Ajatuksissa5

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilkku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heips taas,

Täältäkin lohdutushali Vilkulle.. :( Kyllä se vielä tärppää!

Pinjalle vielä niitä plussia.. :)

Mulla ei taida olla mitään ihmeempiä tarinoita.. vähän täs jänskättää, ku on rinnat olleet tosi arat jo muutaman viikon ja naamakin on alkanut kukkia.. Kp on nyt 27/32-34. Tossa alkukierrossa (VARMOILLA päivillä :) ) tuli vähän temppuiltua ilman ehkäisyä, eli toisaalta voisin raskaana ollakin, mutta en kyllä usko. On vaan niin kiva aina kuvitella, että mitäs jos.. Ja kun me ollaan miehen kans jo vuoden verran ajateltu, että tulee jos tulee. Eikä sit mitenkään olla varottu joka kerta.. :)

Mutta jatkan tätä netissä surffailua.. Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!

Tää ei voi olla todellista! MÄ OLEN RASKAANA!
Olen nyt ainakin vartin tuijottanut tota testi puikkoa ja odottanut koska se toinen viiva katoaa siitä, mutta siinä se pysyy. KAKS VIIVAA!!!!
Mä vapisen. Epätodellinen olo. Pelottaakin hieman. Senkin takia kun alavatsaa edelleen koskee menkkamaisesti. Ja hieman kyllä jännittää miehen reaktio. Se ei siis tiedä vielä. Enkä aijo puhelimessa kertoa vaan odotan kun tulee kotiin. Te tytöt ootte ensimmäiset joille kerron.
Se oli sitten kerta laakista...käsittämätöntä.

Kunhan tästä tokenen, yritän jossain vaiheessa keskittyä teidän muidenkin asioihin.
Nyt on pakko hetkeksi pysähtyä ajattelemaan asiaa ja yrittää rauhoittua..
Kiitos kaikille mukana eläjille....:)

Aivan järjettömän suuret onnittelut, Pinja!!!!! Aivan ihana juttu!! Tämä päivä ei ois voinu kyllä paremmin alkaa. :) :) :) :) Toivottavasti me muutkin jo yrityksen alkaneet seurattais sua ja Vanillaa hiljalleen. :)

Tulipa kyllä tosi hyvä mieli. :)

Heips taas,

Nyt kerkiän hetken muutakin kirjoitella, aiemmin oli toki pakko laittaa Pinjalle onnittelut välittömästi. Eiks juuri yks yleisin raskausoire oo normaalit menkkojen-alkamis-oireet juuri silloin, kun menkat pitäisi alkaa, mutta jäävät sitten tulematta? Pinja ei varmaan alku"järkytykseltään" nyt tajua tilannetta vielä ollenkaan. Mut hurjasti onnea edelleen.

Voi että. Voi kun mullekin kävis noin. Mä vaan vuodan taas nyt jo kuudetta päivää putkeen (kp 30) ja menkkojen alkua saanen oottaa kumminkin vielä pari päivää. Mut onneksi se leikkaus on jo reilun parin viikon päästä. Ja sitten oon varmaan viisaampi niin kehon toiminnan kun raskautumistodennäkösyyksienkin osalta. Voi kun mä vaan muistaisin sanoa kaiken haluamani sille leikkaavalle lääkärille.

Tää savuaminen on jotain ihan järkyttävää. Mä oon kiskonut astmapiippua varmasti yli sallittujen määrien, mutta en voi muutakaan. Ja ulkona on niin kuuma ja sisällä siis myös, ettei nukkua pysty, kun ikkunoita ei ton savun takia voi pitää auki ollenkaan. Enkä mä voi harrastaa mulle rakkaaksi tullutta lenkkeilyä ollenkaan, kun pitää vaan pysytellä sisätiloissa, johon sinnekin se savu jo tunkee.

Tässä kierrossa poikkeavaa edellisiin verrattuna... finnejä ei oo tullut niin pahasti kun viimeksi. Alkaiskohan tää iho talttua, vai oisinko mä sittenkin raskaana.. tuskin. Mut aina sitä vaan jaksaa toivoa, kunnes sit taas tipahtaa maan pinnalle. Onneksi mies on tässä "surussa" mukana, vaikkei se tietenkään osaa myötäelää niin kovasti, mutta sekin lohduttaa, kun joku toinen sanoo, että kyllä kaikki järjestyy. Ettei tarvi ihan yksin kaikkea vatvoa mielessään. Mä en varmaan oo koskaan ollut niin monella eri tapaa kipeä kun tänään.

Mitähän mä saan synttärilahjaksi? Jänskättää... Toivottavasti jotain kivaa ja tarpeellista. Talo on kyllä niin täynnä tavaraa, että mitään sinne ei oikeesti tarvitsi, mutta eihän mun synttäreitä toki saa unohtaa =). Viikonloppuna pitäs kestitä vanhemmatkin, jotka käy tosi harvoin kylässä. Miten usein te muuten näette teidän vanhempia?

Jeps, mä lähden taas oottelemaan niitä menkkoja töiden merkeissä. Palaillaan taas. Moro.

IHANAA PINJA !! ONNEA IHAN ÄLYTTÖMÄN PALJON !! Onpas mukavaa saada "seuraa" =) Wau.

Eikös olekkii aika uskomaton fiilis ?! Aivan täysin uskomaton.. ajattele, sä et enää ole yksin kaupungilla kulkiessasi.. siellä sun sisällä asuu ja kasvaa pienen pieni vauvansiemen joka jo hetken päästä on ihan oikea pieni ihminen. Aika uskomatonta =) Ja juuri tuotahan ne kovat menkkamaiset kivut ja vatsakrampit tarkoittivat.. Itselläni oli sama juttu. Onnea vielä ! Ja tule heti kertomaan miehen reaktioista, kun olet ihanan uutisen hänelle kertonut !!

Me ollaan kerrottu vauvauutinen jo aika monelle, osalle sukulaisista tässä vajaan parin vkon sisällä (nyt ultran jälkeen jo hiukan uskaltaa löysätä, vaikkei tietenkään koskaan ihan varma voi mistään olla.) Mä oon kuitenkin ajatellut, että pelätään vasta sitten, kun on aihetta. Ja vielä ei ainakaan ole. Ja onhan uutinen aika ihana kertoa omille läheisilleen =) Kaikki ovat ottaneet uutisen hienosti vastaan. Uutista on ilmeisesti jo odotettu.. Läheisimmät ystävät sekä omat vanhemmat + sisarukset ovat tienneet raskaudesta jo alusta saakka. En vain malttanut olla kertomatta. Omaan hieman hölösuun vikaa..

Niin ja tervetuloa uudet minunkii puolestani ketjuun mukaan !!

Ja harmitukset Vilkulle =( Mutta älähän masennu, uutta yritystä vain. Onhan se "tekovaihekkii" ihan mukavaa puuhaa. Kyllä teillä vielä tärppää - usko pois !! *Positiivisia ajatuksia sekä positiivisia tuulia sinulle*

Ja Katriinalle jaksamista !! Leikkaus on jo kohta ovella. Ja on suuri lohtu, että sun ei tarvitse murehtia kuitenkaan yksin kaikkia vastoinkäymisiäsi. On varmasti ihanaa huomata, että mies elää siinä rinnalla tukemassa silloinkin kun on hirveän paha olla. Ettei tarvitse olla yksin. Ja jo silloinkin voi tuntea itsensä "onnekkaaksi", kun huomaa, että maailmassa on joku jolla on asiat vielä huonommin kuin itsellä. Ja sellaisiakin ihmisiä varmasti on.. vaikka se varmaankaan ei paljoa tässä tilanteessa lohduta. Onneksi olkoon synttäreiden johdosta !!

Vanilla vetäytyy taka vasemmalle.. ruoka-aika =)

Huh,huh, ei tätä pysty oikeen tajuamaan. Mies otti asian yllättävän hyvin. Ensin tuli halaamaan sitten lähti puörimään asuntoa ympäri ja toisti vaan, että voi vitsi, voi vitsi ja hymyili samalla. Tätä se sitten siinä hetken aikaa teki.Hetken päästä tuli mun viereen sängylle ja kosi. Mulle kai rupes oleen jo jännitystä liikaakin sen päivän osalle kun kieltäydyin. Sano muo oudoksi eukokosi kun en suostu naimisiin menemään. Mutta perustelin sen niin, että en halua maha pystyssä mennä naimisiin. No, tokaisi siihen, että mennäänkö sitten kihloihin. Johon sanoin,että katsotaan asiaa hetken päästä uudestaan. Taisin olla itse enemmän järkyttynyt kun asiat rupesivat menemään hieman liian nopeaa tahtia. Mutta täytyy kait vielä harkita asiaa uudemman kerran. Ja ajan kanssa. En olisi koskaan uskonut olevani näin onnellisessa jamassa! Nyt on hyvä olla kun mieskin on aidosti onnellinen.
vaikeeta tulee olemaan vain se miten kauan kykenen olemaan hiljaa tilastani. Nyt jo olen miehen lisäksi kertonut kahdelle parhaalle ystävälleni:)

Katriinalle oikein hyvää syntymäpäivää!

Ja kiitos vielä kaikille onnitteluista!

OIH!! PINJALLE MIELETTÖMÄSTI ONNEA :) :)!!!! Ihan tippa tuli oikeesti linssiin tästä ihanasta uutisesta!! Uskomatonta! Ja ihanaa kun sun mies on kans noin innoissaan asiasta! Iloinen teidän puolesta! :)

Vilkulle harmittelut ja voimahali, kyllä se plussa sieltä vielä tulee ja niin kuin Vanilla tuossa sanoi, onhan se vauvanteko ihan mukavaa hommaa;)! Häntä pystyyn ja uutta yritystä kehiin!

Ette kyllä sitten jätä meitä Vanilla ja Pinja, nyt kkun teitä on jo kaksi sinne odottajien puolelle, lupaattehan!! :)

Katriinaalle myös jaksuhaleja roppakaupalla!! Voih, mua niin harmittaa sun puolesta nuo kivut :( Leikkaus tosiaan on jo kohta, ja toivottavasti elämä helpottaa sitten paljon! Ja että se plussa tulisi myös sinne tikkuun pian!! Teillä "piiputtelijoilla" on kyllä varmaan nyt super vaikeeta... Hengittäminen on kyllä kamalaa ja tuntuu ahdistavan mua myös vaikka mitään astmaa ei olekaan todettu. Toivottavasti saisivat palot kohta aisoihin ja alkais raikastumaan tuo ilma! Ja hilmusti onnea synttäreiden johdosta!! :)

Tänään töissä oli radio päällä ja sieltä tuli yksi kipale jonka olen pari kertaa kuullut jo aiemmin. Oletteko te kuulleet sen "vauvanteko" biisin. En tiedä esittäjää enkä kappaleen virallista nimeä mutta sanat jotenkin menee näin että: eikö beibe alettais jo niihin vauvanteko puuhiin, mä sanon aah ja sä sanot uuh- ja siitä tulee vauva.... Huh, onpas aika todella ärsyttävä ja kaiken kukkuraksi tarttuva melodia. Jotenkin se jää vaan päähänn soimaan ja huomaat hyräileväsi päässäsi noita sanoja ja melodiaa...hoh! :)

Noh, nyt saunaan ja nukkumaan.

Iloinen mieli ihanista iloisista uutisista! Erica

Päivän olin poissa ja missasin näin iloisen uutisen Pinjalta!
Onnea oikein kovasti sinulle ja miehellesikin :)

Se vauvanteko biisi on Soul kaptain band:in lauluja. Ammattikoulu aikoina sitä kuunteli meidän koulussa monetkin ja tuli siinä tutuksi.

No minäpäs tästä lähden pilatesta harrastamaan että saan päivän käyntiin kunnolla.

Jaksamisia katriinalle!

Olen täällä koko eilisen illan ja tämän päivän hihitellyt tuota Pinjan kirjotusta. Pystyin kyllä niin loistavasti kuvittelemaan sen tilanteen, että tuleva isukki on ihan hämillään ja menee entistä hämillisemmäksi(öööh.. ni jotain sinne päin oleva sana..) kun Pinja kieltäytyy kosinnasta. Jotenki niin ihanan romanttista ja söpöä. :)

Hankala täällä hieman korkeammalla kuvitella niitä savuhaittoja, mitä siellä etelässä kärsitään. Mahtaa olla tympeää. Mutta eiköhän ne pian saaha aisoihin.

Onneksi en kuuntele radiota, niin en tiä koko kappaletta, mistä on kyse. Ärsyttää kyllä jotkut laulut ko niitä vaan ei saa päästään poies. Mulla on yks laulu, joka ilmestyy päähän joka ikinen kerta ko lähen lenkille. Joku nainen sen esittää I need a house tai joku sinne päin.

Onneksi siihen Katriinan leikkaukseen ei tosiaan ole enää kauaa. Sitten se on onneksi ohi. Se odottelu on kyllä vihoviimeistä hommaa.

Nostetaas ettei tipahdeta kakkossivulle..

Tänään ei kummempia. Menkkoja oottelen, nyt kp 32 eli huomenna pitäs viimeistään tärähtää. Kipuja ei oo ihan kauheesti, ei menkkakipuja eikä muitakaan kipuja. Merkillistä. Suoli on tukkeessa ja sisältä tippuu kaikenmaailman limakalvonkappaleita kaikissa sateenkaarenväreissä ja eri kokoisina. Mut menkkaoireet on tipotiessään. What the he..? Vaan kai ne sieltä normaalisti tulee, kuten aina ennenkin. Ja tosiaan leikkaukseen on enää reilut kaksi viikkoa. Mutta kun se odottavan aika tunnetusti on niin kovin kovin pitkä.

Lueskelin muuten sairauslomapalkan vuoksi työehtosopimusta ja sen palkanmaksuasian lisäksi bongasin iloisen asian, mitä en ole koskaan ennen huomannut, ei kai ole ollut ajankohtaista tai kiinnostavaa. Mutta meidän työehtosopimuksen mukaan firma maksaa täyden palkan äitiysloman 72 ekalta päivältä, tarkoittaa siis kolmea kuukautta. Tämä ilahdutti, vaikkakin sinne äitiyslomaan mahtaa olla pitkäkin aika vielä. Siinä samassa muistin, että liiton maksuja en ollut aikoihin muistanut maksaa, joten pistin sitten neljältä kuukaudelta rahat sisään ja nyt tili onkin tyhjillään kuun loppuun asti... Onneksi siihen ei myöskään ole kuin se reilut kaksi viikkoa =).

Ää. Anttuli, mä inhoon tota biisiä. Kiitti kovasti, nyt se soi mun päässä myös. Ylipäänsä ärsyttävää, kun on jotkut tietyt biisit, jotka jää päähän soimaan ja ne on yleensä äärimmäisen huonoja kipaleita. Mulla soi tosi usein Sound of Music -leffasta "I am sixteen going on seventeen ..etc.". Leffa kuuluu mun suosikeihin, mutta toi biisi on mun päässä aika puhkikulunutta tavaraa.

Mitäs Pinja, mitens siun mies on nyt sitten parin päivän jälkeen uutisen ottanut? Kun ootte varmaan edes vähän ehtineet pohtia tilannetta.

Onneks noi savut on nyt haihtuneet ainakin toistaiseksi. Pääsin tänään lenkille ja nyt pitäs suihkun kautta valmistautua töihin. Puuduttava iltavuoro tulossa. Mut palaillaan taas.

Nostetaas taas..

Tämä tyttö lähdössä pikapuoliin neuvolaan =) Mieskii saattaa ihan tässä piakkoin tulla pitkälle vapaalle kotiin. On melkein kokonaisen viikon kotona - ihanaa =)

-Vanilla-

Mitä ihmettä? Ei menkkaoireita, ei mitään? Ja tiputtelu on yhtäkkiä loppunut kuin seinään. Ja menkkojen pitäisi alkaa huomenna. No - huomenna olen varmaan viisaampi kuin nyt, mutta kyllä voi ihmisen ruumis temppuilla kierrosta toiseen. Ihan eri kuviot kun viimeksi. Ja aina ennen. Ei ymmärrä.

Oi että. Nyt jännätään peukut ylhäällä, että Katriinan oireet(tomuus) on merkkinä pienestä salamatkustajasta. :)

Miten Vanillan neuvolareissu meni?

Täällä sataa vettä!!! :) Ihanaa! On ollu kyllä niin harvaa herkkua tuo vesi tänä kesänä, että oikein iloinen mieli tulee.

Tänne ei kuulu yhtään mitään. Yöllä ei voinu nukkua kun oli maha niin kipeä. Burana helpotti onneksi. Johtui todennäköisesti jostain, mitä söin illalla.

Täälläkin satoi tänään :) raikasti ilmaa kyllä ihanasti..

Omistin tämän päivän kokonaan shoppailulle.. itelleni en kyllä vaatteita löytäny, mutta sorruin lindexillä ja ostin vauvan bodyn. :) se oli niin ihana, että en voinu jättää sitä sinne :) Ehkä sille joskus löytyy käyttöä. Mieskin tossa äsken sano, että eikös sinne pitäis nyt saada se sisältö.. :)

Katriinan puolesta jännittää.. toivotaan, että oireet ovat pysyneet poissa, koska pieni asukki on mahdollisesti muuttanut masuun.. Peukkuja !!

Neuvolakäynti meni hyvin. Ihan alkajaisiksi täytyy kertoa, etten ole vielä kertaakaan käynyt oman neuvolatätini luona - hän on joka kerta ollut lomalla. Hassua.. Sinänsä ei haittaa, koska pidämme tästä nykyisestä tuuraajasta oikeinkin kovasti. Harmittaa toisaalta, kun seuraavalla kerralla käynnin suorittaa joku muu. Seuraava neuvola on siis 18.9. ja siittä viikon päästä rakenneultra (26.9.).

Niin elikkäs, verenpaine sekä hemoglobiini oli hyvä. Hemoglobiini tosin oli kymmenyksellä laskenut edellisestä kerrasta (voiko noin sanoa?), mutta se kuulemma kuuluu raskauteen, joten ei huolta. Paino oli kesäkuun käynnistä pudonnut 100 g, joten sekin oli ok. Sydänäänet kuuluivat TODELLA selvästi, syke oli runsaat 150-160. Aika ihana fiilis.. Kohdun koko vastasi raskausviikkoja, raskaus saattaa olla hieman pidemmälläkii kuin on arvioitu. Kohtu on siis kasvanut reilusti ja noussut jo ihan kunnolla ylös. Massu ei vielä ole paljoakaan kasvanut, hieman on pömpöllään, mutta vaatteilla pystyy vielä peittämään. En tosin ole nähnyt piilottelua aiheelliseksi. Mua ei haittaa, vaikka koko maailma huomaisi mun olevan raskaana. Olen ylpeä masustani =)

Mites Pinja ?! Vieläkö on "sanattoman" upea ja sekava fiilis vai jokos ajatukset ovat selkeästi järjestyksessä ?! Onnea teille vielä.. (jo ehkä tuhannen kerran)

Ai nii, mä olen tainnut ihan unohtaa kertoa teille meidän tulevasta lomamatkasta. Mullahan on siis vielä 3 vkoa kesälomaa syyskuussa jäljellä.. me lähetään miehen ja yhen meidän ystävän kanssa Kyprokselle viikoksi =) En malttaisi ollenkaa oottaa.. Aurinkoa, merta, lämpöä, hyvää ruokaa.. aah. Neuvolasta sanoivat, että kunhan hiukan katsoo mitä suuhunsa laittaa, niin hauskaa matkaa vain !!

Mä taidan siirtyä takaisin tuonne kirjani pariin ja odottelemaan miestäni treeneistä kotiin !! Illan jatkoa naiset..

-Vanilla-

Huomenta,

Nyt on niin merkilliset kuviot mun kropassa, että päivitän varmaan tapahtumia tai tapahtumattomuuksia (onks toi sana?) tässä päivän mittaan... Menkkaoireet on nimittäin tipotiessään. Tässä pitää nyt vaan yrittää järkeillä, että kyllä ne sieltä tulee syystä että:
- mullahan kierto vaihtelee ja pisimmillään ollut 34 pv, mutta viime aikoina ollut täysin säännöllisesti 32 pv. Ja nyt siis kp 33.
- mun säännölliseksi muodostuneet "ennakkomenkat" tuli ajallaan
- endo ja etenkin endometrioomat voi sotkea kierron
- oon laihtunut parissa viikossa jokusen kilon, tarkkaan en tiedä, mutta se on ollut tahatonta laihtumista suolen toiminnan takia

Mutta kun ne menkkaoireet puuttuu. Ei menkkoja edeltävää alaselän vihlontaa, ei minkäänsortin kouristuksia kohdussa. Ainoa, mitä oon huomannut on ton oikeen munasarjan vihlominen tietyissä liikkeissä ja asennoissa, mutta kun siellä on se suklaakysta. Niin ja tietty mulla on ollut taas lämpöä jo pari viikkoa ja pari viimeistä päivää koko ajan päälle 37, mikä mulla tuntuu jo huomattavasti, kun normaalisti se on 36,4. Mut kyllä mä oon oikeesti asennoitunut siihen, että ne menkat sieltä tulee. Enkä mitään sorru testailemaan. Ei se suuri pettymys tule olemaan, kun ne sieltä pärähtää, mutta pettymys toki. Kaikkea sitä voikin pienessä mielessään ehtiä näinkin lyhyessä ajassa käydä läpi. Mut joka tapauksessa kiitos mun puolesta jännäämisestä. Kyllä mä epärealistisesti itsekin toivon niin käyneen, mutta toisaalta: leikkaus on kahden viikon päästä ja sitten pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Mut edelleen siis toivon =)

Anttuli: mistä päin Suomea sä olitkaan? Meillä täällä kaakonkulmassa satoi toissapäivänä muutaman minuutin verran kaataen, mutta se jäi sitten siihen. Nyt on pilvistä ja mun puolesta saisi sataa. Tänä kesänä ei oo ollut edes ukkosia! Näköjään kuumuuteen ja auringonpaisteeseenkin voi kyllästyä, vaikka mä oon kyllä tosi aurinkofani. Etelässä voisin maata rannalla aamusta iltaan, mutta onneksi mies pitää huolen matkoilla siitä, että vaan aamupäivät menee rannalla loikoillessa. Mä rakastan rusketusta, mut tänä kesänä se jäi saamatta.

Mä en muuten Meean tavoin oo koskaan sortunut ostamaan mitään tosi suloista vauvatavaraa, enkä itse asiassa oo niitä koskaan edes sen enempää ihastellut. Muuta kun salaa. Mä oon omasta lapsuudestani säilyttänyt (ilmeisesti?) mun ekat kengät. Sellaset tosi pienet, ruskeanoranssit muoviset eli erittäin seitkytlukuiset. Ei siis mitkään erityisen suloiset...

Ois ihanaa, jos ne sen ajan vaatteet ois tallella, mutta kun mun vanhemmat myi omakotitalon muutama vuosi sitten ja muuttivat kerrostaloon, niin tilanvähyyden vuoksi kaikesta turhasta oli luovuttava enkä tajunnut silloin ottaa talteen niitä. Harmittaa kyllä, pestynä ne ois olleet ihan käyttökelpoisia eikä niin retro kuin vois 70-luvun vauvanvaatteista kuvitella. Niin ja 80-luvun tietty, mähän oon vm. -79 ja pikkuveli -83.

Vanilla mua muuten kiinnostaa.. paljon on puhetta näistä kaikista tuorejuustoista listeriariskin takia mm. feta, että saako sitä raskaana ollessa syödä? Mitä sulle on neuvolassa sanottu? Jos mä oisin lähdössä Kyprokselle, niin vois tosiaan olla vaikea paikka jättää feta syömättä, Suomessa se sentään onnistuu, kun se feta ei täällä oo niin hyvää. Mistä tulikin mieleen, että pitäis varmaan viimekesänä ostetusta juustosta hiljalleen alkaa tehdä salaattia tms. ennen kun vanhenee. Nam, kreikkalaista aitoa fetaa. Niin Vanilla, onko sulla muuten mitään legenraarisia raskausmielihaluja ruoan suhteen =)?

Mihins raskausviikkoon asti sitä muuten saakaan lentää? Aika pitkälle vissiin kumminkin? Mä mietin joskus Lostia katsellessa, että se Clairen raskaus oli aika pitkällä siinä vaiheessa, kun lähti lennolle.

Ai kello on jo noin paljon. Pitää lähteä töihin. Kirjoittelen sieltä varmaan lisää...

Huomenta,

Nyt on niin merkilliset kuviot mun kropassa, että päivitän varmaan tapahtumia tai tapahtumattomuuksia (onks toi sana?) tässä päivän mittaan... Menkkaoireet on nimittäin tipotiessään. Tässä pitää nyt vaan yrittää järkeillä, että kyllä ne sieltä tulee syystä että:
- mullahan kierto vaihtelee ja pisimmillään ollut 34 pv, mutta viime aikoina ollut täysin säännöllisesti 32 pv. Ja nyt siis kp 33.
- mun säännölliseksi muodostuneet "ennakkomenkat" tuli ajallaan
- endo ja etenkin endometrioomat voi sotkea kierron
- oon laihtunut parissa viikossa jokusen kilon, tarkkaan en tiedä, mutta se on ollut tahatonta laihtumista suolen toiminnan takia

Mutta kun ne menkkaoireet puuttuu. Ei menkkoja edeltävää alaselän vihlontaa, ei minkäänsortin kouristuksia kohdussa. Ainoa, mitä oon huomannut on ton oikeen munasarjan vihlominen tietyissä liikkeissä ja asennoissa, mutta kun siellä on se suklaakysta. Niin ja tietty mulla on ollut taas lämpöä jo pari viikkoa ja pari viimeistä päivää koko ajan päälle 37, mikä mulla tuntuu jo huomattavasti, kun normaalisti se on 36,4. Mut kyllä mä oon oikeesti asennoitunut siihen, että ne menkat sieltä tulee. Enkä mitään sorru testailemaan. Ei se suuri pettymys tule olemaan, kun ne sieltä pärähtää, mutta pettymys toki. Kaikkea sitä voikin pienessä mielessään ehtiä näinkin lyhyessä ajassa käydä läpi. Mut joka tapauksessa kiitos mun puolesta jännäämisestä. Kyllä mä epärealistisesti itsekin toivon niin käyneen, mutta toisaalta: leikkaus on kahden viikon päästä ja sitten pääsee aloittamaan puhtaalta pöydältä. Mut edelleen siis toivon =)

Anttuli: mistä päin Suomea sä olitkaan? Meillä täällä kaakonkulmassa satoi toissapäivänä muutaman minuutin verran kaataen, mutta se jäi sitten siihen. Nyt on pilvistä ja mun puolesta saisi sataa. Tänä kesänä ei oo ollut edes ukkosia! Näköjään kuumuuteen ja auringonpaisteeseenkin voi kyllästyä, vaikka mä oon kyllä tosi aurinkofani. Etelässä voisin maata rannalla aamusta iltaan, mutta onneksi mies pitää huolen matkoilla siitä, että vaan aamupäivät menee rannalla loikoillessa. Mä rakastan rusketusta, mut tänä kesänä se jäi saamatta.

Mä en muuten Meean tavoin oo koskaan sortunut ostamaan mitään tosi suloista vauvatavaraa, enkä itse asiassa oo niitä koskaan edes sen enempää ihastellut. Muuta kun salaa. Mä oon omasta lapsuudestani säilyttänyt (ilmeisesti?) mun ekat kengät. Sellaset tosi pienet, ruskeanoranssit muoviset eli erittäin seitkytlukuiset. Ei siis mitkään erityisen suloiset...

Ois ihanaa, jos ne sen ajan vaatteet ois tallella, mutta kun mun vanhemmat myi omakotitalon muutama vuosi sitten ja muuttivat kerrostaloon, niin tilanvähyyden vuoksi kaikesta turhasta oli luovuttava enkä tajunnut silloin ottaa talteen niitä. Harmittaa kyllä, pestynä ne ois olleet ihan käyttökelpoisia eikä niin retro kuin vois 70-luvun vauvanvaatteista kuvitella. Niin ja 80-luvun tietty, mähän oon vm. -79 ja pikkuveli -83.

Vanilla mua muuten kiinnostaa.. paljon on puhetta näistä kaikista tuorejuustoista listeriariskin takia mm. feta, että saako sitä raskaana ollessa syödä? Mitä sulle on neuvolassa sanottu? Jos mä oisin lähdössä Kyprokselle, niin vois tosiaan olla vaikea paikka jättää feta syömättä, Suomessa se sentään onnistuu, kun se feta ei täällä oo niin hyvää. Mistä tulikin mieleen, että pitäis varmaan viimekesänä ostetusta juustosta hiljalleen alkaa tehdä salaattia tms. ennen kun vanhenee. Nam, kreikkalaista aitoa fetaa. Niin Vanilla, onko sulla muuten mitään legenraarisia raskausmielihaluja ruoan suhteen =)?

Mihins raskausviikkoon asti sitä muuten saakaan lentää? Aika pitkälle vissiin kumminkin? Mä mietin joskus Lostia katsellessa, että se Clairen raskaus oli aika pitkällä siinä vaiheessa, kun lähti lennolle.

Ai kello on jo noin paljon. Pitää lähteä töihin. Kirjoittelen sieltä varmaan lisää...

Heippuli,

Kauheata kun teistä on tullut läheisiä! Mulla oli melkein vieroitusoireita, kun en päässyt nettiin lukemaan kuulumisia lähes viikkoon.

Viestien paljoudesta heti arvelin , että nyt on hyviä uutisia :) Pinja kyllä pääsi yllättämään! Hurjasti onnea, ihanaa!!!! Mä hihittelin täällä itsekseni, kun luin miehesi reaktioita. Siis en kosimista vaan lähinnä sitä ensireaktiota, kun lähti halin jälkeen pyörimään ympäri asuntoa, sööttiä! Jokos sormus koristaa sun vasenta nimetöntä?

Harmitushalit Vilkulle ja terveiset kohtalotoverilta! Eli kuukkarit alkoi täälläkin jo eilen ja se masentaaaaaa!!!!!!!!!!!! Mietin että pitäisikö munkin vaan tilata aika gynelle ja tarkistuttaa, että kaikki on kunnossa. Lähinnä huolestuttaa ovuloinko lainkaan (tunnen kyllä kipua, mutta tikkuihin en ole vahvaa plussaa vielä onnistunut saamaan) tai onko mulla sitten se luteaalivaihe liian lyhyt, kun kierto on nyt pari kuukautta ollut vain 27 päivää. Mä en vielä saanut miehellekään sanottua, kun sekin jo niin tuntuu kovin odottavan sitä plussaa. No ei auta, kun yrittää vaan suunnata ajatukset seuraavaan tärppiaikaan!

Vau! Mielettömän paljon onnea Pinjalle! Kylläpäs siellä nyt tapahtuu vauva - ja miesrintamalla.

Ja samalla sitten pahoittelut Vilkulle. Osaan paremmin eläytyä sun tilanteeseen. Musta vois jopa tuntua haljulta lueskella tätä ketjua hetkeen. Ihmisluonto on sellainen. Ja toisaalta niinhän mä teinkin. Kun menkat alkoi eikä yrityksestä ollut enää tietokaan, ni en halunnutkaan enää lueskella raskautumisjuttuja, kun ne ei vaan koske mua, eikä mulle voi käydä sitä maailman parasta asiaa. Mut toki oon onnellinen kaikkien puolesta.

Mulla on ollut ihan oudot pari viikkoa. Oon ollu huonovointinen ja vatsa vähän sekasin. Eilen nippaili alavatsaa ja tuli ihan älyttömästi valkovuotoa. Oon jo viikon verran ollu valmis ostamaan raskaustestin, vaikka menkat tulikin ihan normaalisti. On vaan sellanen olo ettei kaikki ole niinku pitäis. No, sitten kun oon kaupassa ja näen raskaustestin, niin todellisuus iskee ja ajattelen että Ei Todellakaan Kannata. Mutta jos mulla olis sellanen testi jo, niin olisin jo testannu. Jotenki sitä vaan miettii, että onhan niitä tapauksia että menkat tulee vaikka raskaana oliskin. Ja miksikäs minä en voisi olla yksi niistä?! Huoh. Tuskin.

Mutta Katariina! Hui mikä tilanne. Olis ihan mahtavaa jos olisitkin nyt pieniin päin. Mitenkäs sen laparoskopian sitten kävis? No ei varmaan tehtäis, mutta eikös raskaus auta endometrioosiin? Parantaako se kokonaan vai jouduttaisko laparoskopia tekemään sitten synnytyksen jälkeen? Toivotaan nyt kaikkea parasta.

Mutta nyt mä menen jatkamaan vapaapäivääni. Anteeksi että keskityin vain näihin muutamiin tyyppeihin. Ehkä joskus paneudun taas ketjuun paremmin.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06
Katriina, 27 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + LA 02/07
Sella 23 + 23, Yjossain tulevaisuudessa
Annemaria 23 + 28
minna78 29 + 40
Meea 22+23 Y11/06 (ehkä)

Voi että tätä ihmisen mieltä. Oireet ovat poissa edelleen ja kaikkea mä oonkin tän työpäivän aikana ehtinyt miettiä, ei meinaa työnteosta tulla oikein mitään =). Ja kun kumminkin järki ihan selkeästi sanoo, että kyllä ne menkat tulee. Siis oikeesti; miten se hedelmöitynyt alkio ois edes voinut kiinnittyä, kun oon koko ajan vuotanut kaiken maailman limakalvonkappaleita ulos... Mut silti mä oon jossain taivaissa, ennen ku mut pudotetaan maan pinnalle mun pilvilinnoista.

Sella: Jaa'a... jos tässä nyt sattuis olemaan raskaana niin tuskinpa vaan sitä laparoskopiaa (ainakaan raskauden ensi viikkoina) tehtäisiin. Raskaushan yleensä helpottaa ja parantaa endoa raskauden ajan erilaisen hormonitoiminnan vuoksi ts. endohan aiheutuu kuukautiskierron eri vaiheista. Endo on kuitenkin krooninen sairaus, mitä mikään ei siis paranna kokonaan. Mut sitten se kystakysymys ... kun endometriooma sattuu olemaan munasarjassa niin tuskimpa vaan se raskauden aikana sieltä mihinkään poistuu. Ja koska niillä on puhkeamisvaara, niin pitäisiköhän se raskaudesta huolimatta leikata? Kuukautisverta niihin ei mun ajatusmaailman mukaisesti vois valua raskauden aikana kasvattamaan niitä, mutta pysyiskö se sitten just sen kokoisena vai surkastuisko se vai mitä... Kauheeta jossitella, kun kuitenkin menkat ei ole vielä edes myöhässä... Mut oireet on! Mut mä tiedän, että ne sieltä tulee vielä. Paras synttärilahja ois kumminkin se, ettei ne tulis.. synttäreitä juhlitaan siis virallisesti vasta sunnuntaina, mutta onnitteluista kiitokset.

Mullahan on siis niitä Mammaksin testejä kaapissa, sekä ovulaation että raskauden testaamiseen. Mut en ole kumpiakaan käyttänyt. Vielä. Ovulaation testaamisen aloitan leikkauksen jälkeen ellen nyt sitten käytä raskaustestiä ja löydä plussaa siitä ;)

Mikshän muuten nää sivut on tosi usein "epäkunnossa". En tajua miksi toi mun ylipitkä edellinen kirjoitus tuli sivulle kaksi kertaa.

Mut mut.. Pinja, tuus kertomaan kuulumisia!!! Ja Vilkku kanssa ja Erica. Mä jatkan ihmettelyjä.

Heip,
täällä kyllä ollaan mut ollut vaan ensin niin kauhee masis ja sit maailman järkyttävimmät menkat siihen päälle! Eli itsesäälissä on ryvetty ja oon varmaan lihonnutki pari kiloo viikon aikana kun vaan mässily "suruuni". En tiiä miten tän kierron epäonnistuminen vei jalat alta niin totaalisesti. Ehkä tunne ja oireet kuitenkin vaikuttivat niin selkeiltä. Mutta kun ei. Nyt on sit kuukautiset lusittu ja ens viikolla aika gynelle. Mietinkin jospa munkin pitäis kirjottaa paperille kaikki mikä askaruttaa niinku Katriina teki. Pelottaa tää tunne mikä on pikkuhiljaa syntynyt mielessäni; etten tule raskaaksi ollenkaan. Toisaalta yritän ajatella realistisesti että ollaan yritetty vasta kolme kuukautta, ovulaatio tapahtuu näköjään kuukausittain ja kiertokin on suht tasainen... Mutta sit taas vaik onkin ahkerasti pupuiltu ovis-aikoina ja kaikki poppa-konstit on jo käytössä niin ei vaan tulosta synny. JA näistä kuukautisista jos pitäisi päätellä niin olen sata varma et mullakin on endo; neljä päivää tiputteluu ja kaksi vuotopäivää joina olin niin kipee et hyvä et töissä pysty olee edes särkylääkkeiden kera. Mut ens viikol toivon sit saavani vastauksia ja enpä usein enää iltarukouksia ole sanonut mut nyt on kyl niihin tullut pyydettyä terveen papereita! PELOTTAA!

Babyshowerit meni hyvin; ihmettelinkin ettei kaverini raskaus ja toisen kaverin IHANA vauva aiheuttanut pahaa mieltä. Kai sitä vaan on niin iloinen läheistensä onnesta niinkuin nyt Pinjan plussauksestakin. Yksi toinen kaveriporukastamme joka myös yrittä vauvaa miehensä kanssa on yrittänyt jo puoli vuotta (myös ovistikkujen ohjauksella) ja hän sanoikin kun asiasta avoimesti puhuimme että ei muiden vauvat ja raskautumiset VIELÄ kirpaise mutta varmaan jos yrittäminen venyy vielä paljon niin voi olla vaikea suhtautua muiden onnen asioihin. Näin uskon asian olevan myös omalla kohdallani.

Katriina, testaa jo! Sunkin raskautuminen endon kanssa toisi taas enemmän toivoa minulle ja ehkä muille! +++++++++++++tuulia puhaltelen.

Pinja, tuus kertomaan kuulumiset! Jokos tosiaankin sormus on sormessa? Miehen uusimmat innostumis-teot? Mietin tossa sua kun aijemmin surit vanhan koirasi kohtaloa ja nyt olet raskaana....miten se kohtalo taas pistikään sormensa peliin...

Daisylle kanssa IIISOOOO HALI - voi meitä!

Ja Kaunis KIITOS kaikille enkeleilleni tsempityksestä ja lohduttamisesta! Hyvältä tuntui...

Vilkku