Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Broisku, wau mikä talo. Ihana, ekana tuli mieleen lämminhenkinen, moderni muumitalo.

Lisäys vielä, että kun puhun synnytyksestä, puhun synnytyksestä sitten joskus tulevaisuudessa, en osaa vielä edes uskoa että juuri tämä raskaus menisi niin onnellisesti. Siirsin taas ultraakin eteen päin ensi viikon keskiviikkoon. Pelkään huonoja uutisia ja haluan nauttia tästä olosta kunnes toisin todistetaan.

Amildalle onnellisia rutistuksia! Mieskin tänään taas kyseli miten teillä voidaan, kiva kun saa kertoa ihania uutisia.

Bro, en ole ehtinyt vielä katsoa linkkiä mutta piti jo eilen kirjoittaa että tottakai sen ostatte!!! ei taida nämä talokaupat koskaan olla niin järkeviä jos niitä liikaa ajattelee :)

ja kiitos lihotusvinkeistä, eivät vaan toimi =( vedän karkkia ihan hirveät määrät aina kun Nöpö on päikkäreillä ja olen aiemmin syönyt ranskalaisia yms paljon mutta ei auta. mulla on kai niin vauhdikas aineenvaihdunta (joo, oon aina juossut vessassa usein) että ei vaan auta. pitäisi herkutella ja syödä tosi paljon ja sitten vaan maata sängyssä. nyt kun nöpön kanssa puuhaa niin kuluu paljon energiaa. Nukuttiin muuten tänään yli kasiin =)!!! mies nukkui siinä sitten pommiin kun on luottanut että nöpö herää kuitenkin niin aikaisin..yö tosin oli taas kitinäntäyteinen.

piti kaikkea taas kommentoida kun vaan muistaisin. nyt loput illat ja yöt kuluvat kouluhommia tehdessä, perjantaina pitäisi palauttaa yx megatehtävä. mutta nyt ensin ulkoilemaan.

Rosis, mä uskon että nyt teillä oikeasti sujuu kaikki hyvin ja pääset synnyttämäänkin ;)

Ei Brou-kalle muuta kuin talon ostoon!! Mieleisiä ei ole tarjolla joka päivä. Mä en muuten saanut talo-linkkiä...mut on hyllytetty ;)!!!!!

Mäkin ole varma, että Rous, sun raskaus menee hyvin. Aivan varma.

Ihana lukea, kuinka hienosti Amildalla ja perheellä menee -halauksia täältäkin päin!!!

Sadelle sympatiat menkoista. Jospa sitten seuraavasti kierrosta!

Tänne ei mitään uutta. Otiin tänään Nukin kanssa kyläilemässä ja on ihana nähdä, miten se viihtyy saman ikäisten lasten kanssa. Yhtä hymyä. Oloja ei ole pahemmin, aamulla vähän kuvottaa. Siksi on taas pieni pelko päällä, onko kaikki ok. Jotenkin kuitenkin luotan, että kaiken on tarkoitus mennä hyvin. Tänään aloitin syömään puuroa aamupalaksi. Aion pitää kiinni siitä koko raskauden ajan, joko puuroa tai täysjyvämuroja. Täyttävät parhaiten. Lisäksi eilen päätin rajoittaa karkin syömistä. Mä kyllä luulen, että tulen paisumaan kuin bullataikina...

Ei kun oikeesti, ei meillä ollut edes tarkoitus ostaa sitä. Käytiin haistelemassa minkälainen se on. Kallis. Sitten joskus teemme varmasti paljon itse ja saamme sellaisen kuin haluamme. Ja säästämme aikas paljon. Mies kun on syntynyt vasara taskussa. Mutta ihana talo, ei siitä mihinkään pääse :)

pikasesti omaa napaa...
kävin lääkärissä ja sain rahoille vastinetta.(sinne menikin se vähän alle 200e, mutta sillä ei ole merkitystä!). ja kerrankin positiivisia uutisia!
limakalvo oli erittäin paksu ja muniksia oli ja oikealta oli vastikään irronnut.. joten ei nähnyt mitään syytä mikä olisi ns. vialla. piti harvinaisena että tm-raskaus pysyy vielä vklla13 ilman vuotoja jne. mutta piti myös positiivisena, ei ainakaan irtoa helpolla jos hedelmöittyy kunnon munis, toisaalta must olis kiva jos luonto olis hoitanu vialliset pois, mut kaikkea ei kai voi saada.
oli kiva kuulla vaihteeks positiivisia uutisia, odotin tyyliin kystia ja ohutta limakalvoa ja etten edes ovuloi ikinä.. mutta hyvä näin.. suht nopeasti oon raskautunu näissä, ekassa vissii 5kierrossa ja tokassa 4.. painotti edelleen sattumaa, ettei kellään ihmisellä ole semmosta "tautia" että tm-raskauksia tulis kokoajan.. no parempaan päin mennään.. otatin myös papakokeen samalla.
toivon vaan että seuraavaks sitten hedelmöittyis kunnollinen munis, oli se sitten missä kierrossa onkaan. joka päivä tässä on nyt harjoteltu sitä lasten tekoa, ihan tekemällä tehty kaikkemme, joten saa nähdä mikä on lopputulos.. tod.näk sama mikä ennenkin mutta sen näkee sitten. tänään vielä varmistellaan.. rankkaa, nyt vissiin kolmas/neljäs pv putkeen :D mutta ei siinä mitään niin kauan kun huvittaa.

no ei ollu taas niin pikasee mitä piti.. sorry!
palailen ajalla.. mies lähti taas illaks pois, joten naperon kanssa tekemisiin mentävä :)

ihanaa Mi-iu =)!!! nyt sitten vaan peukut pystyyn!

mulla ilmeisesti ongelmana juuri tuo limakalvon ohuus (päätellen taas tästä typerästä tuhru-menkoista, eli on palattu aikaan ennen Nöpöä). Nyt sitten niitä neuvoja kun olen unohtanut, eli pitikö juoda greippiä vai punkkua vai mitä että limakalvo paksuuntuisi?

ja pitäisi kai lihoa vähintään 3kg että jotain tapahtuisi. Pakerran tuon järkyttävän suuren koulutehtävän parissa enkä tajua mitään :( en siis edes ymmärrä mitä kaikkea siinä pitäisi tehdä..onneksi en ole ainoa mutta ahdistaa. enkä jaksa enää tänään kauheasti enempää sitä pohtia.

Bro, oletteko katselleet mitään remontoitavia ns. halpistaloja?

Muistelen, että ovulaatioon saakka piti juoda greippimehua ja ovulaatiosta eteen päin punkkua.

Miiulla on kuitenkin kohtuu hyviä uutisia. Hyvä ettei mitään vikaa löytynyt. Toivottavasti tärppää! Yrityksen puutteesta ei ainakaan voi jäädä kiinni!

Me ei voitaisi edes yrittää, tosin ei kyllä halutakaan yrittää juuri nyt. Mutta siis tarkoitan sitä, kun ei pölkyn kanssa viikolla edes nähdä toisiamme, saati että ehdittäisiin harrastaa sitä yrittämistä. Elämä on vaan sellaista juuri nyt, kun aikataulut menee niin pahasti ristiin.

Uskomatonta, että Hugo on jo puolivuotias! Vastahan hän syntyi! Onnittelut pikkuiselle!

Onko Rosalla antaa vinkkiä tai linkkiä kotona tehtäviin kiinteytysjuttuihin? Olen löllerö ja haluan kiinteytyä. Jumppia täällä ei järjestetä, enkä pääse iltaisin edes lenkille kun ei ole lastenvahtia. Pölkkykin on töissä illat, niin oikeasti olen iltaisin jumissa kotona. Vaunulenkeillä käydään harvakseltaan, kun oikeasti aika on tällä hetkellä kortilla. Erityisesti keskivartalo on ongelma ja se pitäisi saada kondikseen. Mulla oli haave, että alkaisin iltaisin lenkkeillä tyttöjen mentyä nukkumaan, mut ei se sitten käykään. Ja toisekseen, ollaan kotona vasta iltaisin seitsemän-kahdeksan maissa, ettei ennen tyttöjen nukkumaan menoakaan ehdi esim vaunulenkkeilemään.

Vielä palaan jorisemaan itsestäni.. Hyötyliikuntaa tulee kyllä päivässä kohtuullisesti (lumitöitä, siivousta yms) mut mun mielestä se on kiinteytyksen kannalta ihan yhtä tyhjän kanssa. Tämän hetkinen projektini on siis mahan pienennys ja kaiken muun siihen kokeilen, paitsi en kirurgin veistä. Ei se niin paljoa häiritse, että antaisin sitä leikata. Mulla muuten ennen elämässä oli ihan itsestään "korsetti kasassa", niin ettei maha röllöttänyt miten sattuu. Nyt raskauksien jäljiltä normaalitila on se, että maha pullottaa ja pitää itseään muistuttaa vetämään maha kasaan. Ärsyttää. Eli lihaksissa todellakin olisi tekemistä..

Ihanaa Saana. Uskomattoman helpottavaa ja hienoa! Onneksi olkoon. Mutta mä nyt taas ihan pihalla siitä toisesta asiasta, eli ootko testannut, oletko raskaana? On mennyt multa ohi enkä osaa lukea rivien välistä. Eikö sulla huomenna pitäs alkaa? Eli voisitko ystävällisesti testata..? Oon jotenkin ihan varma että olet raskaana. Viimeksi oltiin samassa vaiheessa, luin taas vuoden takasia kirjoituksia ja fiilistelin.

Nyt kiire, kissalla taas virtsakiviä ja veristä pissaa, tietty taas perjantaina eikä saatu kuin päivystysaika iltaan eli maksaa triplat, mutta sille ei voi mitään.

Puppelle puhkesi poskihampaat (tai mitkä onkaan) ylös ja alas, onneksi ei kuumeen kanssa tällä kertaa.

Jellybeanille rutistus. Sä olet ihan supermutsi. Palaan niihin kiinteytysvinkkeihin myöhemmin. Sä olet kyllä hoikassa kunnossa, mutta mustakin on ihanaa kun on kiinteää eikä sitä löysää.

Mulla on niin huono olo, että Puppen hoitaminen käy työstä, kun on pakko makoilla sängyssä vaan. Mielikuvitusta tarvitaan. Äskön leikittiin huippuluovaa "laatikkopäätä", eli tein pahvilaatikoihin silmäreiät, laitettiin ne päähän, kummallekin taskulamput ja pesä peiton alle. Laatikkopäät puhuu avaruuskieltä piip piip piip. Jep. Tulispa mies pian kotiin.

Kissalle hellä rapsutus. Virtsajutut on kyllä tosi kurjia. Kollin veljellä ei mennyt kiviksi asti, mutta pelkistä kiteistäkin juostiin eläinlääkärissä.

Testasin aamulla eikä haamun haamua. Saa nähdä. Eemelistäkin taisin saada haamun ja varsinkin plussan vasta aika myöhään. Ja kun aikaisintaan huomenna vasta pitäisi menkkojen alkaa. Katsellaan... Huh, nyt uskaltaa jo toivoakin :) :D

Saanalla jännät paikat, täällä on peukut pystyssä!!! Joka tapauksessa, tästähän on nyt hyvä aloittaa kakkosen yritys! Ja Miiullakin oli hyviä uutisia! Siitäkin on hyvä jatkaa!

Voih, toivottavasti Rosamundan kissa sai avun ja voi jo paremmin. Kurjia juttuja. Sullakin on sitten pahoinvoinnit alkaneet. Mua etoo tietyin väliajoin koko päivän ajan. Onneksi sitä ei pitäisi enää kärsiä kuin muutama viikko....jos kaikki menee hyvin. Rinnat on tosi turvonneet, enemmän kuin Nukista, huomattavasti enemmän ja lisäksi mun vihkisormus ei mene enää sormeen. Onnetonta! No, täten lupaan laihtua joka ikisen kilon, mitä mulle raskauden aikana tulee ja lisäksi ainakin 5kg synnytyksen jälkeen. Muistuttakaahan mua sitten syksyllä tästä lupauksesta!

Mitäs teidän viikonloppusuunnitelmiin kuuluu? Mä olen taas töissä koko viikonlopun. Pääsee vähän irtautumaan kotioloista. Tämä 16 tunnin irtautuminen 2-3 viikon välein riittää hyvin ;). Sitten on taas mukava olla kotona.

Eipä tänne kummempia. Viettäkäähän mukava viikonloppu!

Saana, testasitko tänäänkin? Oon lukenut monesta paikasta (ei mitään tieteellistä vaan monesta keskustelusta vaan) että tytöstä näkyy tosi aikaisin plussa ja monella pojan odottajalla näkynyt vasta jopa viikko menkkojen alkamispäivän jälkeen. Toivotaan että pullat on uunissa jo nyt, mutta tästä sitten alkaa kunnon yrittäminen, eikö vaan?

Meidän kissallakaan ei vielä muuta kuin virtsakiteitä, mutta pitää nopsaan päästä lääkäriin ettei muutu kiviksi, sitten hoito on paljon vaikeampaa. En voi olla vihanen, mutta ei ollut mukava aamuylläri kun kissa oli yöllä pissannut uuden nahkasaappaani päälle. Ei kannata edes yrittää putsata... Tärkeintä että pissa kulkee..

Mulla ei varsinaista pahoinvointia mutta niin heikko olo, että hyvä kun kävellä pystyn. Pyörryttää aina kun nousen, rautaa syön jo nyt mutta johtuu varmaan matalasta verenpaineesta. Mies päivystää koko viikonlopun, eli vaikka tulee yöksi nukkumaan niin puhelimet soi. Puppeparkaa varmasti kyllästyttää mun naama jo. Illalla yritetään mennä kaverin luo ja kauppaan.

Alkoi itkettää kun katsoin ikkunasta suuria teräviä jääpuikkoja katon reunalla ja mietin jos sellainen tippuu yöllä jotakuta päähän eikä kukaan tule apuun ja kuolee joku raukka kylmyyteen. Onneksi nyt tietää että tää herkkyys on huijausta ja johtuu raskaushormoneista. Hesarin kuolinilmoituksia en siltikään lue. Mutta hyvä siis kun tiedostaa että ei ole ihan oma itsensä, eikä tarvitsekaan olla. Aion kuunnella kehoa ja levätä kun keho sitä tarvitsee. Viimeksi en pysähtynyt kuuntelemaan vaan painoin menemään. Sitä en tajua mikä tarkoitus tällä itkuherkkyydellä ja melankolialla on.

Voisko kevät tulla jo?

Angsteri, onko teillä jo uskallettu miettiä nimiä? Ootteko kertoneet raskaudesta monelle tai kellekään? Me ei kerrota kellekään ainakaan ennen kuin syke näkyy. Mutta sittenkin vasta ehkä ihan parille. Mä haluan pitää tän salaisuuden meillä mahdollisimman pitkään.

Mä ajattelin muuten mennä yksityiselle np-ultraan (4D), tai ainakin hoidan raskausajan lääkärikäynnit yksityisellä. En pidä mun neuvolan tyylistä, ja se meidän neuvolan lääkäri on se inhottava täti, joka ei kuuntele yhtään. Eli en halua ylimäärästä stressiä ja muualla saa parempaa palvelua, varsinkin jos se lääkäri on se sama. Haluan minimoida stressin. Neuvolaan soitan vasta jos ensi viikon ultrassa on kaikki kohdallaan.

Jäi eilen kirjoittelut kesken. En tosin enää yhtään muista mitä piti kirjoittaa... Huoh... Mulla on nyt oikeasti liikaa ajateltavaa, tulee ihan dementikko-olo. Viime viikonloppuna oltiin armaan perheen kanssa shoppailemassa. Mun lapaset olivat rattaiden päällä ja mies antoi ne mulle kun alkoi laittamaan rattaita autoon. Mä sitten ihmettelin miehen sovitellessa niitä rattaita autoon, että mihin mun lapaset ovat joutuneet. Hämmästys oli todella suuri, kun mies näytti, että tuossa kädessäsihän ne on... Voi luoja... Pitää oikeasti nappailla kalaöljykapseleita...

En ole testannut tänään. Huomenna testaan huvikseni. Olisi jotenkin romanttista jos näkyisi huomenna testissä. Mutta sitten odottelen ihan suosiolla siihen, että menkat ovat oikeasti myöhässä. Heh, taidan tipahtaa kovaa ja korkealta jos?kun? menkat alkaa. Juu, tästä alkaa The Yritys. Saa nähdä miten meidän kuvioilla onnistuu.

Voi kissaa. Meillä meinasi mennä parketti piloille ennenkuin älyttiin mistä on kyse... Onko ruokavaliolla?

Ihana Rous tuo herkkyys :)

Äh, pakko mennä

Hyvää Ystävänpäivää ystäväiseni!

Mietin Miiua, kun ajelin töihin ja piti kysyä miten voit? Onko yhtään posimpi fiilis lääkärikäynnin jälkeen? Toivottavasti! Eiköhän sultakin saada kuulla plussa uutisia tämän kevään aikana!! :)

Rous, varhaisultran jälkeen kerrottiin molempien vanhemmille ja nyt ystävänpäiväkorteissa ilmoitetiin kolmelle läheiselle ystävälle. Muut saa odottaa ilmiotusta pääsiäiskortissaan. Nimiä ollaan mietitty jonkun verran. Mä olen edelleen varma, että tää on tyttö, joten niitä olen lähinnä miettinyt. Veikkaan tyttöä, koska me nupsastiin kolme päivää ennen ovista, kaksi pv ennen ja sitten vielä ovispäivänä. Uskon, että siellä on tyttösiittiöt olleet lähempänä odottelemassa munasolun irtoamista.
Kurja, toi sun neuvola! Mulla on onneksi ihana neuvolantäti ja odotan jo että pääsen sinne. Mulla on neuvola vähän yli viikon päästä. Toivottavasti kaikki on hyvin ja kuullaan sitten sydänäänet.

Saana? Testasitko?

Taidanpa laittaa noi rv:kin. Eli nyt mennään rv 7+5

ystävänpäiviä täältäkin!! :)

angstis, positiivisempi mieli on kyllä.. tosin mihinkään en saa piilotettua sitä tunnetta että ens kuussa on tasan vuosi ensimmäisestä plussasta ja että toinenkin la lähenee kokoajan.. mutta tämän kierron oon pystyny olemaan vaan vähällä stressillä ja nauttinut siitä että mitään suurta ongelmaa ei pitäisi olla ja ovulaatiokin todistetusti tapahtunut.. mutta pyrin keskittymään tähän hyvään mieleen.. voin vaan kuvitella että jos ne menkat alkaa taas, kuinka paskana sitä sit oonkaan kun jälleen ihanteelliset mahdollisuudet.. se mahdollisuus tuntuu vaan niin pieneltä.. mutta kaikki on nyt jälleen yritetty, kp10,13,14,15,16.. ja ovis oli tod.näk. kp16, koska munis oli irronnut jo kp15.. no katsotaan..

ihana kuulla teidän raskauskuulumisia, ja samalla vähän vaikeaa.. haluan sanoa paljonkin, mutta sitten taas en kykene.. joten sitten en sano mitään, mutta olen hengessä mukana. :) toivottavasti ymmärrätte!

leivoin eilen laskiaispullia :)

ihanat kortit angstis päässyt tekemään :) meillä oli pikkiksestä joulukortit sillon.. tosin toisesta ei varmaan kerrota ikinä kellekään.. nyt on ainakin semmonen fiilis.. läheisille kavereille jne mutta sitten vasta kun joku kysyy niin kerrotaan.. luulen ainakin tällä hetkellä mutta saahan sitä muuttaa mielensä sitten joskus..

Saanan dementia kuulostaa tutulta.. mä kyllä yleensä etsin puhelinta samalla kun puhun puhelimessa :) mutta se on vissiin aika yleistä :D

Rousan herkkyys, ihana!

nyt pikkis nukkumaan.. palailen!

Hyvää ystävänpäivää hanit!

Nega. Hmph. Olis ollu niin romanttista jos olis tärpännyt. No, ei sovi meidän tyyliin mikään romanttinen.

Jep, täytyy jatkaa töitä.

Saanalle halitus! onko tätiä näkynyt?

mulla viikon tuhruilut vihdoinkin ohi, mutta vei kyllä uskon täysin luomuvauvaan..nyt kun kerrankin oli ovis ja sitten käytännössä ei menkkoja niin =(

tehtiin iso kattila hernekeittoa ja leivoin laskiaispullia ja käytiin nöpön kanssa kotieläintilalla katselemassa vähän lampaita ja heppoja, oli ihan innoissaan. me ei saada kyllä imetystä koskaan loppumaan, viime yö oli ihana kun annin taas heti tissiä, nukuttiin kaikki tosi hyvin.

Mi-iu, mä luulen ymmärtäväni jotenkin ainakin mitä ajattelet, siis en tietty voi ymmärtää kun en ole kokenut mutta on siis varmasti rankkaa. Kovasti täällä peukutan että nyt olisi tärpännyt!

kiitos sade :)
en vaan halua että kukaan pahottaa mieltään jos en kommentoi mitenkään raskausjuttuja... yleensä kyllä pystyn, mutta en välttämättä aina. eikä se taas tarkoita sitä että olen katkera tms, vaan sitä etten ole valmis puhumaan sen enempää toisten onnesta. vaikka olenkin iloinen puolesta.. no kyllähän meni sekavaksi. :) mutta se saattaa vaikuttaa törkeältä jos en sanokaan mitään, ja sitä en taas tarkoita.. (kuulostanko mä jo hullulta?!)

Hugolle piti toivottaa puolivuotisonnittelut jo "ajat sitten".. eli onnea Hugo!! :)

JB,sun painoindeksi on uskomattoman vähän!Vau! :D

mä kävin tänään kynttiläkutsuilla kaverin luona.. lapsia ei ollu kellään mukana niin saatiin olla ihan aikuisten kesken ja oli kivaa :) ei mua niinkään ne kynttilät innostanu mutta kiva käydä eri kutsuilla aina välillä. ja sain taas pari sisustusideaa :)

Brogis oli käynyt linkittämässä taloa, ja voi pojat mikä talo olikin!! :D mahtava!
tosin ehkä vähän liian upea meikäläiselle, joten en myöskään nähnyt itteäni siellä kahvilla istumassa.. tosin saattaa johtua siitäkin että meillä on pieni ok-talo joltain 70luvulta isolla tontilla, eikä varaa tämän enempään oikein olisikaan. tekemistä riittää seuraavaks kymmeneks vuodeks ja sit se alkaa taas alusta.. mutta viihdyn kyllä näin.. voishan tää olla paljon laitetumpi ja kaikki täydellisesti, mutta ei tällä hetkellä ole rahaa kaikkea kerralla laittaa joten pikkuhiljaa sitten :)

Sade, toivottavasti kierto "normalisoituu" ..eli siis ne menkat ja ovis.. josko toi osittaisimetys vielä "sotkee" kuvioita?! vaikka vähäistä onkin, mutta joillain se voi vaikuttaa paljonkin. mitä luulet?

nyt iltapalaa...
aamulla noustaan ennen kuutta naperon kanssa jotta saan sen ajoissa päiväunille.. koska meillä on neuvola puolenpäivän aikaan! eli just siinä päikkäreiden aikana... älytöntä! mutta kokeilen josko sais siirrettyä unia niin ettei ole ihan taju kankaalla siellä..

Tuota noin. Mulla oli paljonkin asiaa ja nyt lyö tyhjää.

Miiu hyvä kun menit lääkäriin, mielenrauha on sellainen asia, josta kannattaa maksaa. Jo sen kuuleminen, ettei ole olelmassa mitään tuulimunia aiheuttavaa kirousta on varmasti helpottavaa. Varmasti pian jo tärppää.

Ja jänskättää jo laatikkopään keskiviikon ultra, piip piip. Ihan varmasti kaikki on hyvin ja hienosti. Mutta hei, eikös meillä ollut se plussasuma jo kaksi vuotta sitten. Kamala kun aika menee nopeasti. Täytyy mennä itsekin lukemaan niitä juttuja. Jotenkin naurattaa kun itsellä oli kaikki niin kauhean vakavaa ja suurta. Mutta niinhän sen kuuluu mennäkin. Ja ensimmäisenä yönä kun tulimme laitokselta kotiin Poju huusi suoraa huutoa ja mua hävetti että naapurit kuulee eikä voi nukkua tms, se ääni kuulosti niin suurelta. Taitaisin nyt suhtautua hieman eri tavalla :D Se oikeasti mihinkään kuulu. Toivottavasti Rous säästyt siltä samanlaiselta turvonneisuudelta kuin puppen aikana.

Ainiin, ystävänpäiväkin jäi toivottamatta, voi mua kurjaa.

Sade, ei me olla katseltu vanhojakaan taloja. Mies on siitä kumma otus, että se voisi kyllä rakentaa talon lähtien siitä, että omin kätösin raivaisi tontin puista. Mutta yhtäkkiä vanhan talon tuleva putkiremontti saa sen friikkaamaan. Kummallinen. Jospa tässä työasiat pikaisesti varmistuisivat, niin voisi uskaltaa haaveillakin isosta talosta. Kuulin, että täällä on meillä päin on sellainen hienojen talojen hienosto alue, jossa on isoja taloja, toinen toistaan suurempia ja kalliimpia, jotka on tehty rikastumismielessä. Sittenpä tulikin lama eikä niitä saatukaan myytyä ja nyt osalla on laskut maksamatta sillä tavalla, että esittelijän pitää soittaa sähköyhtiöön että laittavat esittelyn ajaksi sähköt päälle. En sellaiseenkaan loukkoon itseäni haluaisi.

Mulla on Suuri Tulva. Menkat on ihan epäsäännölliset, en ole jaksanut edes laskea. Tulevat aina joskus, joskus joka kuukausi, joskus harvemmin. Nyt on taas monsuunikausi. Ja siitä kai herkistyneenä mua alkoi viikonloppuna itkettää Iltalehden kuva, jossa oli 2 vuotias kiinalaislapsi jonka isä oli lukinnut kettingillä ja munalukolla tolppaan ettei lasta varasteta sillä aikaa kun isä ajaa riksaa työkseen. Sitten mä valitan, ettei mulla ole sopivan väristä paitaa puhtaana!! En edes uskalla ajatella minkälaiset olot siellä Haitissa on, kun näen Pojun kasvot niiden lasten kasvojen tilalla ja meinaan kuristua. Haluaisi auttaa muttei tiedä miten. Keräyksiin olen antanut rahaa, mutta ei se paljon auta.

JB on tosi hoikassa kunnossa. Hatunnosto ja niiaus. Joltain kanavalta tulee sellainen "nolot teinisairaudet" ohjelma, jossa ne korjasi ihmisten raskausvatsoja. Mä olen ihan tyytyväinen omaani kun katson niitä löllöjä. Ja niin tulee JB sinunkin olla :D

Sade, mun on pitänyt sanoa samaa, eli monethan väittää että osittainimetyskin toimisi ehkäisynä, mikä nyt on tietenkin puppua, mutta myös osaimetyksen aikana on vaikeampaa raskautua. Ehkä ei kannata masentua jos ei tärppää ennen kuin imetys on loppunut? Ja jos imetys toimii teillä hyvin, niin nauti nyt Nöpöstä vaan.

Miuska, tuntuu pahalta sun puolesta. Tuntuu varmaan tosi surulliselta kun joka kierto se lasten ikäero taas kasvaa kuukaudella, ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Mutta hienoja uutisia sait lääkäriltä!

Saanalle iso halaus menoista! Mutta nyt alkaa kunnon yritys! En tiedä auttoiko, mutta viime kierron mä vedin joka aamu greipin ja päivän mittaan litran aitoa greippimehua. Sylkikin muuttui paksummaksi. (Mulla siis varmaan ongelmana kohdun limakalvo kun kiinnittyminen aina epäonnistui.) Mutta ei siitä haittaakaan ole, terveellistä ja greippiin jää koukkuun.

Hyvä pointti, Brou! 2 vuotta plussasumasta ja raskaudesta on eikä 1! Mulla on niin surkea aikakäsitys, tai sitten muuta ajateltavaa. Kerroinko, kun oltiin syksyllä miehen työkaverin häissä, enkä tuntenut sieltä ketään. Siinä kahvikakkujonossa joku työkaverin vaimo smalltalkina kysyi kauanko ollaan oltu naimisissa ja mä vastasin että parin viikon päästä tulee pari vuotta. Mies sitten katsoi mua ja sanoi että siis 3 vuotta. Mä sanoin että no ei varmana olla, mies sitten opetti mua kuin ekaluokkalaista että "Mikä vuosi Puppe syntyi? Niin, 08. Minkä kokoiset kengät sulla oli häissä? Eli ei voinut olla sama syksy." Mä sanoin "jaa, tän miehen kanssa aika lentää". Oikein fiksun ensivaikutelman saivat...

Jänskättää keskiviikon ultra, mutta vain hyvällä tavalla. Tuntuu tosi raskaalta (positiivisessa mielessä) ja usko on kova. Ei se tulos siitä muuttuisi jos pelkäisin pahinta. Eikä tässä suoraan sanottuna ehdi hirveästi päivän aikana omaa napaa ajatella. Iltaisin sitten kun Puppe nukkuu niin asia nousee mieleen.