ahdistuneisuuden fyysiset oireet

Mulla todettiin tuossa masennus ja jatkuva ahdistuneisuus.Oireina ovat sydämen oudot tuntemukset/rytmihäiriötuntemukset/puristuksen tunne rinnassa,pään vapina,pään jatkuva tärähtely,raskas hengitys,hirveä kuoleman pelko(ei uskalla metällekkään yksin mennä kun pelkää että kupsahtaa sinne),ajoittain puristuksen tunnetta päässä...näitä riittää oireet ovat tosiaan päällä koko ajan,ei mitenkään kohtauksina tai tietyissä tilanteissa..olen 20v ja kärsinyt näistä eri oireista jo toista vuotta..lääkityksenä tällä hetkellä efexor 150mg,rivatril 0,5mg,propral 40mg..alkoholia olen käyttänyt hirveästi lääkkeenä näihin ja se varmaankin on pahentanut oireita eikä lääkkeet ole päässeet tehoamaan,tullut juotua n.(2-4pv putkia viikottain).Olen käyny läpi sydän-ekg:n monesti,vuorokausi-ekg:n,sydän ultran,rasitustestin,hirveästi verikokeita,puhalluskokeen..Kaikki ollut kunnossa..onko kellään samantapaisia oireita ja oletteko saaneet apua mistään?käyn säännöllisesti psykiatrin juttusilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tzunarashi:
Mulla todettiin tuossa masennus ja jatkuva ahdistuneisuus.Oireina ovat sydämen oudot tuntemukset/rytmihäiriötuntemukset/puristuksen tunne rinnassa,pään vapina,pään jatkuva tärähtely,raskas hengitys,hirveä kuoleman pelko(ei uskalla metällekkään yksin mennä kun pelkää että kupsahtaa sinne),ajoittain puristuksen tunnetta päässä...näitä riittää oireet ovat tosiaan päällä koko ajan,ei mitenkään kohtauksina tai tietyissä tilanteissa..olen 20v ja kärsinyt näistä eri oireista jo toista vuotta..lääkityksenä tällä hetkellä efexor 150mg,rivatril 0,5mg,propral 40mg..alkoholia olen käyttänyt hirveästi lääkkeenä näihin ja se varmaankin on pahentanut oireita eikä lääkkeet ole päässeet tehoamaan,tullut juotua n.(2-4pv putkia viikottain).Olen käyny läpi sydän-ekg:n monesti,vuorokausi-ekg:n,sydän ultran,rasitustestin,hirveästi verikokeita,puhalluskokeen..Kaikki ollut kunnossa..onko kellään samantapaisia oireita ja oletteko saaneet apua mistään?käyn säännöllisesti psykiatrin juttusilla.
Kokeilepa rentoutusharjoituksia fysioterapeutin avustuksella. Myös jokin rauhallinen terapia kuten aromaterapia tms. voisi olla hyvä kokemus. Itse aion kokeilla lymfaa kun sitä minulle suositeltiin fibromyalgian hoitoon.

Alkoholi tosiaan pahentaa oireita, minulle se ei käy enää juuri ollenkaan. Se ei siis käy kaikille joilla on tämä sairaus. Minulla se nostaa sykettä ja tekee väsyneeksi sekä huonovointiseksi...siis vaikka ottaisin yhden ciiderin. Oireet tulevat seuraavana päivänä.
 
[/quote]

Oletko muuten saanut kohtauslääkkeitä kohtauksiesi varalle???


[/quote]
Ei mulla ole mitään lääkkeitä niihin, sehän se kans pelottaakin, että jos kohtaus tulee esim. kun olen yksin lapsen kans kotona. Toisaalta oon huomannut et kohtauksia ei välttämättä tule viikolla, kun mies ei ole kotona ja mulla on kovasti tekemistä huushollin pyörityksessä töissä käymisen lisäks. Nyt kun on viikonloppu ja periaatteessa ei mitään tekemistä niin johan on ollut taas paska olo. Ja on muuten totta että mitä enemmän näitä oireita vatvoo ja miettii ja alkaa seuraamaan niin sen huonommin voi. Välillä riittää kun unohtaatukkoisen olon ja menee ulos käveleen. Et sikäli tää on yks oravanpyörä :/ Onneks on viikon päästä se lääkäri ja se kertoo koetuloksista. Tietty pelottaa et jos jotain kamalaa onlöytynyt, mut tulis ainakin selvyys tähän |O

 
Oletko muuten saanut kohtauslääkkeitä kohtauksiesi varalle???


[/quote]
Ei mulla ole mitään lääkkeitä niihin, sehän se kans pelottaakin, että jos kohtaus tulee esim. kun olen yksin lapsen kans kotona. Toisaalta oon huomannut et kohtauksia ei välttämättä tule viikolla, kun mies ei ole kotona ja mulla on kovasti tekemistä huushollin pyörityksessä töissä käymisen lisäks. Nyt kun on viikonloppu ja periaatteessa ei mitään tekemistä niin johan on ollut taas paska olo. Ja on muuten totta että mitä enemmän näitä oireita vatvoo ja miettii ja alkaa seuraamaan niin sen huonommin voi. Välillä riittää kun unohtaatukkoisen olon ja menee ulos käveleen. Et sikäli tää on yks oravanpyörä :/ Onneks on viikon päästä se lääkäri ja se kertoo koetuloksista. Tietty pelottaa et jos jotain kamalaa onlöytynyt, mut tulis ainakin selvyys tähän |O

[/quote]

Aika kauan kestää labratulokset Sinulla. Voithan pyytää kohtauslääkkeet...sekin voi jo rauhoittaa kun/jos Sinulla on varalta lääkettä oireisiin. Mutta ulkoilu ja kaikki liikkuminen ja tekeminen on terapiaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Oletko muuten saanut kohtauslääkkeitä kohtauksiesi varalle???
Ei mulla ole mitään lääkkeitä niihin, sehän se kans pelottaakin, että jos kohtaus tulee esim. kun olen yksin lapsen kans kotona. Toisaalta oon huomannut et kohtauksia ei välttämättä tule viikolla, kun mies ei ole kotona ja mulla on kovasti tekemistä huushollin pyörityksessä töissä käymisen lisäks. Nyt kun on viikonloppu ja periaatteessa ei mitään tekemistä niin johan on ollut taas paska olo. Ja on muuten totta että mitä enemmän näitä oireita vatvoo ja miettii ja alkaa seuraamaan niin sen huonommin voi. Välillä riittää kun unohtaatukkoisen olon ja menee ulos käveleen. Et sikäli tää on yks oravanpyörä :/ Onneks on viikon päästä se lääkäri ja se kertoo koetuloksista. Tietty pelottaa et jos jotain kamalaa onlöytynyt, mut tulis ainakin selvyys tähän |O

[/quote]

Aika kauan kestää labratulokset Sinulla. Voithan pyytää kohtauslääkkeet...sekin voi jo rauhoittaa kun/jos Sinulla on varalta lääkettä oireisiin. Mutta ulkoilu ja kaikki liikkuminen ja tekeminen on terapiaa =) [/quote]

Kyllä noi tulokset on jo valmiit mut lääkäriaikoja ei saakuin kahdenviikon päähän aina tilatessa |O Enkä sit oo erikseen viitsinyt soitella kun hoitajat ne luettelee puhelimessa ja ei suuremmin niitä suomenna. Minkähänlaisia lääkkeitä noihin kohtauksiin vois olla? Joistakin on mainittu eri keskusteluissa et pahentaa oloa. :/ Ei auta kuin ootella tässä diagnoosia. Maha on ihan sekasin kun stressaan asiaa nyt etenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Oletko muuten saanut kohtauslääkkeitä kohtauksiesi varalle???
Ei mulla ole mitään lääkkeitä niihin, sehän se kans pelottaakin, että jos kohtaus tulee esim. kun olen yksin lapsen kans kotona. Toisaalta oon huomannut et kohtauksia ei välttämättä tule viikolla, kun mies ei ole kotona ja mulla on kovasti tekemistä huushollin pyörityksessä töissä käymisen lisäks. Nyt kun on viikonloppu ja periaatteessa ei mitään tekemistä niin johan on ollut taas paska olo. Ja on muuten totta että mitä enemmän näitä oireita vatvoo ja miettii ja alkaa seuraamaan niin sen huonommin voi. Välillä riittää kun unohtaatukkoisen olon ja menee ulos käveleen. Et sikäli tää on yks oravanpyörä :/ Onneks on viikon päästä se lääkäri ja se kertoo koetuloksista. Tietty pelottaa et jos jotain kamalaa onlöytynyt, mut tulis ainakin selvyys tähän |O
Aika kauan kestää labratulokset Sinulla. Voithan pyytää kohtauslääkkeet...sekin voi jo rauhoittaa kun/jos Sinulla on varalta lääkettä oireisiin. Mutta ulkoilu ja kaikki liikkuminen ja tekeminen on terapiaa =) [/quote]

Kyllä noi tulokset on jo valmiit mut lääkäriaikoja ei saakuin kahdenviikon päähän aina tilatessa |O Enkä sit oo erikseen viitsinyt soitella kun hoitajat ne luettelee puhelimessa ja ei suuremmin niitä suomenna. Minkähänlaisia lääkkeitä noihin kohtauksiin vois olla? Joistakin on mainittu eri keskusteluissa et pahentaa oloa. :/ Ei auta kuin ootella tässä diagnoosia. Maha on ihan sekasin kun stressaan asiaa nyt etenkin.
[/quote]

Mielialalääkkeet pahentaakin oloa alussa, mutta paniikkikohtauksiin on omat lääkkeet kuten: Diapam, Oxamin jne. Noista ei jää riippuvaiseksi jos silloin tällöin ottaa. Lääke ajaa tavallaan sen kohtauksen alas ja se tekee todella rentoutuneen/väsyneen olon.
 

[/quote]

Mielialalääkkeet pahentaakin oloa alussa, mutta paniikkikohtauksiin on omat lääkkeet kuten: Diapam, Oxamin jne. Noista ei jää riippuvaiseksi jos silloin tällöin ottaa. Lääke ajaa tavallaan sen kohtauksen alas ja se tekee todella rentoutuneen/väsyneen olon.[/quote]

Hmm... En kyllä uskalla ottaa noita tollasia lääkkeitä ihan heti. Kun ovat tollasia 'rauhoittavia'. Mulla kun romahtaa verenpaineet esim. nukutuksessa ja jopa hammaslääkärin puudutuspiikki saa paineet heittään. Täytyy keskustella siitä lääkärin kanssa.

 
Mielialalääkkeet pahentaakin oloa alussa, mutta paniikkikohtauksiin on omat lääkkeet kuten: Diapam, Oxamin jne. Noista ei jää riippuvaiseksi jos silloin tällöin ottaa. Lääke ajaa tavallaan sen kohtauksen alas ja se tekee todella rentoutuneen/väsyneen olon.[/quote]

Hmm... En kyllä uskalla ottaa noita tollasia lääkkeitä ihan heti. Kun ovat tollasia 'rauhoittavia'. Mulla kun romahtaa verenpaineet esim. nukutuksessa ja jopa hammaslääkärin puudutuspiikki saa paineet heittään. Täytyy keskustella siitä lääkärin kanssa.

[/quote]

Ok, ymmärrän hyvin. Minä pelkäsin myös noita paniikkikohtauslääkkeitä joten otin puolikkaan vaikka kehoitettiin ottamaan kokonainen. En ottanut siltikään kuin muutaman kerran niitä, lopulta jopa sen kokonaisen. Minulla ne tepsi hyvin, mutta olin kiitollinen ettei niitä sitten tarvinnut ottaa enää kun kaiken oireilun syy löytyi =) Kun kysyin fibrolääkäriltä että voiko niitä tarvittaessa ottaa koska minulla on kuitenkin tuo fibrolääke niin kuulema voi, mutta vain silloin kun on pahempi tilanne. Eipä ole tullut kuitenkaan enää mitään kohtauksia, kiitos fibrolääkkeen =)


 
Alkuperäinen kirjoittaja Katari:
hei meduusa mitä tarkoitat fibrolääkkeellä?? fibromyolagiaa??(toi ketju aukeaa mulle jotenkin sekavasti en saa siitä tolkkua.. sorry)
Fibromyalgia todettiin minulla vähän aikaa sitten, n. kuukausi sitten. Sain Triptyliä tähän sairauteeni, joka on helpottanut lähes kaikkiin oireisiini. Ja kun liikun paljon ja käyn välillä hierojalla sekä omt-fysioterapeutilla, voin hyvin.

Mikä selain Sinulla on koneessa jos teksti on sekavaa???
 
No niin, tulokset on kuultu. Ei mitään aineenvaihdunnallista vikaa, sydänfilmi ja keuhkokuvat ok. Kuulemma oireet ovat paniikkihäiriötä jolle ei nyt tehdä mitään, mentävä uudelleen lääkäriin jos oireet alkavat haittaamaan jokapäiväistä elämää. :/
Yritin kysyä fibrosta mut se lääkäri tokas vaan et se nyt on sit taas ihan eri tauti ja siihenkään ei ole lääkitystä. Höh. Mietin tässä juuri et menisinkö yksityiselle. Jotenkin masentaa se, et ootin tätä päivää että saan vastauksen ja apua. Ihan vaikka lääkkeet niihin kohtauksiin, jotka eivät ole jokapäiväisiä mut joita pelkään ja sillon ne tulevat yhä useammin.
Ketuttaa oma lähipiirikin kun vaan olkaansa kohauttavat; no niin, nyt sano lääkärikin et ei sulla mitään sairautta ole. Niiden mielestä mä vaan kuvittelen. Kiukuttaa!!! |O |O |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
No niin, tulokset on kuultu. Ei mitään aineenvaihdunnallista vikaa, sydänfilmi ja keuhkokuvat ok. Kuulemma oireet ovat paniikkihäiriötä jolle ei nyt tehdä mitään, mentävä uudelleen lääkäriin jos oireet alkavat haittaamaan jokapäiväistä elämää. :/
Yritin kysyä fibrosta mut se lääkäri tokas vaan et se nyt on sit taas ihan eri tauti ja siihenkään ei ole lääkitystä. Höh. Mietin tässä juuri et menisinkö yksityiselle. Jotenkin masentaa se, et ootin tätä päivää että saan vastauksen ja apua. Ihan vaikka lääkkeet niihin kohtauksiin, jotka eivät ole jokapäiväisiä mut joita pelkään ja sillon ne tulevat yhä useammin.
Ketuttaa oma lähipiirikin kun vaan olkaansa kohauttavat; no niin, nyt sano lääkärikin et ei sulla mitään sairautta ole. Niiden mielestä mä vaan kuvittelen. Kiukuttaa!!! |O |O |O
Kyllä tähän on olemassa lääkkeitä, tämän fibromyalgialääkärin mukaan jolla minä kävin, on siihen olemassa paljonkin lääkkeitä. Terveyskeskuslääkärit eivät kuulemani mukaan osaa sanoa tästä sairaudesta oikein juuta eikä jaata. Jos tunnet ettet ole kunnossa, kysele löytyykö paikkakunnaltasi fibmyalgiaan erikoistunutta lääkäriä tai reumatologia.

Noista lääkkeistä vielä sen verran, että esim. nämä mitä minä käytän, vaikuttavat keskushermostoon, joten sitä kautta auttavat myös fibromyalgiaan vaikka niitä käytetään moneen muuhunkin vaivaan. Fibromyalgiahan on keskushermostoperäinen sairaus jonka vuoksi siihen ei olekaan varsinaisesti mitään "omaa" lääkettä. Kuitenkin tämä lääkäri jolla minä kävin, totesi että tähän on olemassa paljon lääkkeitä =)

Läheisten on varmasti hankala suhtautua Sinuun "järkevästi" koska ovat itsekin yhtä ihmeissään kuin Sinä. Tällöin He helposti vähättelevät asioita jotta unohtaisit oireesi edes hetkeksi. Näin oli minunkin kohdallani, se on kurjaa kun kukaan ei tunnu ymmärtävän. Sitten kun sain diagnoosin, kuuntelivat läheiseni minua kyllä :D Pystyin osoittamaan heille etten kuitenkaan kuvitellut ihan kaikkea B)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
No niin, tulokset on kuultu. Ei mitään aineenvaihdunnallista vikaa, sydänfilmi ja keuhkokuvat ok. Kuulemma oireet ovat paniikkihäiriötä jolle ei nyt tehdä mitään, mentävä uudelleen lääkäriin jos oireet alkavat haittaamaan jokapäiväistä elämää. :/
Yritin kysyä fibrosta mut se lääkäri tokas vaan et se nyt on sit taas ihan eri tauti ja siihenkään ei ole lääkitystä. Höh. Mietin tässä juuri et menisinkö yksityiselle. Jotenkin masentaa se, et ootin tätä päivää että saan vastauksen ja apua. Ihan vaikka lääkkeet niihin kohtauksiin, jotka eivät ole jokapäiväisiä mut joita pelkään ja sillon ne tulevat yhä useammin.
Ketuttaa oma lähipiirikin kun vaan olkaansa kohauttavat; no niin, nyt sano lääkärikin et ei sulla mitään sairautta ole. Niiden mielestä mä vaan kuvittelen. Kiukuttaa!!! |O |O |O
Kyllä tähän on olemassa lääkkeitä, tämän fibromyalgialääkärin mukaan jolla minä kävin, on siihen olemassa paljonkin lääkkeitä. Terveyskeskuslääkärit eivät kuulemani mukaan osaa sanoa tästä sairaudesta oikein juuta eikä jaata. Jos tunnet ettet ole kunnossa, kysele löytyykö paikkakunnaltasi fibmyalgiaan erikoistunutta lääkäriä tai reumatologia.

Noista lääkkeistä vielä sen verran, että esim. nämä mitä minä käytän, vaikuttavat keskushermostoon, joten sitä kautta auttavat myös fibromyalgiaan vaikka niitä käytetään moneen muuhunkin vaivaan. Fibromyalgiahan on keskushermostoperäinen sairaus jonka vuoksi siihen ei olekaan varsinaisesti mitään "omaa" lääkettä. Kuitenkin tämä lääkäri jolla minä kävin, totesi että tähän on olemassa paljon lääkkeitä =)

Läheisten on varmasti hankala suhtautua Sinuun "järkevästi" koska ovat itsekin yhtä ihmeissään kuin Sinä. Tällöin He helposti vähättelevät asioita jotta unohtaisit oireesi edes hetkeksi. Näin oli minunkin kohdallani, se on kurjaa kun kukaan ei tunnu ymmärtävän. Sitten kun sain diagnoosin, kuuntelivat läheiseni minua kyllä :D Pystyin osoittamaan heille etten kuitenkaan kuvitellut ihan kaikkea B)
Kiitos kun jaksat tsempata kun meinaa itellä jo välillä pyyhe lentää kehään... Tuli mieleen, et oliko sulla oireina mitään nivelkipuja? Tai selkäkipuja? Tuliko oireet helpommin jos unet jäi vähiin?
Taidan alkaa tutkimaan noita yksityislääkäreiden palveluja kun tuo kunnallinen th jätti mut niinku ilmaan leijumaan :whistle: Eniten kismitti se, että se lääkäri ensinnäkin sanoi et ei nuo kaikki oireet välttämättä johdu paniikkihäiriöstä (no mistä pirusta sitten???) ja sit se, etä se ei ollenkaan alkanu kartottaan sitä et MIKSI mä saan niitä paniikkikohtauksia. Hieman oon edelleen turhautunut koko tohtoriin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
Alkuperäinen kirjoittaja Meduusa:
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
No niin, tulokset on kuultu. Ei mitään aineenvaihdunnallista vikaa, sydänfilmi ja keuhkokuvat ok. Kuulemma oireet ovat paniikkihäiriötä jolle ei nyt tehdä mitään, mentävä uudelleen lääkäriin jos oireet alkavat haittaamaan jokapäiväistä elämää. :/
Yritin kysyä fibrosta mut se lääkäri tokas vaan et se nyt on sit taas ihan eri tauti ja siihenkään ei ole lääkitystä. Höh. Mietin tässä juuri et menisinkö yksityiselle. Jotenkin masentaa se, et ootin tätä päivää että saan vastauksen ja apua. Ihan vaikka lääkkeet niihin kohtauksiin, jotka eivät ole jokapäiväisiä mut joita pelkään ja sillon ne tulevat yhä useammin.
Ketuttaa oma lähipiirikin kun vaan olkaansa kohauttavat; no niin, nyt sano lääkärikin et ei sulla mitään sairautta ole. Niiden mielestä mä vaan kuvittelen. Kiukuttaa!!! |O |O |O
Kyllä tähän on olemassa lääkkeitä, tämän fibromyalgialääkärin mukaan jolla minä kävin, on siihen olemassa paljonkin lääkkeitä. Terveyskeskuslääkärit eivät kuulemani mukaan osaa sanoa tästä sairaudesta oikein juuta eikä jaata. Jos tunnet ettet ole kunnossa, kysele löytyykö paikkakunnaltasi fibmyalgiaan erikoistunutta lääkäriä tai reumatologia.

Noista lääkkeistä vielä sen verran, että esim. nämä mitä minä käytän, vaikuttavat keskushermostoon, joten sitä kautta auttavat myös fibromyalgiaan vaikka niitä käytetään moneen muuhunkin vaivaan. Fibromyalgiahan on keskushermostoperäinen sairaus jonka vuoksi siihen ei olekaan varsinaisesti mitään "omaa" lääkettä. Kuitenkin tämä lääkäri jolla minä kävin, totesi että tähän on olemassa paljon lääkkeitä =)

Läheisten on varmasti hankala suhtautua Sinuun "järkevästi" koska ovat itsekin yhtä ihmeissään kuin Sinä. Tällöin He helposti vähättelevät asioita jotta unohtaisit oireesi edes hetkeksi. Näin oli minunkin kohdallani, se on kurjaa kun kukaan ei tunnu ymmärtävän. Sitten kun sain diagnoosin, kuuntelivat läheiseni minua kyllä :D Pystyin osoittamaan heille etten kuitenkaan kuvitellut ihan kaikkea B)
Kiitos kun jaksat tsempata kun meinaa itellä jo välillä pyyhe lentää kehään... Tuli mieleen, et oliko sulla oireina mitään nivelkipuja? Tai selkäkipuja? Tuliko oireet helpommin jos unet jäi vähiin?
Taidan alkaa tutkimaan noita yksityislääkäreiden palveluja kun tuo kunnallinen th jätti mut niinku ilmaan leijumaan :whistle: Eniten kismitti se, että se lääkäri ensinnäkin sanoi et ei nuo kaikki oireet välttämättä johdu paniikkihäiriöstä (no mistä pirusta sitten???) ja sit se, etä se ei ollenkaan alkanu kartottaan sitä et MIKSI mä saan niitä paniikkikohtauksia. Hieman oon edelleen turhautunut koko tohtoriin.
Mulla ei nivelkipuja niinkään ole, mutta selkä ja niska ovat jäykät, etenkin aamuisin. Nyt tuli kunnon suhteen mulla takapakkia, nyt olen siis kolmatta päivää huonompana. Selkää, niskaa ja käsiä polttelee aamuyöstä lähtien, eli ilmeisesti Triptyl helpottaa suurimman osan yöstä jotta voin nukkua. Aamuyöstä sitten heräilen levottomuuteen ja noihin kuumotuksiin, sekä pahoinvointiin. Saattaa olla että rehkin liikaa punttisalilla jonka vuoksi menin huonompaan kuntoon...kuukausi menikin hyvin, eli ilman poltteluja ja pahempia kipuja. Nyt keskityn vain sauvakävelyyn ja lepoon...niin ja omt-fysioterapeutilla kävin jo yhden kerran mutta täytyy käydä vielä jotta saadaan noita nikamalukkoja taas auki.

Kyllähän unen vähyys varmasti lisää oireilua, koska uupumus on muutoinkin tämän sairauden hallitsevin juttu. Suosittelen kyllä Sinulle yksityistä lääkäriä, mutta ole tarkkana kenelle aikasi varaat, eli varaa lähinnä sellaiselle lääkärille joka sopisi oireittesi asiantuntijaksi. Mikä oire on se hallitsevin...itse kävin aivan turhaan sisätautilääkärillä, mutta kun en muille saanut nopeasti aikaa niin kävin sitten sisätautilääkärillä. Onneksi tuttava osasi suositella fibromyalgialääkäriä, alansa parhaita sattuu olemaan tämä lääkäri. Itse kyllä epäilin fibromyalgiaa koska mistään kokeista ei löytynyt mitään, tuttava sitten osasi neuvoa hyvän ko. alan lääkärin minulle.


 
Ai pahoinvointia? Kun mä olen tässä popsinut mm. Rennietä kun ylävatsaa polttelee aina välillä ja joskus iskee vaan niin kovin oksettava olo. Hmm... Hyvä etten ole jo vatsatähystykseen ryysännyt. Olisko oireissa mitään tuttua?
Mä oon kanssa ollut nyt kovin jäykkä aamuisin :/ Menee muutama tunti ennen ku liikkuminen käy normaalisti. Ja sitten kun pysähtyy pidemmäks aikaa niin taas mä jäykistyn. Voipi olla että oon lukkoja täynnä ton rankani kanssa, mulla kun on yliliikkuvat nivelet niin ainahan ne naksuu johonkin suuntaan :ashamed:
Koitahan saada taas kuntosi kohdalleen, onneks kuitenkin tiedät mistä kaikki johtuu!
 
Alkuperäinen kirjoittaja LaPooh:
Ai pahoinvointia? Kun mä olen tässä popsinut mm. Rennietä kun ylävatsaa polttelee aina välillä ja joskus iskee vaan niin kovin oksettava olo. Hmm... Hyvä etten ole jo vatsatähystykseen ryysännyt. Olisko oireissa mitään tuttua?
Mä oon kanssa ollut nyt kovin jäykkä aamuisin :/ Menee muutama tunti ennen ku liikkuminen käy normaalisti. Ja sitten kun pysähtyy pidemmäks aikaa niin taas mä jäykistyn. Voipi olla että oon lukkoja täynnä ton rankani kanssa, mulla kun on yliliikkuvat nivelet niin ainahan ne naksuu johonkin suuntaan :ashamed:
Koitahan saada taas kuntosi kohdalleen, onneks kuitenkin tiedät mistä kaikki johtuu!
Vatsa ei ollut mulla varsinaisesti kipeä, mutta joskus poltteli ja närästi. Sekaisin vatsa oli, joten lahduin parin kuukauden aikana nelisen kiloa. Pahoinvointi oli niin rajua ja hallitsevaa, että olisin ollut valmis työntämään sormet kurkkuun. En tehnyt sitä koska olin laihtunut jo pelottavan paljon.

Yliliikkuvat nivelet on yks fibromyalgiapotilaan tunnus kuulema. Mutta tosiaan, Sinuna olisin jo varannut sen lääkärin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja saga80:
Moi!

ahdistusoireista sen verran, että itelläni on juuri pänsärkyä,niskat jumissa, huimaus ym ja nyt on ollut tuo korvien soiminen. Ja olen todella pöljyyksissäni googlettanut aiheesta ja sieltä on tullut niin ahistavaa materilaalia vastaan että apua. Juuri että loppu elämän soi ja sit tehdään tyyliin itsari kun ei jaksa elää ainaisen vinkunan kanssa.
Ja tämä nyt pelottaa minua suunnattomasti..tarkkailen itseäni ja ahdistun kun korvat vinkuu....
Ja tämä oire löytyi minulla ihan yks kaks kun tarkkailin itseäni pelkotilassa....
(siis tässä masennus kuopassa.....)

sekava sepustus, mutta asia AHDISTAA ja tuntuu niin pelottavalta ja vaikuttaa jokapäiväiseen elämään tuo pelko....varsinkin on yksin täällä kotona....

Käyn terapiassa, mutta se on vasta alku vaiheessa ja en ole ottanut asiaa puheeksi kun pelkään et ne sanoo että mitään ei tehtävissä, elä asian kanssa tai älä elä!!! Ja mulla on pieni lapsikii 1 vuoden vanha....

siis kaameeta tää ahistus..Nyyh....
Juu, noita juttuja kun etsii ja lukee hurjasti netistä, tulee yhä kurjempi olo vain :/ Sinulla on siis tinnitusta kun korvat soi, äidilläni on myös. Minulla puolestaan korvissa humiseen silloin kun niskat on jumissa. Siihen on auttanut nikamalukkojen aukominen ja hieronta =) Otapa lääkäriltä selvää voiko tinnitukselle mitään. Minulla on myös taipumus että korvat menevät lukkoon, johon käytän Ceridal suihketta jota suihkutan korvakäytävään n. kerran viikossa. Apteekissa osaavat muuten myöskin neuvoa monessa asiassa, kyselepä.

Ahdistukseen saat varmasti lääkettä jos tahdot. Jos kärsit paniikkikohtauksista niin siihenkin on olemassa lääkkeet, joten kantsii jutella lääkärille. Minulla oli aina lappu mukana kaikista oireista, joka oli lääkärin mielestä todella hyvä. Näin Hän ymmärsi paremmin mistä on kyse ja voidaan määrätä oikeat lääkkeet jos tarvis =) Tsemppiä ja jaksua sulle =)
 
Kaikki ahdistuksesta ja masennuksesta kärsivät: Tutustukaa depressiokoulu-kirjaan/kurssiin. Jos mahdollisuus ilmottautua kurssille, menkää ihmeessä. Ja pelkän kirjan saa tilattua netistä. Itse olen parantunut masennuksesta ja ahdistuksesta suurilta osin tämän kirjan ja vertaisryhmän ansiosta. Ahdistuneisuuteen/masennukseen liittyy omien oirieden tarkkailu ja itselläni usein paisui kuvitelmat aika pelottaviksi. Tsemppiä kaikille näiden asioiden kanssa kärvisteleville, ahdistuksesta voi päästä eroon! :heart:

Rentoutumisen opettelu on omasta mielestäni myös tosi tosi tärkeää ja auttoi minua. Teen rentoutusharjoituksia vieläkin.
 
Hei Sirius
Oletko jotain tilannut tuon kirjan? Kerrotko mistä? olen kiinnostunut ja varmaan moni muukin asiasta. huomasin et hirveän monet ovat kirjoitelleet viime aikoina ahdistuksesta yms. saako syksy tän aikaan?
Kiva kun kerroit et tästä voi päästä eroon, usko loppuu itseltä aina välliin....
 
Laita googleen hakusanaksi depressiokoulu, niin ekasta linkistä pääsee Suomen mielenterveysseuran sivuille. Siellä verkkokaupassa opus näytti maksavan 12e.

Kyseessä on siis tavallaan kurssikirja jota käytetään vertaistukiryhmissä. Uskoisin että tuolta Suomen mielenterveysseuralta saisi myös tietoa siitä, missä kursseja järjestetään, jos on niistä kiinnostunut. Mutta suosittelen kirjaa ja tehtävien tekemistä, vaikka kurssilla ei kävisikään. Kirjassa edetään siten, että joka viikolle on omat tehtävänsä ja ohjeensa ym. Ja jos oikeasti saa itsensä jotenkuten motivoitua (vaikka olisi masentunut ja ahdistunut) ja panostettua asioihin joista kirjassa kerrotaan, niin uskon että siitä on monelle hyötyä!

Itse olen sairastanut keskivaikean masennuksen, ollut tosi ahdistunut ym. Sain lääkityksen, menin tälle kurssille ja kävin psykologilla pari kertaa kuussa. Nyt olen mielestäni lähes kokonaan parantunut ja onnellisempi kuin vuosiin! :flower:

Totta kai kaikki nämä asiat ovat hyvin yksilöllisiä ja jokaisella omat juttunsa, mutta masennuksesta ja ahdistuksesta voi aivan takuulla parantua! Joten tsemppiä kaikille, jotaka näiden asioiden kanssa painiskelee :hug:
 
Täällä kans yks, joka on kokoajan "sairas".. Jos jonkin näköstä tautia muka ollut, tai luullut olevan ja ahdistunut myös. Mutta kun luin tämän ketjun, tajusin ettei minua mikään vaivaa, nyt tuntuu paremmalta, ei ole ahdistanut, enkä ole moneen päivään miettinyt sairauksia ja olen oppinut rentoutumaan! Kiitos kaikille kirjoittajille, saitte minut "paranemaan" kun tajusin että on muitakin ja että tämä on vaan luulosairautta.. =)
 
syysruska
Onko kellään ollut lihasnykinöitä, jotka on johtuneet ahdistuneisuudesta? Itsellä on nykinyt lihakset päästä varpaisiin, välillä enemmän välillä vähemmän nyt reilun vuoden ajan. Mietityttää, että aina olen pistänyt tän henkisen olotilan piikkiin, mutta jos johtuukin jostain fyysisestä sairaudesta ja pitäis mennä lääkäriin. Kokemuksia, erityisesti kasvojen lihasten nykiminen pelottaa...
 
kau
minulla on nyt parin kuukauden ajan ollut näitä oireita.ensin tuli palan tunne kurkkuun ja kaulassa ja kasvoissa oli jatkuvasti elohiiriä.ihoni tuntuu myös puutuneelta ja pistelevältä lähes koko ajan kaulassa ja naamassa.tuntuu kuin kaulaa kuristaisi ja puristaisi koko ajan.rinta lastaa ahistaa ja puristaa myös.hengittäminen tuntuu välillä työläältä...tämä on tosi inhottavaa ja pelottavaa.eikö tämä koskaan lopu.olen niin turhautunut ja vihainen ja pelkään jatkuvasti että minulla on jokin sairaus....
hartiani ja niska ja selkä ovat ihan jumissa.lihaksia kolottaa.kävin ennen joulua hierojalla ja se avas fasetti lukon yläselästä.nyt lihakset on kuitenkin taas yhtä kireät kuin ennen hierojaakin jos siitä nyt mitään apua koskaan olikaan.aion kuitenkin mennä vielä uudestaankin sinne sillä hieroja aiko soittaa lääkärille ja pyytää minulle sinne lähetteen niin pääsen käymään halvemmalla hieronnassa.hieronnan jälkeen niska rutisi päätä käännelllessä parin päivän ajan ja se tuntui hyvältä mutta nyt siis tilanne se että taas joka paikka jumissa.
olen rampannut vaivoineni monella lääkärillä eikä mitään vikaa ole siis löytynyt.on otettu keuhko röntgen,kaula ultra,verikokeita,allergia kokeita.ja silti tuntuu että vielä pitäis varulta käydä lisä tutkimuksissa.ahdistaa niin valtavasti.pelkään tukehtuvani.tukehtunminen onkin ollut yksi suurimmista peloistani kun meinasin pari vuotta sitten tukehtua omaan sylkeeni kylällä kävellessä.henki ei kulkenut ja koitin vain yskiä.pelkäsin kuolevani.lopulta kun taivuin kumaraan sain jotenkin hengen taas kulkemaan.herään vieläkin joskus painajais tunteeseen että olen tukehtumassa.joskus jopa tongin suutani ja yritän poistaa sieltä jotain varmana siitä että tukehdun kohta siihen.
miten pääsen näistä fyysisistä ja henkisistä oireista eroon.auttakaa
 

Yhteistyössä