Ajatuksissa 13

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ajatuksissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todella mielenkiintoista... Kahvipöydässä tuli juttua synnyttämisestä. Ei siinä mitään, mutta kun suurin osa porukasta on miehiä, ja mä ainoa alle 55v nainen. Yritin olla niin hiljaa ja huomaamaton kun vaan osasin. Eivät onneksi alkaneet kyselemään mitään tyyliin mitäs mieltä olet -kysymyksiä... *minkä värinen on paloauto?* Kyllä yksi mies tuijotti silmiin, hyvin kysyvästi, ei onneksi sanonut mitään ääneen.

On tämä niin hölmöä. Täältä kun tuskin tulee jatkoa, mutta silti pitäisi olla niinkuin ei lapset kiinnostaisi tuon taivaallista. Ihan noin niinkuin varmuuden vuoksi.

Alanpa taas hokea sitä mantraa.... *ja pientä kiroilua perään*

Jee, kohta pääsen shoppailemaan joulujuttuja viimeinkin :D
Voihan ... eikös joulukortit pidä postittaa viimeistään huomenna? Meinasin ihan unohtua... :S

Tuli taas oikein teiniolo. Siis ihan mahdottoman kova teiniolo. Kävin lukemassa helistimen sivuilla nuorten odottajien ketjua. Ja nyt olo on itsellä kuin alle 18v. Juu, tiedetään, se ei ollut niin kauan aikaa sitten, vaikka toisaalta tuntuu että oli ja toisaalta ei. Pistäkää tämä taas koeiinihumalan piikkiin.. :D Pääsenköhän koskaan teiniolosta eroon? Varmaan viisikymppisenä käytän teinivaatteita ja meikkaan jotkut ihan törkeät meikit jne :D No, eipä teininä paljon tullut meikattua.

Jee! Perjantai! Ja arvatkaas mitä? Aurinko paistaa!!! :D Voi kun paistaisi pitkään tänään :) Ja huomenna ja ja ja ja...:D

Höh, tämähän alkaa olla blogini... Muilla on ilmeisesti elämäkin :)

*nautiskelee auringon paisteesta* Ah sitä on ollut niin ikävä!

Näin muuten tänään kastemadon luikertelemassa. Se oli tullut asfaltille kun oli satanut.. Ihan mielenkiintoinen juttu, joulukuussa..
Ja oliko jossain, että muuttolintuja alkaa tulla takaisin? Voi raukat, jos tänne tulevat..

Hihihih käytiin eilen isän kanssa Ikeassa. Kierrettiin kaikki läpi ja katseltiin. Lasten huonekalujen ja lelujen kohdalla isä sanoi, että tästä voidaan mennä varmaan nopeammin, VAI? Ja virnistys perään. Arvatkaa vaan vaihdoinko väriä? Onneksi isä kääntyi niin äkkiä, ettei ehkä ehtinyt näkemään harvinaisen punaista naamaani.. Alan olla kyllä niin vakuuttunut, että vauvakuume loistaa kauas..

Joo ihana kun on perjantai! Miehen veljen vaimolla on muuten laskettu aika ihan anytime (tarkoitus on olla siis coolisti kun mennään kattomaan vauvaa...) ja koko miehen perhettä jänskättää. Lapsivedet ei oo vielä tullut mutta kuulemma kohdun suu oli sentin auki. Voi kun se synnyttäis nyt viikonloppuna niin päästäis kattomaan samantien...

Muuten joskus aikaisemmin oli juttua siitä äitiyslomasta. Oletteko miettinyt että kuinka pitkään haluaisitte olla kotona? Mä ajattelin joskus nuorena et teen sit lapset siinä vaiheessa kun uraa on keritty tekemään paljon, ja et olisin kotona siihen asti kun lapset menee kouluun. Mulla oli oma äiti kotona, ja se oli kyllä kiva. Mut nyt kun vauvakuume on "jo" nyt, eikä tätä uraa nyt niin monta vuotta vielä ole ollut, niin suunnitelmat on muuttunut. Että varmaan jonkun vajaan vuoden verran tai silleen. Jotkut pariskunnathan tekee niin että äiti on esim. siihen asti kun imettää, vaiks 8 kk, ja sit isä on muutaman kuukauden kans. Musta se on kiva idea, ainakin mun ruotsissa asuva miespuolinen serkku oli pappaledigillä ja se on kehunu.

Muuten, nyt on kp 29/30-31. Eli maanantaina tai tiistaina pitäis alkaa menkat. Jospa ne nyt ei vaikka alkaiskaan.... Mutta en usko toivoa sen kummempaa. Mutta ajatukset pyörii siinä koko ajan. Toisaalta, jos ja kun menkat alkaa niin saan mennä torstaina työkavereiden kanssa jo sovitulle jouluoluelle (laiha lohtu!), saan syödä ja juoda mitä huvittaa, eikä tartte keksiä uutena vuotena mitään selityksiä vaan saa juoda ja pitää hauskaa niinkun muut. Hmph hmph.

Muuten, kun tässä kierto lähenee loppua mutta vielä on turha testailla, niin tuli eksyttyä tollaisiin ensioire-ketjuun... huh, kannattaa varoa tollasia ketjuja, koska eilen sitä kattellessa melkeen rupesin luulemaan että mullakin on tissit kipeet. No, vähän aristaa tuolta kainalon vierestä, mutta ne taitaa vaan olla imusolmukkeet kun on ollu tätä flunssaa, joka on onneks kohta ohi....

http://www.helistin.fi/forums/viewtopic.php?t=13395&sid=2280c91c3437af4c42c7a78eae074997

Juu, ensioireketjut on vaarallisia! :D
hihii, peukutusta hullun lailla, ettei ne olekaan imusolmukkeet flunssan kourissa :D

Voi että, ihan lähelle tulossa ihan pieni ihan lähiaikoina.. :,D *sniiiif*

Muuten mä muistan että joku tuolle odotuspuolelle siirtnyt kertoi raskaudestaan ekana täällä. Kerroin siitä miehelleni (kyllä se tietää että roikun täällä...) ja se sanoi että hän loukkaantuis jos kertoisin jollekin muulle ennen häntä....

No jos peukutan salaa ihan vähän? *pikkuisen pirullinen ilme* :D

Meilläkin mies loukkaantuisi varmaan. En kyllä tuollaisia ole vielä kysellytkään, joten oletus on tuo. *naurun remakka* Worst case olisi varmaan, että kertoisin äidilleni ensin *hillitöntä hirnumista* No se nyt ei ehkä toteudu :D

No juu, se äitiysloma (kolme väärin kirjoitettua sanaa ennen oikeaa, oliskohan aika lähteä töistä?) Olen kanssa aina ajatellut/haaveillut että olisin kotona pitkään. Sehän ei kuitenkaan onnistu, jos aioin edes jonkunlaisen uran tehdä. Se vaan oli niin mukavaa, kun oma äitini oli kotona. Se olisi tietysti mahdollisuus, että isä olisi kotona, mutta... Herranen aika! Olen vähän mustasukkainen jo lapsesta, joka ei edes ole vielä pilke miehen silmäkulmassa! Nyt tarttee varmaan lisätä hiilihappojäätä hattuun ja paljon! *niskavillat pystyssä karmeasta oivalluksesta*

Ja sitten taas katkesi ajatus..

No pitkäänpä meni ennekuin muistui mieleen, mitä ajattelin :P
Niin siis se, että minä hölmö jo stressaan sitäKIN, että ei siinä mitään, että olisi yhden lapsen "takia" (mitähän sanaa nytkin oikein ajan takaa..) äityslomalla, niin ei siinä mitään, mutta kun haluaisin usemamman lapsen.

Joku jossain ketjussa jo ideoi niitä plaseboepillereitä, ne sopisi varmaan mulle... aargh.

Muuten, H&M:llä onkiva kampanja, näköjään sama täällä ja Suomessa. Joka päivä joku tosi hyvä tarjous, ja tänään ois aika halvalla kiva mekko uudenvuodenbileisiin.
Täytyy kai mennä sovituskoppiin ähisemään (mä oikeesti inhoon sovituskoppeja, varsinkin kun musta tuntuu että koko 38 pienenee koko ajan enkä tykkää ostaa 40-kympistä..)

Käyn varmaan ostamassa ton mekon tossa etusivulla...
http://www.hm.com/fi/

Ja toinen asia joka pienenee on raha. Opiskeluaikoina tuntui että tuhat euroa oli MEGA paljon ja sillä pärjäsi monta kuukautta, kun taas nyt niitä laskuja tulvii niin paljon että kunhan vähän niitä makselee niin tuo raha on mennyttä. No, mennäänpäs sitten kuluttamaan hieman vielä lisää rahaa, on toi mekko kuitenkin niin halpa... :)

Ja taas Sella saapuu viikonloppuna huutelemaan tyhjiin pöytiin. On vaan harvinaislaatuinen tilaisuus päästä nettiin.

Kamalasti taas asiaa käsitelty täällä. En varmasti muista kommentoida puoliakaan. Vilkulle tietysti paljon onnentoivotuksia ja voimia. On se kaikki vaiva kuitenkin sen arvoista. Ja Minnille peukkuja. Saas nähdä mitä tuo huominen tullessaan! Neilikka lähettää valituksen vihjailusta joulukalenteritehtaalle ja Saana hankkii paljon punaisia paitoja ettei punainen naama erotu :D

Mulla on nyt kp 24/26 eli maanantaina odotellaan (ei-)menkkoja. Tiistai ja keskiviikkokin vielä täytyy pysyä ihan rauhallisena. Argh! Vihaan tätä aikaa kuukaudesta. Ehkä.

Jotenkin on lähiaikoina ollu kovin rauhallinen olo ja tunne, että se on ihan sama kuinka tässä nyt käy. Nyt kun tulin tänne, niin alkaa taas toiveet kohota. Kiitos kaikille peukutuksista! Niitä tarvitaan kyllä. Maailman parasta joululahjaa ei vielä ole evätty, eikä annettu.

Mulla opiskelut varmaan tulee määräämään tuota äitiyslomaa. Toisaalta yliopisto ei vie maanantaista perjantaihin 8-16. Eiköhän me saatais miehen kanssa jonkinnäköinen sopimus aikaiseksi.. Rahatilannetta en halua edes ajatella.

Mitenköhän sitä muuten hoitaisi joulupöydässä tuon viinin ottamisen jos kävisikin parhain päin? Ollaan meinaan menossa miehen äidin luo ja kyllähän jouluna terästetyt glögit ja ruoan kanssa viinit juodaan. Ainahan sitä lasillisen punaviiniä voi juoda, mutta saattaisihan se herättää kysymyksiä jos aina vaan kieltäytyy.. No turha sitä nyt on miettiä.

Mutta nyt pitää mennä nukkumaan. Yritän päästä raportoimaan ensi viikolla ja seuraamaan Minnin tilannetta!

Vielä taidan vielä kurkata ensioire-ketjua.. jaiks.

Ihan pikaisesti..

Hurjasti peukutuksia Sellalle! bd bd
Siitä viinistä, ainahan voit sanoa, että on tulehdus alakerrassa, niillä lääkkeillähän on ihan oikeasti antabus-vaikutus :)

Hihihih täällä mies alkaa olla aina vaan vastuuttomampi. :D

Heippa vaan, ja onpas jännät paikat Sellalla, teillähän oli hoidettu "loppuun asti" toisin kuin meillä, eli ois varmaan hyvät mahikset. Meillä on sit jännäykset aika samoihin aikoihin, koska mulla on nyt siis tänään, eikä eilen kp 29/30-31. Eli maanantaina ja tiistaina ramppaan vessassa aina vilkuilemassa, mutta olen jo ihan sitä mieltä että ne alkaa. Tottakai ne alkaa kun ei tässä ole edes varsinaisesti yritetty.

Aika menee niin hitaasti kun on ne vikat päivät, eikai sitä normaalisti toivois viikonloppuna et voikun ois jo tiistai... Mut tiistain jälkeen ei oo kun ke ja to ja sit alkaa joululoma :) No täytyy lähtee tästä tuonne ruuhkaisiin putiikkeihin ostelemaan joululahjoja... äh, Nordean sedät ei kyllä tykkää tästä joulukuusta kun tuntuu että koko ajan vaan kortti vinkuu.

Ja mulla on varmaan tulossa taas hiivatulehdus! Taas!!! Mut yleensä se kuulemma lähtee itsestään menkkojen aikana et en viitti nyt ottaa kuuria, kunhan laitan vähän sitä ulkoista voidetta minkä sain viime paketin mukana.

VOIH mikä vauvakuume!!!! Pitelin tässä pari tuntia sitten pientä vastasyntynyttä tyttöä sylissä sairaalassa, ja se hymyili unissaan! Ihana pieni suu ja pieni nenä, ja 56 cm vaatteet oli ihan isot.

Eli miehen veljen vaimo synnytti aikasin tänä aamuna, ja heille tuli 52 senttinen ja vajaa nelikiloinen terve tyttö. Jo eilen illalla oli supisteluja niin oltiin sitten yö ihan täpinöissään. Olin yllättävän "coolina" sairaalassa, tottakai silitin ja tuijotin vauvaa (ahhhh!) mutta siinä oli niin paljon hässäkkää että oikeestaan mieheni oli se joka enemmän tuijotteli minua hymyillen. *syvä huokaus* Ja kolmevuotias isoveli ryntäsi huoneeseen ja sano "OHO, se on tullut ulos" ja sano muille et "se on MUN pikkusisko". Ja hetken päästä "saaks äidin mahaa NYT potkia?" (hehe). Ja poikaystäväni kanssa sai pitää vauvaa sylissään ja katteli vauvaa NIIN ihastuksissa.

Mä oon kyllä aika täpinöissäni nyt. Joku tipauttakaa mut maan pinnalle! Siellä tietysti appiukko kyseli ääneen, että "no millonkas on teidän vuoro" ja kailotti sitten muille että kun me ollaan menossa naimisiin ens kesänä. Johon sitten sanoin että ehkä sit sen jälkeen, kun mun pitää mahtua siihen puhuun (varMAAN jollain puvulla on nyt väliä kun on niin kamala vauvakuume).

Muuten, yks asia huolestutti vähän. Mitenköhän mä suhtaudun sitten joskus kun synnytyksen jälkeen maha on vieläkin ihan iso ja valloillaan... Tai siis kyllähän se siitä ajan kanssa palautuu, mutta ainakin tämä synnyttänyt oli ainakin sen näkönen et ois vielä 6. kk raskaana. Vähän mä olen pinnallinen! Mutta jotenkin kauhistuttaa et jos mies näkis mut sellasena. Mutta kai sitten siinä vaiheessa joku ulkonäkö on ihan toissijainen asia, ja kaikki kattoo kuitenkin vaan vauvaa :)

*iso huokaus*

Ja menkkoja siis odotellaan huomiseks/tiistaiks, nyt siis kp 30/30-31.

Mites Minni ja Sella?

Voi Minni, voin kuvitella! :) *iso huokaus*

Etkä muuten ole ainoa pinnallinen. Kuulostaa todella hölmölle, mutta ahdistaa ajatus siitä, että lasten (juu-u, monikossa) jälkeen näytän säkille. Ja etten edes voi tehdä asialle juuri mitään.

Hihihihihihihih
Tuota... Ei kyllä ollut enää mitään lipsumista ;D Nyt miesraukka jännittää viikon tai pari :D Ja voi parka kun jännittää turhaan, vaikka selitin...
Hih, anoppi lohkaisi viikonloppuna, kun mies paijasi kissaa ajatuksissaan: "Kyllä teidän pitää hankkia vauva, eihän tuosta muuten tule mitään!" *huokaus* joo-o ja niinpä..

Ristiäisissä pelasin varman päälle, enkä ottanut pientä syliin. Ei kyllä kukaan edes kysynyt, että haluaisitko ottaa. Muut saivat varmaan todella oudon kuvan, kun en ottanut, mutta mies kyllä kiitti kun lähdettiin. Tietää kuitenkin, että kuume olisi noussut siitä ihan uusiin ulottuvuuksiin. Selitelköön mies kaverilleen sitten joskus jälkeenpäin käytöstäni :)

Hmph. No, nyt on sit kp 1. No kai se on sitten positiivista että on edes säännöllinen kierto, kai se on hyvä siinä vaiheessa kun ruvetaan oikeesti yrittämään. Ja nyt ei taida siirtää häitä. Ja voin juhlia uutena vuotena. Ja...

Höh, no ehkä pääsen sit joululomalla pällistelemään sitä miehen veljen vauvaa.