Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
No niin, tulokset on kuultu. Ei mitään aineenvaihdunnallista vikaa, sydänfilmi ja keuhkokuvat ok. Kuulemma oireet ovat paniikkihäiriötä jolle ei nyt tehdä mitään, mentävä uudelleen lääkäriin jos oireet alkavat haittaamaan jokapäiväistä elämää. :/
Yritin kysyä fibrosta mut se lääkäri tokas vaan et se nyt on sit taas ihan eri tauti ja siihenkään ei ole lääkitystä. Höh. Mietin tässä juuri et menisinkö yksityiselle. Jotenkin masentaa se, et ootin tätä päivää että saan vastauksen ja apua. Ihan vaikka lääkkeet niihin kohtauksiin, jotka eivät ole jokapäiväisiä mut joita pelkään ja sillon ne tulevat yhä useammin.
Ketuttaa oma lähipiirikin kun vaan olkaansa kohauttavat; no niin, nyt sano lääkärikin et ei sulla mitään sairautta ole. Niiden mielestä mä vaan kuvittelen. Kiukuttaa!!! |O |O |O
Kyllä tähän on olemassa lääkkeitä, tämän fibromyalgialääkärin mukaan jolla minä kävin, on siihen olemassa paljonkin lääkkeitä. Terveyskeskuslääkärit eivät kuulemani mukaan osaa sanoa tästä sairaudesta oikein juuta eikä jaata. Jos tunnet ettet ole kunnossa, kysele löytyykö paikkakunnaltasi fibmyalgiaan erikoistunutta lääkäriä tai reumatologia.
Noista lääkkeistä vielä sen verran, että esim. nämä mitä minä käytän, vaikuttavat keskushermostoon, joten sitä kautta auttavat myös fibromyalgiaan vaikka niitä käytetään moneen muuhunkin vaivaan. Fibromyalgiahan on keskushermostoperäinen sairaus jonka vuoksi siihen ei olekaan varsinaisesti mitään "omaa" lääkettä. Kuitenkin tämä lääkäri jolla minä kävin, totesi että tähän on olemassa paljon lääkkeitä =)
Läheisten on varmasti hankala suhtautua Sinuun "järkevästi" koska ovat itsekin yhtä ihmeissään kuin Sinä. Tällöin He helposti vähättelevät asioita jotta unohtaisit oireesi edes hetkeksi. Näin oli minunkin kohdallani, se on kurjaa kun kukaan ei tunnu ymmärtävän. Sitten kun sain diagnoosin, kuuntelivat läheiseni minua kyllä
Pystyin osoittamaan heille etten kuitenkaan kuvitellut ihan kaikkea B)