Ajatuksissa 11

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä onko tämä hirveän hauskaa, mutta meidän lähistöllä olevassa kauppakeskuksessa oli eilen illalla ilotulitus. Ajateltiin käväistä siellä, ja niin oli pari muutakin ajatellut... Moottoritiellä madeltiin monta kilometriä kuuttakymppiä, ja ihmiset jätti autojansa sikin sokin parkkiin. Ilotulitus kesti alle kymmenen minuttia, ja sen jälkeen tiet vasta tukossa olivatkin! Sieltä ei millään meinannut päästä pois. Voi jummi jammi kun riemuittiin siitä, että sittenkin "ajateltiin käväistä"...
No onhat isot paukut aina hienoja, mutta ehkä olisi kannattanut odottaa uuteen vuoteen asti. Olisi hiukkasen helpommalla saanut nauttia niistä.
Meillä mies on muuten aivan vauhko rakettien kanssa. Se suurin piirtein laminoi ilotulitusmainokset, että varmasti kestää kulutusta ja katselua...

Hauskaa maanantai-iltaa, meikätyttö lähtee nyt shoppailemaan!

Voi ei... :)
Se on just sitä tuuria. Jos jossain on jotain erikoisempaa, niin jos sinne menee, siellä on koko muukin kaupunki, jos sinne ei mene, niin joku tuttu on kertomassa kuinka upeeta/mahtavaa oli ja niin vähän ihmisiä. :)

Mistähän se johtuu, että usein ne on miehet, jotka enemmin tykkäävät raketeista? Meilläkin mies aina uutena vuotena hinkuu raketteja. Itse pelkään niitä parin kohti tulleen raketin vuoksi, katselisin niitä mielelläni sisätiloista :D

MOiks,

Ihan pikapika ajattelin käydä vilkasees, et mitä tänne kuuluu, niin HYVÄÄHÄN TÄNNE! Vilkku, mahtavaa!! ONNEA OIKEIN PALJON!!! en kyllä voi kuin kuvitella tuota olotilaa.. :) Vitsi, mulla menee ihan kylmät väreet päänahasta lähtien. :) Meinas tulla tippa linssiin, kun luin tuota sun "hehkutusta" :) Ihanaa!!

Unohdin kaikki, mitä piti tulla jutustamaan.. :) No, ei se mitään tärkeetä ollu.. :) Hyvää yötä leidit!

Herättelenpä tämän meidänkin ketjun.
Välillä on kyllä työlästä keksiä jutusteltavaa, kun raportoitavissa on vaan vauvakuumeen taso ja satunnaisesti kaikkia vaivoja. Muilla on niin paljon toiminnallisempaa elämää (siis niillä jotka jo yrittävät). Kun Vilkku saatiin onnellisesti saateltua mahakkaiden puolelle, meille ei tainnut jäädä yhtään aktiivista yrittäjää? Eli ajattelijoita vaan ... On kyllä hyvä ketjun nimi.

Huomenta vaan!

Juu, keskustelunaiheet on aikas vähissä..

Ai niin! Miten Minnillä meni 3v-päivä? Vai oliko se jo selostettu? Olenpa hyvämuistinen...

Onko Meean sisko edelleen samalla kannalla?

Ah, näin viime yönä unta, että vanha koulukaveri oli raskaana. Menivät viime kesänä naimisiin, molemmat valmiita, miehellä vakipaikka, oma talo jne eli en ihmettelisi, vaikka olisikin ihan oikeastikin.. Ei olla vaan pidetty viimeaikoina kovin paljon yhteyttä, joten en kehtaa kysyä.. *huoh* olivat niin ihanan onnellisia siinä unessa, että vieläkin on hyvä mieli :) Hmm. Nään ihan liikaa unia. Miten niitä saisi vähennettyä? Näkeekö muut ainakin joka toinen yö vauvaunia? On tainnut tämä kuume kiehahtaa vähän yli...

Helppo homma tuo toisen piristys! Kun itse voisin käydä talviunille...

Miten kaikilla muilla voi olla elämää? Pitäisköhän itsenkin alkaa kehittelemään sellaista? Hmm. Ei jaksa. En elä kuin vaan viikonloppuisin...

Ai juu, tänä aamuna näin taas oikein malliesimerkin väsyneestä vanhemmasta. Toivottavasti en itse ikinäkoskaanmilloinkaan tule sellaiseksi. Käytin auton katsastuksessa, vähän jälkeeni tuli isä kahden aika pienen lapsen kanssa sinne. Isä aloitti samantien valituksen siitä, miten ihmeessä hän ei voi jonottaessaan lähteä hoitamaan muita asioita lähistölle, kyseessä oli ilman ajanvarausta toimiva systeemi. Sehän oli ihan kauheaa odottaa lapsien kanssa ainakin 10min... Se hurja jono olin siis minä ja asemalla kaksi katsastajaa.. Oli vähän sen näköinen isä, että vaimo hoitaa normaalisti lapset ja isä tuo rahat taloon. Ja jostain syystä x nyt olikin lapset mukana. Paras oli se, kun vanhempi lapsi, noin 4v sanoi isälle että "kyllä me voidaan ihan hyvin odottaa" :D Rauhoittui se isäkin sitten vähän

Tosi ankea esimerkki tylsis-vanhemmista. No menikö sun auto läpi? Meillä isä laittoi joskus vuosia sitten äitin viemään ruostuneen ja vanhan auton katsastukseen, sen logiikalla kun naiset päästetään helpommin läpi. Logiikka oli aika toimiva, sillä se ruosteläjä meni läpi, vaikka katsastaja ei saanut edes konepeltiä auki, kun joku nuppi irtosi käteen. Äiti oli vaan vakuutellut, että kyllä siellä ihan varmasti moottori on mukana!

Oletteko koskaan miettineet, millaisia olette sitten joskus vanhempina?

Itsestä on vaikea ajatella mitään, mutta luulen, että miehestä tulee oikein pehmoisi. Siis sellainen, joka on helppo suostutella kaikkeen ja sitten sekä isä että lapset ovat kysymässä lupaa äidiltä :D (minäkö pirttihirmuainesta....?)

Juu meni läpi

Voin kuvitella miltä katsastaja näyttää, kun nuppi jää käteen hih!

Kouluaikaisen poikaystävän sisko oli laitettu samalle asialle samalla logiikalla. Ja mahdollisimman lyhyt hame päälle. Oli autokin kuulemma mennyt läpi vaikka oli hajoamispisteessä :)

Hei voi ei! Plussaviivaketjussa ei tullut kuin yksi plussa! Pitäisköhän hidastaa kirjoittelutahtia, jos vaikka jollekin tulisi vielä plussa? Ai mutta Minnillähän alkoi uusi kierto. Olikos Neilikka sulla "vahingon" mahdollisuutta?

No kyllä itsekin laitan aina katsastukseen mennessä kunnolla huulikiiltoa ja mielellään korkeat korot tai hameen tai jotain kivaa. On se hyvä ottaa varman päälle!

Itsessäni ei ole yhtään äitiainesta valmiiksi. En oikein edes osaa olla pienten lasten kanssa, mutta johtuu kait lähinnä harjoituksen puutteesta. Luulisin että minusta tulisi sellainen puuhailija-äiti, joka kehittelee aina kaikkia koko perheen yhteisiä retkiä ja tekemisiä. Ja kotihommia kaikki yhdessä leikin varjolla. Mun mies osaa olla ihan minkä ikäisten lasten kanssa vaan jo nyt. Niin että siitä tulee ihan superhyvä isä. Mutta ei mua oikeastaan edes kiinnosta harjoitella mitään vaipanvaihtoa tuttujen lapsilla, kun en oikeastikaan yhtään tajua siihen liittyviä asioita. Eikä niille tunnu luontevalta jutella eikä lässyttää eikä laulaa eikä loruilla eikä mitään, kun ei ne oo omia.

Mutta en ole huolissani: yksikin tuttu, joka oli tulossa isäksi, luuli että vauvojen peppu vaan pyyhitään vessapaperilla. Ja hyvin sekin on kaiken oppinut. Eli mihinkäs se luonto tikanpojat ajaakaan?

Hih, meilläkö kahdella varman päälle pelaajalla vahinkoa? No tuskin. Olisi lähes neitseellinen sikiäminen kyseessä. Eli ajankohtaista meillä varmaan jossain Ajatuksissa 111-ketjussa.
Ennen tätä työkuviota oikein toivoin jotain ihmevahinkoa, mutta nyt en ihan heti haluaisi edes. Eli pitää vain malttaa mieli. En edes itse hirveästi ajattele että koskakohan olisi aika. Joskus vaan juteltiin, että mietitään asiaa joskus kevään korvalla.

Varoitus: kofeiini alkoi imeytyä.

Thihih Lambia vaan kehiin :D
Voisin hyvin kuvitella, kuinka mies alkaisi vaihtamaan vaippaa ja alkaisi nykimään Lambia rullasta :D
Muuten se on kyllä varmaan sellainen, ettei alkuun uskalla juuri edes koskea, kun luulee, että pieni menee rikki.
Sitä joskus kyllä mietin, että uskaltaako sitä ollenkaan sitten päästää synnytyssaliin. On nimittäin aina ihan hermona,jos muhun koskee yhtään. Ja meinasi ihan oikeasti pyörtyä, kun hokasi silloin joskus ensimmäisen kerran, että vuodan... Onkohan se tavallista herkempi? Vai näyttääkö se sen vaan?

Työkaveri nauroi vähän aikaa sitten, että heidän mies oli laittanu kaikkea mahdollista vauvalle kerralla vaipanvaihdon yhteydessä, siis jokaikisestä purkista mitä siinä käden ulottuvilla oli kun ei tiennyt mitä pitäisi laittaa :D

Juu, ei tunnu luontevalle lässyttää vieraiden lapsille. Saa nähdä miten sitten joskus käy..

Joo kuvittele siellä vaan! Ja jos meidän muutamasta "kokeillaan nyt ihan nopsasti ennen kumin laittamista"-nautiskeluista jotain tulisi, niin pyytäisin kyllä ilomielin tämän herra Murphyn kummisedäksi! Ihanaahan se olisi, tietenkin, mutta en nyt viitsi suggestoida itseäni kuvittelemaan ja haaveilemaan turhia!

Täällähän on oikein chatti menossa! :)

Juu, se sisko on edelleen samalla kannalla. Onneksi nyt "löydettiin" tämä isäehdokas, joka yllättäen osoittautuikin melko hyväksi ehdokkaaksi. Hän todella haluaa olla isä tälle vahingolle. Edes jotain positiivista tähänkin asiaan. Ainut vaan, että siskoni ei ole mikään helppo ihminen, ja on nyt ilmeisesti päättänyt -ainakin tällä hetkellä- että ei aio alkaa seurustella tämän kans.. :/ Voi *piip* mikä idiootti!!!!

Toi oli muuten hyvä mielikuvitusharjoitus tuo "millainen vanhempi olisit". Meillä mies ei luultavasti antaisi minun muuta kuin syöttää lapsen, muuten isi hoitaisi :) Ollaan paljon jo puhuttu asiasta, ja mies on osittain jo myöntänyt, että aikoo omia koko vauvelin itelleen :) no, ehkä se jonkin kauheen itkukohtauksen jälkeen luovuttaa.. :) siis, vauvan itkukohtauksen.. tai no, miksei miehenki :D

Muuten, musta tulee varmaan sellanen hirmu tiukka äiskä! Mielessä on jo nyt monta kasvatusjuttua, jotka pitää mennä sit niin ja niin.. tosin, ei ne varmaan koskaan toteutuksen asteelle pääse. :)

Oli muuten hyvin hoksattu tämä ketjun kaks viivaa -juttu :) täs ketjus vois joku vielä raskautuakin! ;) Ite elättelen toiveita, vaikka EI KUITENKAAN OO MITENKÄÄN MAHDOLLISTA (sen verran hiljanen kuukausi takana :) ) Mutta tänään on kp 32/30-32 eikä oo muuta kuin rinnat kipeet. Välillä mahaa nippailee.. Mutta älkää nyt alkako luulla mitään. Kyllä ne menkat pian alkaa.. :)

Toisaalta en kyllä edes halua vauvaa nyt. Se tuntuis jotenkin niin "helpolta" tai sellaselta "ei-minkään-arvoiselta" tapaukselta, kun on tuo siskonkin juttu täs.. :/ Älkää nyt ymmärtäkö väärin, raskaus ei todellakaan oo mitään "helppoa" ja "arvotonta", mutta sitä ei nyt vaan osaa ottaa silleen oikealla lailla.. jos ymmärrätte.. :) Mielummin odotan, että tulee se meidän oma hetki ja siitä voi sitten nauttia täysillä!

Hei, ihanan paljon actioniä... mulla on ollu kamalan kiire töissä (kerrankin) eli piipahdan vähän myöhemmin...

Meillä oli just vauva käymässä kans työpaikalla, 5 vkoa vanha. En pidelly sylissä kun en oikein tunne äitiä (toiselta osastolta) mutta "kuolasin" koko ajan vieressä...

:)

Joo, ymmärrän Meea sua ihan hyvin, että teidän vauvauutisen pitäisi olla myös iso ja iloinen uutinen, eikä vain kolmas samanlainen heti perään... Joko pääsykoetulosten odottelu käy hermoille?

Me tuosta vanhemmuudesta... Me ollaan miehen kanssa juteltu, ja se pelkää et mä olisin se "kiltti" äiti ja mies se jolla olisi tiukempi kuri. Ainakin mies on IHAN hulluna miehensä lapsiin, eli varmasti pärjäisi omienkin kanssa hyvin. Molemmat on toistaiseksi vähän et yäk tuosta vaipanvaihdosta, jos on jonkun toisen lapsi (kaikki muu menee hyvin) mutta tottakai se on jotain ihan muuta kun on oma lapsi.

Meillä meni viime perjantaina 3 vuotispäivä hyvin... :) Aika rauhallisesti. Mä siivosin koko päivän (mies oli oikein otettu siitä että pesin lattian), laitoin sitten kunnon pippuripihvit ja uuniperunan (ja alkupalatkin oli!) ja juotiin lasit viiniä. Ja sen jälkeen mentiin kattomaan se uusi Borat-elokuva. Eli oikein leppoisa päivä. Ja itse sain mieheltä ruusukimpun :)

Mä en tiedä kuinka paljon mussa on äitiainesta, mutta ainakin mielestäni oon luonteva pienten lasten kanssa, olen joskus vetänyt sellasta lasten kerhoakin. Ainakin pienten vauvojen kanssa on sellanen vietti et on IHANA pitää vauvaa sylissä ja silittää ja paijata. Aivan kamala hoivavietti!

Hyvä että Meean siskon lapselle on löytynyt isä joka haluaa olla menossa mukana. Hyvä että löytyy noita vastuullisia nuoria miehiä.

Mä oon kans mielessäni "simuloinut" tuota synnytystä ja miettiny millaista se olis. Meillä ainakin mies osaa pitää pään kylmänä kaikissa tilanteissa ja mä oon se joka huutaa ja itkee jos jotain sattuu. Varmaan sitten joskus tanskalaiset kätilöt oppii kaikki suomalaiset kirosanat... :) Mä välillä liikutun ihan mielessäni kun ajattelen sitä tilannetta millaista on saada oma vauva ekaa kertaa syliin. Se on kuulemma koko elämän paras hetki. Silloin unohtaa kaikki miten sattu ja miten pitkä synnytys oli.

iso *HUOKAUS* :)

Mä oon kans monesti miettiny tota ensimmäistä kohtaamista oman vauvan kanssa.. :) ja lähes aina kyyneleet silmis.. :) Se on varmasti maailman hienoin hetki!

Ja siitä siskon vauvan isäkandidaatista, niin eipä olisi siitä poitsusta kyllä ikinä uskonu! Niin ne jotkut jaksaa yllättää.. :)

Tulin just ystäväni luota. Niillä on semmonen kolmen kuukauden ikäinen tyttövauveli. Aivan ihana on! :) Näin sitä Meea pitää vauvakuumetta loitolla! ;)

Mutta nyt kokkailemaan, moikkelis!

Melkein vuorokauden maltoin olla pois palstalta, hyvä minä!

Hyvä juttu, että Meean siskon vauvan isäehdokas haluaa olla kuvioissa mukana :) Ja Meea, ymmärrän oikein hyvin!

Luitteko odottajien puolelta Wab+-ketjusta Annan tarinan? Aivan ihana :,)

Ja katsoitteko eilen kymppiuutisten kevennyksen? Jos ette, niin kirjoittakaapa googleen hakusanaksi den skrattande, ensimmäinen hakutulos, siinä on etusivulla linkki extern länk. Tekee todella hyvää vauvakuumeelle! :D

Ja tälle saa nauraa ihan vapaasti. Testasin aamulla (taas) kun oli niin h****tin paha olo. No vastauksen nyt voi arvata. Taidan tosiaan tilata niitä mammaksin halpoja testejä ja laittaa ne vielä puoliksi. Jomotus ei ole lähtenyt mihinkään, ehkä vähän lieventynyt. Pitäisiköhän soittaa taas lekurille, vai olenkohan vain liian herkkänahkainen..?