Ajatuksissa3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa vielä..
Oi kun on onnellinen olo=D Simpat kylvätty ja jälkeenpäin mies sanoi et muista sit tää ilta kun tuli Ranska-Espanja! Ja tuossa peliä katsoessamme hän jotain hyräili ja tokaisi hymyilylleni et täytyyhän pienokaisesta tehdä musikaalinen! =D =D Hohhoh.
Joanna, juu meidän seksielämä on kyl muuttunut vauvanteko-rytmiksi.. eli täs kuussa ei ollakaan kertaakaan sekstailtu ennen tätä ajankohtaa=) Eikä se näytä tuota miestäkään haittaavan. Eilen illal ei sit jaksettukaan mut aamul kun ovis näytti kahta viivaa niin nyt sit pistettiin kaikki peliin. Ovistestin mukaan olis paras olla yhdynnässä 24-48 tunnin kuluessa tuosta mutta laskin itse et miehen simpathan pysynee hengis ainakin vuorokauden ja noi mun oviskivut oli kyl semmoset tänään et on siel varmaan irtautuminen tapahtunut. No, ehkä huomen vois pistää viel simpat varmuuden vuoksi sisään... Vaikkakin jostain olen myös lukenut et olis hyvä pupuilla joka toinen tai joka kolmas pvä et simppojen laatu (ja määrä?) ois mahdollisen paras. No mene ja tiedä. Peukut ristiin ja hermot kuriin. Voi kun mä toivon.... ++++++++++++++ =)

Kiva kuulla teistä muistakin. Anttuli, kyl se mies sielt viel lämpenee! Tiedän tasan tarkkaan miltä tuntuu. Mutta jos yhtään lohduttaa niin ei sitä varmaan koskaan ole täysin tyytyväinen. Ensin haluis alkaa yrityksen muttei mies ole valmis, sit kun pääsee yrittämään niin elämä muuttuu kahen viikon sykleiksi (odotetaan ovista ja sit kuukautisia tai testaamista) ja päivien laskemiseksi, kropan oireiden seuraamiseksi, hermoiluksi ja joskus moniin pettymyksiin. Ja kuulemma sit kun sitä raskautuu niin sitä vaan odottaa jonkin menevän pieleen tai huonon olon potemiseen tms. Hoh. Kaikeen me ruvetaankin!=)
Nyt öitä, ladies
Vilkku

No nyt vasta tajusin, että tännehän voi edelleen kirjoittaa ilman kirjautumista... No, tulipa rekisteröityä toi nimimerkki, joten jatketaan sillä.

Vähän kurja ilma, mutta toisaalta täällä toimistossa oleminen ei niin paljon harmita, kun ei tulis oltua ulkona kuitenkaan. Tosin pienessä sateessa mä tykkään kyllä lenkkeillä, silloin on paljon helpompi hengittää, mulla kun on tää astma. Saa paljon enemmän liikunnasta irti, kun ei ahdista.

Mä oon muuten nyt viikon sisään käynyt kaksi kertaa kuntosalilla ja molemmilla kerroilla oikeesti rehkinyt siellä 1,5 tuntia! Jos vaan sais saman linjan pidettyä jatkossakin ... mies käy siellä kyllä ahkerasti, joten ehkä se ois sitten se mun motivaattori. Mulla vaan kun on vuorotyö, niin se vähän rajoittaa joidenkin viikkojen osalta salikäyntejä iltaisin. Niinä viikkoina koitan sitten lenkkeillä aamuisin. Mutta se kuntokuuri muuten on kyllä lässähtänyt, joka päivä on tullut syötyä jotain makeeta, ei kovin paljon, mutta kun ei pitänyt syödä mitään...

Meillä on vauvarintamalla ollut tosi hiljaista nyt sen mun lääkärikäynnin jälkeen. Vielä(kään) en oo sitä aikaa sinne laparoskopiaan saanut ja kun kunnallisen terveydenhuollon tuntee niin pelkään, että koko lähete on hukkunut johonkin... pitänee viimeistään seuraavalla kontrollikäynnillä kysyä, että mikähän tilanne mun jonotuksessa on.

Mä oon nyt ehkä enemmän vauvakuumeissani kuin ikinä. Mä näen vauvoja ihan joka puolella. Uniin ne ei oo vielä tulleet, mutta suunnilleen kaikki vastaantulijat näyttää olevan raskaana tai työntelee vaunuja. Mä haluan ja. Mut mun pitää nyt kärsivällisesti vaan oottaa sitä leikkausta ja sen tuloksia. Siinä testataan myös munatorvien toiminta (?), lääkäri (juuri se idiootti!!) kyseli nimittäin mun raskautumisaikeista tulevaisuudessa ja sanoin sille vähän ympäripyöreästi, että kyllä se varmaan aika lähitulevaisuudessa ajankohtaista olisi.

Kierrossa mennään nyt 15:ssä ja olo on edelleen hyvä. Ovulaatiota odottelisin tonne loppuviikolle eikä nyt ole edes niiden kystien kohdalta oikeeta munasarjaakaan vihlonut. Jospa sitä nyt taas kumminkin uskaltaisi kokeilla... Pitää käydä apteekissa hakemassa lääkkeitä, niin voisin samalla ostaa raskaus (-ja ovulaatio?)testin. Mitä testiä te muut muuten ootte ostaneet?

Vilkulle ja Joannalle toivottelen plussaonnea minäkin!

Huomenta ladiet!
Taas tuli nukuttua myöhään. Vähän ristiriitanen olo sen suhteen; on hirvee lista mitä haluisin kesälomalla saada aikaseks et sit voi hyvällä mielellä palata töihin mut sit haluis kans nauttia lomasta ja nukkua miten kauan haluaa, tehdä ja mennä niin kuin tuntuu.. Toi roinapiha odottaa mua edelleen ja nurmikkokin pitäis leikata ja sisällä pitäis siivota kun tytskät tulee huomenna kylään. Ois kans ihan kiva mennä vähän alennusmyynteihin... ja kattoo videolt kaikki mitä ei oo kerenny kattoo.... ei oo helppoo=)

Katriina, eipä kai tuo yrittäminen periaatteessa kiellettyäkään voi olla? Jos sulla on endo niin raskaushan parantaa sitä ja paljon muutakin ja mitä oon lukenu niin on joillakin ollut kysta vaikka raskaana ovatkin olleet. Kai siinä pitää vaan seurata ettei kysta lähe kasvamaan. Eiks sitä yleensä raskaudu kun ei oikeasti odota sitä?.... Itsekään en luota kunnalliseen terveyshuoltoon joten olen jo aijemmin käyttänyt yksityistä ja nyt aijon viel vaihtaa lähemmäs ensi kerraksi. Yksityiselle pääsee sit tämmöset hermoheikot useammin kuin kunnalliselle tietty maksua vastaan. Mutta tietyissä asioissa maksan mielenrauhasta ja hyvästä, tarkasta hoidosta mieluusti. Noista testeistä kysyit; niinkuin jo Daisylle taisin kertoa niin tuolta www.mammaksi.fi saa halvalla sekä ovulaatio- että raskaustestejä. Niitä voi helposti maksaa eri tavoin mutta testit tulevat vasta kun maksu on suoritettu. Itse olen maksanut pankkikortilla (solo) ja testit ovat tulleet kahden päivän sisällä. Kun apteekin yksi raskaustesti maksaa sen yli 5 € ja sitä yleensä tarvii enemmän ja noita mammaksi-testejä tulee eri kokosissa paketeissa halvemmalla yksikköhinnalla. Pitkä käyttämisaika, helppoja ja kuulemma luotettavia ja herkkiä. Itse olen ostanut paketin mis oli 10 ovistestii ja kaksi raskaustestii, maksokohan 20€.
Niin, tuo kuntokuuri tyssäsi sit mulla kyllä oikein kunnolla (piiskaa itseään). Mutta niinkuin joku täällä sanoi niin kun ei ajattele syömisiään ja tekemisiään niin monesti se tuottaa tulosta. Mun ainoaksi kuntoiluksi jäi työ pyöräily töihin ja takas mut muuten söin ihan tavallisesti myös niitä herkkuja. Ja kappas kun vyötärö näkyy ja kiloja on pari pudonnut=)
Mut toivottavasti toi kuntokuuri teki edes jollekin jotain hyvää!
Later, Vilkku

Vilkku: Mähän siis menin tosiaankin yksityiselle lääkärille vaivojeni takia ja aikani siellä juostuani lähettivät minut kumminkin kaupungin keskussairaalaan tarkempiin tutkimuksiin, joten se siitä yksityisestä... En mä sitä meinaakaan, etteikö sais yrittää ennen sitä laparoskopiaa. Enemmänkin mä pelkään sitä, että jos mä sattuisinkin raskautumaan ja olemaan raskaana mennessäni laparoskopiaan, mitäs siitä sitten seuraa..?

Tervehdys vaan pitkästä aikaa kaikille!
On tosiaan muuttuneet sivut, vielä en osaa sanoa kumpaan suuntaan. Vähän hakemista on kuitenkin tämä touhu. Meillä on nyt ollut suht kiireistä rakennusprojektin kanssa, joten vauvahaaveet ovat jääneet tosi taka-alalle. Olen iloinen, että minusta on apua tontilla, saati sitten olisin raskaana ja pahoinvoivana kotona odottamassa miestä kotiin mahdollisesti vielä kiukkuisena. Tämä rakennusaika on jotenkin niin hienoa, että en haluaisi menettää siitä hetkeäkään. Meidän naapuritontille rakentaa pariskunta, jolla on pieni lapsi, ja nainen ei ole päässyt tontille hommiin oikeastaan yhtään. Ei sitä varmaan oikein tajua, miten raskasta se rakentaminen on, kun ei itse pääse osallistumaan.
Vauvahaaveet on nyt siis kaukana tulevaisuudessa, vaikka tosin vähän kutkutti taas äsken, kun touhuiltiin sängyssä, kun mies sanoi, että voinko heittää kortsun pois. Totesin, että ei käy. Vähän pahaltahan se tuntui niin sanoa. Mutta olen siirtänyt nyt katseeni ensi kesän häihimme ja josko sitten aloittaisimme yrityksen. Olen jotenkin ihan rentoutunut, kun olen antanut itselleni vielä vuoden aikaa ennen yritystä. Yritän ajatella, että pitää nauttia tästä vuodesta täysin siemauksin, kyllä se vuosi varmaan tulee ihan tarpeeseen. Ja eipä tuo Diane Novakaan tuonut kuin pari hassua finniä, niistä kyllä selvitään! Eli summa summarum fiilis on mitä parhain!

No niin, nyt mä sitten eilen sain sen leikkausajan sinne sairaalaan eli eivät sittenkään olleet hukanneet mun papereita. Lomasuunnitelmat meni sitten yhden viikon osalta uusiksi.. Oli tarkoitus pitää neljä viikkoa putkeen, mutta leikkaus katkaisee nyt loman kolmeen viikkoon ja yhden viikon pidän sitten myöhemmin. Ja nyt kun tosiaankin tiedän ton leikkauksen ajankohdan niin siihen asti en uskalla kyllä raskautumisyrityksiä edes haaveilla. Sen jälkeen sitten. Mut kyllä mä sitä kesälomaa (ja matkaa) odottelen, vaikka leikkaus sen jälkeen pelottaakin.

Anna: Mulla pillereiden poisnjättö toi ne finnit vasta muutaman kuukauden viiveellä ja nyt kärsin niistä joka kierrossa. Eikä kyseessä ole mitkään pienet, vaan melko suuret ja kipeät finnit, ja kuitenkaan en osaa olla puristelematta ja näpräämättä niitä ja sit naama näyttää tosi kivalta... ja peitevoide tekee varmaan tosi hyvää niille =).

Pitäisköhän hankkia sitten itsekin noita Mammaksin testejä, jos vaikka sitten aletaan tarvimaan etenkin ovulaation määrittämiseen niitä sitten. Mä suuntaan nyt taas ajatukset leikkauksen jälkeiseen aikaan ja sitten alkaa...

Ihanaa, kohta on taas viikonloppu ja säätkin luvattiin että lämpenee taas. Mä niin rakastan maata auringossa ja ruskistaa itseäni, tosin mä oon aika laiska rasvaamaan... Kuntoillakin oon jaksanut, eilen kävin taas juoksemassa ja tänään ois taas tarkoitus lähteä salille.

Muuten, tilaatteko te vaatteita paljon postimyynnistä? Mä tilaan jonkun verran Josefssonilta ja kovasti ihmettelen heidän kokomerkintöjään. Kun 34/36 koko on heillä pienin, mutta mulle se useimmiten on sopivin enkä tosiaankaan oo mikään ihan kaikkein pienikokoisin kuitenkaan. Ihmettelen vaan sitä, että mitäs minua pienemmät sitten sieltä tilaa, kun pienin koko on mulle sopiva ja joskus jopa iso. Vastaavasti sitten esim. H&M:llä joudun joskus ostamaan 38-koon vaatteita. Tarkoitus ois kylläkin timmata itseni sellaiseen kuntoon, että ne 36-koon vaatteet mahtuu hyvin eikä kinnaa vastaan. Tai tietty homma pitää ajatella uusiksi sitten kun/jos on vauva tulossa. Luulen, että ulkonäköasiat ei silloin edes olisi ihan päällimmäisenä mielessä =)

Tulin vaan toivottamaan teille kaikille mukavaa ja lämmintä heinäkuuta ja plussa onnea kaikille. Sillä huomenna tämä tyttö jää ansaitulle kolmen viikon lomalle. Sain vielä pidennettyä sitä viikolla. Että minusta ette tule kuulemaan mitään vähään aikaan kun siellä mökillä ei tätä konetta (onneksi) ole.
Kävin töiden jälkeen ostamassa hyttys verkon sängyn päälle. Olen kuullut, että niitä iniseviä hirvityksiä on aivan jumalattomasti. Toivottavasti ei mökkeily elämä lopahda alkuunsa hyttysten takia. Mutta siis kertakaikkiaan mahtavaa. Ajatuskin siitä, että ei tarvitse pierastakkaan töihin päin saa suupielet hymyyn.

Vilkku taitaakin olla seuraava plussaaja. Ainakin tosta aktiivisuudesta päätellen ;) Me harrastettiin viimeksi rakkautta parhaaseen hedelmöittymis aikaan. Itseasiassa mulla tais olla ovis just sillon. Pistipä taas pienen toivon kipinän heräämään. Vaikka ei todellakaan pitäis. Siis keskeytettyähän harrastetaan. Mutta ajttelin, että nyt jos koskaan on pienen pieni mahdollisuus. Mun on kyllä viisaampaa jättää tämä aihe tähän, koska tiedän miten kykenen masentumaan kun se puna armeija taas hyökkää.

Koiran tuloksiakaan ei ole vielä tullut, mutta nyt mä nautin ajasta molempien vanhojen rouvien kanssa. Uidaan, juostaan pellolla, piilotetaan luita käydään kävelyllä metsässä ja otetaan päikkäreitä millon vaan ikinä siltä tuntuu. Ja tietysti syödään hyvin ja nautitaan toisistamme. Toivottavasti mies ei tuu mustasukkaiseksi. Heh, heh. Taidampa ottaa/nostaa myös teille muutaman lasillisen jotain alkoholipitoista.

Helsinki hiljenee..., mutta vain hetkeksi.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26+31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33 Y1/07
Ready, 30+32, T7/06 (??)
Joanna79, 27+32, T8/06
Pinja, 31+39, (??)
Minni, 26+24 T8/06
Vanilla, 26+24, Y3/06, 28.5.06

Heippa, kiva kuulla että monella on yritys jo kovassa vauhdissa ja että miehetkin ovat lämmenneet jo ajatukselle. Meillä ei ole sillä saralla tapahtunut edistystä, mutta sain varattua hääkirkon ja juhlahäät tänään, ihana alkaa hössöttää ens kesän häitä :) Tosin en mahdu ennen joulua alennusmyynneistä ostamaani pukuun, mutta onpahan ainakin sitten hyvä syy ruveta käymään salilla tai juoksemassa....:)

Hellurei!
Ihana ilma, bikinit päällä täällä kirmailen vetäen vatsaa sisään aina välillä=)
Pinjalle oikein hyvää lomaa. Suunnitelmasi kuulostivat loistavilta ja ennenkaikkea rentouttavilta!
Anna, kylläpä muistui mieleen tuo oma rakennusaikamme kertomasi perusteella. Tosin muistan kyllä myös sen rakennusvaiheen loppuajan kun väsy alkoi olla aikamoinen kun töiden jälkeen rakennukselle päästiin et siinä oli kyllä kaikki suhteet välillä koetuksella. Mutta niinkuin sanoit oma panos tuntui silloin ja nyt vielä entistä enemmän todella hyvältä. Meilläkin kaveripariskunta rakensi samoihin aikoihin ja heilläkin oli pikkuskidi joten ei sielläkään vaimo päässy auttamaan.
Oho, vieraita... jatkan myöh.
Vilkku

Okei,
iskähän se kävi pistäytymään ja houkuttelemaan sinne viikonlopuks. Voispa lähetäkin kun miehel saunailta poikien kans mikä tarkoittaa myös sitä ettei siitä huomenna ole paljoakaan seuraa....
Katriina, koskas sul siis on se leikkaus? Tiedetään sit pitää peukkuja.
Eikös Vanillalla oo tänään neuvola tai eka ultra?.... Jos näin, niin tuupas kertoo mites siellä kävi!!!
Omaa napaa, kp 21/30-34 eli yli viikon pitäs viel jaksaa odottaa. Yks testi tuol oottaa jos pääsis testaamaan.. Oon yrittäny olla puhumatta asiasta miehelle etten jännittäis liikaa ja muutenkin itse miettiä kaikkea muuta mutta kyllähän tuo pieni pää joka päivä asiasta kuitenkin muistuttaa. Eilen oli kaveri kyläs joka on viidennellä kuulla ja se oli niin söpö masunsa kanssa!!! Argh!!! Välil oon miettiny et aatelkaas jos ois kaveriporukast sit just se kenellä tulee olee vaikee raskautua ja sit joutua katselemaan ystäviensä onnea. Kavereistani yksi on tosin vielä sinkku epätoivoisen etsimisen jälkeenkin ja minun käy häntä monesti sääliksi kun juttelemme ja kaikki muut kertovat kuulumisiaan mihin on viime aikoina kuulunut häitä ja vauvantekoa. Ei ole varmaan hänelläkään helppoa.
Tänään jännäillään jalkista; Italiaahan me sit kannustetaan, eikö? =)
Viikonloppuja! Pidetään meitä eka sivul lomista sun muista huolimatta!
Vilkku

Aaaah vihdoinkin...

Tää on ihan kamalaa. En pääse tällä hetkellä nettiin kuin töissä ja oli viikon vapailla joten en ole päässyt kirjoittelemaan. Ahdistuksen kanahäkki!! :)

Voih ja oih. En vieläkään ole kerinnyt lukea mitä muille kuuluu... Nopasti kahvitaullo pääsin vain piipahtamaan. Hitsi, netti aukeaa kotona 6.7 joten sitten viimeistään pääsen toden teolla mukaan!!

Nopeasti uutisia... En tainnut teille kertoa vielä että hain töitä...ja sain unelmieni vakkari paikan omalta alata!!! Aaaah, päivätyö here I come!! Uusi pesti alkaa elokuun alusta, ihanaa!!

Uusi koti on vielä super ihana :) Ja elämä hymyilee:) Avokin kanssa lähdetään elokuun alussa Nykkiin. Viimeiset lomat ennen uutta duunia. Matkaa odotetaan kuin kuuta nousevaa....

Kirjottelen taas lisää huomenna ja yritään keretä kukea muiden juttuja!!

Aurinkoa kaikkien päivään!! Erica

Mäkin tääl vielä vaan pyörin. Jostkoht kuitenkin vanhempien luo lähös.
Erica, kiva kun kävit! Ja ONNEA uudelle työsuhteelle! Hienoa! Sullapas on asiat hyvin; uusi duuni, uusi koti, ihana loma tiedossa!!! Wau! Nauti!
Nyt menox..
Vilkku

Hei!

Juteltiin tossa miehen kanssa, ja luulen ettei hän ole vielä valmis, joten annan asian nyt olla jonkun aikaa ja odotan että aloite tulee hänen puoleltaan. Käyn ehkä välillä täällä, vaikea sanoa.

Kaikkea hyvää teille!

Huomenta kaikille!
Katriina ja muutkin, ystäväni kertoi, että hänellä on tiputteluvuotoa ennen kuukautisia ja ihmetteli tätä. Täältä viisastuneena ajattelin, että se voisi kenties olla endoa, mutta voisko se olla jotain muutakin vai onko kyseessä juuri endon oireet? Muista hänen oireistaan en tiedä. En uskaltanut hänelle sanoa mitään epäilyistäni, kun hän on aika vauhko kaikkien sairausten kanssa, mutta sanoin vaan, että voisit varmaan käydä lääkärillä kertomassa asiasta. Mitä suosittelisit sanomaan ystävälleni?

Joannalle, kaikkea hyvää myös sinulle! Kyllä se mies varmaan sieltä innostuu vielä, onhan täällä kuultu esimerkkejä yllättävistä innostumisista! Mullakin yritys on alkamassa vasta vajaan vuoden päästä, joten toivottavasti käyt täällä vielä silti!

Ericalle onnea uudesta työpaikasta!!!

Vilkku, joo tiedostan, että rakennusvaiheen lopussa voi olla jo toinen ääni kellossa, mutta aion nauttia tästä ajasta kaikin siemauksin! Suosittelen kaikille rakentamista ainakin tän kokemuksen perusteella!

Minnille, onnea hääuutisista! Meilläkin on ensi kesänä häät tulossa, olen jo varaillut juhlapaikkaa ja valokuvausta! Häiden suunnittelu on kanssa varmaan kivaa puuhaa, vaikka tositoimiin aion vasta ensi vuoden puolella!

Pinjalle, ikäviä nuo koira uutiset, nimittäin munkin koira on aika kipeänä. Sillä on selkä huonossa kunnossa ja nyt on paremmassa kunnossa vain ja ainoastaan särkylääkkeiden avulla!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille =) Olen ihastellut kaunista päivää ainoastaan täältä sisältä päin, pitää kait piakkoin lähteä oikein ulkoilemaan ja nauttimaan lämmittävistä auringonsäteistä.

Mies lähti hetki sitten ajelemaan töihin ja seuraavista vapaista ei ole taas tietoakaan. Sain mä tosin koko viime viikon nauttia hänen läsnäolostaan, joten en valita. Oishan se mukavaa jos olisi mahdollisuus asustaa kesät samassa kaupungissa, mutta meillä nämä yhteiset viisi kesää ovat menneet näin. Olosuhteet ovat pakottaneet tällaisiin ratkaisuihin. Mutta ikävä on jo..

Neuvolakäynti sujui kivasti. Kaikki oli kunnossa, verenpaine sekä hemoglobiini ok. Ja neuvolatäti sanoi, että tervettä sukua olemme, joten sen suhteen ei ole missään suhteessa tarvetta mihinkään erikoistarkkailuihin. Paino oli kuulemma oikein hyvä ja liikuntaa suositeltiin, jotta loppuraskaus ja synnytys (sekä synnytyksestä palautuminen) olisivat helpompia hyvän peruskunnon vuoksi. Tässä mulla siis skarpattavaa. Mä olin se tyyppi joka ei ole koskaan pitänyt liikunnasta.. Lääkäriaika mulla on nyt sitten tulevana keskiviikkona. Siellä otetaan pissakoe, josta katsotaan mm. mahdolliset infektiot sekä hiv. Esim. virtsarakontulehdus (joka mulla on ollut usein, ei tosin pitkään aikaan) saattaa esiintyä oireettomana. Ja lääkäri tutkii myös onko kohtu kasvanut normaalisti sekä kirjoittaa lähetteen ekaan ultraan (joka tehdään rv 11- 12). Ekaa ultraa odotamme innolla, on varmasti ihanaa kun koko asia konkretisoituu varsinkin miehelle, mutta myös itelleni ja nähdä asukkimme ekaa kertaa. Jänskättää jo etukäteen..

Vatsani ilmoittaa nälästään taas, joten asialle on kait tehtävä jotain =)

Kaikille lomailijoille paljon aurinkoisia päiviä ja lomaa odottaville jaksamista töissä =) Itse lukeudun näihin loman odottajiin..

-Vanilla-

Heipsansaa,
kotiuduttu ollaan taasen, tällä kertaa vanhempien koiran kanssa. Tuli meille viikoks hoitoon kun vanhemmil viel töitä ja mullahan on vapaata. Tulee liikuttua vähän enemmän ja saa ajatukset muualle.. Kp:tä en ees ihan tiiä ja yritän olla laskematta. Tiedän kuitenkin jännä-päivien menevän ens viikonlopulle ja siitä eteenpäin. Mittasin huvikseni lämmön kun sisällä paleltaa, 37,3 vaikken noihin lämpöhommiin nyt ihan uskokaan. Välillä ollut hieman huono olo mutta sekin voi johtua kuumuudesta ja oman pään teettämistä vale-oireista. Viikonloppuna oon juonu hieman sauna-olutta ja viiniä koska normaalia elämäähän tässä viel pitäis yrittää elää kun ei mitään tuloksiakaan vielä ole. Juomattomuus olisi kyllä myös herättänyt epäilyksiä koska vanhempien luona juodaan aina viiniä ruoan kanssa ja saunaan olutta. Alkoholin määrä oli kuitenkin normaaliin verrattuna aika minimaalista. Se omasta navasta.

Hienoa Vanilla et kaikki meni hyvin neuvolassa. Tuu sit kertoo viel sun lekurikäynnistä! Kiinnostaa! Itseäni huoletta oma verenpaine joka pillereiden aikaan oli jo korkea ja vieläkin ajoittain kohonnut (suvussa verenpainetautia). Pari vuotta sitten gyne sanoikin et jos tuolloin olisin ollut raskaana niin hän olisi antanut minulle verenpainelääkityksen. Toiseksi veljelläni on suolistosairaus mikä oletettavasti on myös perinnöllistä ja senkin asian aijon ottaa esille sitten jos/kun raskaudun. Onneksi tästä sairaudesta tiedetään tänä päivänä paljon enemmän kuin silloin kun veljeni syntyi.

Olettekos tytöt muuten miettineet tulevien lastenne sukupuolta? Ja lasten lukumäärää? Vaikkakin me kaikki varmaan toivomme ensisijaisesti tervettä lasta niin toivotteko kuitenkin jompaa kumpa sukupuolta enemmän? Mä haluaisin yhden molempia; yhden rinsessan ja yhden rinssin=) Jos kaikki menee hyvin niin ehkä voisin harkita jopa kolmatta pienokaista - taloomme kyllä mahtuu! Mies on välillä puhunut kymmenestä parista nappulakenkiä...hehe...No voihan yhel lapsel ollakin useampi pari, kuten isällä;)

Jess, ITALIA pääs jatkoon!!! JIIIIIIIHAAAAAAA!!!!! Tiistaina onkin sitten jännä peli Saksaa vastaan. Meil taitaa olla kisakatsomo..

Joannalle iso hali!!!! Kyllä se mies kohta innostuu. Hienoa et maltat antaa hänelle aikaa. Tule välillä moikkaamaan meitä!

Mitesköhän Daisyllä menee lomalla? Tuleekohan se loma-reissulta sit raskautuneena kun on ottanut niin rennosti!?.... +++++++

Hyvää viikonalkua! Nyt ulos kastelemaan kukat ennen formuloita!
Vilkku

Huomenta päivää!
Noooosto ylös! Hiljaista on... no mä keskustelen tääl sit itekseni...=)
Vanhempien koira oli aika levoton viime yön. On vaan kerran aikaisemmin ollut erossa iskästä joten ikävä taitaa jo olla (molemmilla) :) No eiköhän se tuosta. Pitäis mennä jatkaa varaston siivousta ja maalaamista.. Blääh...
Hei, jos joku teist nyt tänää näit lukee; niin tiiättekö missäpäin Helsinkiä ois joku kiva järvi tai muu mis koiratkin saa uida?
Later, Vilkku

Jooh, taidan minäkin siirtyä noitten vauvahaaveet hetkeksi jättävien kerhoon.. Olen nyt viikon sisällä kysynyt mieheltä kaksi kertaa suoraan, että jätänkö nyt nuo pillerit pois, mutta kun vastaus on mallia 'en minä tiedä' niin mieli on hieman apea. Jotenki kummasti kääntää aiheen aina toiseksi, eli ilmeisesti ei ole vielä valmis. Mutta voishan se sanoa suoraan, että syö vielä vähän aikaa, mutta kun ei.. Päätin tässä sitten, etten ota aihetta enää puheeksi vaan aloitan sen uuden liuskan taas torstaina.

Ei mene hyvin jalkapallossakaan. Perhanan Ranska meni jatkoon ja tiputti monen vuoden takaisen suosikkijoukkueeni kisoista. Pakko kai tässä on sitten siirtyä Italian puolelle kun Ranskasta ja Saksasta en pidä maana ja Portugalilaiset pelaavat sikapalloa ja vinkuvat jokaikisestä tilanteesta.

Lasten sukupuolesta ja määrästä sen verran, että itselläni haluttaa kolmea ja miehellä kahta lasta. Esikoisen haluaisin pojan kun jotenkin se tuntuisi luonnollisemmalta (lapsuuden malleja..) ja toinen tietenkin tyttö. Kolmannella ei väliä kunhan vain terveitä ovat.

Vaan joo. Minäpäs jatkan taustailua tässä ja yritän keskittyä johonkin muuhun.

Hitsi, mä kirjotin pitkähkön tekstin, mutta se hävis taivaan tuuliin, kun vahingossa painoin selaimessa "edellinen" -nappia.

Mitä mitä mitä mitä? Meinaako meidän ketju hajota käsiin? Mä ainakin aion jatkaa keskustelua ja haaveilua täällä. Eihän se sitä tarkoita, että jos yritys ei vielä ole alkanut tai alkamassa, niin haaveilu pitää lopettaa kokonaan, eihän?

Vilkku: Se mun leikkaus on 1.8. eli sitä ennen lomailen kolme viikkoa ja sitten suoraan lomalta sairaalaan ensin edeltävänä päivänä taas tutkittavaksi ja sitten tiistaina leikataan. Saas nähdä mitä sieltä löytyy.

Niin, mä olen kyllä miettinyt sukupuolta ja lukumäärääkin. Sukupuoleen ei oikein pysty vaikuttamaan, vaikka onhan noita (minun mielestä kuitenkin kyseenalaisia) tapoja, miten saa tehtyä tytön tai pojan. Sen enempää en halua siihen, kumpaa sukupuolta haluaisin lapsen olevan tai siitä minkä nimen haluaisin lapselle antaa. Nimipolitiikka meillä on miehen kanssa aika samankaltainen. Missäs vaiheessa Vilkun kierrossa muuten nyt mennään, jossain vaiheessahan me oltiin samassa kohtaa.

Ja lämmöistä vielä - siis ovulaatiosta kuukautisiin lämmöt jää koholle, ja jos on raskautunut niin lämmöt jää vielä senkin jälkeen (siis kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa) koholle joksikin aikaa. Se on sitten yksilöllistä, mitä se lämpö silloin on, mutta puolisen astetta normaalilämmön päälle.

Vanilla: Tosiaan hienoa, että kaikki on hyvin. Muistathan sinä ainakin meitä haaveilijoita täällä ketjussa, vaikka osa nyt meinaakin meidät jättää =(

Anna: Endosta - tiputteluhan siis on vain yksi endon oire eikä tosiaan se yleisin. Muita endon oireita on mm. järkyttävät kuukautiskivut. Omiani en ollut osannut mihinkään endoon yhdistää, kun en endosta mitään tiennytkään ja jotenkin lääkärillä on tullut sellainen olo, että lääkäri luulee, että oon keksinyt oireeni luettuani endosta. Mutta ei se niin ole, oon vaan ollut täysin tietämätön, että vaivani voivat olla jotain poikkeavaa. Aiemmissa ketjuissa oonkin selostanut yksityiskohtaisesti niin.

Juu, jatkan kirjoittelua myöhemmin, pitää taas palata töihin kun on niin hektistä. Pysytelkää taustalla!

Heipsan taas,
Anttuli, ymmärrän kyllä et haluat ottaa vähän välimatkaa tähän vauvahaaveiluun. Itselläkin alkoi olla aika ahdistunut olo siitä että haluttiin vauvaa niin eri aikoihin. Sitä piti pohtia oikein vakavasti elämäänsä ja sitä mahdollisuutta et mies aina sanois noin eikä oltais päästykään yrittämään. Joten mietin kyllä sitäkin että rakastanko miestäni tarpeeksi pystyäkseni elämään vaikka ilman lapsia. Mihinkään lopputulokseen en siinä kerennyt pääsemään, onneksi. Kirjoititko sitten miehellesi tunteistasi ja ajatuksistasi? Uskon valaasti et nuo syvälliset kirjeet toisillemme saivat hänet ajattelemaan asiaa rauhassa ja siten uskaltamaan ottaa se askel. Älä kuitenkaan kauaksi katoa vaan tule aina kun siltä tuntuu purkamaan tuntojasi tai muuten vaan kertomaan kuulumisia. Täällä me ollaan!!! Halit.
PS. Juu, tuu vaan ITALIAN-leiriin! Tänään jännätään! =)

Katriina, kp.25/30-34. Mites sulla? Olo on ihan normaali. Eilen oli taas hieman huono olo mut tosiaankin se voi johtua ihan hyvin tuosta kuumuudestakin. Tiiätkö voiko valkovuodon lisääntymisellä näin ennen ei toivottuja kuukkareita olla mitään merkkiä raskautumiseen tai kuukkareihin? En oo juuri tutkinut mitä kaikkia oireita raskautuminen tuo tullessaan. Ainoastaan että harvemmin niit oireita on viel niin hirmu aikasin. Siksi yritänkin pitää pään kylmänä ja olla suuremmin tarkkailematta kehoani ja eri olotiloja. Ehkä sitä myös vähän niinkuin yrittää suojella itseään suurelta pettymykseltä jos se on se puna-armeija kun sieltä sitten hyökkää..

Meikä sai varaston maalattua ekaan kertaan ja nyt onki sit pää pyöräl ku on haistellu maalia..
Nyt syömään ja sit kukkien pariin.
Vilkku

Dodii, I´m back ladies!!

Töistä vielä kirjottelen mutta huomenna pitäisi kotiyhteyden toimia...aaaah, ihanaa!

Kovasti on meno täällä hiljentyt mutta toisaalta onhan se ihan ymmärrettävää kun kaikilla lomat ja omat suunnitelmansa. Joku pelkäsi ketjun kuivuvan kokoon, mä en ainakaan ole menossa minnekään,nih! *virnistää* :)

Ihanaa kuulla Vilkku, että teillä noin mahtavasti yritys käynnissä! Nyt vain peukut pystyyn, että tärppäisi mahdollisimman pian!! Kyselit noita koiran uitto paikkoja. Mä olen käynyt hesassa siellä "koirasaaressa" eli onko se nyt sit pihlis vai mikä?! No, enivei, se paikka on merimelojien majan vieressä meikussa. Se on ihan huippu paikka. Koko saari on yhtä koirapuistoa ja koirat voi olla siellä vapaana ja uida hur mycket som helst!! Ihana paikka kesällä. Voisinpa itsekin lähteä käymään siellä meidän nuoremman neidin kanssa kun kerran asia tuli puheeksi ;) Ehkäpä viikonloppuna kerkiäis...
Helsingissä en muita paikkoja tiedä, paitsi lauttasaaressa, siellä ryssän kärjessä on rantoja jossa voi koiraa uittaa.

Mä olin meidän nuoremman koiran kanssa viime torstaina Helsingin keskustassa viettämässä täydellistä kesäpäivää. Päivällä lähdettiin junalla Espoosta keskustaan ja mentiin kauppatorille syömään jädet ja ihmettelemään lokkeja ja ihmismassaa. Kierrettiin kauppatorin kojut ja ostettiin pieni boksillinen mansikoita. Käveltiin suurkirkon portaille ja siellä paistateltiin päivää syöden mansikoita periaatteella sulle-mulle-sulle.... :) Oli aivan ihanaa. Neiti on niin helppo ottaa mukaan tollasiin juttuihin, se kun keskimäärin rakastaa kaikkia... Ja kokonsa puolesta on pieni (pinseri). Turistit ihastelivat sylissä köllivää neitiä ja kamerat lauloivat...heh. Ollaan sit monen loma-albumissa pällistelemässä. Samalla reissulla käytiin ostamassa mulle uudet aurinkolasit ja pikkuneiti sai olla makutuomarina ;) Kotimatkalla juna reistaili ja matka keskustasta haagaan kesti 40 min jossa sitten vaihettiin toimivampaan junaan! Olipa kiva istua koiran kanssa täpötäydessä ja KUUMASSA junassa. Neiti oli kyllä äärimmäisen kiltisti. Kölli sylissä koko matkan ja kanssa matkustajat ihmettelivät toisen rauhallisuutta. Yksin rouva tokaisi, "eihän lapsetkaan ole noin kiltisti :)" Kaiken kaikkiaan päivä oli suurenmoinen ja mukavat kuvat neidistä torilla ja kirkon rappusilla jäävät muistuttamaan tuosta kivasta päivästä!

Joanna ja Anttuli, voi kun ikävä kuullla että teillä on hieman jämähtänyt paikoilleen nuo vauva jutut. Tsemiä kyllä ne ukot siitä vielä innostuu!! Osaa ne joskus olla niin jääräpäitä että... Mutta uskokaa pois, kyllä se mieli siitä muuttuu. Älkää nyt jättäkö meitä, nyyh!! Käykää ihmeessä täällä lueskelemassa ja kirjottelemassa, eihän täällä vain vauva-asioista höpistä!! :)

Pinja, voih, ikävä kuulla sinun koirasta. Tiedän miten raskasta tuo on! Minulta on kuollut 2 koiraa ja se ei ole koskaan helppoa. Pidän peukkuja että kasvain ei ole ärhäkkä ja pahanlaatuinen. Ja toivotan teille monia monia ihania yhteisiä hetkiä jaettavaksi!!

Minnille ihania häiden suunnitteluja :)

Vanilla, varmaan oli ihanan jänskää käydä ekassa neuvolassa. Vitsi, eka raskaus on varmaan ihan mielettömän ihana ja jänskä kokemus kun kaikki on niin uutta ja ihmeellistä. Jännä seurata oman kehon muuttumista, olotiloja jne. Mäkin haluun!! ;) Alkaako sun masussa näkyä jo muutoksia? Jollain masu alkaa kasvaa jo hyvinkin varhaisessa vaiheessa kun taas tosista ei huomaa mitään vaikka melkein viimeillään ovat... :)

Oli juttua noista sukupuolista. Niin kuin Vilkku kirjoititkin, niin tietty terveys on tärkein, sukupuoli on sivuseikka. Mutta jos pitäisi valita niin haluaisin ensin rinsessan minäkin ja sitten rinssin. Itse olen isosisko joten tämä järjestys tuntuu luonnolliselta. Kolmea lasta olen mietinyt mutta avokki on sitä mieltä että kaksi on juuri hyvä- jos niitä lapisa nyt siunaantuu.

Meidän yritys alkaa sitten talvella. Vielä en tiedä alkaako se ihan uudesta vuodesta vaiko ehkä helmi-maaliskuussa. Katsotaan miten tuo uusi työ lähtee käyntiin. Jotenkin vain tuntuu siltä, että vaikka onkin uusi työ niin kovin pitkälle en yritystä halua lykätä sillä olen melko varma että meillä ei tule heti tärppäämään. Toisaalta voi käydä tsäkä ja heti napata joten sen takia varmaan olisi viisasta lykätä sitä vain hieman eli pari kuukautta. Noh, katsotaan sitten miltä tuntuu kun vuosi vaihtuu. :) Mua jotenkin kutkuttaa ajatus siitä, että ensi kesänä voi olla hyvinkin mahdollista että olen raskaana :) Avokillekin sanoinkin, että nyt tämä kesä pitää pelata golfia oikein kunnolla, sitä kun ei ensi kesästä tiedä ;) Avokki oli samaa mieltä,hih!

Jotenkin sitä on alkanut miettimään miten helppoa se elämä vielä oikeastaan on kun ei ole lapsia. Voi tulla ja mennä miten haluaa. Käydä yhdessä golf kierroksella kun siltä tuntuu jne. Nyt täytyy nauttia ja ottaa ilo irti yhdessä olemisesta - kun vielä voi ;)

Ohhoh...tekstiä tuli taas paaaaaljon. Nyt jatkan vähän hommia välillä ja sitten pääsenkin jo kotiin ja aurinkoon! Jessss!
Ihanaa kesäpäivää kaikille!!
Erica

Kylläpä tuolla ulkona on taas aivan ihana ilma. Kohta on pakko lähteä kävelylle.

Kyllähän minä piene kirjeen tuolle avokilleni rustasin, missä kerroin kaikki, mikä nyt painaa, siis ihan kaikki. Toinen on vaan sellaista laatua, ettei 'ole vielä kerennyt vastata', vaikka luulempa, ettei osaa vastata. Ollaan kuitenki saatu juteltua vähän sen kirjeen pohjalta ja lopputuloksena vaihdamme ehkäisyä. Pääsempähän ainakin noista pillereistä pois.

Tämä taas omaa napaani kokonaan, seuraavalla kerralla kyllä kommentoin muitaki.

Kyllä tuntuu mulle olevan niin kovin hankalaa toi kirjautuminen =), muka niin aikaavievää.

Tosiaankin meillä on myös aivan ihana ilma, onneksi täältä toimistosta pääsee kohta pois ja ulos, mutta alkuillasta ois sitten tarkoitus lähteä miehen kanssa taas salille. Tänään tekee mieli treenata oikein kunnon treeni. Mutta taas alkoi masentaa, nyt menossa kp 22 ja se mun ällövuotaminen alkoi jo eilen. Viime kierrossa mentiin sentään reilusti yli 25:n. Mä en enää yhtään tiedä missä tässä kierrossa nyt oikeesti mennään ja kuinka pitkäksi se muodostuu. Aina menee mieli matalaksi, vaikka tietää, että näin se aina vaan toistuu.

Mä en oo mikään eläinrakas ihminen, täytyy tunnustaa. Ehkä osaltaan se johtuu siitä, että oon hirveen allerginen kaikille eläimille, mutta toisaalta en usko, että pitäisin eläimistä muutenkaan erityisesti. En oikein osaa suhtautua mitenkään siihen, kun muut puhuu lemmikeistään. Mua hirvittää sekin toisaalta, kun lapset aina hinkuu jotain lemmikkiä itselleen ja meidän perheeseen sellaista ei koskaan voida ottaa.

Saispa sen leikkauksen nyt alta pois ja pääsisi yrittämään silleen kun Vilkku. Lääkäri yritti viimeksi tyrkyttää mulle pillereitä, mutta niitä en enää ala syödä. Uskon, että kaiken pahan alku ja juuri on nimenomaan ne pillerit, joita kerkesin syödä useamman vuoden. Mut en mä sillä kauhealla lääkärikäynnillä saanut sanottuakaan, että lapsen hankkiminen ois ajankohtaista ihan pian, sanoin vaan, että joskus tässä, kun kyseli jotain sen suuntaista.

Mulla on kanssa vähän se asenne, ettei sukupuolella oikeesti ole mitään väliä, kun vaan on terve lapsi, mutta koska itse olen isosisko, haluaisin tietenkin ekaksi tytön ja sitten pojan. Mutta kun mies taas sattuu olemaan isoveli (oikeastaan se keskimmäinen), niin hänelle luonnollisempaa sitten ois saada ensin poika. Saas nähdä kuin käy! Mä en itse haluaisi tietää vauvan sukupuolta ennen syntymää, mutta mies haluaisi tietää sen heti. Mitenhän tänkin asian vois tasa-arvoisesti järjestää?

Vilkku: En osaa sanoa oisko lisääntynyt valkovuoto raskautumisen oire, mutta ovulaation oirehan se on. Toi on kyllä ihan tuskaa olla muka tarkkailematta omaa kehoa raskautumisen varalta... Tässä kierrossa mulla ei sitä "vaaraa" kuitenkaan ole, seksi on ollut tosi vähäistä viime viikot. Ja mä kun en halunnut ottaa nyt sitä riskiä, että ennen leikkausta raskautuisi, niin mies ei halunnutkaan yhtäkkiä olla enää ollenkaan kumin kanssa, joten se siitä hekumasta sitten... Sanoi, että kun siitä kerran ollaan päästy niin ollaan ilman sitten =). Onko se sitten hyvä vai paha, tiedä häntä.

Jeps, mä alan valmistautua kotiin lähtöön, palailen taas huomenna linjoille. Loma lähenee...

Heipsansaa,
kivakiva etten yksin täällä jutustele! Kiva kuulla Ericastakin. Sun elämä kuulostaa olevan tällä hetkellä oikein hyvällä mallilla! Tai ainakin kirjoittamasi perusteella susta huokuu sellanen tyytyväisyys=) Ihanaa!

Anttuli, malttia malttia, se on valttia=)

Lähettiin sit toissapäivänä miehen ja koiran kans Seurasaareen. Miestä on oikeesti niin vaikee saada mihinkää retkelle mut nyt kun olin leiponut raparperi-piirakkaa ja sanoin tekeväni eväät niin sain miehen lähtemään mukaan. Ja mukavaa oli! Käveltiin saari ympäri, koira pääs uimaan ja me nautiskeltiin eväistä. Mies meinas eilen et ois voinu lähtee uudestaan mut ei sit jaksettukaan. Pikkuhiljaa se on alkanut innostumaan kaikenlaisesta! Otti muuten häätkin puheeksi tuossa taannoin. On miettinyt et pidettäiskin vaan pienehköt häät ja sit jälkeenpäin kavereille kemut. Mä taas haluun nyt kattoo jonki aikaa tätä vauva-projektia eteenpäin (en halua olla ison tuskaisena hääpäivänä) ja sit jos ei näytä nappaavan niin sit voidaan alkaa suunnittelee häitä. Saas nähä millanen kompromissi sit tehään koska mä kyl haluisin myös kaverit häihin. Ja tiedän et moni pettyisi pahoin jollei sellasia kekkereitä järjestettäisi.. Mies on aika hiljanen päinvastoin kun hänen kaverit ja luulen et häntä pelottaa suuremmat häät. Ideoita, anyone?

No joo, nyt koiran kans uloss!!!
Vilkku