Ajatuksissa3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Katriina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Katriina

Vieras
Moi,

Taas ois ihana ilma ulkona, mutta mun pitää kärvistellä täällä toimistossa vielä. Tylsää. Toisaalta, tää nyt varmistunut kp 2 on kuitenkin aiheuttanut sen, että mahaa koskee aivan julmetusti ja kuume on noussut taas tosi korkealle. Lääkärin mukaan toi kuume ei voi olla edelleenkään mitään gynekologista ja sen mielestä se on tulehdus, mutta mitähän se sanoo siihen, että verikokeen tulehdusarvot on nolla (sain tänään tulokset puhelimitse)!

Nää kivut ei oo kyllä yhtään niin kovat kuin oli viime kierrossa, mutta kovat on silti. Lisäksi oikeelta alavatsasta nipistelee samalla tavalla kun valitin tossa reilusti ennen menkkoja. Uskon, että tää kipu johtuu nyt niistä kystista, joiden toivon kyllä katoavan ennen seuraavaa gynekäyntiä heinäkuussa.

Voi että, vielä ois kolme viikkoa töitä ennen ku kesäloma, kokonaiset neljä viikkoa putkeen, alkaa. Ja vähän oon yritellyt sitä lomamatkaakin suunnitella, mutta se on erittäin suunnitteluasteella vielä. Pitäs kohta alkaa kyllä tehdä asian eteen oikein jotain.. Onko joku teistä matkustellut Baltiassa omalla autolla? Mua ennen kaikkea kiinnostaa, miten sais matkan aikataulutettua niin, että ehtis kuitenkin nähdäkin. Aina yksi tai kaksi yötä yhessä kohteessa ois tarkoituksena. Saapahan jotain mietittävää sen laparoskopian tilalle. Sitten kun kutsu sinne postista kolahtaa, niin oon varmaan hyvin paniikissa leikkaukseen asti.

Voi että, taas tästä tuli tällainen valituskirje, vaikka tarkoitus oli avata uus ketju... Ehkä sitten seuraavalla kerralla mulla on jopa jotain positiivista sanottavaa. Voi kun pääsis jo peiton alle ja kuumetta mittaamaan. Hrrr, palelee.

Vilkku, 31+31, Y5/06
Daisy, 30+35, Y5/06
Anttuli, 25+26, T7/06
Katriina, 26 + 31, Y3/06
Hj, 24+28, T7/06
Anna, 26+23, T3/07
Erica, 30+33, Y1/07
Ready 30+32, T7/06 (??)
Joanna79 27+32, T8/06
Pinja 31+38, ?/?
Minni 26 + 24, T8/06
Vanilla 26 + 24, Y3/06 -> + 28.5.06

Huomenta!
Mulla alkoi tällä viikolla loma, nyt oon vaan nukkunut vanhoja univelkoja pois. Nyt pitäis kai jotain järkevääkin alkaa tekemään. Meillä ei ole mitään reissusuunnitelmia, vain tuota raksaprojektia, mutta eipä me matkoista niin välitetä. Tai siis tottakai olis hienoa lähteä, mutta ei niinkään juuri niistä haaveilla. Eli Baltiakin on ihan outo tuttavuus.

Täällä ei sen kummempia uutisia, jännityksellä odottelen, mitä tämä pillerittömyys aikaansaa minussa. Eniten pelkään finnejä, mutta ei ne nyt ainakaan vielä ole tulleet. Mut jotenkin paljon vapaammalta olo tuntuu, kun ei tarvi joka ilta miettiä sitä pilleria ja sen ottamista.

Huomasin nyt, että täällä on muitakin kellä on nuorempi poikaystävä, kuten mullakin. Miten olette kokeneet asian? Mulla oli suhteen alussa vaikeuksia myöntää muille, että mies on nuorempi, sivutin iän vain ohimennen, mutta nyt kyllä kerron mieluusti toisen iän. Ei haittaa. Toiseksi tietysti nuoremmalla miehellä on tuo menojalka vielä vilkkaampi kuin itsellä, mutta näissäkin asioissa kumpikin on tullut puoliväliin. Ja tietysti jossain puheissa voi huomata sen iän, mutta olen kyllä seurustellut itseäni vanhempien kanssa, eikä kokemus osoita, että vanhempien jutut aina olisi sen fiksumpia. ;)) Meillä on sukulaisissa jonkun verran tätä, että pariskunnista naiset ovat pari vuotta vanhempia kuin miehet, ollaan naureskeltu, että mikä siinä oikein on. Nyt aamupalalle!

Itselläni ei ole kokemusta nuoremmista miehistä kun itselläni on ollut vain noita vanhempia. Kerran ollut 8v vanhempi mies, mutta olin silloin niin nuori, että arvot menivät ristiin. Mutta se siitä kun vanhemmista ei ollut kysymys.

Vaan nyt minulla on pienoinen kysymys, joka ei liity vauvoihin pätkääkään. Satuin torstaina katsomaan Teho-osaston piiiiitkästä aikaa ja olin ihan pihalla. Jos joku ihana ihminen viitsisi vähän valaista? Viimeksi kun katsoin niin Abby oli raskaana sille jollekin miehelle(nimeä en muista valitettavasti), joka halusi lähteä jollekin matkalle/komennukselle/jonnekin kun Abby sanoi olevansa raskaana. Miten Luka on tullut kuvioihin ja minne Sam on kadonnut?

Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Täälläpä on ehtinyt tulla viestejä kun on viikon ollu poissa sivustoilta. Uusi ketjukin.

Ihan ekana, Anttuli, en osaa vastata Teho-osasto kysymykseen. Sillon alkuaikoina kun siinä oli vielä George Clooney niin katsoin sitä, mut nyt en enää pitkään aikaan paitsi jotain pätkiä joskus vilkaisen.

Katriina, inhottava lääkäri. Jotkut lääkärit ei tunnu tajuavan olevansa asiakaspalvelutehtävissä. Toisaalta se on kai sinänsä ymmärrettävää, jos vaikka joutuu tekemään jotain 24 h:n työpäiviä ettei sitten jaksa ajatella miltä potilaasta tilanne tuntuu henkisesti. Oma gyneni sanoi sillon mulle monta vuotta ettei mulla ole endometrioosia, perusti käsityksensä käsin tehdyin tutkimuksiin, ei tehnyt edes ultraan. Mä vaan jankutin, että mulla on kaikki oireet, että eikö sitä nyt vois tutkia. ""No ei tämä nyt ainakaan endometrioosi ole"" oli vastaus. Ja sitten kun jouduin siihen kystaleikkaukseen niin sieltä paljastui, mitäpäs muuta kuin, tadaa, endometrioosi! Päätin, etten enää koskaan mene kyseiselle gynelle.

Oon tässä ehtinyt käymään parissa työhaastattelussakin, tosin yhteen ja samaan paikkaan. Maanantaina alkais työt mikäli sen saisin, tässä odottelen puhelinsoittoa. Se vaan että se on määräaikainen huhtikuulle asti.. Haluaisin vakituisen paikan, mutta kukapa ei haluaisi, taitaa olla aika harvinaista herkkua.. Anyway, tuntuu vaan, että kaikkia asioita pitää lykätä siihen asti, että saan vakituisen paikan. Tuntuu, että mun jokainen lause nykyään alkaa että ""sitten kun mulla on vakituinen työpaikka"". Ei uskalla ottaa lainaa, että ostaisi/rakentaisi oman kodin, ei voi sitä vauvaakaan ajatella kun pitäis olla töissä 6 kuukautta ennen kuin jää äippälomalle, että sais palkan mukaista äitiysrahaa, ja myöskin se, että pitäis olla se työpaikka sillä hetkellä kun on jäämässä äitiyslomalle. Ja oishan se kiva, että ois joku paikka mihin palata kun äitiysloma loppuu. Ja nyt kun toi ukkokin on alkanut pikku hiljaa lämmetä ajatukselle niin tuntuu jotenkin niin turhauttavalta, että tän elämän tilanteen takia joudutaan lykkäämään sitä yrityksen aloittamista.

Oli puhetta hoitovapaalle jäämisestä, ite haluisin olla kotona siihen asti että lapsi ois ainakin yli vuoden ikäinen. Voisin haluta myös lapset aika peräkkäin. Perhepäivähoitajakin työ kävis kyllä mulle, jossakin luki, että perhepäivähoitajan keskipalkka on 1640 eli paljon ennemmän kuin luulin.

Pömppövatsa on täälläkin! :) Aina kun syö jotain, niin heti näyttää siltä, että ois raskaana. MUTTA KUN EN OLE.

Minnikö se oli jonka mies haluis vielä matkustella ja kenties työskennellä ulkomailla? Täällä aivan päinvastainen mies, eipä sekään hyvä asia ole! Sen mielestä matkusteleminen on rahan hukkausta, oon kaksi kertaa meiän suhteen aikana saanut sen houkuteltua reissuun, ennen mua se ei edes ollut ollut lentokoneessa. Ja kun oon puhunut sille, että yrittäisi saada siirtoa jonnekin ulkomaille töihin niin vastaus on ollut, että ei hän halua kun siellä ei puhuta suomea. Voi kiesus. Hän kuulemma suostuis muuttamaan ulkomaille, mikäli mä saisin paikan, josta saisi niin hyvää palkkaa, että pystyisin elättämään molemmat. Like that´s gonna happen. Ja siitä mitä sanoit, että nuorempi mies haluaa vielä mennä enemmän kuin itse, niin kyllä täällä meilläkin (minä 24, mies 28) on niin päin, että mies haluaa enemmän baari-iltoihin kuin minä eli ei se iästä ole kiinni yksistään. Tosin viime aikoina minä olen tainnut käydä enemmän, mutta en kyllä nauti enää sellasista basic-baari-illoista. Jos on joku keikka tai että näkee hirveesti tuttuja niin silloin on kivaa, muuten on vaan hirvittävän tylsää ja kotiin pitää päästä viim. kahdelta.

Joo, no eipä näytä soittoa kuuluvan, joten enpä tainnut saada työpaikkaa. Ja ei kun uutta hakemusta kehiin!

Miten muuten aiotte viettää juhannuksen? Me ilmeisesti mennään paikkaan, jossa tavattiinkin ekaa kertaa, yhden kaverin luo jonne sitten tulee enempi porukkaa. Sinne aatoksi, sitten juhannuspäivänä saaristoon. Toivottavasti nää hyvät säät jatkuu!

Heips,
ihanaa kun viikonloppu vihdoin tuli! Ens viikol enää kolme työpäivää ennen lomaa!!!! AAAAHHHHH!!!!! =D Juu,kunpa vaan nää hienot kelit jatkuis.

Teharista; en kyl muista et Abby ois ollu raskaana aikaisemmin mut oli kyl jossain vaihees Carterin kanssa joka sit lähti töihin sinne jonnekin levottomille alueille ja tapas siel sit sen yhden naisen. Samin ja Lukan suhde loppui ihan vähän aikaa sitten siihen kun Sam ei halunnut enää lapsia ja kuvitteli se kai muutenki pärjäävänsä paremmin yksin.. tai jtk. Mut Abby ja Luka löys toisensa uudestaan pikkuhiljaa ja kai se vauva sai alkunsa vahingossa Neelan ja ??? hää-päivän päätteeksi.. Ne puhuu välillä siinä sarjassa niin vähän vaik katsojan annetaan ymmärtää enemmän. On kyl yksi mun lempparisarjoista vaik ei aina ihan kaikkii yksityiskohtii muistakaan. Mut kai toi Abby-juttu meni jotenkin tonnepäin. Hyvä että löysivät toisensa! Mielestäni toisilleen täydellisesti sopivat! =)

Täällä melkeen viikon kestäneet ""kuukautiset"" alkaa, kai, olee lopuillaan. HOH mä kyl sanon. Ollut kyl niin paljon särkyä, mieliala-vaihtelua ja ihmeellisyyttä et ei tosikaan. Nyt vaan tilaamaan uudet ovis-testit ja rennolla fiiliksellä eteenpäin (yritän siis...). Mites Vanillan olo? Entä Daisy? Koskas kuukautisten EI pitäis alkaa?

Me mennään appvanhempien mökille sukujuhliin juhannukseksi ja jäädään sinne yli viikonlopun. Lomaa vietetään siellä, omien vanhempien luona, kotia viimeisteltäessä ja varmaan joku pieni reissu tehään Tallinaan tai Saksaan. Ei tehä sen suurempia suunnitelmia koska mun on varsinkin pakko nyt ottaa välimatkaa stressiin eikä vaan vauva-aikeiden takia.

Yhteisistä harrastuksista; seurataan kyl paljon urheilua yhdessä. Futiksen MM-kisojakin kyl tulee seurattua kohtalaisella mielenkiinnolla itsekin sitä joskus pelanneena ja mies pelaa vieläkin. Muutenkin leffojen katselu kuuluu niihin tavallisimpiin rentoutusjuttuihin. Kävelyjä tehdään myös silloin tällöin jolloin onkin aina aikaa keskustella kaikenlaisesta. Parin viime vuoden aikana suurin yhteinen harrastus on kuitenkin ollut tämä talon rakentaminen ja kaikki siihen liittyvä - materiaaleihin tutustuminen, kaupoissa ravaaminen, suunnitteleminen ja itse tekeminen. Toivottavasti kohta nuo lapset olisivat uusi ""harrastus"" =)

Viikonloppuja!
Vilkku

Älkääs tytskät ihmetelkö mut nostin nuo meitin vanhat ketjut tänne etusivulle voidaan me ja jos jotakuta uutta kiinnostaa niin lukea niitäkin. Vitsi me ollaan oltu reippaita, yli 300 viestiä jo? Koska meil ois joku merkkipäivä kun skoolataan? =)

Huomenta tytskät.

Ja oikein mukavaa viikonloppua. Ainakin sää näyttää lupaavalta. Mun piti aamulla lähteä töihin, mutta kuumemittari näytti semmosia lukemia, että päätin jäädä vällyjen väliin. Eilen olin niin väsynyt. Sitä on vaikeaa edes kuvailla. Tunne oli niin käsittämätön, mutta ehkäpä tämä kuume selittää sen. Harmi vaan, menee hyvä päivä sivu suun.

Hj:ko sitä vakkari paikkaa haaveili. Tiedän tunteen. Tosin siitä on jo jokunen vuosi aikaa, mutta itse kerkesin olla määräaikasena viisi ja puoli vuotta ennen kuin mut vakinaistettiin. Olin jo monet kerrat heittämässä kirvestä kaivoon ja vaihtamaan maissemaa, mutta työ oli mun unelma ja onneksi en lähtenyt. Nyt tosin olen talossa ollut yhteensä jo yhdeksän vuotta ja mielessä on käynyt, että tässäkö tämä sitten oli. Mahdollisuudet kehittyä ovat aika pienet ja uusia haasteita olisi jo mukavaa saada. Mutta pitäis lähteä opiskelemaan. Ja nyt se on täysin mahdotonta kun on se talon rakennus ja sitten lapset... Onko muita jotka on harkinnut alan vaihtoa tai kenties oman firman pystyttämistä?

Minulla ei ole kokemusta nuoremmista miehistä joten jätän kommentoimatta, mutta vanhemmista kyllä sitäkin enemmän. Eli meillä mies on kahdeksan vuotta vanhempi kuin minä. Eikä mitään ongelmia ole ollut. Ainakaan meillä. En tiedä mitä muut ajattelevat eikä juuri kiinnostakkaan. Ikäeroa ei ainakaan arjessa huomaa mitenkään. ollaan niin samalla aaltopituudella.Tosin välillä olen miettinyt, että koska toi oikein kasvaa aikuiseksi. Mutta taitaa olla kaikilla miehillä sama juttu ikään katsomatta. Minä taidan aina välillä olla se joka potee neljänkympin kriisiä miehen puolesta. Mietin nimittäin ikää tulevien lapsien kannalta. Kauhulla olen ajatellut, että kun mahdollinen lapsi on kymmene niin isukki on sitten jo viidenkymmenen. Vaan olen yrittänyt olla ajattelematta asiaa kauheesti. Päätöshän on miehen oma ja ei se ikä niin katastrooppinen ole kun kyse on miehestä. Kai.. no, miettiä saa kaikenlaista..

Yhteisiä harrastuksia ei juurikaan ole. Mieshän lopetti juuri keväällä urheiluharrastuksensa, mikä on syönyt meidän yhteisestä ajasta paljon. Ja nyt opetellaan ikäänkuin elämään ihan uudenlaista elämää. Mutta eilen juuri palkitsimme toisemme raskaan päivän päätteeksi hyvällä elokuvalla, pullolla viiviä ja hirveellä pussilla karkkia, (että se siitä karkkilakosta) ja vain nautiskeltiin toistemme seurasta. Pupuilut kyllä jäi väliin . Väsymys oli molemmin puoleista ;)

Nyt kaikki kynnelle kykenijät ulos nauttimaan lämmöstä!

Mökille lähössä, mutta ajattelin nopeasti tulla piipahtamaan..

Meillä tosiaan mies lähes kaksi vuotta nuorempi, mutta koskaan en ole asiaa edes ajatellut sen kummemmin. Eikä mieskään. Se ei ole ollut ongelmana koskaan. Meillä on hirmu hauskaa yhdessä, samat arvot elämässä ja rakkautta molemmin puolin. Se on aina riittänyt. Ja meillä toisinaan minä olen se meidän perheen ""teini"". Kauan aikaa sitten jo olen tehnyt päätöksen etten koskaan edes aikuiseksi aio kasvaakkaan =)

Joku kyseli olostani.. Älyttömän iso väsymys aamusta iltaan, voisin nukkua koko ajan. Töissä välillä tahtoo energia loppua kesken kun on aivan uuvuksissa. Mutta eiköhän se tästä =) Pystyn väsymykseni kanssa elämään. Mutta epämiellyttävämpi raskausoire ilmoitti itsestään n viikko sitten - aamupahoinvointi. Sitä ilman olisin voinut kyllä mielihyvin olla. Ainoastaan yhtenä aamuna olen oksentanut (onneksi!).

Ja salaisuuteni on turvassa edelleen =) ""Lääkekuuri"" meni kaikkiin täydestä viime viikonloppuna. Olihan se hiukan inhottava valehdella, mutten vain vielä tahtonut huudella asiasta kaikille. Vasta sitten, kun keskenmenon riskit ovat pienemmät.

Mites muut ? Onkos ketään jäännääjiä piakkoin..?

Kovasti kaikille plussasäteitä ja aurinkoa !!

-Vanilla-

Heipparallaa!

Meillä on ikäeroa miehen kanssa 5 vuotta, hän siis vanhempi. Nuoremmista ei kyllä ole liiemmin kokemusta, mutta ihan tapauskohtaistahan kaikki on. Meillä ei kyllä huomaa eroa että hän olisi vanhempi (huoh..). no ei, näin on ihan hyvä =)

Vanilla, ehkä me kohta päästään jännäämään. Olen tuossa mieheltä kysellyt että jokohan nyt, niin sanoo että muutaman kk päästä. Pitää kuulemma totutella ajatukseen. Olen kysynyt että eikös sitä vähintään siinä 9 kk raskausaikana totu. Niin jotain mutisee. Ja olen sanonut että entäs jos ei heti tärppää. Niin kuulemma tärppää! (?). No tossa vaiheessa mun onkin sit hyvä vedota, että jos syksyllä alotetaan yritys, ja heti tärppää, niin haluuko hän että olen viimeisimmillään kaikkein kesäkuumimmillaan? Hih, eli nyt se puhuu ittensä sit vähän pussiin , tai sit ei yhtään välittäis mun tukalasta olotilasta =) Eli saattaa hyvinkin olla että yritys alkaa jo tässä kuussa =)

Mites muilla?

Ihana ilma, nyt pihatöihin!

Ääks, poltin sitten itteni lauantaina terassilla. En pahasti, mutta turvavyö autossa teki kyllä kipeetä aamulla, kun tulin töihin. Eilen sitten pihalla nautin auringosta turvallisen aurinkovoiteen kanssa.

Menkat alkaa olla ohi ja olokin helpottaa. Eilen olin kyllä vielä ihan turvoksissa, mutta luulen, että se enemmänkin johtuu lauantaisesta illanvietosta, kuin mistään muusta. Oltiin tyttöjen kanssa vähän viihteellä, tosi pitkästä aikaa muuten.

Lomasuunnitelmia tässä yritetään tehdä. Inhottavaa, että meidän matkan ajaksi oon laskenut, että menkat on just silloin päällä, ja mun kipujen takia mun tosiaan on suunniteltava menoni tosi tarkkaan, ainakin parin ekan päivän ajaksi. En haluais olla matkalla menkkakivuissani, mutta näyttää siltä, että matka on tehtävä just silloin eikä muulloin. Toivottavasti mä saan apua tähän piakkoin.

Meillä kanssa mies on vanhempi kun mä, eikä mulla oo kokemuksia nuoremmista miehistä eikä paljon miehistä muutenkaan =). Meillä ikäeroa on nelisen vuotta, päivitän oman ikäni sitten tonne listoille loppukesästä.

Vanilla: Mä kyselin sulta jo aikasemmin, mutta ootko nyt jo varaillut lääkärikäyntiä?

Vilkun ihmeellisistä menkoista mulle tuli mieleen, että entäpä jos ne olikin valesellaiset? Et jos sitten kuitenkin ois päässyt niin onnellisesti tapahtumaan, että oisit raskautunut kuitenkin?

Joanna, onnittelut, jos teillä nyt sitten yritys alkaa! Mäkään en haluaisi olla kesäkuumalla viimeisilläni, mutta sama kai se kuitenkin oikeesti on, että milloin sitä lapsen saa, jos vaan saa. Mun astman takia ehkä helpointa aikaa kuitenkin on kesällä ja syksyisin.

Hitsi, kun ulkona vieläkin on niin hieno ilma. Harmi, että pitää vaan kuluttaa päivä toimistolla. Mut päivänjatkoja.

Voi että kun nää on menneet muuttamaan nää sivut ihan kauheiksi. Ensinnäkin mun nimimerkki oli jo jonkun toisen käytössä ja toiseksi, tänne on tosi hankala ainakin mun mielestä tulla lukemaan ja kirjoittelemaan. Ehkä tähänkin tottuu, mutta nyt ainakin toistaiseksi tuntuu ikävältä.

Tulin vaan pikaisesti kirjottamaan ja nostamaan meidät vähän ylemmäs, jotta löytyisi edes vähän helpommin muillekin ketjulaisille tää ketju. Aika hiljaselta näyttää täällä, ei oo varmaan kukaan vielä oikein sisäistänyt tätä uutta ulkoasua ja muuta siihen liittyvää. Ja toi kirjautumispakkokin on vähän kakspiippuinen juttu. Ja tietenkin helteet pitää ihmiset poissa koneen ääreltä, tosin itse surffaan töistä.

Nyt tässä vaiheessa kiertoa on mulla ihan hyvä olla, ei mitään kipuja eikä turvonnutta vatsaa, mitä nyt ton veden lipittämisestä vähän turvoksissa, mutta kun on niin kuuma. Oon saanut meidän matkaakin jo aika hyvin järjesteltyä, joten siltäkin osin alkaa olla homma olla miltei kunnossa. Vauvoista meillä ei nyt ookaan puhuttu, kun pitää tää kierto tosiaan mennä kyllä ihan ehkäisten. Mut kyllä mä aina niitä ihania pikku vastasyntyneitä kaupungilla kattelen ... Kaverin kanssa puhuttiin kanssa eilen vauvoista ja silläkin on vähän vauvakuume, mutta valitettavasti ei miestä.

Mutta päivänjatkot, minä lähden ansaitusti rannalle loikoomaan (on kerrankin tullut tehtyä töitä koko päivä =))

Moro!

Joo Katriina, ompas sivut muuttuneet. Pitihän tuo heti kans rekisteröityä, en vaan halua että mies käy lueskelemassa täällä tietäen mitä minä olen kirjoittanut, ei lisäpaineita sille =) niin menee hiukan vaikeammaksi tämä lueskelu/kirjoittaminen nyt. No onhan tässä varmasti paljon hyvääkin.

Meillä tosissaan askel "parempaan" suuntaan. Vkloppuna olimme ilman ehkäisyä loppuun asti, silloin tosin vasta kp 9 ja sanoin että tämä lukeutuu aikalailla varmoihin päiviin. Voi kyllä sain vakuutella ennenkuin hän uskalsi olla ilman kumia, että tästä tulee todella epätodennäköisesti raskaaksi, mutta tietenkin tämä on tietoinen valinta olla ilman ehkäisyä loppuun asti. Eli katsotaan nyt mites tässä kierron puolivälillä, mitenkä mennään, onko seksiä ollenkaan =) Ei tässä mitään kiirettä ole vielä edes raskautua, kuhan hiukan "harjoitellaan" =)

Jussina ois tarkotus lähteä hiukan mökkeilemään. Parempi olis kyllä juoda edes muutama siideri, niin eivät nuo niin kattoisi mun mahaa joka pömpöttää siihen malliin kuin siellä joku jo olisi. Itsekuri on täysin kateissa, syön syön ja syön vaan.

Oikein mukavaa juhannusta kaikille! =)

Taas pitkästä aikaa ehdin tännekkii.. *nolona pyytää anteeksi* Kuinka aina voikii olla näin hirmuinen kiire.. Ehkä jossakii vaiheessa vauhti alkaa pakostikkii hidastumaan =) Ja on pakko alkaa ihan tietoisestikkin hidastamaan tahtia.

Johan on sivusto muuttunut ! Eikä välttämäti parempaan suuntaan.. noh, kaikkeen tottuu - aikanaan.

Joannalle ihan ensiksi kovasti onnea yritykseen ja miellyttäviä hellyttely hetkiä =) Mukava kuulla, että olette vauvantulo-tuulella myös.

Ja Katriinalle.. eilen tilasin ensimmäisen neuvola-ajan, joka on nyt sitten runsaan viikon päästä 30.6. klo 8. Aikaisemmin ei ollut aamuaikoja. Täällä meillä päin taitaa olla kovastikkii paljon massuasukkeja kasvamassa =) Neuvolantäti pyysi varaamaan aikaa n. 1 1/2 h, kun on ekasta käynnistä (ja ekasta raskaudesta) kyse. Vähän jo jänskättää.. Mies tosin sanoi tahtovansa tulla mukaan, joten ei tarvii jänskättää yksin =) Hän on oikein kovasti vauvanodotuksessamme mukana - on todella jännä huomata kuinka nopeasti se mieli muuttuu ja kuinka tärkeä asia tästä kasvavasta asukista on hänelle tullut. En ollenkaan valita.

Ilmat ovat olleet ihania, kunpa vain juhannuskin olisi poutaista. Mullakii pitkästä aikaa on pitkä viikonloppu ja aikaa rauhottua hyvässä seurassa. Me lähetää miehen kanssa mökille ja sinne on tulossa jos jonkinlaista tallaajaa meidän lisäksemme. Vanha tuttu ihana porukka. Niin kovasti odotan huomista iltaa.. tuon työpäivän vain kun jotenkuten jaksaisi hoitaa kunnialla tuossa välissä. Hieman on ollut havaittavissa motivaation puutetta. Ja nuo aamuiset pahoinvoinnit eivät kyllä yhtään helpota työssä käymistä. Olen asiakaspalvelussa enkä ole vielä työkavereilleni kertonut raskaudestani. Joten oli olo kuinka huono tahansa, hymyiltävä on ja oltava reippaana. Kahvitunnilla sitten puhistaan ja halaillaan pönttöä, jos niin pahalta tuntuu. Mutta en tahdo rutista, niin kauan olen tästä "tilasta" haaveillut.

Mutta ei auta, töitä on tehtävä täällä kotonakii.. pyykit odottavat koneessa narulle pääsyä ja seuraava koneellinen odottaa pesua. Tiskitkii taitavat kävellä kohta vastaan jos en piakkoin saa tiskatuksi =) Joten moido taas hetkeksi ja OIKEIN IHANAA JUHANNUSTA TEILLE KAIKILLE !!

-Vanilla-

Moikka piiiitkästä aikaa!

Huh, onpas kaikki täällä muuttunut...höh! Ennen kaikki oli niin tuttua ja turvallista... :)

Mä tulin nyt ihan nopeasti kirjoittamaan pika kuulumiset. Ollaan siis muutettu viime torstaina ja uudessa kodissa vallitsee kaaos... laatikoita ja nyssäköitä on joka paikassa. Mutta on se niiin IHANA se meidän uusi koti. Ollaan molemmat ihan lovena siihen !

Netti asioista, en muistanu tarpeeksi ajoissa ilmoittaa elisalle muuttavamme ja nyt saamme odottaa uutta nettiyhteyttä uuteen paikaan aina tuonne 6.7 asti, blah! En siis pääse kunnolla tänne kirjoittelemaan ja töistä käsin on hankalaa kun nyt on sesonki päällä...

Mulla oikeesti vieroitusoireita nestistä, melko huolestuttavaa... hih. Lueskelen sitten paremmalla ajalla teidän juttuja ja kirjoittelen enemmän. Oikein ihanaa ja aurinkoista juhannusta kaikille!! Ja plussatuulia tietty kanssa! (eikös se juhannus ole perinteisesti se aika kun monella nappaa...tosin ehkä vahingossa...Sen huomaa siitä kun n. 10kk kuluttua on syntyvyydessä selvä piikki ;) )

Nojoo, nyt täytyy taas mennä! Halit! :)

Heippa,

Onnea Ericalle uuteen kotiin!!! On se vaan mukavaa sisustaa uutta kotia ja laittaa pihaa. Mahdattekohan koko kesänä malttaa poistua sieltä ;)

Viimeistä työpäivää viedään eli huomenna alkaa loma, loma, looooooooooooomaaaaaaaaaaaa!!!
Juhannus ja siitä seuraava viikko vierähtää mökkeillen, sitten ehkä jotain pientä reissua ihan kotimaassa. Loma-asuntomessuja ja jotain sen sellaista, vähän siis fiiliksellä mitä keksitään. Niin ja niitä lakanoita olisi tarkoitus kanssa pöllyttää ahkerasti ;) Ostin laatikollisen(!) greippimehuakin mukaan matkaan eli kaikki kikkakolmaset käytetään nyt!

Aurinkoista juhannusta kaikille ja plussatuulia kaikille sitä toivoville! Toivottavasti palataan lomilta jotain mukanamme...

-Daisy

Minä kanssa toivotan ensimmäiseksi Ericalle onnea uuteen kotiin.
Onpa tosiaan menneet muuttamaan näitä sivuja. Eikä tosiaankaan paremmiksi. Toisaalta nyt on helpompi kirjoittaa kun pystyy selailemaan vanhoja kirjoituksia. Tietää kuka on kirjottanut mitäkin. Eikä tarvii sekoilla ihmisissä. Mun oli edelleen vaikeuksia päästä tänne ylipäänsä.

Mulla alko juhannuksen odotus hieman huonommissa merkeissä. Kävin koiran kanssa eilen lääkärissä ja pienoiselta löydettiin toisesta sieraimesta kasvaimia. Ikää neidillä on jo kunnioitettavat 11 v., mutta on niin iloinen ja aktiivinen luonne, että vieraat ihmiset luulevat sitä pennuksi. Mitään kipuja ei ole ja yleiskunto on mitä mainioin, että sen puolesta aikaa voi olla vielä vaikka kuinka paljon, mutta kun koskaan ei voi tietää. Ja koirat on mulle mun elämä. Ja niin rakkaita. Tieto asiasta oli henkisesti kova pala. Ja kotona on toinenkin vanha koira joten pelkään, että pahimmassa tapauksessa menetän ne molemmat lyhyen ajan sisällä. No, ei pitäis ajaella asioita etukäteen. Mutta olen joskus kovin pessimistinenluonne.

Mun juhannus menee töissä. Mutta onneksi viikon päästä alkaa loma. Ja sitten vietetään kaksi viikkoa mökkeillen. Kunpa säät vaan olisi suisiolliset.

Kaikille oikein hyvää jussia ja yrittäjille; hyviä pupuilu säitä ;)

-Pinja

Ompa kyllä sivut muuttuneet.. No, jospa ne tällain saavat niitä pahimpia peeloja aisoihin..

Täältäkin onnea Ericalle uuteen kotiin! Ois se kyllä niin ihana asia, saaha ihan oma koti.

Pahoittelut Pinjalle huonoista uutisista. Se on kyllä niin väärin, etteivät eläimet elä yhtä kauan kuin itse. Se luopuminen ei ole mitään helppoa. Sen olen joutunut itsekin pari kertaa kokemaan. Varsinkin toisen kohdalla se oli yhtä tuskaa, mutta sellaista se on. Onneksi on muistot.

Juhannusaatto menee pienissä pippaloissa, mitkä ovat sen luontoiset, ettei tarjolla ole minkäännäköistä alkomaholia. Sen jälkeen pääsee toivottavasti hetkeksi mökille sääskien syötäväksi. Harmi vaan kun säämies lupasi pelkkää vesisaetta. Tosin vettä se sato viimejussinakin..

Viikko olisi noita pillereitä vielä syömättä, mutta olo on 97% varma, että niitä jatketaan noitten jälkeenkin. Ajatukset ovat niin keskittyneitä kaverin häihin, että vauvajutut, onneksi, hieman siirtyivät sivuun. Tai ainakin kokoaikainen höpöttäminen loppui. Vauvan tosin haluaisin vieläkin, mutta..

Hauskat juhannukset kaikille tasapuolisesti!

Heipsansaa!
Mulla alkoi LOMA!!!!!! Jippiiiii!!!!!! =) =)) ...siis jo viime keskiviikkona mutten ole kerennyt kirjoittelemaan kun pakkailtiin ja lähettiin mökille juhannuksen viettoon. Nyt ollaan kotiuduttu mökiltä vähäksi aikaa kun miehel viel vähän töitä ja mä yritän tehdä vähän vielä keskeneräisiä hommia täällä kotona. Tavoite olis saada koko talo valmiiksi listoineen ja silikoonauksineen (heh) syksyyn mennessä. Tahtoopa vain aina käydä näin että kun pääsee muuttamaan uuteen kotiin niin tahtoo puhti loppua ja asiat jäädä kesken. Muutosta on meillä jo tosiaan 1 1/2 vuotta ja edelleen on yksi huone tekemättä (lattian päällystys) listojen ja muiden pikku töiden lisäksi.
Juhannus sujui meillä leppoisasti miehen suvun parissa. Ei tosiaankaan mitään viinalla länträämistä mutta joka päivä on kyl joku pullo korkattu. Ovista tikuttelin kaks kertaa jo mökillä kun "oikeiden" laskujen mukaan oviksen pitäisi jo olla mutta jos on luottamista edellis kuukauden ovis-ajankohtaan sekä tikutuksiin niin ovis osunee parin päivän päähän. Tuolla "oikealla" laskutavallahan ovis osuu kai yleensä kierron puoli väliin ja mulla kun kierto on nyt sit jtk 30-34 niin oviksen "pitäisi" osua 15-17 päiville mut viime kuussakin se osui tikutuksen mukaan kp 20... Mene ja tiedä. Mökillä ei olla kyl päästy pupuilemaankaan kun vinttihuoneestamme kuuluu kaikki eikä miehestä löydy seikkailunhalua lähteä yöllisille "patikointiretkille" metsän helmaan... Joten tällä viikolla sit pupuillaan ja kuten Daisy - juodaan greippimehua (kylläkin jo kierron alusta). Kaikki konstit käytössä... Saas nähä kuis likan käy...=) Jos ois joku sanonu 1/2 v. sitten miten höperöks vauvanteko ihmisen tekee niin en olis uskonu!

Onnea Ericalle uuteen kotiin!
Pinja, otan osaa. Tiedän miten pahalta tuntuu. Ajattele kuitenkin miten pitkän elämän koirasi on kuitenkin jo saanut elää. Meillä koiria ja kissoja kuollut eri syistä jo paljon nuorempana. Nyt vanhempien koira 12v. ja meneillään varmaan viimeinen kesä.... :( Vaikka pahalta tuntuu niin kun "piikin" aika tulee niin annamme sen kyllä sitten kuitenkin levollisin mielin. Sillä on pitkä ja hyvä elämä takanaan.

Ikäerosta vielä lopuksi; meidän kohdalla ikäeroa on vaan 1 kk, mies vanhempi=) Aikaisemmin ollut nuorempia miehiä enimmäkseen. Oma mielipiteeni on ettei se ikä siitä miehestä kaikkea kerro vaan kyllä elämänkokemus, luonne jne. vaikuttavat paljon enemmän.
Nyt varastoa tyhjentämään ja sit maalaamaan.
Niin, kommentti viel omasta puolestanikin näist uusituista sivuista - SEKAVAAAA! Itsekin jouduin muutaamaan nimim. kun oli Vilkku muka jo varattu. Hoh. No ehkä se tästä.

Juhannus tosiaan tuli ja meni, melkoisen rauhallisissa merkeissä. Oltiin ihan kotosalla ja lauantaina käytiin terassilla, mutta muuten oli kyllä todella raitis juhannus edellisiin verrattuna.

Voi kun mullakin ois jo kesäloma. Mut toisaalta.. kaks viikkoa menee nopeesti ja sitten neljän viikon lepo! Vähän matkustelua ja rentoutumista. Matkatkin oon nyt saanut onnistuneesti varattua, joten sitä odotellessa. Toivottavasti säät pysyy kanssa lämpiminä.

Mä aloin kanssa haaveilla omasta talosta joku aika sitten ja ehkä sen aika sitten joskus vielä onkin. Meillä on suhteellisen uusi rivitaloasunto, johon muutettaessa tehtiin osaan asuntoa pientä pintaremonttia, mutta myös kylppäri ja keittiö alkaisi jo kaivata uusimista. Lomalla ajateltiin uusia meidän toinen makuuhuone, joka sitten olisi se "lastenhuone". Emme nyt kuitenkaan sinne mitään nalletapetteja meinaa vielä laittaa, mutta vähän viihtyisämmäksi. Nyt se on enemmänkin romuvarastona kuin missään hyötykäytössä.

Vilkku: Mä oon ymmärtänyt tämän ovulaatiohomman niin, että riippumatta kierron pituudesta, ovulaatio ois aina kaksi viikkoa ennen kuukautisten alkamista. Näin ollen sulla se just vois mennäkin tonne 20 päivään kierron ollessa noin pitkä.

Kierrosta puheenolle, nyt on menossa kp 13 ja mulla on ollut tosi hyvä ollut näin alkukierrosta. Kohta se taas alkaa - se kärsiminen. En oo vielä saanut sairaalasta tietoja leikkauksen ajankohdasta ja vaikka oli puhetta, että tää kierto on mentävä ehkäisyn kanssa ton tulevan leikkauksen takia, niin eipä olla menty. Eipä silti - eihän tässä ovulaatio (jos sellaista nyt tässä kierrossa tapahtuu, viimeksi ei varmaan kystien takia ollut ollenkaan) ole lähimaillakaan, joten sen puoleen ei hätää. Jotenkin se on vaan niin kovin vaikeeta taas ottaa ne kortsut mukaan, kun niitä ilman ollaan tässä jo vähän aikaa oltu.

Greippimehu näkyy olevan täällä keskusteluissa aika suosittu puheenaihe. Mä en kyllä usko, että itse pystyisin sitä juomaan, oon aina inhonnut sitä ja se puskee takaisinpäin heti melkeistään. Lonkeron kanssa sama juttu, mä en oo pitänyt siitä koskaan.

Mutta joo, jatkan tässä töiden tekemistä. En oo oikein vielä tottunut näihin uusiin sivuihin ja hankalaa tää kirjottaminen tuntuu olevan, vaikkakin mukavaa, kun voi lukea muiden juttuja ilman leikkailuja ja liimailuja. Mutta kesäpäivänjatkoja!

Heip vielä ja noosto ylös!
Katriina, juu nyt kun sanoit ton tost oviksesta niin muistan sen kyl joskus kuulleeni. Loogistahan se oliskin sit munkin tapaukses.

Varasto tyhjennetty ja siivottu ja kun innoissani lähdin ostamaan maalia lattiaan niin eihän se ollukaa niin yksinkertaista! Argh.... ensin pitäs käsitellä betonilattia et maali tarttuu ja plää plää. Vihdoinkin kun otan itteäni niskasta kii ja alotan hommat nii sit ne ei luistakaa toivotun mukaan. Mäkin oon semmonen "heti kaikki tänne"-tyyppi. No joo, huomen pitää jatkaa...
Nyt futiksen loppu kattelemaan ja sit viel puputukset..kuhan en sammu..;)
Öitä, Vilkku

Onpas täällä hiljasta... Missäs kaikki ovat?
Anttuli? Erica? Katriina? Pinja? Joanna?............
Tylsä ilma ja arvtakaas kun eilen tyhjensin sen koko varaston ja jätin tuonne pihalle niin eikös se sade sieltä sitten tullutkin....heh, no nyt on sit jotku lastulevyn jämät ja vanhat betonisäkit märkiä.... Ehkä mä nyt saisin suostuteltua ton miehen tilaamaan sen jätelavan... Aatelkaa kun vois joskus vaan heittää pois KAIKKI tarpeeton. Ah!
No...palaillaan taas....
PS. Ovistikku muuten näytti tänä aamuna kahta viivaa kp18/30-34 joten pupuilut jatkukoon=) Nyt muuten ovis on tosi selkee; kauheeta nippailua ja paineen tunnetta vasemmassa munasarjassa ja neidin ei ainakaa tarvi kärsii kuivuudesta...heh
Vilkku

Heippa taas! Mulla on ollut vähän vaikeuksia päästä tälle sivulle, ainakin lähettää viestiä, toivottavasti toimii nyt. Mun poikaystävä on tosiaan 2 vuotta nuorempi, ja eniten sen huomaa just kun mä olisin jo valmis vauvaan ja hän ei vielä. Hän käy myös mua enemmän baareissa, mutta se ei mua haittaa, enemmän katsovat poikien kanssa jalkapalloa baarissa oluen kera kun rällästävät diskoissa. Itse en jaksa enää rampata baareissa (tai tosi harvoin, ja silloin se on lasillisella ystävättären kanssa tai jotain), krapulatkin on iän myötä pahentunut ja yleensä juomisen jälkeen on koko päivä pilalla! :) Mutta muuten toi ikäero ei vaikuta meidän arkeen, ollaan kiinnostunut samoista asioista, ja huumori on yhtä lapsellista molemmilla :) Tosin mä olen paljon "järkevämpi" rahan kanssa mutta luulen että se on enemmän luonteesta kuin iästä kiinni.

Mä tein muuten eilen raskaustestin, kun mulla on ollut omituista pahoinvointia, mutta se oli tietenkin negatiivinen. Ei me olla poikaystävän kanssa puuhailtukaan kun kerran menkkojen jälkeen, ja ne oli jopa tavallista runsaammat menkat, enkä oo mielestäni unohtanut yhtäkään pilleriä. Mutta jotenkin kun vauva-asiat on mielessä niin heti rupee tulkitsemaan oireita siihen suuntaan.

No, mutta eipä mulle kuulu muuta! :)

Heipä, hei!

Pitkästä aikaa. Vika tosin ei ole minun. Sillä en ole päässyt näille sivuille ollenkaan.Ja muut taitaa olla ansaitulla lomalla ;) Siksi taitaa olla näin hiljaista.

Juhannus tuli ja meni. Tai oikeastaan se meni multa ihan ohi koko juhla. Olin nimittäin töissä. Enkä harmikseni päässyt mökille, missä yleensä olen viettänyt keskikesän juhlaa. Kaikkea ei voi saada.

Mies meni vanhempiensa luo laittamaan autoa loma kuntoon ja saan olla kotona aivan omassa rauhassa. Koirakin on palautunut omaksi ihanaksi itsekseen. Huomenna tulee koepalojen tulokset. Eikä mua jännitä tippaakaa. Olen jo sata varma, että ovat pahan laatuisia. Joten en voi järkyttyä enää enempää. Töitä olen paiskinut hullun lailla ja olen jo lopen kyllästynyt koko paikkaan. Mutta onneksi kohta alkaa loma. Enään kolme päivää. Mulla on vähän samanlainen olo kuin lapsena kun oli joulu. Pitää laskea päiviä että koska se loma alkaa. Ja sitä odottaa kuin kuuta nousevaa.

Nyt jatkamaan löhöilyä. Eilen pyöräili töihin ja kävin (uimahallissa) uimassa joten voin laiskotella hyvällä omallatunnolla loppu päivän.

Palataan asiaan taas...

Tässä jalitsua tuijatessani ajattelin pitkästä aikaa kirjoittaa pari lausetta..
Juhannus meni loppujen lopuksi kivasti mökkeillessä, olisi saanut kestää pitempäänkin tuo loma. Tosin sain jonkun pöpön ja kurkku on ollut kipeä ja nenä tukossa, mutta oli se sen arvoista.

Huomenna olisi viimeisen pillerin vuoro, mutta tuntuu siltä, että kun edes ajattelen koko asiaa, tulen niin pahalle tuulelle, ettei pahemmasta väliä. En sitten tiä, johtuuko tämä siitä, että tosiaan olisi mahdollisuus muutokseen ja se muutos pelottaa niin paljon ettei haluais ajatella koko hommaa.

Heippa.

Ompas ikävä ilma ulkona. Toisaalta sade on välillä erittäin tervetullut joten eipä parane valittaa.

Vanilla, kiitos, tosin ei tässä vielä hirmu harppausta olla otettu. Edelleen tuo mies on hiukan "peloissaan", sanoo että haluaa kyllä lapsia mutta siltikkin sen ison askeleen ottaminen hiukan hirvittää. Sanoin sitten että luuleeko ettei minua. Mun sisällähän se pikku ihme sitten rupeaa kasvamaan, ja mun elämä siinä sillain ekaa muuttuu. Maha kasvaa, hormoonit heittelee, mahdolliset pahoinvoinnit, töistä pois jääminen jne. Emme siis ole olleet ilman ehkäisyä tuon jälkeen, siis loppuun asti. Tänään sanoin etten halua painostaa, enkä usko painostavanikaan, mutta mutta...eipä tosta oikeen ota selvää =) Kerro sitten Vanilla miten neuvolassa meni =)

Onnea Ericalle uuteen kotiin!=)

Toivotaan Pinja, että kasvaimet eivät leviä. tiedän miltä koiran menettäminen tuntuu, mutta pitää yrittää ajatella kuinka hyvä yhteinen taival teillä on takana!

Vilkulle paljon plussatuulia!=) Teillä ei sitten ainakaan yrittämisestä jää kiinni, jos kerran (melkeen) joka päivä ootte... ;) ja mehutkin jo käytössä :) Tässä ihan rupeaa jännäämään sun ja muidenki yrittäjien puolesta, ei ees omasta puolesta muista (tosin ei tähän mennessä hirveästi syytä ole ollutkaan..). Tikkuja en ole vielä ostanut, en nyt ainakaan muutamaan kiertoon aiokkaan, kattoo nyt ensin milloin yritys saa kunnolla edes alkaa :)

Tsemppiä Anttuli, kyllä se aika menee, ja kyllä sitä miestä kannattaa lämmitellä niin tottuupahan ajatukseen :)

Nimimerkillä: Ehkä jo tänään tärppää? :)