Ajaisitko yksin 500 km kahden pienen lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ei ikinä:
En varmasti ajaisi. Jo pysähdykset olisi yhtä tuskaa yksin mkahden lapsen kanssa. Miten tilaatte ruokaa ja vahditte lapsia?Käytte vessassa?Autatte yksin ruokailussa jne. En kyllä lähtisi!

miten tilaan ruokaa: Mennään lasten kanssa tiskille ja tilataan. Ruoka tulee pöytään, pilkon lasten ruoan ja kaikki syödään yhdessä.

Käydään vessaassa: Käydään vessassa kaikki yhdessä. Ennen ja jälkeen ruokailun.

Vahdin lapsia: kaikki me ollaan siinä yhdesä, syödään, juodaan, käy vessassa ym.

En varmasti ajaisi. Jo pysähdykset olisi yhtä tuskaa yksin mkahden lapsen kanssa. Miten tilaatte ruokaa ja vahditte lapsia?Käytte vessassa?Autatte yksin ruokailussa jne. En kyllä lähtisi!

ööö? Tilaan ruokaa, niin että lapset istuvat pöydässä (näköyhteys) tai otan mukaan tiskille. Syödään yhdessä pöydässä, autan ja pilkon samalla kun itse syön. Käydään vessassa heti sisään tullessa, lapset tulevat mukaan ja sama lähtiessä. Ongelma on mikä?

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
En ole muutenkaan koskaan ymmärtänyt naisia jotka tuppaavat itsensä lapsen viereen takapenkille???? Kertokaa minulle mikä IDEA tässä on?

Meillä jo vauvana lapset oli takapenkillä ja AIKUISET etupenkillä, jos tutti tippui niin voi voi...

Just! Että aikuisille oma rauha ja vauvat pärjätkööt itsekseen. Sori , mutta tää menee yli hilseen. Annoitko kotonakin itkeä vaan kun tutti tippui? Ei se vauva ymmärrä miksei autossa kukaan huomaa jos kotna huomataan.

Sen sijaan ap.n kannattaa miettiä asiaa uudestaan. Ei se varmasti niin kauheeta ton ikäisten kanssa ole kuin kuvittelee. KErran kun kokeilee uskaltaa toistekin. Eli varmasti onnistuu reissu, jos niin haluat. Toisaalta jos et halua, en näe syytä miksi sun täytyis ajaa. Sitä et kertonut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ole muutenkaan koskaan ymmärtänyt naisia jotka tuppaavat itsensä lapsen viereen takapenkille???? Kertokaa minulle mikä IDEA tässä on?

Meillä jo vauvana lapset oli takapenkillä ja AIKUISET etupenkillä, jos tutti tippui niin voi voi...

Just! Että aikuisille oma rauha ja vauvat pärjätkööt itsekseen. Sori , mutta tää menee yli hilseen. Annoitko kotonakin itkeä vaan kun tutti tippui? Ei se vauva ymmärrä miksei autossa kukaan huomaa jos kotna huomataan.

Sen sijaan ap.n kannattaa miettiä asiaa uudestaan. Ei se varmasti niin kauheeta ton ikäisten kanssa ole kuin kuvittelee. KErran kun kokeilee uskaltaa toistekin. Eli varmasti onnistuu reissu, jos niin haluat. Toisaalta jos et halua, en näe syytä miksi sun täytyis ajaa. Sitä et kertonut.

Ei vaan vauvatkin oppivat hyvin nopeasti pyytämään sitä huomiota, heittämään sitä tuttia ja leluja jos lähtee sille linjalle, että kaikki nostetaan ja palvellaan. Meillä se oli kerrasta poikki, yhdellä matkalla heitteli tuttia ja kun sitä ei nostettu oppi siihen, että kukaan ei autossa palvele, vaan siellä ollaan rauhassa ja mitään ei heitellä. Autossa asiat on pakko tehdä eri tavalla kuin kotona jao matkustusmukavuuden ja turvallisuuden takia. On huomattavasti turvallisempaa, että lapset matkustavat autossa rauhallisesti kuin, että riehuvat ja vaativat palveluksiaan, koska ovat vauvasta asti siihen tottuneet.

Jo on avuttomuus huipussaan. Miten sä yleensä pärjäät lasten kanssa yksin ilman että joku on apuna?

En lähtis ihan yksinäni. Miehen ja lapsien kanssa ollaan ajettu vajaa 2000km suuntaansa YHDESSÄ ja se nyt oli ihan ok, mutta yksin..Hmmm pitäis olla kyllä aika pakottava meno, että lähtisin ajamaan tuota matkaa ilman miestä..

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt:
siis henkilöautolla? minä kun en suostu ja anoppi sanoi, että kyllä sen verran pitäsi pystyä, että ajaa tuon matkan kahden lapsen kanssa.

Ajaisin ja olen monta kertaa ajanutkin vielä pitempää matkaa muksujen kanssa. Tottumiskysymys. Se on aina sellainen eksoottinen kokemus.. Hyvin se menee. Ja kun ottaa rennosti ja pysähtyy vaikka vähän väliä jos siltä tunnustaa. Kyllä sitä aina perille pääsee.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Jo on avuttomuus huipussaan. Miten sä yleensä pärjäät lasten kanssa yksin ilman että joku on apuna?

Minä taidan sitten olla kans tosi avuton!! :wave: Tässä ens viikolla pitäs lähteä vain 350 kilsan päähän kahden pienen kanssa, esikko 2v4kk ja kuopus 1v3kk. Vähän mietityttää etukäteen nuo pysähdykset kun tiedän tuon minun esikkoni. Jos en pidä kädestä kiinni niin menee pää kolmantena jalkana jossain hyllyjen välissä. Vessassa käynti ei ole ongelma, saan lukittua oven, mutta just tuo kun ostaa jotain aiheuttaa vähän miettimistä :) Rahatkin pitäs kaivaa esille... Uusavuton mikä uusavuton, mutta enpä ole vielä yksinäni noiden kanssa missään kauempana käyny :)

Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

Minä taidan sitten olla kans tosi avuton!! :wave: Tässä ens viikolla pitäs lähteä vain 350 kilsan päähän kahden pienen kanssa, esikko 2v4kk ja kuopus 1v3kk. Vähän mietityttää etukäteen nuo pysähdykset kun tiedän tuon minun esikkoni. Jos en pidä kädestä kiinni niin menee pää kolmantena jalkana jossain hyllyjen välissä. Vessassa käynti ei ole ongelma, saan lukittua oven, mutta just tuo kun ostaa jotain aiheuttaa vähän miettimistä :) Rahatkin pitäs kaivaa esille... Uusavuton mikä uusavuton, mutta enpä ole vielä yksinäni noiden kanssa missään kauempana käyny :)

no 350 kilsaa menee ihan heittämällä. Ei paljon tarvitsisi edes pysähtyä. Meidän mukulat nukkuisi tuon matkan.

Alkuperäinen kirjoittaja automatkaaja:
Alkuperäinen kirjoittaja hopeapaju:

no 350 kilsaa menee ihan heittämällä. Ei paljon tarvitsisi edes pysähtyä. Meidän mukulat nukkuisi tuon matkan.

Ei mein muksut, nukkuvat autossa korkeintaan tunnin, mutta ei minua matka huoleta. Ovat hyviä matkustajia kun tottuneet pienestä pitäen noin 900 kilsan suuntaansa ajoihin aina silloin tällöin. Yhden pysähdyksen ajattelin tehdä, saa itekki välissä vähän oikasta ja EHKÄ kahvit hörppästä :)

En ajaisi, ellei olisi ihan välttämätön pakko. Meillä on yksi niin ärtyisä lapsi, että vielä yli 10-vuotiaanakin joudun istumaan pitkillä matkoilla miltei aina takapenkillä lasten välissä. kahden kesken hänen kanssaan pärjää hyvin, mutta jos on muita lapsia mukana, niin rauhattomaksi menee. Pienempänä hän oli aivan mahdoton. Jouduin pysähtymään monesti keskin matkan. Silloin en olisi voinut missään tapauksessa kuvitella mitään 500 kilometrin matkaa.

Diagnoosit on, joten aivan tavislapsesta ei ole kyse. Ja on ymmärrettävää, että hän väsyy helposti eikä pysty samaan tapaan nukahtamaan autossa kuten muut lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja hämmentynyt:
siis henkilöautolla? minä kun en suostu ja anoppi sanoi, että kyllä sen verran pitäsi pystyä, että ajaa tuon matkan kahden lapsen kanssa.

Olen aanut kolen kanssa ja hyvin meni, moneen kertaan. >Hersaan, Rukalle taitaa olla enemmän.

ööö? Tilaan ruokaa, niin että lapset istuvat pöydässä (näköyhteys) tai otan mukaan tiskille. Syödään yhdessä pöydässä, autan ja pilkon samalla kun itse syön. Käydään vessassa heti sisään tullessa, lapset tulevat mukaan ja sama lähtiessä. Ongelma on mikä?

Niinpä..miten pärjäät sitten muuten lasten kanssa ravintolassa, kaupassa...muualla kuin kotona??

Alkuperäinen kirjoittaja About:
Miten ne lapset vaikuttaa asiaan.

Pysähdytte pari kertaa pullakahveilla ja kuuntelette kivaa lastenmusiikkia/satukasetteja. Siinähän se menee rattoisasti.
Ei tarvitse tehdä asioista vaikeempia kuin ovat.

Juupa juu, mitäs tosiaan lapset vaikuttaa, siinähän ne sivussa menee..

EN AJAIS!!

Uusimmat

Yhteistyössä