AJATUKSISSA 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
peukutuksia ja tsemppihaleja Saanalle!! jos nyt täti yrittää väkisin tunkea vierailulle niin se on ainakin positiivista että sait miehesi nyt ilmeisesti jo lämpenemään täysin vauva-ajatukselle joten häädät tädin sitten pikaisesti pois ja pääsette ihan oikeasti aloittamaan kunnon yrityksen ;)

Anna, I have no idea. Toivottavasti ilmavaiva ;)

Sade, juu, kai se on lämpimämpi, muttei vieläkään luvannut ennen joulua. Tai jos muutetaan... Että mä inhoan tekosyitä!

Huh, olettepa taas aktiivisia.

Saana, mä jännitän sun puolesta ihan kauheesti! Pidä meidät tilanteen tasalla!
(hih, toivotaan että sulle on vaan kova ripuli tulossa)

En ole ajatellut paljoakaan synnytystä. Mutten pelkää synnytyskipua, on kova kipukynnys ja jotenkin tuntuu että sen kuuluukin sattua. Eniten pelkään miten lapsi saadaan ulos, ettei synnytyshetkellä tapahdu mitään kriittistä, ei saa happea, olkapäät juuttuu, jne.

Mulla on mielipiteet vaihtuneet vuosien myötä tuosta, että jos saisi tietää kantavansa vammaista lasta. Kannatan täysin "antaa kaikkien kukkien kukkia"-asennetta, mutta kun iso osa vammaisista lapsista ei ole iloisia ja positiivisia downlapsia tai kehitysvammaisia. On paljon vammaisia lapsia joilla on sydänvikoja ja muita vaikeita rakenteellisia vammoja, jolloin pieni elämä muuttuu pelkäksi sairaalassa juoksemiseksi. Enkä tarkoita nyt puhua masentavia, vaan ihan realistisesti. Meillä Suomessa on aika hyvin asiat kun meillä tarjotaan raskauden aikaiset tutkimukset, joista tulee ilmi jos lapsessa on esim kromosomihäiriö tai mutaatio. On tietenkin oma valinta meneekö tutkimuksiin lainkaan. (Eli ensin perusultrat, ja jos niissä poikkeavaa, kutsutaan lisätutkimuksiin, joihin ei ole pakko osallistua). Mä olen päättänyt, että jos jotain vikaa löytysi, niin menisin tutkimuksiin.

Mä oon joskus miettinyt synnytystä, ja pakko myöntää, että välillä hiukan pelottaa. Mulla on suht korkea kipukynnys, mutta sitä sanotaan, että sitä kipua ei voi edes kuvitella. Mutta sitten taas kaikki myöskin sanoo, ettei sitä jälkeen päin edes muista. Täytyy vaan toivoa, että kaikki sujuu hyvin sekä vauvan, että mun kannalta.

On myös tullut mietittyä tota vammaisuutta. Olishan se totta kai hirmu vaikea päätös.. Ja vaikea sanoa mitä siinä sitten tekis. Vielä nyt kun asia ei ole kohdalla on helppo miettiä vaihtoehtoja, mut sitten kun olis tosiaan aika tehdä päätös. Hmm. Vaikea sanoa.

Täällä ei oviksesta tietoakaan. Oon tikuttanut joka päivä 5pvää.. Ehken sit tässäkään kuussa sitä pääse hyödyntää. Harmittaa aika lailla jos tämäkin kierto menee sivusuun. Meilläkin on jtp tekniikka.. Onhan tässä viel aikaa, että se ovis tulis, mut viime kierrossa sitä en saanut tikuilla bongattua ja aloitin tikuttaa kaks vkoa menkkojen jälkeen. Ja nyt tällä kertaa alotin tikuttaa viikko menkkojen jälkeen. Piru vie.

Peukutuksia saanalle!!! dbdbdbd

Saana, hang in there! Raskautuneet kaverit ovat kertoneet, että koko ajan oli tunne, että nyt ne alkaa, muttei kuitenkaan... eli jaksetaan yhdessä uskoa sun plussaavan! Raportoihan tuntemuksia!

Pimmu, olen lukenut täältä palstoilta ja kuullut muualtakin, ettei ovis VÄLTTÄMÄTTÄ näy tikuissa. Jollakin oli verikokeella saatu tietoon että oli ovis aivan varmasti, mutta se ei kuitenkaan näkynyt tikuilla. Eli hienoa että teillä on tuo jtp, niin ei ole ainakaan mennyt ohi!

Pimmu, mä olen lukenut samaa kuin Rosa. Ja myös sellaista että se hormonihuippu voi olla niin lyhytaikainen, että saattaa mennä ohi tikutusten välillä ja kuitenkin ovis tulee normaalisti.

Mites Ballerina? Lissu? Uusia tuntemuksia? ;)

Kiitos kaikille kannustuksesta :,)

Kävin hauskuuttamassa taas itseäni :)
http://plaza.fi/ellit/koti/kodinhoito/keskustelu/t1612292

Saana, eikös nuo vihlaisut ole merkki raskaudesta? vai oliko jotenkin selkeästi menkkavihlaisu??onko mitään punaista vielä näkynyt..jos ei niin peukutetaan raskausvihlaisuiksi nuo!

Ajattelinkin tehdä testit loppuun ja sitten taas jatkaa ilman sen suurempia stressailuja. Toivotaan ettei sitä ovista kuitenkaan olla vielä missattu. Viime kierrossa mun ehkä kuviteltu ovis tai olla kp 12 aikoihin.. Eli vielä on toivoa!!!!! Muistelisin et sillon oli hirmu vihlasu masuta, ni ovis se tais olla. Toivon mkaan. Eli vielä ei peliä ole menetetty. Sitä paitsi voisin rakastella joka päivä, mutta kun siitä taitaa olla enemmän haittaa kuin hyötyä.Elikkä jtp tyylillä jatkellaan. Ja tänään on taas vuorossa actionia! Odottavan aika on pitkä..

mun mielestä jos on jtp-linjalla niin tikutukset voisi suosiolla unohtaa. Simpat kuitenkin elää sen pari päivää niin ei ole niin väliä milloin ovis on jos koko ajan olisi simpoitettua maastoa munasolua varten ;)

Tämä on kyllä niin väärin kun teen etätöitä ja yhtiössä niin paljon pieniä lapsia..hetki sitten yksi äiti tuli n. puolivuotiaan vauvelin kanssa kaupasta ja ikkunasta kaiholla katsoin että kumpa meilläkin olisi tuollainen..no ehkä sitten joku päivä..Ja toisaalta taas sai hyvän muistutuksen kun kävin kaupassa ja siellä oli n.5v poikia hoitotätinsä kanssa, niin ne suloiset vauvat kasvavat myös isoiksi joskus..mutta ehkä se on sitten oman lapsen kohdalla ihan eri, kestää nuo uhmaiät jne paljon paremmin kuin vierailla lapsilla..

Pimmu, teillä on sitten sama jtp-kierto kuin meilläkin..toisaalta ihan kivakin kalenteri kädessä touhuta kun tietää aina milloin varmasti saa ;) tosin kun täytyy sumplia jo vähän menojakin tuon mukaan niin se on tietysti huonoa..sanoin miehelle aamulla että tänään tulee suoraan töistä kotiin mutta huomenna saa mennä minne haluaa kun en tarvitse simppalastia..heh..mutta huomaa kyllä kun jtp tekee niin ihan eri tavalla haluaakin..on siis jotenkin mielessä koko ajan että taas pääsee rakastelemaan..

Huomenia!
Me oltiin eilen Rollareita kattomassa ja just äsken vasta heräilin :) (ajeltiin yöllä Helsingistä kotiin Tampereelle)... Oli ihan mahtava keikka, oon nähnyt ne jo kolmesti ja tää oli ehdottomasti paras kaikista. Sitä Keith Richardsia ihemteltiin miehen kanssa, kun se näytti niinku ois ollu aineissa ja ihan pihalla välillä, kompuroi lavalla ja välillä piteli sitä kitaraansa niinku ei ois ennen semmosta nähny...Mut hienosti sekin tsemppas kun veti ne pari omaa biisiään... Ja aikasemmilla stadikan keikoilla ei oo tommosta tunnelmaa ollu muutenkaan, ihmiset veti keikan alkua oottaessa aaltoo monta kertaa koko stadionin ympäri ja Rollareilla oli tosi hienot tuli-, valo- ja räjähdystsydeemit.... :)

Saanalle hurjat peukutukset db db db db db db db db db!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja kaikille muille myös...

Mulla on jo muutaman kierron ajan ollu semmonen oire, tai vaiva (?) et vasemmalla puolella alavatsaa tuntuu aina välillä kovia vihlasuja...Mitähän sekin nyt sit vois olla...Sitä tuntuu jo ennen ovistakin... Muuten mulla ei vielääkään oo mitään ovisoiretta (Nyt kp 16)...Eiköhän mulla tässä kuussa oo ovista ollenkaan, vai tuleekohan tästä vaihteeksi pitkä tai normaalin pitunen kierto...omituista...

Tuosta vammaisuudesta...Omalta kohdalta tosi vaikee sanoo miten siihen asennoituis, miehen kannalta voisin melko varmaksi sanoo et jos sen raskausaikana sais tietää, niin luultavasti se haluis et yritetään uudelleen...

Pitäis lähtee "aamulenkille" koirien kanssa...huhhuh...vieläkin ihan unesta pökkyräinen olo (ja mähän en siis juonu eilen yhtikäs mitään, on vaan tullu tuota univelkaa jo muutenkin)...

Minä tunsin Saana menkkojen alkavan ihan koska vaan, mutta ne jäi sitten tulematta. Mun tutuksi tulleet menkkoja edeltävät tuhrutkin tuli, mutta sitten menkat ei tullutkaan. Peukutan sulle kyllä ja tietty kaikille muillekin.

Vammaisuutta jouduttiin miettimään jo joku aika sitten, käytiin kaikissa ultrissa, jotka kunta tarjos ja aika rankkaa sanoa, mutta jos niissä ois ollut jotain hälyttävää, luultavasti oltais kesketytetty raskaus. Minä en varmaan kestäisi elämää vammaisen lapsen vanhempana, koska siinä tilanteessa vaaditaan niin paljon enemmän jaksamista kuin normaalitilanteessa. Eihän sitä kukaan voi sanoa, että meidän lapsi terve olisi - jotainhan voi ilmetä paljonkin syntymän jälkeen. Mutta sen perusteella mitä ennakkoon voi saada tietää, olisimme varmaankin raskauden keskeyttäneet, mikäli jotain vammaisuuteen viittaavaa olisi ollut.

Vielä jotain piti kommentoida... mut mitä. Ai niin synnytystä. Mulla ei ollut lainkaan synnytykseen liittyviä pelkoja. Ainoastaan sitä jännitin, että mua rupee naurattaa siinä kesken synnytyksen, kun mulla on joskus vaikeeta pitää pokkaa tilanteissa, joisa ei kerta kaikkiaan voi naurattaa. Mut ei ruvennut naurattaa, kiroilin kyllä ja huusin suureen ääneen.

Niin, eilen mentiin taas ilman mitään ehkäisyä. Vaikka ei se vauva vielä suunnitelmissa ole... Haaveissa vasta.

Ei vielä mitään. Yleensä tässä vaiheess kyllä jo tuhruttaa. Hmm. Mä kai osaan jännittää kohdunkaulani täysin tiiviiksi :/
Yleensä menkat ei vihlo vaan jomottaa. Tuokin oli kai vain joku kramppi, kun oli vaan sellainen yksittäinen vihlaisu. Meinasin kyllä rääkäistä ääneen :) Että mä inhoan avokonttoria! ;D

Mutta koti kutsuu. Hurjasti peukutuksia niitä kaipaaville! bd bd bd bd :)

Tässä tämmönen monimutkanen päivän piristys. Et tiedä oletteko lukeneet, mutta kumminkin.

Elikkä siis perhemuodoista:

Uudet perhemuodot tuottavat pikku ongelmia sakastin puolellakin. Mies tilitti tuomiokirkon papille: -kaikki alkoi ku menin naimisiin. Vaimolla oli aikuinen tytär, josta tuli tytärpuolen. Isäni tuli vierailulle ja rakastui häneen. Tytärpuolestani tuli myös äitipuoleni.
Vaimoni sai pojan. Hänestä tuli isäni lanko, koska hän on isäni kanssa naimisissa olevan tytärpuoleni velipuoli. Koska poika on äitipuoleni veli, hän on siten myös setäni. Myös isäni vaimo sai pojan. Hän on veljeni, vaikka samalla olen hänen ukki - onhan hän tytärpuoleni poika.
Vaimoni on minulle mummo, äitipuolei äti. Siitä seuraa, että olen oman vaimoni lapsenlapsi.
Ottaen huomioon, että olen naimsissa isoäitini kanssa, en ole ainoastaan vaimoni puoliso vaan myös itseni isoisä. Siksi ahdistaa..

Hihihii! Olen kuullut tuon joskus aikaisemminkin, mutta vieläkään en oikein pysy juonessa mukana...

Mutta oikeesti, nykyään perhesuhteet voi olla tosi kiharaisia. Mun äiti työskentelee kerho-ohjaajana ja sanoi kerran, että tänäpäivänä tuntuu olevan enemmän uusioperheitä kuin ns. "normaaleja". Itsekin olen huomannut, että ihmisten kanssa keskustellessa menee välillä todella sekaisin äideistä, isistä, lapsista ja toisten lapsista. Olen luovuttanut. Itselläkin edessä huonossa tapauksessa tilanne, jossa itsellä on "lainattu" sukunimi ja lapsella ja isällä eri sukunimi. Tämä siis siinä tapauksessa, jos siippa ei muuta käsitystään avioliitosta... Ei viitsisi pikkuasioiden takia vaihtaa tyttönimeä takaisin ja maksaa monta euroa papereiden uusimisesta <huokaus>

Muistaakseni iipi on kertonut aimmin olleensa naimissa.. Muistanko oikein? Ja sulla on tietysti vielä se sukunimi.. Mitä mieltä iipi sun mies on sitten naimisiinmenosta, ei koskaan vai joskus myöhemmin?

Okei, olihan tuo aika sekavasti selitetty, heh!

Eli nyt käytän ex-miehen nimeä, kun en eron jälkeen nähnyt tarvetta vaihtaa sitä takaisin tyttönimeen :-I Nykyisen avomiehen kanssa ei siis olla naimisissa, mutta elän toivossa että joku päivä pääsen tästä nykyisestä sukunimestä eroon ;-) Mutta jos ei kosintaa ala kuulua siinä vaiheessa kun yhteistä lasta odotetaan, niin sitten kyllä vaihdan tyttönimen takaisin, prkl! ;-)