Keisari: Tuo sosiaalisten tilanteiden pelko kulkee aika lähellä paniikkihäiriötä, koska yleensä (ei aina) paniikkikohtaukset liittyvät "ulkomaailmaan". Itse olen kyllä siitä poikkeus eli mulla taas mahdolliset paniikkikohtaukset liittyvät yksinoloon useimmiten. Lääkäri kuitenkin sanoi, että useimmiten paniikkikohtaukset liittyvät sosiaalisiin tilanteisiin tavalla tai toisella. Näin ollen voisi kuvitella, että samaa lääkitystä voitaisiin käyttää...en kyllä varmasti tiedä. Tunnistan kyllä itseni tuosta omasta kuvailustasi: olen myös armoton jännittäjä ja jännitys menee suoraan niskaan ja päähän ja rintaan. Minä en kylläkään jännitä juurikaan sosiaalisia tilanteita vaan kaikkea muuta mahdollista ja mahdotonta eli osa elämää menee murehtiessa ja stressatessa :/ . Sama kuvio kuitenkin: jännitys, stressi -> fyysiset oireet -> suurempi jännitys ja stressi jne.
Kuten jo mainitsin, mulla nuo kuristumiset ja nielemisvaikeudet loppuivat ahdistuslääkkeeseen, joka rauhoittaa ylikäyvä hermostoa mutta niska vaivaa silti vielä eli mm. sisäinen tärinä on jäljellä ja uskon sen johtuvan jostain hermopinteestä. Samaten niska on täysin jumissa ja tällä hetkellä vielä julmetun kipeä. Mikä onkaan syy ja mikä seuraus...
Kuten jo mainitsin, mulla nuo kuristumiset ja nielemisvaikeudet loppuivat ahdistuslääkkeeseen, joka rauhoittaa ylikäyvä hermostoa mutta niska vaivaa silti vielä eli mm. sisäinen tärinä on jäljellä ja uskon sen johtuvan jostain hermopinteestä. Samaten niska on täysin jumissa ja tällä hetkellä vielä julmetun kipeä. Mikä onkaan syy ja mikä seuraus...