Aina ei ole helppoa olla iloinen lahjoista...

  • Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti
mie
Alkuperäinen kirjoittaja kaj:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Viinipullonavaaja olisi ehkä muuten ollut hyvä lahja mutta en juo viiniä. Ja luulin lahjan antajan tietävän tämän... noh, onhan tuo mukana kulkenut jo vuosia vaikkei ole kertaakaan käytetty.
Teillä ei vieraatkaan juo viiniä illanistujaisissa/ruokailun yhteydessä?
Ei. Kumpikaan, siis mies tai minä, emme juo viiniä, edes ruoan kanssa. Illanistujaisia emme ole viettäneet, joten vieraiden juomistottumukset ovat siltä osin jääneet toistaiseksi huomioimatta :) Tokihan tuo avaaja on hyvä olla olemassa mikäli joku tänne viinipullon tuo mutta sitä ei ole vielä tapahtunut :D
 
Rötvis
Mäkin sain kerran jonkun Hyvät tavat -kirjan, ikää oli jotain 15v.
Mummolta tulee aina jotain älytöntä, sinänsä hienoa tavaraa mutta mitä niillä tekee: kuusenkoristeita, pellavaliinoja, kahvipannun alustoja, mummomaisen värisiä meikkejä...
 
mii
Anopilta saatua: wc-harja, kumihanskat, tiskiharja, viinilaseihin tarkoitettuja koristeita(tietää hyvin ettei juoda viiniä), harry potter-tauluja(meillä ei ollut vielä lapsia sillon), pirkka-käsisaippuaa.. Listaa voisi jatkaa loputtomiin jos jaksaisi.
Tänä vuonna ilmoitin ajoissa että emme halua mitään joululahjoja koska meillä on jo riittävästi rojua...
 
h
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Sain mummolta joitain jouluja takaperin mennen- tuoksun :saint: :xmas:
Tämä oli oikeasti hauska - mummo parka ei osannut ulkomaan kieliä :heart:
Ihana! :LOL: :LOL: :x :D
Mä en tajua? Sait mummolta jonkin tuoksun? Entä sitten? Miten ne ulkomaan kielet tuohon liittyvät?
 
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja Khimaira:
Sain mummolta joitain jouluja takaperin mennen- tuoksun :saint: :xmas:
Tämä oli oikeasti hauska - mummo parka ei osannut ulkomaan kieliä :heart:
Ihana! :LOL: :LOL: :x :D
Mä en tajua? Sait mummolta jonkin tuoksun? Entä sitten? Miten ne ulkomaan kielet tuohon liittyvät?
mennen-tuoksu tarkoittaa miesten tuoksua
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Minulla on lahjalaatikossa kaupantekijäisiksi saatu Hyvät tavat-kirja. Mietin kovasti, uskaltaisiko antaa sen teinille.
Riippuu kai teinistä, mutta miksei? Itse ostin itselleni tuollaisen kirjan joskus 16-vuotiaana, ei sillä, että tapakasvatukseni ois mennnyt jotenkin vanhemmiltani pieleen, vaan koska oikeesti halusin ymmärtää etikettiä ja pärjätä tuntemattomienkin kanssa, jotka on kasvaneet muualla ja eri tavoin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Minulla on lahjalaatikossa kaupantekijäisiksi saatu Hyvät tavat-kirja. Mietin kovasti, uskaltaisiko antaa sen teinille.
Tottakai annat ! Itsekin joskus saanut sen ja siitä on ollut hyötyä aikuisiällä. Isompiin juhliin mennessä kiva katsoa juhlien etiketti juttuja. Mm lapsen ristiäisiä kun suunniteltiin niin tuli luettua juhlan kulku ym :)
 
Hju
Muistan kun sain ensimmäisen kerran vähän rahaa joululahjojen ostoon ja ostin veljelleni (joka on 6v itseäni vanhempi) tiimarista glitteripäällysteisiä kyniä ja neonvärisiä karvapalloja. :) veljeni ilme oli... Nooh aika yllättynyt :D muistan että tajusin kyllä ettei veljeni pitänyt lahjasta ja harmitti. Mun mielestä ne oli niiiiin ihania!
 
asdf
Joka joulu saan äidiltäni kaikkea krääsää, jonka hinnalla ostaisi jo sen, mitä olen toivonut. :( Esim. toivoin tietyn mallisia kynttiläkippoja. Äiti menee ja ostaa ns. feikkiversioita niistä "kun olivat halvempia ja IHAN saman näköisiä..". Joo, olihan ne "halvempia"; 3 halppista osti ja niiden hinnalla olisi saanut yhden sellaisen toivomani kipon! "Saman näköisiä"; mmm-mm, kieltämättä...mitä nyt eri mallisia, eri paksuisia, eri värisiä, eri...:D
 
mie
"Valomerenä loistavat välkkyen juhlavalot katujen
ja ihmisvirtoja kuljettaa tanssi punaisten kenkien
mitä rahalla saa, se kaikki nyt loistaa kauppojen ikkunasta
ja kitsaat kukkarot aukeavat - nyt juhlitaan seimen lasta

vaan se lapsi jos juhlaan tulisi ei se katsoisi joulupuuta
ei loistojuhlia mammonan vaan tuhatta nälkäistä suuta
yli herkkuja notkuvien pöytien tuhat nälkäistä silmää lasten
hän näkisi hiljaa sammuvan äidin tyhjiä rintoja vasten

Ja hän huutaisi: kaadan pöytänne, lyön valonne pimenemään
ja palaan seimeeni jälleen teidän sydämiänne itkemään!"

(Salme Vuorinen)
 
Sain yhtenä vuonna joululahjaksi anopiltani talouspaperiin käärityn Yves Rocherin saippuakupin johon oli laitettu joku aivan kamalan tuoksuinen tuikku kynttilä :snotty:
Tosin anopilla on ikää ja taisin vain unohtua anopin ajatuksista että se olkoon puolustukseksi anopilleni :saint:
Viimejoulua taas minua otti kupoliin suunnattomasti kun anoppi oli miehelleni ostanut fleesi kylpytakin,
siis eihän se edes kuivaa mitään vaan on sellainen lämmike.
Oli oikein jyskin tarrat ja kaikki paketissa :D
Sanoi anoppi vielä miehelleni että nyt hän sitten voikin heittää roskiin sen oman vanhan kylpytakkinsa kun hän onnistui näin hyvän lahjan hankkimaan,
niin vuosi sitten minun ostaman kallliin Benettonin takin :headwall:
ei todellakaan ollut edes toivottu kylpytakkia
eikä 'vanha' takkikaan ollut missään huonossa kunnossa.
 
miu
itse ostin äidilleni 100% villasta tehdyn takin, joka minusta oli ihanan lämpimän oloinen. ei sitten tullut mieleeni, että äitini oli vaihdevuosissa, piti asuntonsa lämmön 17 asteessa ja kulki t-paita päällä.. ja muutenkin oli iso ihminen, jolla oli aina kuuma.

Itse sain exältä korvakorut: täysin rihkamaa, pienet simpukat oli liimattu roikkumaan niihin ja niissä oli KLIPSUkiinnitys. Koskaan en näitä käyttänyt, mutta esittelin kavereille ja naurettiin kippurassa... (sen jälkeen kun pojasta oli tullut exä.) -minusta lahja kuvasi hyvin sitä, miten paljon hän minua arvosti..
 
läskipallo
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
itse ostin äidilleni 100% villasta tehdyn takin, joka minusta oli ihanan lämpimän oloinen. ei sitten tullut mieleeni, että äitini oli vaihdevuosissa, piti asuntonsa lämmön 17 asteessa ja kulki t-paita päällä.. ja muutenkin oli iso ihminen, jolla oli aina kuuma
Se että on iso ihminen ei aina tarkoita sitä että olisi myös lämmin vaikka paukkupakkasella t-paidassa ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häälahjaksi saatiin viinilasit, vaikka lahjan antaja tasan tarkkaan tiesi, että emme käytä alkoholia missään muodossa.
Tuota, mäkään en juo koskaan viiniä (no okei, kerran vuodessa lasillisen), mutta mulla on silti vaikka minkä moisia viinilaseja. Niistä voi juoda ihan yhtä hyvin vaikka vettä tai tuoremehua ja niillä saa todella nätit kattaukset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kaj:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Viinipullonavaaja olisi ehkä muuten ollut hyvä lahja mutta en juo viiniä. Ja luulin lahjan antajan tietävän tämän... noh, onhan tuo mukana kulkenut jo vuosia vaikkei ole kertaakaan käytetty.
Teillä ei vieraatkaan juo viiniä illanistujaisissa/ruokailun yhteydessä?
Mä sain oikein sellasen yyber hienon viinin avaaja tilpehööri setin vaikka ei juoda viiniä lainkaan. Sain viinin juojalta joka on meillä usein kyläilemässä ja nauroi että parempi nää oli ihan ite sulle hommata,,hyvä lajha se oli oikeesti! btw, mulla on sellasta oliiviölyäki mikä oli viinikorkillisessa pullossa joten hyvä että oli vehkeet ja sitten vielä kumi korkki siihen avattuun pulloon!
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häälahjaksi saatiin viinilasit, vaikka lahjan antaja tasan tarkkaan tiesi, että emme käytä alkoholia missään muodossa.
Tuota, mäkään en juo koskaan viiniä (no okei, kerran vuodessa lasillisen), mutta mulla on silti vaikka minkä moisia viinilaseja. Niistä voi juoda ihan yhtä hyvin vaikka vettä tai tuoremehua ja niillä saa todella nätit kattaukset.
sitä vettä voi juoda viinilasista mutta ei tuoremehua. Mehu mieluiten mehu lasista. Nätin kattauksen saa ostamalla erilaisia laseja ja aterimia...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Häälahjaksi saatiin viinilasit, vaikka lahjan antaja tasan tarkkaan tiesi, että emme käytä alkoholia missään muodossa.
Tuota, mäkään en juo koskaan viiniä (no okei, kerran vuodessa lasillisen), mutta mulla on silti vaikka minkä moisia viinilaseja. Niistä voi juoda ihan yhtä hyvin vaikka vettä tai tuoremehua ja niillä saa todella nätit kattaukset.
jäkiruuat on muuten magee laittaa viinilasiin, esim. marjahyytelö näyttää upealta viini tai shampanja lasissa! haukutaan hyviä lahjoja, pöh.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
[
sitä vettä voi juoda viinilasista mutta ei tuoremehua. Mehu mieluiten mehu lasista. Nätin kattauksen saa ostamalla erilaisia laseja ja aterimia...
Miksei mehua voi juoda viinilasista? Kyl mä juon.
mun mielestä viini juodaan viinilasista ja mehu mehulasista. Oikeesti se on niin juntin näköstä, kun jotkut juo piimää tai kotikaljaa viinilasista tai sitten sitä mehua..
 
miu
Alkuperäinen kirjoittaja läskipallo:
Alkuperäinen kirjoittaja miu:
itse ostin äidilleni 100% villasta tehdyn takin, joka minusta oli ihanan lämpimän oloinen. ei sitten tullut mieleeni, että äitini oli vaihdevuosissa, piti asuntonsa lämmön 17 asteessa ja kulki t-paita päällä.. ja muutenkin oli iso ihminen, jolla oli aina kuuma
Se että on iso ihminen ei aina tarkoita sitä että olisi myös lämmin vaikka paukkupakkasella t-paidassa ;)
mitäs se sit tarkoittaa? =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
[
sitä vettä voi juoda viinilasista mutta ei tuoremehua. Mehu mieluiten mehu lasista. Nätin kattauksen saa ostamalla erilaisia laseja ja aterimia...
Miksei mehua voi juoda viinilasista? Kyl mä juon.
mun mielestä viini juodaan viinilasista ja mehu mehulasista. Oikeesti se on niin juntin näköstä, kun jotkut juo piimää tai kotikaljaa viinilasista tai sitten sitä mehua..
No mä oon sit juntti. Mun mielestä on paremman näköinen kattaus kun kaikilla (vaikka joulupöydässä) on samanlaiset lasit. Ei mitään kaljalasia sille, joka juo kotikaljaa ruoan kanssa, vesilasi mulle, miehelle maitolasi ja niin ees päin.
Ja kyllä, mä juon välillä aamupalalla mehuni viinilasista.
 
firequeen
aikanaan sain äidiltä 2 pitkää ja pitkähihaista, nilkkoihin yltävää yöpaitaa jossa nallen kuva... toinen punainen ja toinen violetti, värit ovat sentään hienot :D käytän niitä kipeänä, sillä jokin satiinipaituli on kurjan tuntuinen kovassa flunssassa... muuten vanhemmat ovat aina osanneet ostaa mieleisiä lahjoja. serkulta taas tuli pari vuotta sitten kylkiäisiltä haiskahtavia meikkejä, hopeanvärinen kynsilakka joka sottasi ja levittyi epätasaisesti sekä PINKKI huulipuna :headwall:
 

Yhteistyössä