AJATUKSISSA 39

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä tuijottelen nyt taasen omaa napaa..
Kävin tänään siellä vyöhyketerapiassa, ja voin sanoa että oli ihana kokemus... jalkapohjat oli kauttaaltaan kipeät ja nyt alkaa sit kunnon hoitojaksot.. eli terapeutti kävi jalkaa läpi ja kyseli samalla että onko ollut pää kipeänä ja oot ilmeisesti piilostressaaja ja kaikkea ;) ja siis mähän oon piilostressaaja, harvemmin kukaa näkee että mua jännittää tai että stressaan, ja kaikki tämä heijastuu mulla vatsan toimintaan.. (sori yksityiskohtaisuus) siis että suolisto ei toimi stressin aikana niin kuin pitäis.. ja samaten että jännitän palleaa, se jännitys pitäis saada pois. Se on se keino miten mä peitän ettei muut nää, ja se taas ei tee mulle hyvää.

lisäksi tämä nainen näkee erilaisia asioita elämästä, joskus näkee enemmän joskus vähemmän. hän kysyi josko haluaisin tietää jotain ja sanoi että ei välttämättä saa vastausta ollenkaan mutta voi yrittää.. kyselin sitten raskaus ja lapsijuttuja.. :) ja sain osaan vastauksiakin.. hän kertoi että no, sitten kun elimistö on kunnossa (eli kun jalkapohjat eivät ole niin kipeät, pisteet hävinneet) niin raskaus on mahdollista..
tämän takia rupean nyt säännöllisesti käymään jotta saan elimistön kuntoon ja sitä kautta etenisimme tässä vauva-asiassa..

kerron taas myöhemmin lisää,
nyt rupeen askartelee viimoisia hääjuttuja..

tosiaan ja vyöhyke ei ollut kallis, 35e.. että suosittelen!!

kp 18 mutta mun kierto luultavasti taas 40päivää..

en tiedä mitä kikkoja sitä voisi kokeilla kun olen kuulemma kauneimmillani ja seksikkäin ihan vaan omana itsenäni, siis ilman mitään ihme alusasukikkailuja jne..ja siis tänään olin niin himokas että luulisi jokaisen miehen tykkäävän..kaipa silläkin sitten on jotain paineita..en tiedä..jotenkin tosi ärsyyntynyt olo eikä vielä edes menkat tulossa..

tuo on kyllä niin totta että lehdet aina vain selittävät mitä naisten pitäisi tehdä ja miehillä saa olla kaljamahat yms ja silti naisia riittää..

Mä olen kyllä ihan kauhea piilo (ja ei niin piilo) stressaaja, mulla kyllä kaikki toimii hyvin mutta välillä hermostun tosi herkästi kun pinna niin kireällä..ja nyt varsinkin huomaan että kaipaan todellakin lomaa. En jaksa enää mitään ylimääräistä (esim puhelimessa juoruamista) ja se on jo todella huolestuttavaa ;)

voi iso halitus Sateelle!! Vai Sadelle... hmmm....

Varmaan miekkosta jännittää tuollaset suoritukset jos tietää että on "tosi kyseessä" niinä päivinä. Ja siihen vielä väsymys päälle...

Mä bongasin eilen illalla kaks suht voimakasta viivaa, ja tänä aamuna siis puuhailtiin. Nyt näytti jo ihan negaa tänä iltana, eli jos jotain tapahtu niin se oli ja meni sit... Ajattelin että jos sitten huomen aamulla taas... varmuuden vuoks...

Joo, mä meen nyt perjantaina suomeen! Eli en varmaan tuu tänne sit niin paljon, mutta voi olla että käyn lukasemassa juttuja pari kertaa... Jännäys on vasta kahden viikon päästä, eli sillon just kun ollaan menossa meidän viikonloppuhäämatkalle :) Mutta jos sitten häämatkalla pärähtäis positiivinen testi (se ois AIKAMOINEN häälahja meille molemmille) niin etsin vaikka mistä käsiini koneen ja tuun kertomaan teille. Mutta jos siis ei kuulu mitään niin sitten on vaan ollut nega...

Ihan jo jänskättää Saanan ja muidenkin puolesta miten tän viikon jännäyksissä käy!

Nyt nukkumaan...

Hei kaikki..kovaa yritetään lasta ensimmäistä kertaa..saa nähdä kuinka käy..kauakohan kestää..? Me ajateltu että ei oteta paineita..se tulee kun luonto haluaa,mutta toisaalta on se vaan niin osuttava kaikki kohdalleen että tärppää..ja kun haluaisi niin kovasti.

Ootteko hei heti tehneet ovulaatiotestit ym..vai laskeneet ja yrittäneen suunnille osua aina oikeaan päivään..se on niin vaikeaa tietää tarkalleen se oikea päivä..ihanaa..vauva on tilauksessa..toivottavasti saadaan:))

Saana, meilläkin tärppäsi yhdestä kerrasta ja silloin vain sattumalta oli ovis!! Pidän sulle peukkuja!

Tikutin ovista tänään ja negaa näytti. Täytyy toistaa nyt joka päivä. Minni, voikohan ovis mennä noin nopeasti ohi? Mä pelkään just sitä etten ehdi tikuttaan ajoissa. Mun hedelmällisin päivä pitäisi olla vasta maanantaina. Mutta tiedä näistä...

Peukkuja Saanalle! Täälläkin jännäillään kovasti (kp 27/28)ja kovasti mäkin oon täällä ollu keksivinäni kaiken maailman oireita... Turvottaa, vessassa pitää juosta useammin ku "normaalisti",mahassa "kuplii", välillä huono olo, janottaa, nälkä on koko ajan... Todennäköisesti kaikki taas vaan mielen tepposia kun sitä plussaa niin kovasti toivois...

Galluppeihin; Mä oon kalat ja mies vaaka. Seurusteltu ollaan kohta kolme vuotta ja tänä vuonna toukokuussa mentiin naimisiin. Molemmilla omat tilit ja raha-asiat jaetaan niin että se maksaa jolla on rahaa.

Meillä ei kaksosia taida suvussa olla, miehen siskolla on kaksoset. Nyt yhdelle miehen puolen sukulaiselle tulossa kaksoset. Jos saisi valita niin mulle riittäis kerralla yksi mutta jos sieltä olisi kaksi kerrallaan tulossa niin tervetulleita olisivat nekin.

Plussa-onnea myös sulle Lissu! Testaatko huomenna vai kuinka? Jännittää sun ja Saanan puolesta! Pääsispä jo itsekin testaamaan. Nyt edessä vasta "työn"täyteinen viikonloppu.

Hurjasti peukutuksia myös Lissulle! bd bd bd :) Meillä onkin näköjään sama kiertopäivä :)

Mites Ballerina?

Sateelle rutistus! Miehet...

Mi-iulle tsemppiä viimeisiin hääjärjestelyihin!

Lumikukka, kissat, siis mun ja vanhempien, kulkevat nykyisin ulkona valjaissa. Mitä nyt vanha neiti on mestari karkaamaan. Tosin välillä istuskellaan mun kollin kanssa mökin kuistilla kahdestaan. Ei lähde siitä mihinkään.

Eilen olin jo ihan varma, että menkat alkaa justiinsa, mutta ne kivut hävisivät. Hmm. Mitä h---ttiä mä olen syönyt?? Huh, mä alan olla niin valeraskaana ettei mitään rajaa. Ei pitäisi päästää itseään toivomaan näin paljon. Hmph, eilen kaupassa käydessä meinasi kyllä lentää laatta. Kassajonossa oli mies, jolla on joku ihosairaus, sellaisia punaisia ja hilseileviä länttejä. Mutta se haju! Voi yök! Onneksi oli mies mukana, että jäi maksamaan ne meidän ostokset...

Niinjuu. Keskusteltiin taas miehen kanssa aiheesta. Eli minä pillitin että tästä ei kuitenkaan tule mitään ja mies yritti lohdutella.
Hmph. Ja tuli taas uusi syy sille miksi voitaisiin yrittää vasta myöhemmin jos tämä ei napannut. Ettei tarvitsisi muuttaa kun olen jollain 6-7 kuulla menossa. Siis voi ----. Tälläisiä tekosyyn tuntuisia syitä ilmaantuu koko ajan ja silti tuntuu että mies pehmiää koko ajan. Eilenkin haaveili siitä, että jos nyt ei tärppää niin sitten päästään myöhemmin yhdessä ihan oikeasti jännäämään. Hmph. Ja sitten miehet sanoo että naiset ovat vaikeita.

Hmph. Näistä Hmph-määristä päätellen menkat alkaa pian. Hmph.

HMPH! Anoppi vihjaili sitten eilen. Tai oikeastaan ei edes vihjaillut vaan puhui ihan suoraan. Olivat hankkineet miehen veljen nuorimmaiselle (2v) uuden syöttötuolin. "Seuraavaksi taitaisi olla teidän vuoro hankkia pikkuisia, tämä tuoli on sitten heitäkin varten" jne jne jne jne. Vaikka anoppi on mukava, niin teki kyllä mieli hypätä ikkunasta ja juosta karkuun. Nii-in, hankittais jos poikas antais hankkia.... HMPH!

Tulipa puheripuli heti aamusta... Sorry....

Miten aiotte kertoa tuleville isovanhemmille pienestä?

Oliskohan ihan hullu idea ostaa esim mummo- ja ukki-mukit samaa sarjaa jota tulevilla isovanhemmilla jo on ja laittaa mukaan esim ultrakuva ja joku kortti missä olisi kiva runo?

Hmm. Nyt tuli deja-vu-olo. Ollaanko me jo keskusteltu tämä aihe?

No onpas Saanalla puheripulia tosissaan.. :)) Koska aiot testata? Haet tänään testin ja testaat aamulla, jookosta? Me ei olla ehditty vielä miettiä sinne saakka, että miten mahdollisesti kerrottais tuleville isovanhemmille asiasta. Luulen silti, että en pystyis kauaa pitämään salassa. Meillä isovanhemmat on mummu ja pappa (ukki ja tuffa tuntuu vierailta).. Katsoitko kukaan eilen Inhimillistä tekijää? Siinä oli siitä, että jos saa tietää raskausaikana, että tuleva lapsi saattaa olla vammainen. Onkos kukaan miettinyt sellaista vaihtoehtoa? Me ei suoraan sanoen kyllä olla. Toivon hartaasti, että meille tulis terve vauva, sitten kun se on tullakseen. :)

Itseasiassa hain eilen sen testin odottamaan... *viheltelee ja katselee kengänkärkiään naama punaisena* Jos olisi ollut herkkiä testejä olisin varmaan jo testannut, mutta tuo on apteekin oma. Pitäisi varmaan malttaa vielä... Miten?!? :/

Mä olen joskus sitä miettinyt, suvussa kun on ilman happea jääneitä ja cp-vammainen. Mies ei varmaan ole ajatellut sitä ollenkaan. Kyllä sitä kieltämättä toivon, että lapsi olisi terve. Tuntuu että lapsen liikuntavammankin kanssa vielä pärjäisi, mutta entäs sitten, jos lapsi on 5 vuotiaan tasolla koko elämänsä? Mutta se, että saisi raskausaikana tietää vammasta... Se olisi varmasti todella paha paikka. Jos sikiö olisi pahasti vammainen, niin varmasti miettisin ihan vakavasti, että onko se elämä sitten elämisen arvoinen. Tämä kun on kuitenkin terveiden maailma. Mutta jos olisi "vain" mahdollisuus siihen, että jotain voisi olla "pikkuisen" pielessä, niin... En tiedä, vaikea asia, toivottavasti ei osu omalle kohdalle.

Sade: Kyllä minäkin uskoisin että vähempikin aktiivisuus kuin jtp pitäisi riittää... Onhan siinä melkoisesti suorituspaineita molemmille. Muistelisin kyllä, että olette yhdessä näin päättäneet toimia, joten kannattaisi keskustella siitä uudelleen. Minä tiedän, että esim meillä jtp-systeemi on miltei mahdottomuus. Siippa tekee fyysisesti rankkaa työtä, joten suon hänelle kyllä vähän lepoakin ;-) Myönnän kyllä, että ovisajan missaaminen joskus harmittaa, mutta olen niellyt pettymyksen. Eilen onneksi "taimaus" onnistui, kun ovis on aikataulujen mukaan kai tänään :-D

Toivotaan Minni että nyt tärppää! Ajoitus tuntuisi ainakin olevan kohdallaan :-) Ja täällä Suomessa alkaakin sopivasti säät parantua, joten tervetuloa!

Lissulle, Saanalle ja Ballerinalle peukkuja db db db! Jännättäviä alkaa olla jo niin monta, että pakkohan meidän on kohta saada plussauutisia!

Ja hei Saana: Kyllä se muutto onnistuu ison mahankin kanssa, ei sen nyt ainakaan pitäisi olla mikään este. Teillä on varmasti lähipiirissä raavaita/reippaita ihmisiä, jotka tulevat mielellään auttamaan muutossa, eikö vaan?

Heh, mtv3:n sivuilta bongasin "hedelmällisyysvinkkejä" :-) Tuttuja juttujahan nämä jo meille ovat, eikö vaan ;-)

http://www.mtv3.fi/helmi/hyvinvointi/parempipaiva/paivanvinkki.shtml?546622

Olen ajatellut sitä vammaisuutta ja jos sen saa selville aikaisin ja se on varma, niin... Ehkä on silloin parempi yrittää uudelleen. Helppo olla vahva vielä kun tilanne ei ole edessä.

Kaveri kertoi vanhemmilleen antamalla ultrakuvan ja se voisi olla loistava keino kopioida.

johan täällä on taas ollut aktiivista porukkaa..Jännittää ihan hirveästi Saanan ja muidenkin puolesta, tänne sitten vaan heti infoamaan.

Minnille hääonnea jo näin etukäteen ja yritä olla stressaamatta. Voi että kun se plussa olisi ihana häälahja teille..peukutuksia sille!

olen joskus tuota vammaiskysymystä miettinyt, mutta en nyt tietenkään vielä sellaisia ajattele. Lähinnä mua kauhistuttaa se kun on lehdistä lukenut että vaikka koko raskaus sujuisi hyvin jne niin silti synnytyksessä voi joku mennä pieleen, esim äitiä ei kuunnella, vauvalta loppuu happi ja tulee täysvammainen..ihan uskomatonta ja miehen kanssa ollaan jo sovittu että sitten joskus kun minä siellä sanon jotain niin sitä on parasta uskoa ja se on miehen homma varmistaa että lääkärit myös tekevät niin. Eli en haluaisi lääkäreiden virheen takia sairasta lasta...

Oletteko jo miettineet synnytystä, että miten haluaisitte? minä olen *punastuu* haluaisin ainakin vesimahdollisuuden ja muutenkin silleen luonnollisen että saa itse päättää miten päin haluaa olla/synnyttää, mutta ehdottomasti haluan kaikki avut lähelle..eli varmaan kaikki piikit sitten haluan mutta toivon että ei paikat kauheasti repeilisi..no joo on ehkä ihan hieman liian aikaista tällaisia pohtia..

Oon varmaan joskus ennenkin kommentoinut synnytystä.. Yritän olla ajattelematta asiaa. Mulle varmaan tulee tosi helposti synnytyspelko, sillä pelkään lääkärissä käyntiä ihan muutenkin. Parempi kun ei tiedä mikä kaikki voi mennä pieleen. Ja ei kai niihin asioihin voi itse oikein vaikuttaakaan - jos joku menee vikaan niin sitten menee. Toivottavasti osaavat asiansa siellä.

Kukas olikaan Rollareiden konsertissa? Millainen oli? Lehdessä oli juttua, että parhaimmillaan keikalla oltiin kolmen sukupolven voimin. :)

Minnille onnea matkalle kohti alttaria! Nauti joka hetkestä! Peukutellaan sinua täällä ahkerasti, toivottavasti pääset sitten häämatkalta kertomaan uutisia.

Vai Saana ehti hakea jo testin... Jokohan huomenna sitten?! Eikö apteekin testien pitäisi olla tarkkoja? Koska Lissu testailet? Toivotaan, toivotaan... :)

Omia oireita tulkitsen toiveita herättämään: runsasta valkovuotoa kierron lopussa (ei ikinä ennen), yöllä heräsi outoon kurkkukipuun -aamulla ohi, alavatsa turvonnut... Huokaus, luulotautinen taidan olla, mieskin eilen toppuutteli "onhan sinulla ennenkin ollut vatsan kanssa sitä ja tätä". Toivoo hartaasti vauvoja, mutta on päättänyt olla herättelemättä turhia toiveita. Ehkä ihan hyvä, että joku palauttelee minutkin maan pinnalle. Päätin kuitenkin, etten hänellä oireistani enää kertoile, pidän plussankin ensin omana tietonani! ;)

Synnytyksen yksityiskohtia en ole miettinyt, en ole kipuherkkä ja olen säästynyt pahimmilta kauhutarinoilta toistaiseksi.

Vammaisen lapsen mahdollisuus pelottaa hurjasti. Mies on abortin kannalla, ainakin näin teoriassa. Jotenkin itse haluaisin toteuttaa ajatusta "annetaan kaikkien kukkien kukkia", mutta en tiedä miten toimisin tosi paikan tullen.

mä olin viime kierrossa niiin luulotautinen että nyt olen itsekin päättänyt että ei kannata liikoja kuulostella oloaan niin ei sitten pety niin paljoa jos onkin vaan luulotautia..

En kyllä noista limojen bongailusta tajua mitään..siis joka päivä valun suht paljon, mun mielestä liman koostumus melkein aina samanlainen, välillä tosin ehkä vähän juoksevampaa ja välillä sitkeää..ota niistä nyt sitten selvää..

laitetaan tänään taas vähän simppoja matkaan jos vaikka ovisaika ois käsillä. En tiedä onko tännekin päässyt kesäflunssa kun eilen illalla tuli han ihme tärinäkohtaus, siis tosi kylmä vaikka mulla oli vaatteita ihan kunnolla päällä..

Peukutuksia nyt ballerinallekin (ihan nimeltä mainiten..täällä on nykyään niin vilkasta että meinaa nimet unohtua että kellä minäkin päivänä jännäystä..joten pahoittelut kaikille

Ajatelkaas jos tehtäisiin historiaa ja tässä kierrossa kaikki plussautuisivat..päästäisiin sitten samaan aikaan seuraavaan ketjuun..eli nyt saanalle ja ballerinalle pläjähtää plussat ja me muut sitten perässä, eikö niin ;)?*toivotaan,toivotaan*