Ajatuksissa3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi itku! Nyt se mun leikkausaika on sitten siirretty kuukaudella eteenpäin hoitajapulan takia! Eivätkä olleet varmoja pääsenkö silloin vielä kuukauden päästäkään, syyskuun alussa.

Vihapäissäni menin sitten tilaamaan ne Mammaksin testit, kun aattelin, ettei tätä enää kestä. Enkä kestäkään. Koko ajan vuotaa ja mahaa koskee ja isolla hädällä käyminen on yhtä tuskaa. Niin kun nyt nää menkat tästä alkaa ehkä ens viikolla, niin sitten alan testailla ovulaatiota ja aion saada miehenkin tähän hommaan mukaan ENNEN sitä leikkausta. Tilasin sekä ovulaatio- että raskaustestejä samassa paketissa. Saas nähdä onks mulla ovista ollenkaan. Jännittää.

Mutta se minusta, Vilkku mä oon nyt ihan sekaisin sun kierrosta, siis oliko niin, että toiveet raskaudesta on kumminkin olemassa? Kun jotenkin sun viime kirjoituksesta saa kuvan, että ei sittenkään ihan vielä.

Mä oon kanssa miettinyt sitten joskus edessä olevien häiden kokoa. Itse haluaisin häät, jonne kutsutaan pelkästään vaan parhaat ystävät aveceineen ja lähimmät sukulaiset. Miehen suku vaan on semmoista, että varmaan änkeäisivät sinne suurin joukoin, vaikkei varsinaista kutsua ois lähetetty kuin vaikka tädille. Täti ottais mukaan sitten aikuiset lapset perheineen... Oon salaa laskeskellut, että omat kaverini ja miehen kaverit puolisoineen tekis vieraslistalle jo lähemmäs 40 henkilöä enkä tosiaankaan halua suuren luokan häitä, en tykkää olla keskipisteenä, en sitten yhtään. Siinä me ollaan kyllä miehen kanssa samanlaisia, mutta se sen suku... Omista sukulaisistani haluaisin paikalle vain äidin, isän, veljeni sekä ehkä tädit ja sedän puolisoineen. Isovanhempia mulla ei enää ole. Voisitko Vilkku ajatella vaikka, että miehesi kaverit toimisivat ns. seremoniamestareina, jos miehesi itse onkin vähän hiljaisempi ja jos vieraita onkin paljon?

Jotenkin vaikka se loma nyt lähenee niin tuntuu, että se meni kyllä nyt pilalle ton leikkausajan siirtämisen jälkeen. Etenkin kun fyysinen olo ei ole paras mahdollinen. Mutta pakkohan mun on jonottaa, eihän tässä muutakaan voi ja koitan kestää vielä vähän aikaa. Palailen huomenna vielä lukemaan ja kirjoittelemaan ennen kuin vaikenen miltei kuukaudeksi (luultavasti, mä en ole niin kamalan nettiriippuvainen, että kotoakin surffaisin, vaikka netti kotona onkin). Eli huomiseen - ei saa tätä meidän ketjua kuivattaa kasaan! Missä on muuten Hj?

Heissulivei,
huh, ku on rätti! Siivousta koko päivän ja sit kavereitten kans grillailua. Mies on viihteellä joten aattelin viel tulla avittamaan Katriinaa et pysytään ekal sivul=)

Katriina; ymmärrän kyllä harmituksesi leikkausajan siirtymisestä!!! Jotenkin kun tän vauva-projektin on nyt saanut alulleen on oikeasti tajunnut miten pitkä yksi kuukausi on ja jos vielä yritystä joutuu lyykkäämään esim. leikkauksen takia jota myös lykätään niin kyllä suoraan sanoen ketuttais ketä tahansa! Mut nyt on sit testit tilattu ja eihän sitä koskaan tiedä mitä tapahtuu... ;) Tsemppiä! Ovistestien tekeminen on kans aika kivaa hommaa ja saa piiiitkän kuukauden tuntumaan edes hitusen lyhyemmältä!

Niin Katriina, mä välillä puhun ja kirjoitan hitaammin kuin mitä ajatukset menee päässä joten en yhtään ihmettele jollet ole saanut selvää kirjoituksistani! :) Mutta siis raskautumisen mahdollisuus ON siis olemassa ja pikku pääni onkin saanut jotain oireita tuntumaan (pahoinvointia, palelua, runsasta valkovuotoa(?), herkistynyttä hajuaistia) mutten siis oikein jaksa uskoa niihin ihan vain suojellakseni itseäni jos kuukautiset alkavatkin. Nyt kp.27/30-34 joten siis ensi viikkoon pitää jaksaa odottaa..

Niin, noista häistä; siis sen olinkin jo ajatellut että yksi miehen kavereista olisi seremoniamestari mutta kun en tiedä että pelkääkö mieheni sit mitä ohjelmaa häissä olisi koska esim. tämä seremoniamestari on aika kekseliäs sälli ja että eikö hän halua yhtään kavereita häihin (siinä tapauksessa miten hoituisi bestmanin, kaason, seremoniamestarin tehtävät?) No, katotaan nyt vähän eteenpäin jos ei vauvaa kuulu eikä näy niin sit pitää alkaa siirtää energiansa häiden suunnitteluun ja niistä keskustelemiseen.

Vai meinaat Katriina pysyä täältäkin lomalla?!!! :/ Kääk, miten meidän käy?!!! Haloooo, te muut, tulkaa seurakseni!!!! Me lähetään sunnuntaina mökille (mies ottaa tietty netin mukaan vaikkei yhtä hyvin toimikaan..) joten en varmaan pääse ihan joka päivä nostamaan meitä ylös mutta kun täällä käyn niin lupaan kyllä aina nostaa meitä ekalle sivulle! Katriinalle oikein ihanaa lomaa! Yritä nyt joka tapauksessa nauttia lomasta äläkä liikka mieti tulevaa. Ja eikun pupuillaan=)

Öitä, Vilkku
PS. Ajatus lensi taas kyllä sellaisella vauhdilla että toivon ettei sanat menneet sekaisin..

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!

Eipä ole tullut kirjoiteltua, jotenkin vaan ei oo haluttanut edes käydä näillä sivustoilla kun on niin masentunut olo. Mun siis oli pakko hankkia uusia pillereitä ja aloittaa niiden syönti koska ei sitä työpaikkaa nyt näytä tulevan ei sitten millään! V#tuttaa niin raskaasti ettei sanoin pysty kuvailemaan. Yhteen paikkaan pääsin jatkohaastatteluun kahden "parhaan" joukkoon mutten kuitenkaan saanu paikkaa. Oli aika kova paikka hankkia uudet pillerit kun oli kuitenkin joka solullaan toivonut, että voitais aloittaa yritys NYT. Nytkin ajattelen vaan, että kohta ois varmastikin ovis tuloillaan ja JOS oisin saanu työpaikan niin voitais jo yrittää saada jotain aikaseksi mutta ei niin ei. Siksi oon pysytelly poissa, yritän olla ajattelematta mitään vauvoihin liittyvää. Ei vaan ole helppoa.

Katriina, jos sulla on se endo niin sillonhan niistä pillereistä ois sulle hyötyä, ei haittaa. Mulle ainakin gyne sano, että mitä kauemmin on ilman pillereitä niin sitä enemmän sitä endometrioosia kehittyy sinne mikä taasen haittaa raskaaksi tuloa. Toivottavasti sinne tulee joku peruutusaika ja pääset aikasemmin siihen leikkaukseen! Mun käsittääkseni voitte kuitenkin ihan rauhassa yrittää ennen leikkausta, kannattaa kylläkin sitten hoitohenkilökunnalle ilmaista ennen leikkausta että saatat olla raskaana etteivät sörki ihan miten sattuu.. :)

Vilkulle ja Daisylle plussatuulia ja muillekin yrittäjille ja kaikille hauskaa kesää!!

Heti ensiksi pahoittelut Katriinalle siirretystä operaatiosta. Tosi tylyä tuollainen siirtely. Ärsyttävää muutenkin tuo hoitohenkilöpula kun kyllähän niitä hoitajia on, mutta menevät paremman palkan perään. Saa sitä sitten valittaa, ettei ole hoitajia.. Itsekin tunnen useamman hoitoalalle lukeneen, mutta harva heistä on hoitajina.

Pahoittelut Hj:llekin pillereiden jatkamisesta. Voihan sitä vauvaa yrittää, vaikkei ole töitä? Toisaalta töissä ois kiva olla(nimim. kohta jo epätoivoisesti mitä tahansa työtä hakeva), mutta.. Minä onneksi sain ne pillerit jättää pois kun siirryimme toiseen ehkäisymuotoon. Vauvaa ei meilläkään yritetä vielä (pitkään aikaan).

Peukkuja Vilkulle ensi viikon alkuun! Toivottavasti pääset Vanillan seuraksi odottamaan pienokaista.

Vaan minäpäs lähden tästä pakkaamaan viikonloppua varten ja palailen taas maanantaina.

Vielä minäkin täällä linjoilla roikun, vaikka loma alkoikin, jippii! Nyt kotoa käsin, vaihteeksi mun mies on viihteellä, eikä ollut nyt muutakaan tekemistä, telkkarista ei tuu sitten yhtään mitään.

Hj: Mä tiedän, että pillerit helpottaisi endoa, mutta en halua pillereitä enää. En koskaan. Itse uskon, että tän "endon" on aiheuttanut ne pillerit alunperinkin. Sitä paitsi vaikkei pillerit tuoneet mulle mitään kamalia oireita niiden käytön aikana, niin nyt 1,5 vuotta lopettamisen jälkeen aina puolivälissä kiertoa posket tulee täyteen sellaisi isoja kipeitä finnejä. Ja ennen pillereitä mulla ei KOSKAAN ollut mitään tällaista. Enkä halua sotkea elimistöäni enää niin. Lääkärille en vaan saanut sanottua, että pillereiden sijaan lapsi olisi toiveissa. Kun vaan itkin sillä kuuluisalla lääkärikäynnillä siinä kohtaa. Sain vaan sanottua "ei pillereitä". Mutta siis multa on mennyt ohi, siis Hj, onko sulla pillereistä huolimatta ne "kahden viikon menkat"? PIllereiden aikana nää mun vuodotkin alkoi, joten ei niistä mulle mitään hyötyä sen suhteen ollut, kun se oli se syy miksi alunperin lääkäriin menin. Endon hoidossahan syödään monta liuskaa putkeen, ootko sä syönyt myös?

Toi on niin epäreilua, ettei vaan synnytysikäiset naiset niitä töitä saa. Oon kyllä ajatellut, että jos itse oisin siinä tilanteessa, että töitä ei olisi tai niitä ois pätkissä, niin luultavasti silti haluaisin yrittää lasta. Mutta toisaalta vaikea kuvitella tilannetta, kun itse oon vakituisessa työpaikassa.

No, se tästä valituksesta taas, mä ehkä oon linjoilla seuraavan kuukauden aikana tai ehkä en, tiedä häntä. Onnea kaikille yrittäjille ja tsemppiä myös kaikkiin muihinkin elämäntilanteisiin. Pitäkää ryhmä koossa!

Heipparallaa,
nyt on sit taas puol sukuu ollut kylässä! Hoh. No, nyt on rauha maassa, koirankin vanhemmat veivät takaisin kotiin. Vitsi, tätä hellettä! Ei tarvi paljoa tehdä niin hiki virtaa ja heikottaa. Täällä kp.29/30-34 ja olo taas ihan normaali. Eilen vatsaa vihlo menkkamaisesti mut tänään ei mitään. Voi tytöt, ette tiedä miten mä taas toivon että plussa tulis!!! Miten ihmeessä sitä sais pidettyy ittensä rauhallisena ja ajatella muitakin asioita?!? Pelkään vaan niin että pettymys tulee.. vaik yritänkin ajatella et täähän on vasta toinen kierto ku yritetään. Mut kuiteski... Voi pliiiiis, pitäkää peukkuja, ja niin kiitos kaikille jo tsempityksistä! Rohkaisevalta tuntuu. Huomenna lähdetään varmaan mökille missä on ulkohuussi ja nyt mietinkin et otanko r-testiä mukaan jos jo perjantaina tullaan takas kotiin?!.... En nimittäin halua testata ennen aikoja, negaa ei o kiva saada. Ja sit ku kaveriki sanoi et sil näky plussa vast viikon pääst siitä ku kuukautisten ois pitäny alkaa. Koska eihän täs kiire oo mihinkää jos se plussa sielt tulee.. Ja toisaalta miten hoitaa testaus huussissa? Salaa? Ettei appi-vanhemmat ihmettelis? Ja mitä jos sielt vaik tulis se plussa; en ihan viel haluis kertoo mut oo nyt sit siinä pokkana.. Mitä te tekisitte?

Joo, tulipa taas oltua itsekeskeinen...sori.
Kiva kuulla sustakin taas Hj! Muista et saa tänne kirjoittaa välil niitä negatiivisia tunteitakin! Tää on ehdottomasti parhaita paikkoja sille! Ja kyllä se aurinko taas kohta paistaa sinne risukasaankin=) Olen Katriinan kanssa samaa mieltä että vauvaa voi kyllä yrittää vaikka ei vakituista työtä olekaan! Jokaisen pitää tietenkin miettiä asiaa omalta kantilta mutta niinkuin yksi kavereistani joka yrittää raskautua niin hänkin etsii töitä koko ajan muttei halua pistää muuta elämäänsä paussille sen takia. Asioilla on tapansa selvitä itsestään ja uskon että kohtalollakin on jtk asian kanssa tekemistä. Mutta kaikilla on omat mielipiteensä asioista ja niitäkin pitää kunnioittaa. Mut tuu vaan tänne purkaamaan mieltäsi! hali-lähetys************

Mut nyt jos menis vaik partsille lukemaan kirjaa ja nauttimaan Suomen kesästä! Palataan asiaan...
Vilkku

Moikka!

Uhhuh, onpa kerrasaan ollut ihanat ilmat- ja ne eikun jatkuu. Takana on aivan mielettömän ihana 2 päivän vapaa ja nyt pitäisi täksi illaksi töihin raahaautua. Vähän harmittaa kun olisi NIIN ihanaa makoilla ulkona aurinkoa ottaen ja nauttia tästä Suomen äärettömän lyhyestä kesästä...

Voi Vilkku, mä pidän sulle niin kovasti peukkuja. Olisi ihanaa saada lisää plussaajia tähän ketjuun. Mäkin haluun!!! ;) Mut pakko se on kai odottaa sinne vuodenvaihteeseen.
Kuulin eilen, että yksi ystäväni on aloittanut yrityksen miehensä kanssa. :) Ihanaa, lisää vauvoja!!

Mulle noi vauva jutut on taas hiipinyt uniin. Ne oli pienen hetken poissa- mutta nyh ne on taas takas. Kai se oikeesti on niin, että se kuuluisa biologinen kello herää ja ilmoittelee olemassaolostaan tasasin väliajoin ettei tämä elämän tarkoitus unohtuisi... Yleensä unessa saan vauvan siis synnytän tai vain pidän sylissä pientä nyyttiä jolla on mun ja avokkini piirteet. Se tunne siinä unessa on ihan uskomaton, en voi kun arvailla miltä se sitten oikeesti tuntuu kun se oma aarre on oikeesti siinä sylissä. Niin ihana se tunne on jo pelkässä unessa, että tippa tulee linssiin kun aamulla herään ja muistelen unta. Oih ja voih, sitä päivää odotellessa...

Hj; voihan itku. Tiedän miltä sinusta tuntuu. On kurjaa jäädä kakkos sijalle kun on ollut niin lähellä "voittoa". Mulle kävi noin monta kertaa viimeisen vuoden aikana. Viimein se sitten tärppäs, joten pää pystyyn kyllä se työ vielä tulee sieltä.
Ja mä olen ihan samaa mietä kuin Vilkku ja Katriina, kyllä sitä vauvaa voi yrittää vaikka ei sitä vakituista työtä olisikaan heti. Mutta ymmärrän toki, että onhan olo turvallisempi jos se vaki paikka on alla. Asioilla on tosiaan tapana järjestyä ja aina ei ole hyvä liiaksi suunnitella tulevaisuutta, sitä kun ei tästä elämästä ikinä tiedä. Mä kans ajattelin, että kehtaako ja voiko vauvaa alkaa yrittämään talvella vaikka nyt just vasta sain duunin, mutta olen tullut siihen tulokseen että kyllä aloitamme. Sillä ei tässä enää nuorruta ja en millään haluaisi hukata kallisarvoista aikaa mikäli ongelmia raskautumiseen tulee. Ja eihän se vauva heti huomenna synny vaikka nyt heti tärppäisikin. :)
Mutta jokainen taplaa tyylillään ja tekee niinkuin parhaimmalta ja turvallisimmalta tuntuu. Tsemiä lähteän sinulle roppakaupalla ja paaaaaaljon uskoa tulevaan!! :)

Nyt pitää laittaa tukka ojennukseen ja lähteä töihin...
Ihanaa sunnuntaita kaikille!!
Erica

Jaahas täällä taasen olen.. Eilen tuli rokkailtua ja nyt on toi "parempi puolisko" krapulassa joten tää päivä taitaa mennä hänen toipumiseen. Taidan vaan tulla vanhaksi, kun noilla festareilla vaan alkaa ällöttää ja ärsyttää. Kauhea tungos joka paikassa, ihmiset tönii, joka paikkaan saa jonottaa jne. Plus että taisin hankkia ittelleni pienen nestehukan kun pidättäydyin juomasta ihan vaan siksi etten joutuisi pissalle niihin ällöihin baja-majoihin.. Tiedän, oma vika. Yhdessä baja-majassa oli raiskattukin joku, lehdessä luki.

Katriina, mulla oli ennen pillereitä tosi epäsäännölliset kuukautiset, siksi sain pillerit alunperin joskus 14-vuotiaana. Eli siis kuukautiset tuli kerran parissa kuukaudessa ja kesti kaks viikkoa, noin keskimäärin, ne vaihteli ihan hirveesti! Ja kuukautiskivut oli suunnattomat. Oon kokeillu varmaan ainakin viittä eri pillerimerkkiä koska joidenkin pillereiden aikana tuli lähes kokoajan sitä ruskeeta vuotoa, näillä ei tuu kun muutama päivä ennen kuukautisia. Syön aina kaks laattaa peräkkäin ja varsinkin sillon kun on toinen laatta meneillään tulee sitä tiputteluvuotoa, mut se nyt on ihan ymmärrettävää. Ja kun olin tossa muutama vuosi sitten syömättä pillereitä niin sillon kuukautiset oli ihan törkeet, ei tienny koska ne oikein oli tulossa ja saatto mennä parikin kuukautta ettei kuukautisia ollut ja sitten se vuoto kesti monta viikkoa. Että mä ainakin nyt aion tehdä niin että syön pillereitä ihan siihen asti kun aletaan yrittää, ja sillon hommaan heti ovistikkuja koska mä vahvasti epäilen etten mä edes ovuloi normaalisti ilman mitään hormooneja.

Vakkaripaikkahan ois ihan ihanne, mutta tällä hetkellä kävis kyllä ihan määräaikainenkin. Sen takia tää lapsenyritys juttu on ihan jäissä kun mulla ei oo mitään töitä ja haluisin kuitenkin että talous ois kunnossa. Miehellä on ihan hyvä palkkanen työ mutta en nyt haluis että kaikki jäis hänen ansioitten varaan. Ja jos ajattelee kuinka pientä äitiysrahaa saa työttömänä niin järki sanoo että pitää odottaa siihen, että saan töitä. Ja myöskin se, että työelämään palaaminen voi olla vaikeampaa jos sitä työuraa ei oo päässy oikein missään vaiheessa vielä ennen äitiyslomaa aloittamaan. Mutta, mikäli tässä nyt ollaan kauankin niin etten löydä töitä niin sitten taidan heittää järjen romukoppaan, kyllä mä niin paljon sitä lasta haluan!

Vilkulla alkaa olla jännät päivät, peukut on pystyssä! Huussissa on kaikki tosiaan vaikeaa, inhoan huussi käyntejä kun on esim. menkat. Ei oikein tiedä että mihin sen siteen heittäisi kun eihän se mun tietääksi maadu kunnolla kun siinä on sellasta muovimaista juttua?? Vai maatuuko? Anyway, jos mä testaisin plussan niin se kyllä näkyis kyllä kaikille, eli varmasti tulee olemaan vaikeaa pitää pokkaa jos testaat siellä mökillä. Mutta toivotaan että testaat plussan ja että pokka pitää! :) Ilmottele sitten heti että miten kävi!

Erica, täällä myös vauvat hiippii uniin. Joskus näen unta että pitelen pientä vauvaa ja sen on mun vauva ja sitten se yhtäkkiä vaan otetaankin multa pois. Sitten herään ihan tuskahikisenä ja se tuntuu kauheelta.

Nää ihanat ilmat tuntuu vaan jatkuvan, toivottavasti aina koko kesän loppuun asti. Joten eikun nauttimaan ilmoista (peukut pystyssä Vilkulle!)

Heip,
lähetäänkin vast huomen aamul möksälle ku tulee yks aika jänskä loppu-ottelu telkustakin....nimittäin jalkapallon MM-kisojen ITALIA-Ranska!!! =) Italia-paita pesty päälle puettavaks ja tunnelma odottava.. Mä kun lupasin ennen kisoja etten ota mitään paineita näitten kisojen kanssa ja kas kuinka taas kävikin. Kisoja seuratessa innostuskin lisääntyi ja nyt sit jännittä hirmuisesti.

Tänään ollut kyl niiiin rento päivä et voi todella sanoa lomailleensa. Eka nukuttiin pitkään ku ei ollut koiria eikä vieraita. Sit tehtiin vähä hommia kunnes taas alkoi löhöily.. Oon istunu/maannu partsilla tänään välillä lukien ja välillä nukkuen ja hetkellisesti unelmoidenkin varmaan kuuden tunnin ajan!!! =) AH! Kp.30/30-34 ja olo ihan normaali eikä menkkoja näy. Ehkä nälkä on iskenyt useammin kuin aijemmin mut ota nyt sit selvää näist tarkkailuista. Kiitos peukutuksista. Jännitys tiivistyy. Taidan yrittää olla testaamatta sinne perjantaihin jollei siis menkkoja ennen sitä näy. Ovis oli 13 päivää sit tikkujen mukaan joten kaipa niiten pitäis sit huomen alkaa mut kierto on ollut vähän hakusessa joten katsotaan. Sorisorisori tämä mun itsekeskeisyys ja pölpötys täst jännäämisestä kun tiedän ettette kaikki oo päässeet vielä edes yrittämään eikä ehkä ole niin kiva ja helppo lukea toisten yrityksistä. Mut ajatukset pyörii vaan näis asioissa ja miestä en viitsi ajaa ihan hulluks mun jännäystä ja oireita kuunnellessa...

Mietin tuos sitä meijän kuntoilu-projektia mikä meni ainakin multa ihan penkin alle ja nyt loma-aikaa kun en edes pyöräile töihin ja toisaalta mitä kaikkea on tullut vedettyä nassuun... Hohhoh. Kohta saa kyllä ottaa itteään niskasta kiinni. On tuo masu päässy vähä pömpöttämään. Jospa tekis ees sen vertaa et leikkais nurtsin, kastelis kukat ja pakkais laukun mökille lähtöä varten valmiiks.
Later girls.. Vilkku

Minä vielä..
Niin Hj, mäkään en noist siteiden maatumisesta tiedä. Itse käytän eniten tampooneja ja eihän niitäkään sais heittää edes vessanpönttöön... Mökillä olen kyl (sori yksityiskohtaisuus) käärinyt käytetyt tampoonit vessapaperiin ja heittänyt ne huussiin... Osaako joku viisaampi kertoa miten näiden maatumisen laita on?!
Vilkku

Heippa vaan kaikille!

Meikäläisellä on kanssa valitettavasti sama tilanne kun ilmeisesti aika monella muulla -alotin just taas uuden pilleripaketin ja vauva-aikeet on aika taka-alalla. Siis haaveet on yhtä kovat kun ennenkin, mut mies ei edelleenkään halua vielä, ja en viitti enää painostaa niin paljon. Oltiin viikonloppuna miehen sukulaisten luona, ja kaks lasta oli ihan mun kimpussa, ja sellanen kaksvuotias halus koko ajan mun syliin! Voi kun oli ihanaa! Ne varmaan vaistoaa että mulla on vauvakuume:) Poikaystävä oli ihan et voooooih kun pitelin hänen sukulaispoikaansa, mutta ei se saa häntä sen valmiimmaksi yrittämään omaa.

Enpä tosiaan tiedä noiden siteiden maatumisesta, käsittääkseni niissä on muovia. Mutta varmaan jotkut merkit on enemmän ympäristöystävällisiä kun toiset. Itse valkkaan useinmiten Libressen, kun se imee hyvin eikä näy, ja niitä löytyy monenmallisiin alkkareihin. Mutta se on varmaan kyllä aika epäekologinen kun ne siteet on yksittäispakattu....

Olipa muuten jännä ottelu!! Olin kyllä alunperinkin Italian puolella, mutta toisaalta Ranska pelasi paljon paremmin itse peliajalla. Mutta se on lopputulos joka ratkaisee...:) Mutta oli se Zidane kyllä aika hölmö kun provosoitui niin kovasti!

Vilkulle kovasti tsemppiä plussauksen kanssa, teillä on ainakin kova yritys päällä!!!

Viime yönä näin minäkin pitkästä aikaa vauvaunta kaverin kahdesta lapsesta, joista nuorempi täyttää piakkoin vuoden. Oli kyllä ihana uni.

Tuohon mökkihommaan en osaa sanoa kyllä mitään, vaikka aikalailla tulee vietettyä aikaa mökillä keskellä ei mitään. Vissiin olen aina ollut kuitenkin sellasena aikana, ettei ole tarvinnut kuukautisista huolehtia. Varsinkaan kun ei sitä juoksevaa vettä saati sähköä ole koko mökkeröisessä.

Hassua ko nuo jalkapallopelit loppuivat. Ei oikein tiä hetkeen, että mitä istä telkkarista töllöttäis. Onneksi Italia tosiaan voitti, pienempi paha finaalijoukkueista. Brasilia tosin se minun kestosuosikkini on, mutta ompahan Italian paitakin komerossa.

Olen tässä ihmetellyt kun sain ne pillerit jätettyä pois (kun on toinen ehkäisykeino), että johtuuko tämä päivittäinen päänsärky niitten poisjäännistä vai onko se vaan tuo helle. Tämä jomotus kun alkoi seuraavana päivänä kun pillerit ois pitänyt aloittaa. Vettä olen litkinyt litratolkulla eikä meinaa helpottaa.

Peukkuja yhä pidellään innokkaina Vilkun puolesta!

Moi kaikille!

Nyt on jotenkin vaan sellainen olo, että pitää purkaa sydäntään ja ajattelin liittyä joukkoonne. Toivottavasti sopii.

Itselläni on ikää 23 vuotta ja vauvahaaveiluja takana suunnilleen yhtä paljon. Nyt sitten poikaystäväkin on sen verran mukana, että mitään ei yritetä mutta mitään ei varsinaisesti ehkäistäkään. Tilanne vauvalle ei olisi mitenkään kovin otollinen, mutta onko se koskaan. Pääasiat on kunnossa, lapsi saisi todella rakastavat ja asialleen omistautuneet vanhemmat.

Eilen alkoi kuitenkin menkat ja vaikka ne olikin odotettavissa, niin otti aivan kauheasti päähän. Yleensä tulen hieman surulliseksi jos olen salaa odotellut tärppiä, mutta nyt kun ehkäisyä ei oikeasti ole käytetty, niin suoraan sanottuna *itu**i.

Miten tätä oikeasti jaksaa? Mulle lasten saanti ei ole mikään ehkä-joskus-hankin-muutaman, vaan musta tuntuu että se on ainoita todella tärkeitä asioita elämässä. Mikään ei voi herättää sellaisia tunteita, kun ne omat lapset. Ja jos mä jo lasta yrittämättä saan päänsärkyä jokaisten menkkojen alkamisesta ja olen siksi huonolla tuulella, niin sehän on tosi kamalaa ja surullista. Ja kaupan päälle olen ajoittain ihan varma, että jotain on pahasti vialla enkä voi saada lapsia ollenkaan.

Täällä on varmasti ihmisiä, jotka tietää mistä mä puhun. On mahtavaa että on ketju myös meille, jotka ei vielä yritä. Ja onhan täällä vissiin jo yksi raskaanaolijakin? Ja Vilkusta odotetaan uutisia.

Tsemppiä kaikille ja yritetään pysyä positiivisella mielellä. Ei vaan ole kovinkaan kevyitä asioita ja tuntuu että paljon meillä naisilla on kestämistä. Tulipa ehkä hieman negatiivissävyinen viesti, mutta olo on sellainen. Huoh.

Heissan leidit!

Alkajaisiksi, tervetuloa mukaan Sella! Mukavaa saada uusia kirjoittajia joukkoomme!! :) Ja joo, tiedän ton tunteen kun sitä niiiiin kovasti toivoo ja haaveilee sitä omaa lasta. Mä haaveilen ja odotan tällä hetkellä sitä yrityksen aloittamista. Tuskin maltan odottaa, että saadaan tämä vuosi pulkkaan ja heittää ne hiton kumiukot jorpakkoon!!;) Toivottavasti sit tärppää pian... *haaveilee*

Onhan se aina pettymys vaikka sillai ei tosissaan oiskaan yrittäny mutta mahis on kuitenkin olemassa. Jotenkin sitä salaa toivoo jotain ihme raskautumista.. Ja pettymys on valtava kun se rouva punainen kaartaa pihaan...blaah.

Toi on muuten osaltaan ihan totta; onko tilanne koskaan paras mahdollinen vauvalle? Aina on mukamas jotain tulossa tai kesken jne. Ei sitä elämää pidä liikaa suunnitella ja yleensä ne asiat lutviutuu parhain päin joka tapauksessa. Tärkeintä on että on rakkautta ja katto pään päällä, sillä pääsee jo pitkälle!! :) Tsemiä teille "semi-yritykseen" toivottavasti toiveesi toteutuu pian!! :)

Minni, on se kyllä jännä miten tää asia on miehille NIIN vaikea...höh, usko pois kyllä se siitä vielä sulaa ajatukselle. Ehkä onkin ihan hyvä pitää vauva-jutuissa pieni tauko ja sitten jossain vaiheessa varovasti tiedustella tilannetta. Kärsivällisyyttä ja tsemiä!

Mä en hirveesti tota jalista seurannut, en ymmärrä oikein koko pelistä mitään. Aika huono olen muutenkin kattomaan urheilua vaikka itse olenkin aikas liikkuvaista sorttia. Tennistä tykkään katsoa ja niin- tietty jääkiekkoa :), yleisurheilua en millionkaan, uh!! Siinäpä se sitten oikeestaan on, ja niin, ratsastusta sekä este kisoja (mutta lasketaanko ne urheiluksi ( ja golf)) :)

Mullakaan ei ole käsitystä noista siteiden maatumisesta mutta eikös ne ole aika lailla samaa kamaa kuin vauvojen vaipat. Ja joskus muistan lukeneeni, että vaipat ovat TODELLA epäekologisia, ne ei meinaa maatua millään ja maailman kaatopaikat täyttyy juuri näistä vaipoista... :/ Kai se ois fiksua ja luontoystävällistä kayttää harsoja omalle vauvalle, mutta onhan se vähän hankalamapaa ja vaivalloisempaan. Lisäksi mulla on se käsitys, että pylly jotenkin "muhii" niissä helpommin. Mulle on pienenä käytetty harsovaippoja normaalien vaippojen ohella ja muistan isäni kertoneen kuinka hän rystyset punaisina niitä pesi ja hinkkas puhtaaksi... Hmmm, en ehkä ihan sellaiseen halua ryhtyä... Toisaalta nykyään on tehokkaita pesukoneita! :)

Vilkku, mites siellä, onko jo testattu, mikä tilanne??? Täällä edelleen peukutan teidän puolesta!!! :) Voih, kunpan tärppäis!!!

Huh, ihanasti sillai kolottaa lihaksia, tulin hetki sitten kotiin salilta jossa kävin body pump tunnilla, oli taas kyllä aivan ihanaa! Tulee ältsin hyvä olo, suosittelen!! :)

Nyt syömään ja sit koirien kanssa lenkille sekä nukkumaan, aamulla viideltä töihin...

Erica

Heipparallaa,

Mä tulin kuin tulinkin kesälomallakin kirjoittelemaan kuulumisia. Aluksi toivotan minäkin puolestani Sellan tervetulleeksi! Mukava saada lisää porukkaa, etenkin kun näin kesällä tuntuu kirjoittelu olevan vähän vaisumpaa.

Nyt on menossa vasta kolmas lomapäivä ja vois sanoa, että ei ois paremmin voinut loma alkaa. Säät on olleet aivan ihanat ja mä oon jaksanut kuntoillakin, ihan jokaisena päivänä. Oon käynyt lenkillä kolmesti ja salilla kerran. Nyt vaan kuumeisesti ootan viikonloppua ja sen päättymistä. Ja koitan odotuksen hoitaa urheillen. Alkoholi mulle ei jostain syystä ole maistunut viikkokausiin, vaikka monethan juhlistavat lomaa sen voimalla. Maanantaina nimittäin lähdetään meidän kesälomareissulle!

Mulla on menossa nyt kp 29 ja jotain ihmeellistä mun kehossa nyt taas aikaisempiin kiertoihin verrattuna tapahtuu. Se mun inha tiputtelu/läpäisyvuoto alkoi jo viikko sitten, kesti muutaman päivän ja nyt pariin päivään ei ole tullut yhtään mitään. Vaikka "normaalisti" toi vuotelu jatkuu menkkoihin asti. Ja menkkaoireita ei sitten ole, ei niin minkäänlaisia (paitsi että palelee aivan vietävästi!) niin en osaa yhtään veikata, että milloin ne menkat tästä nyt sitten alkaa.

Omasta puolestani toivon, että alkais heti, koska mä oon tosi kipeenä pari ekaa päivää ja jos ne sattuu lomareissulle niin hyvästi vaan iloinen mieli ja nähtävyydet. Mä en nimittäin pysty niinä päivinä normaaliin elämään ollenkaan ja oon havainnut, että menkat säätelee mun tekemisiä. Järjestän tapaamiset yms. tapahtumat sen mukaan, ettei menkat ois silloin, koska en yksinkertaisesti pysty ottamaan osaa silloin. Ehkä kaikki ei ymmärrä sitä, mitä on kivuliaat menkat. Mä löysin joskus kipuasteikon 1-10, jossa 10 on tajuttomuus ja oman kipuni arvioisin pahimpina aikoina jopa ysiin, joten se on oikeesti paha koettelemus. Ja tosi kivuliaat menkat on endon yksi oire, mitä en aluksi lääkärille osannut sanoa, kun luulin, että tosi kivuliaat menkat on naisen normaalia elämää.

Tai tietenkin toivon, että menkat ei alkais ollenkaan, mutta se tuskin on mahdollista, koska en bongannut oviksen merkkejä tässä kierrossa ja toisekseen jos ovista oli, niin se ei takuuvarmasti ole ollut silloin, kun ollaan miehen kanssa mitään tehty, koska se tässä kierrossa jäi tosi vähälle.

Mä kanssa inhoon ulkohuusseja, mutta en muista olleeni mökillä tms. koskaan menkkojen aikaan. Itse oon kylläkin luullut, että tamponit saa heittää vessanpönttöön, koska ymmärtääkseni ne ovat maatuvaa materiaalia, mutta siteissähän on muovia. Tamponeita ei kaiketi saa yleisiin vessoihin heittää, koska ne voivat tukkia viemärit, ottaen huomioon, että päivän aikana tamponeita tulee yhtä julkista wc-istuinta kohden varmasti aika paljon enemmän tamponeita, kuin kotivessaan =).

Vaippakeskusteluun otan osaa sen verran, että mä tunnustan välittäväni tosi vähän siitä, miten ympäristö mun jätteistä kuormittuu. Mulle ei tulis mieleenkään ruveta mitään kestovaippoja käyttämään. En sitten tiedä millaisia vaipat nykyisin ovat, mutta mulle ainakin 70-80 -luvun taitteessa tuli tosi pahat vaippaihottumat sen ajan vaipoista. Allerginen oon ollut koko ikäni, joten se kai liittyy siihenkin, mutta luulisi, että vaipoissakin ois vähän tapahtunut tuotekehitystä, jotta hengittäisivät vähän paremmin =)

Miehelle tuntuu olevan tää mun endojuttu vähän vaikea käsittää. En haluaisi millään painostaa miestä lapsentekoon, mutta väkisinkin tulee vahingossa vähän välillä painostettua, kun itsellä on niin paha olla ja pelottaa ne kaikki lapsettomuusjutut jne. Onneksi se nyt joskus sitten tässä muutaman kuukauden sisään selviää onko mulla endoa vai ei, mutta tää odottaminen on tosi kauheeta. Ja mies ei oikein osaa tässä asiassa minua lohduttaa, kun ei varmaan voi ymmärtää mun näkökulmasta näitä juttuja. Jo sekin on ihan riittävän kamalaa, että koko ajan vuotaa.

Vilkku hei minnes sä oot nyt kadonnut? Mikä on tilanne? Niin ja tottakai haluis kuulla myös Vanillan kuulumisia, vaikka et enää tänne haave-ketjuun välttämättä paljon kirjoittelisikaan. Mä pidän peukut pystyssä Vilkulle ja ootan omia menkkoja alkavaksi toivottavasti pian (tai sitten ei ollenkaan).

Palaillaan kun lomanvieton lomassa keritään!

Heippa vaan,
kolme päivää tiputteluu edes takas ja jännitys ja toivo sen mukana ylös-alas kunnes tänään vuoto alko sit oikein kunnolla... BYÄÄÄÄHHHHH!!!!!
Vitutus on ollut aikamoista ja ehkä onneksi netti-yhteys ei mökillä toiminut koska muuten ois teksti ollut aika rumaa.. Heti mökille päästyämme alkoi siis tiputtelu, ihan kauhee masis, vatsakipu ja eikös se taivaskin sit revennyt oikein jytinällä!!! Hoh. Ihanaa oli kuitenkin taas huomata miten mies jännitti mukana ja kysy joka vessakäynnin jälkeen "No, tuliko mitään?" (ja sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta kannattaa kyllä tytöt odottaa!) Nyt harmitus on siis melkoinen, usko onnistumisesta oli niin korkealla, kuitenkin. Itsekseni jo haaveilin ja laskeskelin laskettua aikaa, mammikselle jäämisen ajankohtaa jne... Ja pah! Tuntuu myös kuin olisin pikkuhiljaa liittymässä Katriinan ja Hj:n endo-epäilyjen klubiin. Mullakin siis ruskehtavaa tiputtelua/tuhrua eka kolme päivää ennen tätä kunnon vuotoa. Lisäksi mullakin on välillä aikamoiset kuukatiskrampit vaikka kipukynnys korkealla onkin. Päätinkin nyt tilata ajan gynelle elokuulle oviksen aikoihin et jollei ens kierrost mitään myöskään tapahdu nii sit on menny kolme kiertoo tikutteluineen ja haluun asiaan selkoo. Sanoin kyl kans miehelle et sit elokuus jos gynelt tulee huonoja uutisia niin jatketaan yritystä(riippuen tietenkin jos edes mahdollista) mutta päätetään hää-päivä niin et saan muutakin ajateltavaa. Mies oli samaa mieltä. Sit tuli taas vuodatettua omat lapsettomuus-pelkoni hänelle ja yritetäänhän kaikin tavoin ja jos ei saada omaa niin adoptoidaan ja sit hankitaan iso kenneli. Oli miehellä taas kestämistä. Vähän jäi paha maku suuhun myös siitä että mieliala oli aika maassa ja kivut tietty myös väsytti ja lannisti niin et miehen vanhemmat varmaan vähän ihmettelivät mikä mulla on kun muuten aina niin iloinen ja reipas. No, toka kierto siis ei tuottanut tulosta ja kun taas luen muista joilla tärpännyt kolmannella tai vähän myöhemmin niin mieli kohenee. Eikun uusia ovis-tikkuja hankkimaan.
KIITOS kaikille kun tsemppasitte ja peukutitte mulle niin paljon! Täytyy sanoa että kyllä tänne mielellään tulee kirjoittamaan ja saamaan tukea ja kannustusta kun sitä itse tarvitsee ja myös lukea eri näkökantoja eri asioihin!
Ja Sella, oikein paljon tervetuloa joukkoomme! Aina on mukava saada uusia ihmisiä porukkaan taas uusine ajatuksineen ja mielipiteineen.
Katriina, oikein ihanaa lomareissua! Minnes lähdette? Toivottavasti et joudu kärsimään reissussa kivuista! Kunnon myrkyt mukaan vaan! =)
Ja ai niin, ITAAALIA,ITAAALIA........JESS!!!! Mieski höpötti jtk Ranskan pelinhallinnasta mutta kun asiahan oli niin et Italia hallitsi eka puoliaikaa ja näytti että osaa hyökätä, toisella puoliajalla näytti miten osaa puolustaa ja lopuksi halusi pitkittää nautintoa rankku-skabaan ja näyttää kuka on kunkku! =) Okei, se futiksesta.
Palataan...
Vilkku

Tervehdys tytöt..
Mä olen tässä iltapäivän ratoksi lueskellut juttujanne ja ajattelin nyt itsekin kirjoitella.. :) Olen siis 23 v naikkonen ja onnellisessa avosuhteessa kihlattuni kanssa. Meillä ei varsinaista vauvayritystä ole päällä, joskin itsellä hirmuinen kuume on.. Pientä jännitystä on silti ilmassa, kun eletään mieheni kanssa nyt kesä eri paikkakunnilla töiden takia ja nähtiin viime viikonloppuna pitkästä aikaa kotona.. Nooh, yksityiskohtiin sen enempää menemättä harrastimme lakanoiden pöllyttämistä keskeytetyn yhdynnän merkeissä (tai siis suojauduimme vasta viime metreillä.. :) ) ja näin jälkikäteen laskettuna ovis osui juuri viikonlopulle.. tai maanantaille, mutta joka tapauksessa.. Todennäköisyyshän olis pieni (n. 20 % kuulemma, olen tehnyt tutkimusta netissä.. :) ), että mitään vauvaa tulisi, mutta kummallinen tämä naisen mieli, kun heti silti toiveet nousivat.. :) Lapsi olisi siis kyllä toivottu, vaikka ei yritetty ollakaan..

Mutta tsemppiä kaikille elämään ja erotiikkaan.. :)

Päivitänpäs taas, kun ei mies oo vielä palannut reissusta ja on tylsää...

Aluksi, Annemaria, myös sinulle tervetulotoivotukset meidän ketjuun! Tää on varmaankin just oikee ketju sun tilanteeseen.

Ja Vilkulle harmittelut. Mä niin tiedän ton tunteen. Mä haluaisin kuitenkin sanoa, ettei sitä endoa varmaan kannata käydä niin pelkäämään, hirvittävän monilla on vähäistä tiputtelua muutaman päivän ennen kuukautisia. Mulla on ollut niin ennen pillereitä, tiputteli pari päivää ennen kuin vuoto kunnolla alkoi. Mutta nyt nää vuodot on jotain ihan käsittämätöntä.

Ja käsittämätöntä on tää mun kiertokin. Nyt kp 30 ja edelleenkään ei mitään merkkiä menkoista. Pillereiden jättämisen jälkeen kierto on ollut tosi säännöllinen ja muistaakseni pisin oli 34 pv, nyttemmin viime kuukaudet tainneet olla sitä 31 tai 32 luokkaa, joten ihmettelen tosiaan missä ne menkat ja muut vuodot on! Menkat ei mun elämän aikana oo koskaan jääneet tulematta eivätkä muutenkaan kovasti olleet myöhässä. Pisin kiertoni ikinä on tainnut olla sen 38 pv. Mut tosi kiva lähteä reissuun, jos saa siellä koko ajan jännätä vaippa pöksyissä ja kipuja ootellessa, että koska ne alkaa. Ja kiitokset vaan kannustuksista, mutta valitettavasti mun kipuihin ja järjettömään turvotukseen ne lääkkeet ei juuri auta =( Sais sitten jäädä menkat tulematta kokonaan ja voikun tässä oiskin raskaana... Tällaista ei oo kyllä koskaan vielä tapahtunut, että noi mun extravuodot loppuisi ennen menkkoja. Nyt ihmetyttää. Viime kierrossahan ne vuodot alkoi normaalia myöhemmin ja nyt ne alkoi aiemmin, mutta loppui kesken. Ehkä tää johtuu niistä kystista... parin viikon päästä saa tietää, ovatko hävinneet itsestään vai pitääkö ne(kin) leikata.

Niin reissuun lähdetään tosiaan maanantaiaamusta, lähdetään Via Balticalle omalla autolla ja yövytään siellä muutamassa eri paikassa. Vähän jännittää, jos mies pistää minutkin ajamaan välillä... en oo mikään tosi tosi innokas autoilija, mutta pakon edessä kai sekin menettelee ajella vierailla mailla. Eipähän tule ainakaan dokattua, kun pitää melkein joka päivä ajella.

Joo - tulipahan taas vuodatusta, mutta kun tää kierto nyt vaan on niin merkillinen taas. Sori. Mä lähden tästä nyt lomanviettoa jatkamaan ja luulisin, etten enää palaa vasta kun reissun jälkeen.

Pitäkää ketju pystyssä!

Mä muuten jostain luin, että keskimäärin neljäs yrityskierto on palkitseva, eli Vilkku siihenhän sulla on vielä matkaa eikä siihenkään mennessä monella onnistu. Itsellähän on tässä ollut jo maaliskuusta asti ehkäisemätön kausi, mutta toisaalta kertaakaan ei taideta olla ajoittaa juttua ovulaation kohdille.

Tervetuloa vaan minunkin puolesta Sella ja Annemaria! Itsekin olen vielä kohtuu uusi, mutta saan kai silti toivottaa tervetulleeksi. :)

Tosi isot pahoittelut Vilkulle menkoista. Ei muuta ko häntä pystyyn ja uudelle yritykselle. Toivottavasti ens kierrosta tärppää, vaikka kuten tuossa jo todettu aiemmin niin hyvin pienellä prosentilla tärppää heti ekasta tai tokasta kierrosta (vai luinkohan sen jostain.. en muista). Pääasia, että saa yrittää.

Tästä johdankin kirjoitteluni omaan napaan. Olen tässä yrittäny kuunnella kroppaani noitten pillereitten jätön jälkeen. Pääkipu onneksi loppu keskiviikkona, luultavasti johtui noitten lopettamisesta. Ennen pillereitä kierto oli 29-32 päivää ja jos se pitää edelleen paikkansa niin ovista vois yrittää alkaa bongailemaan juuri nyt, viimeistään maanantaina. Ja kun tähän lisätään vielä, että eilen sattui pienoinen vahinko.. Voi olla, että tämä tyttö pääsee kanssa jännittämään kuun loppua..

Kyllä tuo Katriinan loma kuulostaa aivan ihanalle. Autolla matkaan, ettei tarvi huolehtia niin aikatauluista. Siellä taitaa olla oikeanpuoleinen liikenne, ettei sen takia tarvi huolehtia? Hauskaa matkaa!

Mutta jos alkaisi siivota kun meinaa olla hieman sotkuista jo meidänkin mittapuun mukaan.

Nyt on ukkonen iskenyt mieheni sähköpääkeskukseen ja laittanut piuhoja toden teolla ristiin.. Tässä ollaan käyty pitkiä sähköpostikeskusteluja työpäivän aikana aiheesta koti ja perhe ja saman päivän aikana (itse asiassa muutaman minuutin sisällä) hän myöntyi oma-aloitteisesti sekä koira- että vauvahankintoihin.. :) hullua.. täytyy nyt vielä kasvotusten jutella kun illalla pitäkstä aikaa nähdään, mutta pienikin vihreä valo on minulle paljon!!!! :) Olis kauheaa joutua yksin haaveilemaan perheenlisäyksestä - oli se sitten karvaista tai vähemmän karvaista..

Mutta erittäin rattoisaa viikonloppua kaikille! Minä lähden Jazzaamaan Poriin!!

... Ja täällä taas. Nyt mä melkein uskallan vannoa, että tän jälkeen ette musta mun reissun jälkeen kuule =).

Niin juu Baltiassa on ihan oikeanpuoleinen liikenne, teiden kunto ei kyllä ole mitää Suomen luokkaa ja liikennekulttuuri muutenkin vähän toista ja siksi mua vähän pelottaa, kun en muutenkaan kovasti autoile. Syrjäisemmillä seuduilla ei monet osaa englantia ja koska minä nyt en ole opiskellut eestiä tai latvian kieltä, niin pitää tulla toimeen sitten venäjällä, mutta tuskinpa toi on mikään ongelma. Aikatauluista sen verran, että ollaan kylläkin buukattu koko matkan varrelle hotellit ja laivat valmiiksi, joten sen mukaan on sitten ajeltava. Tämä siksi, että tuolla entisessä Neuvostoliitossa ei oikein vielä uskalla jättää autoa vartioimattomalle paikoitukselle ja halusimme varmistaa asian etukäteen.

Mä aloin taas aamulla tiputella ja toivon, että tää muuttuu kunnon vuodoksi vaikka heti. Mä en nimittäin tosiaan halua kärsiä niistä kivuista reissun aikana, kun pitäs yrittää katsella maisemia ja nauttia, mutta ei siitä mitään tule, jos koskee ja vaatteet (löysätkin) kiristää. Joten peukutan itselleni, että menkat alkaa tänään tai viimeistään huomenna, jotta kärsin sitten huomisen ja sunnuntain ja maanantaina alkaa olla kohtuuolo. Sitten kotiinpaluun jälkeen mäkin alan tikuttamaan... Ens kierrossa mäkin haluan jännätä, mutta pelottaa se bongaanko ovista ollenkaan =(.

Saanko mä Anttuli udella (kun en muista ootko kertonut aiemmin), mutta mitä ehkäisyä te käytätte nyt pillereiden jälkeen? Meillä se jotenkin vaan tapahtui, ettei käytetty kortsua kerran ja sitten toisen kerran ja sitten ei enää ollenkaan ja nyt mies ei edes haluaisi sitä käyttää. Toki - jos esittäisin toiveen, että käytetään, jotta ei tarvisi ottaa riskiä mennä raskaana leikkaukseen tai muuta, niin mies ymmärtäisi senkin. Mutta mua se kumittomuus ei haittaa, jotenkin helpompaa niin, ei tuu "katkoksia" kesken kaiken. Mä en muista omien pillereiden poisjättämisestä mitään muuta, kuin että painonpudottaminen mielestäni muuttui helpommaksi - lihava en siis ole koskaan ollut, mutta siihen aikaan painoin vähän yli 60 ja melkein 10 kiloa tiputin ihan kivuttomasti, kun sitä ennen en onnistunut siinä sitten millään. Pillereiden aloittamisen jälkeen en kyllä lihonut, mutta jotenkin ne vaan sitoi sen massan minuun...

Meillä ei kotona hirveesti vauvoista tai niihin liittyvistä jutella, mutta välillä yritän vähän niin kun salaa vaihtaa puheenaiheen niihin eikä mieskään nyt ihan hirveesti vastustele. Usein jutellaan lasten nimistä tai isovanhemmista tai muiden tuttujen vauva-aikeista, mutta ei mitenkään konkreettisesti tästä omasta jutusta. Ei siitä, että millaista elämä sitten on ja millainen huone lapsella on ja mitä kaikkea lasta varten tarvii hankkia. Sellaisista mä haluaisin keskustella, mutta luulen, että mies lämpenee sille vasta kun se on totisinta totta.

Ehkä sekin, ettei kellään tuttavilla ole lapsia, jarruttaa tätä meidän välistä keskustelua. Pelottaa olla se ensimmäinen pariskunta, joka suunnittelee saavansa lapsen. Eräs (jokseenkin ärsyttävä) tuttavapari kyselee alvariinsa meidän avioitumis- ja lapsenhankintasuunnitelmia, mutta kun heiltä asiaa kysytään, niin suunnilleen suuttuvat. He menivät naimisiin porukasta ensimmäisenä ja jotenkin luonnollisinta ois odottaa lasta ensin heiltä. Sitten on eräs hyvä ystäväni, joka suurinpiirtein vihaa lapsia ja hänen kanssaan en lähde keskustelemaan tästä aiheesta. Parhaalla ystävälläni tuntuu olevan pienoinen vauvakuume, mutta valitettavasti hän on sinkku.

Mutta joo - tulipas taas kirjoitettua enemmän itsestä ja omasta elämästä kuin mistään muusta. Nyt musta ei varmaan siis reiluun viikkoon mitään kuulu, mutta siis iloista viikonloppua kaikille! Mä lähden hiljalleen pesemään matkavaatteita, kun aurinkokin meni pilveen niin ei huvita ulkonakaan olla.

Tässä pikavastaus Katriinalle ennen kuin lähdemme ulos.. Eli meilläkin aikalailla samoin kuin telläkin. Kumeja oli tarkoitus käyttää, mutta.. Ensimmmäisellä kerralla jotenkuten onnistui, toisella kerralla kokeiltiin, mutta otettiin pois ja siirryttiin keskeytettyyn, nyt kolmannella kerralla sitten keskeytettykään ei onnistunut vaan loppuun asti mentiin. Joten saa sitten nähdä, että jatketaanko ilman mitään vai haluaako mies vielä kumeja tai keskeytettyä.. Mutta jos totta puhutaan niin olo on nyt niiiiiin sekava kun on oikeasti mahdollisuus, että jotain vois syntyä..

Mutta nyt sinne ulos..

Moikka moi kaikille tasapuolisesti!

Täältä työmaalta taas kirjottelen ja haaveilen omasta sängystä ja nukkumisesta...mmmmmm!

Katriina mä jo ajattelin, et hylkääks sää meijät kokonaan ;)
Ihanaa lomaa teille ja turvallisia kilometrejä!! Nauttikaa! :)

Voi Vilkku, mälsä juttu..Kovasti jaksuja sinne!! Ei mutta kuin uutta yritystä kehiin! :)

Noista vauva-aihe jutusteluista..Ei meilläkään kyllä vauva jutuista juurikaan vielä puhuta. Haluaisin niin jovasti keskustella just lasten huoneen sisustuksesta, tavaroista joita pitää ahnkkia (vaunut, minkä tyyppinen malli jne..), nimistä, kasvatuksesta jne jne mutta kun ei niin ei. Jos jotain aletaan keskustelemaan niin kyllä mies vastaa jos jotain kysyn mutta siihen se sitten jää. Ts minä pidän keskustelua yllä- tuntuu väkinäiseltä ja yleensä jätän aiheen sitten siihen :( Mutta olen kuitenkin iloinen siitä, että asiassa ollaan päästy niin pitkälle, että yritys aloitetaan puolen vuoden päästä. Ehkä ne keskustelutkin ovat sitten luontevampia kun on tosi kyseessä :)

Voi Anttuli, ihanaa! Näyttää siltä että miehesi alkaa toden teolla pehmetä ajatukselle, ei vain ole ääneen sitä ehkä vielä myöntänyt mutta juuri suostumalla jättämään kumin pois näyttää sen... Meillä se kumi vain on ja pysyy...yyyyh... Aina kun ajattelen että nytpä ei kaivanutkaan sitä mukaan niin johan kohta alkaa se tuttu rapina kun pakettia avataan.. Välillä meinaa tunnelma latistua moisesta rapinasta...
Ihanaa, voidaan siis peukuttaa myös sinua tässä kierossa! Jänskää!! :)
Annemari, kuulostaa hyvältä! Iloinen sinun puolesta! On ihana tunne kun jostain jota on haavellut niin pitkää tulee totta, eli että toinen on haavelussa mukana ja yritys voi alkaa! :) Hyviä jazzeja!

Sitten pesänrakennus juttuihin... ;)
Me ollaan saatu melkein aita valmiiksi. Kivaa, kohta voi koirat laske pihalle nauttimaan kesäpäivistä! Muuttolaatikotkin alkaa olla poissa mutta tavarat vielä etsivät paikaansa... Pientä hommaa on hur mycket som helst, mutta täytyy vain ottaa löysin rantein eikä liikaa stressata mieltänsä asoilla jotka todellakin voi hoitaa syssymälläkin kun ilmat kylmenevät!

Nyt takaisin sorvin ääreen! Mukavaa viikonloppua kaikille!

Erica