Ajaisitko yksin 500 km kahden pienen lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mielellään.
Siellä on kumminkin vähän väliä joku draama tilanne päällä ( 2v ja 5v ) että ihan oman mielenterveyden takia menisin ennemmin junalla.
vaikka meidän lapset on kyllä ihan tottuneita automatkustajia mutta ehkä silti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lapset on 5v ja 3v aina olen istunut niiden kanssa takapenkillä matkan aikana. Minusta niin on parasta. on voinut lukea ja leikkiä samalla ja antaa syötävää. Mitähän tykkäisivät jos äiti ajaisikin?

ai olikin kyse jo noin isoista. Tuohan olisi jo luksusta.

lapset on 5v ja 3v aina olen istunut niiden kanssa takapenkillä matkan aikana. Minusta niin on parasta. on voinut lukea ja leikkiä samalla ja antaa syötävää. Mitähän tykkäisivät jos äiti ajaisikin?

Just tuo viihdyttäminen on se, mitä me ollaan koitettu välttää.

Mä istun takana siksi, että mahdun sinne paremmin ja on mukavampi istua.

En ole siellä muksua viihdyttämässä ja onneks se ei sitä vaadikaan. Pitemmällä matkalla aina nukahtaa. Ja hyvä niin, koska kohta niitä on siellä 2 ja saavat luvan viihtyä kaksin, koska minä en sinne millään enää mahtuisikaan..

Mutta ap, ota lastenlaulu-cd:itä mukaan, ja jos teiltä löytyy vaikka äänikirjoja (tai hae kirjastosta), jos luulet että muksut eivät muuten meinaa viihtyä..

En lähtisin yksin reilun vuosikkaan kanssa noin pitkälle matkalle autolla. Kun lapsi istuu takapenkillä selkämenosuuntaan vielä...niin voisi olla aika yksinäistä matkustaminen hänellä. ja en halua siirtää istuinta toiste päin ja etupnekillekkään en saa istuinta turvatyynyn takia.

Meilläkin olisi anoppila rielun 500km päässä ja en mene lapsen kanssa kaksistaan sinne asti ja piste.

Ja en miellä uusi avuttomuudeksikaan tätä. Mutta jos lapsi karjuu 3h autontakapenkillä näkemättä vanhempia niin minusta se ei ole reilua.

Oliko tässä pointtina yksin ajaminen vai että lasten kanssa 500km? Meni ohi :ashamed: Kyllä lasten kanssa voi ajaa pitkiä matkoja jos vain pysähtelee välillä oikomaan jäseniä sekä pissa- ja juomatauoille ja välipalalle. Jos autossa ei ole ilmastointia, voi toki olla aika tukala vähän lämpimimmillä keleillä mutta sitten lähtee vaan ajamaan kun vähän viileämpi.

Ajaisin. Olen jo montakertaa ajannutkin maalle Ilomantsiin Helsingistä. Ei mitään ongelmia. Pysähdyksiä vaan enemmän. Lappiinkin olen ajannut lasten kanssa,mutta silloin ollaan lähetty yöllä,joten lapset on nukkuneet miltei koko matkan.

mikä tässä on se ongelma? Minä ainakin ajan aina yksin lasten kanssa joka paikkaan. Olen ajanut Helsingistä Rovaniemellekin kahden alle 2v kanssa. Kaikki meni tosi hyvin kun varasin kunnolla aikaa ja evästä sekä paljon pysähdyksiä

Pikkusen uusavuttomuutta jos nainen tarvitsee aina kuskin itselleen vaikka ajokortin omistaa? Ei pitkien matkojen ajaminen ole sen ihmeellisempää kuin lyhyidenkään. Lapset kun on kiinni takapenkillä niin eihän tuossa ole mitään ongelmaa.

Ajaisin jos olis tarvetta. En mä nyt ihan noin pitkälle huviajelulle lähtis, mut esim mummolanreissu nii miks ei.
Tosin mun muksut on aina olleet tosi reippaita autossa matkaajia ja yli 1000km:n lapinreissutkin on mennyt ihan mukavasti. :)

Viimeksi pääsiäisenä ajelin 1-, 3-, 5- ja 7 -vuotiaiden kanssa Espoosta Ouluun ja takaisin. Matka meni hyvin, eikä todellakaan ollut eka kerta kun lasten kanssa tuollainen reissu tehtiin. Enemmän jännittää,kun parin viikon päästä olen lähdössä saman revohkan kanssa Pekingiin eikä muita aikuisia menomatkalla kuin minä. Heinäkuussa palataan takaisin ja silloin onneksi miehenikin on mukana.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ai olikin kyse jo noin isoista. Tuohan olisi jo luksusta.

Niinpä. Luulisi ton ikästen osaavan jo itseään viihdyttää. En ymmärrä sitäkään miksi lapset on pitänyt opettaa siihen että heitä viihdytetään jopa autossa. Uskomatonta. 5v osaa varmasti ottaa itse repusta evästä tai sitten pysähdytte syömään. Molemmat osaavat lukea itse kirjoja, leikkiä leluilla, laulatte kuorossa jos on lasten cd:t mukana. Vai että äidin pitää autossakin toimia viihdyttäjänä... huh huh...

Ajaisin. Viime kesänä ajoin kolmisensataa kilsaa 6 lapsen kanssa. Siinä oli melskettä takapenkillä. Kyllä se välillä äityi ihan ja nahisteluksikin. Taukoja pidettiin ja välillä imetettiin tuo meidän pienin ruttojuuri

ei ongelmaa. Ollaan ajeltu 700km/suunta monesti. Alusta lähtien lapset on istuneet keskenään takapenkillä. Silloin kun olivat pienempiä, pysähdyksiä oli enemmän. Nyt ovat 2- ja -4 vuotiaat ja matka taittuu kahden pissa/mehutauon voimin. Osan matkasta nukkuvat, osan katsovat dvd:tä, lukevat, pirtävät.

En varmasti ajaisi. Jo pysähdykset olisi yhtä tuskaa yksin mkahden lapsen kanssa. Miten tilaatte ruokaa ja vahditte lapsia?Käytte vessassa?Autatte yksin ruokailussa jne. En kyllä lähtisi!

Ajaisin ja olen ajanut, jos määränpää on sellainen paikka mihin tahtoo mennä. Olen ajanut kolmen alle 5 vuotiaan kanssakin tuon matkan. Ja parhaiten matka on sujunut kun ajaa päiväuni aikaan eikä turhaan pysähtele. Yleensä selvitty yhdellä pysähdyksellä tuo matka ja monesti ei ole tarvinnut pysähtyä kertaakaan ja ne kerrat on matkan teko onnistunut parhaiten, ilman turhia kiukkuja.

Uusimmat

Yhteistyössä