äitiyspakkaus

toinen vieras
Itse voin sanoa, että esikoisellakin panin osan jo uutena UFF:n, koska oli niin hirveitä vaatteita ja lähinnä käytin potkuhousuja ja paitoja vauvan yöpukuina. Eikä kietaisupaidat ollete käytännöllisiä, kaikki saisi olla bodeina, jos multa kysytään. Toppapuku oli hyvä, mutta pikku kakkoselle ei tule sopimaan, koska liian tyttömäinen ja tulokas on poika. Itse otin rahan ja sain ison kivan kasan UUSIA oman mielen mukaisia vaatteita. 140 eurolla saa yllättävän paljon eivätkä mallit ole "yöpukuja", kuten omasta mielestäni pakkauksen vaatteet ovat. Ja tosiaan menevät vaan hetken ja eikä tarpeeksi mielestäni ole ajateltu vastasyntynyttä vauvaa vaatteiden koossa. Ei tarvisetse valittaa väresitä, kuvioista jne.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 21:02 Vieras kirjoitti:
Mutta kun kyse on periaatteesta! Että jos vauva syntyy reilustikin tämän vuoden puolella, siis helmikuun jälkeen, niin kyllä pitäisi saada tämän vuoden puolella ilmestynyt pakkaus! Että siksi tympii. Eikä sillä raha-avustuksella noin paljoa kuitenkaan tavaraa saa.
Että kyllä minusta saa ihan vapaasti marmattaa!
Oottekohan pistäneet merkille, että Kelan sivuilla ei enää äitiyspakkaukseen johtavassa linkissä mainita vuotta - lukee pelkästään "Äitiyspakkaus kuvina". Miksiköhän? :whistle:

Voin vain kuvitella kuinka monella Kelan tädillä on tänäkin keväänä sauhu noussut korvista, kun langan toisessa päässä joka toinen on raskaana oleva, uuden pakkauksen perään kyselevä nainen.

Neuvolamme th:kin taivasteli tätä pakkausbuumia.... Ettei vielä kymmenen vuotta sitten avustuksesta koitunut näin paljon tyytymättömyyttä! Eikö silloin uskallettu valittaa vai onko uusi äitisukupolvi vaan jotenkin piloille hemmoteltua? Kysyn vaan, ei ole tarkoitus loukata ketään.<br><br>
 
Ja jos haluaa uuden pakkauksen, niin kannattaa lykätä hakemista mahdollisimman pitkälle, jos lapsi vaikka joskus loppukesästä syntyy. Yleensähän uuden jakelu alkaa vasta jossain vaiheessa toukokuuta ja sillä selvä. Turha siitä on valittaa, kun hyvää tavaraa saa.

Itsellä on 2004 vuoden pakkaus. Odotin 2005 vuoden pakkausta, kun toukokuun alussa silloin hain, mutta enpä saanut. Mutta väliäkö tuolla, ilmaista hyvää tavaraa kuitenkin sain. Tänä vuonna otan avustuksen rahana, kun ne vanhan pakkauksen vaatteet ja muutkin esikon vaatteet menee ihan hyvin, vaikka sievempiä voi toki olla olemassa
 
on tää kumma paikka kun jos jotain saa ""ilmaiseksi" niin sinulla ei saisi olla mielipidettä!

Ja tiedoksi että kun hakemuksen laittaa niin EI VOI tietää kummanpakkauksen saa, jos tulee juuri näin hilkulle. Eli ei sitä rahaa voi valita enään sen jälkeen kun pakkaus on jo ja jos tulikin vielä vanha.

Mun mielestä kumpikin oli ihna kivoja mutta toivon uutta koska 2006 pakkauksesta oli jo suurinosa vaatteista ja pariin otteeseen. Muutenhan nuo on aika samanmoisia.

Siltikin jokaisella on oikeusmielipiteeseen ja tottakai saa toivoa kumpaa haluaa. Se ei tarkoita että olisi kiittämätön. Luulen että kaikki jotka pakkauksen ottaa on tyytyväisä mutta siltikin SAA SANOA KUMMANPAKETIN haluaa ilman että on kiittämätön.

Ihmettelen teitä "vieraat" (ette uskalla omalla nimellä kirjottaa?) että miksi tulette lukemaan sellaisia keskusteluja mikä ei teitä ilmeisestikkään miellytä. Ei kukaan pakota lukemaan keskusteluja!

Minä olen ainakin iloinen että on omat mielipiteet ja pidän jostain enemmän kun jostain mussta ja jokaisella onnexi on oikeus mielipiteen ilmaisuun. En kuitenkaan tarkoita teitä narisijoita kun te voitte jättää tämän äitiyspakkaus keskustelun väliin jos ei miellytä.

ja tiedoksi että mikään ei ole ilmaista!!!
 
Voi juma.. Lopettaisitte jo oikeesti ton kitinän siitä pakkauksesta. Se on mikä on, että koittakaa kestää. Mitä sen on oikeesti väliä minkävuotinen pakkaus on? Jos nämä 06 ja 07 oliskin olleet toisin päin niin täälläkin huudettais kuinka ruma se 07 pakkaus on kun olis tän vuoden sitte halunnu. Ikinä ei voi olla tyytyväinen vaikka miten päin tehään. Tehkää niitä lapsianne sitte aina vaan niin laskelmoidusti, että syntyvät loppuvuodesta niin ei tartte itkeä pakkausten perään kun on "väärän vuoden".

Ja aika jäjrettömän typerä periaate, että ei voi sitä ilmaista lahjoitusta ihan noin vaan ilosena ottaa vastaan kun se on ollut jaossa jo viime vuonna.. Voi elämä..

Me otetaan tällä kertaa rahana toi avustus ihan sen takia, että viime vuoden pakkaus jäi kokonaan käyttämättä eikä siis oo tarvetta uudelle. Esikoisenki pakkaus jäi aikoinaan aika vähälle käytölle..
 

Yhteistyössä