Aina ei ole helppoa olla iloinen lahjoista...

  • Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Heffalump:
Mun äiti tuppaa ostamaan lapsille liian pieniä vaatteita. Harmittaa kun muuten olisivat tosi kivoja, semmosia mitä itelläkin tulisi ostettua... mutta 2v.lle 80cm yöpuku :whistle: Anoppi taas ostaa aivan liian isoja. 6kk ikänen sai kylpytakin jossa koko oli 3-4v.
olis kiva jos kysäsisivät eka oikian koon, ja sitten vasta ostaisivat vaatteet :D ja jotkut ostaa vasiten "hiukan" liian isoja että on kasvuvaraa.. :headwall: saa laittaa kaappiin kauas oottelemaan ja kaivaa muutaman vuoden päästä esiin. mutta ajatus on tärkein :)

mulla taasen ärsyttää kun anoppi ei osta/muista mitenkään meidän lapsia, saati aikuisia.. :headwall: eikait siinä muuten mitään, mutta olis sitten muistamatta niitä minun miehen siskon "hellanlettas kilttiä" lapsiaki, että olis jotaki tasa-arvoa..

ja meiän omasta joululahjasta vielä, kun joka vuosi saadaan joltaki semmonen jonkulainen uunivuoka.. :) ja nyt niitä on varmaanki jo kymmenkunta..onneksi monen kokosia.
 
vieras
Murrosiässä sain papalta lasten lelukoruja. Myötähäpeää tuntien kiitin lahjasta. Olikohan unohtanut ikäni vai mikä lie tullut? Sitten pari vuotta myöhemmin sain poikakaveriltani ison ja ruman sian!!! Siis ei mikään söpö pehmopossu, vaan inhottava iso sika (lelu tms., mutta vihasin sitä syvästi).
 
tonttu
hauskoja! Meillä paras oli kun 15v poika sai mummoltaan joululahjaksi kirjekuoren, jossa oli rahaa ja kuolinilmoituksia! Tuli onneks videolle kuvattua tätä lahjojen aukaisua ja pojan hämmästynty ilme, että onko nää oikeesti siis mulle!? Onko Mummo seonnut nyt lopullisesti?
Mummo oli säilönyt tuttujensa kuolinilmoitukset kirjekuoreen, eikä ollut hokannut tarkistaa, onko kuori tyhjä ku oli laittanut joululahjarahat sinne!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tonttu:
hauskoja! Meillä paras oli kun 15v poika sai mummoltaan joululahjaksi kirjekuoren, jossa oli rahaa ja kuolinilmoituksia! Tuli onneks videolle kuvattua tätä lahjojen aukaisua ja pojan hämmästynty ilme, että onko nää oikeesti siis mulle!? Onko Mummo seonnut nyt lopullisesti?
Mummo oli säilönyt tuttujensa kuolinilmoitukset kirjekuoreen, eikä ollut hokannut tarkistaa, onko kuori tyhjä ku oli laittanut joululahjarahat sinne!
Tämä oli kyllä huippu! :) :) :)
 
Fillariina
Ai kauhea, miten hauska ketju! Nauroin kippurassa.

Olen myös saanut antiseksikkäitä flanelliyöpukuja äidiltäni vielä kotoa muuttaessani. Myös lämpimiä laamapitoja kukkakanttauksilla on ollut paketeissa.

Edellä joku kammoksui pellavaliinoja ... tänne voi lähettää turhat. Himoan niitä varsinkin joulukattaukseen ja kunnolliset ovat kalliita ostaa.
 
80-luvun lapsonen
Pyysin pikkutyttönä (n.8v.) Jason Donovanin c-kasettia lahjaksi - huonosti englanninkieltä osaavat vanhempani ostivat minulle Jackson Brownen -kasetin...Selittivät että nimi oli ainakin sinne päin...:LOL: (niin eihän sillä musiikilla niin väliä)
 
Outi
Voi naurut näitä arkipäivän sankareita :D Ite olen saanut silloiselta poikaystävältäni lahjaksi aivan liian ison verkkaripuvun ja seuraavana vuonna aivan liian isot housut. Poikakaveri se sinnikkäästi unohti että tyttöystävä on PIENI (155cm ja 48kg) ja oli sitten uudelleen ja uudelleen yllättynyt siitä, kuinka pieni olinkaan.

Lisäksi sama poikaystävä osti jostain postimyynnistä lahjaksi aivan hirvittävän, kauniit & rohkeat -tyylisen pikkuhepeneyöpaidan. Olivat äitinsä kanssa valkanneet sen.

Vuosia myöhemmin yhdeltä mielikuvituksettomalta rutjakkeelta sain kolme susirumaa tuikkulyhtyä ja niihin oli unohtunut hintalappu. Kolmen lyhdyn paketti 2,95?. Kiitos.

Olen päättänyt torjua jouluaaton pettymyksen/järkytyksen/hämmennyksen riskin ja kehottanut painokkaasti nykyistä miestäni olemaan ostamatta mitään. Mitään.
 
vieras
Mä olen saanut omalta äidiltä pitsi stringit ja alaston pokerikortit.Ja kehtaspa vielä mainita että voitte sitten pelailla joulunpyhinä yhdessä silloisen poikaystäväni kanssa.
Äitini noin niinku ylipäänsä ihan normaali mut joskus näitä kuningas ideoita ja sammakoita pääsi suusta...Oliskohan sillä ollut vauva-kuumetta sillon (hinkua mummoksi )....
 
Afrikannorsu
kaikkea sontaa saatu vuosien varrella mutta ärsyttävintä oli saada äidiltäni (jolta siis ei yleensä saanu mitään edes lapsena) omalle 2v pojalle 68cm body. Oisko pihalla ajan menosta. Samaiselta äisiltä sain keijubarbien 16 vuotiaana,,,
 
Itse en muista saaneeni mitään aivan älyttömän ihmeellistä...

Mutta kaikkein eniten on harmittanut kun esikoiselle on tullut sellaisia leluja, joissa vilkkuu valot ja mökää kauheat äänet ja joissa en näe yhtään mitään järkeä. Yksi ystävä jopa totesi eka jouluna, että se oli pahimman kuuloinen lelu mitä kaupasta löyty ja nauroi päälle :xmas:
 
Eräs kaverini sai kerran eksältään sellaisen käytetyn, nuhjaantuneen ja likaisen rannehikinauhan eikä muuta. Oli hienoista pettymystä havaittavissa.

Itse en kyllä muista mitään erityisen kamalaa, vaikka onhan ne nilkkoihin asti ylettyvät raidalliset yöpaidat vähän ikäviä. Eihän sitä voi aina tietää toisen makua niin hyvin :whistle:
 
mutsi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saan anopilta joka joulu ja synttäri jotain helvetin pellavaliinoja ja pöytäräsyjä.
Ostaa kalliilla jostain pienestä käsityöpuodista. En kehtaa sanoa, etten semmoisia käsinkruusattuja tuukeja käytä :ashamed:

Ei sovi MILLÄÄN muotoa meidän sisustukseen ...


En ymmärrä, miksei voi vaikka tuikata sitä 30 euroa RAHANA, mulla on kaappi pullollaan käyttämättömiä pellavaliinoja....ashamed:
Mulle kelpais... rakastan pellavaliinoja :D
 
mutsi
Viime jouluna miehen mummi osti 3-vuotiaalle pojallemme 130 senttiset collarit. Ihan kiva mutta saapi muutaman vuoden odotella ennen kuin on sopivat. Anoppi ostaa yleensä pieniä tyttöjen vaatteita pojille.
 
random
Opettavainen ketju :D tämän jälkeen osaa ajatella toiseenkin otteeseen lahjaa valitessaan :)

Itsellä ei ainakaan muistu mieleen mitään ihmeellisiä lahjoja, joskus on tullut tuplakappaleita (esim. kirja joka minulla on jo ollut).
 

Yhteistyössä