Äitiys ei ole saavutus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Äsken kun tätä palstaa luin olin neutraalisti teidän molempien väittelystä mutta nytten voin sanoa että tuo lauseesi ei tee sinusta pelkästään huonoa äitiä vaan erittäin epämielyttävän ja huonon ihmisen.

Eivät ne naiset niitä raskauksia ja raiskauksia päätä, Mene käymään kehitys maissa niin ymmärrät ja kun tuosta kasvat kuten lapsesi niin tiedät ettei elämä ole mitään sateenkaaria täynnä.

Itse olen yhden lapsen äiti ja lapsi on jo 25vuotias mutta voin sanoa että tottakai lapseni on tärkeimmistä asioista maailmassa kun se on nyt syntynyt ja maaimassa mutta kyllä se elämäni se kasvatus ja lapsen pito pois hukkasi.

Mutta eihän tietenkään voi sanoa enää olemassa olevasta lapsestani mitään mutta jos uusiksi joutuisin lapsen kasvattamaan ja olisin siinä iässä (31) kun lapseni sain niin ei ikinä! enää. en kyllä tekisi toiste. onneksi on ihana tyttö mutta elämänihän siinä meni. Enkä syytä tyttöäni tietenkään.

Sinä noilla sanoillasi olet mielestäni erittäin epämiellyttävän kuuloinen ihminen. Katkeruus kuultaa kyllä sanoistasi, onko se sitten hyvä purkaa sitä täällä? Toivottavasti auttaa. Kannattaisi kuitenkin käydä vaikka ammattiauttajan puheilla, jos tuntuu että oma elämä on mennyt pilalle lapsen takia.

En pidä minäkään lastani ''saavutuksena''.
Se on mahtava asia mun elämässä, mutta ei saavutus.

En pidä taloudellisiakaan ansioita saavutuksina, ainakaan ne eivät kiinnosta minua, eikä minulta heru mitään ylimääräistä kunnioitusta muiden taloudelliselle tilanteelle. Useimmiten annan itse rvoa sellaiselle työlle, jolla on onnistuttu liikauttamaan jotakin yhteiskunnallista tai yhteisöllistä epäkohtaa eteenpäin.

Henkilökohtaisia saavutuksiani ovat elossa oleminen, sairauksieni läpi itseni terveeksi taisteleminen, se elämänmuutos jonka olen tehnyt vajavaaisilla resursseillani toipuessani, ja joihinkin täysin utopistisiin uratavoitteisiin yltäminen. Myös katkeruudesta ja vihasta eroon pääseminen on mulle saavutus.

Onko sillä oikeasti edes väliä. Eikö ole tärkeää että jokainen elää emäänsä niin että on onnellinen. Miksi pitää edes määritellä mikä on saavutus ja miksi elämssä pitää pyrkiä tekemään hyviä saavutuksia. Eikö jokainen määrittele itse mitä tavoittelee ja näin siis myös oman elämänsä saavutukset. Minulla on lapsi ja jos hänet pystyn hyvin kasvattamaan niin minusta sen kyllä määrittelen yhdeksi saavutukseksi elämässäni.

Ja sinä joka arvostelit meitä vanhempia maailman ylikansoittamisesta ja muiden kärsimyksestä, niin mitä sinä edes teet suomessa. Jos meidän elämän isojen päätösten pitäisi perustua kehitysmaiden hyvinvointiin, niin sinunhan kuuluis olla itse auttamassa näitä köyhiä. Miksi et ole lukenut itseäsi lääkäriksi/hoitajaksi ja matkannu jonnekin köyhään maahan auttamaan näitiä nälkää näkeviä lapsia. Miksi sinä tuhlaat sähkö kakspluspalstan lukemiseen. Miksi käytät muitai suomen tarjoamia luksus palveluita kuten juoksevaa puhdasta vettä, isoa asuintilaa. Ymmärrän että joku ei halua laspai tehdä ylikansoittumisen takia, mutta en ymmärrä että alkaa tuomita muiden valintoja.

Joku tuolla väitti että lapset tekevät onnettomaksi. Ennen lasta koin olevani vain puolikas, en ollut ikinä tyytyväinen elämääni, tuntui että kokoajan etsin jotain puuttuvaa palasta. Kun sain lapsen kaikki muuttui. Tai oikeastaan moni asia säilyi ennallaan, mutta tuntui tosi paljon paremmalta. Tuntuu että palaset loksahtivat vihdoin paikalleen. Minullle on sanottu töissä että lapsen saaminen teki hyvää, olen kuulemma kuin eri ihminen. Osaan nauttia pienistäkin ilonaiheista ja olen saanut elämääni aivan mahtavan ihmissuhteen joka on jo nyt rikastuttanut elämääni aivan todella paljon. Välillä on ollut aivan todella rankkaa mutta silti olen ollut onnellisempi kuin koskaan aiemmin. Lapsi teki minusta kokonaisen ja nyt osaan nauttia elämästä täysillä ja tavoitella unelmiani. Jos joku voi väittää että olisin onnellisempi ilman lasta niin saa kyllä aikalailla perustella kantaansa. Tiedän että kaikilla ei ole niin vahvaa lapsen kaipuuta kuin minulla, joten ehkä toiset ovat onnellisempia ilman lapsia, ei pidä kuitenkaan yleistää koskemaan kaikkia.

Minulle lapseni olemassaolo ja sitä kautta äitiyteni itsessään ei ole saavutus, mutta pidän tiettyjen "äitiystavotteideni" toteutumista saavutukseen verrattavissa olevina onnistumisina.
En ole kovinkaan saavutuskeskeinen ihminen enkä osaa sanoa, olenko "saavuttanut" elämässäni oikein yhtään mitään, mutta lapsi tuo kyllä osaltaan monenlaisia onnistumisen elämyksiä.

Kyllä se on saavutus. Se että ensin olet tehnyt töitä, jotta olet saanut ostettua asunnon, jotta pystyisit asumaan siinä perheesi kanssa. Sen jälkeen on saavutus löytää mies jonka kanssa haluaa olla. Vuosien vauvan yrittämisen jälkeen on saavutus, mikäli pysytte edelleen yhdessä. Raskaus on saavutus, sen loppuun vieminen ja synnyttäminen on saavutus. Lapsen kasvattaminen hyväksi ihmiseksi on todellinen saavutus! Näin ajattelen :)

Asiahan on näin että itse se ongelma on tehty niin turha käyttää äiti korttia kuinka vaikeaa se on ja saavutus ynnä muuta. Sama kuin lihoittaisi itsensä ja saisi diabeteksen ja viellä tahalleen ja 18v+ päästä olisi laihduttanut.

Kun taas se ketä ei lihoamis ongelmaa alunperinkään tehnyt niin on jo paljon itsekurisempi ja voi nauttia 18vuotta+

Ihanaa nautin oikein kun voin nukkua ilman parkumista ja kamalaa työtä jonka olisin tietoisesti aiheuttanut joten olisi oma tyhmyyteni.

Minun keho ei ole mikään pelkkä kärsintä ja lapsen kanto kone kuten naiset on luotu ja sen sanon kyllä että miehillä on helpompaa he vain kaunistuvat vanhetessaan ja saavat naisia ja voivat tehdä vaikka kuinka paljon lapsia ja tehdä heistä ns miehen suvun / bisneksen jatkajia ja monessa maassa naiset kaupittelevat lapsia ja poika lapset ovat arvokkaita.

yhteiskunta on surullinen ,senkun olette vain lapsen teko koneita ja miehet korjaavat sadot mutta minä kuten monet muut itsekuriset emme ole niin heikkoja ja me nautimme elämästä täysillä.
Myös autamme eläimiä jotka eivät tee lapsia itsekkäistä syistä kuten ihmiset pois lukien tietty esim afrikan alueet ja aasian.

Tietoinen lapsettomuus on saavutus. Tämä ikävä kyllä on tosiasia. Olen onnellisesti parisuhteessa miehen kanssa joka tajuttuaan järjettömyyden yms. Ei kanssa halua lapsia ja emme voisi olla onnellisempia! ensiviikolla lähdetään 2vk pariisi reissulle :) ei turhia ylimääräisiä huolia :) mieheni on 32 ja itse 38.

Olen niin ylpeä itsestäni! kun näen kavereitani yksinhuoltajina ja riitaisine parisuhteineen kamalassa rauhattomuudessa ja kaaoksessa niin kyllä hymyilyttää itseni puolesta mutta toki tuen ystäviäni kuten myös jos sairastaisivat sairautta.

Kaikkitietävä:rolleyes:wikipedia määrittelee saavtuksen seuraavasti:
aikaansaannos, tulos, johon on ylletty
Mikä on sinun paras saavutuksesi?

Kyllä minulle lapset ovat saavutus, koska katson aika konkreettisesti olleeni osallisena heidän aikaansaamiseensa:popcorn:

Mutta ei ansio siitä tavallaan minulle kuullu, vaan lapsilleni, heidän kauttaan olen saavuttanut yhden elämäni tärkeimmistä toiveista.

Ja vaikken lapsia ansiokseni laske, ajattelen sitä kyllä jonkinlaisena saavtuksena, jos edes jotakuinkin täyspäisenä ja onnellisinakin heidät maailmalle saattelen.

olen verrattuna itseeni saavuttanut äitiyden myötä paljon mitä en saavuttaisi ilman äitiyttä. en kuitenkaan vertaa itseäni muihin varsinkaan lapsettomiin että olisin heitä parempi tai jotain mutta vanhaan itseeni vertaan

Äitiys ei tietty ole mikään saavutus sinällään, mutta jahka ne lapset on elättänyt ja kasvattanut aikuisiksi asti, niin ihan silloin tällöin kenenkään huomaamatta tulee kyllä paukuteltua rintiskoiden olkaimia ylpeydestä :cool:

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Ei ehkä kaikissa tapauksissa. Minulle se on hieno saavutus (muiden ohella), sillä lapseni on upein ilmestys maailmassa! Sitä saa ihastella joka päivä miten osasinkaan tehdä täydellisen yksilön.

Vanhemmuus ei ole saavutus. Se, että kasvattaa lapsista fiksuja ja onnellisia, elämäänsä tyytyväisiä yhteiskuntakelpoisia ihmisiä on saavutus.

t. vapaaehtoisesti lapseton

[QUOTE="Sirpa";29698205]Asiahan on näin että itse se ongelma on tehty niin turha käyttää äiti korttia kuinka vaikeaa se on ja saavutus ynnä muuta. Sama kuin lihoittaisi itsensä ja saisi diabeteksen ja viellä tahalleen ja 18v+ päästä olisi laihduttanut.

Kun taas se ketä ei lihoamis ongelmaa alunperinkään tehnyt niin on jo paljon itsekurisempi ja voi nauttia 18vuotta+

Ihanaa nautin oikein kun voin nukkua ilman parkumista ja kamalaa työtä jonka olisin tietoisesti aiheuttanut joten olisi oma tyhmyyteni.

Minun keho ei ole mikään pelkkä kärsintä ja lapsen kanto kone kuten naiset on luotu ja sen sanon kyllä että miehillä on helpompaa he vain kaunistuvat vanhetessaan ja saavat naisia ja voivat tehdä vaikka kuinka paljon lapsia ja tehdä heistä ns miehen suvun / bisneksen jatkajia ja monessa maassa naiset kaupittelevat lapsia ja poika lapset ovat arvokkaita.

yhteiskunta on surullinen ,senkun olette vain lapsen teko koneita ja miehet korjaavat sadot mutta minä kuten monet muut itsekuriset emme ole niin heikkoja ja me nautimme elämästä täysillä.
Myös autamme eläimiä jotka eivät tee lapsia itsekkäistä syistä kuten ihmiset pois lukien tietty esim afrikan alueet ja aasian.[/QUOTE]

Sulla taitaa olla useampi nimimerkki tässä ketjussa? liian paljon kirjoitusvirheitä, joten jäit kiinni!*naurua*

Ei äitiys itsessään mikään saavutus ole. Itse henk.koht olen kyllä varsin tyytyväinen siihen, miten hyvin olen äidinhommat handlannut tähän asti. Ei nimittäin ole ollut mikään helppo suoritus. Ihmeen tyytyväisiä ja onnellisia nuo tenavat kuitenkin ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä se on.;29695771:
Arvostan suuresti ihmisiä ja naisia joilla ei ole lapsia, he ovat epäitsekkäitä ja ajattelevia! maailmassa on hirveästi jo nälkää näkeviä yms yli populaatiota.

Kyllä lapsien teko on mitei itsekkäin teko maailmassa varsinkin jos on joku nuori (alle 30v nainen)

Suomalaisuus on siis kokonaan hävitettävä maapallolta, koska jotkut neekerit eivät osaa käyttää ehkäisyä?

Suomalaisuus on siis kokonaan hävitettävä maapallolta, koska jotkut neekerit eivät osaa käyttää ehkäisyä?

Senkin rasisti! On ehkä hieman tärkeämpää että orvot lapset saavat raukat elämän ja edes unelmoida ruuasta ja keskinkertaisesta elämästä kuin joku pottu-nenä suomalainen ylipainoinen possu joka tahtoo saada itsekkäästi lapsen.

Myös suomeen voisi tuoda niitä orpoja afrikkalaisia ja suomalaiset vähentää/lopettaa lapsien teon, näin saataisi maailmasta parempi paikka.

Itse olen nigerialainen puoliksi ja olen erään melko tunnetun räppärin serkku.
Myös hänen tyttöystävänsä on "afrikkalainen" puoliksi (amanda) ja ei ole mikään "neekeri" ja se on rasistinen sana. Senkin idiootti!

Yhteistyössä