Ajatuksista asiaan 02/10

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsteri..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Veli-Ierikki se täällä taas purkaa sielunmaisemaansa intternettiin.. Se on se mun kauan kadoksissa ollut sivupersoonani, joka on taas palannut teitä sulostuttamaan.

Voi hilippatsuippa Sade sun naapureita. Ovatko he eläkeläisiä? Vai muuten vain mielenhäiriöisiä? Ei heillä varmasti ainakaan lapsia ole pyörimässä jaloissa. Henk.koht. voisin lupautua työntämään lumenluontivälineen asianomaisen pyhimpään ja vielä poikittain jos joku tulis ehdottelemaan, että kuule luotko lumet aamulla klo 5, jotta meidän Reino-Pellervo pääsee hakemaan postin. Eiköhän ole näin, että mikäli taloyhtiössä ei ole halukkuutta/varallisuutta maksaa ulkopuoliselle lumenluonnista niin silloin ollaan hyvin visusti tyytyväisiä, kunhan asukkaat joskus edes luovat lumet. Ja mikä estää menemästä lykkimään toisen vuorolla jos siltä tuntuu. Anteeksi paatos, mutta meillä on ollut hieman samanlainen sitsuetsiooni.

Anneli-pumpernikkeli, ihania uutisia. :) Loistavaa. Toivottavasti pahoinvointisi helpottaa. Mitenkäs se Nukista olikaan, voitko silloin paljon pahoin?

Saanalle lähtee täältäkin ymmärtävä nyökkäys mailiasioista.

Nyt kääräisen hihani ja menen verkkopankkiin luovuttamaan tilini sisällön velkojille. Ihastuttavaa.

Nyt Angsterille ihan kunnon onnittelut! Onnea, onnea, onnea!

Sadelle suuri selkääntaputus tampioiden naapureiden takia. Mitähän nekin teidän lapsenhoidosta tietää ja mitä se niille kuuluu. Voi hyvänen aika. Lumityöt ei muutenkaan ole työtätekevässä pikkulapsiperheessä tärkeysjärjestyksessä kovin korkealla sijalla. Tehdään sitten kun ehditään. Jos joku innokas naapuri on siihen mennessä ne ehtinyt tehdä, niin heh heh!

Selkäkipu on jo roimasti hellittänyt. Se oli juuri siellä alaselässä, kuin Broganilla. Ja ei, en ole sen takia käynyt lääkärissä, vaan nyysin panacodeja äidiltä tällaisia hätätapauksia varten.

Käytiin tänään tyttöjen kanssa kylpylässä. Apuna oli siskoni. Molemmilla tytteleillä oli swintrainer-renkaat, ettei tarvinnut koko ajan kannatella vaan pystyi kelluttelemaan. Irkku kiljui ja mekasti innoissaan, oli ihan villinä. Eeti oli ihan hiljaa ja puri vaan rengastaan. Eeti on yleensä se äänekkäämpi. Vitsailtiin siskon kanssa, että Eetille tuli oikosulku ja kovalevy pyyhkiytyi. Jotain sellaista kai siinä kävi, kaikkea oli liikaa Eetille ja se meni tilttiin. Sitten käytiin vielä Rossossa syömässä ja Eeti-apinalle olisi pitänyt olla valjaat.. Noh, tytöt on nyt naatteja ja itse olen naatti. Veikkaan, että Irkku uneksii ensi yönä ja herättää muutaman kerran.

naapurit ovat kotiäitejä ja sen vuoksi niin näreissään kun en kerta nöpön kanssa niitä lumitöitä tee. heillä lapset jo isompia tai sitten nuorempia.

ja voi vvvvv......tu! menkat alkoivat ja 2 päivää etuajassa. en vaan tajua. aivan selkeät ovislimat ja halut katossa mutta en kai sitten silti ovuloi. ja hoitoihin tuskin on lähiaikoina varaa joten ei tarvi mua jännäillä moneen vuoteen. jospa ehdin sitten bron kanssa samaan junaan. Olisin vaan halunnut suht pienet ikäerot lapsille mutta onpa nyt ainakin tuo yksi lapsi.miehen kanssa ollaan päätetty että yli 6v ikäeroa ei missään nimessä,eli jos neljään vuoteen ei nyt mitään tapahdu niin sitten nöpö jää ainoaksi. Ja herättiin tänän jo 5.50, minä silmät ristissä, mies tänään ja huomenna pitkät päivät ja nyt ihan puun takaa ylläriaikaan menkat niin en jaksa. haluaisin vaan painua peiton alle ja unohtaa kaiken.

mutta pitää mennä ulos missä sataa lunta ihan hulluna joten naapurit taas siellä vinkumassa, en jaksa sitäkään.

kiva että JBn selkäkivut helpottaneet

Taisi Jäärän kiusaaminen tuottaa tulosta, kun meidän Broisku oli eilen noin hyvällä tuulella! Tuli itsellekin hauska olo.

Jellybeanin kylpyläpäivä kuulosti ihanalle. Oispa mullakin sisko. Tai joku läheinen "äitikaveri". kuten Miuskalla. Olen vähän liian laiska sopimaan noita tapaamisia muiden äitien kanssa, joten usein puuhataan Puppen kaa kahdestaan tai kolmestaan kun miehellä vapaata. Ois ehkä pitänyt alusta asti pitää tiiviimmin yhteyttä muihin äiteihin, mutta ei se tosiaan tee vielä ystäväksi että on saman ikäinen lapsi.

Sade, voi harmi kun menkat alkoi! Mutta älä nyt vielä luovuta. Sulla oli varmasti ovis, kyllä sä oviksesi tunnistat. Muista että vaikka yhdyntä olis just oikeaan aikaan ja ovulaatio täydellinen, niin raskautumismahdollisuus on yhdessä kierrossa vain 20-25%. Mulla alkoi ovikset ja menkat (vaikka imetin) kun Puppe oli 4 kk. Sen jälkeen ollaan joka kerta yritetty yhtä kuukautta lukuunottamatta, joten melkein vuosi tässä meni, eikä ole vielä varma onnistuuko tämä. Ei varmaan lohduta, mutta älä vielä luovuta.

Me mennään viikonlopuksi kyläilemään yhteen lapsiperheeseen. En oikein tunne heitä ja siellä on kuulemma sushibileet lauantaina.

Antero, tuntuuko että kohtu on kasvanut jo? Mä en voi tajuta, mutta housun nappi kiristää, farkuissa on epämukava olla. Eikä se ole pelkkää turvotusta, vaan kova kohtu tuntuu ihan selvästi. Tässä raskaudessa en aioa antaa itselleni lupaa syödä mitä vaan mielin määrin, tosin tekeekin mieli vaan hedelmiä, keittoja ja salaattia. Liha ja rasva haisee taas ihan järkyltä.

kiitos Rosa tsemppauksesta! ehkä mun dpo (vai mikä nyt onkaan) on lyhyempi sitten sen pari päivää jos menkat jo nyt tulee. ja edelleenkin tosi positiivista että ylipäänsä tulee menkat ja tiedän että kestää kauan (muilla paitsi miehen kavereilla joilla kaikilla onnistuu heti). oon vaan ajatellut että ovuloin luomusti ehkä sen kerran vuodessa niin sen takia tuntuu aina niin turhauttavalta. mutta ehkä raskaus muuttanut jotain ja ovuloin useammin..hope.

eikö sitä sanota että tokassa raskaudessa vatsa alkaa näkyäkin tosi aikaisin? miten Rosa se sun kohdunrepeämä, vaikuttaako johonkin jotenkin, suunnitellulla sektiollahan sä sitten synnytät, eikö se niin ollut? jos kaikki menee niinkuin suunniteltu niin haluaisitko että tulee sama synttäri kuin Pupella vai yritättekö sopia ajan toiselle päivälle?

Helou ja tosiaan kiitos onnitteluista!

Eilinen taisikin olla ihan mahatautia, kun tänään ei ole ollut aamun vähäistä etovuutta enempää. Oksensin eilen kaksi kertaa ja olin tosi kipeä ja oikeasti jo mietin, miten helv...selviän ja jaksan tän alkuraskauden, mutta tosiaan, taisi onneksi olla vain pahempi mahatauti....
Rosa, mä olen nykyään niin pullukka jo muutenkin, etten ole huomannut mitään eroa entiseen. Ja vauvamahakin mulla löytyy jo valmiina. Vertasin hetki sitten Nukin ja Nappulan ultria. Napu on ihan eri kohdassa kuin Nuki oli näillä viikoilla. Tuntuu jotenkin hassulta. Jotenkin sitä ajattelin, että kaikki on systemaattisen samanlaista, hassu ja lapsellinen minä. Nuki oli vasemmalla puolella ja Napu on oikealla puolella. Muuten ovat samassa kohtaa(ylhäällä tai alhaalla -en osaa lukea ultrakuvaa). Bro, Nukista aloin voida pahoin joskus rv 7. Nyt täällä olisi rv 6+3.

Sadelle sympatiat naapureista. Otan osaa. Ja halaukset myös menkoista. Ei muuta kuin uutta ovulaatiota kohti.

Kiva kylpyläpäivä Jellyllä!! Täytyykin viedä Nuki joskus tässä, vaikka mä en itse pidä vedestä oikein ollenkaan. Rosa, vaikka sisko olisikin, niin hän voi olla hyvin erilainen. Me ei oikeasti voida olla samassa huoneessa paljon kahta tuntia enempää tai tulee riita. Viimeksi hän oli meillä 45min ja ehti sinä ajassa jo tajuta mun puheet ihan väärin. Hän luki omasta mielestään ns. rivien välistä. Mä olin ihan hooooo-moilasena, että mitä nyt tapahtuu ja miten joku voi ymmärtää mut noin totaalisen väärin. Aina ei voi voittaa...

kyllä toisessa raskaudessa näkyy aikasemmin! ainakin yleensä! riippuu tietty onko kohtu kallistunu taaksepäin tms.
tosin must tuntu että mulla näky ekakin jo rv13sta eteenpäin (eteenpäin kallistunut kohtu, ja pari kiloa painoa lisää).. toka rupes jo vklla8 olemaan näkyvissä, niin että pelkäsin että kaikki tajuaa heti! mutta sillon vklla 12 mun äiti kysy että ootanko toista ku olin taas lihonu sen kilon ja maha oli turvonnu.. tosin kohtu tod.näk vastas viikkoa 9 tms sillon kun ei kasva täysin normaalissa mitoissa kun kyseessä oli mikä oli..
joten seuraavan kerran kun raskaudun niin saa nähdä millon näkyy.. tosin en usko että kerrotaa suvulle ennenkun ite kyselele, toivottavasti kyselee sit vast lähempänä 20viikkoa.. näin ajattelin, mutta saa nähdä miten sit oikeasti menee.. siihen kun on vielä aikaa :/

sade, uskomattomia naapureita sulla! :o olin melkein varma että on jotain nyrpiintyneitä eläkeläisiä jolla ei oo muuta hommaa ku kytätä naapureita tai kutoa villasukkaa (näin kärjistetysti).. ehkä ovat väsyneitä siihen omaan arkeensa ja sen takia pienimmätkin jutut ärsyttävät, tai sitten ovat kateellisia sulle tms. koitahan jaksaa!

me käytiin tänään lääkärissä, korvatulehdus ei sitten mennyt itestään ohi joten viimenen kuuri nyt ja sit jos vielä tulee niin tod.näk putkitukseen. pitkään kesti ennenkuin talvella tuli tauti, ja koko kesän oli korvat terveet. saas nähdä.. mun puolesta ois saanu laittaa jo nyt lähetteen putkitukseen, mutta mietityttää vaan sitten se sydänvikahommat.. että tarvii sen jonkun esilääkityksen ettei sitten saakin jotain sydäntulehdusta tms. no mutta sen aika ei oo vielä, eikä noi korvat enää oo usein ollu kipeet joten katotaan.. josko tää loppuis tähän.
mutta, törmäsin siellä tk:ssa anoppiin ja tarjosin kyydin kotiinsa. oli s.lomalla tms ja vaikka eilen törkeästi mulle sanoikin puhelimessa niin en välittänyt ja tarjosin vielä kyydinkin. eihän se siitä muutu, mutta miehelle kyllä tein selväksi että ärsytti ja se ymmärsi.. ja se riittää mulle tällä hetkellä.

tosta raskautumisprosentista, älyttömän pieni!! mutta siihen mäkin oon lohduttautunu että vaikka kuinka bongaa oviksen jne niin siltikään ei raskaudu välttämättä ensimmäiseen puoleenvuoteen.. ja nyt oli vasta toinen tai kolmas kierto viime km:n jälkeen.. ja se on vielä aika vähäsen, vaikka tää tuntuu jo niin helvetin pitkältä ajalta.. mutta tässä nyt on ollut kaikenlaista!
sade, eikö menkat alkais myöhemmin, paljon paljon myöhemmin jos ei ovista olis! niin mä oon käsittäny.. mulla joskus on ollu jotain kp50-60 kiertoja missä oon arvellu että ovista ei oo ollu ja sit limakalvo on kyllästyny ja vuotanu pois.. joten toihan on sentään positiivista jos sulla nyt tuli menkat! (siis jos hakemalla hakee positiivista, älä käsitä väärin).. joten jos sulla pysyy kierto lyhyemmässä niin eikö se tarkoita et ovis on tapahtunu? (älkää lynkatko jos kuvittelen taas väärin).. :)

nyt tekemään ovistestiä... palaillaan!

mi-iu, joo tosi positiivista että tulee menkat mutta oviksesta laskien niiden pitäisi alkaa vasta su illalla tai maanantaina, joten sen takia olen ihan sekaisin että eikö ollutkaan ovista vai onko sitten vaan lyhyempi se aika. ei nyt vielä ole kunnolla alkaneet, mutta tuhrua näkynyt joten eiköhän huomenna sitten ala (näin aina ennen joten uskon että ei nyt poikkeusta).

Baltsu, onko kaikki hyviN?

Onnea Angstis, onnea Rosa! Ihanaa! Olenkohan onnitellut kaikkia muitakin? Mielelläni luen meidän runsaslukuisen odottajajoukon tuntemuksia, vaikken tunnu ehtivän kommentoimaan. Eli kaikki on tosi hyvin, kiitos kysymästä! Arki vain vie mennessään. Nytkin teen toiselle kädellä makaronilaatikkoa huomista varten, pojat telmivät soffalla.

Mailin puolelle en ole ehtinyt vielä, mutta ymmärsin, että Amildalla ja perheellä kaikki hyvin. Luja rutistus sinne, ja voimia!

Sade, oletko kokeillut lumitöitä Nöpön kanssa? Suosittelen! Meidän naapurit ovat eläkeläisiä ja täällä tuntuu olevan kisa, kuka ehtii tehdä lumityöt ensin. Joululomallakin joku ihana oli tehnyt lumityömme parin viikon ajan, emmekä olisi muuten kotiimme päässeetkään. Muutaman kerran on joku naapuri valittanut jostakin, mutta meidän taktiikkamme tuntuu toimivan: olemme superkorrekteja, emmekä missään nimessä provosoidu. Yleensä tämä toimii parhaiten ja valittaja itsekin nolostuu. Vai vietänköhän liikaa aikaa murkkujen maailmassa?!

Sadelle vielä lohtuhali menkoista. Ja ehkä me Bron kanssa lähdetään kakkoskierrokselle sitten yhteisrintamana. Lisää poikia v. 2013, eiköstä? ;)

Viikonloppu! :D

Heipsan.

Hirveästi onnea Angstikselle ja Rosalle! Hauska sattuma Rosan LAn kanssa :).

Sadelle jaksuja niin naapureiden kuin menkkojen kanssa. Mitä jos sulla olikin ovis aikaisemmin ja siksi myös menkat alkoi aikaisemmin? Ootko ajatellut clomeja?

Olispa tosiaan ihanaa jos olisi sisko tai hyvä äitiystävä jonka kanssa tehdä juttuja. Mulla on kyllä se äitinaapuri, mutta meillä on NIIIN erilaiset ajatusmaailmat lasten suhteen, et välillä oikein mietityttää sen jutut. Mutta jokainen tavallaan.

Huugis on oppinut istumaan :), vaikka välillä se kellahtaakin kyljelleen, mutta tosi hyvin istuu jo itse. Ja konttaaminen on ihan kulman takana. Eteenpäin mennään nyt puskemalla, tai sit peruutellaan. Ihana seurata pikkusen kehitystä ja kasvua.

Me muuten edelleen mennään vaan maidolla. Velliä annan viimesen maidon kanssa, mutta muuten vaan korviketta ja rintaa. Yösyöttöja vielä vaihtelevasti 2-3. Ajattelin pikku hiljaa alkaa lopettelee imetystä, koska ei sitä maitoa enää vaan niin paljoa tule. Ja päiväsaikaan Hugo hermostuu, kun se heruminen kestää iana jonkun aikaa. Ja yösyötötkin tuntuu olevan vain läheisyyden tarvetta kuin nälkää, se on sellasta lussuttelua ja kun vaihdan nännin tuttiin, niin Hugo ei ole moksiskaan.

Soseet aloitan kun mennään kotiin. Ja ajattelin aloittaa myös puuron.

Hullua ajatella, että Hugo täyttää 6kk (PUOLIVUOTTA!!!!) parin viikon päästä.

Nyt kahville.

Haleja.

Ihana Pimmu taas kuulla Hugolaisenkin kasvusta. ja onnittelut uusista taidoista! hurja ajatella että siitä on jo melkein puoli vuotta, juurihan vasta hänet sait!

onhan ovis voinut olla aiemmin mutta limoista ja halukkuudestani päätellen en usko. Ja eivät nämä vieläkään ole oikeasti alkaneet, pientä tuhrua vaan. ehkä siis huomenna/maanantaina siten ajallaan alkavat. ollaan clomejakin ajateltu tietty jo heti Nöpöstä asti mutta kun en todellakaan haluaisi kuin yhden kerrallaan niin vaatii taas lääkärissä juoksua sitten jatkuvasti niin ei nyt ihan vielä ryhdytä siihen, on kuitenkin aika kallista. Viimeksihän työpaikka maksoi suurimman osan niin mulle jäi vaan 2 vikaa ultraa ja niistäkin lääkäri veloitti pelkän ultran. Voihan ne kaksoset luomustikin tulla mutta toivon että tulisi nyt yksi kerrallaan kun ekakin tuli yksin. siis tuntuu että miten ihmeessä olisi aikaa sitten enää yhtään Nöpölle jos nyt tulisi kaksi?

baltsu, teen mä nöpön kanssa vähän lumitöitä (eli omaa pihaa ja autopaikkaa yritän kolata) mutta on siinä iässä että tosi vaikeaa (ja sitä eivät naapurit ymmärrä). Siis kun ei todellakaan jaksa enää istua missään pulkassa katselemassa kun teen töitä, mutta ei suostu myöskään enää konttamaan vaan haluaa kävellä mutta talvitopattuna vielä niin hankalaa että ei pääse riittävän lujaa niin jos teen yhtään enemmän niin istuu ja itkee lumessa. ja itse rakastan talvea niin haluan nauttia siitä täysillä Nöpön kanssa enkä sitä että aina kun mennään ulos niin joutuu itkemään ja lopulta inhoaa sitä. Jos nöpö olisi siis sen puoli vuotta vanhempi tai nuorempi niin voisin tehdä helpostikin lumitöitä ja se olisi Nöpöstäkin kivaa.

vein nöpön tänään vanhemmilleni hoitoon ja sitten kävin rauhassa kaupassa. ja piti taas nukkua mutta en vaan pysty päivisin enää nukkumaan..miten kaipaankaan niitä aikoja ennen nöpöä kun saatoin ottaa monet pikku päikkärit päivän aikana (siis kun tein etätöitä ja sitten tietty äippälomalla). Nukkuu öisin nyt sen 4h pisimillään yhteen menoon niin saan kai riittävästi unta.

odottajat, kertokaa sitten ihan rohkeasti fiiliksiä, mä ainakin haluan lukea niitä kovasti.

Baltsu, on varmaan ollut puhettakin joskus mutta olette ilmeisesti kotiutuneet hyvin uuteen kotiinne?

Ahkera työmuurahainen ilmoittautuu. Pitkästä aikaa joudun tekemään töitä viikonloppuna. Olo on flunssainen ja suihkuunkaan en jaksa mennä. Such a great feeling! ;)

Sade, et tietenkään te lumitöitä, jos se on Nöpöstä kurjaa. Outoa, etteivät naapurisi sitä ymmärtäneet. Talvivaatetus tosiaan hankaloittaa lasten liikkumista, tulisi jo pian kevät! Saitteko muuten miehen kanssa yhtään yhteistä aikaa Nöpön ollessa hoidossa, vai onko mies keikallaan koko viikonlopun? Meillä ei ole hetkeen ollut kahdenkeskistä aikaa, iltaisinkin nukahdan sohvalle melkein heti Vinkun nukkumaanmenon jälkeen.

Viihdymme kodissa hienosti, tässä on lenkki- ja hiihtomaastot ihan vieressä ja uimaranta. Eli sitä kesää odotellen...

Pimmun Hugolle vilkutus! Haluaisitteko muuten kakkosen pienellä ikäerolla?

Sade: Miten voi kaikki olla noin vaikeaa ja kaikesta löydät valitettavaa? Onko sulla ikinä mikään hyvin? En ihmettele että naapurisikin puuttuvat kasvattamiseesi jos olet noin kireä ja naama väärin päin koko ajan lapsesi kanssa.

heippa valivali ja kiva kun jaksoit taas ilostuttaa ja sulostuttaa päiväämme. Miten tulisimmekaan toimeen ilman sinua...

taitavat naapurit olla kateellisia nimenomaan sille kun Nöpön kanssa meillä on aina niin hauskaa ja nauramme molemmat =) ja miksipä emme nauraisi ja nauttisi kun kerrankin on ihan oikea talvi!

mutta jos et jatkossa jaksa lukea valituksiani niin ei kannata lukea niitä (vink vink). koska luulen että olen jatkossakin normaali ihminen jonka elämä ei ole aina päivänpaistetta. mutta että niin.

Bro, onko teillä mies siis ihan pysyvästi nyt lapsen kanssa kotona?

vielä omanapaista menkkapohdintaa, ei siis edelleenkään vuotoa, tuhrua vaan, ilmeisesti limakalvo niin ohut että siksi ei kunnon vuotoa. viime kuussa tuli joten tuskin johtuu siis alipainostanikaan..koko ajan lihotuskuurilla mutta ei nyt kauheasti näy tuloksia. ehkä jo kohta kun nyt imetys on käytännössä loppunut.

Mi-iu, tosi tylsiä noi korvatulehdukset! toivottavasti nyt pärjäisi ilman putkitusta.

Joko JB:n selkä on parempi? Kuvasit taitavasti Eetin kylpyläreissun. Nyt tiedät, ettei saa altistaa liialle kosteudelle ja ylikuormitukselle kun voi tosiaan tulla oikosulku.

Maistuiko Rousalle sushi? Hei muuten, eikai raakaa kalaa saa syödä raskaana? Kyllä sitä on käsi näissä asioissa, minun kovalevy on todellakin nollautunut Bojun jäljiltä. En muista edes mitä sai syödä raskaana vaikka olisin odotusaikana voinut kirjoittaa kirjan aiheesta. Hmm.. Mutta Rous fiksu päätös tuo, että tarkkailee syömisiään. Tosin sulla nyt ei paljon Pupestakaan ollut mitään ylijäämiä ei sillä, mutta mietin itse että olisin tosi tosi tarkkana. Lähinnä siks kun tuo poika oli sellainen möllykkä. Että jos sillä ruokavaliolla oli kuitenkin jotain merkitystä. Eli jättäisin sen yhdenkin karsupäivän pois. Mutta tää siis ei koskenut Rousaa, Puppehan oli niin siroinen kun syntyi. Hei ootko Rosa miettinyt jo synnytystä? Siis että tehdäänkö sulle se suunniteltu sektio?

Halituspalitus Sadelle tuosta omituisesta kierrosta. Liityn sun kanssa siihen ovuloimattomien klubiin. Kiertoni on taas yhtä epämääräinen kuin ennen Pojuakin ja se on raivostuttavaa. Kadehdin niitä jotka voivat suunnilleen katsoa kellosta ajan kun lorahtaa. Siksi on ehkä tyhmää lykätä operaatio kakkosta (no niin ja nyt ei ajatella kaksimielisesti). Toisaalta ne terot auttoi mulla viimeksikin jo toisessa kierrossa niin luotan siihen, että sama toimisi uudestaan. Ja Sade, jos kaipaat lihotusvinkkejä niin täältä pesee. Ei tsiisus että joku joutuu oikein näkemään vaivaa lihoakseen. Tässä asiassa en tod. ole samassa veneessä. Jatkuva taistelu painosta ja kolmenkin kilon pudottaminen on uskomattoman vaikeaa.

Ymmärrän täysin Sade Nöpöä, kun kaipaa huomiota pihalla etkä ehdi lumitöihin. Voi pikkusieluista elämää kun joku jaksaa vaivata päätään jollain lumikasalla. Niin kauan kun ovesta pääsee molempiin suuntiin niin eikö se oo ihan sama. Baltsun taktiikka superkorrektiudesta on varmaan tehokkain tässä kohtaa. Mistä pääsemmekin siihen, että onpa kiva kuulla Baltsustakin. Ehdittiin jo kaipailla.

Maistuiko Rousalle sushi? Hei muuten, eikai raakaa kalaa saa syödä raskaana?

Hei tästä sushiasiastahan oli kohta pari vuotta sitten ihan legendaariseksi äitynyt keskustelu täällä, ja Rosakin taisi muistaakseni olla siinä osallisena. Muistuuko? :) Yhteenveto taisi olla (sushi-sanan etymologian ohella), että saa syödä jos varmasti on tuoretta, ja merilevää periaatteessa ei, mutta taitaa olla aika pitkälle vaan suomalaisia suosituksia ja riippuu muutenkin henkilön jodinsaannista (esim. kasvissyöjällä yleensä vähäisempi, joten kohtuudella ok). Rauhallista odotusta kaikille odottajille!

Sadelle pakko sanoa, että olet kyllä mun suosikkejani täällä! Aina tulee taustalta paskaa niskaan ja aina vaan pysyt niin rauhallisena ja herttaisena. Minä en ainakaan saa sinusta hysteeristä ja nipoa kuvaa millään, pieni epävarmuus ja huolestuneisuus on vaan söpöä - ja niin inhimillistä! Oikein hyvää jatkoa sinne lumikinosten keskelle!

Viimeksi muokattu:
Päivän lihotusvinkki: Korvaa lounas Mariannekarkeilla ja Paussi-patukoilla. Saat ekstrakaloreiden lisäksi mukavan mässehtivän olotilan. Brr...

Hetkinen, jossain tuolla takaraivon paikkeilla saattaa soida kello tuosta sushiasiasta, mutta en kyllä varmuudella sano mitään. Niinkuin sanoin niin kovalevyni on formatoitunut. No enivei, olin raskaana eli en niin en kyllä moista tavaraa suuhuni laittaisikaan. Pysyttelen Mariannekarkeissa.. Mulla On Paha Olo. (=MOPO). Ehe.. Yksinkertaista huumoria. Liikaa töitä.

Minustakin Sade on kiva. Sen sijaan taustalla majailevat räyhänhenget eivät ole yhtään kivoja.

Arvatkaa mitä. Kävimme katsomassa aivan gigaekstrafabulous ihanaa taloa. Oma tontti. Kaksi kerrosta. Ihana. Nyt mietimme onko siinä mitään järkeä. Luultavasti ei. Mutku mä haluuuuuuun.

Sadelle halaus menkkojen takia. Toivottavasti pääsette samaan plussajunaan muun ketjun kanssa. Tsemppiä. Meillä ei ole omaa pihaa,missä edes tehdä lumitöitä, mutta kun käydään mun äitiä auttelemassa ja teen siellä pihalla lumitöitä, niin Eeti huutaa kurkku suorana vieressä. Ei auta, vaikka mun pikkuveljet yrittäisi sitä viihdyttää, kun se vaan huutaa. En oikein tiedä mikä eetiä riepoo, mutta huuto lakkaa heti kun annan sille taas jakamattoman huomioni. :) Niin ne lumityöt onnistuu, jos vien Eetin sisälle jonkun vahdittavaksi. Irkku sentään viihtyy, kun sille antaa lapion käteen ja kehuu kun se sillä "auttelee". Irkkuli on kyllä muutenkin ulkona viihtyvä tyyppi, kun taas Eeti on vilukissa.

Bro, heti linkkiä talolle! Haluan nähdä! Meillä on puolivakavassa mietinnässä naapurikunnassa oleva, järvenrannalla nököttävä puolivalmis kivitalo. Se on vaan siellä naapurikunnassa, ei siinä muuten ole mitään mietittävää.. Tässä kunnassa ei tällä hetkellä ole myynnissä ainoatakaan asuntoa/taloa. Surkeaa.

Just äsken katsoin anoreksiadokkarin ja vedin samalla mielettömän pöntön suklaavanukasta. Näin se laihdutusprojekti siis etenee. :) MOPO myös täällä, röyh. Lähteeköhän tuo arpinen, löysä mahanahka tuosta millään? Alkaa hirvittää. Nyt on painoindeksi 19,3 ja se kurttuinen pussi on edelleen siinä. Kovin paljoa ei enää kärsi pudottaa, mutta haluan tuon löllerön poispoispois! Pakkohan se piru vie on jotenkin siitä lähteä. Kun laihdutuksen alkuun pääsee, niin se on yllättävänkin helppoa, mutta painon kanssa olen saanut tasapainoilla koko ikäni. Hassua, että jollain voi olla päinvastainen ongelma! Sadelle annan minäkin vinkin, että pizzaa ja hamppareita vaan, sekä munkkeja ja suklaata. Naminami!

Saanan s-postitkin luin ja tunnen pelkästään myötätuntoa teitä kohtaan. Toivottavasti asiat järjestyvät.

Amildan uutiset saa hymyilemään. Ihanaa, kun kaikki sujuu hyvin!

Sushiasiaan en ota sen enempää kantaa, kuin että haluaisin maistaa, kun en ole koskaan sitä syönyt! Ja selkä on jo parantunut. Vähän silloin tällöin muistuttelee, mutta ei enää rajoita menoa mitenkään.

Mulla on keskiviikkona hammaslääkäri, hui! Olen kuvaannollisesti purrut kynsiä siitä saakka, kun sen ajan varasin. Mulla on paha aavistus, että joku isompi remontti on nyt tulossa hammaskalustoon.

Juu, muistan sushikeskustelun, mutta olin silloin vasta päässyt sushin makuun enkä tiennyt että on paljon lajeja mitä voi syödä. Varsinkin kun tekee itse niin tietää mistä raaka-aineet on peräisin ja kuinka tuoretta on.

Meillä oli kiva mutta rankka kyläilyviikonloppu. Puppe nautti kun oli paljon lapsia seurana ja onkin nyt nukkunut univelkaa pois. Salasin tilani viime raskaudesta oppineena. En aio selitellä typeriä tekosyitä lääkekuureista tai terveellisestä elämästä, vaan olen tekemättä asiasta numeroa ja pidän lasin kädessä jos se siihen tökätään. Kirpaisi, kun tarjoilivat samppanjaa (nam...), ja kävin vähän väliä kaatamassa sitä lavuaariin. Tunsin aluksi olevani vähän ulkopuolinen, kun muut äidit ovat oikeita uraohjuksia ja vaihtoivat vinkkejä miten käyttää hyödyksi työlentomatkat. Mutta he olivatkin tosi lämpimiä ja hauskoja ihmisiä, monella mies oli pitänyt hoitovapaan. Niin mekin oltais tehty jos mulla olis supertyö ja superpalkka. Mutta mukavaa että mä olen se vähemmän tienaava ja saan hengata pyjamat päällä kotona ilman kiireitä. Mua hymyilytti kun kuuntelin heidän OIKEASTI kiireisiä päiviä ja mietin, että miten me ei joskus ehditä puistoon tai kauppaan ennen kuin aurinko on laskenut ja se on päivän ainoa ohjelmanumero...

Jellybean, sähän olet saanut hienosti pois raskauskilot! Mä painan nyt vähän vähemmän kuin ennen Puppea, enkä aio tässä raskaudessa itselleni todellakaan lupaa läskiintyä. Tässä iässä ei ole helppoa saada lihaksia takas, ja mä tykkään kun on lihaksia. Sadelle antaisin sellaisen vinkin, että ala nostelemaan puntteja tai vaikka kahvakuulaa, ja syö paljon proteiineja. Rasvaa ja sokeria syömällä saa vain löysää löllöä, eikä ne lihakset helposti tule. Monet naiset pelkää tehdä lihastreeniä kun ei halua lihaksia, mutta ei ne helpolla tule. Sen sijaan
siinä kiinteytyy ja paino nousee kun lihas painaa paljon enemmän kuin löysä.

Turvotus on alkanut. Juon koko ajan vettä ja vissyä, mutta vessassa käyn tosi harvoin. Jonnekin matkalle ne jää. Ja hermot on kadonneet turvotuksen alle jonnekin. Sain miehen kanssa riidan aikaan ennätysnopeasti ruokaa tehdessä ja syötiin eri huoneissa puhumatta toisillemme. Syynä Matti Vanhanen. Vieläkin ärsyttää. Mä en voi sietää sitä miestä. Vanhasta, enkä just nyt omaanikaan.

Yks ilta liikutuin kyyneliin kun luin meidän viime kevättalven ketjua. Siellä oli samanlainen plussasuma ja oltiin ihan täpinöissä kaikki.

Brou, pelkkä ajatus synnytyksestä saa kylmän hien päälle, eli en pysty ajattelemaan sitä vielä. Mutta täällä päin ei yhden sektion jälkeen saa automaattisesti toista sektiota, ellei ole hyvää syytä, ja mä en tiedä onko mulla (toinen lääkäri sanoi että seuraavassa synnytyksessä voi käydä samalla tavalla ja toinen sanoi että kun ei voi tietää kannattaa kokeilla ensin alakautta). Mutta katotaan lähempänä. Jotenkin se on ulos saatava.

Mukavaa alkuviikkoa pupuset!

P.S. Saana, mä olen nyt yhtä pihalla kuin Angstis mailiasiassa. Selvennä kiltti kun ehdit, kiitos.