Aina ei ole helppoa olla iloinen lahjoista...

  • Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti
vatsakasilmanvauvaa
Mun lapset sai yhtenä joulu mun mummolta, eli isomummoltaan-, lahjaksi:

tyttö: ruosteinen käytetty kynsiviilasetti 60-luvulta

tyttö: hollannikkaan muotoisia suklaakonvehteja rasia, jotka mummoni oli saanut tädiltäni tuliaisiksi 3 vuotta aikaisemmin ko. maasta

poika: vaarivainajan vanhan käytetyn kylpypyyhkeen (oli kuitenkin pesty)
 
joku
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
jotkut noista on varmaan olleet vitsilahjoja. meilläkin suvussa on annettu kaikkea vessapaperista purkkaan, ja ihan huumorilla kaikki on ne ottaneet.
Vitsilahjoissa yleensä onkin juuri sitä ajatusta :D

Sen sijaan jokin pyykinpesuaine lapselle...???
 
isosisko
Mulla on mua paljon nuorempi pikkuveli. Äiti oli käskenyt sen noin seitsemän vuotiaana joululahjaostoksille. Kun ei ollut tiennyt mitä ostaa, äiti oli sanonut, että osta jotain tarpeellista. Sain sitten noin tusina rullaa teippiä:D Eipä mennyt hukkaan, niillä teipeillä selvisin seuraavat kymmenen vuotta.

Seuraavana vuonna äiti oli sanonut, että osta jotain mitä ajattelisit, että itse olisi kiva saada. Sain sitten sellaisen liipasimella toimivan pitkän sytyttimen, joka on kai tarkoitettu takan sytyttämiseen tms. (Meillä ei ollut takkaa tms.) Mutta pikkuveljestä se oli hieno, hei, ihan kuin liekinheitin! Sillä sytyteltiin hautakynttilät monta vuotta, oli ihan yliveto vehje siihen puuhaan.

Eli ei oikeastaan huonoja lahjoja, hieman vain yllättäviä.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja joku:
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
jotkut noista on varmaan olleet vitsilahjoja. meilläkin suvussa on annettu kaikkea vessapaperista purkkaan, ja ihan huumorilla kaikki on ne ottaneet.
Vitsilahjoissa yleensä onkin juuri sitä ajatusta :D

Sen sijaan jokin pyykinpesuaine lapselle...???
Me ollaan saatu mieheb siskolta vessapaperia ja en mä sitä kovin humoristisena lahjana pitänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Mun äiti tuppaa ostamaan lapsille liian pieniä vaatteita. Harmittaa kun muuten olisivat tosi kivoja, semmosia mitä itelläkin tulisi ostettua... mutta 2v.lle 80cm yöpuku :whistle: Anoppi taas ostaa aivan liian isoja. 6kk ikänen sai kylpytakin jossa koko oli 3-4v.
:xmas:
 
tuulis
mä sain mieheltä viime jouluna korvakorut,eikä mulla ole edes reikiä korvissa. Oli synttärilahjaks ostanu aiemmin samaa sarjaa olevan kaulakorun,eikä vissiin ollu ajatellu asiaa enempää. ja 15-vuotiaana sain kummeiltani samu-sirkan joulu videon lahjaksi... Noh,pikkuveli tykkäs siitä.:D
 
vieras
Mun äiti ostaa aina jotain krääsää kuten halpispyyhkeitä, joka vuosi erivärisiä vaikka mulla on kotona jo tarpeeksi pyyhkeitä ja laadukkaita sellaisia. Olen niitä lahjaksi saatuja sit leikellyt pesuräteiksi :D

Samainen äiti myös ostaa jotain pieniä koriste-esineitä mitä saa tiimareista ja tarjoustaloista, ne on yhdessä kaapissa korissa säilössä josko oma tyttö niistä joskus innostuis...

Myös tusina halpislaseja tulee silloin tällöin vaikka iittalan laseja käytetään...
 
tytön äiti
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Viime jouluna miehen mummi osti 3-vuotiaalle pojallemme 130 senttiset collarit. Ihan kiva mutta saapi muutaman vuoden odotella ennen kuin on sopivat. Anoppi ostaa yleensä pieniä tyttöjen vaatteita pojille.
Meilläkin edesmennyt anoppni osti aikoinaan tytölleni lahjaksi AINA poikien vaatteita (kiva laittaa pienelle tytölle myrkynvihreitä hämähäkkikuvioisia (inhoa hämähäkkejä) ja kirkkaansinisiä vaatteita). Ja nämä eivät olleet mitään "unisex-värisiä" vaan mielestäni selkeästi "poikien" mallistoa/väriä.

Oliskohan toivonut lapsenlapsestaan poikaa, vai eikö vain osannut yhden pojan äitinä ostaa tytön vaatteita. Oli myös hieman dementoitunut, joten välillä tuntuu että eli uudestaan nuoruuttaan lapsemme kautta ja piti tytärtämme poikanaan...:( Jo odotusaikana oli varma että poika sieltä syntyy.
Ja anoppi inhosi kaikkea tyttömäistä vaaleanpunaista yms, johtuisikohan nuo "poikamaiset" lahjavalinnat siitä...
 
vieras
Mummolta joskus käytetyt nappikuulokkeet jotka oli ihan vaikussa sekä vanha matkakasettisoitin. Mummolta nyt muutenkin tulee aina hiukan persoonallisia lahjoja kun sairastaa skitsofreniaa. :)
 
:)
Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
eli kerrotaan kokemuksia vähemmän ihanista joululahjoista, vaikka varoittavana esimerkkinä muille. Tarkoituksena ei ole haukkua tms. sillä ajatushan se on tärkein. Joskus vaan tulee mietittyä että olikohan lahjan antajalla sitä ajatusta sittenkään ollut :D

Itse sain lapsena paketillisen pyykinpesujauhetta. Ei paljoa naurattanut 9-vuotiaana. Nykyään kylläkin :)
Aikuisiällä olen saanut pingviinin muotoisen pöytälampun. On tuolla kaapissa odottamassa josko joskus sopisi sisustukseen :) Ehkä sekin päivä koettaa.
olitko laittanu tän radio novaan tässä yksi päivä? kuuntelen novaa tässä töissä ja tuo oli kuin suoraan sieltä kun yks päivä oli juttua pieleen menneistä lahjoista.
 
vieras
Mummolta joskus käytetyt nappikuulokkeet jotka oli ihan vaikussa sekä vanha matkakasettisoitin. Mummolta nyt muutenkin tulee aina hiukan persoonallisia lahjoja kun sairastaa skitsofreniaa. :)
 
Kerran sain pikkutyttönä tädiltä jonkun pehmeän paketin (en edes muista mitä) mutta se oli pakattu kreppirautan pahvilaatikkoon!! Muistan kuinka mun pieni sydän hyppäsi, koska olisin niiiin halunnut juuri kreppirautaa, mutta mutsin mielestä se pilaa hiukset eli en saanut. Kyllä oli itku lähellä kun sisältä paljastuikin ihan muuta... En voi käsittää mitä ihmettä tädin päässä liikkui lahjaa pakatessa jos mitään! :kieh: :kieh: :kieh:
 
veras
Sain joskus anopilta pussillisen kuivattuja karpaloita (onneksi mies ja lapsi saivat sentään kaikkea järkevää ja kivaa). Tiedän kyllä ettei anoppi tykkää musta mut ois voinu jättää antamatta sit mitään.

Ja sitten mummolta tuli joskus 4 purkkia hunajaa sekä juusto synttärilahjaksi kun olin 12v.
 
banana
Miehen vanhempien puolelta tulee yleensä ne erikoisimmat joululahjat. Anopilla on tapana hommata jotain tavaraa/ruokaa/asiaa aina vähintään x5. Lisäksi minä saan lahjaksi aina jotain, josta anoppi sanoo, että tämä ei sopinut heille tai heillä ei ole tälle käyttöä. Ei siis uutta tavaraa vaan vanhoja koriste-esineitä tms. Noh, eipä ole oikein meilläkään sellaisille käyttöä, jos ei 60-kymppisten ihmisten taloudessakaan...

Miehen vanhemmilta ollaan saatu lahjaksi mm. järkyttävän iso kasa banaaneja. Siis monta terttua, joista useampi banaani on mustunut ja kolhiintunut matkan aikana. Meidän perheeseen kuuluu minun ja miehen lisäksi poikavauva, joten ihan hirveän iso apinaperhekään meillä ei ole, joten lahjasta meni yli puolet roskiin. Kuka ehtii syömään reilua kahtakymmentä banaania siinä ajassa ettei ne menisi huonoksi?

Sama juttu kaikissa muissakin asioissa. Sukkapari kun riittäisi, niitä tulee monen monta, samoin itse virkattuja pikkupöytäliinoja saatiin kerran kymmenen kappaletta! Ihan kivoja, mutta liika on liikaa...

Tosin rahan suhteen anoppi on myös yhtä rönsyilevän antelias. Mielestäni satanen on jo tosi iso raha lahjaksi, mutta anoppipa antoi pojallemme viime jouluna 1000?! En siis valita vaan ihmettelen ja kummastelen tällaista tapaa, kun mulle on aina opetettu, että vähempikin riittää.
 
s
Mä sain parikymppisenä vanhemmiltani ihonhoitotuotepaketin joka sisälti selluliittivoidetta. Nauroin niin makeasti että kyyneleet ihan silmiin tuli ja niin nauro muutkin. ei ne ollu ajatellu sen tarkemmin mitä voidetta se oli enkä mitenkään pahalla sitä ottanut.

Tätä lahjaa en kerinnyt saada, onneksi. Anoppi ehdotti että hän oli ajatellut meille tupaantuliaislahjaksi antaa oman peräkamarin seinältä ikivanhan omatekoisen "taistelevat metsot" kanavatyön. :/ Hyi yökkis! Silloin piti sanoa suoraan että ei kiitos, en ole tauluihmisiä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja paperihiiri:
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Mun äiti tuppaa ostamaan lapsille liian pieniä vaatteita. Harmittaa kun muuten olisivat tosi kivoja, semmosia mitä itelläkin tulisi ostettua... mutta 2v.lle 80cm yöpuku :whistle: Anoppi taas ostaa aivan liian isoja. 6kk ikänen sai kylpytakin jossa koko oli 3-4v.
:xmas:
Meidän sillon 8kk sai talvihaalarin kokoa 3-4v (anopilta), seuraavana talvena se oli liian iso ja sitä seuraavana liian pieni. Eikä se ole ollut missään vaiheessa sopiva kahdelle sen jälkeen syntyneelle lapsellekkaan.
 
Poikani oli ostanut mun miehelleni lahjan ,kysyi haluanko nähdä sen, sanoin että en siinä on kumminkin " paska kirja" arvatkaapa mitä siinä oli , no paskakirja oli sen nimi. ihan hauska ja ällökin.
 
tonttu
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
eli kerrotaan kokemuksia vähemmän ihanista joululahjoista, vaikka varoittavana esimerkkinä muille. Tarkoituksena ei ole haukkua tms. sillä ajatushan se on tärkein. Joskus vaan tulee mietittyä että olikohan lahjan antajalla sitä ajatusta sittenkään ollut :D

Itse sain lapsena paketillisen pyykinpesujauhetta. Ei paljoa naurattanut 9-vuotiaana. Nykyään kylläkin :)
Aikuisiällä olen saanut pingviinin muotoisen pöytälampun. On tuolla kaapissa odottamassa josko joskus sopisi sisustukseen :) Ehkä sekin päivä koettaa.
olitko laittanu tän radio novaan tässä yksi päivä? kuuntelen novaa tässä töissä ja tuo oli kuin suoraan sieltä kun yks päivä oli juttua pieleen menneistä lahjoista.
En :D en ole kuunnellutkaan novaa pitkiin aikoihin edes :)
 
kumikameli
Alkuperäinen kirjoittaja mee:
Ex osti joululahjaksi stringit kokoa 42/44. Muuten ihan kivat, mutta koko 36 olisi ollut oikea. Ja näkihän sen ihan silmälläkin, että olivat hillittömän kokoiset.
Mä taas sain exältä kokoa xs ja olin sillon M kokoa...
 

Yhteistyössä