AJATUKSISSA 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kurkulle vielä (ja "ulkopuolisille"), kyllä minunkin mielestäni täällä saa kirjoitella kuka haluaa, mutta mielestäni muut yrittivät vain korostaa sitä, että täältä ei kauheasti saa vertaistukea tms, koska olemme kuitenkin melko täysin erilaisissa elämäntilanteissa. Eli sen puolesta ketju jossa kirjoittajilla jo on yksi lapsi, voisi palvella Kurkkua paljon paremmin. Jos kuitenkin haluaa täällä kirjoitella niin toki sana on vapaa..täytyy sitten vaan ymmärtää jos täällä ei ihmiset niin kovasti vauvanruoka jne asioihin kommentoi kun ei ole vielä paljoa tietoa/kokemusta.

me oltiin maalla viikonloppuna ja sieltä löytyi vanha kehto niin johan alkoivat vihjailut että tässähän olisi teille tämä kehto sitten jo valmiina, joko aletaan puhdistamaan jne. Mä en jaksa kommentoida noihin yhtään mitään. Kaverit jos kyselevät niin voin vastata että toivottavasti jossain vaiheessa mutta muille en kyllä kommentoi mitään. Ei ole heidän asiansa ja näkevät varmasti sitten kun on jotain kerrottavaa/nähtävää.

Mua ei ainakaan haittaa, vaikka joku välillä muuta kirjoittaisikin eli esimerkiksi lapsestaan. Kunhan suurin osa on tietenkin haaveilusta tai yrittämisestä. Minä en enää haaveile vaan täällä on täysi yritys päällä!!! Kirjoitellaanhan tänne myös häistä, työstä ja minä keskenmenostani, vaikka toinen ketju "Kermit" siihen olisikin soveliaampi.

Anteeksi jos loukkasin, kun ehdotin Kurkulle toista ketjua. Totta, että täällä puhutaan kaikesta: häistä, parisuhteesta, töistä, keskenmenoista. Mutta itse olen ajatellut asian siltä kannalta, että me ihmiset jotka näistä puhumme olemme samassa elämäntilanteessa, puhumme sitten mistä vain. Että lähtökohta on sama elämäntilanne ja peruskysymykset.

Eli olemme lapsettomia vielä ja kovin haluamme nyytin. On iso harppaus alkaa henkisesti tosissaan yrittää tulla raskaaksi, ja saada mies ajatukselle valmiiksi. En tiedä mitään vaunuista, lastenruuista, nukuttamisista, puhumattakaan miten mies suhtautuu vauvaan ja isyys ja äitiys lähtee käyntiin. Sen takia sanoi, ettemme ehkä ole parasta seuraa vertaistukeen. Mutta tietenkin tänne voi kirjoitella kuka vaan! Uskokaa tai älkää, ajattelin että Kurkku itse hyötyisi enemmän siitä toisesta ketjusta, jossa vertaistukeakin löytyisi enemmän.

Sitä mä just ajoinkin takaa, että hyökkääkö joku tässä ketjussa aktiivisesti kirjoittava todella nickittömänä. Ei tunnu kovin todennäköiselle. Eikä kukaan meistä otsikoi tekstejään, ainoat poikkeukset ovat mulle ja kurkulle kohdistetut hyökkäykset.

Tuntuipa tuo kirjoitus aiheuttavan sekasortoa ketjussa. Mutta eiköhän jatketa samaan malliin, puretaan mieltä niinkuin ennenkin. Yritetään tai ei, oli lapsia ennestään tai ei.

Lumikukkako se aikoi aloittaa painon pudotuksen? Pitäiskö tsemppikerho herätellä henkiin? Mulle alkaa tulla ne häitä varten pudotetut kilot takaisin.

Saana, hyvää salapoliisintyötä, sillä tosiaan, meistä ei kukaan taida käyttää otsikoita. Eli mielestäni piste koko asialle. Kurkku voi hyvin kirjoittaa tässä ketjussa tai vaikka kaikissa haaveilijoiden ketjussa, sulla tosiaan oli hauska huumori ja iloista tekstiä! :) Kaikillahan meillä on sama tavoite, oma vauva syliin saada!

Ajatteleeko kukaan, että kesä on jo ohi? Mulla on ihan sellaiset fiilikset.. Syksyä odotellessa.. No ei vaiskaan.

Jep minä se olin! Kuukauden päästä alkaa Painonvartijoiden kokoukset ja sitä ennen voisin yrittää itsekseni ja kenties laskea pisteitäkin. Tsemppaillaan vaan, kunhan ei painoa tarvitse kertoa :D Paljonko Saanalla ois tavoite pudottaa? Voisin asettaa itselleni tähtäimen -10 kg.

Kyllä se varmaankin oli joku teidän ketjustanne, huomaatte viittaukset ketjuun kun luette sen hieman tarkemmin ("Olemme sen verran mukavia ja avoimia, että tervetuloa mukaan vaikka havveiletkin toisesta.."). Vaikka siis itse olen teidän juttuihinne ulkopuolinen, niin tässä hiljaisina päivinä on teidänkin juttuja ollut hauska lukea. Tuohon ahdasmielisyyteen asti. Mielestäni Kurkku kuvaili hyvin, että hänellä on kuume nousemassa mutta mies hieman toppuuttelee, kun esikoinenkin on vielä aika pieni. Eli ajatuksissa on, mutta ei vielä toteutuksessa. Mikäli siis oikein ymmärsin. Tuskin Kurkku vertaistukea erilaisiin soseisiin ja niiden uppoamiseen esikoiselle teiltä hakeekaan, vaan juuri sitä fiilistelyä, että pääsisi aloittamaan yrityksen. Ja jos olen tässä parin päivän lukemishistorian aikana oikein ymmärtänyt, ei kaikilla ole vielä varsinainen yritys käynnissä, joten miten nyt jo voisi tuntua perheellisten tarinat pahoilta? Osalla teistä onnistaa heti, osalla jonkin ajan päästä, osalla hoidoilla ja osalla ei ehkä sittenkään, niin se elämä vain menee eikä sitä voi etukäteen tietää.

Niin tai näin, olen ulkopuolinen eikä tämä asia minulle kuulu. Ihmettelenpä vain.

Toivottavasti Kurkku ei pahottanut mieltään ja uskaltautuu kirjoittelemaan jatkossakin. Mielestäni tällä palstalla vallitsee suvaitsevainen ja kannustava ilmapiiri, pidetään se jatkossakin sellaisena!

Kesä ei ole vielä ohi!! Vaikka eilen varattiinkin paniikissa aurinkoloma syksyksi, aurinkoa en ole nähnyt vielä tarpeeksi. Melkein kaikki matkat olivat jo menneet, päädyttiin sitten Egyptiin, onko joku käynyt?

Juu, jotenkin tuntuu, että tässä tää kesä sitten oli. Tosin epäilen, että helteitä saadaan elokuun puolenvälin tuntumassa. Katselin sammakkoni rupia... heh!

Mä olen kanssa lihonut 3 kiloa tässä feikkiraskaudessani. Ajattelin ottaa ne pois ennen seuraavaa ovista. Tässä mietitään, että pitäisikö yökyläreissu, joka osuu juuri oviksen aikoihin siirtää seuraavalle vkl:lle (juu mä olen näin epätoivoinen). Inhottavaa pähkäiltävää. Mitä mieltä olette, onko noloa....? Tai siis onhan se noloa, mutta ei ole kiva toisten kotona harrastella ja jos ei harrastella, niin mulla pyörii ovis mielessä koko kyläilyn ajan. On mullakin ongelmat.

Ballerina, me ollaan käyty siellä. Oli aivan ihana paikka vaikka sitä hiekkapölyä oli joka paikassa. Käytiin Hurghadassa ja sieltä tehtiin niitä retkiä. Oli kyllä aivan mahtava reissu, vältyttiin faaraon kiroukseltakin vaikka aika moni sen hotellin suomalaisista sen saikin ;) Sukeltamassa/snorklaamassa kannattaa ehdottomasti käydä!

Lumikukka, mulla on pienemmät tavoitteet jo. Viiteen kiloonkin olen ihan tyytyväinen, kunhan eivät tule sitten takaisin. Häitä varten pudotin jo n 4kg. Annako se oli joka pudotti myös painoa pisteillä? Noloa tunnustaa mutta mä jaksoin laskea pisteitä vaan pari kolme viikkoa... Hmph, voi kun tänne saisi hymiöitä, kaipailisin aika useasti sellaista posket nolostuksesta punoittaen -hymiötä :)

Heh, en ole sama kuin Kurkku. En kirjoita vakituisesti mihinkään. Omat haaveilut ovat periaatteessa takana, selittämättömästi lapsettomia ollaan ja joskus ehkä hakeudutaan hoitoihin. Tai sitten ei. Mielenrauha siitä, että näin on hyvä olla, on jollain tasolla löytynyt. Silti on ihana lukea innokkaiden ihmisten kokemuksia ja fiiliksiä perheen perustamisesta :) Niin ja Angsteri,musta toisten kotona puuhastelussa ei ole mitään noloa, ei elämästä kannata tehdä noin vaikeaa. Se tärppää sitten kun on tärpätäkseen ja jos ei ole, se ei tärppää vaikka seisois alasti päällään viikon putkeen. Tulee ihan mieleen omat yrityksen alkuajat, kun osittain samoja juttuja tuli silloin pohdittua :)

Juu, mä silloin keväämmällä laskeskelin painonvartijoiden pisteitä ja kyllä niillä lähtikin jotain viisi kiloa, mut nyt ollaan taas 57 kilossa, enkä aio enää stressata tosta ja olihan se aika piinaamista niillä pisteillä, hullun hommaa suoraan sanoen! Mut toisaalta mulle sopii kaikki sellainen, mikä on niin sanotusti suht tarkkaan määriteltyä, ei tarvi jossitella.

Joo, se posket punaisena -hymiö on kiva, mutta toisaalta ihana kun tänne ei saa niitä hymiöitä, ihmiset viljelis niitä varmaan ihan hulluna, kuten huomaa tuolla kaksplussan sivuilla.

Hyvää päiväälle, hienoa, että olet löytänyt mielenrauhan noinkin vaikeiden asioiden jälkeen. Nostan hattua sinulle!

Mäkin olen ollut Hurghadassa. Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta koko viikon, drinkit oli hyviäja halpoja, uima-altaalla oli ihanaa lukea kirjaa. Sukeltaa kannattaa, jos yhtään tykkää. Mukava kuherruslomapaikka, mutta pyramidien jälkeen ei paljoa muuta kulttuurinähtävää, joten ihana paikka pariskunnalle, kun voi hyvällä omalla tunnolla keskittyä olemaan vaan. Itse varaan juuri lomaa johonkin Etelä-Eurooppaan syksyksi... Matkakuume ja mieli aurinkoon...

Mä otan nyt sellasen linjan, etten kommentoi enää noita ulkopuolisten kirjotuksia. Outoa, että me aktiiviset kirjtetaan ja fiilistellään, ja sitten jotkut täysin ulkopuoliset alkaa moralisoimaan ja kritisoimaan miedän ajatuksia. Jatkakoon, mutta ohitan ne tästä lähiten.

Angsteri, ei yhtään epätoivoista siirtää vierailua oviksen ajaksi. Myönnän ottavani homman hieman liian tosissaan, mutta ovis on sentään vaan kerran kuukaudessa! Kamalaa, miten mä olen jo vertaillut miehen ja minun työvuorolistoja seuraavassa oviksessa ja tehnyt talletussuunnitelmia...

Kiitos kommenteista Hyvää päivää! Olet ihan oikeassa, mutta minkä sitä mielelleen tekee, etenkin kun on se km takana. Pidän kovasti peukkuja sinullekin, että onnistuisitte!! Älkää vielä luovuttako. Hyvä ystäväni kävi yli vuoden hoidoissa ja viimeisillä hoidoilla tärppäsi. Hän oli jo lopettanut toivomasta.

Rosa, samoja fiiliksiä täällä. Mä käyn päivittäin katsomassa yourdaysin kalenteria...eh, vaikka ei ne päivät mihinkään ole muuttuneet. Tilasin just lisää ovulaatiotestejä -ja vielä digitaalisia. Ei sitten mikään jää tulkinnan varaan. Maksaa maltaita, mutta...

Niissä pisteissä on se hyvä puoli, että voi syödä kaikenlaista hyvääkin. Laskeminen vaan vaatii itsekuria... Niillä kyllä lähtee jos vain jaksaa laskea. Eräänä keväänä kävin aktiivisesti painonvartijoissa ja siitä oli apua. Paljon paremmin jaksoi pitää itsensä kurissa (viikkopunnitus tietenkin kannustaa osaltaa myös). Kävitkö Anna niissä kokouksissa? Meidän ryhmässä oli ainaskin tosi hauskaa, nauramiseksi meni aina. Vähän kallista se on, mutta säästyyhän se raha jostain ulkona syönnistä tms.

Aurinkoa ja lepoa lähdemmekin hakemaan, uima-allas ja kirja kuulostavat lupaavalle! Sukeltanut en olekaan aiemmin, ehkäpä nyt uskaltaudun. Saamme ystävistämme matkaseuraa, elättelen toiveita, että joudun lokakuussa keksimään syitä miksei alkoholi maistu. :)

Itsekin varmasti taktikoisin oviksen suhteen, jos kiertoni olisi säännöllinen. Kummasti kaikki pyhät lupaukset rennosti ottamisesta ja tjottailusta karisevat tässä matkan varrella. Nyt jumppakengät kassiin ja menoksi!

Rosa78, enhän minä ole moralisoinut, olen vain ihmetellyt, että joillain tuntuu olevan todella ahdasmielisiä käsityksiä, ettei jo yhden lapsen äiti voisi kirjoittaa muustakin elämästään kuin vain siitä yrityksestä. Ja totesin myös, ettei asia minulle kuulu.

Angsteri, kiitos peukuista. Ei tässä toivosta olla missään vaiheessa luovuttu, sellainen jatkuva toivominen ja asioiden vatvominen on vain enimmäkseen jäänyt. Mitä nyt joskus eksyn näitä juttuja lukemaan :) Meillä ei siis ole mitään hoitoja takana, lapsen kaipuu ei ole niin kova, että niihin haluaisin/haluaisimme. Ehkä myöhemmin, aika näyttää. Tiedän tasan tarkkaan tunteen, että joskus nämä asiat ajavat kaiken ns. järjellisen yli. Herttaistahan se vain, mutta silti ei kannata vaikeuttaa elämää lapsitoiveiden takia. Kliseistä kyllä, mutta raskauden alkaminen hirveällä stressauksella on epätodennäköisempää kuin lungilla asenteella. Kyllä niitä lapsia ehtii tulemaan ja raskauksia alkamaan. Ja teillähän mahdollisuudet ovat hyvät, kun on yksi km kuitenkin takana. Tarkoitan, että raskautuminen on hyvinkin mahdollista ja usein se toinen raskaus sujuukin ongelmitta.

Kaikkea hyvää teille, myös sille hieman herkälle tapaukselle, joka mielensä pahoitti Kurkun kirjoituksista.

Angsteri, tuohan on rohkaisevaa! Kauanko meni? Millä olet saanut pysymään poissa? Mun kilot ovat kertyneet suunnilleen vuoden aikana elämänmuutoksen takia ja kyllä olen kironnut itseäni - en edes huomannut asiaa! Ylipainoa on kuitenkin jo sen verran, että saattaa kauneushaittojen lisäksi vaikeuttaa raskautumista...

Hassua että niin on moni on juuri Painonvartijoiden kannattaja! Itsekin olen! Laihdutin siellä 6 kiloa muutama vuosi sitten ja olin todella tyytyväinen. Viikkotapaamiset sopi mun luonteelle, se ryhmä kannusti enkä olisi kehdannut mennä punnittavaksi jos en olisi ottanut laihdutusta tosissaan.

Hassulla tarkoitan sitä, että Ellien Kilot kuriin palstalla suhtaudutaan aika kriittisesti PV:n kautta laihduttaviin. No, kukin tavallaan, mutta itse olen suunnitellut taas sinne menoa. On niin paljon helpompi laihduttaa kun on selkeät ohjeet eikä voi monesti luistaa ryhmistä, ja minun itsekurillani en laihdutukseen yksin pystyisi. Tai keksisin siis koko ajan tekosyitä, että huomenna, huomenna...

Todellista omaa napaa, mutta: Jos nyt laihtuisin terveellisesti syömällä ja liikkumalla 5-10 kiloa, voisi sitten raskaana hyvällä omalla tunnolla keskittyä maha-asukkiin ja lihoakin...

Mä alotin sen joulun jälkeen ja huhtikuun alussa olin mitoissani. Liikunta auttoi ja auttaa pysymään kiloissani. Ei sen ihmeempää salaisuutta. Koitan liikkua n. tunnin joka toinen päivä. Kävelykin riittää. Joskus otan myös punttia lenkin sijaan.

Pv on ainoa, mikä tehoaa, jos haluaa pysyviä tuloksia terveellisesti. Tää on mun vahva ja vankkumaton kantani.