Aina silloin tällöin joku läheisistä tuhahtaa, että paljonko menee rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpa usko, niin montaa kamalaa ihotapausta nahnyt jotka eivat ikina kayta mitaan voiteita yms. Monet miehetkaan eivat kayta mitaan ja rupsahtavat yht'akkia siina neljankympin jalkeen tai ihossa on aknearpia jne.

Mitään voiteita? Miksi kemiallinen puhdistus olisi se juttu - miksi pelkkä kosteutus ei riitä? Jos joku rupsahtaa, niin sinulle se tarkoittaa, että kaikki rupsahtavat. Tai eivät mitään käytä.

No on mulla otsassa yksi ryppy, joten rupsahtanut toki olen jo. Kestän sen vielä. Säännöllisesti kosteutan naamaani vaikka en mekaanisesti yritä siitä kosteutta irti raapiakaan.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24410562]Geenit kyllä vaikuttavat myös... ja elintavat. Toisaalta, minua ei nyt niin tuo vanheneminen häiritse.[/QUOTE]

Sama juttu. Olen jo huomannut, että ihmiset, jotka pitävät minusta, pitävät minusta edelleenkin, vaikka rupsahdankin. Ja ihmiset, jotka eivät pidä minusta, eivät pidä minusta yhtään enempää, vaikka olisi viisi kerrosta pinotexia naamassa. Työssäni en tarvitse ulkonäköäni eikä mulle maksettaisi yhtään sen enempää, vaikka näyttäisin 20-vuotiaalta. Dementia mua enemmän huolestuttaa kuin rypyt, jos nyt jostain pitää vanhenemisessaan olla huolissaan.

Mitään voiteita? Miksi kemiallinen puhdistus olisi se juttu - miksi pelkkä kosteutus ei riitä? Jos joku rupsahtaa, niin sinulle se tarkoittaa, että kaikki rupsahtavat. Tai eivät mitään käytä.

No on mulla otsassa yksi ryppy, joten rupsahtanut toki olen jo. Kestän sen vielä. Säännöllisesti kosteutan naamaani vaikka en mekaanisesti yritä siitä kosteutta irti raapiakaan.

Eihan puhdistus tarkoita sita etta kosteus "revitaan" ihosta irti, esim. Itse puhdistan naamani oljyilla, ei varmasti lahde kosteus vaan nimenomaan kosteuttavat.

Olen ihan sata varma etta jos en olisi hoitanut ihoani hyvin, niin varmasti jokunen ryppy olisi jo ilmestynyt (olen 34 v.). Tiedan etta kaikille tama ei ole tarkeaa, mutta minua se ilahduttaa.

Mitään palveluja en käytä. Eli niihin menee 0 euroa.
Dödö pitää ostaa kerran kuussa, shampoota olen ostanut kerran tänä vuonna, ripsiväriä kahden/kolmen kuukauden välein. Satunnaisesti muita meikkejä. Rasvoja ja puhdistuaineita muutaman kerran vuodessa. Hammastahnaa.
15 euroa kuussa arvelisin menevän.

[QUOTE="vieras";24410632]Mutta loppujen lopuksi niitä ryppyjä tulee kaikille. Hidastaa toki voi vanhenemistaan, mutta estäähän sitä ei voi.[/QUOTE]

Ei muuten tule. 65 v. äidilläni ei ole yhtään. Hän on koko ikänsä huolehtinut ihostansa.

[QUOTE="vieras";24410674]Ei muuten tule. 65 v. äidilläni ei ole yhtään. Hän on koko ikänsä huolehtinut ihostansa.[/QUOTE]

Ja minun vähän yli 60 v. äitini on huolehtinut myös ihostaan aina ja on kurttuinen kuin rusina. Ja hänen äitinsä, joka ei juuri vähempää asiasta olisi voinut välittää oli vielä yli 70-vuotiaana sangen siloposkinen ja säteilevä.

Ryppyjä tulee. Kaikille. Aikataulut vaihtelevat.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Ja minun vähän yli 60 v. äitini on huolehtinut myös ihostaan aina ja on kurttuinen kuin rusina. Ja hänen äitinsä, joka ei juuri vähempää asiasta olisi voinut välittää oli vielä yli 70-vuotiaana sangen siloposkinen ja säteilevä.

Ryppyjä tulee. Kaikille. Aikataulut vaihtelevat.

Joten väität että ihan oikealla hoidolla ei ole mitään merkitystä? Kyllä varmasti on, vaikka toki geeneillä on isoin vaikutus.

Anoppi leikkaa ja värjää tukan muutaman kerran vuodessa ilmaiseksi. Shampoota ja hoitoaineita käytän, niitäkin kyllä saadaan molemmilta mummoilta ilmaiseksi aika paljon (tilailevat hairstoresta). Meikkaan harvoin, ostan pari-kolme meikkitavaraa vuodessa. Dödöä menee, vasta korkkasin joululahdaksi saadun hajuveden. Yleensä kerran vuodessa kesällä käyn kulmaripsivärjäyksessä. Tänä vuonna olen muuten käynyt kerran perushieronnassa.

Ei noista hirveän paljoa tule. Tuntuisi aika kamalalta tuhrata enempää kotihoidontuesta. Ei minulla ole yhtään mitään sitä vastaan, vaikka joku pistää 500e/kk kauneudenhoitoon ja palkka on sen mukainen. Ja mielelläni kyllä ottaisin kasvohoidon ja pedikyyrin joskus, sekä kävisin säännöllisesti hieronnassa ja siellä kulmaripsivärjäyksessä. Luultavasti kokeilen ainakin tulevaisuudessa kunhan rahatilanne paranee.

En koe asiakseni katsoa kieroon ihmisiä, jotka käyttävät aikaa ja rahaa tälläämiseen, enkä myöskään niitä, joita ei koko homma kiinnosta, huolehtivat vain hygieniasta. Minun mielestäni jokainen ihminen tekee sen omaksi ilokseen, ei jotta minä voisin ihailla tai moittia.

[QUOTE="vieras";24410711]Joten väität että ihan oikealla hoidolla ei ole mitään merkitystä? Kyllä varmasti on, vaikka toki geeneillä on isoin vaikutus.[/QUOTE]

En väitä mitään. Väitteen tueksi olisi pitänyt tehdä koe, jossa riittävä määrä koehenkilöitä ns. hoitaa toista puolta kasvoistaan ja antaa toisen olla. Ja vaikka 10 vuoden välein verrattaisiin kasvojen puoliskoja toisiinsa.

Kunhan kerroin, että ei se ole niin yksioikoista. Ja jos kaikki lakkaisivat käyttämästä kosmetiikkaa, talous romahtasi. Vaikka todennäköisesti luonto kiittäisi.

5-10€ kuulostaisi aika oikealta. Riippuu toki jos jostain alennusmyynnistä ostaa ripsarit ja kynsilakat sun muut tökötit, niin enemmänhän siinä menee.

Ja mitä noihin anti-ryppyvoiteisiin tulee, niin aika huijaukseltahan ne kuulostaa. Toki jos jatkuvasti hoitaa ihoa kosteuttavilla voiteilla, niin kaipa se pysyy parempana. Mutta nuo ihmeitä tekevät voiteet taitavat olla vain huuhaata.

en kyllä ole laskenut , mutta arvio:
kampaaja noin joka toinen kuukausi 90-110€ , meikit .. no välillä käytän, välillä en ,
meikkivoide, puuteri ripsari ja satunnaiset muut tuotteet : olisiko jotain 100€ / 4-5 kk
välillä talvella panostan kunnon kasvovoiteeseen jopa 60-80 e , mutta sillä pärjää seuraavaan talveen..

eli ei paljoa /kk

epilaattorilla ajelen kainalot, sääret ja bikinirajat. pinseteillä nypin kulmat. epilaattori maksoi joskus 89€ ja se kestää vuosia.

hiukseni ovat pitkät ja luonnostaan vaaleat sekä hyväkuntoiset. siskoni lyhentää latvat pyydettäessä. en halua värjätä hiuksiani.

shampoo, hoitoaine, suihkusaippua, dödö, hammastahna ym. eivät maksa yli kymppiä kuukaudessa.

meikkejä ostan ani harvoin, syynä hyvä iho jota ei pahemmin tarvitse peitellä ja perusnätti naama. vuodessa meikkeihin menee pari kymppiä

Tuli mieleen kysymys, jota olen pohtinut jo aiemmin? Miten ihmeessä joku saa kulumaan dödöä niin paljon että sitä menee purkillinen kuussa?! Itse käytän dödöä kyllä joka ikinen päivä, mutta yksi roll-on purkki kestää varmaan reilusti yli kuusi kuukautta. Mihin kaikkialle te sitä hierotte jos purkki vajuaa moninkerroin nopeammin? Vai käyttääkö joku suihkutettavaa, meneekö ne sitten nopsemmin? Jos, niin miksi, mitä etua siitä on roll-oniin jos menekki on noin paljon suurempaa?

[QUOTE="vieras";24410711]Joten väität että ihan oikealla hoidolla ei ole mitään merkitystä? Kyllä varmasti on, vaikka toki geeneillä on isoin vaikutus.[/QUOTE]

Kyllä niiden hoitojen ja rasvojen merkitys on ihan minimaalinen. Oikeasti merkitsee geenit, elintavat ja esim. ilmansaasteet. Kosmetiikkateollisuushan on yhtä suurta kusetusta. Eipä niissä rasvoissa paljon muuta eroa ole kuin tuoksu ja purkit.

• Tykkää
Reactions: DuskyLeDoux
Mammat ei paljoo itteesä panosta. Sen kyllä huomaa :D

Mä kuorin ihoni ja hoidan hiukseni (pitkät ja paksut, ei tarvitse kampaajaa), nypin kulmakarvani, sokeroin/epiloin itse, meikkaan, liikun, hoidan itseäni sisäisesti (kosteutus, vitamiinit ja henkinen hyvinvointi). Silti en saa tähän menemään rahaa. Mulla on hyvä iho ja sellainen työ ettei tarvitse joka päivä edustaa (teen paljon etätyötä, iho ja hiukset saa levähtää). Olen aina siisti ja ihan hyvännäköinenkin. Se, etten ravaa hoidoissa (joissa ei ole mitään vikaa, mutta ei nyt vaan oo mulle tarpeellisia), ei tarkoita, ettenkö pitäisi huolta itsestäni tai panostaisi ulkonäkööni.

Kannattaa avata sitä sisäistä ajatusmaailmaakin, se näkyy myös ulospäin.

Minusta 250e kuussa on valtava hinta sama mille harrastukselle... Mutta jos on mitä kuluttaa niin hienoahan se on, että joku maksaa palveluista ja sitä kautta työllistää ihmisiä!

Itselläni ei ole ylimääräistä niin paljon että voisin käydä hieronnoissa tai muissa ihanissa hemmotteluissa. Hiuksia en värjää, leikkaan itse koko perheen hiukset (leikkaan myös kerroksia, ei pottakampauksia kenelläkään). Palvekuihin siis menee 0e vuodessa. Kosmetiikkatuotteisiin kuluu ehkä 15e kuukaudessa pesuaineet ja vanut yms. mukaanlukien.

[QUOTE="alma";24410763]Kyllä niiden hoitojen ja rasvojen merkitys on ihan minimaalinen. Oikeasti merkitsee geenit, elintavat ja esim. ilmansaasteet. Kosmetiikkateollisuushan on yhtä suurta kusetusta. Eipä niissä rasvoissa paljon muuta eroa ole kuin tuoksu ja purkit.[/QUOTE]

Anteeksi nyt vaan mutta tuo nyt on ihan potaskaa. On tuotteita joiden teho on todistettu, esim. AHA-voiteet.

Fleur de la Cour käyttää paljon palveluja, joten hän on esimerkillinen kotimaisen työn kannattaja. Köyhissä kehitysmaissakin naiset käyvät kampajalla ja käytävät muita kauneudenhoitopalveluja. Heillä on siihen varaa, sillä kehitysmaissa työ on halpaa ja tavarat lalliita. Täällä meillä se on toisinpäin, joten tuntuu oudolta nähdä meidän näkökulmasta köyhä nainen kampaajalla tai hierojalla. On monella tapaa hyödyllistä käyttää pienyrittäjien palveluita joita kauneudenhoitoalan yritykset enimmäkseen ovat. Laskun loppusummasta suurin osa tulee työstä ja siitä maksetaan verot joilla pidetään yllä tätä meidän yhteiskuntaa ja saadaan aikaan monenlaista hyvää ja hyödyllistä. Ala on työvaltaista, joten sen käyttö parantaa työllisyysastetta paljon paremmin kuin automatisoidun tehdasteollisuuden tuotteiden käyttö.

Jatka vaan samaan malliin, niin olet kaunis, hyvä ja hyödyllinen kansalainen!

Yhteistyössä