloa, voi syödä korkeintaan yhden nakin ja juoda enintään 3 desiä mehujuomaa, jotta nitriitin ja bentsoehapon suurin turvalliseksi määritelty saantitaso eli ADI-arvo ei ylittyisi. Toinen nakki ja mehulasi ylittäisivät turvallisena pidetyn rajan.Leikki-ikäiset saavat eniten

Elintarvikeviraston mukaan pienten leikki-ikäisten lisäaineiden saantia pitäisi seurata jatkuvasti. Lasten seuranta on viraston mukaan jopa tärkeämpää kuin aikuisten, sillä ihminen saavuttaa painokiloon suhteutetun lisäainehuipun 2-4-vuotiaana."

Tämän toki suurin osa vanhemmista tietää, mutta sinä nyt syötät lapsellesi kaikkea muutakin epäterveellistä. Jos kiinostaa enemmän:

Verkkoklinikka.fi - Uutiset

Viimeksi muokattu:
kiitos tiedosta!
meillä ei syödä joka päivä nakkia, ei edes joka viikko, mutta jokainen muu "herkkuruoka" on sitten sitä nakkia lapsen mielestä.. ja sen kerran kun saa nakkikastiketta niin on kiitollinen. ja jos nakkia sattuu olemaan ruokana niin eihän siihen annokseen tule edes kokonaista nakkia. purkkiruokia ei usein syödä.

mitä epäterveellistä mä sitten syötän, jos viitsit kertoa kun ilmeisesti tiedät?! ja mä en siis ihan oikeasti vaan tiedä, oon kuvitellu et kotiruoka on edes suht terveellistä.

paljon käytetään parsaa, kukkakaalia, porkkanaa ja perunaa ja lihaa..
maustamatonta rahkaa johon hedelmiä ja puuroa ja mitähän muuta.. näkkileipää..
nojoo, makaronilaatikkoon laitan pikkutipan ketsuppia päälle, sehän on epäterveellistä.

vai kuvitteleeko joku että meillä ahmitaan kokoajan jotain pullia tms?! en ymmärtänyt..

olisiko muuten antaa vinkkejä mitä kaikkea yliterveellistä ruokaa pitäisi sitten tehdä kun perusruokaa ei kelpaa nykyaikana näköjään tehdä..? tai jospa ostaisin kaikki lapsen ruoat purkkeina siihen asti kun täyttää 15v?

tein tänään vajaa 5l keittoa, parsa,peruna,porkkana,lihakeittoa ihan ;) ja voi kamala, ihan itse kuorin kaikki porkkanat ja perunat, olisiko pitäny ostaa jotain valmispakasteita tms?!

no se siitä, en jaksa selitellä.. kai se on ihan sama mitä tekisin kun vaan löytää jonkun "syyn" hyökkiä päälle..

amildalle lähtee hymiö :)

kohta tulee kaverit seuraksi.. mies taas illan veks..

Saakohan noita Vatajan nakkeja jostain marketeista, vai onko se joku paikallinen tuottaja joka niitä tuoreeltaan myy? Kun mulla on tuosta nakki-asiasta hirveä vääntö isoanopin kanssa. Se salaa syöttää tytöille nakkeja, kun ne on siellä hoidossa, vaikka oon asiasta jankuttanut sille. Noin 3 kappaletta antaa per päivä jos tytöt on siellä hoidossa! Oon asian sille perustellut ja selittänyt, mutta se on sama kuin seinille puhuisi. Onneksi tytöt ei ole siellä kuin noin 3 päivänä viikossa ja viimeiseen kahteen viikkoon eivät ole olleet ollenkaan.

Ihania uutisia Amildalta!!

Voi apua! Kertokaahan mullekin noista kielletyistä ruoista yms. Onko jotain muuta, mitä ei saa esim. alle 2 vuotiaalle antaa. Mä oon niin urpo näissä, kun vasta aletaan kokeilla ensimmäistä kertaa oikeeta ruokaa...?

kaalit (kiinankaalit jne), herneet, pavut ja idut on kiellettyjen listalla ja mitähän kaikkea muuta.. hunaja alle 1v:lle.. vieläkö oli jotain? allergisoivia hedelmiä jne annoin ekat kerrat varovasti, esim mansikat ja omenat..(suvussa paljon allergikkoja) en nyt tähän hätään muista muita..
oon kyllä tiedostanu että nakit ei oo kovin terveellisiä, eikä niitä jatkuvasti meillä syödäkään (paitsi mies), mutta en ymmärrä sitä nollalinjaakaan täysin.. ja että jos ei ole nollalinjaa niin ruoka on täyttä paskaa mitä lapsen suuhun lappaa, oli kyse mistä tahansa.. no,hieman kärjistetysti ;)
mutta voin tunnustaa että olen nyt huono äiti kun lapseni on saanut syödä nakkia, josko tämä helpottaisi nyt ulkopuolista!
tietysti ymmärrän että kohtuus kaikessa ,kuten jb:n isoanoppi tunkee monta nakkia päivässä lapsille ja se menee yli!
mutta luulen että tää aihe tuli jostain "syvemmältä" kun yhdestä nakista..

mulla olis täällä suklaakakkua (voiei, niiiiiin epäterveellistä ;) ), että olkaas hyvä arvon naiset! :) hyvää on! :)

Nyt laihdutuskin loppui, tai loppui jo aikasemmin, kun n.3kg on lähtenyt pois ja nyt painan saman verran kun pikkiksen jälkeen.. vaikka siitäkin olis pari kiloa mistä nipistää jotta pääsis lähtöpainoon, mutta mä oon tyytyväinen tähänkin ja se riittää mulle :)

Mi-iu. Mistä olet lukenut ettei herneitä, ituja tai papuja saisi syödä? En ole ikinä sellaisesta kuullut. Tämän löysin nopeasti poliklinikka-tietosivuilta:

"Yli vuoden ikäiset lapset

Noin vuoden iässä lapsi siirtyy vähitellen muun perheen ruokaan. Yli vuoden ikäiselle lapselle voidaan aloittaa erilaisten kuivattujen papujen ja herneiden antaminen huolellisesti huuhdeltuna ja kunnolla kypsäksi keitettynä."

Saakohan noita Vatajan nakkeja jostain marketeista, vai onko se joku paikallinen tuottaja joka niitä tuoreeltaan myy? Kun mulla on tuosta nakki-asiasta hirveä vääntö isoanopin kanssa. Se salaa syöttää tytöille nakkeja, kun ne on siellä hoidossa, vaikka oon asiasta jankuttanut sille. Noin 3 kappaletta antaa per päivä jos tytöt on siellä hoidossa! Oon asian sille perustellut ja selittänyt, mutta se on sama kuin seinille puhuisi. Onneksi tytöt ei ole siellä kuin noin 3 päivänä viikossa ja viimeiseen kahteen viikkoon eivät ole olleet ollenkaan.

Ihania uutisia Amildalta!!

Noita Vatajan nakkeja myydään ainakin Prismoissa ja S-matketeissa tällä Pirkanmaalla, mutta en tiedä, miten muualla maassa...

Viimeksi muokattu:
Ok, pitää katsella lähikaupasta, että onko siellä jotain vastaavaa tarjolla.

Meillä Eeti saa ilmeisesti niitä yöllisiä kauhukohtauksia. Harvakseltaan tosin. Mä ihan meinaan kuolla järkytykseen, kun se alkaa rääkymään keskellä yötä. Tai no, iltayöstä, mut ihan sama kun oon jo unessa. Kun se ei ole itkua, vaan sellaista paniikissa rääkymistä. Itse se ei ole edes hereillä, mut mä meinaan alkaa huutamaan itsekin kun säikähdän niin kamalasti. Ei se päivänvalossa kuulosta kummoiselta, mutta oikeasti toissayönä en meinannut uskaltaa silmiäni enää ummistaa kun kävin niin kierroksilla sen jälkeen kun se oli taas herättäny mut sillä hirveällä kirkumisella.

Ja meillä muuten nykyisin herätään aamuisin viideltä, jos en ole muistanut kertoa.. Ja Eeti äsken kompuroi ja löi nassunsa nukensängyn reunaan. Nyt on ylähuuli ruvella ja mojova mustelma tulossa. Että päivä on alkanut taas mainiosti.. Pitäiskö livahtaa shoppailureissulle tytskien kanssa..?

Mi-iu, kiitos kakusta =) ja onnittelut pudonneista kiloista!

mä en ole tiennyt että yli vuoden ikäisille ei saisi antaa jotain ruokaa, kun kaikki neuvolan listat ovat alle 1v. me ollaan annettu aika lailla kaikkea, mansikoista ja omenista herneisiin (ei tietty vielä tuoreita herneitä mutta hernekeittoa vähän ja pakasteherneitä). Salaattiakin ollaan annettu, mutta ei kaaleja tai lanttua vielä.

Jb, meilläkin noita nakkeja saa ihan peruskaupasta.

Mi-iu, millon sua saa jännätä? *peukuttelee jo valmiiksi*

mä oon aina halunnut 2 lasta mutta kun nöpö on niin ihana niin nyt haluaisin 3. tosin se riippuu täysin siitä miten seuraava synnytys menee. jos vielä repeän niin sitten saa jäädä siihen mutta jos menee hyvin niin sitten haluisin vielä yhden...jos niitä nyt edes saa lisää. mutta onpahan tuo yksi suloinen ainakin =)

JB, jostain luin että tuollainen yöllinen hirveä huuto saattaa johtua pissahädästäkin (kun googlettein näitä Nöpön vaipattomuus juttuja). mutta on pelottavaa. Nöpö on nyt jo parina yönä suostunut välillä ottamaan vettäkin, käytännössä multa on maito loppu, mikä on ihan hyvä vaan kun tuntuu että Nöpökin ymmärtää sen.