AJATUKSISSA 40

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sade81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Angsteri, täällä ehkä myös ovis..luulin että olisi ollut jo keskiviikkona, mutta nyt on taas vuotoa tullut niin runsaasti että ei tainnutkaan vielä olla (ja laskureilla laskin että jos kierto yhtä pitkä kuin viimeksi niin pitäisi oviksen osua näillemain..tiedä häntä) mutta ainakin tänäänkin pupuiltu joten yritetty kovasti hyödyntää.

Siitä trampoliinista, niin en siis tiedä mitä voisi vaikuttaa ja lähinnä sitä mietin kun jos ovis olisi ollut keskiviikkona ja pompin lauantaina niin eikös juuri silloin se yritä kiinnittyä (tai jotain..)? Mutta siis ehkä nyt pompin vaan jos siltä tuntuu enkä murehdi liikoja =)

Mä olen ihan hurahtanut frisbeegolfiin..nyt on ollut taas niin ihanat ilmat heitellä..ja nyt päätin ahkeroida kun luvattiin aurinkoa, niin vihdoinkin sain terassinkin käsiteltyä ja kunhan se tuosta vielä kuivuu niin käsittelen pihakalusteetkin.

Selailin muitakin keskusteluja ja eksyin tuonne vauvanhoitopuolelle... Nyt olen ihan järkyttynyt! Siellä oli niin paljon esillä kaikkea, että "jos luottaa isään hoitajana" ja "ei se vauva kärsi jos on joskus harvoin poissa sen luota" ja... Tuli paniikki: mitenhän tässä oikein käy?! Odotan kyllä, että mies olisi yhtälailla vauvaa hoitamassa kun sen aika on... Enkä halua, että mun elämäni päättyy sitten siihen kun vauva tulee! Apua apua tuntuuko teistä ikinä tältä? Ja saisiko tällaisesta aiheesta edes puhua, mene ja tiedä...

Huomenta!

Päivän tuhruilija ilmoittautuu, kp1 tästä tulee...

Taas ollut mukavan vilkasta, luin taas kaikki, mutta kun mun muistini on lyyyhyt... Niin siis mua ei haittaa ollenkaan lukea muiden yrittämisestä, pco:sta tai km:sta. Oikeastaan päinvastoin.

Sadenko mies pelasi golfia? Mä totesin viime kesänä kun mun mies aloitti sen harrastuksen, että munkin on "pakko" aloittaa se, muuten tulee ero ;)

Lumikukka, mäkin olen joskus kauhulla lukenut joitain odotus- ja hoitopuolen ketjujua. Siinä on ihan oikeasti tullut sellainen olo, että apua, tuleeko mustakin tuollainen... Ja kohta mä varmaan saan taas jonkun kimppuuni....

Äh, pitää selata ketju uudestaan..

Niin siis.

Lissulle lohdutusrutistu.

Ja oviksen hyödyntäjille hurjasti peukutuksia :)

Ericalle antoisaa mökkeilyä. Pelaatteko tekin golfia? Hih, on se harrastus kyllä lisääntymässä kovasti :)

No joo-o kyllä pätkii.

Lumikukka, sama täällä, pms:ssä kaikkein pahin on kyllä se kiukku. Heh, eilen kun alkoi tuhruttaa, mies oikein huokasi helpotuksesta, että se mun aivan karmea kiukkuilu johtuikin menkoista. Raukka pelkäsi, että seuraavat 9kk+X sama kiukku jatkuu... Totesikin, että olis ollut ensimmäinen ja viimeinen lapsi, joka olisi tehty, jos se kiukku olisi johtunut tärpistä... Ja hei, siis se pelkäsi pelkästään nyt tuota kiukkua, ei mahdollista lasta :D :D :D Toivottavasti osaan olla kiltisti sitten kun tärppää....

Halit Saanalle! Olenkohan minä jotenkin outo tapaus, kun en ainakaan tunnista itsessäni mitään kummempia PMS-oireita... Pitäis kai kysyä mieheltä. Ainoa merkki on kamala siivousinto, pätee kotiin kuin töihinkin. Sinänsä tietysti ihan positiivinen juttu ;-)

Voi vitsi millaisen sään kehitti heti loman jälkeen! Kävin eilen juoksulenkillä päivällä. Ei mikään optimaalisin lenkkisää, kun mittari näyttää +26... Mutta en ollut ainoa, sanotaan puolustukseksi :-)

Töissä taas! Aikamoinen dilemma kun olisi paljon sähköposteja odottamassa, joihin pitäisi reagoida, ja täälläkin olisi niin hurjan paljon kommentoitavaa ja juteltavaa. Ekaksi halaukset Saanalle jos vaikuttaa siltä että teillä pelkkä hääyö ei riittänyt. Ja toinen halaus siitä että olet saanut täällä ikäviä kommentteja. Voi olla, että tuo ulkopuolinen on sama kuin sinua aiemminkin tölväissyt, eikä vain satu pitämään sinusta. Älä välitä, me muut pidämme! Ja sinä kuulut ehdottomasti joukkoon, vaikka et virallisesti vielä yritäkään.
Aluksi pitänee jutella tästä ketjun jakamisesta. To keep it simple, tässä ranskalaisin viivoin perusteluita.
- Kuten Katariina mainitsi, tämä on alun perin ollut niille jotka haaveilevat yrityksen aloittamisesta.
- Nyt me oikeat yrittäjät täytetään ketju toisensa perään, ja uusille ei jää tilaa tutustua ja höpötellä toisilleen, kun he parat koko ajan tsemppaavat meitä ja esittävät lohduttelujaan.
- Toisaalta itse en jaksaisi koko ajan tutustua uusiin haaveilijoihin, eikä työaikakaan riitä! Haluaisin tietenkin jakaa empatiaa kaikille, mutta kun nykyisellä yrittäjäporukallakin saadaan paljon keskustelua aikaiseksi, niin aikaresurssit ei ainakaan minulla riitä keskustelumäärän moninkertaistamiseen.
- Jos perustettaisiin uusi ketju, ei kait mitään tylsää aikarajaa tarvita kuinka kauan yritys on ollut käynnissä, sinne saisi tulla jos kokee kuuluvansa (ja Saana mukaan, totta kait jos haluaa)
- Ja nimi saisi olla joku kiva, minusta ainakin tämän ketjun yksi hauskuus on ollut, että keskustelu liikkuu muissakin aihepiireissä kuin vauvoissa.
Mutta demokraattisesti tämä tietysti pitää päättää. Nyt tuntuu että aika tasan menee kannatus jakautumisen ja yhdessä pysymisen puolesta.

Sitten kaunis kiitos taas kerran teille kaikille myötätunnosta. Ihan oikeasti olette auttaneet minua keräämään taas itsetuntoa ja taistelutahtoa ja luottamusta tulevaan. *tässä ruusu kaikille työpöydän laidalle*
Olen käynyt lukemassa loppuviikosta aina välillä palstaa, mutta ei ollut tilaisuutta kirjoitella. Nyt on pakko tehdä vähän töitäkin, tulen kertomaan pco-juttuja myöhemmin tänään. Nyt pystyn jo kirjoittamaan aiheesta ilman itkua, ja hyvä niin. Muuten voisi kollegat vähän ihmetellä…

Ihana viikonloppu takana, mut kamalaa että kesä on melkein jo ohi. Luin lehdestä että tällä viikolla alkaa jo ekat koulut. Oikeastaan ihanaa sitten kun tulee syksy, voi hyvällä omalla tunnolla köllötellä iltaisin vaan kotona, nyt kesällä kun kotona käy vaan kääntymässä.

Nyt me tarvitaan niitä plussia tähän ketjuun! Onko kellään tädin odotusta tällä viikolla?

Mulla on loppuviikosta gyneja pyydän miehelle lähetteen simppatestiin. Se on kuitenkin niin helppo testi, ja parissa viikossa vastaukset. Mies itse ehdotti tätä. Hän on sen tyyppinen, että tutkii (lukee siis) itse aina kaiken tiedon mitä asiasta/ongelmasta löytää, ja ottaa tänkin sellasena empiirisenä tutkimuksena. On itse aivan huolissaan jo vastauksesta, kun on lukenut mitkä kaikki asiat voi vaurioittaa siittiöitä (tupakan poltto, elintavat, espanjalaisen tutkimuksen mukaan kännykkä housujen taskussa...) Mutta mielenkiintoista munkin mielestä kuulla vastaus.

Kiva kuulla susta Neilikka! Ja halaus. Palaa kirjoittelemaan siitä PCO:sta kunhan kerkiät.

Ajattelen aika samoin kuin tosta ketjujen jakamisesta. Mukavaa on jos juttua riittää jatkossakin muihin asioihin kuin vauvantekoon, mutta mäkin ehkä mieluiten keskustelisin ja purkisin tuntoja sellaisille jotka on enemmän samassa tilanteessa, eli jo tosissaan yrittäville kuin pelkästään haaveilijoille, joillehan tämä ketju alunperin kuuluu.

Eikun ihanaa että kesä on jo melkein ohi! Rakastan niin paljon kaikkia vuodenaikoja, että en millään malttaisi odottaa seuraavan tuloa! No on tämä kesäkin ihanaa, ja toisaalta muutama lämmin viikko olisi vielä ehkä mukava, mutta ajatelkaa mitä kivaa syksy tuo tullessaan! Uudella innolla harrastusten aloittaminen (oon jo selaillut kansalaisopistojen kursseja), kynttilät hämärissä illoissa, raikas ilma, ruska, koti-illat viltin suojissa sohvalla maaten ilman huonoa omaatuntoa jne…
Lisäksi minusta oli tosi kivaa tulla taas töihin. Lomalla en tehnyt juuri mitään konkreettista, ja nyt on taas energiaa vaikka mihin. Minä ainakin lähes aina töiden jälkeen teen jotain (liikuntaa, kotihommia, jossain käyminen tms, nyt esim voisi aloittaa yksien puutuolien hiomis- ja maalaamisprojektin) Lomalla en saanut aloitettua mitään, ja oikeasti vain lököilin ja latasin akkuja – nyt on ihanaa päästä käyttämään kasaantunutta energiaa! Ja täytyy vielä lisätä, että lomalla olimme tosi sosiaalisia, mikä oli kivaa. Meillä kävi paljon vieraita, ja me kyläilimme useissa paikoissa. Se piti välillä kiireisenä, ettei ihan juuttunut puutarhatuoliin kiinni…

Saanalle halitukset! Eikö se täti ymmärrä pysyä poissa...

Muita PMS oireita on vainoharhaisuus (kukaan ei tykkää musta yhyy) ja sitten sellainen synkkä olo, että nyt on lopun ajat käsillä. Ja tietenkin itkettää. Eilen kävin haudalla kukkia kastelemassa ja tuli ihan puun takaa paha olo siellä. Vaikka yleensä kärsii jo kyllä käydä ihan ok.

Neilikka, mäkin olen katsonut työväenopiston kursseja. Haluaisin mennä kutomaan kangaspuilla. Ja yliopistolla ajattelin aloittaa italian opinnot. Kesä mennyt multa vähän ohi, kun olen ollut koko kesän töissä. Siksi tuntuu ettei kesää oikein tänä vuonna ollutkaan. Mutta mä suunnittelen jo innolla joulua, pateettista. Mutta juuri ne kynttilät ja villasukat, hyvät kirjat ja kotona pysyminen... ihanaa.

Minäkin tykkään syksystä ja talvesta. Jep jep kynttilöitä kuluu ja... Jos joskus on ne häät, nekin voisi olla kiva järjestää talvella tai syksyllä.

Italiaa! Oi, se on ihana kieli. Opiskelin sitä amk:ssa ja tekisi mieli opetella lisää.

Jes, tänään tuli syksyn ensimmäinen kukkaluettelo postissa.

Lumikukka, läheisen poismenon suru on aina yllättävää – tosi paha olo voi tulla ihan koska vaan, vaikka pitkään olisi jo ollut ”helppoa”. Mulla tulee vieläkin joskus kauhea ikävä meidän koiria, jotka on kuolleet yli 5 vuotta sitten. Ja haudoilla (nyt en puhu enää koirien haudoista) käyminen on toisinaan tosi raskasta. En muista oletko kertonut tästä kuolintapauksesta täällä (mulla on mennyt nyt kesällä vähän ketjuja ohi), mutta sen voin vain sanoa, että sure silloin kun surettaa. Ei kannata yrittää pyyhkiä ikävöimistä pois, vaan ajatella läheistä ja yhteisiä aikoja silloin kun siltä tuntuu. Joko yksin tai jonkun kanssa, ihan miten tuntuu paremmalta.

Mitä ihmeen kukkaluetteloita syksyllä tulee???

Näinhän se on Neilikka... Näistä tapauksista on jo 7-10 vuotta, mutta edelleen toisinaan kirpaisee enempi ja joskus vähempi. Isäni kuoli yllättäen varsin nuorena. Tekisi vähän mieli kertoa kaikki, mutta se on aika synkkä tarina ja toisekseen minut taatusti siitä tunnistaa.

Krookuksia, tulppaaneita, narsisseja, liljoja... Syksyllä istutettavia perennoja ja sipuleita. (hyvä loppukevennys)

Lumikukka, minullakin on monesti olo, että tänne olisi kiva kirjoittaa vielä enemmän, mutta pakko pitää jotain rajaa, että tunnistaminen ei kävisi liian helpoksi. Sinulla on sitten sama tilanne kuin itselläni, että tulevilla lapsilla ei ole isoisää itseni puolelta. Se tuntuu toisinaan pahalta, varsinkin kun on seurannut kuinka paljon appeni on hurahtanut ensimmäiseen lapsenlapseensa ja kuinka paljon nauttii tämän kanssa olemisesta. Hassua kuinka tavallinen köriläs rupeaa lepertelemään ja tekee vaikka mitä temppuja että toinen viihtyy… Suloista! Sääli että oma isäni ei ehtinyt kokea sitä. Siitä olen monesti iloinen, että ehti taluttaa minut alttarille, sanoi silloin että oli monesti miettinyt etukäteen itseään taluttamassa tytärtään kirkon käytävää pitkin.

Noista sipuleista! Jättilaukkaa (vai mikä sen nimi onkaan, violetti iso pallo) haluaisin laittaa. Viime syksynä en raskinut, jospa nyt!

Juuh, kohtalontovereita siis ollaan... Kyllähän sitä toivoisi, että asiat olisivat toisin. Paljon sellaista on, missä olisi toivonut olevan vielä mukana. Aika epätodennäköistähän se tietenkin on, että täällä joku sellainen on, joka tunnistaisi, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä juopottelen joku kerta ja tilitän teille sitten.

Tuossa kukkaluettelossa oli jättilaukkoja... Surffaa Korpikankaan tai Viherpeukaloiden nettisivuille, sieltä löytyy. Mun pitäis kaivaa yksi kukkapenkki kokonaan ylös ja perustaa uudelleen. Olen ihan villiintynyt liljoihin, niitä voisi tilailla tuohon penkkiin.

Neilikalle ja Lumikukalle valtavat rutistukset.... *nieleskelyä tippa linssissä*

Mutta kiva saada sut Neilikka linjoille pitkästä aikaa :)

Ehdotuksia:

Jos uusi ketju perustetaan, Ajatuksissa linjan noudattaja olisi esim Ajatuksista yritykseen.

Äh, keskeytys....

Juu, täällä on kyllä koko ajan pelko siitä, että joku tunnistaa ja siksi minäkään en ole puhunut omista samoista kokemuksista kuin Neilikalla ja Lumikukalla.. Ei ole päivää etten muistaisi, mutta on päiviä, jolloin en sure. :)

Neilikalla oli kyllä hyvät perustelut uuden ryhmän aloittamiseksi. Minäkin päädyin tähän porukkaan (taustailun jälkeen) alkuvuodesta siksi, että yritys oli vasta "virallistunut" ja täällä näytti olevan saman asian kanssa painiskelevia (heh mikä kielikuva :-)

Olen uuden ryhmän kannalla, mutta ei haittaa vaikka jatkettaisiin näinkin. Totta on sekin, että kun uusia keskustelijoita tulee oikein kertaryminällä monta peräkkäin, menee jo vähän sekaisin kuka on kukin... Joskus tuntuu että keskustelu pyörii paikallaan samaa ympyrää (noh, miten se tällaisella palstalla voisi muuta ollakaan ;-)

Terkut helteestä! Ihanaa, kun on vapaa päivä! Huomenna taas työt kutsuu. Ajattelin kirjoitella ennen mökille menemistä.

Musta tuo Saanan ehdottama Ajatuksista yritykseen on hyvä nimi. Mitä mieltä Neilikka ja co ovat? Vai mitä muita nimiehdotuksia tulee mieleen?

Tänään pitäisi olla ovulaatio, mutta voi olla että se on kyllä jo mennytkin. Testit näyttivät + jo perjantai aamuna. Nupsaistiin varmuuden vuoksi kyllä tänäänkin. En millään jaksaisi odotta kahta viikkoa, että saa tiedon, onko onnistunut vai ei. Jännät paikat!

Rosa, joulua toohotetaan täälläkin. Olen jopa tehnyt joitakin paketteja, eh...

Nyt kyyti tuli. Palailen myöhemmin!

Sympatiat Annalle! Hyvin sanottu, koen ihan samoin.

Joulua? Mä olen kanssa jouluihminen ja olen jo suunnitellut lahjoja ja... :)

Mihinkähän ne uudet on muuten kadonneet? Niitähän oli monta ihan tässä vasta, mutta mitään ei oo sittemmin kuulunut....

Ajatuksista yritykseen olisi tosi hyvä ja linjaan sopiva nimi! Kerää koko setti, nyt neljä osaa tarjolla! Perustetaanko se, ja jätetään tänne tilaa uusille? Sinne saa siirtyä tietysti ilman mitään kriteereitä, itse toivon näkeväni siellä tämän vakkarijengin ainakin. Kuka avaa?