Aina silloin tällöin joku läheisistä tuhahtaa, että paljonko menee rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oh hoh kun päästiinkin pitkälle ennen kuin kukaan otti itsetuntokortin esille:D Perushygienia ei ihan aina väsyneeseen ihoon pure, perushygienia ei peitä harmaantuvia hiuksiani.. Ja pinnallisuudesta sen verran, teen työtä jossa pitää välittää ja joka on surullista ja raadollista aina silloin tällöin. Vapaa-ajalla pitää olla jotain muuta ajateltavaa kuin murheita. Lisäksi kaverini ovat innostuneet näistä samoista asioista, teinimäistä käytöstä ehkä kun vaihtelemme palveluntuottajan numeroita ja vertailemme kuka missäkin on käynyt laittamassa jotain kivaa. Onko parempi sitten käydä mammakerhossa ja puhua lastenvaunujen hienouksista tai rintapumpuista tai mennä jonnekin partylitekutsuille ihastelemaan sitä tavaraa. Mun elämäntilanteessa ei elellä pikkulapsiaikaa enää ja kaikkea on jo yllin kyllin, joten itseensä panostaminen on luonnollisin harraste.

Nyt pitää myöntää että ensimmäisen kerran ikiaikoina FdlC ei saanut mua ärtymään avauksellaan, vaan olen kerrankin samaa mieltä.
Jos sitä rahaa on, ja se ei ole pois kenenkään perusruuasta ja elämästä, niin oikeasti
onko se sen huonompi vaihtoehto käyttää se meikkeihin ja hyvänolon tuotteisiin, kuin

vaikka johonkin kauden ylihinnoiteltuun kosteussuojahaalariin että saa äitipisteitä enemmän?

Sukanvarteen jemmaaminen ei kannata, jos siitä ei tykkää, ja rahaa kun mukaansa ei saa, niin se pitää mielestäni käyttää siihen mihin se tuntuu hyvältä.

Eri asia on sitten ne , kenellä elämänhallinta on niin hukassa, että lapset näkee nälkää että mamma saa oikeenmerkkiset farkut, mutta aloittajan elämässä ei taida olla sellaista ongelmaa.

Mitä arjen sankaruutta se on, että "mulla menee vaan 2 e kuukaudessa saippuaan , mä olenkin tosi omistautuva äiti "

JA tuolla en tarkoita, etteikö noinkin saa elää jos tykkää, mutta JOS rahaa on ja sen haluaa käyttää vaikka ripsiinsä, niin se raha ei kyllä ole keneltään muulta pois.

• Tykkää
Reactions: misStar
En ole koskaan laskenut... En minä joka kuu mitään kauneus-aineita osta. Viimeksi ostin avokadoöljyn, mutta eikös sen voi laskea ruuaksi yhtä hyvin. Niin, kyllä minä naamioita ja meikkejä ostelen, mutta ei ne mitään kalliita ole.

Kukaan ei ole koskaan kysynyt, tai tuhahtanut, paljonko laitan rahaa kauneuteeni. Ehkä ne ajattelee, että kauneus on ilmainen lahja minulle tai sitten en ehkä ole heidän mielestä mainittavan kaunis, tai näytä siltä, että laittaisin rahaa kauneuteeni. :D Outoa, että joku kyselee. Toisaalta minulla ei ole mitään rakennekynsiä ja tekohiuksia tai muita semmoisia, joiden ajatellaan maksavan paljon.

Jaa-a, hyvä kysymys. Viime kuussa mulle meni ripsiin 120€ ja kulmakarvojen vahaukseen 12€, kampaajalle meni 34€... siinä kai kaikki, itse kotona geelasin varpaankynnet, joten sen hintaa en osaa arvioida enkä muita pesuaine tms. kuluja. Mulla ei kyllä kukaan ole ikinä kysynyt tai ihmetellyt, että paljonko näihin menee rahaa, mutta ehkä en sitten näytä mitenkään laitetulta kun en muuten olen nyt sitten meikannut.

Mun äiti on kosmetologi ja parturi-kampaaja joten saan kaikki hiustenleikkuut ym. ilmaiseksi. Voiteisiin ja meikkeihin, menee ehkä 30e/kk. Mun kaveri on töissä tavaratalon meikkiosastolla joten saan siltä ilmaiseksi meikkejä aina välillä. Joten mulla on käynyt hyvä tsägä näitten juttujen kanssa.

Mä olen omasta mielestäni kaunis ilman meikkiä mutta musta kauneudenhoito on vaan kivaa ja jotenkin rentouttavaa ja terapeuttista.

Varmaan 20€/kk riittää :)

Mitäköhän nyt ne perus hygieniatuotteet kuussa maksaa ja kampaajalla käyn joka kk, mutta kun moinen löytyy suvusta, ei se maksa muuta kuin tarvikkeet, eli vajaan kympin.

Mammat ei paljoo itteesä panosta. Sen kyllä huomaa :D

tai sitten naama, iho, hiukset, kynnet,ripset yms. on luonnostaan sellaisessa kuosissa, ettei niitä tarvitse mitenkään kosmetologilla laitattaa.

mulla ainakin on tosi pitkät ripset, pitkät hiukset luonnonvaalealla värillä, joita piristän raidoilla muutaman kerran vuoteen ja samalla tasoitetaan latvoja.
mun ihoni on hyväkuntoinen, ei mene kosteusvoiteitakaan kovin paljoa viikossa, ja mun iholle riittää ihan apteekin perusvoiteet, kasvoilla käytän lumenen päivävoidetta ja silloin tällöin silmänympärysgeeliä, jos silmät on turvoksissa.
mulla ei ole mustia ihokarvoja kuin alapäässä, eikä karvankasvu ole kovin tiheää ja runsasta, riittää kun epiloin/sheivaan muutaman kerran viikossa sääret ja alapään ja kainalot.
kulmia nypin 2-3viikon välein ja värjään niitä tummemmaksi kotona ehkä kuukauden välein.
dödö,hajuvesi, meikit kestää kauemmin kuin kuukauden. puuteria käytän minimaaklisesti, koska ihoni on hyvässä kunnossa.
kynsiä lakkailen harvemmin, koska työssäni ei voi käyttää lakkoja tai kovin pitkiä kynsiä, viilailen niitä itse.
mun ei siis tarvitse ostaa keneltäkään muulta mun kauneudenhoitopalveluita, koska osaan ja pystyn vielä toistaiseksi tekemään kaiken itse.

Käyn kampaajalla 6 viikon välein ja siihen menee leikkauksen ja värjäyksen kanssa 60 e. Manikyyrit, pedikyyrit, kasvohoidot jne. teen itse kotona ja täältä Saksasta noihin saa hyvät aineet halvalla. Samoin meikit on halpoja ja hyviä.

Päivittäiset kasvojenhoitoaineet eli puhdistusaine, kasvovesi, kosteusvoide ja silmänympärysvoide ovat laatumerkkiä (Clinique), mutta yleensä mies tuo nämä tax-freestä tuliaisina ja ne kestää vuoden per purkki. Hiusaineet (Tigi) tilaan ulkomailta halvalla ja ne kestääkin sitten kyllä. Jos haluan jotain hemmottelua niin käyn hakemassa Lushista jotain suihkugeeliä, kuorinta-ainetta sun muuta, tosin näitä saan myös lahjana mieheltä.

Eli veikkaisin, että menee noin 75 e kuussa, kun kaikki laskee, mutta suurin osa ei mene omasta pussista.

Käyn kampaajalla 6 viikon välein ja siihen menee leikkauksen ja värjäyksen kanssa 60 e. Manikyyrit, pedikyyrit, kasvohoidot jne. teen itse kotona ja täältä Saksasta noihin saa hyvät aineet halvalla. Samoin meikit on halpoja ja hyviä.

Päivittäiset kasvojenhoitoaineet eli puhdistusaine, kasvovesi, kosteusvoide ja silmänympärysvoide ovat laatumerkkiä (Clinique), mutta yleensä mies tuo nämä tax-freestä tuliaisina ja ne kestää vuoden per purkki. Hiusaineet (Tigi) tilaan ulkomailta halvalla ja ne kestääkin sitten kyllä. Jos haluan jotain hemmottelua niin käyn hakemassa Lushista jotain suihkugeeliä, kuorinta-ainetta sun muuta, tosin näitä saan myös lahjana mieheltä.

Eli veikkaisin, että menee noin 75 e kuussa, kun kaikki laskee, mutta suurin osa ei mene omasta pussista.

Kuka sulle sitten maksaa noi :D

No ripsihuolto maksaa kuukaudessa 60-70€, sit satunnaisesti käyn hierojalla, parturissa muutaman kerran vuodessa. Meikkeihin menee aika vähän, näin kotiäitinä. Kynnet huollan itse.. Mun mielestä ap ei tuhlaa mitenkään paljon kauneudenhoitoon..

Ai niin ja ripsihuollon yhteyteen otan usein sokeroinnin ja ehkä jotain kasvohoitoja, riippuu miten saan lastenhoitajaa..

Viimeksi muokattu:
Uskomatonta, että jotkut kehuskelevat tässä ketjussa miten eivät hoida ihoaan! Toki voi olla todella onnellisessa tilanteessa, jos iho on pysynyt hyvänä hoitamatta, mutta kyllä se voi esim. raskauden, vaihdevuosien tai jonkin muun syyn takia vielä muuttuakin.

Minä mielelläni kävisin hoidattamassa kyllä käsiä ja kasvoja ihan hoitolassa. Jotenkin ei vaan saa aikaan, ja vähän hirvittää rahan laittaminen itseensä. Toisaalta olisi mukava tukea paikallisia yrityksiä. Kampaajalla käyn kerran 3kk ja silloin hintaa noin 100e. Satunnaisesti ostan meikkejä ja puhdistusaineita. Eli en kyllä ap:n kauneuskuluihin pääse mitenkään :)

Miksi pitäisi ennaltaehkäistä? :O

Minä saan rypistyä ja harmaantua vanhetessani, ei ole minun velvollisuuteni yrittää estää sitä.

Olen samaa mieltä. Silti yritän estää vanhenemista.:ashamed: Mutta vedän rajan siihen, että mitään, mikä rikkoo ihon, en ala käyttää. Ei piikkejä eikä leikkauksia. vain asioita, mitä voin suorittaa kotona, suht halvalla ja ilman kipua.

Uskomatonta, että jotkut kehuskelevat tässä ketjussa miten eivät hoida ihoaan! Toki voi olla todella onnellisessa tilanteessa, jos iho on pysynyt hyvänä hoitamatta, mutta kyllä se voi esim. raskauden, vaihdevuosien tai jonkin muun syyn takia vielä muuttuakin.

Minä mielelläni kävisin hoidattamassa kyllä käsiä ja kasvoja ihan hoitolassa. Jotenkin ei vaan saa aikaan, ja vähän hirvittää rahan laittaminen itseensä. Toisaalta olisi mukava tukea paikallisia yrityksiä. Kampaajalla käyn kerran 3kk ja silloin hintaa noin 100e. Satunnaisesti ostan meikkejä ja puhdistusaineita. Eli en kyllä ap:n kauneuskuluihin pääse mitenkään :)

Jos on oikein unelmahyvä iho, niin silloin siihen on varmaan turha tunkea mitään hoitoaineita. ettei vaan mene huonoksi jopa.

Ei paljoa. Käyttämäni jutut: perusvoide 35€, shampoo+ hoitoaine n.10€, saippua 0,60€, huulirasva 1,50€, hiuslakka 4,50€ deodorantti 2,50€ ja nämä tuotteet kestää monta kuukautta, eli suunilleen 5€/kk

Vesi vanhin voitehista :D ;) Äiti joskus aikoinaan sanoi mulle että ei kannata tottuttaa ihoa kaikenmaailman rasvoihin, niitä joutuu käyttämään hautaan saakka.

mun iho menee huonoon kuntoon siitä että sitä rupeaa erikseen rasvaamaan, kuorimaan tai muuten käsittelemään. aivan sama millä tuotteilla. ihan tarpeeksi paljon on mennyt rahaa kosmetologeihin ja "täydellisiin" ammattilaisten justsunihollesopiva- tuotteisiin.
seurauksensa on ihon kiristelyä, hilseilyä, kuivumista, punaisia laikkuja, finnejä ja mitä milloinkin. ilman mitään ylimääräisiä kasvovesiä ja rasvauksia ei ole kiiltoa, näppyjä, hilseilyä tai kiristystä... rasvattu iho ei muutaman päivän jälkeen pärjää enää ilman sitä rasvaa, oli kyse sitten huulirasvasta, käsivoiteesta tai kropparasvasta
joten enpä näe syytä "hoitaa" ihoani.

[QUOTE="vieras";24411264]mun iho menee huonoon kuntoon siitä että sitä rupeaa erikseen rasvaamaan, kuorimaan tai muuten käsittelemään. aivan sama millä tuotteilla. ihan tarpeeksi paljon on mennyt rahaa kosmetologeihin ja "täydellisiin" ammattilaisten justsunihollesopiva- tuotteisiin.
seurauksensa on ihon kiristelyä, hilseilyä, kuivumista, punaisia laikkuja, finnejä ja mitä milloinkin. ilman mitään ylimääräisiä kasvovesiä ja rasvauksia ei ole kiiltoa, näppyjä, hilseilyä tai kiristystä... rasvattu iho ei muutaman päivän jälkeen pärjää enää ilman sitä rasvaa, oli kyse sitten huulirasvasta, käsivoiteesta tai kropparasvasta
joten enpä näe syytä "hoitaa" ihoani.[/QUOTE]

Oletko koittanut oljyja ihonhoidossa?

Ostin uuden Diorin luomivärin, se oli vähän yli 40e. Meikkini ovat kalliita, mutta mulla ei ole niitä hirveää arsenaalia enkä osta niitä usein.

Muuhun kauneuteen menee satanen ehkä, toisina kuukausina enemmän, kuten kampaajaan tai muuhun. Vaatteisiin menee keväisin ja syksyisin jonkun verran rahaa, ehkä 300-400e yhteensä (kääk!). Tänä syksynä menee vielä enemmän, kun ajattelin panostaa snoukkavaatteisiin, ja maksaa se rinnemaksukin. Lasken siis liikunnan myös kauneudenhoitoon koska se hoitaa sisältä päin :)

Shampoot, hoitoaineet ja muut hiusaineet ostan kampaamosta, kasvovoiteet apteekista. Muut mistä sattuu, meikit sieltä mistä lempimeikkejäni saa, viimeksi ostin Kicksistä.

Ja siis käytän ihan tavallista apteekin Aqualania kasvoille aamuin illoin, ja pesen sillä myös meikit pois.

Viimeksi muokattu:
Oletko koittanut oljyja ihonhoidossa?

kuule, ihan kaikkea mahdollista. silloin kun vielä olin kosmetiikkafirmojen mainonnan uhri ja luulin tarvitsevani kalliita kosmetiikkatuotteita koska virallisen totuuden mukaan nainen tarvitsee kuorintaa, kosteuttamista, naamioita, rasvausta huulirasvasta käsi- ja silmänympärysvoiteisiin ja omat rasvat toki selluliitille ja ties mihin ruumiinosiin...
mutta en koe toistaiseksi tarvitsevani yhtään mitään, en ole ryppyinen enkä näytä siltä että olisin lähiaikoina varsinaisesti rypistymässäkään saatika muuten rupsahtamassa. eikä iho ole kuiva, kiiltävä, epäpuhdas tai mitään muutakaan joten en ymmärrä mitä hoidettavaa siinä sitten olisi.

[QUOTE="vieras";24411326]kuule, ihan kaikkea mahdollista. silloin kun vielä olin kosmetiikkafirmojen mainonnan uhri ja luulin tarvitsevani kalliita kosmetiikkatuotteita koska virallisen totuuden mukaan nainen tarvitsee kuorintaa, kosteuttamista, naamioita, rasvausta huulirasvasta käsi- ja silmänympärysvoiteisiin ja omat rasvat toki selluliitille ja ties mihin ruumiinosiin...
mutta en koe toistaiseksi tarvitsevani yhtään mitään, en ole ryppyinen enkä näytä siltä että olisin lähiaikoina varsinaisesti rypistymässäkään saatika muuten rupsahtamassa. eikä iho ole kuiva, kiiltävä, epäpuhdas tai mitään muutakaan joten en ymmärrä mitä hoidettavaa siinä sitten olisi.[/QUOTE]

Kaikille ei varsinkaan kuorinnat sovi.

Yhteistyössä