AJATUKSISSA 35

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Haa muillakin sama - tasaisempaa. On se kyllä helpottavaa tietää, ettei ailahtelevaisuus ollut luonneviasta kiinni :D Hullua hommaa miksi niitä on pitänyt se kymmenen vuotta popsia. En kyllä enää ota.

Milloin on Minnillä häät? Ovatko ne siis Tanskassa vai täällä? *utsii*

Aiheesta kukkaruukkuun
Viikon linkki

http://keskustelu.kaksplus.fi/t820887

Vauvakuume tekee muuten ihmeitä kuulolle. Tiedättekö sen laulun, Rakastelun jälkee, kun ikkunasta poltit, hiuksesi heilui, savu palasi huoneeseen...
Enkös mä kuullut: Rakastelun jälkeen kun lasta ootit.... noloa, sisko korjasi nopeasti....

puuuh... kiitos... soitin jo tossa kaasolle ihan itkuisen puhelun ja sain purettua vähän tätä ressiä! tekin ootte ihania... Seuraavat juhlat (toivottavasti ristiäiset) järjestetään ilman omia vanhempiani, kyllä tässä muutenkin olisi mietittävää, mutta oma äiti joka "järjestää" häät on kaikista suurin stressaaja....

Häästressi on varmaan kaikille morsiamille tuttujuttu, eli tsemppiä Minnille! Muista kuitenkin arvostaa vanhempiasi, jotka maksavat kemut. Meillä jokaikinen sentti ja euro maksettiin omasta pussista ja saimme kyllä itse tehdä kaikki päätökset häiden suhteen ja ihanat niistä tulivatkin, mutta olisin arvostanut kyllä jos joku olisi minulle maksanut edes osan lystistä. :)

Muita galluppeja. Meillä mies ei juo liikoja, mutta silloin kun juo, niin juo kyllä aika paljon. Mutta onneksi kerrat on vähissä. Sellaista yksittäisten kaljatölkkien tissuttelu yks per ilta en voi sietää, mutta onneksi ei sitä mies sitten harrastakaan. Toinen gallup: Meillä mies kyllä tulee joka kerta, joskus kännissä (näitäkin harrastetaan siis!) voi kestää (liian) kauan, mutta tulee silloinkin. Kyllä varmasti joka kolmas päiväkin riittää, että harrastaa seksiä, jos siihen ei joka toinen päivä vaan ole mahdollisuutta ja tietty sit jos bongaa oviksen, voi vähän tahtia kiihdyttää. Tänään oli muuten Oilin nimipäivä! Onnittelut! :))

On varmasti taloudellisesti ihanaa, kun joku maksaa häät, tai vaikka osan niistä. Mutta silti, se päivä on hääparin, eikä maksajan, oli ne sitten kumman tahansa vanhemmat, tulisi saada sanella, että miten jokin asia järjestetään. Eri asia on, että voivat sanoa mitä maksavat ja mitä eivät, mutta tuo kuljetus.. Itse olen ollut monissa häissä, joissa kuljetus on ollut. Joskus on ilmoitettu etukäteen, että kuljetukseen mahtuu rajallinen määrä väkeä, ts. nopeat syövät hitaat. Ja jos kuljetusta ei ole ollut, on se ainakin meille ollut itsestään selvää, että taksilla mennään tai tullaan. Joko kaikki suunnat tai sitten esim. myöhemmin haetaan auto taksilla. Nuo kuljetusasiat ovat loppujen lopuksi vieraiden ongelma, ei hääparin. Ei kukaan voi olettaa, että kaikki hoidetaan loppuun asti. Jos kuitenkin haluat, että kaikki saavat kyydin, voit varmasti yrittää vaihtaa bussia ja esim. maksaa välin itse, jos vanhemmat eivät siihen suostu. Ehkä myös pieni juttelu vanhempien kanssa siitä, että arvostat taloudellista tukea, mutta haluaisit itse saada päättää miltä sinun elämäsi yksi tärkeimmistä päivistä tulee olemaan, voisi olla paikallaan. Tsemppiä, hyvin ne häät loppujen lopuksi menevät!

Huh, meillä ei suinkaan yritys ole lähimainkaan käynnissä. mutta yks kerta mentiin tossa luottaen imetyksen ehkäisytehoon ja enemmänkin minä se oon, joka salaa haaveilee (jo) toisesta vauvasta. Kun oli puhetta miehen kanssa häistä ja häämatkasta, joka toteutetaan sitten näillä näkymin vasta ensi vuoden syksynä, niin mies siihen tokaisi, että "no onko muka kiva lähteä reissuun raskaana". Eli sellainen ajatus meillä sitten on ollut, että pikkusisarus syntyisi pojalle 2009 tai aikaisinkaan 2008 loppuvuodesta. Mutta maailmanloppu se ei olisi, jos tulisi aikaisemminkin. Mulla ei ole aikomuksena hakea hormonaalista ehkäisyä, kun en halua sotkea kroppaani niillä enempää, joten kondomilla ehkäistään se mitä ehkäistään (se kun unohtuu niin kovin helposti).

Mut kiitos kuitenkin tervetuloatakaisin -toivotuksista. Käyn joka tapauksessa lukemassa teidän ketjua aika ajoin ja kommentoinkin silloin tällöin ja jos vauvakuume nousee pahemmaksi, niin varmaan jään pysyväisjäseneksikin =)

Niin unohtuikin tosiaan tervetulotoivotukset Katriinalle! Täällä on nykyään niin paljon kommentteja, että väkisinkin unohtuu jotakin! :) Tää onkin nyt ihan historiallista, kun taidat olla eka tässä ketjussa, joka haaveilee toisesta, vai olenko väärässä?

Morjens! Ajattelin "tunkeutua" seuraan, kun vauvahaaveet on taas nostanu päätään. Meidän esikko on puolivuotias, nukkuu just päikkäreitä ja on niiin ihana neiti, ettei voi olla haaveilematta toisesta. Mies hiukan jarruttelee, ettei liian kiireelle vedä, jos kaks vaippaikästä olis, mutta itellä lähinnä ne ajatukset, että tuon esikonkin toimitusaika oli 3 vuotta, eli ei hirveesti viiti viivytellä, kun kuitenki molemmat toivotaan useempaa. Vaikka jos tulematta jäiskin, niin eihän maailma siihenkään kaatuis. Mieheni on tanskalainen (huomasin jonkun olevan menossa naimisiin samalle suunnalle, kivaa!), asutaan siellä, nyt oon mummolassa kotosuomessa vauvan kanssa kesälomalla. Olen 29 vee ja ikiopiskelija, toiveissa olis kyllä valmistua ja päästä oikeisiin töihin tässä ku äippäloma loppuu. En hirveesti teidän vanhoja juttuja jaksa lueskella, mutta kai tässä jyvälle ajan myötä pääsee.. :) Hauskaa päivänjatkoa!

Moi vaan kaikille.

No lkun tohon seksikyssään: meillä mies tulee aina jos sekstaillaan vaan kerran, mutta jos toinen heti putkeen, ni se voi olla aika työn takana.

Minnille kysymys: sun sulhanen on siis tanskalainen, puhutteko te keskenänne tanskaa vai mitä? Entä mitä kieltä puhut hänen suvun kanssa?
Munkin mies on ulkomaalainen ja meillä kielenä on englanti. Hassua miten aina mun kaverit ujostelee puhua englantia, vaikka sen kuin hyvin osaisikin.

Mulla alkaa menkat, ihme kyllä, tekemään loppuaan. Oliki sitten lyhyt tädin käynti. Parempi niin.

Hyvää alkaavaa viikkoa kaikille. Uusi viikko, uudet kujeet.

pimmu kp3

Täälläpä onkin paljon morsioita ja häästressiä. Tutulta kuulostaa. Olen vähän hölmö kun luulin kaiken olevan hanskassa, kun häämatka ja puku hankittiin. En yleensä turhia stressaa (PAITSI TÄSSÄ VAUVANTEOSSA AARGH) ja olin luullut että tiedän minkälaisen sormuksen haluan. Nyt sitten mieletön valinnan vaikeus... Suurin piirtein tiedän minkälaisen, mutta ruokahalu kasvaa syödessä. Ja ne maksaa ihan hemmetisti... Tein niin, että valitsin kaupassa 3 mielestäni kauneinta sormusta ja mies saa käydä ostamassa mistä tykkää.

En stressaa häitä, ne ovat oikeastaan täysin kakkossijalla tähän vauvahankkeeseen verrattuna. Mutta mä en olekaan ikinä haaveillut mistään prinsessapäivästä, vaan haluan että se on lähinnä meidän kahden juttu.

Mulla kp5 ja tilaamani ovistikut tuli tänään postissa, jipii!!! Koskas te muut alatte ovista bongaamaan. Ei varmaan minunkaan kannata vielä muutamaan päivään.

Pettymys, menkat alkoivat täälläkin. Ei ollut älytön pettymys, osasin vähän sitä pelätäkin. Ainakin kroppa toimii niinkuin km ei olisi ollutkaan (usein km:n jälkeen menee kuulemma 4-10 vk seuraaviin kuukautisiin). No, kahden viikon päästä uusi yritys.

Tsemppiä hääjärjestelyihin!!

Kiitos kaikille ihanista sanoista tässä hääressissä : ) Nyt jo vähän helpottaa... Juttelin vähän "tutumpien" kavereiden kanssa, ja selitin että valitettavasti on vaan rajallinen määrä kyytiä kirkolle, mutta yökuljetus järjestyy kaikille. Ymmärsivät hyvin, eli ei siinä mitään, olevat vaan kiitollisia että saavat ainakin yökuljetuksen.

Sain juuri valmiiksi sekä suomen että tanskankielisen ohjelmalehtisen, jossa on pieni sanakirja, hääjuhlan humoristiset käytäytymisohjeet, ja sitten jokaisesta vieraasta pieni kuvaus. Puh... Olipahan kääntämistä... Appiukko osaa käsitellä noita word-dokumentteja paremmin, ja tekee niistä sit sellaset pdf-sivut jotka voin vaan itse printata ja kopioida töissä ; ) Ja pöytäjärjestyksen sain tehtyä. Ja mies on makoillut sohvalla koko illan, mitä välillä käynyt kritisoimassa pöytäjärjestystä....

Niin me puhutaan tanskaa keskenään, vaikka ekat pari vuotta puhuttiin englantia. Asutaan Tanskassa, mutta häät on Suomessa. Huuu, 2 ja puolen viikon päästä.

Nyt nukkumaan...zzzzzz.....

Ai Pimmullakin on ulkomaalainen mies! On siinä välillä omat ropleemansa kun jos oikein yrittää selittää jotain monimutkaista mutta sellaista se on.. : ) Mies on kyllä oppinut nuo V*tut ja P*rkeleet eli tietää jos mua ottaa joku päähän tai kolautan jalan johonkin, niin ei mikään auta kun kiroilu suomeksi!!! ;)

Niin, nyt siis nukkumaan....zzzzz....

Tervetuloa kurkku! Vasta liityin minäkin ja ihan hyvin on päässyt kärrylle, nimet tosin tahtoo mennä sekaisin vielä :)

Wau onpa täällä monella mies ulkomailta tai ulkomaille muutto ajankohtainen.

Tunnustus. Mulla menee nimet pahasti sekaisin. Että jos kirjoitan jollekin jotain täysin päätöntä niin älkää ihmetelkö!

Taidan olla piiloblondi. Eilen oltiin miehen kanssa kauppareissulla ja oli tarkoitus siirtyä kaupasta a kauppaan b ja jatkaa siitä sitten matkaa. Näillä välimatkaa jotain yli kilsa. Mies laittoi ensimmäisen kaupan kassit autoon ja kävi sitten paikalleen istumaan. Mä jäin siihen keulan eteen ja katsoin pää kallellaan hölmö ilme naamalla, että miten se tuohon kävi, eiks meidän pitänyt käydä siinä toisessakin kaupassa kun sehän on ihan vieressä.... Höh, mies vaan alkoi hirnumaan siellä autossa, että tules nyt kuitenkin kyytiin... Hmph. Kuulostaa kirjoitettuna todella nuivalle.

Eilen illalla sain kauheassa väsymyksessä hirveän itkupuuskan: Mitä jos meillä nappaa ennen teitä?? Mulle tulis kauhean huono omatunto! :S

Hyvä, että Minnillä alkaa häästressi helpottaan. Kuulosti muuten aika isolta projektilta tuo ohjelmalehtinen kaikkine käännöksineen, hatunnosto! :) Tottakai se stressittää, kun on niin montaa asiaa hoidettavana ja sullakin varmaan vielä se, että asut eri maassa kuin missä häät on, niin voisin kuvitella on vielä yks stressi. Vai onko sulla monta viikkoa lomaa ennen häitä tai siis koska tulet Suomeen hoiteleen asioita?

Jaahas, onkos Saanalla alkanut tulla jotain oireita, kun epäilee, että on tärppi jo tulossa? Kerros kaikki pienetkin oireet. Vai tuliko sulle vaan joku olo? :))

Juu-u. Kyllä on hatunnostonpaikka Minnille! Ei musta olis ollut tuollaiseen käännöstyöhön. Kuinka paljon vieraita teille on tulossa?

Ei mulla mitään oireita ole. Vaikka blondiinnun koko ajan. Ovis(?) oli lauantaina kipujen perusteella, eihän mulla ole tikkuja mukana. Mutta kieltämättä pikkuisen nostaa toiveita, kun mahd ovis tuli hyödynnettyä...

huomenia kaikille! täällä on taas kirjoiteltu niin vilkkaasti että en varmaan muista kaikkea kommentoida mitä ajattelin..

Onneksi meillä häät ohi, kyllä sitä yllättävän paljon pystyy stressaamaan vaikka ei aina edes olisi mitään stressattavaa ;)..sama pätee tietysti myös tähän vauvaprojektiin. Meillä alkaa nyt sitten vihdoinkin tänään jtp..innolla jo odotetaan. Täytyy nyt toivoa että mies ei ota paineita siitä kun on nyt 3 kertaa meidän suhteen aikana jäänyt laukeamatta (yhdessä ollaan oltu jo 6v, joten ei niin paha juttu) mutta nyt kun vauvoja kaivataan niin tietysti vähän huonompi. Jätettiin eilen ihan suosiolla väliin kun kumpikin oli niin väsyneitä että ei olisi touhusta tullut varmaan yhtään mitään..

Mäkin olen huomannut että pillereiden jälkeen olo on paljon tasaisempaa ja olen myös miettinyt että miksi ihmeessä niitä piti vetää niin monta vuotta..huomaa kyllä että hormonitoiminta on vielä hieman sekaisin(?) kun on taas tullut muutama finni, lähinnä oudottaa kun on tullut selkään ja rinnuksiin pari pientä..toisaalta ajattelin eilekin että tarkoittaa varmaan että pillerikököt alkaa ainakin poistua elimistöstä ja hormonitkin jossain vaiheessa varmaan taas tasaantuvat :)

Mulla nyt pukkaa näitä kysymyksiä, mutta oletteko huomanneet pillereiden lopetuksen jälkeen mitään muita muutoksia kuin mieliala? Itselläni valkovuoto on lisääntynyt ihan mielettömästi, siis nyt heti menkkojen loputtua alkaa ja valun niin paljon että tänäänkin kun heräsin niin ihan kostea jalkoväli ja kun nousin ylös niin valui ihan reisille. Mies naureskelee aina kun valitan reidet märkinä. Ja välillä kun käy vessassa ja pyyhkii niin tulee ihan sellainen oikein pitkä ja venyvä lima (sori hieman yksityiskohtaiset sepustukset)..mulle tämä on ollut tosi ylläri kun ei koskaan ennen ole tällaista ollut..varmaankin vain ihan hyvä merkki?!?

kp10 menossa..nyt täytyy kyllä pistää töpinäksi jos sattuisikin että kierto olisi "vaan" 28pv niin ovishan olisi jo kohta..tosin taitaa tämäkin kierto venyä lähemmäs 40 joten silloin ei ole mitään kiirettä vielä ovista ajatellen.