AJATUKSISSA 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pilleireiden lopettamisen jälkeen ennen ensimmäisiä menkkoja oli kyllä runsaampi valkovuoto, mutta nyt on toinen kierto ja ilmiö ei ole toistunut... Muita oireita en ole vielä huomannut... Kaverilla laski verenpaine. Itse täti kyllä on huomattavasti kivuliaampi ja runsaampi kuin pillereillä. Mä oon kyllä ajatellut ihan samaa: minkä ihmeen takia niitä piti niin kauan syödä? Että miehellä ois kivempaa kun ei tarvi käyttää kumia?? Käsittämätöntä. Eniten tässä ottaa hermoon se, kun vasta julkaistiin se tutkimus, miten pillereitä käyttäneiden naisten lapset ovat usein allergisia. En muista miten suuri osuus se oli, mutta oliko jopa yli puolet... Ja meillä on kissoja ja koiria. Sydän särkyy jos niistä pitäisi luopua! En kyllä luovu! Me ei olla kumpikaan allergisia millekään eikä kummankaan perheessäkään kukaan, joten toivotaan että perintötekijät ois vahvempi tekijä...

Suunnittelin tässä dietin aloittamista... Ylipainoa on hieman, sama työstää sitä pois jo valmiiksi, ettei yrittäminen ainakaan siitä hankaloituisi.

Ei kait sitä tarvitse Saana huonoa omaatuntoa potea :)

Moikka taas! kp 2, plääh!

Tervetuloa joukkoon kaikki uudet! Vasta liityin minäkin muutama viikko sitten ja mukavassa porukassa olen saanut olla mukana :) ! Toivottavasti tekin viihdytte! Tähän palstaan jää lievästi sanoen kiinni.

Sade, mä jätin/jouduin jättämään pillerit n.5 vuotta sitten ja mulla asia on kyllä kääntynyt niinpäin, että mielialat vaihtelevat nyt paljon enemmän kuin pillereiden aikaan. Olen esim.paljon itkuisempi ja kiukkuisempikin. Oviksen aikaan hermostun mitä pienemmistäkin asioista. Muita muutoksia en ole itsessäni huomannut.

Sitten gallupeihin eli kyllä mies on ainakin tähän asti tullut aina, mutta vaikka ei tulisikaan, niin eihän se vakavaa ole (kunhan ei tulisi joka kertaiseksi ongelmaksi). Mitäs se toinen gallup koskikaan? Täytyy selata taaksepäin. Juu, miehen juomiseen. Eli aluksi se oli meillä tosi iso ongelma, kun hänen työnsä takia vapaita päivä oli aika runsaasti ja yhdessä otettiin sitten alkuhuumassa useampana päivänä viikossa. Riitojen jälkeen sain sen kitkettyä. Nyt meillä on silleen, että meillä on etukäteen sovittuna, milloin otetaan/mies ottaa ja milloin on raitis viikonloppu(mulla ollut jo 5 kuukautta taukoa raskaustoiveiden ja luulojen takia) . Arkisin meillä ei enää onneksi oteta.

Muuten, mielikuvaleikkiä, jos teillä tärppää seuraavasta oviksesta niin milloin olisi laskettuaikanne? Mulla olisi 28 huhtikuuta. Olisi unelma-aika mun mielestä. Ei muuta kuin uutta yritystä kahden viikon päästä!

Tuo koukkuun jääminen on kyllä niin totta... Oon vielä töissä yksin, muut kesälomalla -> tämä on taustalla auki eikä mulla muita juttukavereita sitten olekaan :) Ensi viikolla palaa kollegat lomilta. Sitten ei kyllä työpäivän aikana kauheasti pystykään seuraamaan, avokonttorin ihanuuksia.

Tervetuloa mukaan, kurkku! Kerro vähän itsestäsi :)

Saana, turha potea huonoa omaatuntoa...: )Jos sulla tärppäisi niin me oltais tietysti ihan onnesta soikeana sun puolesta!!! Ei tässä ketjussa olla kateellisia plussista (pihan piiiiiiikkusen vaan) vaan ollaan iloisia jokaisesta plussasta!

Hehe, mäkin laskeskelen noita laskettuja aikoja noilla laskureilla joka kuukausi : ) Huhtikuun loppu ois meikäläiselläkin jos tässä kierrossa nappais.

Mä meen Suomeen viikkoa ennen häitä, ja sillon on kp 19, eli yleensä just sillon kun mulla on ovis. Hmmmmph. Täytyy vaan siementää siinä ennen, toivottavasti ehtii : )Mutta siinä viikkoa ennen ehtii kyllä sit sumplia kaikenlaista. Ja mun äiti on aika aktiivinen hääsuunnittelussa (valitettavasti) ja sitten mun kaasoista toinen on Suomessa ja se on aivan ihana.

Galluppiin... meillä mies tulee melkein aina, varmaan yhdelä kädellä laskettavissa ettei ois tullu. Viimeks tais olla viime tai toissa kierrossa oviksen aikaan, kun "pakotin" miehen sänkyyn ja sille tuli paineita.... Vooooi. Pidettiin sit pieni paussi ja sit onnistu. Mutta kyllä mieskin haluaa vauvaa yhtä paljon että ei se siitä valita että se pakotetaan. Ja yleensä meillä ei oo niin paljon seksiä, ehkä kerran viikossa, niin on innoissaan että "ovisviikolla" saa sitten enemmän kun tarpeeks ; )

Hmm. Oiskohan se suunnilleen 12. huhtikuuta. Sopis oikein hyvin :D

Se on muuten ihan totta, että liman määrä lisääntyy huomattavasti kun ei syö pillereitä. Ihanaa kun ei tarvitse liukastetta! :) Mutta voi itku tätä hiusten rasvoittumista ja iho-ongelmia..... Ja ne menkat! Jaiks.

plaah..täällä tulee vettä taivaan täydeltä..

niin se toinen gallup..meillä ei alkoholi ole ongelma. itse en juo juuri ollenkaan (eipä tarvi sitten raskautuessaankaan miettiä/muuttaa mitään) ja mieskin juo todella harvoin, viikonloppuisin tietysti saunaoluen mutta siis todella vähän joten ei aiheuta mitään huolia. Ja jo tuo kun en itse juo niin en kyllä pystyisi olemaan jos toinen vetäisi joka viikonloppu kunnon kännit.

Mä taidan jättää nuo ajatusleikit väliin niin ei sitten harmita niin paljoa jos ei tärppää..eiköhän se nyt melkein kaikilla osu sinne huhtikuun paikkeille kun näyttää menkat olleen suht samoihin aikoihin, tuo ajankohta sopisi kyllä ihan täydellisesti mulle joten täytyy pitää peukut pystyssä että nyt tärppäisi..ei voi ainakaan yrityksen puutteesta syyttää.

Muistan jostain joskus lukeneeni että ei suositella rakastelua joka päivä edes ovisaikaan kun siittiöt saattavat heikentyä? pitääkö paikkansa ja voiko raskautua jos rakastelisi päivää ennen ovista ja päivää oviksen jälkeen vai pitääkö osua juuri tuolle ovispäivälle?

Eikös ne siittiöt elä noin 5 päivää? Ja munis elää päivän?
Korjatkaa jos menee metsään. Joka toinen päivä tahtia suositellaan (jos miehen siittiöt on heikkoja?) sen takia että niitä ehtisi muodostua enemmin.

Hmph. Ei mulla kyllä housut kestä jalassa ovisaikaan niin pitkään... Ja toisaalta jos toimii tiukimpien ohjeiden mukaan niin koko kierto pitäisi vetää joka toinen päivä. Ei tuu kesää.

Taisin tätä toivetta pohtiakin aiemmin, eli jos raskautuisin tästä kierrosta niin saisin lapsen ennen kun olen 30v. Laskettu aika (tiedän että se harvoin on oikea syntymäpäivä) olis kymmenisen päivää ennen mun 30v-synttäriä siis. Eli pikkasen paineita luon itselleni... Sairaalan papereissa pistää silmään lause "Yli 30v ensisynnyttäjä", vaikkei tuolla nyt ole oikeasti mitään väliä.

Tuosta jtp-systeemistä. Tajuan kyllä, että siittiöt ovat "muhineempia" ja valmiimpia jos ei harrasta seksiä joka päivä. Mutta mun järjellä oviksen aikoihin kannattaisi harrastaa mahdollisimman paljon seksiä, että varmasti osuis oviksen kohdalle. Eli tämä jtp meilläkin nyt, mutta ajattelin oviksen tienoilla tihentää sen jokaiseen päivään. Se toimii hyvin siksikin, että meillä miehen kanssa nyt aika aktiivinen ja onnellinen vaihe muutenkin. Kyllähän te tiedätte, että joskus on kausia jolloin tekee mieli enemmän ja joskus vähemmän.

Hih. Musta on tullut ihan pirttihirmu: Kielsin mieheltä tällä kierrolla itsensä tyydyttämisen kokonaan. Sanoin, että olen täysin käytettävissä koska vaan, eli mies oli lopulta ihan tyytyväinen.

Täällähän on melkoisia ovis-analyyseja... :D
Onko teidän helppo tunnistaa ovulaation ajankohta ilman tikutuksia? Googletin viime viikolla noita limajuttuja ja opin PALJON, tietenkin näissä on paljon yksilöllisiä eroja. Siittiöiden elinaika riippuu myös limasta (ovulaation aikaan hedelmällisintä), 3-5 vrk ja munasolu elää 12-24h. Hieman iskee epätoivo, miten monen asian pitää osua kohdalleen, tieto lisää todellakin tuskaa!

Minni, hääjärjestelynne kuulostavat tosi harkituille! Kyytien järjestäminen on mielestäni jo melkoista extraa! Oletko jo polttareita ounastellut? Onko Tanskassa samanlainen polttarikulttuuri?

Täälläkin sataa, hyvää aikaa siis kirjoitella kiitoskortteja ja siivoilla komeroita...

Ihana lukee "limajuttuja", kun mulla on vain yksi ystävä, jonka kanssa moisista voi ihan avoimesti puhua, ja häntäki näkee aika harvon. Johtuu kyllä ihan omasta ujoudesta, kai ne muutkin kaverit moisia pohtineet aikanaan.. Niillä vaan kaikilla tuntuu vauvajutut olevan jo taaksejäänyttä elämää, miettivät jo koulureppuja ja iltapäivähoitoa. Ahh. Toivottavasti tuo oma pikkunen ei kasva liian nopsaan. Ukko sanoo mua ihan höpöksi, hänen mielestä neiti kasvaa ihan sopivaa vauhtia - paitsi nyt se jo käski kotia tulla, kun kerroin neidin oppineen kierimään ja melkeen ilman tukee istumaanki tämän loman aikana. Paljosta jää paitsi, vaikka vain parista viikosta puhutaan. Uusia ruokia (paitsi papan sokeritonta mansikkasoppaa) en neidille kuulemma saa antaakaan, kun hän haluaa ite. Että semmosta. Ihana, eiköhän se kohta sekin suostu kumit jättään laatikkoon! Moiset nyt käytössä, kun ollaan niin harvon harrastettu seksiä viime aikoina. Mulla ei kertakaikkiaan oo yhtään tehny mieli ja paikat ollu kipeinä synnytyksen jäliltä pitkään. Hormoneita en kyllä aio missään muodossa ehkäsyyn enää ottaa, kun muutenki hormonitoimintani on mitä on, ovis ja menkat tulee ehkä kerran puolessa vuodessa ilman apua. Siksi se tuon esikoisenki teko niin kauan kesti. Mutta tärppäsipä silti, lomalle vain piti lähtee ja jättää gyne muita alapäitä sorkkimaan ;)

Minnille suuret onnittelut häiden johdosta! Meilläkin juhlittiin Suomessa häät pari vuotta sitten, ja tanskalaiset olivat ihan haltioissaan. Tulivat Pohjois-Suomeen villlapaitoineen, ja oli ihan järetön helle koko sen pari vko, mitä ne täällä oli. Eikä hyttysiäkään ihan hirveesti! Meillä oli yks mun myös Tanskassa asuva suomalainen ystävä tulkkina, puheet se oli kääntäny jo etukäteen mutta mitä tuli illan aikana muuta ohjelmaa, se käänsi sitten lonkalta, ja oli oikeen toimiva ratkasu. Ja kiva mulle, kun saatoin keskittyä siihen morsiona oloon, ei tarvinnu alkaa ite tulkkaan. Ja yhteislaulut saatiin rajattua yhteen! Anoppi sen oli tehny, eikä onneksi hirveen pitkää, niin ei suomalaiset vieraat pitkästyneet :) Mutta mitäs minä muuta itestäni kuin mitä tuossa aiemmin jo tuli - asutaan Etelä-Sjellannilla, Tanskassa oon asunu jo yli 6 vuotta. Sveitsistä piti moinen viikinki käydä löytämässä, kun niitä ei kai siihen aikaan lähempänä ollu liikkeellä. Tai ei ainakaan kohalle osunu. Hyvin oon viihtyny, ja nyt lapsen tultua oon alkanu tottua ajatukseen, että sinne sitä kai jäädään, vaikka ollaan Suomeen muutostaki toki puhuttu. Ukolla ei ois mitään vastaan, vaikkei se juuri muuta kielestä osaakaan ku ostaa baarissa ison oluen ja lohta kauppahallilta. Johan noilla taidoilla toki hengissä pysyis ;)

Anteeks nyt kurkku.

Tervetuloa vaan YRITTÄMÄÄN TAI HAAVEILEMAAN meidän kanssa, mutta ihan väärälle palstalle kirjottelet vauvas jutuista, syömisistä sun muista. kirjoita sitten edes vain yrityksestäsi.

Ei pahalla, mutta me kaikki muut haaveillaan ekasta vauvasta. Tää ketju on perustettu ESIKOISÈSTA HAAVEILEVILLE. Olemme sen verran mukavia ja avoimia, että tervetuloa mukaan vaikka havveiletkin toisesta, mutta ihan totta: Luuletko että haluamme kuulla miten "Neidille ei maistu nämä pöperöt vaan nämä". Ehkä tää on kateutta, mutta siksi minä olenkin tällä VAÙVAHAAVEET-palstalla, enkä siellä missä puhutaan jo syntyneistä olevista vauvoista.

Seilaan itse lapsettomuus-palstalla ja täällä. Tämä on yksi harvoista ketjuista, missä ihmisillä ei ole vauvoja, vaan HAAVEILEVAT niistä. Älä pilaa tätä! Sinulle olisi monta muutakin vaihtoehtoa!!!

Kiitos linkkivinkistä! Katsokaapa huviksenne e-pillereitä käyttäneiden käyrää (löytyy sivupalkista Raskauden alkaminen -linkistä). Masentava. Tai tarkemmin ajatellen - älkää katsoko.

täytyy kyllä jossain määrin yhytä edelliseen, toivon että tämä ketju pysyisi ihan vain haaveilu-ketjuna. Onhan niitä ihana kuulla että joku oppii ryömimään jne, mutta ne voivat myös lisätä tuskaa niiden keskuudessa jotka ovat jo pidempään yrittäneet yms.

toi on kyllä todellakin korkeimman hallussa että siittiö ja munasolu kohtaavat..todennäköisyys kun on aika pieni. Nyt alkoi mietityttämään tuo että jos munasolu elää vain max. vuorokauden tai alle, niin miten ihmeessä sen saa osumaan? siis kun on epäsäännöllinen kierto niin mistäs sen sitten tietää milloin ovis on jos ei halua kuukautta tikuttaa tai ole mitään tuntemuksia? (mulla nyt tosin taitaa olla, en vaan osannut viime kierrossa niitä tulkita oikein) mutta (kyselen nyt tyhmiä) riittääkö siis jos simpat uiskentelevat odottamassa kun munasolu irtoaa? vai eivätkö ole enää niin pirteitä kuin "tuore lasti"? jos siis tänään laitettaisiin simpat uimaan ja huomenna illalla munasolu irtoaisi, niin jaksaisivatko nuo simpat uida munasolun luo kun ovat jo päivän henganneet odottamassa?

hmm..pitääpä ehkä nyt vähentää tuota miettimistä ja analysointia, kyllä se sitten tulee kun on aika. Jos muuten rupeaa miettimään niin lapsensaaminenhan on vähän kuin miehen metsästys..useimmilla pitkä yritys ennenkuin tärppää..heh.. (tosin vauvanteko on paaaljon hauskempaa kuin miehen metsästys ;)

lumikukka..mä ainakin pysyttelen visusti poissa tuolta..en halua mitään tietoa mikä yhtään masentaisi. Ja sitäpaitsi. miljoonat naiset käyttävät e-pillereitä/hormonaalista ehkäisyä ja silti vauvoja tulee. Kyllä nyt olen alkanut itsekin miettimään että ehkä niistä jotain haittaa elimistölle voi olla, mutta ei se kyllä vauvansaantia estä.kyllä paljon todennäköisemmin se estää, että pillereiden kanssa ei huolehdi kortsusta niin hyvin niin voi tulla joku piilevä seksitauti joka sitten aiheuttaa lapsettomuutta..ja sitten tilastoissa näkyy että e-pilleriä syönyt nainen ei millään raskaudu.

Luin jostain tutkimuksesta että yli 25-vuotiaalla mahdollisuudet tulla raskaaksi tippuu ihan hurjasti verrattuna nuorempiin..eli nuoremmilla raskaaksi tulo on 90% joka kuukausi ja yli 25 oli enää 75% ja yli 35v alle 40% (en nyt ole luvuista täysin varma mutta tuo tippumissuuruus oli jotain tota luokkaa, eli tosi suuri..olen tuotakin silti ajatellut niin että suurin osa on nykyään jo yli 25 joten on sitä toivoa silti..mutta ei taida ihmisen keho pysyä ihan samassa vauhdissa tämän kaiken muun kehityksen keskellä).

Eilen juuri juteltiin kun mulla ei kavereista kukaan edes seurustele vakituisesti, saati sitten mieti lapsia..ja ovat kuitenkin samaa ikäluokkaa, joten kyllä nykyään opiskelu-ym kuviot myöhäistävät perheenperustamista tosi paljon.

Kurkulle, se on kyllä totta, että haaveilemme kaikki vasta ensimmäisestä. Esimerkiksi, pikkukakkos-ketjussa haaveillaan toisesta vauvasta, että ehkä sen puoleen siellä olisi enemmän samanhenkisiä. Me kun emme täällä ymmärrä vielä pienistä lapsista juurikaan mitään.. *myönnetään* :)

Olen käsittänyt, että jos limat ovat oikeanlaisia, niin ne pitävät simpat elinkelpoisina ovista varten. Kyllä ne siis jaksaa uida munasolun luokse, jos vain odottelevat oikeanlaisissa limoissa. Tyttösimpat kuulemma jaksavat paremmin kuin poikasimpat. :) Tiedä häntä, kuka tätäkin on testannut! :)

Täällä alkaa taas kyselyt vauvoista olla sitä luokkaa, että alkaa ahdistaa. Kyselyjä tulee sieltä sun täältä. No itseasiassa mulla on tällä hetkellä suht rauhallinen olo raskautumisen suhteen, tyyliin, että kyllä se sieltä sitten tulee, kun se haluaa tulla, mutta katsotaas vaan, miten hermona olen taas oviksen jälkeen.. :)

Onko nyt todella niin, että joku ketjussa ei uskalla kirjoittaa omalla nickillään vaan hyökkäilee nickittömänä muiden kimppuun?
Älä kurkku pahoita mieltäsi, täällä taitaa olla joku katkera...

Huh, kylläpä taas kiukuttaa ja ituttaa ihan kaikki. Tarvisin enemmin unta palloon, onneksi torstaina pääsen ajoissa nukkumaan.

Jos en nyt ihan väärin muista, niin your daysin kalenterin mukaan jos tähtää tyttöön niin ovista ennen kannattaa rakastella, ei enää ovispäivänä. Eli älä sade murehdi sitä siittiöiden elinikää noin paljon!

Kurkku: Täytyy myöntää, että olen samaa mieltä, etten ainakaan minä mielelläni lue noita pohdintoja pikkulasten kiinteistä ruuista jne. Jos hyvin kävisi, niin vuoden päästä taistelisin tissikuokinnan kanssa. Eli ymmärtänet, että olet hieman eri maailmassa kuin me, jotka yritetään vasta metsästää siemeniä. Anna taisi mainitakin tuon ketjun, joka on vain toista lasta yrittäville. Olikohan nimeltään Pikkukakkoset.

Sitten kun me saadaan siemenet kohtaamaan onnellisesti munasolut ja aletaan jännittämään km:n kamalaa mahdollisuutta niin siirrytään vasta tuonne odottavien puolelle ihan uuteen maailmaan, mutta tuohon pikkulapsi-ikään meillä kaikilla on vielä tuskastuttavan kauan. Sullekin olisi varmaan kivampaa keskustella muiden pikkulasten äitien kanssa, jotka yrittää toista lasta.

Tässä on pakko yhtyä Saanan kommenttiin! Ilman nimimerkkiä hyökkääminen on ala-arvoista. Tottahan se on, me muut haaveilemme vasta siitä ensimmäisestä plussasta, mutta kyllä täällä mielestäni saa kirjoitella kaikesta taivaan ja maan välillä. Itse seilaan odotusajan, haaveiden ja lapsettomuuspalstan väliä... Jos sitä omaa pikkuista ei ala kuulua, toivon hartaasti, etten eristäydy kaikesta vauvoihin liittyvästä ja katkeroidu. Vielä tällä hetkellä kykenen vilpittömästi iloitsemaan ystävieni raskauksista ja lapsista, toivottavasti näin on jatkossakin.

Kolmekympin rajapyykin mentyä rikki sitä kieltämättä pohtii miksi tuli odotettua näinkin pitkään. Mies ei olisi ollut aiemmin valmis isäksi, ja juuri hänen kanssaan haluan olla ja perustaa perheen. Koetan muistutella itseäni, että monet etsivät vielä epätoivoisesti "sitä oikeaa", joten täytyy olla onnellinen että asiat ovat näin hyvin - on löytynyt ihminen kenen kanssa voi haaveilla sekä lapsista että yhdessä vanhenemisesta. Minusta kun on jo löytynyt "vikaa", niin olen iloinen, että mies suhtautuu hoitoihin ja adoptioonkion myönteisesti. Uskon myös ihmeisiin, joten plussaa tässä tietenkin ensin toivotaan! Parin viikon päästä jännätään. :)

Anna, mitä muuten vastaat kyselyihin? Minua hämmästyttävät melkein vieraat ihmiset, jotka pamauttavat: "joko teille tulee vauva" tai "oletko raskaana". Itse olen tokaissut että toivelistalla on tai muuta sellaista... Joskus sitä aivan mykistyy ihmisten tahdittomuutta!

Olen ihan ulkopuolinen teidän ketjuun, mutta ihmettelen silti, että kenellä teistä ketjulaisista on noin kovat "ongelmat" siitä, että jollain on jo lapsi/a? Mielestäni Kurkun kirjoitus oli äärimmäisen hauska, huumoria löytyi jne. Ja osittain samaa elämäntilannettakin kuin Minnillä, ainakin asuinmaa. Eihän se ihmistä muuta miksikään, että yksi lapsi on jo olemassa. Tietysti se on teidän ketjunne ihan oma asia, jos haluatte pitää ketjun avoimena vain "lapsettomille", joilla kaikilla ei ole vielä yritys ihan täysillä käynnissä. Jos kuitenkin ajatus on luoda ketju, jossa kirjoittavat ne (siten sen olen itse ymmärtänyt) joilla yritys ei ole vielä ihan täysillä käynnissä, niin eikös Kurkku juuri siihen muottiin istu?? Huh huh miten kapeakatseista. Tsemppiä Kurkulle sekä monille muille teistä,joilla tuntuu olevan järkeä päässä ja joiden ajatuksia on mielenkiintoista lukea.

Tuli tuosta hyökkäyksestä vielä mieleen, että ei sen tarvi edes olla kenenkään tästä ketjusta kirjoittama, onhan täällä näitä "ulkopuolisia" muutenkin ollut kirjoittelemassa.. Ja Kurkulle vielä, että toki minunkin puolestani voit kirjoitella tännekin, vaikka me ei vauvoista kauheasti vielä tiedetäkään. :)

No, en oikein osaa sanoa mitään noihin tokaisuihin, oon vaan silleen "hmmm..". Kauheasti ei ole ihan suoria kysymyksiä tullut (vaikka niitäkin kyllä), mutta tokaisuja sitäkin enemmän "on keksitty sellainen asia kuin äitiysloma, jolla pääsee töistä vähäksi aikaa pois" tai "sitten kun jäät äitiyslomalle" tai jotain muuta vastaavaa. Eipä niihin oikein mitään osaa sanoa, oliskos jollain jotain hyviä keinoja?

Itseäni ei häiritse vauvoista kirjoittaminen, mutta ymmärrän kyllä että se voi satuttaa. Ihan niinkuin jatkuva "joko teille on vauva tulossa" -kyselykin satuttaa. Täällähän on kuitenkin monta sopivaa ketjua toista tai isompaa perhettä yrittäville, joissa vauvan tekemisiäkin voinee jakaa hyvillä mielin toisten kipupisteitä sörkkimättä.