Äitiys ei ole saavutus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Arvostan suuresti ihmisiä ja naisia joilla ei ole lapsia, he ovat epäitsekkäitä ja ajattelevia! maailmassa on hirveästi jo nälkää näkeviä yms yli populaatiota.

Kyllä lapsien teko on mitei itsekkäin teko maailmassa varsinkin jos on joku nuori (alle 30v nainen)

Mitä sinä pidät saavutuksena?
Armotonta velkataakkaa omakotitalon ja uuden Audin kanssa vai kenties alipalkattua työtäsi?

Sinulle äitiys ei ole saavutus, mutta jollekin toiselle se sitä on. Sinulle ehkä juurikin se velka-audi on saavutus elämässäsi, jollekin se on vain käyttöön tarkoitettu metalliromu, joka on vain pakollinen paha elämässä.

Se, miten sinä juurikin määrität oman elämäsi saavutukset eivät ole sitä välttämättä muille.

Alkuperäinen kirjoittaja Näinpä se on.;29695771:
Arvostan suuresti ihmisiä ja naisia joilla ei ole lapsia, he ovat epäitsekkäitä ja ajattelevia! maailmassa on hirveästi jo nälkää näkeviä yms yli populaatiota.

Kyllä lapsien teko on mitei itsekkäin teko maailmassa varsinkin jos on joku nuori (alle 30v nainen)

Itse olen 29 vuotias, vielä alle 30 vee muutaman kuukauden. Tekeekö se että minulla on lapsi minusta jotenkin itsekkään? Olen korkeakoulun käynyt, hyvästä työstä äitiyslomalla. Tulot työaikana melkein 5000 euroa bruttona kuussa, nyt kotona ollessa pari tonnia vähemmän. Olen naimisissa ja meillä on oma asunto. Miehelläni hyvä työ ja tienaa minua enemmän. Mieheni on kaksi vuotta minua vanhempi. Olemmeko me siis huonoja vanhempia kun olemme nuoria? Lapsien tekeminen ei katso ikää. Joka neljäs viikonloppu meillä asuu myös pieni poika, jonka "viikonloppuvanhemmat" olemme silloin. Näin hänen oma äitinsä saa levätä edes kerran kuussa. Taidamme tosiaan olla huonoja vanhempia. Olemmehan me nuoria. .

No jaa, mulla on koulutusta ja uraa ihan mielin määrin ja työ, josta sekä pidän että mitä arvostan.Vaan jos multa kysyttäisi että mikä mun suurin saavutukseni on, niin vastaisin että lapseni. Se on _mulle_ suurinta :).

...mutta en todellakaan pidä itseäni minään malliäitinä, ei se sitä meinaa.

Lapsettomuus katkeroittaa. Se käy aloituksesta kyllä hyvin selville.

Ole rauhassa katkera mutta älä syytä lisääntymiskyvyttömyydestäsi muuta maailmaa, äläkä varsinkaan äitejä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29695762:
Jos ei sinusta ole muuhun kuin äidiksi et ole saavuttanut elämässäsi yhtään mitään.

Ärsyttää ihmiset, jotka pitävät omaa mielipidettään "totuutena". Tiedoksi, se on VAIN sun mielipide, tuskin ketään ees kiinnostaa. Aloittaja ei tainnu ees vastata, mikä hänen mielestään on saavutus?

Lähes kaikki pystyvät saamaan lapsia, siksi se ei olekaan saavutus samalla tavalla kuin vaikka työpaikka. Mutta vaaditaan hyvään äitiyteen sitoutumista ja pitkäjänteisyyttä, eikä siihen ole kaikista äideistä. Hyvä äitiys on jonkinlainen saavutus, samoin tasapainoiset aiukuiset lapset.

Alkuperäinen kirjoittaja huono äitikö?;29695792:
Itse olen 29 vuotias, vielä alle 30 vee muutaman kuukauden. Tekeekö se että minulla on lapsi minusta jotenkin itsekkään? Olen korkeakoulun käynyt, hyvästä työstä äitiyslomalla. Tulot työaikana melkein 5000 euroa bruttona kuussa, nyt kotona ollessa pari tonnia vähemmän. Olen naimisissa ja meillä on oma asunto. Miehelläni hyvä työ ja tienaa minua enemmän. Mieheni on kaksi vuotta minua vanhempi. Olemmeko me siis huonoja vanhempia kun olemme nuoria? Lapsien tekeminen ei katso ikää. Joka neljäs viikonloppu meillä asuu myös pieni poika, jonka "viikonloppuvanhemmat" olemme silloin. Näin hänen oma äitinsä saa levätä edes kerran kuussa. Taidamme tosiaan olla huonoja vanhempia. Olemmehan me nuoria. .

Tekee. Tulosi ja "paperisi" eivät kiinnosta pätkän vertaa,vaan ihmisiä on kuolemassa nälkään tälläkin hetkellä! joten jos käyttäisit vähänkin apua kehitysmaiden lapsiin joissa raiskaus syntymiä ja epätietoisuudesta syntyneitä niin olisit epäitsekäs!

Ja lapsissa ei ole mitään ideaa hankkia kuin oma itsekkyys vain, sama kun lapsi änkkää lemmikkiä jotta voi pitää sitä vain (hellyyttävänä) leikkikaluna ja elämän kunnon nauttiminen loppuu siihen kun lapsi on. (tottakai lapsen saaneet muuta väittävät "happamia sanoi kettu marjoista" ) tyylillä mutta kokemuksista tiedän että yhtä helvettiähän se on ja suomessa ihan turhaan masennus lääke "myrkyillä" vain yritetään itseään lääkitä että pysyisi kasassa (vaikka ne vain pilaavat kehityksen)

Ja mitä tuohon audi saavutus vertailuun tulisi niin MIKSI PITÄISI OTTAA AUDI "ROMUN" VELKA TAAKKA saavutus? voi valita järkevästi eikä ota velka taakkaa eikä lapsi taakkaa joka vieläkin turhempi.

Vaan voisi auttaa vaikka eläimiä ja afrikan+ orpoja lapsia! antaa heille edes mahdollisuus ELÄMÄÄN! toisin kun tehdä uusi lapsi jo yli kansoittuneeseen maaimaan.

Joten EPÄITSEKKYYDEN HUIPPU! yhtä kuin jos ostaa kennelistä koiran niin ne emo rukat ovat vain koko elämänsä häkissä ja synnyttävät poikasia myyntiin ja sitten menehtyvät(emot) ja ihmiset ketkä kennelistä ostaa niin toteuttaa tuota ja jatkaa tuota tosi kamalaa toimintaa!

Kuka sen päättää mikä kenellekin on saavutus? Eiköhän ihminen itse. Minä olen aina tiennyt haluavani lapsia, nimenomaan kaksi lasta ja minä olen ne saanut. Olen saavuttanut sen "tavoitteeni". Toki minulla on muitakin tavoitteita ollut ja tulee olemaankin elämässä.
Jollekin sosiaalisten tilanteiden pelosta kärsivälle se tavoite voi olla vaikka kaupassa käynti, mikä sinä olet hänelle sanomaan ettei se ole mikään saavutus kun Sinulle se on vain arkinen, jokapäiväinen asia?

Kaikki tuntemani onnettomat ihmiset ovat niitä jotka eivät ymmärrä olla onnellisia jo olemassa olevista asioista. Kun jotain saavutetaan, esim nyt saadaan lapsia tai valmistutaan opinnoista, saadaan hyvä työpaikka tmv. Aina koetaan ettei ole saavutettu tarpeeksi vaan marmatetaan kun sitä ja tota puuttuu niin ei voi sanoa että olisi saavuttanut mitään. Minusta uskomaton ajatusmaailma mutta ihan oikeasti tiedän muutaman tällaisen.

Tekee. Tulosi ja "paperisi" eivät kiinnosta pätkän vertaa,vaan ihmisiä on kuolemassa nälkään tälläkin hetkellä! joten jos käyttäisit vähänkin apua kehitysmaiden lapsiin joissa raiskaus syntymiä ja epätietoisuudesta syntyneitä niin olisit epäitsekäs!

Ja lapsissa ei ole mitään ideaa hankkia kuin oma itsekkyys vain, sama kun lapsi änkkää lemmikkiä jotta voi pitää sitä vain (hellyyttävänä) leikkikaluna ja elämän kunnon nauttiminen loppuu siihen kun lapsi on. (tottakai lapsen saaneet muuta väittävät "happamia sanoi kettu marjoista" ) tyylillä mutta kokemuksista tiedän että yhtä helvettiähän se on ja suomessa ihan turhaan masennus lääke "myrkyillä" vain yritetään itseään lääkitä että pysyisi kasassa (vaikka ne vain pilaavat kehityksen)

Ja mitä tuohon audi saavutus vertailuun tulisi niin MIKSI PITÄISI OTTAA AUDI "ROMUN" VELKA TAAKKA saavutus? voi valita järkevästi eikä ota velka taakkaa eikä lapsi taakkaa joka vieläkin turhempi.

Vaan voisi auttaa vaikka eläimiä ja afrikan+ orpoja lapsia! antaa heille edes mahdollisuus ELÄMÄÄN! toisin kun tehdä uusi lapsi jo yli kansoittuneeseen maaimaan.

Joten EPÄITSEKKYYDEN HUIPPU! yhtä kuin jos ostaa kennelistä koiran niin ne emo rukat ovat vain koko elämänsä häkissä ja synnyttävät poikasia myyntiin ja sitten menehtyvät(emot) ja ihmiset ketkä kennelistä ostaa niin toteuttaa tuota ja jatkaa tuota tosi kamalaa toimintaa!

Varmaan aika raskasta elämää tollanen, tietkö, ottaa omille niskoilleen Afrikan miesten raiskaukset ja naisten ehkäisyongelmat. Itse koen että olen vastuussa vain omista teoistani ja valinnoistani. Ja vaikka elän tätä omaa elämääni, se ei tarkoita etten voisi sivussa auttaa myös muita. En usko että tuollainen marttyyriys parantaa yhtään kenenkään elämänlaatua.

• Tykkää
Reactions: baby-mama
Ihan yhtä lailla voi sanoa että hyvä koulutus ei ole saavutus, se kun ilmaista ja Suomessa kuitenkin jokainen "patistetaan" kouluun. Iso talo ei ole saavutus, sen saa rahalla. Työpaikka ei ole saavutus, kaikillahan niitä on. Vieläkö jatketaan...

Ei ne yksittäiset teot olekaan. Se on se miten ne tekee. Ja ne on ne omat henkilökohtaiset tavoitteet niitä saavutuksia. Ne ovat jokaiselle eri asioita. Ei kukaan voi antaa mitää yleismaailmallista ohjetta siitä mitkä lasketaan saavutuksiksi. Joillekin vanhemmuus on maailman isoin saavutus, toisella se ei ole edes to do-listassa.

Kyllä taas huomaa ne kenellä on lapsia ja ovat katkeroituneet kuin ne ketkä järkevästi eivät lapsia ole hankkineet kun huomaavat että lapsettomat voivat nauttia elämästä täysin rinnoin ja paljon paremmin. Monet ystäväni ovat kehuneet kuinka "onnellisia" ovat jatkuvasti mutta loppujen lopuksi ovat murtuneet ja minulle itkeneet.

Että kerta kaikkiaan ei vaan jaksaisi lapsien kanssa kokoajan ja haluaisivat takaisin siihen paikkaan missä olivat ennen lapsia (tätähän ei voi tietenkään myöntää) ettei saa huonon äidin leimaa otsaansa julkisesti.

Vähän kuin sanoisin että olen onnellinen kun jouduin vankilaan niin sen ansiosta sitä ja tätä plaa plaa.

Tekosyitä aina löytyy. Itse olen onnellinen 28v nainen ja aion nauttia elämästä ja nuoruudesta täysin rinnoin ja en juo enkä polta muutenkaan vaan matkusteen ja teen kaikkea ihanaa ja monet todella hyvä sydämmiset näyttelijätkin ovat oikein elämästä onnessaan kun ovat 40v+ eivätkä halua lapsia. mm cameron diaz ja 100 + muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä huomaa.;29695934:
Kyllä taas huomaa ne kenellä on lapsia ja ovat katkeroituneet kuin ne ketkä järkevästi eivät lapsia ole hankkineet kun huomaavat että lapsettomat voivat nauttia elämästä täysin rinnoin ja paljon paremmin. Monet ystäväni ovat kehuneet kuinka "onnellisia" ovat jatkuvasti mutta loppujen lopuksi ovat murtuneet ja minulle itkeneet.

Että kerta kaikkiaan ei vaan jaksaisi lapsien kanssa kokoajan ja haluaisivat takaisin siihen paikkaan missä olivat ennen lapsia (tätähän ei voi tietenkään myöntää) ettei saa huonon äidin leimaa otsaansa julkisesti.

Vähän kuin sanoisin että olen onnellinen kun jouduin vankilaan niin sen ansiosta sitä ja tätä plaa plaa.

Tekosyitä aina löytyy. Itse olen onnellinen 28v nainen ja aion nauttia elämästä ja nuoruudesta täysin rinnoin ja en juo enkä polta muutenkaan vaan matkusteen ja teen kaikkea ihanaa ja monet todella hyvä sydämmiset näyttelijätkin ovat oikein elämästä onnessaan kun ovat 40v+ eivätkä halua lapsia. mm cameron diaz ja 100 + muuta.

Ole sitten onnellinen omasta elämästäsi, ei sitä tarvitse selitellä muille.

Yhteistyössä