äitiyspakkaus

suuresti ihmettelevä
Kauheeta itkemistä!

Uskokaa tai älkää, mutta lapsen syntymän jälkeen, muuttuu aika herttaisen yhden tekeväksi, että minkä vuoden pakkaus nyt onkaan.

Mutta täytyy onnitella eräitä, jos tää ä-pakkaus on teille noin iso ongelma, niin ei teillä sitten kamalan suuria huolia kyllä ole :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:42 suuresti ihmettelevä kirjoitti:
Kauheeta itkemistä!

Uskokaa tai älkää, mutta lapsen syntymän jälkeen, muuttuu aika herttaisen yhden tekeväksi, että minkä vuoden pakkaus nyt onkaan.

Mutta täytyy onnitella eräitä, jos tää ä-pakkaus on teille noin iso ongelma, niin ei teillä sitten kamalan suuria huolia kyllä ole :kieh:
antakaa PER.KELE ihmisten keskustella! Tämä on ollu ihan mukavaa keskustelua ja sumplimista siihen asti kunnes saarnaajat löysivät tiensä tänne.

ääh... sori.. meni hermo. :ashamed: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:42 suuresti ihmettelevä kirjoitti:
Kauheeta itkemistä!

Uskokaa tai älkää, mutta lapsen syntymän jälkeen, muuttuu aika herttaisen yhden tekeväksi, että minkä vuoden pakkaus nyt onkaan.

Mutta täytyy onnitella eräitä, jos tää ä-pakkaus on teille noin iso ongelma, niin ei teillä sitten kamalan suuria huolia kyllä ole :kieh:
Nyyhnyyh.

Usko tai älä, ei muuttunu. Mie olin ja olen edelleen tarkka esikoisen vaatteista, enkä usko, että kakkosen kohdalla asia kovin suuresti muuttuu.

Mutta kiitos onnitteluista. :flower: Tuleeko kenties mieleen, että niiden oikeiden ongelmien ja huolien rinnalla on kiva, jos voi edes lapsensa vaatteisiin vaikuttaa? :headwall:

Tosin voi sinuukin ehkä onnitella, ei taida siullakaan olla mitään kamalan suuria huolia, kun yhdestä keskustelusta saat näin suuren ongelman... :kieh:

Ja sitte ehkä hiukan asiallisempaan sävyyn, niinkun moni on jo todennut, tuskin kenenkään lapsi siitä muuksi muuttuu, minkä vuoden makuupussissa nuikkuu, mutta osalle näiden(kin) asioiden miettiminen ja pohtiminen on osa valmistautumista lapsen tuloon. Miksei sitä heille suotaisi? Suurin osa meistä vehtaajistakaan ei ole millään muotoa kertonut olevansa epäkiitollinen mistä tahansa äitiyspakkauksesta, sen sijaan omat mieltymykset vain on tuotu esiin.
 
Angelina
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 14:14 kesä82 kirjoitti:
Suurin osa meistä vehtaajistakaan ei ole millään muotoa kertonut olevansa epäkiitollinen mistä tahansa äitiyspakkauksesta, sen sijaan omat mieltymykset vain on tuotu esiin.
Juurikin näin!
Toisaalta mulle on yks p**kan hailee, kumpi pakkaus tulee, en mä siihen kuole tai revi verkkareitani tai muuta sellasta. Mutta toivoisin silti saavani vuoden 2007, koska se miellyttää mun silmää enemmän, varsinkin se makuupussi (joka tosin taitaa jäädä haaveeksi, kun ens viikolla pitää jättää hakemus ja asun kunnassa jossa päätöksen tekoon ei todellakaan mene kuukautta tai edes viikkoa).
Eli jos annettaisiin kaikkien ihan rauhassa kertoa mielipiteensä tämän asian suhteen ilman suunsoittoa kiittämättömyydestä tai ongelmien vähyydestä jne. Onnistuiskohan?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2007 klo 20:09 leonarf kirjoitti:
väärässä olet tuulia... itse näin kaverilla pakkauksen .. :)

apuaaa..vähän on outoo nähdä oma nimensä täällä!!
keskittyneesti luin noita viestejä ja kirjotit että "väärässä olet tuulia"

vähäks pelästyin :LOL: kun ei oikeen useesti omaan nimeensä törmää useestikkaan!!! :saint:
 
kissin kellit
Harva kaks-kolmekymppinen on maksanu veroja elämänsä aikana sen vertaa, mitä valtiolle maksaa aika raskaudesta siihen, kun lapsi täyttää vuoden. Neuvolat ,lääkärit, ultrat, valmennukset, labrat ja muut tutkimukset, synnytys, sairaala, rokotukset, äitiys-ja vanhempainrahat ja lisää tulee tilanteesta riippuen..

Tietenkin joku muistaa maksaneensa jonkun polimaksun ja sairaalamaksun, jotka kuten kaikki tietää on vain murto-osa todellisista kustannuksista.Yksityispuolella voi koittaa, jos on massi kondikses.

Siispä äitiyspakkaus annetaan yhteiskunnan hyvästä tahdosta, ja yhteiskunta on siis me. Meille tulee maksamaan liikaa jos pitää ottaa huomioon jokaisen henkkoht mieltymykset, joten parasta olisi tehdä valkoinen, musta tai harmaa pakkaus. Sekä jakaa sitä siitä eteenpäin.

Mä muuten haluan -06 pakkauksen, pitäis tulla ens viikolla viimeistään, päätös oli tehty 24.4. Ei muuten mutta uuden pakkauksen haalari on väriltään kuin mummon kalsarit. Jos huonosti näiltä osin käy, siitä huolimatta kääräisen pikkuiseni tähän vaatteeseen, joka oletettavasti on lämmin. :p
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:42 suuresti ihmettelevä kirjoitti:
Kauheeta itkemistä!

Uskokaa tai älkää, mutta lapsen syntymän jälkeen, muuttuu aika herttaisen yhden tekeväksi, että minkä vuoden pakkaus nyt onkaan.

Mutta täytyy onnitella eräitä, jos tää ä-pakkaus on teille noin iso ongelma, niin ei teillä sitten kamalan suuria huolia kyllä ole :kieh:
niimpä....
kun lukee näitä valituksia niin kyllä on ihmisillä pienet murheet...
voi kun itselläki murheet ois jostain äitiyspakkauksesta kiinni...huhhuh :whistle:
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.05.2007 klo 22:22 kissin kellit kirjoitti:
Harva kaks-kolmekymppinen on maksanu veroja elämänsä aikana sen vertaa, mitä valtiolle maksaa aika raskaudesta siihen, kun lapsi täyttää vuoden. Neuvolat ,lääkärit, ultrat, valmennukset, labrat ja muut tutkimukset, synnytys, sairaala, rokotukset, äitiys-ja vanhempainrahat ja lisää tulee tilanteesta riippuen..

Tietenkin joku muistaa maksaneensa jonkun polimaksun ja sairaalamaksun, jotka kuten kaikki tietää on vain murto-osa todellisista kustannuksista.Yksityispuolella voi koittaa, jos on massi kondikses.

Siispä äitiyspakkaus annetaan yhteiskunnan hyvästä tahdosta, ja yhteiskunta on siis me. Meille tulee maksamaan liikaa jos pitää ottaa huomioon jokaisen henkkoht mieltymykset, joten parasta olisi tehdä valkoinen, musta tai harmaa pakkaus. Sekä jakaa sitä siitä eteenpäin.

Mä muuten haluan -06 pakkauksen, pitäis tulla ens viikolla viimeistään, päätös oli tehty 24.4. Ei muuten mutta uuden pakkauksen haalari on väriltään kuin mummon kalsarit. Jos huonosti näiltä osin käy, siitä huolimatta kääräisen pikkuiseni tähän vaatteeseen, joka oletettavasti on lämmin. :p
Ihan vaan tiedox et jos kertaveroista ei juurikaan suomelle tule rahaa niin mistä ne tulee. Ja eikö olisi reilua että otetaan verotus pois ja versinki perintöverot joista maksettu jo moneen osaan osaan veroa.

mitä niitä valtiolle maksamaan jos ei kerta mitään hyödytä.
Mutta kerroppa mulle että mistä valtiolle tulee rahat! Ja koita miettiä kun ostat ja oikeastaan teet mitä vaan niin mistä kaikesta menee veroa ja mistä menee moneen kertaan!

Ja toisekseen vaikka ei 20-30 olisi kerennyt maksamaan paljon veroa (mikä ei pidä paikkaansa jos suomessa asunut) niin maksan koko loppuelämäni, palkasta ostoksista olemisesta asumisesta, melkein hengittämisestä. Eli veroa kyllä tälle valtiolle maksan ja maksan aika korkeet palkat eduskunnan tyhjäntoimittajille jotka ei muuta saa aikaan kun oman palkan nousun ja mistä luulet nämä rahat tulevan.

Ruotsin lahjotuksesta vai :LOL:
koitappa nyt eka vähän miettiä asioita ennenkuin tulet tänne latelemaan typeryyksiä

ja tiedoksi että mikään ei koskaan ole ilmaista! Aina se on jotenki maksettu tavalla tai toisella.

Tokikaan Valtion ei tarvitsisi antaa äppakkausta jos ei halauisi ja kaikki on varmasti siitä kiitollisia ja ne jotka ei oo ottavat rahana tai jättää mahdollisuuden käyttämättä.

Kuitenkin jokaisella on oikeus toivoa tiettyä pakettia! Jos ei ole täysin tyytyväinen johonkin NS. ilamiseen. niin onko silloin jotenkin paha ihminen?
Jos minulla on varaa valita ja saisin päättää niin ottaisin hienomman? entä sinä? ottaisit varmaan sen mikä ei miellytä hirveesti vaan sen takia että olet niin saakutin kiitollinen SUOMEN "ILMAISIILE" paketeille?!?

Vaikka saisin mitä ilmaiseksi se ei tarkoita että pukisin kaikkea lapselleni.
mielelläni ottaisin 2007 paketin kun olen ostanut 2006 vaatteita suurimman osan. Mutta kelpaa tuo 2006 kun kerran paketin valitsin.
Siltikin mulla onnex vielä on mielipide ja pidän peigestä enempi kun ällö v.sinisestä ja minulla on oikeus tuoda asia julki ilman että olen epäkiitollinen.

minun ei myöskän tarvi esittää mitään super pyhymystä ja huippu äitiä joka ei koskaan ole epäitsekäs. Onneksi olen niitä harvoja EPÄTÄYDELLISIÄ IHMISIÄ joilla on tarpeet ja mielipiteet lapsen syntymän jälkeen ilman että lapsi siitä kärsii!
 
hohhoijaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2007 klo 09:28 peppiina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.05.2007 klo 13:42 suuresti ihmettelevä kirjoitti:
Kauheeta itkemistä!

Uskokaa tai älkää, mutta lapsen syntymän jälkeen, muuttuu aika herttaisen yhden tekeväksi, että minkä vuoden pakkaus nyt onkaan.

Mutta täytyy onnitella eräitä, jos tää ä-pakkaus on teille noin iso ongelma, niin ei teillä sitten kamalan suuria huolia kyllä ole :kieh:
niimpä....
kun lukee näitä valituksia niin kyllä on ihmisillä pienet murheet...
voi kun itselläki murheet ois jostain äitiyspakkauksesta kiinni...huhhuh :whistle:
ja jos täällä keskustellaan ÄPpakkauksesta niin sekö tarkoittaa että se on meidän suurin murhe? ja kuka on sannut että se on murhe ollenkaan.
Tiedoksesi että tämä on KESKUSTELUPALSTA ja se tarkoittaa sitä että täällä keskustellaan eri asioista ja tämä on odottajille. ÄP pakkaus on yksi odotuksen asioista ja siksi varmaan keskustellaan ja jännätään kuka saa minkäkin pakkauksen.

Kukaan ei mielest'ni ole kirjoittanut että tämä on elämänsä suurin ja/tai ainoin murhu tai murhe ollenkaan!!

Niinkun joku jo kirjoitti niin eipä sulla suuria murheita voi olla kun saat yhestä keskustelusta murhetta niin että toivottavasti mullakin ois yhtä pienet murheet!

Ja jos joku keskustelu ei kiinnosta niin älkää hyvät ihmiset tulko lukemaan niitä. Kyllä ällykkyysosamäärän pitäis riittää siihen että tajuaa ettei tarvi kaikkea luke jos se tollaista murhetta tuottaa.

Pitäisi vissiin laittaa ylläpidolle ilmotos että laittaa aloitus sivulle selkeet kuvalliset ohjeet ja infon että mitä keskustelu palsta tarkoittaa ja mitä siellä pitää lukea ja tehdä
 
kissin kellit
No, ensin yhteiskunta maksaa mun lapsuuden kulut, koulut, lääkärit, liikuntamahdollisuudet, kirjastot, tiet joita kulkea ja valot niille, sekä lukemattomat määräät kaikkea muuta. Sit se maksaa mun koulutuksen ammattiin (peräti kahteenkin) 7,5 vuotta. Toki mä itse oon jotain suolarahaa siinä tienannut mutta ei sillä ole merkitystä siinä mittakaavassa.

Vihdoin työelämään valmiina 24 vuotiaana ei heti löydy vakituista työtä ja taas kela elättää tai sossu. Kun mä nyt kolkytvuotiaana tienaan n. 25 000 euroa vuodessa, ja maksan siitä veroja vuodessa n. 5000 euroa, yksinkertainen laskutoimitus osoittaa mun maksaneen vasta 20 000 euroa yhteiskunnalla.

Toki äiti ja iskä on maksanu vähän eri tyyliin, vaan ei se tähän kuulu. Tämä on hyvä yhteiskunta näin mutta harvalla on rahkeita röyhistellä maksamisillaan. Siis vielä tässä vaiheessa.

Onhan se selvää, että ei sitä ilmaiseenkaan ole tyytyväinen välttämättä.
On vaan niin, että jotkut todella tarvii sen pakkauksen ja toiset ei niinkään. T.ex. minä. Aion kuitenkin ostaa lapselleni muitakin vaatteita, eiväthän taida riittää nämä. Ostan sitten omia lempivärejäni.

Olisi varmaan hyvä, että saisimme pakkaukseen kääntöhaalarin, tyttö- ja poikavärein. Niistä haalareista on kai enemmän mieliharmia tullu..
 
höhjapöh
mä aion maksaa loppuelämän veroja. kuitenkaan vanhuksena en enään mitään saa!!!!

Siitä kun saan palkkaa kun käytän autoa/yleisiä, ruasta vaatteista, asumisesta jne.

Jokainen suomalainen maksaa veroa ja monesta asiasta useaan kertaan.

Ne rahat menee valtiolle mistä ne sitten jaetaan paikkaan jos toiseenkin. Eli ei SUOMI MAKSA MITÄÄN TAI ITSE VALTIO.

me kaikki maksamme itse loppujen lopuksi. En tarkoita että sentilleen. Jotkut maksaa enemmän mitä kuluttaa jotkut kuluttaa enemmän mitä maksaa.

Mutta ei se raha puussa kasva ja valtiolle pääsääntöisesti veroista tulee raha. Suuri määrä tulee perintöveroista mikä ryöstetään surevilta omaisilta.
Joista on maksettu jo kertaalleen vero ei edes riitä se kertaalleen, vaan työstä, asumisesta, omaisuus ja kiinteistö vero jne. ja perintö vero menee aina kun perii eli samasta asiasta useaanki kertaan.


Eli kyllä suomalaiset varmasti on maksanut tälle valtiolle niin paljon ettei varmaan tarvi valtion pöyhistellä kuinha he jakavat esim äp pakkauksia.
Omaa palkkaa kyetään kyllä nostamaan ja mistä kuvittelet valtion virkamiesten saavan palkka rahat????

Jos nyt saan sitten hitto äp pakkauksen niin rupee siitä valtiota ylistämään!!

Onhan täällä suomessa asiat hyvin verattuna moneen muuhun maahan eikä valtion tarvitse antaa appakkausta jos ei vaan antas.

mutta jos mulla ei oo varaa pöyhistellä siitä mitä oon maksanu tai tuun maksamaan niin ei valtioo tarvi ylistää jostain äppakkauksesta kun jokainen suomalainen varmasti on maksanut oman osuutensa ja tuleetavalla tai toisella maksamaan tulevaisuudesssa.

Kaikki ns. ilmainen koulutus tulee valtiolle takaisin mutta olenkin sitä mieltä että ammatteja ei tule kustantaa ilmaiseksi monia päällekkäin. mutta se ei taas tähänaiheeseen kuulu.

eli on ihan turha tulla nostaan valtiota jalustalle niin kauan kun eläkeläiset ja sotaveteraanit kituuttaen elää ja niin kauan kun herrat ei muuta saa aikaan kun oman palkan korotuksen ja moneen kertaan!!!

että kyllä kaikesta mitä teet tai ostat maksat veroa monellakin tavalla ja maksat vielä "ylimääräistä" eli sellaista mistä ei todellakaan kuuluisi.

eli mikään maailmassa ei ole ilmaista!!

jos maksaisin vaikka vain 1 ? niin se ei silloin ole ilmainen. ja jos noittein tyhjäntoimittajien helsingin herrojen palkka alennettais niin niillä veromarkoilla saadaan paljon aikaiseksi. mutta niitten per seeseen ne rahat menee, niin en todellaakaan nostele tätä porvari valtiota jalustallekun maassa on paljon vähäosaisia!!


Itse en kuulu köyhimpiin en edes eläkeläisiin mutta mutta tässä maassa olenkin harvoja joita kiinnostaa muidenkin hyvinvointi kun oma p er se

tulipas avauduttua
 
höhjapöh
mä aion maksaa loppuelämän veroja. kuitenkaan vanhuksena en enään mitään saa!!!!

Siitä kun saan palkkaa kun käytän autoa/yleisiä, ruasta vaatteista, asumisesta jne.

Jokainen suomalainen maksaa veroa ja monesta asiasta useaan kertaan.

Ne rahat menee valtiolle mistä ne sitten jaetaan paikkaan jos toiseenkin. Eli ei SUOMI MAKSA MITÄÄN TAI ITSE VALTIO.

me kaikki maksamme itse loppujen lopuksi. En tarkoita että sentilleen. Jotkut maksaa enemmän mitä kuluttaa jotkut kuluttaa enemmän mitä maksaa.

Mutta ei se raha puussa kasva ja valtiolle pääsääntöisesti veroista tulee raha. Suuri määrä tulee perintöveroista mikä ryöstetään surevilta omaisilta.
Joista on maksettu jo kertaalleen vero ei edes riitä se kertaalleen, vaan työstä, asumisesta, omaisuus ja kiinteistö vero jne. ja perintö vero menee aina kun perii eli samasta asiasta useaanki kertaan.


Eli kyllä suomalaiset varmasti on maksanut tälle valtiolle niin paljon ettei varmaan tarvi valtion pöyhistellä kuinha he jakavat esim äp pakkauksia.
Omaa palkkaa kyetään kyllä nostamaan ja mistä kuvittelet valtion virkamiesten saavan palkka rahat????

Jos nyt saan sitten hitto äp pakkauksen niin rupee siitä valtiota ylistämään!!

Onhan täällä suomessa asiat hyvin verattuna moneen muuhun maahan eikä valtion tarvitse antaa appakkausta jos ei vaan antas.

mutta jos mulla ei oo varaa pöyhistellä siitä mitä oon maksanu tai tuun maksamaan niin ei valtioo tarvi ylistää jostain äppakkauksesta kun jokainen suomalainen varmasti on maksanut oman osuutensa ja tuleetavalla tai toisella maksamaan tulevaisuudesssa.

Kaikki ns. ilmainen koulutus tulee valtiolle takaisin mutta olenkin sitä mieltä että ammatteja ei tule kustantaa ilmaiseksi monia päällekkäin. mutta se ei taas tähänaiheeseen kuulu.

eli on ihan turha tulla nostaan valtiota jalustalle niin kauan kun eläkeläiset ja sotaveteraanit kituuttaen elää ja niin kauan kun herrat ei muuta saa aikaan kun oman palkan korotuksen ja moneen kertaan!!!

että kyllä kaikesta mitä teet tai ostat maksat veroa monellakin tavalla ja maksat vielä "ylimääräistä" eli sellaista mistä ei todellakaan kuuluisi.

eli mikään maailmassa ei ole ilmaista!!

jos maksaisin vaikka vain 1 ? niin se ei silloin ole ilmainen. ja jos noittein tyhjäntoimittajien helsingin herrojen palkka alennettais niin niillä veromarkoilla saadaan paljon aikaiseksi. mutta niitten per seeseen ne rahat menee, niin en todellaakaan nostele tätä porvari valtiota jalustallekun maassa on paljon vähäosaisia!!


Itse en kuulu köyhimpiin en edes eläkeläisiin mutta mutta tässä maassa olenkin harvoja joita kiinnostaa muidenkin hyvinvointi kun oma p er se

tulipas avauduttua
 
kissin kellit
Kuitenkin, kun julkista rahaa jaetaan, se ei meinaa riittää mihinkään. Kyse ei kuitenkaan ole verokeskustelusta..

Kyseessä on perustelu mielipiteelleni äitiyspakkauksesta, mun perustelu perustuu yhteiskuntavastuuseen, koska mä olen sen tyyppinen ihminen. Jos joku perustelee omaa kantaansa sanoin: "Ihan #&%?$!* ruma.", se on täysin hyväksyttävää.

Äidiksi tulo on suuri asia, ja kaikki siihen liittyvät asiat on keskustelun arvoisia. Keskustelulta vaan putoaa pohja, jos kaikki ollaan samaa mieltä.

Koska oma alapsi on paras ja kaunein, sille täytyy saada parasta ja kauneinta.

Mä sain yhden lapsen jo opiskeluaikana (oli rankkaa) ja sillä oli pakkauksen haalari sinapin värinen, yläosassa jotain tummansinistä kuviokangasta. Mä inhosin sitä vaatetta. En kyllä olisi pystyny uutta sillon ostamaan toista ja talvi oli kylmä. Siitä lähtee mun kiitollisuus suomalaista järjestelmää kohtaan, ei sen kummempaa.
 
Tuleeko kelasta siis ilmoitus että 2 viikon kuluttua saa paketin vai tuleeko ilmoitus että postissa on paketti noudettavana?

Menee aika myöhälle mun äitiyspakkauksen saaminen tokikaan se ei kyllä haittaa kun odotan uutta, ettei lapsella olisi 3 kpl samoja vaatteita.

No kiva saada tähän aikaan lapsi kun saa jännittää et minkä lainen pakkaus on tulossa.

Eikös ne muuten oo sisälöltään samanlaisia, paitsi että kuosit muuttu?

No odotellaan päätöstä ja jännätään =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 13:33 netskuli kirjoitti:
Tuleeko kelasta siis ilmoitus että 2 viikon kuluttua saa paketin vai tuleeko ilmoitus että postissa on paketti noudettavana?

Menee aika myöhälle mun äitiyspakkauksen saaminen tokikaan se ei kyllä haittaa kun odotan uutta, ettei lapsella olisi 3 kpl samoja vaatteita.

No kiva saada tähän aikaan lapsi kun saa jännittää et minkä lainen pakkaus on tulossa.

Eikös ne muuten oo sisälöltään samanlaisia, paitsi että kuosit muuttu?

No odotellaan päätöstä ja jännätään =)

Kelasta tulee päätös, että "sinulle on myönnetty äitiysavustus" tyyliin. Ja samassa paperissa on käsittääkseni myös tieto päivärahan määrästä. Ja siinä siis lukee se, että pakkaus toimitetaan postiin n. kahden viikon kuluessa. Ja sitten kun pakkaus on postiin tullut, tulee ilmoitus POSTISTA, että "teille on saapunut postilähetys"...


Mä myös odotan uutta pakkausta, koska on jo nuo viime vuotisen pakkauksen vaatteet x 2. Eli ei olis niin kiva, jos tulisi vielä nyt kolmannen kerran samat tamineet...

Ja sisältö on suurinpiirtein samanlainen, vaatteita (bodja, potkareita, olo asu), toppahaalari+tumput, töppöset, hattu, kevyttoppis, makuupussi, yksi kestovaippa, kynsisakset, lakanat, kondomeja, liukkaria, jne. jne. jne.

UUTENA on hammasharja vauvalle, mutta sen takia ei ole jätetty mitään "vanhaa" pois.
 
Mirka
Kysyin tänään (07.05.2007) Reimalta, uuden pakkauksen tilannetta, ja sieltä kerrottiin että vanhoja pakkauksia on vielä runsaasti jäljellä. Arvelivat että viikolla 21 lähtee ensimmäinen, riippuen siitä kuinka vähän siihen mennessä tulee hakemuksia, pitkittyykö uuden jakaminen entisestään.

Tällä palstalla oli paljon keskustelua myös siitä että joku on -07 paketin muka jo saanut...kysyin Reimalta myös sitä, että voiko olla mahdollista, ja minulle kerrottiin että ne jotka ostavat paketin saavat valita kumman ottaa, mutta muille (kelan kautta ilmaiseksi saaville) ei ole yhtäkään uutta vielä postitettu, eikä tulla postittamaan ennen kuin vanhat loppuu.
 
vieraalta maalta
Kateellisena ulkosuomalaisena täällä lueskelin, te saatte pakkauksen ilmaiseksi. Minä taas joudun pulittamaan pitkän pennin jos tilaan pakkauksen suoraan Reimalta, vaikka olen Suomeen verorahoja maksanut 10 vuotta joskaan en viimeiseen viiteen vuoteen. Jäipähän nekin maksetut verorahat muitten tuhlattavaksi...

Tietääkö kukaan miksi hinta tuplaantuu (280) kun pakkausen ostaa, siis siihen korvaukseen (140) verrattuna minkä saa jos jättää pakkauksen ottamatta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 15:17 vieraalta maalta kirjoitti:
Kateellisena ulkosuomalaisena täällä lueskelin, te saatte pakkauksen ilmaiseksi. Minä taas joudun pulittamaan pitkän pennin jos tilaan pakkauksen suoraan Reimalta, vaikka olen Suomeen verorahoja maksanut 10 vuotta joskaan en viimeiseen viiteen vuoteen. Jäipähän nekin maksetut verorahat muitten tuhlattavaksi...

Tietääkö kukaan miksi hinta tuplaantuu (280) kun pakkausen ostaa, siis siihen korvaukseen (140) verrattuna minkä saa jos jättää pakkauksen ottamatta?

Joo, eli tuo rahallinen äitiysavustus, jonka voi valita pakkauksen sijaan, on se rahasumma, jonka yksi pakkaus maksaa valtiolle. Valtio kun ostaa monta kymmentä tuhatta pakkausta kerralla, niin saa tietty halvemmalla ja paljousalennusta. Ja se n. 280e millä pakkausta myydään niille, jotka eivät siihen ole oikeutettuja, on se hinta, mikä on pakkauksen todellinen arvo. Eli jos menisit kaupasta ostamaan ne tuotteet jotka pakkauksessa on, maksaisivat kai sit yhteensä n. 280?.

Mäkin mietin vuonna 2005 pakkauksen ostamista, silloin se maksoi muistaakseni jotain 275? + pk:t, mutta jätinpähän väliin kun on tosiaan niin arvokas. Myöhemmin olen sitten ostanut vaatteita kirppiksiltä ja huuto.netistä, siis noista vanhoista pakkauksista.

Jotkus myyvät niitä uutenakin ja tosi edullisesti, tai sitten ovat vähän käytettyjä. Kannattaa vaikkapa tuolta huutiksesta katsella. Ihan varmasti tämänkin vuoden pakkauksesta tulee vaatteita myyntiin aika piankin, kaikki eivät kaikista tykkää jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 15:17 vieraalta maalta kirjoitti:
Kateellisena ulkosuomalaisena täällä lueskelin, te saatte pakkauksen ilmaiseksi. Minä taas joudun pulittamaan pitkän pennin jos tilaan pakkauksen suoraan Reimalta, vaikka olen Suomeen verorahoja maksanut 10 vuotta joskaan en viimeiseen viiteen vuoteen. Jäipähän nekin maksetut verorahat muitten tuhlattavaksi...

Tietääkö kukaan miksi hinta tuplaantuu (280) kun pakkausen ostaa, siis siihen korvaukseen (140) verrattuna minkä saa jos jättää pakkauksen ottamatta?
oisko niin että kauppa arvo on se 280 jos tuotteet ostaisi kaupasta.
mutta kelalle se maksaa n.140? jonka sitten saa valita.

en tiiä, näin luulisin
 
Kummankohan saan 06 vai 07 pakkauksen villejä arvauksia! tällä viikolla pitäs tulla.jos on vanhempi aijon kansssa myydä pitkälti sisällön pois on niin poikamainen ja tyttö tulossa.Nyt kun mietin ois kai tarvinnu ottaa rahana ja käyttää vaiks vaunuihin ne,sain niin paljon ystäviltä kaikkea ja käynyt tiuhaan kirppareilla, että oisin pärjännyt ilmankin. :whistle:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.05.2007 klo 16:10 kampaaja kirjoitti:
Kummankohan saan 06 vai 07 pakkauksen villejä arvauksia! tällä viikolla pitäs tulla.jos on vanhempi aijon kansssa myydä pitkälti sisällön pois on niin poikamainen ja tyttö tulossa.Nyt kun mietin ois kai tarvinnu ottaa rahana ja käyttää vaiks vaunuihin ne,sain niin paljon ystäviltä kaikkea ja käynyt tiuhaan kirppareilla, että oisin pärjännyt ilmankin. :whistle:
no jos tulee tällä viikolla, niin erittäin varmasti on 2006 pakkaus. Kun eihän ne kuvat ole vielä Kelan sivuillakaan vaihtuneet...
 
kampaajalle
Tosiaan jos tällä viikolla sulle pakkaus tulee, niin vanha se vielä on. Uutta aletaan jakamaan viikolla 21 aikaisintaan. Jos ei tule hakemuksia tarpeeksi, niin viivästyy vielä siitäkin. Aika myöhään mielestäni menee, viime vuonna kai uutta pakkausta alettiin jakaa jo aikaisemmin. Ja tänä vuonnahan vauvoja syntynyt enemmän kuin viime vuonna samaan aikaan, ja loppuvuosikin näyttää aikasta hyvältä :)
Mutta eihän tietenkään kaikki ota pakkausta, luulisi kuitenkin että suurinpiirtein sama prosentti määrä odottajista valitsee pakkauksen ja sama rahan vuodesta toiseen... Ehkä Kelalle pitäisi ehdottaa, että tilaisivat vaikka ensi vuonna pakkauksia jonkun verran vähemmän, ettei niitä sitten tarvitsisi jakaa "vanhaa" koko kevättä niin että kesällä synnyttävätkin vielä saavat "vanhan" :D Vai mitäs olette mieltä??
 

Yhteistyössä