Hienoa kuulla huolimuori että lääkkeet alkavat helpottaa oloasi, vajaa viikko meni minullakkin kun pahin alkoi helpottaa. Pari viikkoa menee kun teho alkaa olemaan täysimmillään ja sen myötä pitäisi sivuvaikutustenkin sitten helpottaa.
Huimausta lie eniten aiheuttaa jännitysniska, kireät selän lihakset, eikä sovi unohtaa rintalihaksia, jotka kireyttää lisää niska-hartia seutua, hampaiden yhteen painaminen, narskuttelu kipeyttää ensin leuan, jännittää kaulan lihakset ja saa aikaan laajalle menevät tuntemukset. Niska-kaulan kautta menevät kaikki "kaapelit" muuhunkin elimistöön. Stressi, hermostuminen, huono uni, korostunut itsetarkkailu pitävät yllä jännitystilaa joka taas johtaa eteenpäin oireiden kirjossa. Tämä oikeasti pitää yllä mitä kummallisempia oireita ja joka haittaa normaalia elämää huomattavasti.
Yksi positiivinen huomio on meidän kaikkien kirjoituksissa se että tilanne vaihtelee, tämäkin on vastaan sitä että kyseessä olisi mitään vakavaa. Oireet voivat jatkua pitkään ja ne vaihtavat välillä olomuotoa, se että ovat jatkuneet pitkään ja jalka vieläkin nousee ja pääsee liikkeelle normaalisti on myös vastaan sitä että kyseessä olisi jotain vakavaa. Kukaan meistä ei ole rullatuolissa, eikä menettänyt puhekykyä. Tosin kun jännitys on päällä ei ääni kulje, on möhkäle kurkussa, henki ei kulje ja siitä sitten menee oireyhtymä raajoihin.... :O
Oma lukunsa on sitten ruokavalio ja aineenvaihdunta.... ja se onkin niin pitkä tarina että ei edes kannata aloittaa, mutta miettikää onko vitamiini-hivenaine pitoisuudet ruuassa suurinpiirtein tasapainossa ja ravinto on monipuolista, eikä liikaa sokereita??? myös kofeiini saattaa aiheuttaa joillekkin vaikkaminkälaisiaoireita...
Olen näitä em. asioita lukenut lääkäreiden vastauksista kun ihmiset pelkäävät pahinta. Näillä olen itse auttanut itseäni pelon kanssa. Kun oli mennyt kuukausia ja oireet tuntuivat vain pahenevan ja aina tuli jotain uutta lisää, niin tuijotin niitä mitä oli tullut lisää enkä huomannut niitä mitkä olivatkin hukkuneet.... ja olin myös ihan varma että en näistä selviä hengissä. En unohda sitä hikoilun ja palelun määrää kun menin esim. sinne ENMG:hen. Minulla on ollut lähes kaikki nämä oireet mitkä teilläkin, ja minua on nyt tutkittu niin paljon eikä mitään ole löytynyt muuta kuin se että olen UUPUNUT, VÄSYNYT, KIIREINEN, HUONOSSA KUNNOSSA, JÄNNITTYNYT, MASENTUNUT, KAIKEN KURJAN SISÄLLÄ PITÄVÄ, LIHASKIREYKSIEN VANKI, BURN-OUT! ja yksinäinen vaikka ihmisiä on ympärillä :ashamed:
Toivon meille kaikille että nämä pelot, huolet, ahdistuneisuudet ja kaikki kurjat tuntemukset kääntyvät meille mielen voitoksi, vahvuudeksi tulevaan, ymmärrykseksi elämään.
Voimahalit teille kaikille, ette ole yksin. :hug: