äitiyspakkaus

Just eilen Kelasta kyselin ja virkailija sanoi että pakkaukset tilataan Reimalta eli ei voi millään olla paikkakuntakohtaisia eroja kumpi pakkaus tulee. Menee virkailijan mukaan toukokuulle ennenkuin uusia jaetaan. Oon myös saanut kaverilta melkein kaiken -06 pakkauksessa olleen ja harmittaa sen takia jos en saa uutta. Muiden tukien takia vaan pakko jo ensi viikolla jättää paperit kelalle. Siihen voi tietysti lisätä taikka sanoa kun vie paperit että venyttäisivät käsittelyä...näin sanoi virkailija mulle.

mieltä
itse tykkään kyllä paljo enempi 2007 vuojen haalareistan kuin 2006.. 2007 vuojen haalareita sentään kehtaa pitää.. itse en laittas oman lapsen päälle 2006 vuojen haalareita..jos saan sen niin käyn hakeen kaupasta uuden.

Heidi-79 harmaana
Miten voi olla mahdollista, että ihmisten elämä menee päin ****ttiä,
jos saa KELAsta vanhan äitiyspakkauksen?
Sitä pakkausta ei ole pakko ottaa, jos ei kelpaa.
Voi sitten ostaa sillä 140 ? mitä haluaa ja saa!

Minä olen tyytyväinen siihen, että ylipäänsä saan pakkauksen :D
Ei ole väliä, että onko vanha vai uusi. Kaikki vaatteet varmasti tulevat käyttöön.
Miksi tyttöä ei voisi pukea vaalean siniseen? Vai onko teidänkin kaikki vaatteet punaisia tai pinkkejä, ettei kukaan vahingossa luule mieheksi
:LOL:

dsgf
kuka on sanonut ettei vois pitää sinistä tytöllä.. mää en vaan siitä väristä tykkää ollenkaa.. kaikilla on mielensä.. en kehtais laittaa sitä vauvan päälle.. mut 2007 vuojen puvun voi pistää just ja just

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.04.2007 klo 17:59 rita kirjoitti:
Kelat eivät tilaa pakkauksia, vaan kaikki pakkaukset lähetetään Reiman tehtaalta. Ei siis ole mitään paikkakunta kohtaisia eroja.

Paikka kuntalaisis eroja.. HÖH! mitä se tähän kuuluu...mahotonta.. ettekö tosiaan usko et mun kaverille tuli tää 2007 vuojen pakkaus.. kai siinä on sitte eroja jos sille on tullu.. mitä järkee tuosta on inkuttaa...

mahottomalle
No onko ihme jos ei tuollaista täällä uskota? :LOL: Jotenki huvittavaa, täällä on joka kevät nää samat laulut, ja joku väittää että on joku tutun kummin kaiman naaupuri saanut uuden pakkauksen, vaikka Kelasta Se Eva mikänytolikaan on nytkin monelle vastannut, ettei ole mahdollista että jollain vielä olisi uutta pakkausta kun sitä ei ole vielä laitettu edes jakoon :whistle:
Vai kävikö kaverisi varastamassa pakkauksen Reiman varastolta? :LOL:

Viikolle 18 tai 19 siis menee tuon uuden pakkauksen jakamisen alkaminen, ja tää on ihan fakta tietoa.

Joten älä viitsi turhaan yrittää höynäyttää herkkäuskoisia tulevia äitejä, jookos =)

toista odottava äiti
Sama juttu toistuu joka kevät. Aina joku/jotkut kirjoittelevat palstoille, että on se ja se saanut nyt uuden äitiyspakkauksen (vaikkei olekaan), tämä siksi, että yrittävät saada muut laittamaan hakemukset sisään, jotta vanhat pakkaukset menisivät nopeammin.

No, tästähän vain seuraa se, että kaikki jättävät hakemuksen viime tingassa ja vanhoja pakkauksia jaetaan sitten kohta vielä kesäkuussakin. Näin kävi viime vuonna. Kaverini, jolla oli LA kesäkuun lopussa, sai vuoden 2005 pakkauksen.

Sinällään en tajua tuota keplottelua, pakkaukset ovat varmasti yhtä hyvä ja aina luulisi löytyvän joku joka haluaa vaihtaa 2007 pakkauksen 2006:een tai päinvastoin.

järkyttävää
tuo pakkauksista vouhottaminen. Mulla on tullut jo uniinkin tuo uusi pakkaus,kun täältä lukee näitä juttuja. Olevinaan kirpparilla kyttäsin, että varmasti saan sieltä uuden paketin vaatteet :LOL: Oikeesti mulle ei ole mitään väliä minkävärisiä vaatteita pakkauksessa on, aioin pukea vauvani saamiini 2006 mallin vaatteisiin ja varsin tyytyväisenä. Itse olen sitten ostanut ihan oman maun värisiä vaatteita lisäksi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 17:50 mieltä kirjoitti:
itse tykkään kyllä paljo enempi 2007 vuojen haalareistan kuin 2006.. 2007 vuojen haalareita sentään kehtaa pitää.. itse en laittas oman lapsen päälle 2006 vuojen haalareita..jos saan sen niin käyn hakeen kaupasta uuden.
No käy ihmeessä. Olisithan voinut ottaa rahat pakkauksen sijaan. Jotkut taas nauttii ihan mielellään tuollaisesta ilmaisesta edusta minkä saa. Toisilla kun ei näytä onneksi elämässä olevan sen kummempia murheita kun äippäpakkauksen vaatteet. Tollasilta pitäis evätä itseasiassa koko pakkaus ja antaa se sitten oikeasti sitä tarvitsevalle. Maailmassa on aika paljon lapsia ja vanhempia, joille varmasti vaatteiden värillä ei ole väliä. Ihme nirsoilua...
Säälittää ne kelan työntekijätkin, mitkä joutuu vuodesta toiseen vastaamaan vielä noihin vouhotuksiin.

tarkka
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 22:40 mahottomalle kirjoitti:
No onko ihme jos ei tuollaista täällä uskota? :LOL: Jotenki huvittavaa, täällä on joka kevät nää samat laulut, ja joku väittää että on joku tutun kummin kaiman naaupuri saanut uuden pakkauksen, vaikka Kelasta Se Eva mikänytolikaan on nytkin monelle vastannut, ettei ole mahdollista että jollain vielä olisi uutta pakkausta kun sitä ei ole vielä laitettu edes jakoon :whistle:

Viikolle 18 tai 19 siis menee tuon uuden pakkauksen jakamisen alkaminen, ja tää on ihan fakta tietoa.

Joten älä viitsi turhaan yrittää höynäyttää herkkäuskoisia tulevia äitejä, jookos =)

Vähä vois olla säälittävä tuossa asiassa.. pitääkö laittaa kuva nettiin että tiiät että olen saanu 2007 vuojen pakkauksen.. Sitä ennen ku sain nii soitin vielä kelalle niin sano että muutama on saanu... Niinku olisitki joku tietäväinen.. Yrität olla .. Mut NYT tällä kertaa kävi niin että olet täysin väärässä

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 16:11 tarkka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.04.2007 klo 22:40 mahottomalle kirjoitti:

Vähä vois olla säälittävä tuossa asiassa.. pitääkö laittaa kuva nettiin että tiiät että olen saanu 2007 vuojen pakkauksen.. Sitä ennen ku sain nii soitin vielä kelalle niin sano että muutama on saanu... Niinku olisitki joku tietäväinen.. Yrität olla .. Mut NYT tällä kertaa kävi niin että olet täysin väärässä
Laitappa! =) Nähhään että minkälainen se on. :D Ite oon jo paperit pistäny kelalle, en tiiä yhtään tuleeko uusi vai vanha ku menee niin rajalle, jännityksellä ootan. :)

otin mielelläni ton 2006 opakkauksen koska en pidä tuosta uudesta pakkauksesta ollenkaan ja jos tää möllikkä on tyttö niin varmasti virettää ensi talven siinä MINUN MIELESTÄNI TOSI SÖPÖSSÄ, IHANASSA LUTUSESSA HAALARISSA..... SE ON NIIN SÖPÖ.... SANOO KUKA MITÄ HALUAA

otin mielelläni ton 2006 opakkauksen koska en pidä tuosta uudesta pakkauksesta ollenkaan ja jos tää möllikkä on tyttö niin varmasti virettää ensi talven siinä MINUN MIELESTÄNI TOSI SÖPÖSSÄ, IHANASSA LUTUSESSA HAALARISSA..... SE ON NIIN SÖPÖ.... SANOO KUKA MITÄ HALUAA

tarkalle
Kerroin vaan sen, mitä tiedän, eli on totta =) Se Kelan ihminen vastasi, ettei ole kenellekään vielä laitettu menemään uutta, niin tottakai uskon häntä ennemmin kuin tuollaista sinun kaltaista provoilijaa, joka yrittää saada muita kateelliseksi ja ärsyttää. Harmi vaan, kun et siinä onnistu, mua ainakin enemmän huvittaa :LOL:

Tuo äitiyspakkaus, että kumpi tulee tai on tulematta, kun ei ole ainakaan minun elämäni tärkein asia. Ja laita ihmeessä kuvia, en mäkään tosiaan sitä valitettavasti muuten pysty uskomaan. Ihan niin kuin JoannaH(?)kin jo kirjoitti =)

Mutta älä kopioi esim. niitä irc-galleriasta, joita joku oli ottanut Lapsi-messuilta. Jos tosiaan sulla se pakkaus on, niin varmasti täällä on monia joita kiinnostaa kuvat muistakin vaatteista ym. tuotteista, kuin ne jotka on jo netissä pyörineet...

Mutta tosiaan pyydän vielä, että et viitsisi yrittää huojata muita, tää odotus-palsta on ainakin mun mielestä ollut kiva paikka ihan ilman tuollaisia provoilijoita. Heitä riittää Mitäs nyt? -osiossa, joten oletko ajatellut siirtymistä sinne heidän seuraansa...? Jos et, niin ehkä kannattaisi, ei millään pahalla =)

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, kummat on huvit kun pitää täällä ihmisille valehdella jostain niin hassusta ja päivänselvästä asiasta kuin muka uusi pakkaus, jota ei vielä edes ole jaossa :LOL:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 21:36 tarkalle kirjoitti:
Kerroin vaan sen, mitä tiedän, eli on totta =) Se Kelan ihminen vastasi, ettei ole kenellekään vielä laitettu menemään uutta, niin tottakai uskon häntä ennemmin kuin tuollaista sinun kaltaista provoilijaa, joka yrittää saada muita kateelliseksi ja ärsyttää. Harmi vaan, kun et siinä onnistu, mua ainakin enemmän huvittaa :LOL:

Tuo äitiyspakkaus, että kumpi tulee tai on tulematta, kun ei ole ainakaan minun elämäni tärkein asia. Ja laita ihmeessä kuvia, en mäkään tosiaan sitä valitettavasti muuten pysty uskomaan. Ihan niin kuin JoannaH(?)kin jo kirjoitti =)

Mutta älä kopioi esim. niitä irc-galleriasta, joita joku oli ottanut Lapsi-messuilta. Jos tosiaan sulla se pakkaus on, niin varmasti täällä on monia joita kiinnostaa kuvat muistakin vaatteista ym. tuotteista, kuin ne jotka on jo netissä pyörineet...

Mutta tosiaan pyydän vielä, että et viitsisi yrittää huojata muita, tää odotus-palsta on ainakin mun mielestä ollut kiva paikka ihan ilman tuollaisia provoilijoita. Heitä riittää Mitäs nyt? -osiossa, joten oletko ajatellut siirtymistä sinne heidän seuraansa...? Jos et, niin ehkä kannattaisi, ei millään pahalla =)

Kaikkea hyvää sinulle ja perheellesi, kummat on huvit kun pitää täällä ihmisille valehdella jostain niin hassusta ja päivänselvästä asiasta kuin muka uusi pakkaus, jota ei vielä edes ole jaossa :LOL:
Usko sä sitä kelan akkaa,,mä en.. Mä uskon tuota kelle on tullu.. Koska sain itsekki tänään tiedon että jollekki oli annettu.. voihan se olla niin että se kelan akka ei oo vielä saanu tietoo siitä.. Mut kummasti olet nyt väärässä.. :LOL:

Mamaamos
;) Täällä odotetaan myös pakkausta innolla, meille toinen. Ekalle saatiin vuonna 2004 se 2003 malli. Oisin tuolloinkin tykännyt enemmän uudemmasta kun siinä oli se veitikka sinisävyinen koiramakuupussi, ja poika oli tulossa. Ihana se vanhempikin oli silti. Kahdella serkulla oli vielä samat vetimet, niin oli hauska kuvata lapsia yhtenäisissä asuissa.

Sitten toiselle lapselle olisin saanut 2005 pakkauksen, koska syntyi elokuussa, ja siitä pidinkin, mutta myin sen ystävälle joka asuu ulkomailla, samaan hintaan kuin olisin saanut itselle rahana, mutta hän antoi kuitenkin 150 euroa.

Nyt taas tuntuisi uusi meillekin sopivammalta, mutta sopeudun varmasti myös 2006 malliseen. Onhan se selvä että kaikilla on oma makunsa. Ei sitä tarvitse mielestäni hävetä, mutta jotenkin hullulta kuulostaa keskustelu täällä. Eipä tänne usein viitsi tullakaan kun netissä kaikki aina provosoivat toisiaan ja itsesensuuri on niin matalalla.

soittakaa reimalle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.04.2007 klo 12:07 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2007 klo 21:36 tarkalle kirjoitti:

Usko sä sitä kelan akkaa,,mä en.. Mä uskon tuota kelle on tullu.. Koska sain itsekki tänään tiedon että jollekki oli annettu.. voihan se olla niin että se kelan akka ei oo vielä saanu tietoo siitä.. Mut kummasti olet nyt väärässä.. :LOL:
Taitaa äskeisen kirjoittaja olla sama kuka väittää jo uuden pakkauksen saaneensa :whistle: Entäpä jos joku ketä näin kiinnostaa, soittaisi suoraan Reiman tehtaalle jossa pakkauksia pakataan ja postitetaan. Sieltä ainakin saa VARMAA tietoa :flower:

Kylläpäs täällä käydään kiivasta keskustelua äitiyspakkauksien vuosimalleista! Aihe tosin kyllä ittiäkin kiinnostaa ja siten sai mut tänne juttujanne lukemaan. Laitoimme hakemukset viime tingassa siinä toivossa, että saisimme uuden pakkauksen, mutta ei auttanut viimetinka. Tänään kävin hakemassa vuoden 2006 pakkauksen postista, jotenka ei ne ilmeisesti ole ainakaan kovin yleisessä jaossa nuo uudet.

Tiedoksi niille, joille vuoden 2007 pakkauksen saaminen on ehdottoman tärkeää: ei kannata tuudittautua siihen, että hakemuksen käsittelyaika on keskimäärin 1kk. Vein itse eilen hakemuksen Kelaan ja päätös tuli postissa TÄNÄÄN. Käsittelyaika siis ehkä muutama tunti... Riippuu tietysti paljon Kelan toimistosta (itse asun Pirkkalassa). Nyt sitten jännitän, kumpi loota tulee!

Minä vein hakemuksen Kelaan 13.4. mutten ole vielä saanut päätöstä.

"Ilmaista" tavaraa kun ovat, otan mielelläni kumman tahansa vuoden pakkauksen. Ainoastaan se, että olen saanut 2006 vuoden pakkauksesta jotain vaatteita puoltaisi sitä, että olisi kiva saada se 2007 pakkaus. Voi tosin mennä aika lailla siihen rajoille, että kumpi tulee.

Ja jos joku nyt oikein innokkaasti haluaa todistaa saaneensa jo 2007 pakkauksen niin kuva olis kiva ylläri =) Se uskoo ken näkee...

Yhteistyössä