Aina silloin tällöin joku läheisistä tuhahtaa, että paljonko menee rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Käyn kampaajalla 5 - 6 viikon välein, noihin käynteihin menee n. 110 euroa. Shampoot ja hoitoaineet ovat kampaajalta ostettuja. Kosteusvoide ja silmänympärysvoide myös melkoisen kalliita, tosin ne ostan n. kerran kaksi vuodessa, eli riittävät yli puoli vuotta. Muut meikit ja kosmetiikkatuotteet ostan silloin kuin tarvitsen, huomattavasti harvemmin.

Eli keskimäärin mulla menee kai vuodessa n. 40 - 50 euroa kosmetiikkaan, josta suurin osa kampaajakäynteihin. Ja muita palveluita en ole viime aikoina ostanut.

Mammat ei paljoo itteesä panosta. Sen kyllä huomaa :D

Meikkeihin tai sokerointiin panostaminenko on se ainoa asia itsensä panostamisessa? Itse en näe tarvetta kulmakarvojen nyppimiseen, hiusväreihin tai ripsenpidennyksiin. Perushygienia varmasti menee kympillä. Muuten meneekin rahaa...

Luonnonkaunis? Mutta ehkä minulla vain on hyvä itsetunto ja voin olla oma itseni? Tosin minulla on hyvä iho, joten ei sitä tarvitse peitellä ja säädellä. Kun ei meikkaa, niin ei tarvitse kuutta naamanpesuainetta, kuorintaa ja tehokosteutusta päälle.

Ehkä joku parikymppiä menee kuussa kaikkeen, käyn kampaajallakin tosi harvoin. Mutta voin kyllä myöntää, että jos rahaa vaan olisi enemmän tuhlattavaksi niin kävisin kyllä ihan mielellään esim. hieronnassa, manikyyrissä, jalkahoidossa jne. Tykkäisin kyllä, mutta etenkin nyt hoitovapaalla ei onnistu enkä töihin palattuakaan raaski laittaa rahaa tuollaiseen ylellisyyteen =)

Meikkeihin tai sokerointiin panostaminenko on se ainoa asia itsensä panostamisessa? Itse en näe tarvetta kulmakarvojen nyppimiseen, hiusväreihin tai ripsenpidennyksiin. Perushygienia varmasti menee kympillä. Muuten meneekin rahaa...

Luonnonkaunis? Mutta ehkä minulla vain on hyvä itsetunto ja voin olla oma itseni? Tosin minulla on hyvä iho, joten ei sitä tarvitse peitellä ja säädellä. Kun ei meikkaa, niin ei tarvitse kuutta naamanpesuainetta, kuorintaa ja tehokosteutusta päälle.

Ei se meikeista ole kiinni, taytyyhan iho putsata vaikka olisi ilmankin, samoin kuoria ja kosteuttaa jne.

• Tykkää
Reactions: NipaNeutroni

Oh hoh kun päästiinkin pitkälle ennen kuin kukaan otti itsetuntokortin esille:D Perushygienia ei ihan aina väsyneeseen ihoon pure, perushygienia ei peitä harmaantuvia hiuksiani.. Ja pinnallisuudesta sen verran, teen työtä jossa pitää välittää ja joka on surullista ja raadollista aina silloin tällöin. Vapaa-ajalla pitää olla jotain muuta ajateltavaa kuin murheita. Lisäksi kaverini ovat innostuneet näistä samoista asioista, teinimäistä käytöstä ehkä kun vaihtelemme palveluntuottajan numeroita ja vertailemme kuka missäkin on käynyt laittamassa jotain kivaa. Onko parempi sitten käydä mammakerhossa ja puhua lastenvaunujen hienouksista tai rintapumpuista tai mennä jonnekin partylitekutsuille ihastelemaan sitä tavaraa. Mun elämäntilanteessa ei elellä pikkulapsiaikaa enää ja kaikkea on jo yllin kyllin, joten itseensä panostaminen on luonnollisin harraste.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
En käy missään hoidoissa, hierojalla.. Parturissa käyn muutamia kertoja vuodessa. Dödöt, pesuvehkeet ja hiustenvärjäys parikymppiä kuussa ja sit muut meikit, hajuvedet, rasvat, kuorinnat jne 40e kuussa. Mut myynkin meikkejä, joten en aina välttämättä omista ostoksistani maksa niin paljon. Riippuu paljon asiakkaat ostaa, niin sitä mukaan saan sitten alennusta.

Jos mä lasken keskiarvon kuukautta kohden, niin veikkaisin että noin 50 e kuussa.
Siihen siis sisältyy kampaajakäynnit värjäyksen kanssa, meikit ja shampoot.
Mä käytän Joe Blascoa, Clarinsia, Vichyä, Chanelia joten voiteet ja meikit kerralla tuo sysäyksen kuun menoihin, mutta niitä en joka kuu ostakaan.

Mä olen sen verran turhamainen jos niin voisi sanoa, että haluaisin panostaa enemmän itseeni. Mä haluaisin päästä kerran kuussa kasvohoitoon, hierojalle olis niin hienoa kun pääsis ja rakennekynsistä haaveilen. tällä hetkellä mulla ei ole varaa laittaa näiden perusasioiden lisäksi 150 e omiin harrastuksiini. Jos mä nyt voisin käydä laitattamassa akryylimassat kynsiin, niin ei olis ens kuussa varaa mennä huollattamaan niitä.

Hieman mä tästä tilanteesta kärsin, mutta kaikkeen tottuu.

Ei se meikeista ole kiinni, taytyyhan iho putsata vaikka olisi ilmankin, samoin kuoria ja kosteuttaa jne.

Mä en ole vanha ja väsynyt vielä. Ei tartte peittää harmaantuneita hiuksia tai värittömiä silmäripsiä. Perusnaamarasva menee tohon 10e/kk. Kuorintaa ja puhdistusta ei tod tarvi. Ei oo näpyn näppyä, joten miksi ihmeessä? Vedellä pesen.

Minä hemmottelen muilla tavoin itseäni. Mutta itsetuntoni tosiaa kestää olla ihan omana itsenäni julkisesti.

Käytin kymmenen vuotta sitten kallista HR:n naamarasvaa, mutta nykyään olen löytänyt paljon halvemmalla saman lopputuloksen. Usein pelkkä perusvoide, joskus joku edukas apteekin naamarasva.

Viimeksi muokattu:
Rakennekynnet 50 e/kk. Parin kk välein värjään itse juurikasvun -> hiusväri 10 e, eli kuukaudessa 5 e. Kampaajalla käyn 2-3 krt vuodessa, 30 e/kerta. Meikkejä tarpeen mukaan, välillä menee kuukausi ostamatta mitään, välillä parikymppiä - varastot on kyllä jo melkoisen kattavat ;)

[QUOTE="vieras";24410461]Terve iho puhdistaa itsensä. Teknokemialla sekoitettu iho ei sitä enää osaa.[/QUOTE]

Enpa usko, niin montaa kamalaa ihotapausta nahnyt jotka eivat ikina kayta mitaan voiteita yms. Monet miehetkaan eivat kayta mitaan ja rupsahtavat yht'akkia siina neljankympin jalkeen tai ihossa on aknearpia jne.

Pesen tukan palashampoolla. Pesen kasvot vedellä ja kosteus"voiteena" käytän kookosöljyä. Dödöä käytän juu ja saippualla pesen kainalot. Paljonkohoan tuohon menisi rahaa kuukaudessa... alle kymppi reilusti. Parturissa kävin viimeksi vajaat kaksi vuotta sitten, kun olen kasvattanut tukkaani. Minä en innostu noista meikeistä ja muusta. Minulla on ihan hyvä olo ilmankin.

Mä en ole vanha ja väsynyt vielä. Ei tartte peittää harmaantuneita hiuksia tai värittömiä silmäripsiä. Perusnaamarasva menee tohon 10e/kk. Kuorintaa ja puhdistusta ei tod tarvi. Ei oo näpyn näppyä, joten miksi ihmeessä? Vedellä pesen.

Minä hemmottelen muilla tavoin itseäni. Mutta itsetuntoni tosiaa kestää olla ihan omana itsenäni julkisesti.

Käytin kymmenen vuotta sitten kallista HR:n naamarasvaa, mutta nykyään olen löytänyt paljon halvemmalla saman lopputuloksen. Usein pelkkä perusvoide, joskus joku edukas apteekin naamarasva.

Mutta ihmisten pitaisi ennaltaehkaista, olet ehka hehkea nyt, mutta 10 vuoden jalkeen tilanne saattaa olla eri ;).

Ja kylla mina olen ihan oma itseni vaikka meikit paalla.

[QUOTE="vieras";24410515]Se johtuu varmaan 99-prosenttisesti siitä, mitä ihminen tunkee sisäänsä, ei siitä mitä nahkansa päälle levittää.[/QUOTE]

Ihon rypistyminen ja kuivuminen kylla johtuu pitkalle myos ulkoisista tekijoista.

[QUOTE="Björn";24410338]Mahtaa täällä olla luonnonkauniita mammoja, kun selviätte kuukaudesta kympillä.[/QUOTE]
Eipä niillä ole sitä kauneutta , mitä hoitaa...

En mä oikeasti usko, että mikään kerran kuussa otettu suklaanaamio vaikuttaa ulkoiseen kauneuteen tuon taivaallista. Eiköhän pointti ole ennemminkin se hyvänolontunne, minkä tuollaisista hoidoista saa. Ainakin itsellä on aivan taivaallinen olo jonkun vartalohoidon jälkeen, mutta en mä kyllä ole huomannut mitän upeaa hehkua ihollani.

[QUOTE="alma";24410572]En mä oikeasti usko, että mikään kerran kuussa otettu suklaanaamio vaikuttaa ulkoiseen kauneuteen tuon taivaallista. Eiköhän pointti ole ennemminkin se hyvänolontunne, minkä tuollaisista hoidoista saa. Ainakin itsellä on aivan taivaallinen olo jonkun vartalohoidon jälkeen, mutta en mä kyllä ole huomannut mitän upeaa hehkua ihollani.[/QUOTE]

Se hehku tulee siitä, että tunnet olosi hyväksi. Vaikket itse huomaisi ihosi olevan sen hehkuvampi, ulkopuolisesta saattaa siltä vaikuttaa, kun kannat itsesi tyytyväisesti.

Olen kokeillut useammankin kerran kosmetologilla käyntiä ja kampaajaa, mutta kun totesin että saan itse tehden paremman lopputuloksin niin lopetin. Miksi maksaisin 100e kasvohoidosta jonka teen itse paremmin, tai 50e hiusten tasauksesta jonka teen kotona viidessä minuutissa (pitkä, hieman laineikas ja paksuhko tukka ei paljoa vaadi). En värjää hiuksia, koska oma väri on niin hyvä.

Samoin kulmat osaan kyllä nyppiä itse, ja värjätäkin. Aikaa menee 10 minuuttia parin viikon välein ja maksaa ehkä 50 senttiä kerralla - miksi maksaisin siitä kosmetologille parikymppiä ja joutuisin pelkäämään lopputulosta? En halua pitkiä kynsiä, joten en tarvitse mitään teko-osia vaan siisti lakkaus pari kertaa viikossa riittää. En edes jaksaisi varailla aikoja, miettiä aikatauluja ja juosta keskustassa eri hoidoissa. Oikeastaan en edes pidä niissä käymisestä silloin kun kokeilin, lähinnä vieraan rämplittävänä oleminen oli epämukavaa ja aina saa pelätä ettei lopputulos ole sitä mitä halusi.

Palveluihin minulla siis menee 0e/kk, työnantaja maksaa hieronnat noin 6krt/vuosi ja kuntosalin jäsenmaksua en laske ulkonäköön meneväksi vaan terveydenhoidoksi.

Kosmetiikkaan (meikit, puhdistusaineet jne) mennee kuussa ehkä 50-70 euroa, vaikea sanoa täsmälleen kun käytän tuotteita jotka ovat suht hinnakkaita mutta myös kestäviä (esim. Dermalogican puhdistusaine kestää melkein 2 vuotta!). Tilaan suurimman osan tuotteista ulkomailta isommissa erissä, joten kerralla voi mennä enemmän rahaa mutta sitten ei tarvitsekaan ostaa ko. tuotteita vuoteen. Esim. hiustenhoitoaineet ostan Tigilta, ja nyt on kaapissa varmaan vuoden varasto kun tilasin pari twinpackia kerralla (mies käyttää shampoot, itse pesen lushin palashamppoilla). Meikit ostan lentokentiltä tai tilaan netistä (niin paljon halvempaa), vain ns. kulutusmeikit kuten huulikiillot ja kynsilakat tulee ostettua suomesta.

Eli hoidan kyllä itseäni, osaan vain tehdä sen itse. Siksi rahaa ei juuri mene.

Yhteistyössä