Aina ei ole helppoa olla iloinen lahjoista...

  • Viestiketjun aloittaja tonttu
  • Ensimmäinen viesti
xy
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Mieheltä oon saanu muuten yleensä tosi ivoja lahjoja. Ainut joka meni metsään (ja pahasti) oli kun olin toivonut uusia jumppahousuja. Ja vaan oletin, että mies tietää suunnilleen, millaisia pidän, enkä antanut lisäohjeita. Mies parka oli katsellut niitä kaupassa, ja osti sitten HIIHTARIT. Jalkalenkit ja kaikki. Oli kuulemma ajatellut, että se nyt oli ainakin varma valinta. Hoi.
HAH!!! Tää oli ihan loistava! :D
 
shihtzu
No ainoa joka tulee mieleen on se, kun mummo oli kysynyt multa mitä tarvin joululahjaksi ja vastasin että lakanan tarvitsisin ja sänky on 140cm leveä, niin lakanan kyllä sain, tosin 150cm leveän, vähän oli kapea, etenkin kun vielä pesun myötä kutistui.

Sama kävi päiväpeiton kanssa toisena vuonna, tuli 150cm leveä päiväpeite, oli aika niukka.

Sisko pyysi samaiselta mummolta Marimekon kylpytakkia, niin sai jonkin kauhean painavan Jyskistä ostetun plyysisen kylpytakin.
 
Sain äitini joltain ystävältä lahjaksi Riki Sorsan C-kasetin vuonna 1988 kun oli 7 vuotias ;)
Ja sain myös kummallisen esineen jonka käyttötarkoitusta ei kukaan tienny, eikä kukaan tuntunut tietävän keneltä se oli, enhän tuolloin enää joulupukkiin uskonut.

muoks. esittäjä oli väärä
 
tonttuilija
Sain tässä muutama vuosi sitten anopilta neulepaidan kokoa 42. Tosi kivan värinen ja mallinenkin (ja helkatin kallis, luomupuuvillaa tai jotain..) Saatesanoina, että hänen mielestään on kiva, että neuleet on vähän väljiä.. Ihan kiva, mutta kun olen kokoa 36-38, niin oli aikamoinen teltta. Käyttämättä jäi.
 
Mulla oli vajaat pari viikkoa sitten yo-juhlat, ja mun mummoni ystävä oli myös lähettänyt mulle paketin. Iso, n. 50cm x 30cm tiffanytyö, väreissä vaaleanpunaista ja -sinistä, kuvassa torvea soittava enkeli. Tiedän, että se on arvokas, mummoni ystävä on sen itse tehnyt, mutta se on niin kamalan iso eikä sovi meille minnekään... :ashamed: Tallessa sen kuitenkin pidän, josko joskus löytyisi sellainen paikka, johon se sopii.
 
Lapsena sellaisen (pienten)lasten punaisen koululaukun. Tuijotin laukkua ikuisuuden ja jankutin mielessäni: "Hyi kun ruma!" "Hyi kun ruma!" jne jne. Olin ehkä kolmasluokkalainen ja olisin halunnu isojen tyttöjen coolin laukun.

Ai niin ikoni häälahjaks. Ei oo kultauksineen mitenkään meidän tyylinen. Tiedän että on arvokas, mutta ei vaan käy mun sisustukseen.
 
vieras
Saan anopilta joka joulu ja synttäri jotain helvetin pellavaliinoja ja pöytäräsyjä.
Ostaa kalliilla jostain pienestä käsityöpuodista. En kehtaa sanoa, etten semmoisia käsinkruusattuja tuukeja käytä :ashamed:

Ei sovi MILLÄÄN muotoa meidän sisustukseen ...


En ymmärrä, miksei voi vaikka tuikata sitä 30 euroa RAHANA, mulla on kaappi pullollaan käyttämättömiä pellavaliinoja....ashamed:
 
Suzyanne
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Olin 19v ja esitellyt isälleni ihanan pitkätukkaisen poikaystäväni...joululahjaksi tuli flanellinen pitkähihainen,pitkähelmainen yövaate,siis oiikeiin mummomainen,kammottava viritys. ;)
Minä sain 15-vuotiaana isältäni juurikin tuollaisen mummoyöpaidan. Muistan vielä elävästi sen, siinä oli vaaleansinisellä pohjalla isoja, pastellivärisiä kukkia, napit miehustassa, ja sellainen pieni röyhelö. :xmas: :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Suzyanne:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Olin 19v ja esitellyt isälleni ihanan pitkätukkaisen poikaystäväni...joululahjaksi tuli flanellinen pitkähihainen,pitkähelmainen yövaate,siis oiikeiin mummomainen,kammottava viritys. ;)
Minä sain 15-vuotiaana isältäni juurikin tuollaisen mummoyöpaidan. Muistan vielä elävästi sen, siinä oli vaaleansinisellä pohjalla isoja, pastellivärisiä kukkia, napit miehustassa, ja sellainen pieni röyhelö. :xmas: :D
Apua, onks noita pieni talo preerialla yöpukuja oikeesti olemassa :LOL:




 
vieras
Muistan ikuisesti kun sain hajuvesipullon jonka sisältö tuoksui erittäin pistävältä mäntymetsältä. Siis ei miltään ihanalta mäntynestesaippuamaiselta vaan todellä pistävältä.. sitä hajua on oikeasti todella vaikea kuvailla. Hyvä etten oksentanut.
 
puh
mieheltä sain joskus jonku ihan törkeän huonon sarjakuvan joka on lukematta vieläkin. Samainen mies on kerran ostanut mulle jumppakuminauhan. Se jumppakuminauha ei menn enää läpi olkia kohauttelemalla ja hymähtelemällä, sillon annoin tulla vähän palautetta,,,
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saan anopilta joka joulu ja synttäri jotain helvetin pellavaliinoja ja pöytäräsyjä.
Ostaa kalliilla jostain pienestä käsityöpuodista. En kehtaa sanoa, etten semmoisia käsinkruusattuja tuukeja käytä :ashamed:

Ei sovi MILLÄÄN muotoa meidän sisustukseen ...


En ymmärrä, miksei voi vaikka tuikata sitä 30 euroa RAHANA, mulla on kaappi pullollaan käyttämättömiä pellavaliinoja....ashamed:
huutonettiin vaan ;)
 
juu ei
Mä sain ekana jouluna anopilta tavalliset sukat, jotka oli mulle aivan liian pienet. Ja se kyllä varmasti tiesi sen.. Eivät olleet ostaneet mulle mitään ja kun huomasivat mun paketin niin sitten laittoi äkkiä jotain pakettiin. Onneksi olivat sentään uudet :D
 
Mun äiti tuppaa ostamaan lapsille liian pieniä vaatteita. Harmittaa kun muuten olisivat tosi kivoja, semmosia mitä itelläkin tulisi ostettua... mutta 2v.lle 80cm yöpuku :whistle: Anoppi taas ostaa aivan liian isoja. 6kk ikänen sai kylpytakin jossa koko oli 3-4v.
 
vieras
Mä sain exältäni kerran joululahjaksi instrun polvenlämmittimet, angoraa. Muuten hyvät mutta ne oli xs-kokoa ja mulle aivan liian pienet :xmas: Sit sain 500 g semmosta hirveen rumanvihreetä neulelankaa (kertoi löytäneensä kirppikseltä) :x Piti vaan esittää tyytyväistä :/
 

Yhteistyössä