sillä pojalla voi olla valmiiksi kurjat olot kotona. Useinhan lapsi käyttäytyy vanhempien mallin mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:oikeen. nostan hattua et joku uskaltaa toimia kun joku kiusaa jatkuvasti toisia!!
sillä pojalla voi olla valmiiksi kurjat olot kotona. Useinhan lapsi käyttäytyy vanhempien mallin mukaan.Alkuperäinen kirjoittaja IceQueen:oikeen. nostan hattua et joku uskaltaa toimia kun joku kiusaa jatkuvasti toisia!!
Esikoinen on koulussa, ja ainakin tähän mennessä siellä on osattu hoitaa ihan kaikenlaiset ongelmat varsin mallikelpoisesti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odota vaan kun lapsesi pääsee sinne oikeaan kouluun ja saa luokalleen uuden 'eemelin'. Se on vuosien prosessi, että hänet saadaan jonnekin muualle, jos vanhemmat vastustavat siirtoa.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Mä sitten kysyin häneltä, että jos tää laps niin paljon sitten pahoinvointia levittää, eikä hän ryhmään sopeudu, niin tokko hänen paikkansa on normaaliryhmässä ollenkaan.
Maailman suurin peesi.Alkuperäinen kirjoittaja viksi:Kyllä keinoja on, mutta niiden kättö vaatii kasvattajalta aikaa ja hermoja. Kun ei ole hermoja eikä aikaa ja asennekin vinossa, käytetään väkivaltaisia keinoja.
Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Mitään keinoja?Alkuperäinen kirjoittaja v:älkää valittako et lapsianne kiusataan kun ette mitään keinoja hyväksy
Kerro toki lisää
Ei vain ole sattunut pahaa tapausta kohdalle. Oman lapseni luokassa oli yksi 'eemeli'. Päivittäin puolet koulutunnista kului aina hänen aiheuttamiensa juttujen selvittelyyn. Meni vuosia ennenkuin hänet saatiin erityisopetuksen puolelle, koska vanhemmat olivat sitä vastaan ja kaikki kärsivät.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Esikoinen on koulussa, ja ainakin tähän mennessä siellä on osattu hoitaa ihan kaikenlaiset ongelmat varsin mallikelpoisesti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odota vaan kun lapsesi pääsee sinne oikeaan kouluun ja saa luokalleen uuden 'eemelin'. Se on vuosien prosessi, että hänet saadaan jonnekin muualle, jos vanhemmat vastustavat siirtoa.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Mä sitten kysyin häneltä, että jos tää laps niin paljon sitten pahoinvointia levittää, eikä hän ryhmään sopeudu, niin tokko hänen paikkansa on normaaliryhmässä ollenkaan.
Ja olennaisempaa mun mielestä olikin eskariopen vastaus tuohon
Tiedän kyllä pojan koululta hankaliakin tapauksia, joihin on ihan konkreettisesti pystytty puuttumaan.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Ei vain ole sattunut pahaa tapausta kohdalle. Oman lapseni luokassa oli yksi 'eemeli'. Päivittäin puolet koulutunnista kului aina hänen aiheuttamiensa juttujen selvittelyyn. Meni vuosia ennenkuin hänet saatiin erityisopetuksen puolelle, koska vanhemmat olivat sitä vastaan ja kaikki kärsivät.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Esikoinen on koulussa, ja ainakin tähän mennessä siellä on osattu hoitaa ihan kaikenlaiset ongelmat varsin mallikelpoisesti.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Odota vaan kun lapsesi pääsee sinne oikeaan kouluun ja saa luokalleen uuden 'eemelin'. Se on vuosien prosessi, että hänet saadaan jonnekin muualle, jos vanhemmat vastustavat siirtoa.Alkuperäinen kirjoittaja vippis:Mä sitten kysyin häneltä, että jos tää laps niin paljon sitten pahoinvointia levittää, eikä hän ryhmään sopeudu, niin tokko hänen paikkansa on normaaliryhmässä ollenkaan.
Ja olennaisempaa mun mielestä olikin eskariopen vastaus tuohon
Peesi.Alkuperäinen kirjoittaja jes:Ihan oikein, sai eemeli maistaa omaa lääkettään. Se on paras keino jos ei muuten mene sana perille.
Eiköhän me ihan itse viedä asiaa eteen päin.Alkuperäinen kirjoittaja Huh:En tajuu kenen mielestä tää on okei! Nyt haluan tietää missä tää on taphtunut ja heti niin asia ei jää tähän!
Joo ja siis.. varmaankin vanhempien kanssa olisi ollut hyvä asiasta keskustella. Että nythän opettaja toimi mielivaltaisesti.Alkuperäinen kirjoittaja ev:Luin vain avauksen. Minusta tuo on sairasta. Toki kiusaamisenn pitää puuttua mutta onhan sekin vähän eri kun yksi kiusaa yhtä kuin se, että koko porukka kimpassa kiusaa yhtä ja oikein luvan kanssa.
Samoin toimi tätini, joka oli aikoinaan pph:na. Tämä hyvän perheen ongelmalapsi oli kiertänyt jo kaikki kunnan hoitopaikat, eikä kukaan enää suostunut häntä ottamaan. Tätini oli viimeinen oljenkorsi ja lupasi vielä yrittää. Lopulta hän itse puri poikaa takaisin ja vasta se auttoi. Vanhemmat olivat kiitollisia, kun tätini sai lopulta pojan kuriin ja poika oppi käyttäytymään kunnolla.Alkuperäinen kirjoittaja mam:Esikoinen oli 4v ja kuopus 2v, kun pikkusisko alkoi purra. Veri lensi ja puremista tapahtui useasti päivässä. Jäähypenkki, palkintotaulut, huomionosoitukset, huomionkiinnittäminen muuhun..... keinoja oli monenlaista. Mikään ei auttanut. Neuvolalääkäri antoi sitten neuvon, että purkaa aina kuopusta takaisin, kun hän puree (ei tietysti, niin, että veri lentää) Ajattelin ensiksi, että sehän on väkivaltaa, lapsen pahoinpitelyä, mutta SE AUTTOI! Kolmessa päivässä loppui pureminen. Muutaman kerran yritti, mutta lopetti, kun varoitettiin,että mekin purraan.
Olisiko tässä ollut sama ajatus? Vaikka meille ulkopuolisille niin kauhealta kuulostaakin...