Ahdistaako lapsesi ulkonäössä jokin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minua kyllä hieman mietityttää kuinka karvaisia meidän lapsista tulee. Ihan oikeesti. Isäni nimittäin oli tooosi karvainen. Ja nyt jo meidän 5v. pojalla näkyy selkeästi ihokarvat, onneksi ovat vielä vaaleat. Toivottavasti eivät joudu kiusatuksi tämän asian takia. Minä olen itsekkin tosi karvainen naiseksi. Meidän poika puhuu jo itsekkin että hän on jo iiso poika koska hänellä kasvaa jo karvat.....

Alkuperäinen kirjoittaja Kipeät Kurotut Melonit:
Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Ei nyt ahdista,mutta joskus katselen esikoisen ,kesällä 10v,vatsanseutua kun tuntuu poitsu turpoavan aika ajoittain:)Joo mä pidän silmällä sen painoa :xmas:

Kuopuksen,8v,etuhampaat huolestuttaa kun niiden välissä on iso rako,kysyy ittekkin että tarttisko näille tehä jotain :D

Mutta ei mua ahista kauheesti.

Mä vien ton painontarkkailun vähän pidemmälle...
Tyttö on 1,5v ja painoindeksi huitelee jossain +20 ja oon alkanu seuraamaan mitä se syö ja kuinka paljon. Varsinkin tarkkailen sitä mitä anoppi tytölle syöttää ja kuinka paljon...

lasketaanko oikeesti tuonkin ikäisille painoindeksi? onko se laskettu neuvolassa vai itsekä laskit? ja tehdäänkö se samalla kaavalla kuin aikuisille?

kuulostaa jotenkin oudolta, onko hän sitten kovin pullea vai mitä tuo +20 tarkoittaa?

Ei kyllä ahista mikään....tosin poika näyttää tytölle....se ehkä kuitenkin häiritsee häntä enemmän kuin minua ja tyttöä häiritsee hänen silmänsä jotka hoidetaan kirurgisesti jossakin välissä.
Minua taas ne eivät siis häiritse.

Ehkä se, että saa muutaman vuoden päästä saa olla kaulimen kanssa hätyyttämässä kaikenmaailman tyttölapset pojan punteista roikkumasta kun näyttää siltä, että pojasta tulee sydäntensärkijä ja hurmuri!

Ruskeine silmineen ja tumman tukkansa kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Ei kyllä ahista mikään....tosin poika näyttää tytölle....se ehkä kuitenkin häiritsee häntä enemmän kuin minua ja tyttöä häiritsee hänen silmänsä jotka hoidetaan kirurgisesti jossakin välissä.

anteeksi uteliaisuus mutta miksi hoidetaan kirurgisesti?

Mua ei ahdista suoranaisesti, mutta mietityttää, ja harmittaa lapsen puolesta 2 asiaa.
Eka on tytön hammaskalusto... Hällä on tosi pienet ja sievät maitohampaat, ja nyt on sit se tilanne, et pysyvät hampaat ei mahdu tulee suuhun, ja oikomishoitja joudutaan tekemään. Nytkin yksi hammas nousee pintaan aivan erillään muusta hammasrivistä... Jos siis meinataan saada edes suunnilleen suorat rivit tytölle, nii se vaatii vuosien ja taas vuosien hoidon, mikä ei aina ole ihan kivutontakaan :(
Toinen asia on se, et tytöllä on arpi tuosta vasemman sieraimen alta ylähuuleen asti, menee siis melkein koko ylähuulen poikki vielä. Se aika ajoin mietityttää, et mitenkähän sille käy, tuleeko vielä enemmän näkyväksi ajan kanssa, kun kasvot muuttuu muun kasvun myötä.

Alkuperäinen kirjoittaja lily:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:

anteeksi uteliaisuus mutta miksi hoidetaan kirurgisesti?

Häntä häiritsee se niin paljon, että pääsee leikkaukseen. Siis on vain kauneusleikkaus niin sanotusti.

Ei mua varsinaisesti ahdista. Harvat hampaatkaan, kun mulla oli lapsena paaaaaaljon suurempi rako, kuin mun omilla lapsilla, ja nyt mulla on hampaat jo ihan nätisti yhdessä, ja oikeastaan ne piirteet mistä mä en itsessäni pidä näyttää kivoilta mun lapsillani :D

Ainoa mikä mua tavallaan ahdistaa välillä, on se että tuleeko jotkut toiset ihmiset puuttumaan rumasti mun lapsen isoihin leikkausarpiin, kun mä en tahdo että hänelle tulisi sellainen olo että ne on jotenkin rumia ja hävettäviä. Sen takia mä sanonkin aina, että ei oo kaikilla yhtä hienoja kuin hänellä :xmas:

Yhteistyössä