Ajatuksissa 6

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Anttuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan valtavat onnittelut Anttulille! Mä sanoin, että tästäkin ketjusta tulee aivan mahtava! Mahtavaa! Ja Vilkku & Daisy liittyy joukkoon ihan pian! Hyvä että maltoin eilen pysyä poissa, uutiset oli niin mahtavat nyt kyllä.

Meillä mies on alkanut pikkuhiljaa oikeesti suhtautua ajatukseen, että siitä on tulossa isä. Tietty näin aikasessa vaiheessa on ihan mahdotonta sanoa, meneekö kaikki hyvin ja onko siellä ylipäänsä elämää, mut niin haluan uskoa. Ja ultra ois torstaina. Tiputtelee edelleen, mut ei pahasti. Kait tää on normaalia etenkin mulla. Mä en edes usko, et tiputtelu tulee kohdusta.

Vilkku: Sillon kun mä lopulta sain lähetteen sairaalaan endotutkimuksiin, niin sillä gynekäynnillä se gyne (nainen) paineli TOSI kovaa mun mahaa ja siinä kohtaa tunsi kipeän paikan vasemmalla. Ja sen seurauksena sitten sainkin sen lähetteen. Mut sitten nää pöllöt siellä sairaalassa vaan sanoo, että sehän on tunnetusti sellainen gyne, että painelee niin kovaa, että tervettäkin sattuu ja että tuskin tää mikään endo on. Pah.

Mut siis jos sun gyne paineli kovaa eikä tuntunut pahalta, niin onhan sekin jo hyvä merkki, vaikkakaan ei pysty varmuudella todistamaan, ettei oo endoa. Varmasti rauhoitti. Mä vaan suhtaudun kaikkiin terveysalan ihmisiin vähän skeptisesti väärien diagnoosien takia (astmani oli vain teini-iän huomion hakemista ja kuinka monetkohan antibioottikuurit olen turhaan syönyt ...). Niin ja mä tosiaan kanssa haluaisin mieluummin naisgynen, mutta sairaalassa on ollut mies ja en ole saanut valita. Ja myös mulla on tungettu ilman varoitusta sormet peräaukkoon ja todettu sitten et sieltä kautta kaikki kunnossa... Mut oishan siitä kuitenkin voinut ilmoittaa, että tutkitaan sieltäkin puolelta =).

Mukava kuulla Minnistäkin pitkästä aikaa ja pikaista paranemista sinulle. Onneksi flunssa ei oo vielä kaatanut mua petiin, mutta nenä on tukossa koko ajan, kaiketi tän mun mahan uuden asukkaan takia. Niin, ja oksettaa. Mut vielä ei onneksi oo tarvinnut oksentaa, kakonut olen jo jokusen kerran pöntön reunalla.

Niin siitä valkoisesta valheesta. Kun mulla tosiaan torstaina on se ultra, niin aion sanoa, että kävin lääkärissä sen leikkausjutun takia (joka myöskin piti olla samaisena torstaina, mutta ei nyt tietenkään ole) ja JOS joku kysyy, niin aion sanoa, että nyt näyttää siltä, ettei ehkä tarvikaan leikata ja katsellaan vähän aikaa vielä. Tai jotain sinne päin. Ja jos kukaan ei kysy mitään, niin en sano mitään. Joillekin kollegoilleni oon kumminkin kertonut koko endokuvion ja ne oottaa että pääsen pikaisesti leikkaukseen... me ollana kavereita myös vapaa-ajalla ja siks tää onkin vähän hankalaa. Enkä aio paljastaa raskautta ennen kuin on pakko tai ennen kuin se huomataan.

Eilen oli vähän ikävä tilanne, kun oltiin kaverin synttäreillä ja tarjolla oli boolia, mä ja mies ja miehen kaveri oltiin kaikki vesilinjalla. Miehen kaveri siksi, että ajoi, mies siksi, että poti edellisestä illasta krapulaa ja mun syyn tiedättekin. Ja tästä heräsi hirveet kyselyt, että miksi näin, kun yleensä kukaan meistä ei juuri ole ilman. Kun tuli mun vuoro sanoa, niin onneksi vieressä istuva henkiö kaatoi mukinsa just sillä hetkellä ja koko homma unohtui. En ois keksinyt mitään kunnollista kuitenkaan.

Mut tässä näitä kuulumisia taas, mä lähden ruoanlaittoon ja sit päikkäreille. Mä en just koskaan nuku päikkäreitä, mut nyt on päivänä muutamana ollut ihan pakko. Väsyttää! Moro. Ja vielä kerran onnea Anttuli! Päivitäs taulukkoa...

Sanomattaki selvää, että aamu on menny nettiä selatessa ja tietoa etiskellessä. Varsinki tuo ruokapuoli hieman huolettaa, että pitäskö alkaa syömään jotain lisäravinteita.

Kirjotusvirheitä pukkaa ihan urakalla. toivottavasti ei kovin montaa läpi pääse..

Tulipa tuosta gynestä mieleen, että muistaakseni multa ei oo koskaan gyne tutkinu rintoja saati tunkenu sormiaan peräaukkoon. Nuo minun rinnat ko vielä on sen verran isot, ettei niistä välttämättä ite ees huomaa.

Naurattaa tuo ko eilen ko miehelle kerroin nii aikalailla niitä ensimmäisiä kysymyksiä tai huomautuksia oli, että joko sie oot monelle höpöttäny? Ja ko sannoin, että en nii meinas, että eihän meän tarvi tätä kellekkään vielä kertoa? Hihi. Vaan tulipa eilen kyllä tuolle tulevalle isukille höpötettyä kyllä koko ajan.

Päivitystä:

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. kp 29/28
Katriina, 27+31, Y3/06¨- +19.8 kp 35/32
Hj, 24+28 T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)

Vau! Onnea Anttuli!

Kylläpäs tämä on oikein plussarikas ketju! Ihan mieletöntä. Mäkin haluun!

Ericalle syvimmät pahoittelut. Mä luulen, että miehet ja naiset vaan on niin erilaisia, että koskaan ei voi luottaa sanattomiin sopimuksiin. Niistä on aina niin helppoa sanoa, ettei ollutkaan mukana. Toivottavasti sun mies nyt kuitenkin ymmärtää, että mistä tässä sulle oli kyse. Kaikkien naisten elämä ei täyty prinsessahääunelmista, vaan ne unelmat saattaa liittyä äitiyteen ja siinä ei ole mitään turhamaista tai outoa, se on luonnollista. Ymmärrän miltä susta tuntuu, vaikka noissa mittakaavoissa mies ei koskaan ole multa mitään evännytkään. Ite tulee vaan helposti kuviteltua liikoja.

Mitäs kaikkea muuta täällä on tapahtunu.. Enpäs enää muista enkä osaa kommentoida. No Vilkulle lähtee täältä tulemaan paljon plussaloita! Eikös se ollut niin, että ovulaation jälkeen lasillinen punaviiniä iltaisin auttaa kiinnittymisessä. Että Alkoon vaan hakemaan viinitonkkaa!

Mulla on ollu alavatsakipuja nyt vajaan viikon ajan. Koko ajan mietityttää että mitäköhän siellä tapahtuu. Onko se jotain positiivista vai negatiivista? Sit kun oon ravannu vessassa aika paljon, ni tuli mieleen että raskautta voi olla aika vaikea erottaa virtsatietulehduksesta!

No, mun menkkojen pitäisi alkaa vasta 2.9. eli tuskin siellä vielä mitään raskauden alun kipuja olisi. Siksi vähän huolettaakin, että mikä siellä myllää kun nytkin ihan koko ajan polttelee. Nippailuksi en ehkä voi tätä sanoa. Silti jotenkin tuntuu, että odotan menkkoja taas tulemattomaksi. Sellanen yrittäjä olen..

Oikein hyvää sunnuntaita kaikille tuleville äideille! Jo raskautuneille tai sitten myöhemmin raskautuville.

Heip,
Sella, punkkuu löytyy kyl täst talosta aina joten kuhan se ovis nyt vaan tulis niin sit voin siemailla sitä iltaisin. Siihen asti mennään greippimehun vitamiinipilsujen voimalla..=) Kaikki konstit käytössä! Ainoo mihin en paljoo voi vaikuttaa on tuo pikku pääkoppa joka miettii liikaa ja vaikuuttaako vai ei asiaan, sitähän ei kukaan tiedä. Ehkä mä nyt sit sen takia oonkin alkanut hissukseen hahmotella tulevia häitä ja yrittää innostaa miestäkin niistä et ois muuta ajateltavaa. Miehen kans vaikuttaa kuitenkin käyvän vähä niinku vauvan yrittämisen kanssa - haluu siirtää sitä aina vaan. Eikä tajuu et tiloja pitää varata ja vieraita kutsua jne. Eilen ennen baariin lähtöä kun asiasta puhuttiinkin niin sain sen kuvan et mies pohtii kyl näit asioita ja osa pelottaakin; sanoi et ku kavereita on niin paljon ja kaikkia ei voi kutsua ja ketä pyytää bestmaniksi ettei kukaan loukkaannu ja kaikki puhuu et "sit ku X:llä on polttarit niin..." Yritin sanoo et järjestetään just sellaset häät ku me halutaan; ei porukkaa tarvi olla niin paljon ja sanotaan et jossain piti raja vetään ja et niinku yks toinenki pelkäs polttareitaan niin tuleva vaimo vihjas tästä ettei pojat järjestä mauttomia polttareita jne. Mies sanoi et eiks voitas mennä naimisiin vaan perheen läheisyydessä ja pitää pippalot sit myöhemmin muille mut mä taas haluisin kuitenkin vähän kavereita ja muitakin läheisiä sukulaisia kutsua. Tuntuu et pitäskö mun nyt sit luopua isosta haaveestani mitä olen vuosia odottanut... Neuvokaas tytöt? Sit oon kans miettinyt etten välttämättä haluais lapsia sinne häihin koska niitä on oikeesti niiiin paljon tällä hetkellä ja muistan itse miten on muiden häissä harmittanut kun kirkossa ei ole kuullut mitä pappi sanoo kun muksut itkee ja juhlapaikallakin pitää olla ihan omat juttunsa jos lapsia tulee paljon. Lapsia vastaan mulla siis ei ole mitään muuten mutta kun niitä työssäni kuuntelen ja katselen joka päivä niin olisi mukavaa viettää oma juhlapäivä ilman niitä. Kuulostaako ihan kauhealta? En myöskään tiedä miten ystäväni sihhen asiaan suhtautuisivat mutta olen miettinyt pääni puhki eri ratkaisuja ja kenellä löytyy lapsenvahti jotta häihin pääsisivät jne.. No joo, ajattelu tasolla siis vielä mennään mut tiedän myös et sit ku miehen kanssa asiasta enemmän keskustellaan niin haluan osata vastata hänen kysymyksiin paremmin sitten niin ettei hän ahdistu tällaisista seikoista. Oma mieheni kun ei aina osaa miettiä kaikkia asioita monelta eri kantilta vaan jos joku tyssää niin sitten kaikki...

Katriina, juu kyllä se gyne KOVAA painoi ja kyseli siinä samalla kaikkea enkä kipua tuntenut. No näillä mennään nyt vähän aikaa ja jollei tulosta synny niin sit varmaan toiselle lääkärille ja samalla ultrat sun muut.
Ja sun tiputteluun;Jostain luin ettei vaan pieni tiputtelu ole normaalia raskauden alkuvaiheessa vaan myös runsaampaa vuotoa tulee joillakin joten älä ole huolissasi varsinkin jollei kipuja ole. Peukkuja pidetään ja ultraa odotellaan=) Sieltä sit kaikki tiedot heti meille! Kyllä sun suunnitelma varmaan menee läpi työkavereille jos pystyt pokkana olemaan. Mites sun äiti? Etkö sanonut jossain vaihees et kerrot sille paljonkin? Mitäs meinaat sille loruttaa?

Daisy, missä mennään? Onko ovis-tikut käytössä? Täällä kp.17/29-34 joten aikasintaan huomenna odotan sitä vahvaa viivaa mut voi mennä tonne kp.20/21kin. Pupuiltu ei olla vielä sen tiimoilta ja nytkin tuntuu vähän väsähtäneeltä. Kaipa ne himot sieltä taas herää kun limoja vaan syntyy enemmän ja O alkaa lähestymään...

Jaahas, mitäs tekis? Ihana rankkasade raikasti äsken ilmaa joten pihalle vois suunnata..
Later, Vilkku

Jaaha, jokos tämä nyt suostuis lähettämän minun viestin..

Mulla ois toiveissa ne pienet häät, mutta kai niistä isot tulee (tai no 80 henkeä). Me varmasti kutsutaan myös lapset ko niitä ei vielä tässä lähipiirissä juurikaan ole. Mies eilen uutisen kuultuaan kysy, että pitääkö meän nyt mennä naimisiin. Minähän olen sen miljoona kertaa, etten paksuna naimisiin mene. joten katse kohti kesää 2008.

Tänneki ois se pieni vesisade tervetullut. Aurinko paahtaa vaihteeksi 23 asteen voimalla. Tekis kyllä niin mieli lähteä kävelylle, mutta ärsyttää jo pelkkä ajatus tuonne paistumisesta.

Kaipa se häätyy tyytyä tuijottamaan tuota formulaa.

Oikein kovasti onnea Anttuli !! Ihana uutinen =) Mulla tosin oli pieni kutina tästä jo etukäteen.. en päässyt eilen koneelle ja tänään konetta avatessani mä melkein jo tiesin lukemattakii uutisesi. IHANAA !!

Tämä ketju vaikuttaa todella hedelmälliseltä, joten seuraavaksi voimme kait odottaa Vilkun sekä Daisyn iloisia uutisia.. ja muillekkii toki paljon ++++++++++++tuulia !!

Ja nyt jatkamaan pyykkäystä..

-Vanilla-

Hei taas,

Mäkin kaipaan sadetta. Tai no, satoihan toissapäivänä ukkosen kera ja rankasti, mutta ei se taida korvata koko kesän kuivuutta. Kävin haravoimassa pihaa tänään, kun on ihan uskomattoman paljon jo kuivia lehtiä piha täys ja sääliksi kävi meidän nurmikkoa. Mä tahdon, että satais vaikka viikon putkeen, ihan tauotta. Ja aurinko vois oikeesti pysyä pilvessä ees päivän!

Vilkku: Sä sekoitat mut johonkin toiseen, mä en kovinkaan paljon mun asioista mun äitille kerro, ei olla koskaan oltu läheisiä. Mutta kun ollaan samassa talossa töissä ja usein lounaalla nähdään, niin kyllä se mun tulevasta leikkauksesta tietää ja sillekin aion sanoa tän ihan saman asian, että nyt katsellaan vähän josko leikataan myöhemmin. Niin ja siitä tiputtelusta vielä, niin edelleen se tulee vaan kakkakäynnillä ja silloinkin vain, kun joutuu enemmän ponnistelemaan. Ihan samanlaista tiputtelua kuin ne mun ennakkomenkat. Joten tuskin tää edes liittyy koko raskauteen. Mut silti joka kerta, kun sitä tulee niin pelästyy.

Joo, meidän naapuriin tulee vauva. Nyt se on niin selkeesti nähtävissä. Mä arvioisin, että se syntyy jo tän vuoden puolella. Mies sanoi, että meidän lapsistahan sitten tulee parhaat kaverit.. Mut sit me mietittiin, että ei ne mene kuitenkaan samana vuonna kouluun, jos se heidän lapsi syntyy jo tänä vuonna... ja molemmat ajatteli ihan samaa just samaan aikaan. Hassua, sielunkumppaneita kait sitten ollaan...

Gyneistä piti vielä sanoa, että mullakaan ei ole koskaan rintoja tutkittu ja täytyy tunnustaa, että laiskasti niitä myös itse tutkin. Nyt niitä aristaa, mutta hyvin hyvin vähän. Ja tuntuu, että kupeissa on hivenen verran enemmän täytettä, mutta ehkä kuvittelen vaan.

Mä en muuten koskaan päässyt sitten testaamaan sitä greippimehua, onneksi. Musta se on älyttömän pahaa ja rupee vaan röyhtyttämään hirveesti. Lonkeroakaan en voi sietää. Tai tarkkaan ottaen ostin kyllä purkin greippimehua, ja pystyin juomaan sitä kokeeksi jopa puoli lasia. Ja tämä jo tän ovulaation jälkeen siis. Mies joi loput ja osti sitten lisääkin... en koskaan kertonut että miksi sitä greippimehua oikein ostin =).

Häistä - me oltiin talvella häissä, joihin ei lapsia haluttu. Oli minusta oikein onnistuneet häät. Itse kuitenkin omissa häissäni sallisin lasten tulla (kuulostipa uskonnolliselta...) vieraaksi, jos niitä nyt lähipiiriin siunaantuisi. Mun tuttavista kenelläkään ei ole lapsia eikä ole miehenkään. Eikä suvussakaan ole, omassani oon sisaruksista ja serkuksista vanhimpia, samoin mieheni.

Niin - liikunta teki tosiaan tänään hyvää ja jos jaksan, niin meen vielä lenkille tänään. Väsymys on jotain ihan käsinkosketeltavaa ja koko ajan on pakko mussuttaa jotain, ettei paha olo ehdi iskeä. Mut liikkuessa sitä ei huomaa. Eli lenkille siis..

Plussia Daisylle ja Vilkulle, ovulaation bongaamiseen ja sitten varsinaiseen piina-ajan testaamiseen.

Ai niin Anttulilta piti vielä kysellä että mitä tarkoittaa "häätyy"?

Anttuli: Piti vielä lisätä, että mä ainakin ensitöikseni marssin apteekkiin ja ostin monivitamiineja, joissa on ainakin foolihappoa ja mitähän muuta siinä oli.. mut tärkeetä ettei ole A-vitamiinia. Mulla on sellainen Kaks Plus -lehden toimittama vauvakirja, jossa on aika kattavasti tietoa kaikesta. Tilasin sen vähän niin kun ennakoiden tossa muutama kuukausi sitten. Mut netti kuluu tiedon etsimiseen kyllä myös. Mun suosikki on sivusto, jossa viikko viikolta näkyy kehitys vauvan ja äidin näkökulmista erikseen. Oli Pampersin tai Liberon, enpä nyt muista kumpi.

Pikasesti vastaus ennen ko unohtuu. Häätyy = täytyy (ilmeisesti johdannainen englannista have to). Tuota on käytetty paljon minun lapsuuessani ja se on aika hyvin jääny käyttöön. En sitte oo varma, että minkä paikan murretta tuo on (ko vanhemmat tulleet minun synnyinsijoille muualta). Muutenki nuo murteet on oikeastaan aika hauskoja, varsinki ko oma murre on vielä ainaki pysyny vaikka täällä Oulussa ollaan jo jokunen vuosi eletty. Varsinki tuo mie ja sie näyttää häirittevän monia.. hihi

Mutta miepä alan pokerille ajan kuluksi.

Heips taas,
kauhee ku on ollu saamaton koko päivän. Mies oli eilen siis viihteellä joten sen tän päivän uupumus on tarttunut muhun. No, pienelle shoppailureissulle sain itteni raahattua ja kun teki niin mieli hampparia niin ostin sit vähä terveellisemmän vaihtoehdon ku McDonaldsin; ostin ruisleipää, jauhelihapihvejä, siihen sit kurkkusalaatit, vähä majonneesii, juustoo ja ketsuppii. Oikein käypä hammapri-ateria=)

Niin niistä lapsista häissä vielä...Molemmilla aika iso läheinen suku ja jos kavereitakin kutsuu niin aikuisia olisi jo n.60. Lapsia on monella kaikenkaikkiaan 27 kun laskin joten sit oltais jo 87 häävieraassa.... Se niistä pikkuhäistä. Itsekin haaveilen talvihäistä ja et ne ois ilta-häät niin sekin toisaalta ajais asiaa ettei lapsia tulisi....?!

Katriina, sekoitin sut varmaan Ericaan. Se varmaan puhui siitä et on läheiset välit äitiin ja nyt kun vauva-projektia ei saakaan alulle niin mietti mitä sanoo hänelle tästä tilanteesta..

Huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet. Huomenna mega pitkä päivä töissä kun jäädään illaks tekee yhtä proggista. Tiistaina sit alkaakin jo Big Brother! Katoitteko edellisen? Meinaatteko kattoa nyt? Ei mekään varmaan joka päivä mut melkeen..

Hyvää viikonalkua!
Vilkku

Ja täällä taas.

Mustakin murteet on hauskoja. Meilläpäin sanotaan miä ja siä ja ainakin pääkaupunkiseutulaiset sitä aina kommentoi. Mut mihin sitä omaa puhekieltään muuttamaan. Vaikka töissä kun usein joutuu just helsinkiläisiin firmoihin soittelemaan, niin helposti sitä alkaa itsekin sanoa mä ja sä, vaikka luonnostaan tuliskin miä ja siä. Mut sitten kun tätä meidän murretta kuulee jonkun puhuvan telkkarissa, niin kyllä kuulostaa hullulta.

Big Brotherista. Tuli katottua viime kaudella aina sunnuntaisin se koostejakso, mutta eipä just muuten. Varmaankin sama meininki tänä vuonna. Muuten onkin tullut näihin tositv-ohjelmiin kyllästyttyä tosi pahasti. Sitten katson, kun alkaa taas suomalainen versio "olet mitä syöt". Ja perjantaina katsoin sen suurin pudottaja -finaalijakson ja tippa tuli silmään, kun huomas miten erinäköisiä ja kokoisia niistä oli tullut. Kaikkee nää hormonit teettää ... mä en yleensä vetistele edes missään leffojen surullisissa kohtauksissa tms.

Mut siinäpä nää kuulumiset jälleen, kohta nukkumaan, että jaksaa huomenna töissä jotain tehdäkin.

Heippuli,

Saamattomuutta liikkeellä täälläkin. Nukuin neljän tunnin päikkäritkin, että saas nähdä, miten uni illalla tulee!

Mun mielestä greippimehu on onneksi tosi hyvää. Tosin Valion mehuun lisään vettä puolet, kun se on aika vahvan makuista. Sitä on tässä joka kierrossa mennyt litratolkulla, mutta ilman tulosta. Tikuttamaan ajattelin alkaa huomenna. Hoksasin vasta taannoin, että mä olen aina kastanut sen tikun heti sinne pissaan, mutta jostain luin, että sen pitäisi antaa jäähtyä (täältä?) miten Vilkku sä olet toiminut?

Mä olen jostain lukenut, että hääkutsut ovat aina avec ja lapsetkin aina sisältyisi kutsuun, mutta kyllä mun mielestä jokainen saa pitää haluamansa häät ja kutsua ketä haluavat. Tietenkin jos pidätte iltahäät, niin asia ratkeaa varmaan silläkin, tuskin kukaan ainakaan kovin pieniä lapsia silloin edes haluaa mukaansa.

Mulla gyne on aina tutkinut viime kertaa lukuunottamatta rinnat ja tunkenut sormiaan myös joka aukkoon, yöks! Vähän jänskättää jo torstainen reissu. Mä käyn aina kanssa naispuolisella. Tuli mieleeni kaverini käynti kerran gyneasioissa sairaalassa. Lääkäri oli sanonut, että ymmärräthän sinä, että tämä on yliopistollinen sairaala, että suostuthan siihen, että pari opiskelijaa tulee katsomaan operaatiota... No kaveri ei ollut muutakaan voinut, kun suostua ja niitä opiskelijoita oli tullut viisi(!) siihen pällistelemään! Kolme niistä vielä nuoria miehiä ja yksi joku naamatuttu! Ihan niin kuin tuo jo muutenkin olisi tarpeeksi nöyryyttävää...

-Daisy kp. 11/27-29

Nonnii, nyt on neuvola varattu 3.10. Saa nähä miten sitä tuonne asti jaksaa ootella. :)

Mie seurasin big brotheria viimeksi jotain viimesen kuukauden ajan. En usko, että nyt jaksan alkaa kattomaan. Ootan kans sen olet mitä syöt suomalaisversion alkamista. Harmittaa vaan tuo, että oma dieetti nyt meni vähän kallelleen tuon salamatkustajan takia.

tuosta Daisyn gynekokemuksesta tuli kyllä niin selvästi mieleen se ko ite kävin yks kerta. Mullahan on aivan järkyttävä gynepelko ja mullekin gyne vaan sano, että täälä on nyt pari opiskelijaa seuraamassa ja itseasiassa tämän tutkimuksen tekee yksi heistä.. Teki kyllä niin mieli kiljua sillon ja otinki muutaman askeleen ovea kohti. Selvisin siitä kuitenki elossa. :)

Vaan jospa sitä torkuille.

Huh,huh.

Mä olen hetken kuvioista poissa niin johan täällä tapahtuu!!!

Ensiksi Minnalle syvimmät pahoittelut. Tuntuu hurjan pahalta sun puolesta. En tiedä mitä voisin sanoa... ISO HALI.

Ericalle myös paljon voimia ja uskoa parempaan huomiseen. Kyllä se siitä ajan kanssa. Josko sun miehelle tuli jonkin sortin paniikki reaktio kun tajusi miten nopeesti vuoden vaihde tulee ja huomasi, ettei vielä haluakkaan samaa kuin sinä ja esitti vain asian näin älyttömän tökerösti. Mutta toivon kuitenkin, että saatte asiat selvitettyä ja olette onnellisia.

Mukavaa kuulla, että Vilkun gynekäynti meni hyvin. Ja, että kaikki on kunnossa. Nyt siis ei muuta kuin; lempikää ahkerasti!

Anttulelle : Aivan mieletöntä! Tämä ketjuhan on todella sikiävää sorttia. Hurjan paljon onnea.

Sitten taas omaa napaa:
Olen kanssa huomannut, että on päiviä kun ei ole mitään oireita ja on päiviä kun niitä on liikaakin. Ja itse myös noina oireettomina päivinä kerennyt huolestumaan.
Nyt pidän sairasloma päivää töistä kun mun selkä rupesi oireilemaan . Todennäkösesti issias tai jotain semmosta. Liikkuminen on jokseenkin vaikeaa. Mun golleeka jolla on kolme lasta sanoi, että voi olla liitos kipuja jotka sitten heijastuu selkään. Siis näitä kipuja kun paikat rupee löystymään. No tiedä sit mikä on oireilun syy, mutta kotona aijon olla hyvällä omalla tunnolla niin kaian kuin on tarvis.

Mua nauratti makosasti kun luin Vanillan kommenttia omista rinnoistaan ja huomiostaan miehen mielenkiinnolle niitä kohtaa. Huomasin nimittäin saman viimeksi kun harrastettiin rakkautta. Mies ei voinut pitää näppejään erossa mun kasvaneilta rinnoilta. Se oli suorastaan haltioitunut niistä.Mikä tietysti sopii mulle. Heh, heh. Seksi muutenkin on nyt jotenkin parempaa. Ainakin mulle. Mä olen kamalan herkkä kosketukselle. Tosin oli jo nyt huolissaan siitä onko kaikki turvallista vauvalle, mikä oli musta liikuttavaa. No, se siitä mun seksi elämästä.

Vilkulle ja Daisylle paljon plussa onnea!

Katriina: Mun täytyy korjata, että niin mullakin on eka neuvola raskausviikolla 10. Taisin viimeksi sanoa, että 9. Tuli lasku virhe. Ja mä ihmettelin aivan samaa. Musta on outoa, että ekaa lastaan odottavilla aika annetaan kovin myöhään. Ymmärrän kyllä jos on jo useamman lapsen saanut ja asiat on jo tuttuja, muta nyt ei mene jakeluun. Asiat on niin uusia ja haluisa jutellan jonkun asioista tietävän kanssa, niin saa odottaa, että on melkein kolmannella kuula ennen kuin pääsee keskustelemaan asioitaan ja murheistaan. Meinaatko muuten ottaa miehesi mukaan. Itse en ole vielä kysynyt mieheltä haluaako tulla mukaan.

Nyt täytyy lähteä koirien kanssa lenkille. Lenkki on oikeastaan värä sana kun on kyse näistä vanhoista köpötteliöistä. Hiljaa hyvä tulee...

Hyvää alkavaa viikkoa,

Eipä mulla kummempia tarinoita nyt kylläkään oo kerrottavana. Ulkona sataa, ihanaa. Sais noi savut lähteä ja ilma muutenkin raikastua jo.

Omasta olosta sen verran, että etovaa oloa on ajoittain, mutta melko vähän ja oikeestaan silloin kun sitä ei oo, niin ei sitä raskautta oikein edes tiedosta. Etovaan oloon auttaa salmiakki (siis ihan vain yksi kappale). Ja koko ajan on kyllä nälkä ja edelleen väsyttää hirveesti.

Pinja: Mä olen ilmoittanut miehelle, että se tulee mukaan neuvolaan =). En ole edes kysynyt haluaako tulla, vaan pidän itsestäänselvyytenä sitä ja oon kertonut, että "kaikkien muidenkin miehet...". Niin ja jos menkkojen alun mukaan ne raskausviikot laskee niin mun neuvolahan on viikolla 11! Sen sijaan jos mennään kierron pituuden mukaan, niin sitten viikolla 10. Ärsyttävää odottaa niin kauan, kun monet pääsee jo viikolla 8 tai jopa seitsemänkin. Onkohan meidän neuvolan alueella kovastikin sikiävää porukkaa, kun meni noin pitkälle?

Meillä on nyt seksi vähän pannassa. Kun kaikkialla sanotaan, ettei saisi seksiä harrastaa, jos raskausaikana on vuotoja. Mut siis ... voihan sitä toki tietenkin harrastaa muutenkin kuin siinä merkityksessä mitä sanalla normaalisti tarkoitetaan. Mun rinnoissa ei kylläkään kauheen suurta muutosta ole, vaikka saishan ne isontua =).

Mua huvittais kanssa pitää sairauslomaa. Kun väsyttää niin kovasti. Mut taidan säästää lomia sitten pahoinvoinnin varalle...

Joo, pitää vissiin jotain yrittää saada aikaiseksi. Töissä. Vaikka nukuttaa. Palataan illemmalla.

Tänään kun soitin sinne neuvolaan niin meinasi, että mies ehottomasti mukaan. :) Joten ilmotin vaan toiselle, että sillon ja sillon olet siellä minun kans.

Ärsyttää kyllä niin suunnattomasti ko koko ajan hirveä närästys. Olen yrittäny jua tuota maito, jos se helpottas. En oo koskaan juonu maitoa ko en tykkä sen mausta, mutta nyt on pakko yrittää saaha alas. Jos ei muu auta niin kaakaona. :)

Heikun keikun,

Pikaisesti saunaa odotellessa. Tein ovistestin juuri ja tällä kertaa vähän jäähtyneeseen pissiin ja yhtä ainokaista viivaa näyttää, höh höh höh! Olin laskenut kp:n väärin eli 13. päivä tänään. Tosin mitään oireitakaan ole ollut, että tuskinpa olen sitä vielä missannut. Mulla siis yleensä kp 15-16. paikkeilla alavatsa tosi arkana ja paikat kovin kosteana ovislimasta, mutta tikkuun en ole vielä kertaakaan saanut kahta viivaa, joka siis pikku hiljaa alkaa huolestuttaa!

Kiva kuulla, että Pinjan seksielämä on parantunut raskauden myötä(sööttiä tuo miehesi käytös)! Mites muilla odottajilla?

Nyt saunaan!

-Daisy kp 13-27/29

Nostetaas vähän ylemmäs.. tänää todella uuvuttava päivä. Eikä mitään erikoista tarinaa teille jaettavaksi =)

Taas yksi tylsä ilta kotona - vain minä ja masu. Miehen työt loppuu to:na tai pe:na ja palailee takas kotiin. Ja työnhaku jatkuu kiivaana.. toivottavasti jotain löytyy. Aika postiviisella mielellä olen.

Ei auta, pakko mennä nukkumaan.. illan jatkoa naiset =)

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 31+36, Y5/06
Anttuli, 25+26, Y7/06 +26.8. kp 29/28
Katriina, 27+31, Y3/06¨- +19.8 kp 35/32
Hj, 24+28 T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, LA n. 17.4.07
Minni, 26+24, T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06 LA 02/07
Sella, 23+23, Y jossain tulevaisuudessa
Annemaria, 23+28
minna78, 29/40
Meea, 22+23, Y11/06 (ehkä)

-Vanilla-

Heip,
pitkä päivä takana ja pupuilla oli tarkotus mut molemmat vaan niiiin väsyneitä (miehellä futismatsi ja mäs iis 10h. duunis) et huomiseen menee. No, eipä mun viivatkaan vielä vahvistuneet oo joten ei pitäis hätää olla. Sanoin vaa miehelle et ei jaksais kovin montaa kuukautta pettyä joten haluis tehä kaiken varman päälle. No niinhän täs kyl on tehtykin viimesimmät kuukaudet ilman toivottua tulosta. Uskotaan nyt sit et se on jääny pienestä yksityiskohdasta paitsi mut et kohta kaikki natsaa....

Daisy, muistaakseni vaan raskaustestissä pitäis antaa pissin jäähtyä?! Ainakin mammaksin ovis-testeis ei sanota mitään asteista mut raskaustestissä puhutaan 15-30 asteisesta mistä päättelen et sen pitää hetken jäähtyä ku varmaan on päälle 30 asteista kun kehon lämpötilakin on?!!.... Ja kyl mulla siis tällä konstilla se vahva viiva on tullut jossain vaihees. Sun viivattomuus ei vältsysti tarkota ettei ois ovulaatioo koska jotkuhan sanoo ettei testit toimi kaikilla ja toisaalta tuo asia selvinnee gynekäynnillä ja sellainenhan on, kuulemma, helppo korjata jollain pilsuilla. Tsemiä gynekäynnille!

Niin ja munki on pitäny sanoo et mun mies huomas jossain välis et kävin netissä vauvakeskusteluita mut oli kai siitä mielissään kun ties et mun oli pakko mieltäni purkaa ja en hänelle sitä jatkuvasti pystynyt. Nyt mies vaan hymähtäen kyselee et "no meet sä nyt kertoo sun uutiset?" ja "onx sul jo niitä ikävä?" jne. Mies on tosi paljon koneella ja nyt ku mä tän ketjun myötäkin olen alkanut viihtyy täällä enemmän niin mies vaan tokaisee; "sust on kyl tullu sellanen meganörtti!" ja nauraa päälle=) Mut kai siltä ei tunnu niin pahalta sit itestä olla koneella kun mäkin oon (meil siis kaks konetta). No joo, nyt nukkumaan. Huomen aamulla verikokeeseen ottaa se kilpirauhas-koe.
Vilkku

Kylläpäs vaan väsyttää, vaikka vasta nousin ylös.

Täällä ei tuo mies ole oikeastaan mitenkään muuttunu. Tai no, ko oon höpöttäny, että mitä ei saa syä niin kyselee nyt, että saaksie syä tätä ja tätä. Kun nuo rinnat on mulla sen verran megaluokkaa, ettei niistä ees huomaa, jos ne ois kasvanu. Toivottavasti ei kasvakaan.

Hassua sinänsä ko nyt ko nousen ylös niin ensimmäisenä häätyy syä jotaki. Kun en juurikaan ole harrastanu aamupaloja. Nyt sitä oman hyvinvoinnin takia häätyy jotain napsia. Muuten tullee tosi huono olo.

Yrittäkäähän Daisy ja Vilkku bongata se ovis niin päästään jännäämään teitäki parin viikon päästä. :)

Täällä ei muuten kovin paljoa enää ole äänessä nuo, jotka vielä vaan haaveilevat yrittämisen aloittamisesta. Tullee vähän syyllinen olo.

Vatsaa nipistelee. Ja turvottaa kamalasti. Mitähän tää nyt sitten on? Toivottavasti ihan vaan jotaan normaalia asiaan kuuluvaa? Niin ja tänään on aamulla huimannut ihan kamalasti.

Mäkään en juuri syö aamupalaa, mutta tänä aamuna meni jo iso banaani ja iso lasillinen vitaminoitua mehua ja sitten vielä suklainen myslipatukka, mutta edelleen on kauhee nälkä. Töissä vaan istun tässä pöydän ääressä kun vatsaa nippailee ja kävely tai liikkeet huimaa!

Mullakin mies kyselee, että saanks mä nyt syödä sitä ja tätä ja huolehtii päivittäin, että otan vitamiinitabletin =). Mitään makeeta mä en oikein pysty syödä ja parina päivänä on iltapäivän kahvikin jotenkin tökkinyt ja jäänyt sitten kokonaan juomatta. Aamulla sentään on vielä kahvi maistunut, jotta oon saanut suolen toimimaan.

Niin tosiaan, olis kiva kuulla muistakin ketjulaisista kuin meistä neljästä(!) raskautuneesta ja sitten niistä, joilla on yritys päällä. Tulkaahan kertomaan kuulumisianne!

Joo, pitää puoli tuntia vielä kärvistellä. Sitten saa oikeeta ruokaa. Suolasta tekee koko ajan mieli. Onneks puol tuntia menee suht nopeesti.

Anttulille lohdutukseksi, että kyllä tuo väsymys ja nälkäily muutaman kuukauden päästä viimeistään helpottanee.. väliaikaista se on vain =) Kummasti sitä virkoaa horroksestaan, aivan kuin yhdessä yössä. En olisi uskonut ellen olisi itse moista kokenut. Alkuajat oli niin vetämättömiä, mutta nyt taas kummasti jaksaa =)

Kyllä nuo Katriina vaikuttaisi ihan raskausoireilta =) Ainakii itseäni alussa nipisteli ja turvotti ja vaikka mitä. Ja sit tyssäsi oireet kokonaan hetkeksi. Ja nyt sit taas pitkän tauon jälkeen nipistelee (jos tuota nyt voi nipistelyksi sanoa). Mutta en mä tietenkään mikään ekspertti näissä raskausasioissa vielä tällä muutaman kuukauden kokemuksellani ole =) Itekkii olen välillä ihmeissään kaikenlaisista oloista ja tuntemuksista. Mutta olen kuitannut oikeastaan kaikki oireilut raskauden piikkiin turhia murehtimatta =) Murehditaan vasta sitten kun on aihetta. Helpommalla pääsee.

Ja Vilkulle + Daisylle onnea tikutteluun.. Toivottavasti muutaman viikon päästä teillä molemmilla on ihania uutisia meille kerrottavaksi.

Ja minä myös samaa mieltä muiden kanssa, että teistä hiljaiseloa pitävistäkii olisi mukava kuulla jotakii. Me "äänekkäimmät" mielenkiinnolla jäämme odottamaan kuulumisianne..

Lomaa odotellessa.. vielä 3 pitkää päivää.. voitte uskoa, että aika kuluu kuin hidastetussa filmissä.. (varsinkin, kun en pidä työstäni yhtään.. pakkopullaa suorastaan)

-Vanilla-
Rv 16+0 (vauvelin koon mukaan rv 16+6)

Mullakin turvotti koko viime viikon, siis ennen ko tiesin olevani raskaana. Oli koko ajan aivan suunnaton turvotus, mutta onneksi se on hieman helpottunu. Nyt vaan väsyttää.

Olin ostamassa kaupassa monivitamiineja kun mies tuumasi, että "et sie mitään pillereitä tarvi, syöt vaan monipuolisesti". Joten ei tullu ostettua vitamiinilisiä..

Ei hyvänen aika. Jos lähtis nukkuun. Johan tässä on taas 2,5h oltukki hereillä..

Jaahas...

Selkä säryt helpottaa jo pikku hiljaa. Vähän on vielä jäykät paikat, mutta huomenna olisi tarkoitus mennä töihin. Tänään sain vähän kotona jo siivottua.

Katriinan oireet kuulostaa mustakin aivan normaaleilta. Mutta osaako kukaan sanoa tähän mitään kun mua janotaa koko ajan ja juon mielestäni päivän aikaan paljon. Jos aikasemmin piti 2 litraa juoda päiväsä väkisin, nyt juon sen janooni, vähintään. Pikkasen rupee tää janottaminen huolestuttamaan.

Rupeen minäkin valmistautumaan BB:hen.

ÖITÄ!

-Pinja- rv 8+0