AJATUKSISSA 37

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isot halitukset Sateelle! Sitä ei voi olla olematta kateellinen kun muut kertoo olevansa raskaana, vaikka pitäis vaan iloita niiden puolesta... Mua kans ärsyttää pikkasen nää vauvautelut, kun joudun valehtelemaan "eeei nyt vielä, kunhan saatais oma kämppä ostettua" tai "halutaan nyt ensin olla kahdestaan ja matkustella...". Kun ajattelin et sit jos kertoisin kaikille ja jos edelleenkään ei tärppäis niin ne kysymykset ois varmaan vielä rasittavampia.

Pöh, kävin ostamassa canesten-puikon, ja toivon että se hätistäis hiivan pois. Eli ei sitten tänäänkään kylvetä siemeniä. Jospa sitten huomenna...

Hmmm... mä typerä surffailen (mies nukahti taas kesken leffan tohon soffalle) kattomassa äitiysvaatteita netistä... Ainakin Henkkamaukalla on kivoja ja sitten näköjään mama-liciousilla (Bestsellerin kauppa) on kans nettimyymälä... voi kun ois kiva ostaa äitiysvaatteita...

Huomenta huomenta!

Angstia aamuun eli eka pieni purkaus: Vittumaiset juhlat eilen. Sinne oli yllätyksenä kutsuttu yksi sinkkumuija, joka on oikein tyrkkyjen tyrkky. Siis mä en siedä tollaisia keiden täytyy välttämättä olla huomion keskipisteinä ja ottaa tila haltuun vaikka ääntä korottamalla. Sinkkuja vastaan mulla ei todellakaan ole yhtään mitään!, mutta tyrkyt bimbot mua ärsyttää jo katukuvassakin, arg. Sori, oli pakko kirjoittaa...

Sade ja muut, munkin ukkeli pitää mua "hulluna", kun ostelen vauvanvaatteita ja höpöttelen tikuista, ym. Mut mä en jotenkin osaa olla puhumattakaan ja jos en kertoisi sille, että nyt ja nyt on ovulaatio, niin hyvä jos saisin miehen kerran sinä aikana sänkyyn. Mun on ainakin todella vaikeaa olla puhumatta miehelleni. Me ollaan myös ystäviä ja ollaan totuttu tekemään paljon juttuja yhdessä ja myös puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Nyt vaan tuntuu, että tätä 24h vauvakuumeilua ei mies täysin ymmärrä. Hänkin haluaa vauvaa todella paljon, mutta kai se on niin eri asia, kun he eivät ole niitä jotka vauvaa kantavat vatsassaan.

Angsteri, meillä ihan sama tilanne, siis jutellaan kaikesta ja paljon ja sen vuoksi oli ehkä mulle ylläri kun mies ei enää jaksa kuunnella kaikkia vauvapohdintojani..Eilen taas juteltiin ja saatiin nyt asioihin selvyys ja kun sanoin että ensi viikko on todennäköisin aika ovulaatiolle jos sitä nyt ylipäänsä tulee niin mies lupasi että rakastellaan superaktiivisesti nyt ainakin viikon verran =)

Tuosta ovulaatiosta vielä kun muistelen että täällä joku sanoi että lääkärit pitävät normaalina vaikka ovuloisi vain 5krt vuodessa!! siis kuuluisiko terveen naisen ovuloida kuitenkin joka kuukausi vai mitkä asiat tuohon ovuloimattomuuteen sitten vaikuttavat?

piti mennä tänään mökille saunomaan mutta saa nähdä miten käy kun ulkona näyttää aika sateiselta..tekisi kyllä hirveästi mieli lähteä käymään jossain illemmalla, joten jos ei ukkosta tule niin enköhän raahaa miehen sinne.

Tilattiin juuri extrafilmiltä valokuvakirjat hääkuvista kun heillä on nyt 2 yhden hinnalla tarjous..alkaa olla jo hieman kyllästynyt katselemaan noita hääkuvia kun osaa ne jo melkein jo ulkoa, mutta täytyy nyt yrittää jaksaa tsempata sen verran että saa ne koneelta jonnekin jotta säilyvät sitten seuraaville sukupolvillekin.

Eihän Minnillä (tai kellään muullakaan) vielä tänään ollut häitä? nehän oli vasta elokuun puolella eikö?

kävin lukemassa noita rinnakkaisketjuja ja niissä kaikissa on nyt plussattu oikein urakalla.eli meidän pitää nyt pistää täälläkin töpinäksi ;) Heillä tosin monia km:n keväällä kokeneita, ja nyt siis taas raskaana joten se antaa toivoa tietysti tännekin että km:n jälkeen voi tulla suht pian taas raskaaksi.

Yritin nyt vetäistä tuolta yhden plussajunanvaunun tänne meidänkin puolelle niin voitaisiin sitten hypätä siihen kaikki yhdessä ;)

mä nyt harrastan täällä tätä yksinpuhelua...yritän nyt siis tässä kierrossa bongata tuon oviksen (siis ilman tikkuja) ja tuli mieleen irtoaako munasolu aina eri puolelta kun viime kuussa sattui vasemmalle niin kannattaako mun nyt keskittyä oikean puolen kipuiluihin? vai onko ihan tuurista kiinni kummalta puolelta irtoaa?

noniin, tänään kp54 vaihtui kp1ksi... eli ei hääpäivänä menkkoja, jipii!! tosin nyt on buranat loppu ku otin tossa burana 900sen kun on niin vitn kipee :( et varmaa pyörin koko päivän sängys ja sohvas ku ei viitti ihan kipeenä lähtee mihinkään.. nyt voin vaan huokasta et ei alkanu näin viikon päästä.. eli tasan viikko siis aikaa meijän häihin :) kohta voi pikkusen ruveta jännittämään..

Minni, milloin teillä oli häät, tai siis on?!? ja oliko täällä muita morsiamia?!

Ohoh olipa täällä kirjoiteltu kovasti. Eläinjutut nosti verenpainetta...!! Jooh ymmärrän Saana hyvin tuntosi kissasi kadotessa - joillain ihmisillä ei ole sydäntä. Mutta ehkä vois antaa tämän jo olla... Pitää varmaan vierailla jollain koiraihmisten palstalla ja kysellä miten vauvat ja koirat on toimineet... :)

Mitä ulkonäköön tulee, niin panostus vaihtelee ajan ja kiinnostuksen mukaan.

Oh oli jotain nerokasta mielessäkin, mutta pyyhkiytyi pois noita lueskellessa.

Omaa napaa...vuodatusta...
Prkele, että ottaa aivoon. Ollaan rempattu koko hiton viikko (ihan kypsä maalaamiseen) tätä meidän höskää ja ollaan kauan aikaa sitten sovittu että mennään nyt tänään miehen vanhempien mökille keski-suomeen ja ollaan sielä 3-4 yötä. Meille ei aikaisempi käynyt koska miehelläni oli tänään turnaus Lahdessa. Noh, nyt sitten nämä mieheni vanhemmat ovat saaneet päähänsä että halauvat ehdottomasti tulla sinne ma iltana. Yritin kysäistä mieheltän etteikö ne voisi siirtää tuloaan edes yhdellä päivällä, että saisimme olla siellä muutaman päivän kahdestaan. Mutta ei kuulemma käy, hitto soikoon. Kiva nyt ajaa monta tuntia paikkaan jossa ollaan tyyliin yksi yö, max kaksi. En todellakaan halua olla heidän nurkissaan siellä kun on ovis aika ja kaikki (kiva sekstailla seinän takana...jihaa). Mukaviahan ne ovat mutta kyllä sitä aina on sellainen kyläily olo kun he ovat siellä. Hmph x miljoona!!!!
Teksi mieli olla lähtemättä kokonaan mutta mies pahoittaa mielensä siitä. Että osaa ahdistaa näinkin pieni asia.
Kiitos ja kumarrus kun sain purkaa tänne :)

Tehän olette taas olleet huippu aktiivisia täällä, hyvä hyvä!

Halitukset mi-ulle menkoista! Positiivista kuitenkin että tulivat nyt eikä viikon päästä!

Halitukset kans Sateelle, tiedän tunteen! Mä olen kans muutamat itkut itkenyt ton takia. Mutten enää. Kaikki lähipiirin plussaukset olivat raskaita silloin kun oma mies ei vielä ollut valmis yritykselle. Silloin noi tiedot plussauksista sattui, mutta nyt sitä lähinnä odottaa ja toivoo että omallekin kohdalle sattuisi se plussa :)

Mä alan nyt laittaa kämppää kuntoon jotta päästään lähtemään sinne helkutin mökille. Pitänee tänään ja huomenna pupuilla urakalla ja toivoa että simpat ovat sissejä jos ovis on nyt ma/ti:na. En taida viitsiä roudata noita ovis testejä mökille anopin silmien alle, huoh. Eli se siitä bongaillusta tässä kierrossa, hmph. (tikutukset tehty eilen ja tänään, negaa näytti)

Ensi viikkoon! Halit kaikille!

Ah, huomasin tuon gallupin. Mä olen lähinnä sellainen "feströkare" (nyt kesällä kyllä tullut tupruteltua hieman useammin, höh), eli en säännöllisesti polta. On ollut vakavasti ajatuksissa lopettaa moinen kun kerran tässä jälkikasvua toivotaan :)
Pitää nyt vaan ottaa itseään niskasta kiinni!

Nyt pakkaamaan! Se on moro!

Jouduin tiheiden supistusten takia käymään synnärillä näyttäytymässä aamuyöstä. Mitään vakavaa ei onneksi ole tekeillä, mutta pitää vaan ottaa rauhallisesti ja välttää sellaista toimintaa mikä aiheuttaa supistuksia.. Olenpahan siis vapautettu siivouksesta ynnä muusta kodinhoidosta. Vähänkö nousi tukka pystyyn, kun siellä viereisessä huoneessa joku nainen puski lasta ulos ja huusi vuoroin äitiä ja vuoroin vaan kiljui täyttä kurkkua. Siinä pikkuisen nousi pala kurkkuun, että miten ihmeessä sitä itse selviää.

Joo minä ajattelin, että mun ei ole tarpeen tietää mikä kaikki voi mennä vikaan, kun siellä on kuitenkin ammattitaitoista henkilökuntaa paikalla. Odottelen siis synnytystä ihan levollisin mielin. Paitsi tänään kun tuli tuollainen kauhukokemus..

Alkuperäinen kirjoittaja Minni..:
Saana, selitit hieman taustaa että minkä takia eläimet ovat sulle niin rakkaita, niin selitän hieman omaani....

Mulla on aina ollut allergia, joten sen takia en ole ikinä tykännyt että koirat hyppivät päälle, ja minua on raivostuttanut omistajat jotka eivät sitten ole komentaneet koiriaan pois sylistäni vaikka itse yritän komentaa niitä pois. Saattavat vaan sanoa "vooooi kun on söpö, se tykkää susta", vaikka itse haluan sen allergiaa aiheuttavan otuksen pois.

[/quotee

Peesailen

Ericalle tsemppihalit! tiedän tunteen niin hyvin..meillä myös yleensä aina kun mennään miehen puolen maalle/mökille niin sen vanhemmathan ne siellä ovat. ovat ihan mukavia mutta olisi hauskaa joskus olla ihan vaan kaksistaankin. Ja varsinkin nyt kun on vauvanteko käynnissä ;)

Luin eilen oviksesta juttuja niin jossain sanottiin että simppojen pitäisi olla siellä valmiina odottamassa ja koska simpat elävät sen pari päivää niin jos nyt pupuilette niin eiköhän ne siellä sitten kiltisti odota jos ovis osuisi juuri nyt sille päivälle kun vanhemmat ovat siellä. Eli pidät vaan huolen että joka toinen päivä teette nyt niin kaikki hyvin..lähdette vaikka autoretkelle tai kävelylle ja poikkeatte jonnekin puskaan..hmm..tuo kuulostaakin juuri sellaiselta mitä aikuiset ihmiset haluavat tehdä..varsinkin näin hyttysaikaan ;)

Oih, viimeinen lomapäivä käsillä... No, joskushan se aina loppuu joten täytyy vaan asennoitua taas työntekoon :-)

Täällä vauvahaaveilu ja yritys ennallaan, miltei tasaantunut lähes pattitilanteeseen. Perjantaina sain johdateltua keskustelun siipan kanssa näihin vauvajuttuihin ja jotenkin tuli surullinen mieli. Ei siihen varsinaisesti ollut mitään aihetta, mutta jotenkin mieliala painui mollivoittoiseksi. Juteltiin siitä miten tuurissa plussaaminen on, jos se otollinen aikakin kestää vain 24h ja siipallakin kavereiden joukossa sellainen joka jopa kahden tyttöystävän kanssa on onnistumatta yrittänyt... Nyt menossa kp 11/29 joten väkisinkin ajatukset pyörii oviksen ympärillä. Niin ja tietysti sen ensiviikkoisen gynekäynnin. Enpä usko että se pystyy yhden tutkimuksen perusteella mitään maatamullistavaa kertomaan, mutta toivon että saan edes jonkinlaisen mielenrauhan. Se kun ei tällä kertaa ole vaan rutiinitarkastus pillerireseptin uusimisen yhteydessä vaan nyt on oikein "tarkoitus"...

Erica: kannattaa tosiaan toimia tuossa tapauksessa varmuuden vuoksi "ennakkoon". Simpat voi olla aika sinnikkäitä ;-)

Nyt siivoamaan! Juu, tylsää vaikka on sunnuntai, mutta nyt on otettava lomapäivästä kaikki irti :-)

Iipille rutistus ja pirteää vikaa lomapäivää! minä istun taas kotona ja odotan että mies ehtisi kotiin..lähti aamulla taas jotain harrastamaan ja piti tulla jo mutta ilmeisesti syystä tai toisesta venähti..ja juuri alkoi satamaankin joten se siitä että yhdessä voitaisiin tänään mitään kivaa ulkona tehdä..hieman alkaa ärsyttämään. Tänään pitäisi taas hieman pupuillakin, eilen olin ihan valmis ja tänäänkin mutta kun vaan odottaa ja odottaa niin kun lopulta mies ilmaantuu paikalle niin alkaa olla fiilikset jo kateissa. No sitten tehdään vaan ilman fiiliksiä.

Jotenkin tuntuu että kesä ei olisi tullut ollenkaan tänä vuonna..onhan ulkona suht lämmintä mutta hirveä tuuli melkein joka päivä ja niin epävakaista. pitäisi käsitellä pihakalusteetkin mutta kun joka päivä sataa jossain vaiheessa niin en ole saanut vielä aikaiseksi.

nyt alkaa olla toiveet vähän taas ylhäällä kun ovisajat käsillä ja jopa ollaan saatu jotain aikaiseksikin..tosin nyt jännittää vaan se että tuleeko sitä ovista tässä kierrossa..odottavan aika on pitkä ;(

Joo toivotaan että iipillä ois kans hyvä gynereissu! Ericalle hermoja appivanhempien kanssa... hehe, viime kuussa mekin puuhailtiin appivanhempien luona seinän takana, ihan hiljaa hissukseen teinimeiningillä kun PAKKO oli kun olin bongannu oviksen...

Täällä kp 14/31, ja ovistesti näyttää negaa vielä, ihan hailakanvaalea viiva tuli. Mutta siemennetty on varmuuden vuoks, tarkotus ois nyt tässä jtp perjantaihin asti, jolloin lähden Suomeen. Eli häät oli siis lauantaina 11. elokuuta, eli vajaa kahden viikon päästä. Puuhh... harmittaa kun laihdutuskuurista ei tullut mitään ja olen kauhea finninaama, mutta olin tänään solariumissa ja yritän käydä vielä pari kertaa, jospa se ehostais tätä ulkonäköä häihin...

muuten iipi, mä mietin kans aika usein miten moni asia pitää loksahtaa kohdalle että raskautuis, että mitenköhän kauan tässä joutuu odottamaan, kun meikäläisellä on ollut aikoinaan vuosikaupalla klamydia. Puh...

Terveisiä anopin mökiltä! Tosin mulla on ovis vasta ensi viikonloppuna, mutta silloin me ollaan jälleen kerran kyläilemässä, plääh. Se Sateen ehdottama ajoreissu kuulosti hyvältä! Erica, ei kannata antaa oviksen mennä ohi. Mekin koitetaan sumplia se ensi viikonloppu jotenkin kuntoon.

Sade, kiitos myös plussatuulien puhaltamisesta meidänkin ketjuun! NYT JOLLAIN MEISTÄ TÄYTYY TÄRPÄTÄ!

jee, Lumikukallle suuret onnittelut!! kyllä ne miehetkin ennemmin tai myöhemmin tulevat järkiinsä ;) nyt sitten sullakin on jo jotain jännättävää ja laskettavaa..eihän tätä vuotta ole enää jäljellä kuin 4kk..

Mä olen nyt yrittänyt ruveta seurailemaan limojani, sen perusteella taitaa ovulaatio olla ensi viikonloppuna, eli silloin kierto olisi samanpituinen kuin viime kerrallakin (n.40päivää siis) mutta joka tapauksessa jtp mennään ja jos huomaan jotenkin selkeästi oviksen niin sitten voin kiristää hieman tahtia.

Minni (ja muutkin) tuo on kyllä hieman pelottavaa, siis jos oviksen aikaan puuhailee eikä silti tule tulosta niin mistä se voi johtua? siis eikö kaiken järjen mukaan pitäisi tulla raskaaksi jos juuri oviksen aikaan laittaa simpat sisään? vaikka onhan raskaaksi tuleminen ylipäänsä niin ihme että ei sitä varmaan voi koskaan täysin ymmärtääkään..

ONNEA Lumikukalle! Upea juttu! Kuukaudet kuluvat nopeasti.

Sade, voi johtua monista asioista. Esim.että limaa ei ole tarpeeksi kiinnittymiseen tai simppoja ei ole juuri sillä hetkellä tarjolla (munasolun irtoaminen saattaa olla tosi tarkkaa peliä ja vaihdella kierrottain) tai simpat liikkuu liian hitaasti tai niitä on liian vähän, yms. Höh.