Huomenta,
Nyt on niin merkilliset kuviot mun kropassa, että päivitän varmaan tapahtumia tai tapahtumattomuuksia (onks toi sana?) tässä päivän mittaan... Menkkaoireet on nimittäin tipotiessään. Tässä pitää nyt vaan yrittää järkeillä, että kyllä ne sieltä tulee syystä että:
- mullahan kierto vaihtelee ja pisimmillään ollut 34 pv, mutta viime aikoina ollut täysin säännöllisesti 32 pv. Ja nyt siis kp 33.
- mun säännölliseksi muodostuneet "ennakkomenkat" tuli ajallaan
- endo ja etenkin endometrioomat voi sotkea kierron
- oon laihtunut parissa viikossa jokusen kilon, tarkkaan en tiedä, mutta se on ollut tahatonta laihtumista suolen toiminnan takia
Mutta kun ne menkkaoireet puuttuu. Ei menkkoja edeltävää alaselän vihlontaa, ei minkäänsortin kouristuksia kohdussa. Ainoa, mitä oon huomannut on ton oikeen munasarjan vihlominen tietyissä liikkeissä ja asennoissa, mutta kun siellä on se suklaakysta. Niin ja tietty mulla on ollut taas lämpöä jo pari viikkoa ja pari viimeistä päivää koko ajan päälle 37, mikä mulla tuntuu jo huomattavasti, kun normaalisti se on 36,4. Mut kyllä mä oon oikeesti asennoitunut siihen, että ne menkat sieltä tulee. Enkä mitään sorru testailemaan. Ei se suuri pettymys tule olemaan, kun ne sieltä pärähtää, mutta pettymys toki. Kaikkea sitä voikin pienessä mielessään ehtiä näinkin lyhyessä ajassa käydä läpi. Mut joka tapauksessa kiitos mun puolesta jännäämisestä. Kyllä mä epärealistisesti itsekin toivon niin käyneen, mutta toisaalta: leikkaus on kahden viikon päästä ja sitten pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Mut edelleen siis toivon =)
Anttuli: mistä päin Suomea sä olitkaan? Meillä täällä kaakonkulmassa satoi toissapäivänä muutaman minuutin verran kaataen, mutta se jäi sitten siihen. Nyt on pilvistä ja mun puolesta saisi sataa. Tänä kesänä ei oo ollut edes ukkosia! Näköjään kuumuuteen ja auringonpaisteeseenkin voi kyllästyä, vaikka mä oon kyllä tosi aurinkofani. Etelässä voisin maata rannalla aamusta iltaan, mutta onneksi mies pitää huolen matkoilla siitä, että vaan aamupäivät menee rannalla loikoillessa. Mä rakastan rusketusta, mut tänä kesänä se jäi saamatta.
Mä en muuten Meean tavoin oo koskaan sortunut ostamaan mitään tosi suloista vauvatavaraa, enkä itse asiassa oo niitä koskaan edes sen enempää ihastellut. Muuta kun salaa. Mä oon omasta lapsuudestani säilyttänyt (ilmeisesti?) mun ekat kengät. Sellaset tosi pienet, ruskeanoranssit muoviset eli erittäin seitkytlukuiset. Ei siis mitkään erityisen suloiset...
Ois ihanaa, jos ne sen ajan vaatteet ois tallella, mutta kun mun vanhemmat myi omakotitalon muutama vuosi sitten ja muuttivat kerrostaloon, niin tilanvähyyden vuoksi kaikesta turhasta oli luovuttava enkä tajunnut silloin ottaa talteen niitä. Harmittaa kyllä, pestynä ne ois olleet ihan käyttökelpoisia eikä niin retro kuin vois 70-luvun vauvanvaatteista kuvitella. Niin ja 80-luvun tietty, mähän oon vm. -79 ja pikkuveli -83.
Vanilla mua muuten kiinnostaa.. paljon on puhetta näistä kaikista tuorejuustoista listeriariskin takia mm. feta, että saako sitä raskaana ollessa syödä? Mitä sulle on neuvolassa sanottu? Jos mä oisin lähdössä Kyprokselle, niin vois tosiaan olla vaikea paikka jättää feta syömättä, Suomessa se sentään onnistuu, kun se feta ei täällä oo niin hyvää. Mistä tulikin mieleen, että pitäis varmaan viimekesänä ostetusta juustosta hiljalleen alkaa tehdä salaattia tms. ennen kun vanhenee. Nam, kreikkalaista aitoa fetaa. Niin Vanilla, onko sulla muuten mitään legenraarisia raskausmielihaluja ruoan suhteen =)?
Mihins raskausviikkoon asti sitä muuten saakaan lentää? Aika pitkälle vissiin kumminkin? Mä mietin joskus Lostia katsellessa, että se Clairen raskaus oli aika pitkällä siinä vaiheessa, kun lähti lennolle.
Ai kello on jo noin paljon. Pitää lähteä töihin. Kirjoittelen sieltä varmaan lisää...