Äidit jotka loksauttaa teidän suut auki?

hjaloo??
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
???? Voiko tämä olla edes totta?? 8-vuotiaalle paukku??? Mitä he***ttiä???
On tämä täysin totta. Tapahtui joskus 90-luvun alussa pienellä maaseutupaikkakunnalla. Erikoisinta minusta oli se, etteivät mieheni vanhemmat puuttuneet asiaan mitenkään. Pyörittelivät vain silmiään.

Mikset sinä itse tehnyt asialle mitään??
Nykyisin toki puuttuisinkin.
Mutta olin juuri sukuun tullut teini enkä järkytykseltäni saanut suutani auki. Anopilleni asiaa ihmettelin ja totesin, että noin ei touhu saisi kyllä jatkua. Anoppi oli puhunut veljelleen ja veljen vaimolle jo aikaisemmin samasta asiasta, mutta ilman mitään tulosta. Asia jäi sitten siihen.
Asia on jäänyt kyllä vaivaamaan mieltä. En enää silloisen kihlattuni kanssa tekemisissä ole, joten en tiedä, mitä perheessä on sittemmin tapahtunut.


luinko alussa väärin mutta eikös hän sinullekkin paukun tehnyt?????
ja sanoit ottavasi???
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Entäs ne äidit kenen kakarat kulkee Burberryissä ja Reimateceissä ja niillä äideillä itellään on jorpakon takaa revästyt kuteet ja naama ku norsun vee? :xmas:
Minä :( kun on niin paksu jottei sovi hienompiinkaan
 
äidit, joiden asenne on "meidän lapset ja muiden mukulat" :headwall: Eli muiden lapsissa ei nähdä mitään hyvää ja vika on automaatisesti aina just MUIDEN lapsissa, koska eihän omat pikku enkelit.. eheii.. :saint:
 
vieras ja ällistynyt
Kysymys:

Jokaikiselle täällä jotka arvostelleet muiden tapoja, tilanteita, ihmisiä, lapsia jne.

Etkö sinä koskaan ole tehnyt virhettä?

Oletko sinä täydellinen äiti?

Oletko nostanut tikkua ristiin tehdäksesi asialle jotain sen sijaan että istut täällä ja sätit?

Satutko muistamaan että niinkuin äidit ovat erilaisia, MYÖS LAPSET OVAT ERILAISIA???

Lopetus: Kaikki lapset eivät istu rivissä onnellisina hiljaa tuppisuina. Toiset laspet ovat helppoja, toiset vaikeita, jotkut todella vaikeita. Yhdistä siihen yhteiskunnan tuki...mikä tuki? Yhdistä siihen apu...mikä apu? Yhdistä siihen ymmärrys..mikä ymmärrys?

tää on vaan niin sellanen aihe joka ei tässä vatvomalla muutu. *kohauttaa olkiaan*

Minä henk. koht. yleensä pidän turpani kiinni sen sijaan että jakelisin "ainoaa oikeata tapaa toimia"...

Pyhimyksestä kauimmaisena on se joka arvostelee luulotiedon perusteella. Rehellisestä kauimmaisena on se joka arvostelee selän takana. Hyvästä vanhemmuudesta kauimmaisena on se henkilö, jolla on varaa arvostella toisia vanhempia. Syön hatullisen paskaa ennemmin kuin uskon että kukaan äiti tai ihminen olisi virheetön ja olisi varaa sanoa. ^^

Sorge immeiset, oli pakko..mua nimittäin lähinnä naurattaa tää typerä kinastelu täällä jostain lakeista, tupakoinnista, lasten määrästä, työnteosta, naapurin veljen kaiman koiran kissanpierun asioista joista ei tiedetä kuin tasantarkkaan se pinta/kuori.

Jatkoja taas. ^^
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
Alkuperäinen kirjoittaja Hannele:
Alkuperäinen kirjoittaja työllinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiinukka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakoivat raskaana olevat naiset ja naiset jotka tekee tasaisesti 3 vuoden välein lapsia ettei vaan vahingossakaan tarvii mennä töihin.
Eiköhän se käy työstä jos kolmen vuoden välein saat vauvan? En mä ainakaan tee lapsia sen takia ettei tarvitse töihin mennä vaan lapsien takia ja kuka minun lapsilleni olisi parempi hoitaja kuin minä, äiti.
mäkin teidän näitä tapauksia. Ei tartte maksaa veroja, kun ollaan vaan kotosalla. Ei kun anteeksi, maksathan sä siitä valtiolta saamastani avustuksesta...kun et tainnut edes kouluja käydä tai työssä olla ennen kuin aloitit "urakkasi"
Minäkin tiedän kahden lapsen äidin joka loppuvuodesta pähkäili että mitähän tekisi kun ei halua mennä töihin kun nuorempi täyttää kolme vuotta... On nyt raskaana ja on niin perkeleen vaikea odotus,niinkuin oli edellisistäkin. En voi tajuta että miks pitää tehdä lapsia jos odotusaika on yhtä kärsimystä,eikä varmasti vähiten muille perheenjäsenille.
:eek: :eek: ihan totta..harrastaako joku tällästä ettei tarvi mennä töihin :eek: :eek: :eek: ei jumalauta sanon minä


Täytyy olla HULLU!!!
 
minä
en todellakaa jaksanu lukee kokoketjuu. mut taas kilpaillaan siitä, että kuka on vaatimattomin, kuka suorittaa äitityden parhaimmin ja epäitsekkäimmin. oottekste oikeesti noin mustavalkosta porukkaa. eli jos äiti pukeutuu hyvin ja lapsella ei oo uusimmat ja hienoimmat vaatteet, jotka kuiteskin likaantuu, niin sehän antaa hyvä kokonaiskuvan tästä äidistä. siis jos olette kerran nähny jossain äidin hyvissä ja lapset huonoissa vaatteissa, niin heti tehää omia johtopäätöksiä. siis musta te ootte niin vitun tekopyhiä oikeesti. onko se ulkokuori ja kulissit aina tärkeintä. kaikista tärkeintä tuntuu olevan että miltä kaikki näyttää
 
Äiti, joka syyttää lapsiaan elämänsä ja kehonsa pilaamisesta.
Äiti, joka leikkii bestistä äidin sijaan.
Äiti, joka pitää lastaan psykiatrina.
Äiti, joka selittää lapselle omasta seksielämästään, kun lapsi ei edes tiedä mitä se on.
Äiti, joka vertaa kaikkea omaan lapsuuteensa ja näin vähättelee lapsensa ongelmia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vihreemamba:
äidit jotka vievät lapsensa tuntemattomien hoitoon vain siksi et pääsee baariin!
Jos on pakko??Meillä ainakin täytyy turvautua ulkopuoliseen apuun jos johonkin haluaa mennä.Tosin en ole 10v ollutkaan missään baarissa tms.kun ei noita lapsenvahteja ole :(
 
mellan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tupakkaa posket lommolla vetävät raskaana olevat.
Äidit, jotka vahtii kellon kanssa ettei rutiinit mene sekaisin. Nyt meillä nukutaan päiväunet, kun kello on puol yksi, ei kahdeltatoista eikä yhdeltä.Nyt meille ei enää klo 18 voi tulla kylään, kun pitää tehdä iltatoimia, eikä voida osallistua mihinkään, ettei vain mene rytmit sekaisin.
Ja mie kun luulin, että mua pidetään jotenki huonona äitinä kun meillä ei todellakaan oo mitään rutiineja, johtuen osaks mun työvuoroista. meillä ei välttämättä edes joka päivä syödä aamupäivällä lämmintä ruokaa ja päivällinenki saatetaan syödä joskus vasta klo 18-19

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Äiti joka valittaa jatkuvasti miten raskasta hänen elämänsä on, kun ei ole omaa aikaa ja ei pääse minnekään koskaan, eikä voi tehdä sitä taikka tätä koska on niin monta lasta. Silti lapsia tehdään vain lisää ja niille tiuskitaan päiväkaudet väsyneenä.
Minä???
 
outoo yhä
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Entisen mieheni äidin veljen lapsilla oli metka meininki. Näiden lasten äiti kysäisi minulta kyläillessämme heillä, että haluaisinko paukun. Ilmoitin haluavani. Äiti teki minulle paukkua curacaosta ja heidän 8-vuotias tyttärensä ilmoitti haluavansa paukun myös. Perheen äiti kaatoi tätä curacaota täyden n. 3 dl:n lasillisen tytölleen. Perheessä oli myös muutama alle 15-vuotias poika. Heillä oli bänditreenit pihan navetassa. Menimme mieheni kanssa kuuntelemaan soittoa ja näillä kaikilla pojilla oli olutpullo kourassa.

Aivan järkyttävää touhua. Olin niin ällistynyt, etten saanut sanaa suustani.
ja sitten ihmettelit miksi hän antoi myös 8 vuotiaalle??
meneekä sulla nyt juttu hiukan sekaisin????
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
 
kolisee
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
Täällä on nyt joku johon selvästi tuntuu kolahtavan aika moni ja pitää ruveta urputtamaan kaikkiin vastauksiin. Eiköhän se ole jokaisen oma asia mistä se suu auki loksahtaa. Mitäs siitä stressaat, saa kai sitä ihmetellä itsekseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!

Vauvat on erilaisia,älä sä käy mulle kuule urputtaan.Mulla on kaks kolikkivauvaa ollu ja tiedän kyllä mistä puhun!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja shenda81:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kastemato aamuauringon alla:
äiti joka maha pystyssä vetää kessua kuin jokin korsteeni
äiti joka jaksaa elää kellon mukaan minuutti aikataulua tyyliin: nyt meillä syödään, nyt meillä nukutaan jne.
äiti joka jaksaa itkettää lasta, eikä suostu ostamaan edes sitä pienen pientä tikkaria, vaikka itselle on tupakkaa ja kaljaa kärryssä
mä ostan varmaan joka kauppa kerralla sen röökiaskin, karkkia tähän taloon kannetaan vaan viikonlopuksi kun lauantai on se karkkipäivä.huutakoot napero karkin perään miten paljon lystää. ei se tupakka mun karkkia ole vaan sen suklaapatukan ostan itsellenikin vain lauantaiksi.
samaa mieltä vaikka itse en poltakkaan..Meillä ei tytöllä ole karkkipäivä kuin viikonloppuisin.Vanhemmatkaan ei osta viikolla esim karkkia.Tyttö tosin vasta 7kk joten ongelmaa ei nyt ihan viel ole
siis tajusinko mä tuon oikein että 7kk ikäsellä on jo karkkipäivä???
:eek:

ja mua jaksaa kummastuttaa nää äidit joilla on asenne "kyllä äiditki saa bilettää" että suurinpiirtein joka viikonloppu pitää olla kännissä heilumassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!
Saattaapa melkein huutakin... :/
 
Mantu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
ihan sama! Mutta minulta loksahtaa suu auki moisesta!
Minä ainakin tulen mieluummin toimeen vähemmällä ja nautin itse omista lapsistani. Tietenkin olen järjestänyt raha-asiani niin ennenkuin olemme lapsia alkaneet suunnittelemaan että meillä on myös vara antaa lasten olla kotona äidin parhaassa hoidossa..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!

Vauvat on erilaisia,älä sä käy mulle kuule urputtaan.Mulla on kaks kolikkivauvaa ollu ja tiedän kyllä mistä puhun!!!!!!!!!
Olisko sun vauvoilla itkun takana jotain muuta kuin koliikki?! Harvoin kahta koliikkilasta yhteen perheeseen syntyy!!! Jos molemmat vauvasi on itkenyt 24/7 pitäiskö miettiä onko vika jossain muussa? Varsinkaan tuo sun puolustelema huudattaminen ei rauhoita pientä vauvaa, vaikka hetkellisesti itkuunsa tukahtuu ja tulee hiljaista voi vauvan jatkuva itkuisuus johtua siitä miten häntä kohtelet!!!
 
vieras
eipä ole tullut sellaista äitiä vastaan,jonka nähdessäni leuat ois loksahtanut.
ennemminkin me loksautellaan muiden leukoja kulkiessamme yleisillä paikoilla.
tuijotukseen tottuu ja se hymyilyttää kun luulette etten sitä tuijotustanne huomaa! :)

T. äiti +seitsikko
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mantu:
äidit, jotka menevät töihin lapsen ollessa alle 1,5v ja raskivat antaa lapsensa vieraalle hoitoon!
Pakko kai se on mennä jos haluaa asuntolainansa maksaa ettei mene asunto alta??!! ei sitä kotonaololla rahaa saa...se kotih.tuki on niin pieni että oksat pois!!enempi saa kaikki työttömät kotona makaavat!!Ja se on niin väärin :(
ihan sama! Mutta minulta loksahtaa suu auki moisesta!
Minä ainakin tulen mieluummin toimeen vähemmällä ja nautin itse omista lapsistani. Tietenkin olen järjestänyt raha-asiani niin ennenkuin olemme lapsia alkaneet suunnittelemaan että meillä on myös vara antaa lasten olla kotona äidin parhaassa hoidossa..
No vitun kivat sulle että oot ajatellu kaiken valmiiksi!!Have a nice life!!!!!!!!!!!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolisee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
No muutama päivä sitten katselin Itäkeskuksessa vähän ihmeissäni yhtä äitiä, joka istui kahvilassa viereisessä pöydässä. Jutteli jokun kaverinsa kanssa ja vieressä vauva huusi vaunuissa loputtoman pitkän ajan, äiti välillä vähän hytkytti vaunua mutta ei ottanut syliin, ei oikeastaan vilkaissutkaan vaunuihin vaan jatkoi paasaamistaan ja kahvila raikui vauvan huudosta :(
jaa,että koliikkivauvan kanssa pitää pysyy vaan kotona,häh??
mutta ei tarvitse antaa itkeä, pitää katsoa mikä hätä on, ottaa syliin, sehän kuuluu ihan basic vauvan tarpeisiin että vastataan hänen itkuunsa
sulllahan ei ole koliikkivauvaa???kun et taida nyt ymmärtää..
no haloojaa taas!

ei se koliikki vauva 24/7 huuda!

Vauvat on erilaisia,älä sä käy mulle kuule urputtaan.Mulla on kaks kolikkivauvaa ollu ja tiedän kyllä mistä puhun!!!!!!!!!
Olisko sun vauvoilla itkun takana jotain muuta kuin koliikki?! Harvoin kahta koliikkilasta yhteen perheeseen syntyy!!! Jos molemmat vauvasi on itkenyt 24/7 pitäiskö miettiä onko vika jossain muussa? Varsinkaan tuo sun puolustelema huudattaminen ei rauhoita pientä vauvaa, vaikka hetkellisesti itkuunsa tukahtuu ja tulee hiljaista voi vauvan jatkuva itkuisuus johtua siitä miten häntä kohtelet!!!


Juu,onko se ihme jos kahdella kuudesta on?? no,kai ne sitte itki sitä ku mä oon niin paska äiti.
 

Yhteistyössä