Oletko joskus törmännyt vanhaan tuttuusi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja qqqw
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Q

qqqw

Vieras
ja on käynyt ilmi, että se tuttusi on saavuttanut elämässään vaikka mitä, upean ammatin tai työn ja sillä on rahaa ja omaisuutta ja on yhä upean näköinen... toisin kuin sinä, joka olet rupsahtanut etkä ole saavuttanut elämässäsi yhtään mitään.

Kohtasin joitakin vuosia sitten lukiokaverin, joka opiskelujen jälkeen asui monta vuotta ulkomailla ja molemmat miehensä kanssa tekivät kovapalkkaista uraa. Itse olen oikein onnellinen, mutta sosiaalialan korkeakoulutettunakaan ei rahassa kyllä kylvetä. Lämmitti mieltä, kun tämä kaveri sanoi, että kaikista samaan aikaan kirjoittaneista minä tein kaikista merkityksellisintä työtä.

Aika harva pystyy sanomaan että ei ole saavuttanut elämässään yhtään mitään. En siis ihmettele ettet hirveän montaa vastausta saa aloitukseesi. Mutta sen verran haluan kuitenkin helpottaa tuntemuksiasi että kaikki tunteet on sallittuja mutta pitemmän päälle katkeruus vaan rumentaa. Eli kannattaa keskittyä niihin oman elämän hyviin puoliin, jokainen voi saavuttaa jotain, tulevaisuudessaan ainakin.

Itse asiassa joo ihan hiljattain kävi näin. Mutta samalla hetkellä tajusin, että hänellä ei ole lapsia ja puolisostakin tuli juuri ero, joten varjopuolensa tässäkin elämäntyylissä.

Jokainen kokee ne omat saavutuksensa eritavoin. Joku voi olla tyytyväinen pienemmistäkin asioista.

Itse olen vilpittömästi onnellinen kun ystävä kokee olevansa tyytyväinen ja onnellinen itseensä ja omaan elämäänsä, oli sitten rupsahtanut tai ei.:)

Ei se raha tai hyvä lukki onnea kaikille tuo, kyllä se koostuu muista asioista.:)
Itse sanoisin että kun elämänsä saa balanssiin ja arvot on kohdillaan niin silloin on tyytyväisimmillään. Se on jotakin saavuttamisen arvoista.:heart:

Joo, varmaankin. En vaan oo koskaan tajunnut ottaa sitä kovin negatiivisesti. Kaikilla meillä on omat ongelmamme tässä elämässä ja mä oon saavuttanut jo aika paljon. Mä en ole koskaan muutenkaan ollut mitenkään "upean näköinen", joten se on se ja sama :o) Mulla on kaikkee, mitä mä tarviin ja jos haluun enemmän, teen töitä sen eteen.

Ajattelin vaan kun itse on sairastanut masennusta 20 vuotta ja eläke häämöttää, kyllä siinä alemmuuskompleksi iskee kun se menestyvä kaveri vielä tokaisee "niin sä oot varmaan vieläki kotona sitte"

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30512209:
Itse asiassa joo ihan hiljattain kävi näin. Mutta samalla hetkellä tajusin, että hänellä ei ole lapsia ja puolisostakin tuli juuri ero, joten varjopuolensa tässäkin elämäntyylissä.

Toisen elämää ja sen varjopuolia on muiden mahdoton arvioida.

Kaikki eivät välttämättä ole onnellisia urastaan tai onnettomia lapsettomuudestaan, parisuhteitakin voi yllätys-yllätys olla onnettomia tai onnellisia.

Onnellisuus löytyy ihmisen sisimmästä ja arvoista eikä ulkoisista puitteista.

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä