Äiti farkuissa ja lenkkareissa lapsen kevätjuhlassa.

  • Viestiketjun aloittaja Olipahan taas
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Ok, sen ymmärrän, jos ollaan masentuneita tai ei ole vara ostaa vaatteita. Mutta entäs jos asia onkin niin, ettei vaan kehdata/viitsitä pukeutua, kun ei pidetä tilaisuutta tarpeeksi tärkeänä?
Tätä mää haen. Just tätä.
Tai sitten raha riitti vaan lapsen juhlavaatteisiin, eikä äidin. Siinähän sitä olis ollu jeesustelemista, kun "itselle kyllä ostetaan, mutta lapsi kulkee rääsyissä".

 
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä aion pukeutua morsiuspukuun lasten huomiseen todistustenjako juhlaan :D :D :D
juu ja muista kans et on muutaman metrin pituinen laahus kans. eipähän kukaan tule sanomaat että olipas alipukeutunut mamma siellä niih
 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Juu juu. Silti luulen, että nykypäivänä juhlia ei niin arvosteta. Ei vaan tarvi olla minkään sortin juhlavaatteita. Ei mitään siistimpää. Kun ei vaan tarvi ja ei välitä. Ja kai mää taas avauduin ihan yleisellä tasolla tästä.
:)
Mie meen nyt saunaan miettimään pukukoodeja... ja sitä, että ketävartenhan sinne juhlaan tosiasiassa pukeudutaan... Itseä varten, vaiko kanssajuhlijoita ;)
Minusta sinne pukeudutaan lasta varten. Minusta se edelleenkin kertoo arvostuksesta lapsen tärkeää tilaisuutta kohtaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Mä aion pukeutua morsiuspukuun lasten huomiseen todistustenjako juhlaan :D :D :D
juu ja muista kans et on muutaman metrin pituinen laahus kans. eipähän kukaan tule sanomaat että olipas alipukeutunut mamma siellä niih
Naapurin lapset oon värvänny kantaan sitä laahusta.
ja tiaraa ei pidä missään nimessä unohtaa
 
Aurinkokunta
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Juu juu. Silti luulen, että nykypäivänä juhlia ei niin arvosteta. Ei vaan tarvi olla minkään sortin juhlavaatteita. Ei mitään siistimpää. Kun ei vaan tarvi ja ei välitä. Ja kai mää taas avauduin ihan yleisellä tasolla tästä.
:)
Mie meen nyt saunaan miettimään pukukoodeja... ja sitä, että ketävartenhan sinne juhlaan tosiasiassa pukeudutaan... Itseä varten, vaiko kanssajuhlijoita ;)
Minusta sinne pukeudutaan lasta varten. Minusta se edelleenkin kertoo arvostuksesta lapsen tärkeää tilaisuutta kohtaan.
Niin, mutta mie olen edelleen sitämieltä, että mie oisin ainakin 100 kertaa enemmän arvostanut sitä, että minun juhliini olisi joku joskus tullut... vaikka farkuissa ja t-paidassa, kun että siellä oltais oltu aina tip-top muodinmukaisessa kimallekoltussa.

Siis ehkä me ollaan eletty erilainen lapsuus... minusta arvostusta on nimenomaan se, että mennään sinne juhlaan ja ollaan ylpeitä lapsesta.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no olipahan todellakin:
Olin tyrmistynyt, ja minua todella harmitti lapsen puolesta. Luulisi tosiaan, että vanhemmat ymmärtäisivät kuinka kiusallista tuollainen alipukeutuminen on muille juhlijoille.
Siis kumpaa sä nyt säälit, lasta vai muita juhlijoita?
Mä olin eskarin ja kerholaisen kanssa kerhonpäättäjäiskirkossa, eskari siunattiin koulutielle, mulla oli kans farkut, ei kyllä lenkkareita, muttei juhlakenkiäkään. Tietääkseni pukeutumiseni ei kuulu muille.

 
ajatteleppa ap!!!
Oisko ap sitten parempi, että se äiti jäisi kotiin lapsensa juhlasta? Mulla niittäin tuli mieleen lapsuuden aikainen luokkakaveri, jonka äiti ei ollut koskaan kevätjuhlissa, kaikkien muiden lasten vanhemmat oli ja tämä luokkakaverini itku silmässä katseli muita perheitä.. Syyksi paljastui myöhemmin se, ettei äiti kehdannut näyttäytyä koululla, vaikka olisi halunnut (tosin hänellä oli psyykeongelmaa, mutta anyway..) Kumpi on siis pahempi???
 
Kieliihän se varmaan tilannetajustakin tuo pukeutuminen.
Meidän perheessä se kielii lähinnä siitä että vuorokaudessa on tunteja liian vähän.

Olen sitä mieltä että juhlaan pitää pukeutua juhlavasti, ei yli eikä ali. Mutta en läheskään aina pysty elämään niin kuin opetan. Että antakee armoo. Mutta lenkkareissa en ole tosin vielä kertaakaan kevätjuhlissa ollut, joku roti.
 
mii
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
[
Minusta sinne pukeudutaan lasta varten. Minusta se edelleenkin kertoo arvostuksesta lapsen tärkeää tilaisuutta kohtaan.
No meidän lapsille ainakin on ollut tärkeää, että me vanhemmat ollaan edes ehditty suihkun kautta paikalle. Monet kuusijuhlat on menny ohi, kun on oltu siihen aikaan askareilla navetassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Kieliihän se varmaan tilannetajustakin tuo pukeutuminen.
Meidän perheessä se kielii lähinnä siitä että vuorokaudessa on tunteja liian vähän.

Olen sitä mieltä että juhlaan pitää pukeutua juhlavasti, ei yli eikä ali. Mutta en läheskään aina pysty elämään niin kuin opetan. Että antakee armoo. Mutta lenkkareissa en ole tosin vielä kertaakaan kevätjuhlissa ollut, joku roti.
Mutta entä jos rahaa ei oo ollu juhlakenkiin, olisko silloin pitäny jäädä kotiin?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Juu juu. Silti luulen, että nykypäivänä juhlia ei niin arvosteta. Ei vaan tarvi olla minkään sortin juhlavaatteita. Ei mitään siistimpää. Kun ei vaan tarvi ja ei välitä. Ja kai mää taas avauduin ihan yleisellä tasolla tästä.
:)
Mie meen nyt saunaan miettimään pukukoodeja... ja sitä, että ketävartenhan sinne juhlaan tosiasiassa pukeudutaan... Itseä varten, vaiko kanssajuhlijoita ;)
Minusta sinne pukeudutaan lasta varten. Minusta se edelleenkin kertoo arvostuksesta lapsen tärkeää tilaisuutta kohtaan.
Niin, mutta mie olen edelleen sitämieltä, että mie oisin ainakin 100 kertaa enemmän arvostanut sitä, että minun juhliini olisi joku joskus tullut... vaikka farkuissa ja t-paidassa, kun että siellä oltais oltu aina tip-top muodinmukaisessa kimallekoltussa.

Siis ehkä me ollaan eletty erilainen lapsuus... minusta arvostusta on nimenomaan se, että mennään sinne juhlaan ja ollaan ylpeitä lapsesta.
Mää en missään vaiheessa sanonut, että tip top. Ei siis övereitä, vaan siisti asu.

Ja mun juhlissa ei ole koskaan käynyt kukaan. Vanhempia ei ole kiinnostanut paskaakaan mun juhlat tai muukaan. Se ei mielestäni tähän liity kuitenkaan.

Kyse on vaan viitseliäisyydestä ja siitä, mitä arvostaa ja mitä pitää tärkeänä.
 
no olipahan todellakin
Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Alkuperäinen kirjoittaja no olipahan todellakin:
Siis meidänkin lapsen kevätjuhlassa yhdellä isällä oli reisitaskuhousut. Olin tyrmistynyt, ja minua todella harmitti lapsen puolesta. Luulisi tosiaan, että vanhemmat ymmärtäisivät kuinka kiusallista tuollainen alipukeutuminen on muille juhlijoille. Itse pukeuduin silkkiseen mekkoon ja korkokenkiin, miehelläni oli tumma puku ja mekkooni sointuva solmio. Kiitos ap, kun otit tämän tärkeän asian puheeksi!
Tää tais olla provo, eiks vaan. Ylipukeutuminen on yhtä iso moka kun alipukeutuminenkin.
Mun puolesta menköön jokainen kevätjuhlaan sellaisissa vaatteissa kun tykkää, tai mihin on varaa. Tärkeintä et menee. Itse kyllä laittaisin mekon ja nätit kengät, ainakin näin etukäteen ajatellen.
Ironiaa.
Terv. Hän joka istui farkuissa eturivissä ja seurasi liikuttuneena esityksiä
 
Keittiönoita
Ei pitäisi mennä lapsen juhliin ollenkaan, jos ei ole varaa asianmukaisin vaatteisiiin. Jos on niin köyhä, ettei tosiaan ole varaa siisteihin vaatteisiin, ei lapsenkaan tarvitse mitään juhlia. Pois sellaiset köyhät kakarat kunnollisten ihmisten silmistä |O |O

Mutta asiaan... pikkasen taas pisti miettimään. Miettimään niitä vähävaraisia, jotka satsaavat kenties viimeisetkin rahansa ennen kaurahiutalepakettia lapsensa kevätjuhlavaatteisiin, mutta aina löytyy mammojen rivistä niitä, jotka nyrpistelee nenäänsä, kun sillä äidillä ei olekaan juhlavermeet päällä. Olen ollut köyhä aikoinaan, mutta kiitän onneani siitä, että olisn köyhä sillä vuosikymmenellä, jolloin kukaan ei netissä mun ulkoasustani kitissyt. Nykyään köyhillä on takuulla 10 kertaa rankempaa kuin 25 vuotta sitten.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Bishkek Drama Theater:
Kieliihän se varmaan tilannetajustakin tuo pukeutuminen.
Meidän perheessä se kielii lähinnä siitä että vuorokaudessa on tunteja liian vähän.

Olen sitä mieltä että juhlaan pitää pukeutua juhlavasti, ei yli eikä ali. Mutta en läheskään aina pysty elämään niin kuin opetan. Että antakee armoo. Mutta lenkkareissa en ole tosin vielä kertaakaan kevätjuhlissa ollut, joku roti.
Mutta entä jos rahaa ei oo ollu juhlakenkiin, olisko silloin pitäny jäädä kotiin?
Ei , mutta ei oo terveellistä jaloillekaan jos omistaa vain lenkkarit.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Ei pitäisi mennä lapsen juhliin ollenkaan, jos ei ole varaa asianmukaisin vaatteisiiin. Jos on niin köyhä, ettei tosiaan ole varaa siisteihin vaatteisiin, ei lapsenkaan tarvitse mitään juhlia. Pois sellaiset köyhät kakarat kunnollisten ihmisten silmistä |O |O

Mutta asiaan... pikkasen taas pisti miettimään. Miettimään niitä vähävaraisia, jotka satsaavat kenties viimeisetkin rahansa ennen kaurahiutalepakettia lapsensa kevätjuhlavaatteisiin, mutta aina löytyy mammojen rivistä niitä, jotka nyrpistelee nenäänsä, kun sillä äidillä ei olekaan juhlavermeet päällä. Olen ollut köyhä aikoinaan, mutta kiitän onneani siitä, että olisn köyhä sillä vuosikymmenellä, jolloin kukaan ei netissä mun ulkoasustani kitissyt. Nykyään köyhillä on takuulla 10 kertaa rankempaa kuin 25 vuotta sitten.
Tässä tuli mun ajatukseni kiteytettynä.. kiitos Keittiönoita =)
 
Ei nipo, mutta kuitenkin...
Olen Wilkinsin kanssa samaa mieltä, että pukeutuminen vaatii tilannetajua ja hieman viitsimistä. Minun mielestä ihmisen asu eri poikkeustilanteissa kuten esim. juhlissa, oli ne sitten kevätjuhlat tai hautajaiset, kertoo hyvin paljon kantajastaan. Pukeutuminen kertoo myös paljon henkilön arvostuksesta tilaisuutta ja sen osallistujia kohtaan. En usko, että joku siisti paita ja housut/hame maksaa esim. Fidalla muutamaa euroa enempää, jos vaan viitsii sinne asti ostoksille vaivautua. Tärkeintä tietysti tässä pukeutumisprobleemassa on, että jokaisen lapsen vanhempi/vanhemmat osallistuvat juhliin vaikka sitten aamutakissa:)
 
kitty
Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Juu juu. Silti luulen, että nykypäivänä juhlia ei niin arvosteta. Ei vaan tarvi olla minkään sortin juhlavaatteita. Ei mitään siistimpää. Kun ei vaan tarvi ja ei välitä. Ja kai mää taas avauduin ihan yleisellä tasolla tästä.
:)
Mie meen nyt saunaan miettimään pukukoodeja... ja sitä, että ketävartenhan sinne juhlaan tosiasiassa pukeudutaan... Itseä varten, vaiko kanssajuhlijoita ;)
onhan sulla mielessä se saunan pukukoodi ;)
 
minna
Alkuperäinen kirjoittaja Ei nipo:
En usko, että joku siisti paita ja housut/hame maksaa esim. Fidalla muutamaa euroa enempää, jos vaan viitsii sinne asti ostoksille vaivautua.
No ei täällä böndellä ainakaan ole kuin yksi kirppis, eikä sieltä niin vaan löydä siistejä juhlavaatteita....
 

Yhteistyössä