äitiyspakkaus

HMM
ainoat mistä pidän tuossa 06 pakkauksessa on kietasupaita, kylpypyyhe ja lakanat. Toppapukukin on kiva. Muuten nuo vaatteet on hirveitä sekä malliltaan että väreiltään että kuvioiltaan. Kaikki bodyt ja potkuhousut ovat hirvittävän näköisiä paitsi tuo 70cm sininen potkupuku on ihan ok. Sen sijaan mitä katselin tuosta uudesta kuvia niin pidin lähes kaikista...
 
Puuh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 00:43 jääjää kirjoitti:
JA ENSI VUONNA VALITETAAN 2007 VUODEN PAKKAUKSESTA, KUN HALUTAAN VUODEN 2008 PAKKAUS... :LOL: OLKAA ONNELLISIA ETTÄ, TÄMÄ ETU EDES ON..KAUHEE KISTELY JA KINA JA VOUHOTUS...mitä väliä sillä on, kumpi sieltä tulee...jos 2006 ei miellytää...ottakaa se raha... \|O \|O :whistle:
Täällä ei ole kyse siitä, etteikö vuoden 2006 pakkaus miellytä. Miellyttää kovastikin, mutta toivon siksi uutta, koska meillä tuo viime vuoden pakkaus on jo yhteen kertaan. Olisi kivempi, jos et ihan noin rankkaan tyyliin tulisi tänne huutelemaan, että MITÄ VÄLIÄ. Joillekin voi olla, vaikkei sinulle olisikaan. Mutta pakkauksen otan silti, vaikka vanha tulisikin toistamiseen, sillä olen tosiaan kiitollinen että tällainen etuus verorahoista meille kustannetaan. Se on arvokkaampi, kuin 140? minkä saa, jos valitsee rahan.
 
AARGH
[/quote]

mä oon kyselly samalta henkilöltä ja hän sanoi silloin että huhti toukokuun vaihtees....

ei oo näkyny.

Tänäänkelasta sanottiin että loppukuuhun menee mikäli samaan tahtiin tulee hakemuksia. Jos tuleeenempi niin sitten aikaistuu mutta todennäköisesti saattaa vielä pitkittyä!

Eli kukaan ei voi antaa oikeestan minkäänlaista tietoa että kuinka nopeeta tai hitaasti uudet tulee jakoon.

he ei voi ennustaa niiden hakemusten määrää....
eli sama ihminen antaa eri tietoa tilanteen ja päivän mukaan. ja se on mutu tietoa!
[/quote]


TUO HENKILÖ onkin se, joka parhaiten on ajan tasalla, ja kai sen nyt toopekin älyää, että hänkin voi antaa vain arvioita, joka muuttuu viikottain ehkä, ihan sen mukaan, miten hakemuksia tulee :headwall:
Kysyin itsekin huhtikuun alussa häneltä, ja silloin vastaus oli että viikolla 18-19. Viikolla 18 arvio oli muuttunut jo taas eteenpäin, ja nyt viikolla 21 tai 22. Eli tilanne elää koko ajan, hän arvioi tilannetta sen mukaan, mikä hakemusten tulovauhti sillä hetkellä on.

Ja voi tosiaan olla, että uuden pakkauksen tulo menee kesäkuunkin puolelle, tai ainakin toukokuun viimeiselle viikolle.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 20:26 Heppu kirjoitti:
Itse täällä arvon meninkö viemään hakemuksen liian aikaseen, kun tänään vein.. Tietääkö joku käsitelläänkö nuo hakemukset "vaillinaisina", multa kun jäi sieltä vielä uupumaan työnantajan ilmoitus palkasta eli siis se minkä perusteella tuo äitiyspäiväraha maksetaan? Jostain sain sen käsityksen, että äitiyspakkauspäätös ja äitiysrahapäätös tulee samalla kertaa? Oonko saanut väärää infoa?
Mulla oli samoin täytetty hakemus aikanani ja jo samana päivänä oli äitiysavustuksesta tullut päätös ja päivärahapäätös sitten myöhemmin, kun palkkatiedot oli toimitettu.
 
Eihän tätä lukevilla kenelläkään sattuis olemaan ylimääräisenä 2004 vuoden pakkauksen makuupussia (pophjaväri sininen jossa koiria)
Meille tuo pussi olis erittäin tervetullut kun tytön pakkauksessa olevan vaihdoin kaverin kanssa, nyt haluaisin kuitenkin kyseisen lytää jotta voisin sen tytölle itselleen säästää. Otatko yhteyttä jos sinulta sellainen joutaa pois.
 
jkdjklfdjslfk
Jotenkin ärsyttää että "ne" ei osaa yhtään arvioida että kuinka paljon lapsia syntyy vuodessa about...

Eletään nääs pian kesäkuuta ja saadaan vanhoja pakkauksia.


ÄLKÄÄ PLEASE LIIOITELKO VUODESSA SYNTYNEIDEN VAUVELEIDEN MÄÄRÄÄ! :attn:
 
Niinpä, luulisi heidän osaavan edellisten vuosien perusteella osaavan arvioida kunkin vuoden vauvamäärä edes kutakuinkin lähelle oikeaa? Sen ymmärtää jos muutama huti tulee, mutta että puolen vuoden vauvat???????????????????
 
Mulle tuli pakkaus tänään ja on tuo 2006 pakkaus. Tosi ihana yllätys kyllä oli. Vaatteet on aivan ihania vaikka kuvien perusteella en paljoa tykännytkään. Ainoastaan toppahaalarista en pidä mutta olen jo kavereilta saanut muutaman kivan erivärisen.
 
heinäpallo
Olen samaa mieltä, että saisivat pienentää ÄP:n määrää. Vauvojen vuosittaisia syntymiä varmasti osataan arvioida.
Mutta saisivat ottaa huomioon myös kasvavan määrän rahallista avustusta hakevista. Itsekin otan avustuksen rahana. Vaikka ensimmäistä odotankin.

Mitä mieltä olette asiasta? Minä luulen, että kasvussa on että avustus heataan rahana. Ja luulen, että syy on, että nykyään kirpputoreilla yms kierrätetään hyvin pieneksi menneitä vaatteitä ym ym..

Kertokaa mielipiteitä.. :attn:
 
äitiyspäivärahan ja äitiysavustuksen päätökset oli minulle ainakin tehty eri aikaa koska työnantaja oli toimittanut "väärät" palkkatiedot. eli päätökset voidaan tehdä eri aikaa.
esim.papereita viedessä kelaan, olisi paperit vastaanottanut virkailija jo halunnut tehdä päätösen äitiysavustuksesta eli pakkauksesta. totesin että eikhän se käsittelijä voi päättää molemmat asiat..niinhän sitten kävi mutta päätösten välissä on n.2 viikkoa..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.05.2007 klo 00:05 asiointipalvelu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.05.2007 klo 19:24 jybis kirjoitti:
onkohan äp-tilaus lähtenyt sillon eteenpäin kun olen vienyt hakemuksen vai sitten kun kaikki paperit ovat koossa??vai tuleko se laatikko la:n mukaan??kuukautta aikasemmin tai jotain??
olis kiva päästä hypistelee
:whistle:
Kelan sivujen asiointipalvelun kautta voit seurata milloin hakemus käsitellään. Käsittääkseni tapahtuu ihan hakemusten jättämisjärjestyksessä ja esim. täällä Helsingissä kesti melkein kuukauden. Käsittelyn jälkeen Kela laittaa tiedon pakkausten toimittajalle ja sieltä lähtee pakkaus postiin, josta tulee erikseen noutokortti. Tähän menee kuulema vielä n. 2 viikkoa.
ainiinjoo,olinki ihan unohtanu ton sähkösen asiointipalvelun =)
kiitokssiii sulle!
 
käväsin tänään kelassa ja kyselin jotain juttuja äitiysrahahakemukseen, ja samalla tietysti utelin onko uus pakkaus jo jaossa niin tätsy kerto että huhtikuun alkupuolella soittaneet viimeksi sinne reiman tehtaalle, et koska uus pakkaus lähtee liikkeelle, niin silloin nillä oli ollu noin 500pakkausta jäljellä ja ne eka liikkeelle ja ny on toukoukuun puoliväli pian, kuvittelis et ne ois loppu pian. Itellä ei kiirettä vielä hakemuksen kanssa, mut kuvittelis et täs rakkaas suomen maas syntyy aika hyvällä vauhdilla noita vaaveleita, et 500 pakkausta ois jaettu pian, tietysti on paljo uudelleen synnyttäjiäki jotka ei pakkausta ees ota, mut silti. toivotaan jotta huomenna joku jo sais postis uuden pakkuksen.
 
edelliselle
Onkohan mahdollista, että on jäänyt yksi nolla pois lopusta, koska mä taas sain sellaista infoo, että (huhtikuun loppupuolella) oli vielä 5000-6000 vanhaa pakkausta jäljellä :eek:

Ja tällä viikolla näytti hakemusten tulon määrä siltä, että uutta aletaan jakamaan vasta viikolla 21 (tai 22, jos hakemusten tulo vielä hidastuu).

Olen miettinyt ihan samaa, että miksi ihmeessä niitten pitää tilata montakymmentä tuhatta pakkausta vuosittain ja sitten jakaa sitä puoli vuotta vuoden alusta :headwall:

Eiköhän tytöt laiteta porukalla Kelalle palautetta, että eivätkö voisi tilata esim. ensi vuoden pakkausta vaikka puolet vähemmän, jolloin taas seuraavana vuonna voitaisiin ottaa se normi määrä, mutta pakkauksen jakaminen alkaisi suht ajoissa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.05.2007 klo 18:53 Kristiina kirjoitti:
Moi!
Hain tänään postista äitiyspakkauksen ja oli vielä vuoden 2006 mallia, mutta oikein hyvä ja kivoja vaatteita. Olen kyllä tyytyväinen vaikka odottelinkin tämän vuoden pakkausta.
Mie hain paketin eilen ja olin kyllä iloinen paketista vaikka olikin "vanha". :)
 
tänään tuli kelan lehti mulle ja siinä oli kuvia uudesta pakkauksesta..omasta mielestä aika poikamainen väritys mutta varmasti ottaisin jos olisi tarvetta..ainokaisen tyttöni puin sinisiin vaatteisiin vauvana (oli meillä muunkin värisiä vaatteita mutta enimmistö sinistä ja vihreää) ja se ei kyl menoo haittannu yhtää..
 
neutraalimpi
Mun mielestä tää uusi pakkaus on nätimpi ja enemmän molemmille sopiva, kuin viime vuotinen. Jotenkin neutraalimpi, kun ei ole niin paljon sinistä ja toppis on vaalea. Toivonkin, että tulisi tuo uusi pakkaus, palautin kyllä jo hakemukseni, mutta toivoin että viivyttelisivät sen käsittelyä :whistle:
 
Julianna
Huomasitteko, että KELAn sivuilla ei enää ollut että "äitiyspakkaus 2006/7" kuvina, vaan pelkästään "äitiyspakkaus kuvina".
Ilmeisesti tästä jatkuvasti myöhentyvästä vaihtumisajankohdasta johtuen ei pakkauksella ole enää vuosilukua nimessään.
Sinänsä ihan hyvä, koska on tosiaan aika hassun kuuloista, että mahdollisesti heinä-elokuussa 2007 syntyvän vauvan vanhemmat saavat vuoden 2006 pakkauksen.
Kovasti toivoisin saavani itse tämän uudemman pakkauksen, mutta on kyllä niin siinä hilkulla, että olen "henkisesti valmistautunut" (kuullostaapa hurjalta ;) ) vanhaan pakkaukseen. Paperit olen siis jo jättänyt.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.05.2007 klo 12:49 Julianna kirjoitti:
Huomasitteko, että KELAn sivuilla ei enää ollut että "äitiyspakkaus 2006/7" kuvina, vaan pelkästään "äitiyspakkaus kuvina".
Ilmeisesti tästä jatkuvasti myöhentyvästä vaihtumisajankohdasta johtuen ei pakkauksella ole enää vuosilukua nimessään.
Sinänsä ihan hyvä, koska on tosiaan aika hassun kuuloista, että mahdollisesti heinä-elokuussa 2007 syntyvän vauvan vanhemmat saavat vuoden 2006 pakkauksen.
Kovasti toivoisin saavani itse tämän uudemman pakkauksen, mutta on kyllä niin siinä hilkulla, että olen "henkisesti valmistautunut" (kuullostaapa hurjalta ;) ) vanhaan pakkaukseen. Paperit olen siis jo jättänyt.
Joo, mä huomasin saman! Viimeks viel luki, et äitiyspakkaus 2006 kuvina, mutta nyt luki vaan et äitiyspakkaus kuvina. Ehkä fiksua sinänsä, koska ihmiset sit valittaa ja nurisee että miks tulee vielä viime vuoden pakkausta. Nythän se sit voi olla nii, et pakkaus vaihtuu kerran vuodessa, ja on mikä on, eikä mitenkää vuosiluvun mukaa.
 
hahah

Ompa siinäkin hihkumisen aihetta..ihmiset ei kyl oo ikinä tyytyväisiä mihinkään..parempi jos lakkauttaisivat koko pakkaukset, ei tarviis ees siitä valittaa aina..joka kevät sama juttu
 

Yhteistyössä