No kun ei menny. Ainakaan kokonaasa.Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Jos asia meni perille, niin oikein hyvä. Opettaja otti riskin. Toivottavasti se kannatti.
Muoks. Oletan, että poikaa ei satutettu.
Okei. Kuulostaa kyllä, että konstit loppui. :|Alkuperäinen kirjoittaja vippis:No kun ei menny. Ainakaan kokonaasa.Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Jos asia meni perille, niin oikein hyvä. Opettaja otti riskin. Toivottavasti se kannatti.
Muoks. Oletan, että poikaa ei satutettu.
..poikaa siis kyllä jossain määrin satutettiin fyysisesti. Oli lupa töniä ja lyödä. Aivan kuten poikakin toimii.
"Eihän ne ensin meinannu uskaltaa lyödä, kun tää oli lapsille niin uusi tilanne. Mut kyllä ne sitten rupes kun tajusivat homman idean." Kertoi hymyilevä eskariope.
..ope ei - mun näkövinkkelistäni - niinkään ottanut riskiä, vaan ennemminkin paljasti oman väsymyksensä ja keinojensa loppumisen.
Opettajalle, vai pojalle?Alkuperäinen kirjoittaja Kiinnostaa:Mitäs sä ap siihen totesit?
Vanhempihan hän joo. Olettaasin notta viittäkymppiä ainaki kolokuttelee jo hyvinnii.Alkuperäinen kirjoittaja lto:oliko vanhempi henkilö tämä eskariope? olen huomannut, että näillä on tuollaisia alkukantaisia kasvatusmenetelmiä, joita ei sitten kukaan saa kyseenalaistaa. ei ainakaan nuoremmat lastentarhanopettajat...tosin itse kyllä puutun tilanteisiin, vaikka saisin vihat niskoilleni...se on suuri taistelutanner, tuo päiväkoti, niin aikuisten kuin lastenkin kesken.
Niin tuota just mietin, että kun kaikki väkivalta lisää väkivaltaa, niin ehkä myös kaikki kiusaaminen lisää kiusaamista. Lapset eivät pidä kiusaamista ehkä enää niin pahana kun aikuinenkin näyttää esimerkkiä. Ehkä siitä tulee jopa leikki keskenään, että porukan vanhimmalla on sen verran arvovaltaa, että voi päättää, että "nyt kiusataan tota ja kaikki saa tehdä sille mitä haluaa"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei välttämättä. Voi mennä kohta just toisinpäin,et sitä eemeliä kiusataan kun kerta opettakin lupas.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika arvelluttavaa... vaikka varmaan tehokasta. Mutta auttaako kiusaaminen kiusaamiseen? Ihan niinkun väkivalta väkivaltaan? hmm...
Kun ei ole. Ainakaan diagnosoitu sellainen.Alkuperäinen kirjoittaja kääk:Apua
"Eemeli" taitaa olla kuitenkin jotenkin erityislapsi? Ja vaikka ei olisikaan, ei ikinä, koskaan tuollaista. Minusta voisit puhua pk:n johtajalle.
No sitten seuraavalle pomolle.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Kun ei ole. Ainakaan diagnosoitu sellainen.Alkuperäinen kirjoittaja kääk:Apua
"Eemeli" taitaa olla kuitenkin jotenkin erityislapsi? Ja vaikka ei olisikaan, ei ikinä, koskaan tuollaista. Minusta voisit puhua pk:n johtajalle.
Eskariope sattumoisin on myös päiväkodin johtaja :xmas:
No sepä siinä. Ja missä vaiheessa se sitten muuttuiski kielletyksi? Että siis jos 15-vuotiaat muistaa, et hei, tälleinhän sen saapi ruotuun! Entäs armeijassa? Tai ammattikoulussa..?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Niin tuota just mietin, että kun kaikki väkivalta lisää väkivaltaa, niin ehkä myös kaikki kiusaaminen lisää kiusaamista. Lapset eivät pidä kiusaamista ehkä enää niin pahana kun aikuinenkin näyttää esimerkkiä. Ehkä siitä tulee jopa leikki keskenään, että porukan vanhimmalla on sen verran arvovaltaa, että voi päättää, että "nyt kiusataan tota ja kaikki saa tehdä sille mitä haluaa"Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No ei välttämättä. Voi mennä kohta just toisinpäin,et sitä eemeliä kiusataan kun kerta opettakin lupas.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Aika arvelluttavaa... vaikka varmaan tehokasta. Mutta auttaako kiusaaminen kiusaamiseen? Ihan niinkun väkivalta väkivaltaan? hmm...
..ryhmässä on parikin tosi hiljasta, syrjäänvetäytyvän olosta tyttöstä. Että voisin kuvitella jonku 6-v neitosen jopa jossain määrin ahdistuvan tästä. Ope oli omien sanojensa mukaan kehottamalla kehottanut ainakin yhtä tyttöä, että lyö tai tönäse ny ihimeesä.Alkuperäinen kirjoittaja Bi-Mii:Aika, aika järkkyä... Toi on voinu olla niille luvalla kiusaaville lapsillekin jokseenkin järkky tilanne. Huh hu, no ihmisiähän ne eskarin opetkin on vaan, mut en jättäis asiaa sikseen.
mä olisin sitten varmaan soittamassa jo jonnekin lastensuojelu viranomaisille!! Ja muuten toi tuli kans huomattua kun monessa eri päiväkodissa työskentelin sijaisena, että se millainen pomo on määrää aina sen millaisia ihmisiä sinne palkataan ja miten v**mäisiä ne muut työntekijät kans on.Alkuperäinen kirjoittaja kääk:No sitten seuraavalle pomolle.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Kun ei ole. Ainakaan diagnosoitu sellainen.Alkuperäinen kirjoittaja kääk:Apua
Eskariope sattumoisin on myös päiväkodin johtaja :xmas:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mun mielestä eskariope teki ihan oikein. "Eemelillä" voi olla alentunut empatia-kyky ja parempi että oppii eskari-iässä kuin että jatkaa typeryyksiään vielä koulutiellä ja aikuisenakin.
Ja mulla on itsellänikin "Eemeli" joka ei tunnu juuri noissa tönimisissä käsittävän puhetta, mutta kun itse kokee vastaavaa kuin kiusatut kaverit niin sitten on tosi herkkä. Jos ei muuten opi niin käytännön esimerkki kantapään kautta auttaa asiaa ja "Eemeli" ei ihan äkkiä lähde enää tönimään muita.