Ajatuksissa 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neilikka, mahottomasti onnea! Hienoa! Ja kaunis kiitos ylimääräisen onnen lähettämisestä tänne! Tulee kyllä tarpeeseen. Jotenkin mul on nyt semmonen ihan "hälläväliä"-fiilis. Jo kun mietin raskauden mahdollisuuttakin niin tunne oli vaan et "so what?". Kaipa tuo on on itsensä suojelua kun taas maailma järkkyy... No, lauantai-aamuna testaan jollei oo alkanu. On nimittäin duunia koko päivä ja illalla juhlat joten tiedän sit juonko pään täyteen vai en...;-)

V

Se on PERJANTAI !!!
Kiitos Minni kun hauskuutit aamuani tuolla kotihengetär-jutulla. Juuri kodinhoito-innostuksesta valmius vauvaan mitataan ;) Hienoa miehen logiikkaa...
Ja Vilkun jännäys jatkuu. Hauskoja juhlia kuitenkin, kävi miten kävi.

Kiitos kaikille onnitteluista, on tämä uskomatonta miten iloiselta olo tuntuu kun kaikki on selvinnyt. Ihan kuin olisi oikeasti kevyempi hengittää!

Onkos Saana jo päässyt töihin saakka? Tänään luvassa juttuseuraa koko päiväksi!

Voi ei, melkoinen tragedia että on ihan hommia työpäivän aikana Saanallakin! No silloin kyllä aika kuluu paljon nopeammin...
Uskomatonta miten päivä ei tunnu valkenevan ollenkaan. Ja vielä kuukauden ajan pimenee vain lisää. Toivottavasti viikonloppuna olisi hyvä ilma, että pääsisi edes joskus valoisalla ulkoilemaan.

Tällaista syvällistä tällä kertaa!

No niin, loppupäivän voikin sitten viettää rattoisasti...

Miehet on kyllä outoja tuon logiikkansa kanssa! ja sitten ne ovat päivittelemässä naisten logiikkaa joka välissä.. Hih, kodinhengettäryydestäkö se valmius mitataan?? Sillä perusteella mua ja siskoja ei pitäisi olla olemassa ollenkaan... :D

Ja Vilkulle edelleen peukutusta bd bd Hauskoja juhlia!

Ne ovistikut tuli jo eilen. En olisi kyllä uskonut, että ne ovat niin pieniä, ihan oikeasti vaan tikkuja! Olin odottanut jotain kynsiviilan kokoista.. Saa nähdä milloin pääsen testailemaan. Toivottavasti kierto ei enempää heittele, mitä se nyt on heitellyt. Hmm. Edelleen jumittaa ja vihloo, taas jäi kahvi välistä.. :S Pitäisköhän jossain vaiheessa harkita soittoa arvauskeskukseen..? Ensi viikolla?? Buranan voimalla vaan.. Pitäisköhän vaihtaa varmuuden vuoksi kuitenkin panadoliin..? Täällä on liian hiljaista, ehdin liian paljon keskittyä omaan napaan..

Onneksi en lähtenyt lukemaan lääkäriksi, olisin varmaan kliinisesti jo kuollut kaikkien mahdollisten kuvieltujen oireiden perusteella..

Heippa,

joo keräilen tässä energiaa siivoukseen, mutta kaikki muut asiat kiinnostaa enemmän :)

Mun vuoto on vieläkin ihan minimini, joten hermostuin ja menin sit ostamaan ja tekemään raskaustestin. Ja oli tietenkin negatiivinen, niinkuin arvelinkin. No, ehkä ne menkat on sit välillä pienet ja oudot jos on ollu hiivavaivoja tai muutenkin stressiä.
No, saanpahan sitten juhlistaa huomenna ja parin viikon päästä firman pikkujouluissa!

Joo ärsyttää kun on niin pimeetä (vaikka mä asun täällä vähän etelämmässä niin täällä taitaa olla sentään vähän valoisampaa). Tanskassa on se huono juttu ettei oo oikein kunnon talvea, mutta kesä on toisaalta pidempi ja kestää varmaan 5kk.

3 vaihtoehtoa: tehdä töitä, siivota tai mennä salille.... (ja mikä niistä huvittais eniten kun TV:stä tulee Oprah... :) voi ei mïkä laiskotusolo taas!

Tsemppiä siivousurakkaan sinne Tanskan maalle! Mulla oli kyllä sellainen käsitys, että kaikki tanskalaiset kodit on söpösti sisustettuja, täynnänsä valkoisia romanttisia esineitä ja ihan automaattisesti siistejä. Mutta kaitpa sitten olet yrittänyt ujuttaa sinne joukkoon jotain suomalaisuutta, ja päätit valita että sekaisuus on kaikista kotoisinta…

Onko Saana niiden minitikkujen käyttäminen helppoa? Siis tarvitseeko lotrata joidenkin purkkien kanssa ja mittailla lämpötiloja jne? Katsotaan nyt, liitynkö myös joskus niiden käyttäjäkuntaan. Vielä (kp 13) ei oikeastaan mitään tuntemuksia, vähän kosteutta vain, siis ei niin ”kuiva” olo kuin heti menkkojen jälkeen.

Haloo, oletteko kaikki jollain eri planeetalla???
Pari viikkoa sitten kun oli pakkasia, näkyi ihanasti tähtiä ja upea kuutamo. Nyt on vähän turhan pilvistä ollut taivaan tarkkailuun. Olisipa hienoa nähdä kunnon revontulia tai muuten vain kiva tähtitaivas! Oletteko muuten nähneet koskaan tähdenlentoa? Minä olen, muistaakseni kerran tai kaksi. Vaikka eihän siitä voi olla varma oliko se joku lentävä värkki taivaalla muuten vaan. Mutta kannattaa aina varmuuden vuoksi toivoa, kun jotain vilahtaa!

Katriina selvästi lietsoo täällä vauvakuumetta ;) Toivottavasti auttaa kaikkiin joille oikeasti olisi plussa tervetullut. Mutta mälsän moni meistä vain odottaa odotuksen odotusta...

Kynttiläistä viikonloppua kaikille!

Voi ei, Katriina! Oikeesti! Mutta mä en tajua, "menkat" alko torstai-iltapäivänä kl 27, ja vielkään ei tuu paljon mitään. Mut tein aamulla sen negatiivisen raskaustestin, ja tänään on kp 29. (eli eilen oli 4 vkoa siitä kun menkat alko viimeks). En tiedä mikä kierto on, se on kai ollu 4 viikon tienoilla. Mutta edellinen oli taas 30 päivää! No, testailen huvikseni parin päivän päästä uudestaan, vaikka en kyllä usko että mitään tapahtuu.

En oo ikinä nähny tähdenlentoa, ois kyllä ihana... :) (ja arvaatte varmaan mitä toivoisin!... VAUVAAAAAAA)

Okei, nyt oon treenannu ja saanu influenssarokotteen, ja tehnyt jonkun verran töitä. Nyt on TUNTI aikaa saada tää kaaos kämppä inhimilliseen kuntoon! Oon ostanu kunnon pihvit ja laitan oikein hienon illallisen miehelle illalla 3 vuotispäivän kunniaks, ja laitan kynttilöitä. Ja sit mennään leffaan. Apuaapua nyt kiire.... Eka tiskit.....

=) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =) =)
Kiitoskiitoskiitoskiitos kaikillekaikille mua tsempanneille!!!!!!
Eilen illalla testasin HAAMUN!!!!!!!!!
Mä en voi uskoa tätä todeks! Ja vaik kaikki sanoo et haamukin on plussa niin kuitenkin tuli mieleen et voiks se olla sitä MINUNKIN kohdalla!?! Kyllä tätä on odotettu sen verran kauan et alko usko pettämään. Mut eilen oli siis "vasta" kp.27/29-34 ja haamu jo tuli. Iltapissistä. Nyt sit testailen varmaan JOKA päivä et onks tulos muuttunu!... Huomiseks odottelin menkkoja....toivottavasti ei tuu ees tiputteluu kun NIIIIIN peloissani oon et tää menee kesken. MUTTA, ainakin voin tulla raskaaksi, JESS!
Vaik mul ollu edellisinä kuukausinakin "oireita" niin kyl nää nyt oli kuitenkin vähä erilaisia MUTTA en vaan uskaltanu uskoa. Sit kun testin tein niin itkuhan siitä syntyi. Ja mies oli niin ihana. Vaan halaili ja pussaili. Ja tänään kysellyt miten ME voimme? HIH... Uskallankohan jo käydä tuolla odottajien puolella?........KÄÄÄK.

Kiitos enkelini!
V

Eikä!!! Ihan kamalasti onnea ja halirutistuksia!!! IHANAA!!!

Olet kyllä todella ansainnu sen!!! Vitsi!!!

Mun 2 pvän minimenkat loppu, en tiedä mitä pitäis ajatella... yleensä kestää 5 pvää...

No, testailen vielä sit kerran lähipäivinä, ettei tarvii enää spekuloida tippaakaan...

Mut aivan ihanaa, Vilkku!!!

Kiitos=)
Ei tätä taho uskoa! Menkat ei alkanu tänään niinkuin odotin...odottelen...Kovin pitkälle en vielä edes uskalla ajatella tätä vaan nyt otetaan päivä kerrallaan.
Ja tytöt, kyllä tätä yhdessä vauvaa haluamista ja tätä päivää KANNATTI odottaa!!!!
Joten jaksamista ja tsemppiä teille kaikille! Kyllä teidänkin päivä koittaa!
Halit, Vilkku

Kyllä on Vilkku onnensa ansainnut, ja kyllä me tytöt tullaan joku päivä sit perästä.

Mulla loppu tässä kierrossa jännääminen sit lopullisesti 3 minimenkkapäivän ja 2 negatiivisen raskaustestin jälkeen. Sit alko "oikeat" menkat. Toisaalta oli helpotus kun musta oli niin ärsyttävää kun rupes keksimään ja miettimään jotain oireita.

Otin muuten toissapäivänä influenssarokotuksen, oon ollu vähän poikki sen jälkeen. vetämätön olo, paleltaa ja väsyttää. Mutta toivottavasti sit ei tuu sairasteltua niitä kaikkia lentsuja tänä talvena...

No, Vilkku varmaan sit siirtyy tonne odottajien puolelle, eli meitä jää ainakin Saana, Neilikka, Erica ja minä tänne turisemaan. Ja muutkin jos piipahtavat.

No ei muuta kuin hyvää sunnuntai-iltaa jos joku piipahti tänne tänään... :)

Palaanpa nyt vähän turisemaan muistakin asioista, kun on saatu tuota Vilkkua ja vauvaa onniteltua!

Mitenkäs viikonloppu sujui? Täälläpäin mukavaa peruselämää. Muutenkin tämä kierto ollut paljon tasaisempi mielialoiltaan, eka luomukierto oli vähän sellaista ”maailman ihaninta” tai ”maailman kamalinta” oloa. Jos ovis oli, se olis ollut aika ajoissa, kp 11 ehkä. Kp 10 ja 11 ainoat ajat, kun huomasin jotain limamaista, jota tuli pikkuhousuihin saakka hieman. Ja tota ennen oli yhtenä iltana vähän mahassa menkkakipujen tyyppistä oloa, eli jotain munasolun kypsymistä varmaan. Mutta katsotaan myöhemmin menikö bongailut yhtään oikein. Olen kyllä tyytyväinen että on aikaa ennen yrityksen alkua tarkkailla kiertoja, ja kaivaa kaivamalla mahdollisia ongelman aiheuttajia. Nyt voisin analysoida, että kaikki limat ja vuodot ja muut mielenkiintoiset eritteet on aika niukkoja, eli greipit ja rusinat tekisi varmaan mulle hyvää. En tiedä onko kyseessä joku vitamiinin puutostila? Muuten olen ollut ilahtunut, miten olen säästynyt tänä syksynä kaikilta flunssa- ja nuhatartunnoilta.

Mehevää maanantaita!

Voi Minni, seuraavaan kiertoon sitten vaan.. :)

Liuskatesteistä: Ohjeissa oli termi puhdas ja kuiva purkki, eli ei mitään eksoottisempaa, tärkeintä taitaa olla vain, että tikku ei kastu tietyn rajan yli. Lämpötiloista siinä sanottiin vain, että yli 30 astetta ja oliskohan ollu yläraja joku 37. Että tuskin sitä tarvitsee alkaa mittailemaan, jos heti tekee sen testin?

).( -romaani: Kävin sitten perjantaina lekurilla kun jumitus muuttui jomotukseksi oikein kunnolla. Niillä taisi olla jo viikonloppu mielessä, katsoivat vain hiivan. Oikein kun labratäti tuijotti näytettä, niin näki pari hiivasolua. No, eipä lekurikaan sitten muuta tehnyt kun katsoi, että kaikki oli paikallaa ja suht koht ehjänä ja määräsi hiivalääkkeet. Sanoi vaan että jos ei viikossa helpota niin tule uudestaan. Höh, ei tämä kyllä hiivalle tunnu.. Olin sitten loppuillan ja seuraavan päivän todella kipeä, kun se lekuri oli painellut munasarjat ja kohdun.. Miesraukka oli jo valmis viemään ensiapuun kun vaan makasin sykkyrällä. Onko muut olleet tunnustelun jälkeen todella kipeitä? En muista että gynen jälkeen olisin koskaan ollut edes hellä..

Vainoharhaisuus taitaa iskeä oikein kunnolla. Lääkkeissä oli käyttökielto raskauden ensimmäisen kolmanneksen aikana. Piti sitten testata, vaikka eihän olisi vielä ollut edes mahdollista, että testi olisi näyttänyt mitään.. Mies naureskeli, että on tämäkin, kun pitää tehdä testi jokaisen viikonlopun jälkeen :) Taidanpa tilata mammaksilta myös raskaustestejä...

No Saanaa ei näytä vaivat jättävän rauhaan. Surku. Paranemisia sinne päin!
Toivottavasti joko paranet kunnolla hetipian, tai sitten selviäisi kunnolla mikä vaivaa.

Miten se runo menee, se tosi haikea sellainen joka loppuu jotenkin: ...rakasta, sillä jokainen päivä voi olla viimeinen.

Viikonloppuna kuulin, että tuttava oli kuollut syöpään. En edes tiennyt, että hän oli ollut sairaana. Ikää vähän yli 30. Ja kolme pientä lasta, vanhin tokaluokkalainen...

Miksi sitä elämää pitää suunnitella niin paljon, kun se ei kuitenkaan mene niin? Koskaan ei kuitenkaan tiedä mitä huomenna tapahtuu, elämä voi loppua niin äkkiä...

Anteeksi purkaus...

Voi Saana, lämmin halaus.
Tuollainen uutinen järkyttää, vaikka ei edes tuntisi koko ihmistä. Mielessä pyörii miksi-kysymyksiä, ja harmittaa, että itse valittaa usein ihan hölmöistä arkisista asioista. Toivottavasti sinulla on ihmisiä, joiden kanssa voit käydä läpi surua ja tunteita. Surutyön tekeminen ei mene minkään kaavan mukaan, vaan paha olo voi tulla pitkienkin aikojen jälkeen ihan pienestä syystä. Jaksamista!