Mitä elämässä pitäisi saada aikaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tyttö tuollainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="sommarcat";28667338]Hyvä kysymys. Asia jota olen itsekin pohtinut ja josta yritin repiä itseäni irti. On ammatti (perusduunari), aviomies, kaksi autoa, omakotitalo, jonka velanmaksu tekee minut onnettomaksi, kaksi lasta, jotka tekevät minut onnettomaksi. Mä luulen, että ihminen in luonteeltaan sellainen, että aina pitäisi olla jotain muuta mitä on/omistaa. Omat aikaasaannokseni, haaveeni eivät ole tehneet minua onnelliseksi. Mikä sitre tekisi? No meriittiä kaipaan sillä saralla, että olisi enemmän rahaa ja vaikutusvaltaa. Jos nämä saavutan, niin tekeekö se onnelliseksi?[/QUOTE]

Miksi lapset tekee onnettomaksi?

Elää elämä omien edellytysten mukaan. Kukaan ei voi suorittaa toisen unelmia (esim vanhempiensa). Olla itselleen rehellinen ja toteuttaa arvomaailmaansa käytännössä.

Itse haluan tehdä vielä paljon, jotta elämäni olisi näköiseni. Välttää tekemästä asioita, jotka eivät kuvasta minua.

No ei kun aidosti kivoja asioita, joilla ei ole ikävää kääntöpuolta. Vaikka musiikkia, tanssia, hymyä, semmoista.

noilla sitten ole kääntöpuolia?
Jotkut jopa sekoaa musiikista, tanssiessa voi mennä vaikka nilkka ja jos sellaiselle miehelle jolla on laajempi käsitys vähän kaikesta, hymyilee nainen, voi mies käsittää tämän pimperon tarjoamisena.

Nojoo en nyt viitsi kiusata enempää. :)

[QUOTE="vieras";28667362]Miksi lapset tekee onnettomaksi?[/QUOTE]

No siksi, että pitävät meteliä aamusta iltaan, tappelevat, riitelevät eikä koskaan kotona ole omaa rauhaa. 2 veetä on vahdittava kuin haukka, kun menee veljensä perässä ja tänäänkin itkun ja huudon kanssa sain raahattua sisälle, kun oli pakko aloittaa ruoan laitto. Lisäksi kaikki rahat menee niiden ruokkimiseen ja hoitomaksuihin.
Juu ja olen olut pitkään sitä mieltä, että olisi vaan pitänyt jättää ne tekemättä.

[QUOTE="sommarcat";28667667]No siksi, että pitävät meteliä aamusta iltaan, tappelevat, riitelevät eikä koskaan kotona ole omaa rauhaa. 2 veetä on vahdittava kuin haukka, kun menee veljensä perässä ja tänäänkin itkun ja huudon kanssa sain raahattua sisälle, kun oli pakko aloittaa ruoan laitto. Lisäksi kaikki rahat menee niiden ruokkimiseen ja hoitomaksuihin.
Juu ja olen olut pitkään sitä mieltä, että olisi vaan pitänyt jättää ne tekemättä.[/QUOTE]

Ymmärrän. Sun pitää silti puuttua tappeluihin ja lopettaa ne kasvattajana. Ja jos lapsi häiriökäyttäytyy siihen on aina joku syy.. Ihanan rehellisesti kuitenkin kerroit kun kovin moni ei uskalla sanoa, että katuu lapsien tekoa.

• Tykkää
Reactions: SuzieQ.
Voi, kuinka monta kertaa mä olen tänään ollut välissä ja ovat jäähylläkin. Mutta ti melutaso!!Järki menee! Systerin lapset (tyttöjä) ei oo ikinä pitänyt tuollasta meteliä kuin pojat. Mä en kehtaa liikkua lapsieni kanssa missään. Ei käydä kylässä, koska häpeän silmät päästäni poikaani, joka on kouluun menossa ja käyttäytyy kuin apina. Keskeyttää, puhuu päälle, kailottaa, kyselee jne...Ja joka asiasta on sitten eri mieltä.
Vielä niistä saavutuksista...ehkä se on sitten saavutus että saan heidät kasvatettua omille siivilleen niin, että pärjäävät omillaan eivätkä tarvitse äitin apua koskaan.

Jotenkin mä ajattelen että mun pitää löytää se asia joka tekee minut onnelliseksi. Tehdä jotain jolla on minulle merkitystä ja olla oma itseni. Yrittää elää tässä hetkessä enemmän ja yrittää lopettaa menneen tai tulevan ylianalysointi.

Suurin tavoite tällä hetkellä on tuntea elävänsä. Niin monta vuotta olen kulkenut sumussa, huomaamatta, tutkimatta, kokematta, pysähtymättä, elämättä. Pyrkinyt johonkin tuntemattomaan onneen.

Ei se päämäärä vaan se matka!

[QUOTE="sommarcat";28667667]No siksi, että pitävät meteliä aamusta iltaan, tappelevat, riitelevät eikä koskaan kotona ole omaa rauhaa. 2 veetä on vahdittava kuin haukka, kun menee veljensä perässä ja tänäänkin itkun ja huudon kanssa sain raahattua sisälle, kun oli pakko aloittaa ruoan laitto. Lisäksi kaikki rahat menee niiden ruokkimiseen ja hoitomaksuihin.
Juu ja olen olut pitkään sitä mieltä, että olisi vaan pitänyt jättää ne tekemättä.[/QUOTE]

Mun mielestä sun pitäis hankkia jotain apua. Joko itselles tai lapsilles, mutta ei voi olla hyväks lapsille kasvaa sellasen äidin kanssa joka ajattelee ettei heitä halua. Meni ihan kylmät väreet kun tota sun tekstiä luin. En käsitä miten kukaan voi ajatella lapsistaan että olisi pitänyt jättää tekemättä. Surullista..

Mun mielestä elämän päämäärä on tulla onnelliseksi. Se taas vaihtelee eri ihmisillä, mikä on onnellisuuden määritelmä.

Itse olen onnellinen koska mulla on hyvä koulutus, hyvä työpaikka jossa arvostetaan, ihana ja komea aviomies, terveet ja kauniit lapset, omakotitalo, ihana koira joka ymmärtää mua pelkästä katseesta, olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mulla on harrastuksia joista saan paljon, olen uskaltanut kohdata pelkoni ja kasvanut paremmaksi ihmiseksi...

Rahaa vosi olla enemmän, mutta muuten olen oikein tyytyväinen elämääni :)

• Tykkää
Reactions: Data
[QUOTE="...";28668209]Mun mielestä elämän päämäärä on tulla onnelliseksi. Se taas vaihtelee eri ihmisillä, mikä on onnellisuuden määritelmä.

Itse olen onnellinen koska mulla on hyvä koulutus, hyvä työpaikka jossa arvostetaan, ihana ja komea aviomies, terveet ja kauniit lapset, omakotitalo, ihana koira joka ymmärtää mua pelkästä katseesta, olen hyvässä fyysisessä kunnossa, mulla on harrastuksia joista saan paljon, olen uskaltanut kohdata pelkoni ja kasvanut paremmaksi ihmiseksi...

Rahaa vosi olla enemmän, mutta muuten olen oikein tyytyväinen elämääni :)[/QUOTE]

Onko sulla noi kaikki muka vai oliko tuo tsoukki :D

Itse ajattelisin, että kaikki "pakollinen" on saavutettu kun pystyy itse elättämään itsensä ja mahdolliset jälkeläisensä. Kaikki muu on bonusta.

Entä jos ei pysty?
Entä jos sairastuu vakavasti ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle?
Pitäisikö sitten masentua kun elämäntehtävä ei olekaan onnistunut eikä koskaan tule onnistumaan, on epäkelpo ihminen?

• Tykkää
Jokainen määrittelee itse omat saavutuksensa. Jollekin saavutus saattaa olla se, että jaksaa aamulla nousta sängystä, jollekin toiselle saavutus voi olla uusi maasturi. Pääasia, että itse kokee saavuttaneensa jotain. Vähät siitä, mitä muut odottavat sinun saavuttavan.

[QUOTE="vieras";28668240]Entä jos ei pysty?
Entä jos sairastuu vakavasti ja joutuu työkyvyttömyyseläkkeelle?
Pitäisikö sitten masentua kun elämäntehtävä ei olekaan onnistunut eikä koskaan tule onnistumaan, on epäkelpo ihminen?[/QUOTE]

Ei todellakaan ole epäkelpo tai yhtään vähempi arvoisempi ihmisenä, jos ei työtä pysty tekemään! Jos joku muuta väittää, täytyy sanoa, että sydämmensivistys ja maalaisjärki puuttuu :/ täytyy olla tosi kova ihmiskäsitys jos ajattelee noin. Paljon on ihmisiä joilla on sairauksia ja ongelmia, eivät he pahaa kuitenkaan tee kellekään.

• Tykkää
ITSE haluan valmistua maisteriksi. Ja tämä siitä syystä, että tutkinnosta puuttuu gradu jo ties kuinka monetta vuotta, ja stressaa mua. Haluan saada valmiiksi.
Toinen juttu jonka halusin, oli lapsi. Se on jo :) Toisenkin haluaisin, mutta en saane.

[QUOTE="huhheijaa";28668087]Mun mielestä sun pitäis hankkia jotain apua. Joko itselles tai lapsilles, mutta ei voi olla hyväks lapsille kasvaa sellasen äidin kanssa joka ajattelee ettei heitä halua. Meni ihan kylmät väreet kun tota sun tekstiä luin. En käsitä miten kukaan voi ajatella lapsistaan että olisi pitänyt jättää tekemättä. Surullista..[/QUOTE]

Niin on surullista, omastanikin mielestä. Mä olen kirjoittanut kiitoskirjaa, joka ilta kolme asiaa joista olen kiitollinen. Sitten siirryin minä olen hyvä-listaan, kolme asiaa joka ilta, missä olen hyvä. Lopetin sen, kun en pystynyt kirjoittamaan sinne olen hyvä äiti. Lapsiani rakastan, tottakai, enkä antaisi heitä pois. Silti mulla vaan menee järki, kun kotona on koko ajan kauhee meno ja mekkala. Mä saatan haaveilla vaikka kaverille soitosta ja meen sisälle, että saan soitettua. Esikoinen juoksee justiinsa mun perään, että pitäs saada vettä ämpäriin tms. Ja jos sanon, että ei vielä, saat hetken päästä tai jos kieltäydyn antamadta, niin rupee inttää vastaan kovaäänisesti. Kiva siinä om johonkin virastoon soitella, kun ei sekään onnistu. Sit mennään työntää pikkukuveli kumoon, kun ei saatu sitä vettä ja äitin on pakko lopettaa puhelu, kun pienempää sattuu. Ja lapset saa huomiota joka päivä, molemmat. Luin tänäänkin pari kirjas heti aamusta, laitoin aamupalat, mentiin ulos, potkin palloa. Luin taas kirjaa isommalle, kun pienempi kävi päikäreille, käytiin hakee illalla jätskiä jne...Mikään ei vaan riitä!

[QUOTE="sommarcat";28668680]Niin on surullista, omastanikin mielestä. Mä olen kirjoittanut kiitoskirjaa, joka ilta kolme asiaa joista olen kiitollinen. Sitten siirryin minä olen hyvä-listaan, kolme asiaa joka ilta, missä olen hyvä. Lopetin sen, kun en pystynyt kirjoittamaan sinne olen hyvä äiti. Lapsiani rakastan, tottakai, enkä antaisi heitä pois. Silti mulla vaan menee järki, kun kotona on koko ajan kauhee meno ja mekkala. Mä saatan haaveilla vaikka kaverille soitosta ja meen sisälle, että saan soitettua. Esikoinen juoksee justiinsa mun perään, että pitäs saada vettä ämpäriin tms. Ja jos sanon, että ei vielä, saat hetken päästä tai jos kieltäydyn antamadta, niin rupee inttää vastaan kovaäänisesti. Kiva siinä om johonkin virastoon soitella, kun ei sekään onnistu. Sit mennään työntää pikkukuveli kumoon, kun ei saatu sitä vettä ja äitin on pakko lopettaa puhelu, kun pienempää sattuu. Ja lapset saa huomiota joka päivä, molemmat. Luin tänäänkin pari kirjas heti aamusta, laitoin aamupalat, mentiin ulos, potkin palloa. Luin taas kirjaa isommalle, kun pienempi kävi päikäreille, käytiin hakee illalla jätskiä jne...Mikään ei vaan riitä![/QUOTE]

Kurja tilanne, mutta varmasti helpottaa kun lapset kasvaa.

Itse olen äärimmäisen herkkä v*ttuuntumaan metelöinnistä. Enkä ole sitä lapsiltani peitellyt, vaan napakasti aina puuttunut siihen. Ekan kerran sanon asiasta painokkaasti ja jos ei auta niin laitan lapset huoneisiinsa rauhoittumaan. Meillä ei maanitella lapsia, vaan lopetetaan epätoivottava touhu ennen kuin se ehtii kunnolla alkaakaan. Ulkona saavat juosta ja metelöidä melkein miten tahtovat, mutta sisällä sitä ei tehdä.

Nyt omistan 7v ja 12v ikäiset lapsukaiset, jotka eivät vaadi, riehu ja käy hermoille juuri koskaan.

[QUOTE="...";28668701]Kurja tilanne, mutta varmasti helpottaa kun lapset kasvaa.

Itse olen äärimmäisen herkkä v*ttuuntumaan metelöinnistä. Enkä ole sitä lapsiltani peitellyt, vaan napakasti aina puuttunut siihen. Ekan kerran sanon asiasta painokkaasti ja jos ei auta niin laitan lapset huoneisiinsa rauhoittumaan. Meillä ei maanitella lapsia, vaan lopetetaan epätoivottava touhu ennen kuin se ehtii kunnolla alkaakaan. Ulkona saavat juosta ja metelöidä melkein miten tahtovat, mutta sisällä sitä ei tehdä.

Nyt omistan 7v ja 12v ikäiset lapsukaiset, jotka eivät vaadi, riehu ja käy hermoille juuri koskaan.[/QUOTE]

sitä ootellessa, että kasvavat. Mun esikoispoika on ollut ihana ja kuuliainen, kiltti pienenä. Mä nautin hänen kanssaan kotonaolosta. Oli tuskainen hetki viedä 3 vee hoitoon. Nyt tilanne on aivan toinen. 6 veenä on kuin uhmakas apina, riehuu, lällättää, laittaa vastaan. Ei tottele. Joudun väkisin raahaamaan omaan huoneeseen rauhoittumaan, jonka jälkeen ei meinas jäädä sinne. Elämä on muuttunut ihan kauheaksi hänen kanssaan. Niin ja siis kun oli pieni, niin oli mun mukana esim. tupperin kutsuilla ja oli aina nätisti. Nyt ei 6 vuotiaana voi ottaa mukaan, kun hävettää niin helkkaristi. Kaksi viimeisintä vuotta ollut ihan h*lvettiä sen kanssa. Mikä muuttui? Mä lähdin töihin ja siitä vuoden päästä syntyi pikkusisarus. Silloin kaikki muuttui.

Alkuperäinen kirjoittaja samassa veneessä;28668714:
On ihan okei katua lapsia ja pitää vanhemmuutta ei-niin-kivana roolina. Koeta löytää elämääsi mielekästä sisältöä muualta.

Mä lähdin töihin. Juniorin vein hoitoon alta vuoden ikäisenä, jotta tottuu hoitoon heti pienestä eikä toivottavasti tarvii hänen kanssaan moista showta käydä läpi. Mä siis käyn töissä lepäämässä :)

- Oppia tuntemaan itsensä
- Löytää tasapaino materian ja henkisen hyvinvoinnin välillä
- Löytää ne asiat jotka tekevät MINUT onnelliseksi
- Omata jokin haave sekä tavoite, ja systemaattisesti pyrkiä tavoitteeseen

Mä työstän vielä näitä, koen että nämä pitäisi olla hallussa ennen lapsia, perhettä jne.

[QUOTE="...";28668701]Kurja tilanne, mutta varmasti helpottaa kun lapset kasvaa.

Nyt omistan 7v ja 12v ikäiset lapsukaiset, jotka eivät vaadi, riehu ja käy hermoille juuri koskaan.[/QUOTE]

Oletko ääniyliherkkä?

• Tykkää
[QUOTE="Helsinki";28668958]Kummaa porukkaa. Eikö kenellekään tule mieleen olla mahdollisimman hyvä ihminen, muiden ( ja itsensä) hyvä kohtelu ja tarvittaessa auttaminenkin.[/QUOTE]

Se tulee oheistuotteena. Minun tavoitteeni on olla onnellinen, sen tavoittaa olemalla suunnilleen kuvailemasi kaltainen ilman että uhraa itsensä.

[QUOTE="...";28668701]

Kulta pieni :kiss: sinä et "omista" lapsiasi. :hug:

Yhteistyössä